Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Liniile de troleibuz de-a lungul vremii
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trasee, rute si harti din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
PSC



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Iul/2014
Mesaje: 130
Locație: Bucuresti 2 (Colentina)

MesajTrimis: Lun 12 Dec 2005 22:23:46    Titlul subiectului: thth 56655

73, 74 și 76 reprezintă modelul impus de Ceaușescu (și singurul realizat, din fericire) de trasee locale de troleibuz. El dictase ca, în București, să se facă transport în comun între cartiere și sectoare numai cu metroul și maxi taxi. Troleibuzele urmau să fie menținute numai în interiorul cartierelor. Dovada o reprezintă 73, 74 și 76, care circulă numai în Berceni. Pentru reparații, troleibuzele trebuie să fie remorcate prin jumătate de oraș, la ștangă, până la uzină (și înapoi), nemaiexistând rețea de contact pe care să de deplaseze.
Nu cred că e bine gândită treaba ca din depou să tragi troleibuzul după tine jumătate de oraș ca să-l duci la uzina de reparații și să-l tragi iarăși ca să-l aduci înapoi... Asta e gândire bună?

Apoi, de ce să mai investești niște bani în crearea de depouri suplimentare? Nu e mai indicat să te folosești de actualele substații de tracțiune și să faci o rețea unită în tot orașul? Eventual mai construiești o substație de tracțiune... Asta ar însemna ca fiecare cartier să aibă propriul depou.

Linia din Berceni a fost unită cu celelalte, chiar pe vremea BD-urilor. De la BIG, troleibuzele coborau pe Calea Văcărești, apoi o luau la stânga pe bd. Pionierilor, apoi pe Magistrala Nord-Sud, Piața Unirii, Universitate, Romană, Victoriei, după care unele mergeau la aeroport Băneasa, altele la Gara de Nord, iar altele la parcul Herăstrău (unde e acum Cartierul Francez). Odată cu apariția Cartierului Francez, a dispărut și fosta buclă de capăt a liniei 83, care întorcea la intrarea în parcul Herăstrău de pe șos. Nordului. În 1995 mă plimbam cu bicicleta pe șos. Nordului și încă existau stâlpii din beton ai rețelei (există și acum o parte din ei) și unele elemente ale rețelei de contact a lui 83: vreo 2-3 m de fir din cupru, două console trântite lângă stâlpi și 2 piese catenare intermediare (rețeaua era amenajată pe suspensie catenară, așa cum e acum pe liniile 62, 86, 71, 93 etc.

Din păcate nu mai pot poza acele resturi de retea fiindcă nu mai am ce. Odată cu construirea Cartierului Francez, toate resturile au fost culese.
Dacă vreti să pozez unul din stâlpii de pe șos. Nordului, OK.
Pot însă să pozez una din mufele fostelor console ale liniei de acces/retragere a fostului depou de troleibuze care a existat până în anii '70 în locul autobazei Nordului. Au mai rămas 4 astfel de mufe pe bd. Ficusului.

83: Str. Turnu Măgurele - Bd. Metalurgiei - Piața Sudului - Calea Văcărești - Splaiul Unirii - Piața Unirii - Bd. 1848 - Piața Universității - Bd. Nicolae Bălcescu+Magheru - Piața Romană - Bd. Ana Ipătescu - Piața Victoriei (cu ocolire prin spatele palatului Victoria) - Bd. Aviatorilor - Piața Aviatorilor - Șos. Nordului - Parc Herăstrău și retur.
94: Str. Turnu Măgurele - Str. Emil Racoviță - Piața Sudului - Calea Văcărești - Splaiul Unirii - Piața Unirii - Bd. 1848 - Piața Universității - Bd. Nicolae Bălcescu+Magheru - Piața Romană - Bd. Ana Ipătescu - Str. Lt. Lemnea - Str. Occidentului - Str. Polizu - Gara de Nord și retur.
95: Str. Turnu Măgurele - Bd. Metalurgiei - Piața Sudului - Calea Văcărești - Splaiul Unirii - Piața Unirii și retur.
Am folosit denumirile vechi, conform cu realitatea anilor '70-'80, când circulau aceste linii.

Criteriul de alocare a vehiculelor pe linii, într-adevăr, ăsta este: mai bune în centru, mai nasoale la periferie. Dar nu RATB este vinovat, ci călătorii. Dacă cei de la periferie ar fi civilizați și nu ar distruge vehiculele, n-ar fi nici o problemă. Exemple de distrugeri: zgârierea iremediabilă a geamurilor (un singur geam costă câteva milioane ROL, nu mai zic de parbrize și lunete), sfâșierea scaunelor sau ruperea lor, smulgerea mânerelor geamurilor culisante, decorarea vehiculelor cu inscripții de genul X+Y=LOVE sau Dinamo/Steaua/Rapid=m*** ș.a.m.d. Păi nu ți-e milă dacă un troleibuz Ikarus sau un autobuz DAF ar arăta în halul ăsta?
Pe de altă parte, RATB nu are atâtea vehicule moderne cât să acopere tot Bucureștiul. Lipsesc banii necesari, ca peste tot.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
DanCld



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Mai/2007
Mesaje: 86
Locație: Bucuresti 6 (Drumul Taberei)

