Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuze electrice
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuzele din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  

Credeti ca autobuzele electrice sunt o solutie buna pentru Bucuresti ?
Da
40%
 40%  [ 27 ]
Nu
53%
 53%  [ 35 ]
Nu stiu
6%
 6%  [ 4 ]
Voturi totale : 66

Autor Mesaj
Sveik



Data înscrierii: 10/Feb/2010
Ultima vizita: 24/Sep/2017
Mesaje: 88
Locație: Bucuresti 1 - Giulesti

MesajTrimis: Mar 19 Mai 2015 20:29:18    Titlul subiectului: 179165

Azi am vazut un autobuz electric pe linia lui 381, la suprafata, la Piata Unirii. Avea si afis ca nu circula prin pasaj.
A fost vreo problema cu pasajul sau care e motivul pentru care aceste autobuze circula la suprafata?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 20/Sep/2018
Mesaje: 6843
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 19 Mai 2015 20:57:21    Titlul subiectului: 179167

Este un pic prea inalt ca sa intre in pasaj.
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 30 Mai 2015 13:58:18    Titlul subiectului: Autobuz pe baterii BYD in probe la RATB 179365

Stimati colegi, de ceva timp am vazut prin Bucuresti un autobuz BYD in probe pe linia 381.
Ieri am asteptat o ora dupa el si in final am avut noroc sa il prind la Universitate. Merge foarte bine, desi cam tremura uneori si pe la denivelari componentele se simt. E de cost minim, chestia asta costa in jur de 400k euro. Mi-a placut si mi se pare potrivit pentru nivelul acestei societati. E numai bun pentru calatorul bucurestean oferind conditii aproape decente de calatorie cu zero poluare.
Singura problema este ca aceste masini nu incap in Pasajul Unirii (au 4.75m inaltime fata de 4.5m cat are inaltime pasajul). Aceste cateva date le-am cules de la sofer, care plimba foarte frumos aceasta masina. Sincer, nu am simtit nici o inferioritate fata de un autobuz normal. Ca pret, cred ca nu e rau, iar un oras de talia Bucuresiului, pe niste fonduri europene ar putea sa isi faca o mica flota de astfel de vehicule. Mie mi-a placut!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Andrei96



Data înscrierii: 08/Sep/2013
Ultima vizita: 09/Feb/2016
Mesaje: 28
Locație: Voluntari

MesajTrimis: Dum 28 Iun 2015 10:54:41    Titlul subiectului: 179840

IF 01 BYD, ieri la Piata Unirii in linia 381. Cool


Image00002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  304.63 kb
 Vizualizat:  de 4073 ori

Image00002.jpg



_________________
Andrei96
Ador troleibuzele-VECHI! Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 20/Sep/2018
Mesaje: 6843
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 28 Iun 2017 08:00:19    Titlul subiectului: 190788

Revine in actualitate aceasta idee. Cica acum, PMB ar vrea sa achizitioneze 100 de astfel de bucati. Stirea este pe pagina de Facebook a RATB. Stirea este si in mass-media. Unul din articole este pe economica.net si se poate vedea aici.

Citat:
Primăria Capitalei vrea să cumpere 100 de autobuze electrice

Primăria ar putea achiziționa până la 100 de autobuze electrice, conform unui proiect de hotărâre aflat pe ordinea de zi a ședinței de vineri a Consiliului General al Municipiului București.

Se aprobă de principiu achiziționarea de către Municipiul București a unui număr de maxim o sută de autobuze urbane electrice și infrastructura de încărcare necesară acestora', se arată în proiectul de hotărâre.

Totodată, se împuternicește RATB să facă demersurile necesare în vederea elaborării documentației tehnico-economice (studiul de fezabilitate) pentru introducerea de autobuze electrice în sistemul de transport public de pe teritoriul Municipiului București.

Documentația tehnico-economică va determina numărul de vehicule, dimensionarea infrastructurii de încărcare necesară acestora, modul și etapele în care vor fi utilizate în sistemul de transport public și va fi transmisă spre dezbatere și aprobare CGMB, reiese din proiect.

Potrivit expunerii de motive, semnată de primarul general, Gabriela Firea, Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2016-2030 București-Ilfov prevede reducerea poluării aerului și a poluării fonice prin încurajarea investițiilor în transport electric, nepoluant.

Totodată, în raportul de specialitate se arată că RATB, printr-o adresă din 15 iunie, solicită aprobarea de principiu pentru achiziționarea de către Municipiul București a unui număr maxim de 100 de autobuze urbane electrice cu stații de încărcare.

În adresa RATB se menționează că autobuzele electrice ar urma să aibă podeaua total coborâtă, beneficiind de toate dotările de confort: instalație de ventilație, aer condiționat și încălzire, precum și facilități pentru accesul persoanelor cu dizabilități. Conform aceluiași document, pentru RATB implementarea acestui obiectiv se va face fără eforturi suplimentare, ținând cont că o componentă importantă a activității o reprezintă transportul electric, respectiv troleibuze și tramvaie și dispune de personal cu înaltă calificare și de dotările necesare.

