Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
vladminea
Data înscrierii: 18/Feb/2015 Ultima vizita: 21/Feb/2015 Mesaje: 3 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 19 Feb 2015 15:38:57 Titlul subiectului: Trasee RATP in perioada comunista, ajutor articol stiintific |
177394 |
|
Am nevoie pentru un articol stiintific cu privire la transportul comun in Iasi de informatii cat mai complete cu privire la traseele RATP din perioada comunista. Mai precis am nevoie de traseul in sine, tipul de vehicul (tramvai/autobuz/troleibuz) și numărul/frecventa vehiculelor pe traseu.
Scopul articolului este de a analiza capacitatile actuale ale sistemului de transport public si de a analiza schimbarile in cererea pt transport public in urma dezindustrializarii, pentru a putea propune masuri de eficientizare si crestere a atractivitatii.
Va multumesc! |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 19 Feb 2015 19:29:12 Titlul subiectului: |
177401 |
|
Perioada comunista insemnand ce?
Daca luam in considerare doar anii '80, transportul public a trecut in acea perioada prin foarte multe schimbari, deci o astfel de analiza trebuie sa tina cont de o multime de factori. In plus, dupa '89 nu doar dezindustrializarea a afectat cererea, capacitatea de transport si calitatea acestui serviciu public, ci sunt multe alte aspecte ce trebuie luate in considerare, fara legatura cu dezindustrializarea.
Un astfel de demers nu poate ocoli arhiva RATP, insa mi-e teama ca si asa nu vei gasi mare lucru legat de ce vrei tu, pentru ca e foarte posibil sa se fi casat documentele de acest tip (dincolo de termene, capacitatea de stocare a arhivei e mica si se pastreaza doar strictul necesar). In orice caz, nu are cum sa te ajute cineva de pe acest forum, ci trebuie sa te adresezi direct conducerii regiei. |
|
Sus |
|
|
vladminea
Data înscrierii: 18/Feb/2015 Ultima vizita: 21/Feb/2015 Mesaje: 3 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 19 Feb 2015 19:46:04 Titlul subiectului: |
177402 |
|
Am intrebat la RATP si date mai vechi de 2003 nu mi-au putut oferi cu privire la trasee. Prin perioada comunista ma refer la anii 1980, chiar si o singura harta cu traseele sau planificare ar fi de folos. |
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Joi 19 Feb 2015 20:05:57 Titlul subiectului: |
177403 |
|
O alta posibilitate de documentare ar fi consultarea colectiilor de periodice existente la biblioteca - ziarele locale ce contin informatii despre modificari de trasee sau articole pe tema transportului public iesean (la Iasi nu stiu ce ziar(e) era(u) asemanatoare "Informatiei Bucurestiului"). Sa nu uitam si publicatiile cu specific, din domeniul edilitar si al gospodariei comunale, daca au existat asa ceva la nivel judetean. _________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 19 Feb 2015 20:47:38 Titlul subiectului: |
177409 |
|
Sfarsitul anilor '70 a fost momentul de inceput pentru reconfigurarea si extinderea retelei de transport cu tramvaiul. S-a renuntat la liniile de pe Sararie si Ion Creanga, a aparut linia pe Vasile Lupu, s-a construit pasajul Alexandru cel Bun si, odata cu el, a aparut linia pana la Zimbru (prelungita dupa cca. 3 ani pana in Dacia), a fost construita linia de pe Splai (Podu de Piatra - Podu Ros). Anii '80 au adus noi linii de tramvai de la an la an, pe intreaga perioada: linia din cartierul Metalurgie (Tatarasi Sud - Intreprinderea Metalurgica), cea de pe strada Silvestru (Gara - Podu de Piatra), linia Elena Doamna - Bucsinescu - Tudor Vladimirescu - Mase Plastice, linia Abator - Dancu (realizata in doua etape), linia Gara - Canta, inchiderea Arcu - Autogara a inelului din zona Arcu - Garii, linia Podu Ros - CUG (in doua etape), linia Podu de Piatra - Gara Internationala - Pasaj Nicolina, linia Pasaj Nicolina - Cotnari - Tesatura. Toate acestea au insemnat alte si alte reconfigurari de trasee.
La inceputul anilor '80 existau foarte multe trasee urbane de autobuz, plus cele periurbane. Criza combustibililor a facut ca dupa 1985 sa ramana in exploatare doar traseele exterioare. Inainte de 1985 parcul de autobuze numara peste 300 de vehicule. Masura a dus la un dezechilibru major in functionarea acestui serviciu public, tramvaiele preluand aproape in totalitate calatorii afectati. Introducerea troleibuzelor s-a vrut a compensa eliminarea autobuzelor din oras, insa obiectivul acesta a fost atins doar in foarte mica masura. Foarte multe zone au ramas deficitare in privinta accesului la transportul public. |
|
Sus |
|
|
vladminea
Data înscrierii: 18/Feb/2015 Ultima vizita: 21/Feb/2015 Mesaje: 3 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 21 Feb 2015 03:34:12 Titlul subiectului: |
177442 |
|
Multumesc |
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1092 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 10 Mai 2023 09:04:01 Titlul subiectului: |
216224 |
|
Mai tine minte cineva care erau traseele de autobuz >1985? |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 10 Mai 2023 09:32:36 Titlul subiectului: |
216225 |
|
Sigur ca mai tine minte CINEVA... Dupa 1985 au functionat constant doar traseele exterioare. Cele interioare au fost anulate integral, doar sporadic mai rasarea cate unul si era la scurta vreme desfiintat. Motivul a fost criza mondiala a carburantilor din acea perioada, peste care s-au suprapus masurile de reducere a costurilor in toate domeniile. |
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1092 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 10 Mai 2023 09:45:37 Titlul subiectului: |
216226 |
|
Și înainte de 1985? Că parcă tu spuneai că erau foarte multe trasee urbane? Erau apropriate de cele din zilele noastre? |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 10 Mai 2023 10:51:23 Titlul subiectului: |
216227 |
|
Asta e mai complicat, trebuie documentat temeinic, pentru ca pana in 1985 s-a tot modificat reteaua de trasee de autobuz. Am postat candva o harta si o lista a traseelor din perioada ITC, a doua jumatate a anilor '70. |
|
Sus |
|
|
|