MesajTrimis: Sâm 25 Mar 2006 19:38:20    Titlul subiectului: Posibila linie de tren urban? 59289

Traseul liniei 85 se suprapune in mare parte pe unul dintre putinele fluxuri de circulatie bine sincronizate in Bucuresti, fara risc de blocaje majore. Uitandu-ne pe harta, avem asa:
(a) Gara - Calea Plevnei - Kogalniceanu; unul dintre cele mai "lejere" segmente din Bucuresti, din cauza strazilor largi, si a unui trafic cat se poate de acceptabil;
(b) Kogalniceanu-Universitate; parcurge sensul unic pe Elisabeta pe banda speciala de troleibuze, singurele blocaje posibile sunt de la pantografe sarite;
(c) Universitate-Rosetti-Calea Mosilor-Izvorul Rece; zona de tranzit cu multiple intrari si iesiri, bine organizata, semaforizata si marcata - riscul de blocaj de asemenea foarte mic - la Calea Mosilor mai sunt ceva probleme ca apare si tramvaiul, dar nu e regula;
(d) Izvorul Rece - Ferdinand - Iulia Hasdeu - Gara de Est; pai asta artera cu "lipsa acuta de trafic" - cateva semafoare, probleme mici la Foisor si la Mihai Bravu, si cam atat... Twisted Evil


Ultima modificare efectuată DanCld la Sâm 25 Mar 2006 19:46:01, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
weeping eye



Data înscrierii: 02/Mar/2006
Ultima vizita: 28/Noi/2012
Mesaje: 175
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 26 Mar 2006 20:11:59    Titlul subiectului: 59318

1. Liniile 69 si 85 au traseu comun intre Piata Kogalniceanu si Gara de Est. Amindoua sint deservite de troleibuze Ikarus-Astra. 85 se retrage la dep V Luminoasa si are troleibuze din prima transa iar 69 la dep Bujoreni, cu troleibuze din a doua transa. Aglomeratii si blocaje sint in anumite momente ale zilei.
2. Bucurestiul a avut o centura intarioara (Inelul mic) pe urmatorul traseu: din Gara de Nord o lua la dreapta ocolind revizia de vagoane (pe traseul liniei de Constanta) iar la intersectie cu b-dul B Vacarescu era o ramificatie la dreapta, de-a lungul actualului bulevard. Ajungea in Gara Herastrau, situata inainte de a trece riul Colentina. Dupa trecerea podului o lua la stinga (zona strazii Titeica), traversa curtea fostei autobaze a BTT-ului, facea o bucla larga la stinga, ajungea la URAC (Lizeanu, cimitirul Reinvierea), avea pasaj la nuvel cu sos Colentina, urma Hala Obor si Gara de Est. de-acolo se forma la stinga linia de Constanta iar drept inainte, traversind sos Pantelimon si facind o curba la stinga ajungea in Gara Titan. Urma apoi Titan Sud, Catelu si parasea orasul catre Oltenita. O ramificatie la dreapta ducea linia catre Gara Progresu. Din Progresu mergea apoi catre Gara Filaret (gara infundata) unde, la intrare era un triunghi. In continuare, pe traseul sos Grafic Greu se traversau Gara Dealul Spirii, Gara Cotroceni (la poarta palatului!), cobora catre Dimbovita si dupa aia intra in Gara de Nord. Ti-am prezentat in linii mari traseul. Ce portiuni din aceasta veche linie ti se par folositoare (cu avantaje mai mari decit dezavantaje)? Hai sa discutam mai concret, n-ar fi mai bine?
3. Lumea nu circula doar intre cele doua gari, foloseste si statiile intermediare aflate pe traseu!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan71



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Apr/2011
Mesaje: 234
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Sâm 24 Iun 2006 11:03:21    Titlul subiectului: 61523

Au existat mai multe linii lungi de troleibuz pe direcția Est-Vest.

84 a mers inițial la Stadionul Național - Elefterie(1958, după ce s-a scos linia de tramvai de pe Bd. 6 Martie actual Elisabeta). Ulterior(1964) a făcut rocada cu 86, fiind deviat spre Baba Novac. Prelungirea spre Drumul Taberei s-a realizat în 1965. Scurtat la Piața Rosetti (nu știu exact cînd) și desființat în 1991, simultan cu 89.

88 a mers inițial pe traseul Școala Iancului - Piața Ghencea(1961). În 1963 a trecut pe traseul Bd Lacul Tei - Calea 13 Septembrie, pe care l-a avut pînă aproape de desființare(1988). În ultimele sale luni, a mers la Baicului, comun cu 85.

89 a fost înființat în 1961 pe traseul Stadionul 23 August - Bd Libertății(Preciziei ???), adică Militari. În 1968 a fost desființat, fiind înlocuit cu autobuzul 74. Acesta a fost ulterior prelungit la Granitul, deci mergea Pantelimon - Militari !!! Reînființarea lui 89 s-a produs în 1974, dar a fost orientat spre Gara de Nord. Linia cîntată de Mircea Vintilă("Miruna") a dispărut definitiv în vara lui 1991.

