Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Starea transportului urban in Romania

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Dum 25 Mai 2014 21:58:34    Titlul subiectului: Starea transportului urban in Romania 173085

Deschid un topic nou unde as dori sa discutam despre starea transportului urban. Tot citesc ca ba RATB ca nu stiu ce alta firma de transport este in pragul falimentului, nu sunt bani, nu sunt fonduri etc.

De ficare data sare in ajutor un consiliu local care salveaza situatia

Voi ce credeti, care este cauza acestei situatii: deturnarea de fonduri, management prost sau pur si simplu din cauza nivelului de trai nu se poate tine in parametrii optimi (aici ma refer pretul biletelor si a abonamentelor vs costuri de exploatare).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Mie 23 Iul 2014 12:17:33    Titlul subiectului: 174001

La acest topic as dori sa sesizez indolenta, ca sa nu ii spun altfel a celor care participa aici din Brasov.
RAT Brasov este regia cu una din cele mai impresionante dinamici din tara. Cu toate astea, nu se spune aici nimic, dand impresia de stationare continua. Nu este deloc asa. Se munceste extrem de mult si se schimba lucurile cu ceva rapiditate.
De ce trebuie sa vin eu de la 3000 km sau Catalin Ghita de la Buzau sa spunem cate ceva din ceea ce se intampla bine acolo?
Sa recapitulez pe scurt: Intentie achizitie 15 trolee noi, refacerea completa cu autogari moderne a 5 terminale RAT, Wi-Fi gratuit in vehiculele RAT, trasee extinse si orare modificate, schimbarea completa a sistemului de afisare a traseelor si orarelor din statiile RAT, discutia si aprobarea bugetului RAT care nu a fost usoara, dar pe care noul management al regiei a reusit sa il scoata, aplicatiile online de calculator si mobil pentru afisarea traseelor si orarelor facute de pasionati ai programarii si asa mai departe. Despre toate astea nu se povesteste aici.
Este incorect si este mare pacat. Trebuie cumva rasplatit efortul si puse lucrurile intr-o lumina corecta.

As fi de acord sa prindem o data o intalnire la Brasov cativa useri si sa va fac eu cu mana mea un tur de Brasov si de RAT Brasov sa vedeti ca argumentele sunt corecte.
Va invit la o astfel de Tramclub day out!

_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci


Ultima modificare efectuată de către Ionescu la Mie 23 Iul 2014 12:28:13, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Mie 23 Iul 2014 12:27:03    Titlul subiectului: Re: Starea transportului urban in Romania 174002

dm a scris:
Deschid un topic nou unde as dori sa discutam despre starea transportului urban. Tot citesc ca ba RATB ca nu stiu ce alta firma de transport este in pragul falimentului, nu sunt bani, nu sunt fonduri etc.
Situatia, dupa parerea mea e cam asa. Cum la noi totul, dar absolut totul este politic, la fel se intampla si in regiile de transport. Management politic care rareori da rezultate, o exceptie o face Brasovul, unde dupa informatiile pe care le puteti gasi pe net, noul manager ing. C. Radu, chiar e profi la greu!
In rest sunt pusi aia care ling mai tare. Acestia la randul lor nu se multumesc cu salariile de acolo din variate motive si se pun pe devalizat. Vezi cazul Bucurestilor in era, care sper la un moment dat sa devina trista amintire, numita tov. Oprescu. Devalizeaza dom' doctor la greu. Nu il intereseaza catusi de putin RATB, el ar fi vrut sa scape de el si sa puna mana pe Metrorex, ceea ce sper ca nu se va intampla niciodata.
Treaba e simpla: furt si din partea managementului si mai ales a calatorilor blatisti, plus intarzierile de plati si subventii egal dezastru.
Am sa dau iar exemplu Brasovul. Ia sa dai o fuga sa vezi cum la a a doua a treia calatorie dai de control, chiar si la 10 seara. sa vezi cum multa lume face bilet... Ia sa dai apoi o fuga si la Bucuresti. Din 50 insi intr-o masina RATB valideaza 3 sau 4, restul? Atunci cand se vrea se poate. Uite pe 783, valideaza 99% din calatori (vazut cu ochii mei). Nu este nici vointa si nici stiinta.
Asa este cand toate astea sunt de stat. Situatia este similara cu cea a marilor companii ca CFR sau Tarom, care exista strict pentru a plati niste salarii fantasmagorice unora si altora. Ele ar trebui fie privatizate, fie inchise. Nu e nici o tragedie sa dispara Tarom. Malev a ungurilor a disparut de 5 ani si nu e nici o tragedie.
Metehnele a 50 ani de comunism nu se spala si nu se vor a fi spalate de la vladica si pana la opinca. Tare cred ca nu vom scapa de ele niciodata...

