Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuze electrice
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuzele din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  

Credeti ca autobuzele electrice sunt o solutie buna pentru Bucuresti ?
Da
40%
 40%  [ 27 ]
Nu
53%
 53%  [ 35 ]
Nu stiu
6%
 6%  [ 4 ]
Voturi totale : 66

Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Dec/2018
Mesaje: 7027
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 11 Feb 2015 12:10:14    Titlul subiectului: Autobuze electrice 177219

Se pare ca si in Bucuresti, cel putin pentru o perioada de doua luni, vor circula autobuze electrice. Articolul se gaseste aici.
Sursa foto: www.b365.ro

Citat:
De luna viitoare, în București vor circula autobuze electrice

Începând cu luna martie, bucureștenii vor putea circula prin oraș cu autobuze electrice. Ce-i drept, doar pentru două luni, momentan. Primăria Capitalei va primi gratuit de la o companie chineză spre testare două astfel de vehicule electrice. Autobuzele electrice se încarcă pe timpul nopții și au o autonomie de aproximativ 250 de kilometri. Costul unui asemenea autobuz este de aproximativ 400.000 euro. Autobuzele sunt ecologice, iar combustibilul costă mult mai puțin.

"În martie vor veni două autobuze electrice cu trei uși pe care le vom putea folosi gratuit timp de două luni. A fost semnat deja un protocol, în acest sens", a declarat, marți, Ion Dedu, directorul executiv al Direcției de Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei.

Autobuzele electrice se încarcă pe timpul nopții, după care pot parcurge aproximativ 250 de kilometri cu această rezervă de energie.

"Chinezii au dezvoltat un model foarte eficient de autobuze electrice. Se încarcă câteva ore noaptea și pot circula toată ziua următoare. Sunt însă și mai scumpe. Au un preț dublu față de celelalte", mai spune Ion Dedu.

De fapt, un autobuz electric costă aproximativ 400.000 euro. Pe de altă parte însă, întreținerea anuală pentru un asemenea vehicul aduce o economie de 35.000 euro.

După expirarea celor două luni de testare, bucureștenii vor mai putea circula cu autobuze electrice doar dacă Primăria Capitalei va achiziționa astfel de vehicule.

Autobuzele electrice care vor ajunge la București sunt fabricate de compania chineză BYD, recunoscută la nivel mondial ca cel mai mare producător de baterii reîncărcabile și în ultimii ani drept cel mai important producător de autobuze propulsate de motor electric.

Am atasat si un chestionar topicului.



byd_ebus_3_usi_80113400.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  112.96 kb
 Vizualizat:  de 14043 ori

byd_ebus_3_usi_80113400.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
lenta1



Data înscrierii: 09/Dec/2013
Ultima vizita: 14/Dec/2018
Mesaje: 493
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 11 Feb 2015 14:44:28    Titlul subiectului: 177223

Autobuzele electrice nu mi se par bune pentru Bucuresti, cel putin modelul acesta are doar 2 USI.Un Citaro cu 3 usi abia se descurca.
Pe ce linii va circula?

_________________
Iubesc autobuzele si troleibuzele MAZ Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 24/Oct/2018
Mesaje: 1234
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Joi 12 Feb 2015 12:18:00    Titlul subiectului: 177235

Nu inteleg de ce in toate orasele Romaniei se testeaza numai chinezarii si nu se incearca si autobuzele unor producatori europeni de renume precum Solaris care are inclusiv varianta de autobuz articulat eletric.
_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
58 de ani de transport cu troleibuzul la Cluj-Napoca 1959-2017.La mai mult!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 13/Dec/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 12 Feb 2015 12:54:27    Titlul subiectului: 177236

Au propus cei de la Solaris testarea vreunui autobuz electric undeva in Romania si au fost refuzati? Sau altii "de renume" pe care ti-i doresti tu?
_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 13/Dec/2018
Mesaje: 6198
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 12 Feb 2015 15:44:19    Titlul subiectului: 177239

Autobuzul electric e o tehnologie aflata inca in stadiul incipient, aproape experimental. Ar putea fi o solutie DOAR daca ar exista posibilitatea unei mentenante la standarde ridicate. Halul in care arata in prezent mare parte din parcul RATB arata ca la acest moment nu suntem pregatiti.

