Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Tramvaiele EP/V3A
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaiele din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
HORIA



Data înscrierii: 26/Apr/2006
Ultima vizita: 02/Mai/2017
Mesaje: 137
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 24 Iul 2006 20:23:11    Titlul subiectului: 62634

Se vede vopseaua rosie originala prin anumite locuri, pacat ca nu mai exista schema de culoare.
Dar ce cauta la Timisoara? Cum se justifica transportul pana acolo?

_________________
R.I.P. 20
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 02/Mar/2017
Mesaje: 861
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 12 Aug 2006 02:11:47    Titlul subiectului: 63557

Tot din categoria amintiri:

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 02/Mar/2017
Mesaje: 861
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 22 Aug 2006 10:44:34    Titlul subiectului: 63867

#6001+#6334+#6270 sunt într-o condiție tare proastă față de acum 4 ani.
Când l-am văzut pe #6001 ultima dată mai avea farurile, semnalizatoarele și nu era ruginit! Trebuie să caut filmul ăla în care am pozat #6001+#6334+#6270.
Cred că acele remorci carea aveau 2 ferestre între ușa 1 și 2, și 3 ferestre între ușa 2 și ușa 3 erau remorci V12 modernizate.

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 21/Mai/2017
Mesaje: 1057
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Mar 22 Aug 2006 17:24:14    Titlul subiectului: 63879

Acele remorci carea aveau 2 ferestre între ușa 1 și 2, și 3 ferestre între ușa 2 și ușa 3 erau remorci V12 modernizate. Se numeau remorci V12/V3A, pentru ca li s'au pus boghiurile de V3A, plus ca le-a fost modificata lungimea, adaugandu-li-se usa din mijloc, inexistenta in varianta originala, mai scurta.
In prezent mai exista remorca 6207 la Timisoara, intr'o stare precara. Din pacate nu cred ca va mai fi restaurata.
Intre 1991 si 1993, acestea erau remorcile V12/V3A de la depoul Bucurestii Noi:
6307..6319, 6321..6324, 6326..6328, 6330..6336, 6338..6348, 6350..6359, 6361, 6362, 6364, 6365, 6368..6372.
Dintre acestea, 6313, 6327*, 6346, 6355 si 6369 aveau prize de cuplare pentru a 2'a remorca. 6327 nu avea partea din spate modificata pentru aceste prize. 6130+6327+6330 a fost ultimul tren de EP+2 remorci de la Bucurestii Noi, pe linia 45.
Vagoanele 6320, 6325, 6360, 6363, 6366 si 6367 erau remorci EP cu prize pentru a 2'a remorca.
6329, 6337 si 6349 nu am vazut niciodata. Posibil sa fi fost V12/V3A.
6345 si 6369 au disparut si ele inainte de 1991.
La depoul Victoria, in aceeasi perioada erau remorci V12/V3A: 6207, 6220(?), 6267(anii '90 !), 6269, 6270, 6299 si probabil si altele. 6299 era singura remorca V12/V3A cu canalul de scurgere a apei de pe acoperis, despre care s'a tot vorbit la vagoanele V54/56/58.
Remorca 6334 ramasa in depoul Victoria este fosta 6201, iar 6270 pare a fi 6340 dinainte de retragerea EP'urilor. 6112+6312 si 6140+6340 au fost singurele EP/V3A din depoul Buc.Noi vopsite in schema actuala RATB. 6340 s'ar putea sa fi fost EP/V3A nu V12, in acea perioada.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2186
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 16 Noi 2006 22:40:01    Titlul subiectului: ep 66334

In depoul victoria am dat peste... un Ep cu 2 remorci, este vroba despre ,,tripleta" #6001+#6334+#6270. Din păcate, remorcile sunt identice, cu 3 gemauri între ușa 1 și ușa 2 și 3 geamuri între ușa 2 și ușa 3. Nu s-au păstart și remorci cu 2 geamuri între ușa 1 și ușa 2 și 3 geamuri între ușa 2 și ușa 3 sau remorci cu 3 geamuri între ușa 1 și ușa 2 și 2 geamuri între ușa 2 și ușa 3. Oricum, e bine că s-a păstrat ceva Smile Starea lui nu este foarte bună. Dar va fi trimis la URAC pentru a fi restaurat și păstrat ca vagon de muzeu, asemeni lui #119(V056) și Thomson.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
HORIA