_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 19 Aug 2014 10:50:35    Titlul subiectului: 174355

Desi starea transportului in comun din Romania este asa cum o stiti, statistica zice ca suntem printre tarile fruntase in folosirea transportuloui in comun, la numar de calatorii/om pe an cu mijloacele de transport in comun. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Europenii folosesc tot mai mult TRANSPORTUL în comun. ROMÂNII, în top: câte călătorii fac pe an

Gradul de frecventare a transportului public urban în țările Uniunii Europene (UE) a crescut cu 8% între 2000 și 2012, an în care au fost efectuate 49,5 miliarde de călătorii cu autobuzul, tramvaiul sau metroul, conform unui studiu al Asociației internaționale a transportului public (UITP) dat publicității luni.

Dacă sunt adăugate și trenurile pentru deplasarea la periferia orașelor, în total au fost efectuate 56,8 miliarde de călătorii în 2012 în cele 28 de state ale UE, ceea ce înseamnă o medie de 182 de milioane de deplasări zilnice, se menționează în studiu.

'Dinamica de creștere care a apărut la începutul deceniului — și care a fost afectată de criza din 2009 — a fost susținută de evoluții mai structurale și relevă schimbări emergente în modelele de mobilitate', precizează studiul UITP.

Practic, 'între 2000 și 2009, creșterea constantă a numărului de călătorii a fost conformă cu creșterea echivalentă a numărului de locuitori în zone urbane în UE, ceea ce sugerează că creșterea a fost cauzată în principal de dinamica populației urbane', notează studiul.

În această perioadă, numai anul 2009, momentul de vârf al crizei economice, a cunoscut o scădere a numărului de călătorii, de 1,7%.

Dacă creșterea medie în utilizarea transportului public a fost de 8% între 2000 și 2002, cea mai mare creștere a avut-o Belgia (114%), urmată de Luxemburg (+50%), în timp ce în Franța aceasta a fost de 29%.

Austria, Suedia, Marea Britanie și Germania au înregistrat și ele o creștere a numărului de călătorii efectuate între 2000 și 2012. În schimb, Slovenia, Estonia, Ungaria și Polonia au înregistrat scăderi de 10% sau mai mari.

Studiul UITP mai notează că 'șase dintre cele opt țări în care utilizarea transportului public pe cap de locuitor în zonă urbană a fost cea mai ridicată în 2012 — cu peste 150 de călătorii de persoană — s-au alăturat UE după 2000: Cehia, Estonia, Ungaria, Lituania, Polonia și România'.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Mar 19 Aug 2014 11:50:47    Titlul subiectului: 174359

Da, insa la noi nu din comoditate ci din nevoie. Cine are orice rabla cu 4 roti nu mai urca in autobuz / tren.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 17 Noi 2014 21:33:02    Titlul subiectului: 175656

Populația trebuie (re)obișnuită să utilizeze trenul. Asta ar însemna 3 "trepte" de impozitare pentru transportatorii rutieri periurbani și interurbani:

1. Cea mai scăzută, între localitățile cu gară și cele fără stație de cale ferată
2. Una intermediară, între două localități cu gară, dar cu legătură care nu "dublează" calea ferată
3. Una ridicată, chiar drastică, pentru traseele:
-ale căror capete se află în localități cu gară, mai ales dacă aceste capete se află în imediata vecinătate a stațiilor de cale ferată a localităților respective
-care "dublează" linia ferată (distanța dintre oricare punct al traseului și oricare punct al legăturii feroviare e mai mică de 10 km)

Personal, consider că s-ar putea experimenta, pe relația Cluj-Mera și Cluj-Apahida, rame la intervale mici de timp. Evident, asta ar însemna un negociator profesionist, care să îi determine pe cei de la CFR să nu ceară TUI prea mare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Sâm 22 Noi 2014 15:58:46    Titlul subiectului: 175720