Autobuzul electric cel mai potrivit pentru Bucuresti - la momentul actual si cel putin pentru 10-20 de ani de acum incolo - mi se pare a fi troleibuzul si/sau tramvaiul, o tehnologie mult mai cunoscuta si raspandita si pentru care exista oricum mai multa experienta de exploatare si mentenanta.

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Dec/2018
Mesaje: 1093
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Joi 12 Feb 2015 17:47:25    Titlul subiectului: 177244

E doar o chestie de bani si de spagi: cu cat mergi mai la vest cu atat vei vedea marci consacrate. In rest sunt doar carpituri, nici ce e nou nu poate fi comparat cu second handuri de dincolo si aici are fiecare cate un exemplu, eu subliniindu-l pe cel de la Sibiu unde MANuri vechi aduse din vest sunt mai fiabile decat cele facute in Turcia. Cat despre chinezaria prezentata, sunt convins ca este acceeasi care a fost si prin alte orase din tara: total ineficiente pentru un oras mediu spre mare (peste 100.000 locuitori). Nu doar numarul usiilor dar si spatiul din interior nu le-ar da nici o sansa in orase mari precum Cluj, Timisoara sau Constanta. Ce sa mai zic de Bucuresti unde traseele sunt ceva mai lungi. Deci ele sunt bune pe linii preorasenesti, dar aici intervin costurile. In timp ce majoritatea regiilor se lupta sa inoiasca parcul cine ar cumpara asa ceva pentru linii periurbane? Eu personal le consider nefiabile.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 24/Oct/2018
Mesaje: 1234
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Dum 15 Mar 2015 11:52:41    Titlul subiectului: 177957

In Bucuresti va fi testat de luni pe linia 104 un autobuz electric SOR. In sfarsit autobuz electric civilizat nu numai chinezarii.
http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Social/Bucurestenii+pot+circula+de+luni+cu+autobuze+electrice+Cum+arata

Citat:
Bucureștenii pot circula de luni cu autobuze electrice. Cum arată și pe ce linii vor circula

Un program de testare a câtorva autobuze electrice se va derula, începând de luni, în Capitală, pentru a se stabili dacă aceste autovehicule pot fi utilizate în condițiile de trafic din București, potrivit unui comunicat de presă al Regiei Autonome de Transport București (RATB), citat de Mediafax.

Astfel, luni, la ora 11:00, la autobaza Pipera din Șoseaua Pipera va fi lansat primul dintre autobuzele electrice incluse în acest program.

„Autobuzul SOR EBN 10.5 este fabricat de compania SOR Libchavy, unul dintre cei mai mari producători de autobuze, troleibuze și autocare din Cehia. Dotat cu un motor asincron răcit cu lichid, Skoda Electric, instalație electrică Cegelec și acumulatori Winston Battery/Lithium – ion, autobuzul SOR EBN 10.5 are o capacitate de 85 de locuri, un timp de încărcare a bateriilor de 7-8 ore și o autonomie energetică de 250 de kilometri”, conform comunicatului de presă al RATB.

Autobuzul va fi pus în circulație pe linia 104, pe traseul „Cora Pantelimon” – „Piața Operei” și va fi testat timp de două săptămâni, „pentru a vedea modul cum se comportă în condițiile de trafic din Capitală”.

„În contextul economic actual, în care criza energetică se adâncește tot mai mult, iar poluarea și încălzirea globală devin prioritatea numărul unu pentru noi toți, utilizarea vehiculelor cu tracțiune electrică poate reprezenta o soluție viabilă la aceste probleme, motiv pentru care Primăria Municipiului București a considerat oportună testarea unei noi soluții de transport public în Capitală”, precizează sursa citată.