Data înscrierii: 26/Apr/2006
Ultima vizita: 02/Mai/2017
Mesaje: 137
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 18 Noi 2006 14:25:05    Titlul subiectului: 66440

EP V3A - 6065
Defunctul tramvai 6, disparut din cauza metroului de pe Calea Grivitei...
Apoi altele...
...remorci disparute



RF_s6065.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  138 kb
 Vizualizat:  de 14433 ori

RF_s6065.jpg



RF_s11_179.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  118.82 kb
 Vizualizat:  de 13934 ori

RF_s11_179.jpg



RF_s3_116.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  98.2 kb
 Vizualizat:  de 13928 ori

RF_s3_116.jpg



rf_s4_294_296.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  97.62 kb
 Vizualizat:  de 13928 ori

rf_s4_294_296.jpg



RF_remo_150.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  116.1 kb
 Vizualizat:  de 13918 ori

RF_remo_150.jpg



RF_s6_232.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  97.23 kb
 Vizualizat:  de 13918 ori

RF_s6_232.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 21/Mai/2017
Mesaje: 1057
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Mie 22 Noi 2006 01:30:37    Titlul subiectului: 66671

Am descifrat misterul EP'ului care statea in depoul Victoria pana prin 1997 sau 1998. Nu era un Festival/EP original, ci era un EP/V3A reparat capital in 1992. Se pare ca RATB i-a dat o fata de EP original, in sensul strict al cuvantului fata. Restul era EP/V3A.
In fata i s'a refacut caseta de afisaj a liniei in forma EP (nu cea tip V56), farurile nu mai erau in masca aceea de la EP/V3A, avea lampi de gabarit si parbrizul impartit in doua. Remorca era identica, dar cred ca nu avea nici ea masca aceea la lampile din spate, ci acele lampi ca la V56, posibil si lampi de gabarit. Acest tramvai ar fi fost numit 6001+6201, dar dintr'un motiv sau altul el a disparut, iar prin 1998 sau 1999 a aparut cel de acum 6001+6201 (actual 6334), care a fost si vagon de scoala. Stie cineva daca vagonul din parcul IOR seamana cu asa ceva, adica un EP/V3A cu fata de Festival ?
Vagonul a mai stat cel putin 3-4 ani in depoul Victoria, fiind vizibil de la bulevard. In 1999 cand am vrut sa vizitez depoul pentru vagonul V09, nu mai era.
Edit: In 1992 nu cred ca mai existau remorci V12, poate doar platforma (inclusiv actuala remorca "****-FM" --> postul de radio care si-a facut reclama pe ea). Dar atunci inca mai existau remorci V12/V3A, ceea ce astazi nu mai exista nici ele.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 28/Mai/2017
Mesaje: 434
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Mie 29 Noi 2006 04:18:52    Titlul subiectului: 67277

O poza la parcul Bazilescu, nu imi inchipuiam ca nu o sa mai vad aceste doua impreuna

Bareta de pe Grivita pe Podul Grant in 89 apoi in 94


Poze cu Ep
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2186
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mie 29 Noi 2006 15:19:08    Titlul subiectului: 67282

41 cu trei vagoane cu ușlile deschise... dar cu 2 remorci mari (Ep/V3A)? Mergeau atașate 2 asemenea remorci? Eu îmi amintesc că ele nu aveau mufe în spate (verificat cu cele 2 remorci rămase la Victoria). De altfel, în a 2a poză se observă că #6203 NU are mufe în spate..Or fi existat și versiuni care aveau mufe și în spate?