'Pentru aceste tipuri de autobuze electrice în ultima perioadă au fost dezvoltate sisteme de stocare a energiei bazate pe baterii de acumulatori din ce în ce mai performante și de asemenea pe baterii de supercapacitori la care tehnologia se dezvoltă rapid pentru a putea crește capacitatea de înmagazinare a energiei electrice', mai prevede documentul.

Tot pe ordinea de zi a ședinței de vineri figurează și un alt proiect în baza căruia un număr de 5.000 de bucureșteni ar urma să beneficieze de vouchere în valoare de 500 de lei pentru a putea achiziționa biciclete, biciclete electrice, trotinete electrice și dispozitive de tip Segway/Ninebot.

De asemenea, un alt proiect, inițiat de ALDE, prevede implementarea a 30 de module de stații de alimentare a automobilelor electrice pe teritoriul Municipiului București.

‘Se aprobă amenajarea celor 74 de locuri de parcare identificate în anexa nr. 1, în vederea implementării a 30 de module de stații de alimentare a automobilelor electrice pe teritoriul Municipiului București', prevede proiectul.

O fi interesant comisionul pentru achizitionarea acestor autobuze ? Laughing

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Sep/2018
Mesaje: 6190
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 28 Iun 2017 08:12:58    Titlul subiectului: 190792

Vai de capul nostru cu autobuzele astea electrice, creaza probleme unor operatori de transport profesionisti, precum cei din Cracova, unde am asistat live la "chinurile" fara succes ale unui astfel de autobuz electric de a se alimenta/reincarca, deci cu atat mai mult cu cat cei de acolo aveau in ansamblu un transport exceptional, nu vad cum RATB-ul, care a reusit performanta sa cumpere 1.000 de stele din care vreo 6-700 pentru a circula s restul pentru piese sau pe post de statui prin autobaze, va reusi sa mentina in viata aceste ultime traznai tehnice...

Din incrancenarea cu care peste tot in tara marii specialisti care cred ca e normal sa fi carat cu cotete/maxi-taxi trec dintr-o data la fite gen autobuze electrice, nu pot decat sa trag concluzia ca ori este un alt bir mascat impus de UE, ori e o "mica" afacere a cuiva, european sau rromanistanez...

La ce sa te bagi intr-o chestie inca experimentala, pentru care nu exista experienta prea vasta, in conditiile in care tu esti rupt in ... de nu esti in stare sa mentii in stare normala niste vehicule clasice, macar sa le speli?

Mai bine ar extinde reteaua de troleibuze si ar cumpara troleibuze noi sau chiar second-hand, cu care au experienta, si cu care ar rezolva si nevoia de transport si problemele de poluare, poate chiar cu mai putini bani.

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 20/Sep/2018
Mesaje: 6843
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 28 Iun 2017 10:26:12    Titlul subiectului: 190793

Cred ca ai dreptate, este un "bir mascat" de la UE, prea au plimbat autobuzele astea pri tara.
Dar, am o intrebare, avem specialisti pe mentenanta pentru aceste autobuze ?

De asemenea, ar fi interesant ca publicul larg sa afle cum s-au comportat in trafic autobuzele electrice care au fost in testare, atat in Bucuresti cat si in marile orase.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Sep/2018
Mesaje: 6190
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 28 Iun 2017 11:02:13    Titlul subiectului: 190794

Pai in teste poate s-au comportat bine, caci producatorul sau distribuitorul are interesul sa "dea bine", le mai bibileste, le mai aranjeaza, una, alta.
Si una e cand vine un autobuz - unul singur - caruia toata lumea ii acorda toata atentia, si cand e in teste, face cateva curse aici, cateva dincolo, e, cum ar veni, in plus pentru societatea care il primeste in teste, daca se defecteaza asta e, il retrag si pun unul "normal" in traseu.

Si cu totul alta va fi treaba cand vei avea un parc mare de astfel de autobuze, cu care mcar unii dintre Dorei nu vor fi obisnuiti, interesati sau instruiti si le vor repara partea electrica si/sau electronica tot cu ciocanul si surubelnita...
Si daca se vor consuma bateriile simultan la mai multe autobuze, in ciuda unor grafice aparent bune de incarcare, unde si in ce ordine le vor incarca? Caci presupun ca oricum numarul de locatii de reincarcare va fi limitat.
Iar cand se vor defecta, pana isi dau seama cum sa le repare sau pana vor veni piesele, cu ce le vor inlocui? Sau iar vor fi tururi lipsa?

Tichie de margaritar ne mai trebuia...

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 17/Sep/2018
Mesaje: 778
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Joi 29 Iun 2017 11:49:28    Titlul subiectului: 190802

Am gasit (trebuie sa caut din nou) pe google poze si un articol despre un incendiu cu aceste autobuze cu baterie. Era noapte in autobaza la incarcat, a facut scurt si a luat foc. Si a dat foc la inca vreo 20 de autobuze care erau parcate langa el.

Asta e o alta problema la care nu se da multa atentie. Daca la incarcare pica una, pica tot ce e in jur. (pica parca nu merge, mai multe se ridica in nori lol).

Bucuresti are trolee, troleul nu care baterii. Nu inteleg de ce se si pune problema asta. Decat ca bateriile sunt facute cam excluziv in China si vor sa cucereasca piata.

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuzele din Bucuresti Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community