_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
58 de ani de transport cu troleibuzul la Cluj-Napoca 1959-2017.La mai mult!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Dec/2018
Mesaje: 7027
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 15 Mar 2015 16:52:39    Titlul subiectului: 177959

Sa fim serios, in prezent RATB-ul nu este in stare sa faca mentenanta parcului actual de autobuze sau troleibuze, soferii vin cu bani de acasa ca sa cumpere piese de schimb si voi credeti ca RATB-ul va achizitiona aceste autobuze electrice ? Laughing Laughing Laughing
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Dec/2018
Mesaje: 7027
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 16 Mar 2015 21:13:03    Titlul subiectului: 177987

De pe pagina Facebook a regiei aflam urmatoarele:

Citat:
Dragi călători,
Dorim să vă informăm că Primăria Municipiului București și Regia Autonomă de Transport București au demarat un program de testare a câtorva autobuze electrice, produse de firme cunoscute în domeniu.
Astfel, astăzi, 16 martie, a fost lansat primul dintre autobuzele electrice incluse în acest program.
Autobuzul SOR EBN 10.5 este fabricat de compania SOR Libchavy, unul dintre cei mai mari producători de autobuze, troleibuze și autocare din Cehia.
Dotat cu un motor asincron răcit cu lichid, Skoda Electric, instalație electrică Cegelec și acumulatori Winston Battery/Lithium – ion, autobuzul SOR EBN 10.5 are o capacitate de 85 de locuri, un timp de încărcare a bateriilor de 7-8 ore și o autonomie maximă de 250 de kilometri.
Acesta este pus în circulație pe linia 104, pe traseul “Cora Pantelimon” – “Piața Operei” și va fi testat timp de două săptămâni, pentru a vedea modul cum se comportă în condițiile de trafic din Capitală.
În contextul economic actual, în care criza energetică se adâncește tot mai mult, iar poluarea și încălzirea globală devin prioritatea numărul unu pentru noi toți, utilizarea vehiculelor cu tracțiune electrică poate reprezenta o soluție viabilă la aceste probleme, motiv pentru care Primăria Municipiului București a considerat oportună testarea unei noi soluții de transport public în Capitală.

Pozele sunt de pe pagina Facebook a RATB-ului.



10987359_883626305031413_8165753138012860107_n.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  68.3 kb
 Vizualizat:  de 13477 ori

10987359_883626305031413_8165753138012860107_n.jpg



11053247_883626441698066_4050301004663441428_n.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  76.96 kb
 Vizualizat:  de 13477 ori

11053247_883626441698066_4050301004663441428_n.jpg



11071768_883626698364707_2376213421213417793_n.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  77.58 kb
 Vizualizat:  de 13477 ori

11071768_883626698364707_2376213421213417793_n.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
pmp



Data înscrierii: 07/Iul/2006
Ultima vizita: 13/Dec/2018
Mesaje: 249
Locație: Ilfov

MesajTrimis: Mar 17 Mar 2015 21:11:28    Titlul subiectului: 178009

Tristete mare pentru designerii Irisbus Citelis. Nimeni nu mai credea ca se poate intampla, dar iata ca imaginatia celor de la SOR a reusit sa produca un vehicol mai urat.
Am cautat pe net, pana acum nu sunt semnalate cazuri in care gravidele ar fi nascut spontan la vederea bestiei.
Asteptam in continuare scuze de la ambasada Cehiei pentru aceasta catastrofa vizuala.

