|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
PaulIP
Data înscrierii: 12/Aug/2011 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 494 Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)
|
Trimis: Joi 10 Apr 2014 18:09:37 Titlul subiectului: Autobuzele etajate produse de Pickwick |
172293 |
|
Pickwick Stage Lines a fost o companie din SUA care s-a ocupat (la inceputuri) cu modificarea a diverse masini (precum celebrul Ford Model T, dar si altele) in vehicule pentru transport pasageri. Nu se stie aproape nimic despre companie (daca si cand a fost desfiintata), dar - paradoxal, as spune - a ramas celebra pentru doua modele, despre care voi vorbi mai jos.
In anii '20, nevoia unor produse proprii, pentru distante mari era din ce in ce mai mare. In scurt timp, compania s-a specializat pe autobuzele etajate, sau de tip ''Parlor'' si ''Observation Dome''
Unul din primele modele de succes a fost modelul NiteCoach, al anului 1927 (poza 1), bazat pe sasiu de Pierce-Arrow Z-Model. Inovatia consta in postul de conducere suprainaltat (acesta, precum si compartimentul de pasageri etajat contribuind la porecla de ''cuib de cioara'').
In anul 1930, compania lanseaza un nou model, cunoscut initial ca ''New NiteCoach''. La acest model voi poposi mai mult. (Pozele 2-5)
Acesta, spre deosebire de vechiul model, era etajat in ''proportie'' de 85%, fiind poreclit ''cutia de paine''. Acest autocar semana, la prima vedere, cu un hotel pe roti: in autocar se aflau 13 compartimente a cate doua persoane, in spate se afla o baie complet dotata (inclusiv chiuveta, toaleta si oglinda), bucataria sa afla la ''parter'', langa usa, iar locul soferului se afla la etaj, chiar deasupra motorului (care, la randul lui, impartea compartimentul din fata habitaclului pasagerilor cu bucataria).
Scheletul acoperisului era construit din dur-aluminiu, iar caroseria era construita din aluminiu si placi termo-izolatoare de calitate, captusite cu o panza cu nitriti.
Surprinzator, autocarul cantarea putin mai mult decat un autobuz standard, de 33 de locuri!
Au fost construite cel putin 18 bucati. 10 au ajuns la celebra companie ''Pacific Greyhound Line'', iar restul au apartinut companiei ''Wren's Columbia Pacific Nite Coach Line''.
Succesul comercial al modelului a dus la crerea unui ''frate mai mare'' cu capacitatea de 53 de locuri, numit ''Duplex''.
In prezent, mai exista un singur autocar marca Pickwick, respectiv un ''Duplex'' din 1930 aflat in posesia colectionarului de autobuze Eric McLain.
Mult mai multe informatii pot fi aflate vizitand site-urile:
http://www.coachbuilt.com/bui/p/pickwick/pickwick.htm
http://theoldmotor.com/?tag=pickwick-nitecoach
http://justacarguy.blogspot.ro/2013/02/the-nitecoach-greyhound-bus-big-oh-yeah.html?m=1
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
9.38 kb |
Vizualizat: |
de 8308 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
321.71 kb |
Vizualizat: |
de 8308 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
349.5 kb |
Vizualizat: |
de 8308 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
17.48 kb |
Vizualizat: |
de 8308 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
10.81 kb |
Vizualizat: |
de 8308 ori |
|
_________________ Proiecte românești pentru simulatorul OMSI 2:
https://www.facebook.com/roworksomsi |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|