90 a fost înființat în 1965 pe ruta Str Verdi - Drumul Taberei. Prin anii 70 a fost trecut pe Bd Timișoara(Frigocom). Scurtat la Eroilor în 1988. În 1991 a fost prelungit la Stadionul Național, coexistînd cîteva luni cu 89, care fusese scurtat la Vasile Pîrvan.

96 a fost înființat la finele anilor 70 pe traseul Str Tăcerii - Pod Hasdeu. Alături de 91, era una din cele două linii care mergeau pentru o stație pe cheiul Dîmboviței. În 1994 s-a încercat prelungirea lui la Spitalul Fundeni. După vreun an a fost reorientat spre Gara de Nord.

69 a fost înființat în 1985 pe traseul Str Dianei(Rosetti) - Valea Oltului.
Prin 1986 a mers la Stadionul Național. Reînființat în 1991 pe traseul actual.

Ar mai fi și cîteva linii dublură înființate în anii '80:
61 Drumul Taberei 34 - Rosetti, prelungit la Verdi, în 1988 reorientat la Stadionul 23 August, apoi desființat.
63 Barajul Dunării - Drumul Taberei 34
65 Lacul Tei - Rosetti - ?
67 Bd Muncii - Drumul Taberei 34 (un 84 ceva mai scurt)
98 Lacul Tei - Rosetti - ? (este posibil ca 98 să fi întors inițial la Carol Davila, apoi cu 90 la Frigocom)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
busilica



Data înscrierii: 22/Iun/2006
Ultima vizita: 18/Noi/2014
Mesaje: 33
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 24 Iun 2006 15:18:11    Titlul subiectului: 61525

Linia 73 la infiintare s-a numit 83 barat (idem cu 94 barat, ulterior 74) si a circulat pana in strada Paris (in spatele Palatului Victoria) pana la "marea schisma" din 1986 (cand, practic, a fost amputat transportul in comun bucurestean).
Nu mai tin minte cand a fost infiintat 73, dar sigur a circulat pana la P-ta Victoriei (Paris) asa cum a confirmat si 1689.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 18/Oct/2017
Mesaje: 866
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 24 Iun 2006 19:02:40    Titlul subiectului: 61529

84 a fost înfințat în 1956!, pe traseul Șc. Iacului (e și o buclă acolo) - Palatul Cotroceni; a circulat împreună cu tramvaiul pe Magistrala Est - Vest!
Am citit despre înfițarea lui în "Informația Bucureștiului" (azi "Libertatea").
A fost prima linie de troleibuze din București care a folosit troleibuze românești, numite T12 (ex-autobuze "Renault" recarosate).
Prin 1957 a fost prelungită până la Dep. Vatra Luminoasă. Shocked
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
HORIA



Data înscrierii: 26/Apr/2006
Ultima vizita: 18/Oct/2017
Mesaje: 140
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 27 Iun 2006 10:04:04    Titlul subiectului: 61586

In anul 2000 troleibuzul 97 a mers o perioada pana la Costin Georgian. Iti crestea barba de la un capat la celalalt !
_________________
R.I.P. 20
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
power322



Data înscrierii: 20/Iun/2006
Ultima vizita: 04/Mai/2014
Mesaje: 200

MesajTrimis: Mar 27 Iun 2006 11:44:38    Titlul subiectului: 61590

RATB a vrut faca o legatura intre Bucurestii Noi si Titan si a facut-o cu 97, care nu rezistat din cauza ca avea trseul prea lung si nu se putea retrage la program la depou (dovada ca dupa ora 21 intorceau la Sfintii Voievozi). Au reusit cu 86, care nu ajunge in Titan.Trebuia sa lase atunci pe 97 la Vatra si era mai bine.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trole Man



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2016
Mesaje: 41
Locație: Bucuresti (Centru)

MesajTrimis: Lun 03 Iul 2006 15:23:49    Titlul subiectului: 61874

96 a circulat deviat pana la Fundeni din cauza lucrarilor de pe Calea Plevnei, linia dubla de pe Splai fiind desfiintata dupa redeschiderea liniei spre Cotroceni.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
jad



Data înscrierii: 24/Mar/2006
Ultima vizita: 17/Mar/2011
Mesaje: 55
Locație: Bucuresti 1 (Ion Mihalache)

MesajTrimis: Mie 30 Aug 2006 09:56:34    Titlul subiectului: 64083

In 1986 cand s-au scos troleibuzele de pe axa N-S; 87 scurtat de la Sura Mare, 97 scurtat de la intersectia Dacia-Icoanei. Curand dupa aceea au disparut 79 si 86 (reinfiintate cativa ani dupa revolutie). Oricum, in 1986, si 86 intorcea la gara, comun cu 79.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 19/Oct/2017
Mesaje: 1072
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Mar 16 Ian 2007 00:48:57    Titlul subiectului: 43871