_________________
http://www.petitieonline.ro/petitie/sa_eliminam_maxi_taxi_urile_din_transportul_public_din_romania_-p28912051.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rg4797



Data înscrierii: 18/Ian/2015
Ultima vizita: 13/Ian/2018
Mesaje: 19
Locație: Bucuresti 2 (Doamna Ghica)

MesajTrimis: Mie 18 Mar 2015 14:10:52    Titlul subiectului: 178039

RATB incearca sa gaseasca solutii,fiind in pragul falimentului.Nu prea conteaza(opinie personala)cum arata,culoarea,geamurile etc.Este nevoie de planuri pentru viitorul apropiat.Suntem totusi in UE.Conteaza sa faca fata fluxului de calatori(nu bag mana in foc ca face),sa consume mai putin(este vital pentru Regie lucrul acesta)si sa fie de calitate.Traim intr-o societate deloc placuta,iar ideile anterioare ale Regiei,fie bune,fie rele,au ramas la statutul de "TEST".Transportul electric este cel mai dezvoltat in UE,in situatia data cred ca ar fi o solutie si pentru noi(ma refer in general,la tot ce inseamna tramvai,troleu,autobuz)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
COSTACHE MIHAIL



Data înscrierii: 01/Feb/2009
Ultima vizita: 20/Mar/2018
Mesaje: 346
Locație: Bucuresti 2 (Tei)

MesajTrimis: Mie 18 Mar 2015 19:47:02    Titlul subiectului: 178049

Mie nu mi se pare reusita aceasta idee. Autobuzele sunt foarte scumpe si sunt foarte mici. Ar trebui reparate cele cateva zeci de autobuze Mercedes care pentru mici defectiuni zac prin autobaze. Si de ce nu, ar merge reparate si Rocar de Simon si Daf care se mai gasesc prin autobaze, este mult mai ieftin decat achizitionarea acestor autobuze electrice. Daca tot vrem sa nu mai fie zgomot si poluare ar trebui extinse retelele de tramvaie si troleibuze.
_________________
http://vaporase.forumotion.net/forum.htm
http://calatorii.myfreeforum.ro/forum.htm


Ultima modificare efectuată COSTACHE MIHAIL la Mie 18 Mar 2015 21:40:38, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
pmp



Data înscrierii: 07/Iul/2006
Ultima vizita: 13/Dec/2018
Mesaje: 249
Locație: Ilfov

MesajTrimis: Mie 18 Mar 2015 21:31:46    Titlul subiectului: 178058

"RATB incearca sa gaseasca solutii,fiind in pragul falimentului."
Nu cred ca exista cineva in conducerea RATB-ului care sa caute solutii. Nu prea vad cum ar salva o gluma de autobuz de 500000 de euro situatia RATB-ului.

Ce sa testezi la un autobuz de 500000 de euro cand tu n-ai bani sa-ti repari autobuzele clasice? Chiar nu le e rusine?

Nu e exclus sa cumpere totusi cateva, daca le iese ceva la afacerea asta.

Nu pot sa remarc din nou a 4-a putere in stat care a contribuit la declinul acestei tari in ultima perioada. Iata un articol scris de o jurnalista fara frontiere, Cristiana Radauta in mizeria traficantului de copii: http://adevarul.ro/news/bucuresti/cum-arata-autobuz-electric-intrat-circulatie-bucuresti-pasagerii-circula-gratuit-1_5506e18a448e03c0fd9c5229/index.html

Spicuim:
Citat:
Noul autobuz electric care a fost pus în circulație ieri poate parcurge, după o încărcare completă a bateriilor, 150 de kilometri, în timp ce autobuzele Mercedes Citaro – cele care circulă acum pe străzile Capitalei – parcurg în jur de 250 de kilometri zilnic.

1-0 pentru Citaro

Citat:
Noul autobuz electric are o capacitate de 85 de locuri, în timp ce vechile autobuze pot găzdui 101 pasageri.

2-0 pentru Citaro

Citat:
De asemenea, autobuzul electric care va circula pe străzile Capitalei în următoarele două săptămâni are o lungime de 10,5 metri, în timp ce autobuzele Citaro măsoară 12 metri lungime.