Ma indoiesc ca o solutie extremista de genul acesta este compatibila cu notiunea de democratie la care Romania tinde in acest moment. Daca in alte domenii suntem vagonul postal al trenului american, atunci sa adoptam modelul american pana la capat.
Vrea trenul sa concureze cu alte forme de transport? Daca da, sa ofere ceva atractiv, nu sa fie un zombi intretinut din fortarea prin impozitare a populatiei sa-l foloseasca, in conditiile in care autocarul este in prezent mai ieftin si ofera macar ceva mai multa siguranta (vezi cazul deraierii recente si a modului in care CFR a tratat pasagerii ramasi in camp).
Nu e vina mea ca CFR si mare parte din sistemul feroviar a fost falimentat, din prostie sau rea intentie, dar nu sunt dispus sa platesc oalele sparte cu alte impozite. Ultimele evenimente politice de aici arata ca poporul, in special tineretul, doreste "capitalism pe paine". Atunci, CFR si restul sa se adapteze la piata, nu sa forteze prin impozitare falimentarea sau restrangerea concurentei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 11/Ian/2024
Mesaje: 364
Locație: Bucuresti 3 - Vitan

MesajTrimis: Lun 24 Noi 2014 00:32:07    Titlul subiectului: 175740

Starea transportului in comun, urban, este influentata de gradul de adaptare civica a cetatenilor. Cu alte cuvinte, oamenii isi exprima sociabilitatea.
Dupa 25 de ani de tranzitie, am ajuns in democratie. Oricine are libertatea de a accepta sau nu situatia, de a agreea o calatorie cu autobuzul, cu masina personala, cu taxiul, cu prietenii, cu bicicleta. E libertate. Pana la urma, gradul de rentabilitate e greu de apreciat si de calculat. Isi poate imagina cineva Bucurestiul fara transport public? Dincolo de ratiuni ecologice si economice, automobilul personal a devenit o povara in orasele supraaglomerate. Unui utilizator de automobil ii este imposibil sa isi planifice timpul dupa oferta de transport public, prefera sa stea in cutiuta lui ascultand muzica sau certandu-se de unul singur cu imaginarii sai dusmani din trafic. Orice, doar sa nu se mai identifice cu multimea anonima. Asta este democratie. Abonamentul este ieftin, automobilele sunt ieftine, socializarea dificila. Spatiul personal costa, depinde de fiecare cat e dispus sa plateasca sau sa investeasca in adaptarea la mediul social, asa cum este acum.
Imi vine greu sa cred ca RATB ar putea da faliment. Chiar daca ar da, s-ar deschide calea catre concesionari externi ce ar plati licente de exploatare pe rute avantajoase si astfel s-ar demonstra ca totusi se poate. Cu sau fara administratie locala, Bucurestiul nu poate functiona fara transport public.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 04 Noi 2015 15:31:52    Titlul subiectului: 182338

http://adevarul.ro/economie/stiri-economice/Inmatricularile-autobuze-microbuze-s-au-inmultit-exploziv-plus-75-9-luni-dublare-trimestrul-treilea-1_5639c74ef5eaafab2c4a2259/index.html

"Înmatriculările de autobuze și microbuze s-au înmulțit exploziv: plus de 75% la 9 luni și dublare în trimestrul al treilea

4 noiembrie 2015


de Dan Străuț

Numărul înmatriculărilor de autobuze și microbuze a crescut cu 75,5% în perioada 1 ianuarie - 30 septembrie 2015, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, potrivit datelor Institutului Național de Statistică (INS), date miercuri publicității. În trimestrul al treilea, înmatriculările lka această categorie au crescut de 2,2 ori.

Conform INS, numărul înmatriculărilor noi de vehicule pentru transportul mărfurilor a urcat cu 8,1%, față de perioada similară a anului precedent. Creșteri pe linie în trimestrul III În trimestrul III 2015, comparativ cu T3 2014, înmatriculările de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au înregistrat creșteri la toate categoriile, cea mai semnificativă, de 2,2 ori, fiind consemnată la categoria autobuze și microbuze. În aceeași perioadă, numărul înmatriculărilor noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor s-a majorat cu 24,9% la categoria autotractoare, cu 5,7% la categoria remorci și semiremorci și, respectiv, cu 5,4% la categoria autocamioane. Față de trimestrul II al anului în curs, în trimestrul III din 2015, înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au crescut cu 14,8%, iar cele pentru vehiculele rutiere destinate transportului de marfă au scăzut cu 1,1%."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community