Dupa cum se stie, prima linie de troleibuz din bucuresti a fost linia 81, intrata in teste in anul 1949 si din anul 1950 in folosinta cu calatori. Primele vehicule au fost troleibuze de fabricatie sovietica MTB.
In 1950 linia 81 funcitiona intre Hipodromul Baneasa (Piata Scanteii ) si Piata Victoriei.
1956: Sos Cotroceni-Gara de Nord-Pta Victoriei-Pta Scanteii-aerop . Baneasa.
1960 - scurtata pana la Pta Scanteii
1961 - Bd Libertatii (Farmacie - Lujerului, cam pe unde este acum blocul cu magazinul de scule la parter)-Pta Victoriei-Pta Scanteii.
1962 - prelungita pe vechiul traseu pana la Aerop. Baneasa.
dupa 1965 (nu stiu exact) functioneaza intre GAra de Nord si Aeroportul Baneasa prin str Monetariei-Kiseleff-Pta Scanteii-Aerop. Baneasa; traseu avut pana in momentul desfiintarii, in anul 1986.
1989-1993 - Gara de Nord - Pta Presei Libere, prin Cal. Grivitei-Bd Expozitiei (a fost desfiintata odata terminarea compelxului WTC Sofitel si remodelarea terminalului).

Linia 82
7 martie 1960: Piata de Flori - Pta Aviatorilor-Pta Scanteii-Aeroport Baneasa
1965-1986 Sura Mare-Pta Unirii-Pta Aviatorilor=Pta Scanteii-Aeroport Baneasa. Desfiintata in 1986.

Linia 83
4 mai 1958: Pta de Flori-Pta Aviatorilor-Pod Herastrau
1960: se prelungeste de la Podul Herastrau la Parcul Herastrau prin sos. Nordului.
1965-1986: Cat D-tru Petrescu-Pta Uniri-Pta Aviatorilor-Sos Nordului (Parc Herastrau). Desfiintata in 1986.

Linia 84
1957: Sc. Iancului-Universitate-Dr. Petru Groza
Ina celasi an se prelungeste prin str Matei Voievod pana la Cart. Vatra Luminoasa.
1958: Vatra Luminoasa-Universitate-Dr. Petru Groza cu intoarcere prin Carol Davila.
1966: Str C. Apostol-Dr. Taberei-Universitate-Vatra Luminoasa
~1970-198?: V. Ialomitei-Universitate-Bd. Marelui Stadion.
Desfiintata in 1989-90

Linia 85
30 septembrie 1960: Sc. Iancului-Universitate-Gara de Nord, cu intoarcere prin str, Witting.
4 septembrie 1961 se prelungeste pana la Gara Obor. Traseu exisstent si astazi, in ciuda scurtarii temporare din 1989-1990 cand intorcea la V. Parvan.

Linia 86
16 septembrie 1962: Str. Popa Nan-Foisorul de Foc-Pta Romana-Pta victoriei-Pta Scanteii-Gara Baneasa
~1963: Cart Pajura-Gara de Nord-Foisorul de Foc-Cart Vatra Luminoasa.
dupa 1980 circula doar intre Gara de Nord si Bdul Marelui Stadion.
1986-1990: Pta Romana-Stadionul 23 August
dupa 1990 revine la Gara de Nord, iar din 1998-2000 (?) circula la Cart Pajura.

Linia 87
1964-1986: Sura Mare-Pta Unirii-Pta Romana-Gara de Nord-Cart Pajura.
1986 scurtata la Pta Sf. Voievozi.
dupa 1990, este inlocuita cu linia 65 (~1998)

Linia 88
22 iulie 1961: Sc. Iancului-Universitate-Razoare-Cal 13 Septembrie.
28 Ianuarie 1962 - Cal. 13 Septembrie-Razoare-Universitate-Str. AL. Sahia-Str, Barbu Vacarescu-Bd Lacul Tei (Spit. Emilia Irza).
Pastreaza acest traseu pana in anul 1986 cand circula pe traseul Str. Tacerii-Razoare-Universitate-Bd. Dimitrov-Gara Obor.
Desfiintata la finele anului 1989, odata cu "marea suntare" de la Eroilor.

Linia 89
1 aprilie 1961: Armata Poprului (Farmacie)-Gara de Nord-Pta Victoriei.
dupa numai o luna acelasi an, are urmatorul traseu: Armata Poporului-Universitate-Matei Voievod-Vatra Luminoasa.
O perioada este suspendata si apoi este reinfiintata pe traseul Gara de Nord-Universitate-Bd Marelui Stadion. Desfiintata in 1989.

Acestea sunt liniile "istorice". O sa revin cu restul mai tarziu, dupa ce gasesc referiri la ele.

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 18/Oct/2017
Mesaje: 866
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 16 Ian 2007 01:17:09    Titlul subiectului: 43876

Linia 81 a fost prelungită de la P-ța Scînteii la Aerop. Băneasa în mai 1952.
Linia 85 a reînceput să circule la Gara de Nord în sept. 1997

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 19/Oct/2017
Mesaje: 1072
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Joi 18 Ian 2007 01:19:07    Titlul subiectului: 44077

Continui în ordine cronologică, cu apariția liniilor de troleibuz din București. Nu știu exact când au apărut liniile 90-95 în perioada 1963-1980 așa că anii vor fi orientativi, mai ales că anumite linii de dublură (cele barate) aparute în acest interval au primit numerotații noi începând cu anul 1981.