3-0 pentru Citaro

Citat:
Reprezentanții RATB susțin că prețul unui autobuz Mercedes Citaro se ridică la circa 200.000 de euro, în vreme ce un autobuz electric poate costa aproape 500.000 de euro.

4-0 pentru Citaro

Citat:
Noul autobuz din București poate circula cu o viteză de 80 de kilometri pe oră, în vreme ce autobuzele Mercedes au limitare de viteză la 50 de kilometri pe oră.

5-0 pentru Citaro.

Cat de javra poti sa fii incat sa compari viteza maxima a unui autobuz cu viteza la care e limitat alt autobuz (limitare care nici nu cred ca exista).

_________________
http://www.petitieonline.ro/petitie/sa_eliminam_maxi_taxi_urile_din_transportul_public_din_romania_-p28912051.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 24/Oct/2018
Mesaje: 1234
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Mie 18 Mar 2015 21:53:00    Titlul subiectului: 178059

Limitarea la autobuzele Mercedes Citaro sigur exista. Este obligatoriu prin lege ca toate autobuzele si autocarele sa fie dotate cu limitatoare, insa nu cred ca limitarea este la 50 de km/h. Majoritatea autobuzelor urbane au limitarea in intervalul 60 - 70 km/h.
_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
58 de ani de transport cu troleibuzul la Cluj-Napoca 1959-2017.La mai mult!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PaulIP



Data înscrierii: 12/Aug/2011
Ultima vizita: 11/Dec/2018
Mesaje: 435
Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)

MesajTrimis: Mie 18 Mar 2015 22:24:51    Titlul subiectului: 178060

A se vedea si comentariile din link...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Dec/2018
Mesaje: 7027
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 20 Mar 2015 13:12:10    Titlul subiectului: 178070

55 km/ora este limitarea la autobuze si troleibuzele RATB-ului, exceptie facand liniile 780 si 783.
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
lenta1



Data înscrierii: 09/Dec/2013
Ultima vizita: 14/Dec/2018
Mesaje: 493
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 20 Mar 2015 15:35:10    Titlul subiectului: 178076

Limitarea troleibuzelor nu este la 55km/h, cel putin nu la Ikarusuri.Am mers cu un Ikarus care a ajuns pe vitezometru la 70km/h.
_________________
Iubesc autobuzele si troleibuzele MAZ Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
folkfan



Data înscrierii: 29/Ian/2010
Ultima vizita: 13/Dec/2018
Mesaje: 619
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 21 Mar 2015 00:05:15    Titlul subiectului: 178089

Si totusi a fost cineva cu autobuzul electric? Exista pareri?
_________________
Andrei Ionel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Dec/2018
Mesaje: 7027
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 27 Apr 2015 20:44:29    Titlul subiectului: 178842

Un nou autobuz electric in teste. De data asta este unul chinezesc. Comunicatul oficial de pe site-ul RATB se gaseste aici.

Citat:
RATB continuă programul de testare a autobuzelor electrice

Primăria Municipiului București și Regia Autonomă de Transport București continuă proiectul de testare a autobuzelor electrice, inițiat în data de 16.03.2015.

Astfel, miercuri, 29.04.2015, ora 13:00, la autobaza Nordului, Strada Căpriorilor nr. 2-4, sector 1, va începe etapa a doua a programului, în care vor intra în teste două autobuze electrice, produse de compania chineză BYD, important producător de autobuze propulsate de motor electric.

Autobuzele vor fi testate timp de două luni, pe linia 381, pe traseul Piața Reșița – Piața Sudului – Piața Unirii – Piața Universității – Piața Romană – Piața Victoriei.

