|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Mie 17 Dec 2014 13:53:59 Titlul subiectului: Spre un transport modern in Zona Metropolitana Brasov |
176069 |
|
Deschid acest topic, practic preluand ideea unui subiect asemanator de la judetul Iasi.
O fac din cateva motive. Primo, Brasovul nu este promovat absolut deloc in ceea ce priveste dezvoltarea de care beneficiaza in ultimii 10-15 ani.
Va reamintesc ca este locul unde industria revine incet incet, unde este cel mai mare turism din Romania, unde aprecierile strainilor este ca se apropie cel mai bine de standardele straine.
Este locul unde sunt cel mai bine implementate programele Regio, dar nu apare in absolut nici o reclama la TV unde sunt date exemple ca Pascani, Husi parca si alte locuri cu mai mica importanta.
De Brasov nu se stie mai nimic la Bucuresti, decat ca s-ar fi vrut o autostrada, dar nu o mai face nimeni si ca se merge la ski si la preturi mari de revelion iarna.
Tin sa va reamintesc ca Brasovul nu este legat de absolut nici un fel de infrastructura serioasa cu capitala tarii, sau cu vreun aeroport mare. DN1 este o mizerie, iar calea ferata mai are mult pana departe.
Astfel, Brasovul se dezvolta pe forte proprii si pe atragerea masiva de fonduri europene. Pe scurt, stiu unii de pe-acolo sa scrie proiecte si sa ia banii cuveniti de la oamenii aia.
Din tot acest amgrenaj face parte si RAT Brasov, care de prin 2007 a intrat intr-un proces de modernizare. Nu intru in polemica despre dinamica acestui proces, incerc sa spicuiesc cum vrea RAT Brasov (din cate inteleg eu) sa duca spre un transort modern.
Procesul a inceput in 2007 cu schimbarea INTEGRALA a parcului auto al RAT Brasov. S-au adus peste 100 de masini noi de diverse capacitati, revenindu-se masiv la autobuzele articulate. Este o situatie unica impreuna cu capitala, care a afacut acelasi lucru cam in aceeasi perioada. Dar capitala a renuntat definitiv la masinile de capacitate mare.
Astazi acest parc auto reinnoit in 2007 circula foarte bine, dandu-i Brasovului chiar si multe masini de rezerva, astfel ca la moente de rascruce se poate asigura necesarul de vehicule pe strada. De exemplu, la Bucuresti, nu se poate, totul fiind pe muchie de cutit.
O a doua masura a fost aceea a introducerii, printre primele orase din tara a validatoarelor ceva mai moderne, in loc de perforatoarele alea de fier comuniste, care sunt inca prezente in tara.
Sa nu uit, Brasovul a fost aproape primul oras care a introdus INTEGRAL in TOATE statiile , programele de circulatie ale autovehiculelor.
Deci deja cam pana prin 2010, multe au inceput sa se schimbe.
Ce se doreste azi?
1. S-a incheiat procesul de modernizare a principalelor capete de linii RAT. Este ceva fabulos si modern, facut pe bani europeni (deci pe banii "mei" nu "ai vostri"). Acestea ofera niste conditii foarte bune de pregatit si asteptat calatoria la capatul de linie. Deasemenea ofera facilitati si pentru personalul RAT. Sunt convons ca nicaieri in tara nu mai exista astfel de autogari. Nici la Cluj, nici la Arad, nici la Oradea, nici la Constanta, nicaieri. Este un progres masiv din care pot si ceilalti sa invete. Va aduc aminte ca primul cap de linie RAT modernizat complet a fost cel de la St. Municipal, singurul in regim P&R din Brasov si poate chiar din RO.
2. Se va introduce si la Brasov e-ticketing. UTI a castigat implementare proiectului si se spera ca pana la vara sa avem cartele de transport reincarcabile si toate facilitatile care decurg de aici.
3. Modernizarea continua a mobilierului stradal RAT, inceputa undeva in 2008.
4. Transformarea in operator regional de transport si poate trasformarea in societate comerciala, implicit ordonator de credite.
5. Continuarea modernizarii parcului auto RAT dupa posibilitati. In 2012 s-au adus 15 autobuze noi si moderne BMC (intre timp aia au dat faliment) cu de toate (AC, sistem de informare, etc).
Mai sunt multe lucruri si detalii pe care nu am timp sa le expun acum, dar voi incerca, din stirile si informatiile aflate sa mobilez acest topic cum se cuvine, sa se stie ca la Brasov exista stradanie pentru un transport modern si util. |
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Sâm 23 Mai 2015 22:12:34 Titlul subiectului: |
179243 |
|
Bucurie am sa va spun ca Brașovul alături de Cluj si Arad, sunt în MOOOOVIT!!!
Cea mai mare aplicație de transport ever! This is great! |
|
Sus |
|
|
lenta1
Data înscrierii: 09/Dec/2013 Ultima vizita: 18/Mai/2024 Mesaje: 551 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 23 Mai 2015 22:27:20 Titlul subiectului: |
179244 |
|
De asmenea si Bucuresti este inclus in aceasta aplicatie. _________________ Iubesc autobuzele si troleibuzele MAZ |
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
|
Sus |
|
|
sorinache96
Data înscrierii: 15/Mai/2013 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 434 Locație: Brasov
|
Trimis: Mie 10 Iun 2015 20:32:29 Titlul subiectului: |
179546 |
|
Ia uite, mai nou Domnul Primar e deacord cu troleibuzele. Aceste doreste troleibuze pe ruta Brasov - Sanpetru. Acuma nu mai incurca reteaua de troleibuz si cablurile.
Urmariti de la minutul 12.
http://www.mixtvbrasov.ro/32856-mix-actual-09-06-2015/ |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|