Linia 90
Posibil ca la apariția lui să fi circulat astfel: Verdi-Barbu Văcărescu-Al. Sahia-Universitate-Pod Hasdeu (intoarcere prin dr.Petru Groza-Carol Davila-dr. Lister)
Ulterior prelungit in Drumul Taberei.
~1965: Verdi-Barbu Văcărescu-Al. Sahia-Universitate-Pod Hasdeu-Emil Bodnăraș-Compasului.
O dată cu dezvoltarea cartierului Drumul Taberei, în anii 70, este prelungit succesiv până la Cet Vest Militari.
Până in 1985-86 avea traseul CET Vest Militari-Emil Bodnăraș-Ho și Min-șos. Cotroceni-Carol Davila-DrLister/Dr. Petru Groza-Operă-Universitate-Al.Sahia-Barbu Vacarescu-Verdi.
1986: V. Ialomitei-Eroilor-Universitate-Stadionul 23 August
1989: V. Ialomitei-Pta Operei
1990-91: revine la traseul din 1986, traseu actual

Linia 91
? 1967: Gara de Nord – Cimitirul Șerban Voda ?
La sfârșitul anilor 70 era dublură pentru linia 90 între CEt Vest si Pod Hașdeu.
Datorită lucrărilor la noua linie de tramvai de pe Emil Bodnăraș, se desființează în 1986.
1997: traseul actual – din nou dublură pentru 90 ! – V. Ialomiței – Operă – Universitate – Pta Rosetti.

Linia 92
~1964-65: Pod Hașdeu – Universitate – Baba Novac – Cart Balta Albă (Barajul Dunării)
1983: Gara de Nord (prin Splai și șos. Cotroceni, după 1986 prn Cal. Plevnei, de la Pța M. Kogălniceanu)– Universitate - Baba Novac – Barajul Dunării.
1989: traseul actual scurtat la V. Pârvan.

Linia 93
~1964-65: Gara de Nord – șos Cotroceni – Ho și Min – Dr. Taberei (C. Apostol)
După dezvoltarea cartierului Dr. Taberei se prelungește până la Valea Ialomiței
Traseul actual datează de la sfârșitul anilor 70, cu mici devieri în perioada 1986-1994 când circulă prin Eroilor si cal. Plevnei. Din 1994 se reia traficul cu troleibuze pe șos Cotroceni.

Linia 94
~1964-65: Pod Șerban Vodă – cal. Văcărești – Pța Sudului – Berceni Sud (Bd. Metalurgiei).
1966: Gara de Nord – Pța Romană – Pța Unirii – Cal Văcărești – Pța Sudului – Bd. Metalurgiei,
1984 : circulă o perioadă pe Cal. Șerban Vodă – șos. Olteniței.
12 mai 1986 – Gara de Nord – Șura Mare (la fel ca și linia 83 – șos Nordului-Șura Mare)
Desființată în mai-iunie 1986, după câteva devieri de traseu.

Linia 95
~1964-65: Pod Șerban Vodă – cal. Văcărești – Pța Sudului – Bd. C-tin Brâncoveanu.
la sfârșitul anilor 70 si începutul anilor 80: Gara de Nord – Pța Romană – Pța Unirii - cal. Văcărești – Pța Sudului – Pța Reșița.
Desființată în iunie 1986.

Linia 96
Apărută la sf anilor 70 pe traseul str. Tăcerii – Răzoare – Pod Hașdeu.
1989: Tăcerii – Pța Operei
1994: Tăcerii – Gara de Nord ( circulă experimental la Spitalul Fundeni până în 1996)
1995-96: traseul actual Tăcerii - Gara de Nord.

Linia 97
Apare la sf anilor 70 (~1979-1980): Luminei – Pța Romană – Cal. Griviței – Cart. Pajura.
Iunie 1986: Pța Sf. Voievozi – Gara de Nord – Laromet (mai tărziu Ștrandul Străulești). Traseu actual.
A fos o încercare de prelungire până la Stadionul Național dar nu a avut succesul scontat.

Linia 98
Aparută la inceputul anilor 80 ca dublură pentru linia 88: Bd. Lacul Tei – Pod Hașdeu.
Desființată în 1986.

Linia 64
~1980-1981: Cart D-tru Petrescu (întoarcere în buclă prin Emil Racoviță – Br Metalurgiei) – Pța Sudului – Cal. Văcărești – Bd.. Pionierilor (Tineretului) – Bd D. Cantemir – Pța Unirii cu întoarcere prin spl. Unirii – Cal. Văcărești (sensurile se uneau în zona Bd. Colectorului – Abator). Desființată în 1983.

Linia 65
~1979-1981: V. Ialomiței – Carol Davila – Operă –Universitate – Barbu Văcărescu – Bd. Lacul Tei.
Desființată în 1985-86
1989 pâna în 1991: Pța Rosetti – Baicului.
2000: Cal. Victoriei – Cal. Griviței – Cart. Pajura, redirecționată apoi la Pța Sf. Voievozi, înlocuind linia 87.

Linia 73 (83 barat)
1981: Bd Metalurgiei – Pța Sudului – Cal Văcărești – Pța Unirii – Pța Romană – Pța Victoriei – Str. Paris.
Iunie 1986: circulă doar până la Piața Sudului prin Bd Metalurgiei. Traseul actual.
O anumită perioadă de timp, liniile rămase în cartierul Berceni – 73, 74 și 76 au circulat până la șos. Mihai Bravu.