Puse la dispoziție pentru testare de reprezentanții CEFIN TRUCKS, în baza unui acord exclusiv de reprezentare oficială în România a producătorului chinez, autobuzele BYD model K9 sunt 100% electrice și funcționează cu baterii reîncărcabile, bazate pe o tehnologie de ultimă generație. Acestea asigură autobuzelor BYD o autonomie de 250 km cu o singură încărcare în condiții de trafic urban.

În legătură cu acest tip de transport ecologic, domnul Vincențiu Daniel Antonescu, Directorul General al RATB apreciază:

“Specialiștii în domeniu s-au pronunțat deja în privința avantajelor majore aduse de autobuzele electrice ca soluție pentru transportul în comun, în special în marile aglomerări urbane, așa cum este și Bucureștiul.

Prin astfel de programe, autoritățile locale, în primul rând Primăria Municipiului București și Consiliul General al Municipiului București, își manifestă disponibilitatea de a găsi noi soluții pentru îmbunătățirea serviciului de transport public.

De aceea, și noi suntem interesați de aceste proiecte, prin intermediul cărora putem testa cât mai multe tipuri de vehicule, electrice sau clasice, de mai mică sau mai mare capacitate, cu dotări clasice sau moderne, astfel încât, împreună cu toți factorii de decizie și cu specialiștii în domeniu, să putem identifica, în cunoștință de cauză, cea mai bună soluție pentru necesitățile și structura rețelei de transport din București.”

Date relevante despre autobuzul 100% electric BYD, conform producătorului:

Atributele cele mai importante ale autobuzului BYD eBus, care diferențiază acest vehicul de mijloacele de transport în comun clasice, sunt ECOLOGIA și ECONOMIA.

ECOLOGIC – este complet nepoluant: zero emisii de CO2 și noxe și zgomot redus față de un vehicul propulsat de motor clasic (termic). Bateriile sunt 100% reciclabile, fără electrolit toxic și fără metale grele

.ECONOMIC - motorul electric asigură o economie importantă la costurile operaționale – atât la combustibil (energia fiind mult mai ieftină decât comustibilii clasici) cât și la costurile cu mentenanță. Economia totală, calculată pentru utilizarea unui autobuz electric BYD față de un autobuz clasic, pe o durată de viață de 10 ani, este de aproximativ 330.000 euro pentru un singur autobuz. Dupa încă 2 ani de utilizare, economia totală e de aproximativ 580.000 euro pentru un autobuz. Aceasta rezultă însumând toate costurile (preț achiziție, mentenanță, combustibil).

Autobuzul BYD a obținut, la începutul anului 2013, omologarea de tip în Uniunea Europeană (produsul are toate aprobările pentru a fi comercializat în toate statele membre EU fără alte certificări necesare). În România, autobuzul BYD este cunoscut din octombrie 2013, când a debutat primul program de testare în Timișoara, BYD fiind astfel primul producător care a propus un autobuz 100% electric pentru transportul în comun în țară. Până în prezent, BYD a fost testat în 7 mari orașe din România, a parcurs peste 14.000 km, demonstrând că este mai economic decât un autobuz clasic (calculul realizat pe baza datelor puse la dispoziție de operatorii de transport în comun arată că media costurilor cu energia electrică necesară alimentării a fost de 10.30 euro / 100km, față de 45.33 euro / 100km - media costurilor aferente consumului de motorină al unui autobuz clasic).

Dar, cand voim vedea in teste un nou troleibuz ? Cand vom vedea in teste un nou tramvai ????

