Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Iskender
Data înscrierii: 29/Dec/2013 Ultima vizita: 30/Apr/2014 Mesaje: 4
|
Trimis: Dum 27 Apr 2014 12:07:53 Titlul subiectului: Șinautobuz (Schienenbus) |
172608 |
|
Făcând niște cercetare pentru un proiect despre cultul personalității lui Stalin în țara noastră, am dat peste această fotografie făcută de Willy Pragher (un fotograf german care a stat în România în anii '30-'40 și apoi în anii '70).
Ceea ce mi-a atras atenția a fost această fotografie în care apare un autobuz pe șine pe care scrie "Sinautobusz". Acum, eu nu am auzit niciodată de așa ceva la noi, dar știu că în Germania existau și "Schienenbus".
După ce scrie pe autobuz "Sinautobusz" mă duce cu gândul la Budapesta (terminația -sz), dar în vremurile acelea (anii '30-'40) ortografia limbii române se schimba aproape în fiecare an, și mereu apăreau forme noi și reguli noi. Mai jos v-am pus poza. Ce părere aveți?
https://www2.landesarchiv-bw.de/ofs21/bild_zoom/zoom.php?bestand=20677&id=636001&screenbreite=1366&screenhoehe=728 |
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Dum 27 Apr 2014 12:21:49 Titlul subiectului: |
172609 |
|
Este vorba despre un Mávag N26, produsa in Ungaria incepand cu anul 1938, la inceput cu volanul pe dreapta si usile pe stanga. Dupa modificarea regurilor de circulatie usile au fost mutate pe partea dreapta. Nu asta a fost singura "carpeala", dupa al doilea razboi mondial, datorita distrugerii parcului de tramvaie dar si lipsei de avelope, aceste autobuze au fost modificate in sinautobuze si au circulat pe liniele de tramvai 10 si 37 din Budapesta.
Sursa informatiei: http://iho.hu/hir/megszunt-buszgyarak-nyomaban-mavag-120108
Ultima modificare efectuată de către dm la Dum 27 Apr 2014 12:24:06, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Iskender
Data înscrierii: 29/Dec/2013 Ultima vizita: 30/Apr/2014 Mesaje: 4
|
Trimis: Dum 27 Apr 2014 12:23:54 Titlul subiectului: |
172610 |
|
Mulțumesc!
Deci practic poza este din Budapesta, iar nu din București, cum scrie în descrierea arhivei. Mă gândeam eu. Nu auzisem niciodată de așa ceva pe străzile noastre. |
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Dum 27 Apr 2014 12:29:53 Titlul subiectului: |
172611 |
|
Da, asa este. Uitandu-ma la poze, am observat ca nu este vorba despre modelul N26 ci despre modelul N2 (a se observa dispunerea si numarul geamurilor):
O alta poza cu un "Sinautobusz"
|
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Dum 27 Apr 2014 12:39:35 Titlul subiectului: |
172612 |
|
Daca tot s-a deschis acest topic, asemenea experimente s-au facut si in anii 80: un Ikarus 260 a fost modificat sa circule pe calea ferata:
sursa: Wikipedia
In final s-a renuntat la aceasta idee, caroseria fiind prea usoara erau mari probleme la franare.
La comanda cailor ferate (KTMB) din Malaezia au fost construite 17 automotoare Ganz cu caroserie de Ikarus:
sursa: iho.hu |
|
Sus |
|
|
Iskender
Data înscrierii: 29/Dec/2013 Ultima vizita: 30/Apr/2014 Mesaje: 4
|
Trimis: Mie 30 Apr 2014 14:58:23 Titlul subiectului: |
172664 |
|
Arată foarte bine. Am fi putut face și noi așa ceva cu vechile autobuze, de tipul Ikarus sau DAF. Le puteam moderniza puțin, nu ar fi costat așa mult, și le puteam face șinautobuze spre folosire. |
|
Sus |
|
|
|