Linia 74 (94 barat)
1981: Cart D-tru Petrescu – Emil Racoviță – Pța Sudului – Cal Văcărești – Pța Unirii – Pța Romană – Gara de Nord (Bd. I. G. Duca).
Iunie 1986: circulă doar până la Piața Sudului prin Emil Racoviță.. Traseul actual..

Linia 75
~1980-81: Apărută ca dublură pentru linia 85 pe traseul Vasile Pârvan – Universitate – Baicului. Desființată la scurt timp în 1985.

Linia 76
1981: Aproximativ pe traseul liniei 95 din anii 70: Pța Reșița - Pța Sudului – Cal. Văcărești - Bd. Pionierilor (Tineretului) – Bd D. Cantemir – Pța Unirii cu întoarcere prin spl. Unirii – Cal. Văcărești.
Iunie 1986: circulă doar până la Piața Sudului.. Traseul actual..
Bucla de la C-tin Brâncoveanu a rezistat până în 1998.

Linia 68
~1983-84: Valea Ialomiței – Romancierilor – Emil Bodnăraș – Ho și Min – șos Cotroceni – Șt. Furtună – str. Gării de Nord – cu întoarcere prin str. Witting – Cal Plevnei. Desființată în 1985-86
1989: Pța Rosetti – Stadionul 23 August. Desființată în 1990-91.

Linia 61
1985: Dr. Taberei 34 – Pța Operei – Universitate – Barbu Văcărescu – Verdi
1986: Dr. Taberei 34 – Pța Operei – Universitate – Stadionul 23 August.
Desființată în 1988-89
1997: Master SA – Pța Rosetti. Traseu actual.

Linia 62
1985: Frigocom - ?
1986-87: Gara de Nord – Universitate – Spitalul Fundeni. Desființată în 1988-89
1996: Liceul Industrial Auto – Gara de Nord. Traseu actual.

Linia 63
1985: Dr. Taberei 34 – Pța Operei – Universitate (Bd Lacul Tei?) – Bana Novac – Barajul Dunării.
Desființată în 1986-87.
1989: Pța Rosetti – Spitalul Fundeni. Desființată în 1995.

Linia 66
1986-87: V. Pârvan – Universitate – Spitalul Fundeni. Până la definitivarea tronsonului cuprins între bd. Republicii/Carol și Eminescu circula cu ocol pe la Foișorul de Foc și str Traian. (celebra traversare în X 66/ 79, 86). Traseul actual.
Acum câțiva ani a fost prelungită la Gara de Nord (vechiul 62 al anilor 80) dar experimentul nu a reușit. Singura linie de troleibuz care leagă centrul via Universitate de Gara de Nord este 85).

Linia 67
1985-86: V. Pârvan – Universitate – Baba Novac – Barajul Dunării. Nu a avut un traseu stabil și a dispărut în scurt timp ~1988.

Linia 69
1985-86: V. Oltului – Universitate – Dianei (Pța Rosetti). Prelungită ulterior până la Stadionul 23 August.
1989: Valea Oltului – Răzoare – Pța Operei (Dr. Petriu Groza cu întoarcere prin str. Elefterie).
1990: Valea Oltului – Universitate – Baicului. Traseu actual.

Linia 70
1985-86: V. Pârvan – Universitate – Baba Novac – Bd. Muncii (Basarabia). Traseu actual.

Linia 71
1985-86: V. Oltului – Eroilor – Gara de Nord. Până la reintroducerea rețelei pe Bd. Vasile Milea (Ho și Min) și șos. Cotroceni în 1994 circulă prin spl. Independenței-pod. Cotroceni. Traseu actual.

Linia 79
1985-86: Gara de Nord – Pța Romană – Foișorul de Foc – Baba Novac – Bd Muncii (Basarabia)
iunie 1986: circulă între Pța Romană și Bd. Muncii.
1990: Revine la Gara de Nord. Traseu actual.

Acestea sunt liniile de troleibuz care au circulat/circulă în București.
Acum câțiva ani a exista linia 60 de troleibuz, linie navetă, cu unul din capete la Pța Rosetti; celălalt capăt nu mai știu unde era.

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ciordescu



Data înscrierii: 02/Noi/2005
Ultima vizita: 07/Iul/2009
Mesaje: 143
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 18 Ian 2007 10:28:23    Titlul subiectului: 44085

97 experiment s-a vrut a fi prelungit pana la Bd BAsarabia - cap 70/79/102
60 a fost linie naveta in perioada lucrarilor la Bd Elisabeta si circula pe traseul Stad National - Izvorul Rece (unde mai intorceau 70/85/92)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
1689



Data înscrierii: 23/Ian/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2009
Mesaje: 87
Locație: (Germania)

MesajTrimis: Joi 18 Ian 2007 13:03:21    Titlul subiectului: 44095

Citeva corectii referitoare la traseele din partea de sud:

73-74-76 - dupa desfiintarea transportului in comun de suprafata pe Bd. Balcescu, a fost o perioada de aprox 6 luni in care troleibuzele circulau pe Vacaresti pina la Abator. Ulterior s-a scurtat traseul pina la Piata Sudului, cu intoarcere la vechiul capat al liniei 131. Odata cu intrarea in reparatie a caii Vacaresti (aprox primavara 1987), s-a creat actuala bucla de la Big.