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PaulIP



Data înscrierii: 12/Aug/2011
Ultima vizita: 11/Dec/2018
Mesaje: 435
Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)

MesajTrimis: Lun 27 Apr 2015 21:15:18    Titlul subiectului: 178845

Nu vom vedea...
Sa zicem mersi ca inca exista URAC-ul, troleibuzele, si ca autobuzele electrice sunt pretentioase (ca si mentenanta) si costisitoare...
Daca nu era URAC, am fi ajuns la fel ca si Constanta, Brasov sau Resita.
Cat despre troleibuze, poate cand vom scapa odata de Dr. Oetker si vine in locul lui unul cu cap, vom vedea si troleibuze...
A se vedea si in ce "hal" a ajuns RATB: de la Citaro testeaza ... chinezarii!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Dec/2018
Mesaje: 7027
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 30 Apr 2015 09:51:18    Titlul subiectului: 178864

Sa vedem cum arata unul din cele doua autobuze electrice. Pozele au fost facute de reporterii de la b.365.ro. Sursa foto aici.
Primele poze sunt cu aspectul exterior al autobuzelor. Uitandu-ne la ultima poza a mesajului ne putem linisti. Viitorul este "asigurat" Laughing



Autobuz electric (foto B365.ro) 1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  159.77 kb
 Vizualizat:  de 12618 ori

Autobuz electric (foto B365.ro) 1.jpg



Autobuz electric (foto B365.ro) 5.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  152.11 kb
 Vizualizat:  de 12618 ori

Autobuz electric (foto B365.ro) 5.jpg



Autobuz electric (foto B365.ro) 6.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  151.08 kb
 Vizualizat:  de 12618 ori

Autobuz electric (foto B365.ro) 6.jpg



Autobuz electric (foto B365.ro) 11.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  172.83 kb
 Vizualizat:  de 12618 ori

Autobuz electric (foto B365.ro) 11.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Dec/2018
Mesaje: 7027
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 30 Apr 2015 09:53:26    Titlul subiectului: 178865

Urmatorul set de poze este cu interiorulunuia dintre cele doua autobuze.


Autobuz electric (foto B365.ro) 2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  162.64 kb
 Vizualizat:  de 12617 ori

Autobuz electric (foto B365.ro) 2.jpg



Autobuz electric (foto B365.ro) 3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  191.48 kb
 Vizualizat:  de 12617 ori

Autobuz electric (foto B365.ro) 3.jpg



Autobuz electric (foto B365.ro) 8.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  156.32 kb
 Vizualizat:  de 12617 ori

Autobuz electric (foto B365.ro) 8.jpg



Autobuz electric (foto B365.ro) 9.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  185.39 kb
 Vizualizat:  de 12617 ori

Autobuz electric (foto B365.ro) 9.jpg



Autobuz electric (foto B365.ro) 10.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  181.04 kb
 Vizualizat:  de 12617 ori

Autobuz electric (foto B365.ro) 10.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Dec/2018
Mesaje: 7027
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 30 Apr 2015 09:54:59    Titlul subiectului: 178866

Ultima poza este cu cabina soferului si bordul acestui autobuz, foarte asemanator cu cel al autobuzelor clasice.


Autobuz electric (foto B365.ro) 7.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  141.92 kb
 Vizualizat:  de 12616 ori

Autobuz electric (foto B365.ro) 7.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Dec/2018
Mesaje: 7027
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 10 Mai 2015 16:31:14    Titlul subiectului: 179034

Vineri dimineata am vazut pe traseu unuk din cele doua autobuze electrice, la Piata Romana (sens spre Universitatii).
A circulat cineva cu aceste autobuze ? Daca da, ce impresie are ?



Tramclub, 8 mai 014.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  85.19 kb
 Vizualizat:  de 12383 ori

Tramclub, 8  mai 014.jpg



Tramclub, 8 mai 014.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  80.22 kb
 Vizualizat:  de 12381 ori

Tramclub, 8  mai 014.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PaulIP



Data înscrierii: 12/Aug/2011
Ultima vizita: 11/Dec/2018
Mesaje: 435
Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)

MesajTrimis: Dum 10 Mai 2015 20:21:35    Titlul subiectului: 179036

Personal nu am mers cu ele(si slabe sanse sa merg prea curand, nefiind in zona de "actiune"a liniei 381), dar...
http://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?p=177333#p177333
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuzele din Bucuresti Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community