95 - la sfirsitul anilor '70, 95 intorcea la Bd. Ctin Brincoveanu (pe str. Nitu Vasile inca se mai poate vedea bucla de intoarcere. Pina la inceputul anilor '90 inca mai exista reteaua electrica. Ultima data cind am trecut prin zona mai ramasese doar un stilp de sustinere in mijlocul rondului. Cred ca ar merita fotografiata pentru documentare istorica inainte sa demareze lucrarile de largire a str. Nitu Vasile - care, foarte probabil, vor avea ca rezultat desfiintarea vechiul capat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
icsilviu



Data înscrierii: 23/Oct/2005
Ultima vizita: 06/Feb/2013
Mesaje: 93
Locație: Bucuresti 5

MesajTrimis: Joi 18 Ian 2007 22:01:38    Titlul subiectului: 44147

O serie de completari ce a scris Rosetti61 cu privire la evolutia traseelor:

Linia 81 a avut prin 1966 traseu si prin Drumul Taberei astfel:
Drumul Taberei (undeva in zona intersectiei cu Str. Brasov)- Vasile Milea- Cotroceni- Gara de Nord-Piata Victoriei-Kiselef-Aeroportul Baneasa. Undeva prin 1967 linia s-a rupt in doua, portiunea vestica a traseului devenind linia 93.

Liniile 87 si 97 au fost intre 1997 si 2000 izolate de restul retelei asa cum sunt acuma liniile din sud (73, 74, 76). Motivul a fost legat de lucrarile la linia de metrou si refacerea canalizarii de pe Calea Grivitei. Cele doua linii au circulat in acea perioada intre capetele lor din Pajura, respectiv Straulesti si Clabucet. Linia 87 a fost inlocuita de 65 in 2001.

Linia 90 avea in 1966 capat comun cu 81 in Drumul Taberei. Mutarea pe Emil Bodnaras (Timisoara) s-a facut spre 1969.

Linia 91 a existat intotdeauna ca o dublura a altei linii.
In anii 1966-1967 exista ca dublura a lui 87 pe urmatorul traseu:
Sura Mare-Magistrala Nord-Sud (Dimitrie Cantemir)-P-ta Unirii-Bd. N. balcescu-Gara De Nord.
In anii 70-80 si in anii 90-2000 a existat ca dublura a liniei 90.

Linia 92 a aparut prin 1966 ca o dublura a liniei 84 intre Bd. Muncii (Basarabia) si Carol Davila. Cativa ani mai tarziu (1969) intorcea deja la Barajul Dunarii.

Liniile 94, 95 nu au aparut in 1964, ci mai degraba in 1967 pe traseele Podul Serban Voda (P-ta Unirii) - Metalurgiei, respectiv Brancoveanu.
Traseele s-au prelungit spre Gara de Nord, intai 94 in jurul anului 1969, apoi 95 in 1974.

Spunea cineva intr-unul din mesajele sterse ca ar fi existat si un 99 prin anii 80 pe traseul: Sura Mare-Sos Oltenitei-P-ta Sudului-Metalurgiei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 19/Oct/2017
Mesaje: 1072
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Vin 19 Ian 2007 19:32:47    Titlul subiectului: 44196

A existat intr-adevar linia 99 de troleibuze si a functionat in perioada 17.06.1986 - 01.11.1987 pe traseul Sura Mare - Pta Sudului - Bd. Metalurgiei A fost desfiintata de concurenta tramvaielor, autobuzelor si a metroului.
_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 6455
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 19 Mar 2007 00:28:49    Titlul subiectului: 77573

rosetti61 a scris:
Linia 86
16 septembrie 1962: Str. Popa Nan-Foisorul de Foc-Pta Romana-Pta victoriei-Pta Scanteii-Gara Baneasa
~1963: Cart Pajura-Gara de Nord-Foisorul de Foc-Cart Vatra Luminoasa.
dupa 1980 circula doar intre Gara de Nord si Bdul Marelui Stadion.
1986-1990: Pta Romana-Stadionul 23 August
dupa 1990 revine la Gara de Nord, iar din 1998-2000 (?) circula la Cart Pajura.
A fost o vreme cand troleibuzul 86 intorcea la Eminescu (intersectia dintre B-dul Dacia si Mosilor, unde exista si acum bucla, dar nu mai este functionala). In 1989, strada Taras Sevcenco a fost largita, de la doua la patru benzi, devenind astfel prelungirea bulevardului Dacia (intre Piata Gemeni si Eminescu).
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mircea700



Data înscrierii: 27/Aug/2006
Ultima vizita: 10/Mar/2015
Mesaje: 152
Locație: Bucuresti 6; Galati

MesajTrimis: Joi 19 Iul 2007 11:43:33    Titlul subiectului: 80430

Sunt cateva linii de troleibuz care nu isi au rostul intrucat dubleaza linii de autobuze sau chiar de troleibuze. Ar putea fi desfiintate liniile:
61 - este dublat de 336 pe 90% din traseu;
65 - este dublat de 86 pe 100% din traseu;
85 - este dublat de 69 pe 70 % din traseu; eventual sa il reduca intre Vasile Parvan si Gara de Nord pe traseul actual; la ce interval mare are nu ar fi nicio pierdere.
91 - este dublat de 90 pe 100% din traseu;
Cu troleibuzele ramase din desfiintarea acestor linii sa creeze celorlalte linii intervale mai bune. Nu am luat in considerare liniile 73, 74, 76 intrucat oricum au retea separata de celelalte linii (sunt izolate) si au trasee ff scurte, iar cererea de transport este acolo intr-adevar f mare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 19 Iul 2007 13:26:10    Titlul subiectului: 80432

85 e foarte bun când vii din țară și mergi la mare, ca să ajungi la Gara Obor (și viceversa).
61 desființat? De ce nu 336?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 6455
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 19 Iul 2007 18:01:28    Titlul subiectului: 80441

mircea700 a scris:
Sunt cateva linii de troleibuz care nu isi au rostul intrucat dubleaza linii de autobuze sau chiar de troleibuze. Ar putea fi desfiintate liniile:
61 - este dublat de 336 pe 90% din traseu;
65 - este dublat de 86 pe 100% din traseu;
85 - este dublat de 69 pe 70 % din traseu; eventual sa il reduca intre Vasile Parvan si Gara de Nord pe traseul actual; la ce interval mare are nu ar fi nicio pierdere.
65 este o lnie care ar putea fi desfintata.
Daca nu exista 61 care sa il dubleze aproape in totalitate pe 336, iti garantez ca nu prea te mai putea urca intr-un 336 in ore de varf
85 a fost si este o legatura directa intre Gara de Nord si Gara Obor.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Impiegatul



Data înscrierii: 10/Apr/2007
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 186
Locație: Bucuresti 6 (Crangasi) & 5 (Rahova)

MesajTrimis: Joi 19 Iul 2007 20:19:08    Titlul subiectului: 80445

Domnilor iertati-ma, dar eu prefer cat mai multe troleibuze in acest oras si asa poluat de nu se mai poate. Orice desfiintare chiar si a unei linii de dublura o consider drept o grava eroare!!! Evil or Very Mad
Ar trebui sa se militeze pentru sporirea transportului electric...

_________________
Du-ma acasa mai tramvai...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Joi 19 Iul 2007 21:35:56    Titlul subiectului: Liniile de troleibuze de-a lungul vremii 80449

Mai stiti cumva al doilea capat al troleibuzului 88 era cumva la spitalul Fundeni? ca in momentul de fata memoria imi joaca putine feste, dar stiu sigur ca traseul sau era Tacerii-13 septembrie-Eroilor-Preoteasa-Vasile Parvan si mai departe pe Carol si de aici nu mai stiu prea bine daca mergea pe Colentina.
Cred ca linia 65 nu ar trebui desfiintata, in perioadele cat 86 e prins in blocaje 65 vine foarte bine si uite asa ajunge omul in Pajura comfortabil. Wink
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 6455
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 01 Noi 2007 10:50:38    Titlul subiectului: 84439

Daca nu imi joaca memoria feste 88 intorcea la Baicului, comun cu 85.
rosetti61 a scris:
Linia 79
iunie 1986: circulă între Pța Romană și Bd. Muncii.
1990: Revine la Gara de Nord. Traseu actual.
A existat o perioada (1989) cand 79 impreuna cu 86 intorceau la Eminescu, datorita lucrarilor de largire a strazii Taras Sevcenco, care ulterior a devenit prelungirea Bulevardului Dacia (intre Piata Gemeni si Eminescu).
Bucla se mai vede si astazi, o vreme era folosita de troleibuzele liniei 66 pentru retragerea la Vatra Luminoasa, cand veneau dinspre Coelntina.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
V3nt0R



Data înscrierii: 06/Mai/2008
Ultima vizita: 03/Oct/2017
Mesaje: 93
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 11 Mai 2008 10:25:38    Titlul subiectului: 93211

Mare prostie cu 65...opinii...de ce toata lumea spune ca nu isi are rostul. E pai o sa va scriu eu aici cateva motive si probabil va veti schimba parerea:

1. Troleibuzul 86 nu are statie la Sf.Voievozi...65 are capatul aici, langa o scoala, intr-o zona cu multe locuinte...sta la capat si are timp sa se umple.

2.De ce sa stai in statie dupa 86 care are un traseu lung si trece pe la Romana, Rosetti, Iancului si Stadionul National...pai 65 are pana pe Grivita 5 statii si nu se umple, asa ca mai bine stai confortabil decat sa te inghesui in 86.

3. Oricand se poate intampla un blocaj pe la Iancului, pe la Romana, un tramvai ceva, insa pe calea Grivitei, doar harburile articulate mai blocau circulatia, dar acum nici ele pt.ca nu mai sunt.

Deci iata motivele existentei liniei 65. Si este totusi o linie de frecventa mare...5 minute, max 10 in statie sa astepti un 65...nu acelasi lucru spunem si despre 86...Un alt punct pentru 65.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trasee, rute si harti din Bucuresti Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community