RF_6001+6334+6270-Vic-011-a2a_cuplare.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  149.2 kb
 Vizualizat:  de 14378 ori

RF_6001+6334+6270-Vic-011-a2a_cuplare.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
RobertC



Data înscrierii: 29/Mai/2006
Ultima vizita: 26/Iul/2009
Mesaje: 178
Locație: Bucuresti 4 (Obregia)

MesajTrimis: Mie 29 Noi 2006 17:05:46    Titlul subiectului: 67286

Tin minte ca am vazut asa ceva si pe 16 cand avea asemenea vagoane de la Victoria. Cred ca aveau niste adaptari speciale. Oricum nu cred ca au existat mai mult de 3 astefl de combinatii
_________________
Degeaba se schimba parcul de vehicule, daca numarul lor scade Sad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
fantt



Data înscrierii: 01/Noi/2005
Ultima vizita: 15/Mai/2017
Mesaje: 193
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 29 Noi 2006 20:27:55    Titlul subiectului: 67311

Unele linii pe care au circulat astfel de vagoane in decursul timpului sint : 1, 5, 6, 7, 10, 12, 16, 17 (mai demult inainte de 89 si putin dupa), 19 (in ultimii ani de viata a acestor vagoane), 22, 24, 26, 41, 44, 45, 46, 52;

Pe cea mai mare parte a liniilor au circulat in anii 80, si pe unele in anii 90, dar nu pot spune perioada exacta pentru fiecare linie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
icsilviu



Data înscrierii: 23/Oct/2005
Ultima vizita: 06/Feb/2013
Mesaje: 93
Locație: Bucuresti 5

MesajTrimis: Mie 29 Noi 2006 22:07:40    Titlul subiectului: 67329

Pai Ep/V3A au aparut din vechile Ep-uri in anii '70 si au apartinut cam de toate depourile: Alexandria, Splaiul Unirii, Dudesti, Victoria, Bucurestii Noi, Giulesti. Cele de pe liniile ce mergeau in Sudul Capitalei: 15, 23, 7, 12, 17 au fost inlocuite de V3A-uri inca din anii '80.
In anii '90 au mai ramas la Victoria: liniile 5, 16, 46, 52, 41?, Buc. Noi: liniile 3,20, 24, 45 si la Giulesti:44.
In 1997 linia 5 s-a unificat cu 33 si a primit numai V3A, si la cateva luni a urmat si 16. In 1998 aproape toate Ep-urile care au mai supravietuit de la Depoul Victoria au ajuns la Dep. Titan pe liniile 27, 38 si cateva pe 19.
In 2000 liniile 20 si 44 au primit V2A, iar in ianuarie 2001 au urmat sa primeasca V2A si 24 si 45. De atunci nu mai exista Ep-uri decat ca vagoane de serviciu sau utilitare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 21/Mai/2017
Mesaje: 1057
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Mie 29 Noi 2006 23:37:53    Titlul subiectului: 67354

Dr2005 a scris:
41 cu trei vagoane cu ușlile deschise... dar cu 2 remorci mari (Ep/V3A)? Mergeau atașate 2 asemenea remorci? Eu îmi amintesc că ele nu aveau mufe în spate (verificat cu cele 2 remorci rămase la Victoria). De altfel, în a 2a poză se observă că #6203 NU are mufe în spate..Or fi existat și versiuni care aveau mufe și în spate?
Priviti cu atentie partea din fata a remorcilor. Este o scobitura unde sunt instalate prizele acelea (sau mufe, cum le-o spune). Asa au si vagoanele motor in spate. Remorcile adaptate aveau la fel si in spate, dar aveau si lampi, spre deosebire de vagoanele motor. Tot ce vedeti astazi cu lampi sunt adaptari dupa ce au devenit vagoane utilitare, dar inainte vagoanele motor nu aveau lampi pentru ca nu circulau fara remorca. O singura data l-am vazut pe 6047 singur (pe vremea cand mai circulau EP'uri), tragand un boghiu.
La varianta EP+EP(2)+remorca, primul vagon motor avea peretele modificat, fara scobitura, iar EP(2) nu mai avea faruri si deci nici masca. Legaturile se faceau pe dedesubt.
Singura remorca V12/V3A care nu a avut scobitura, dar avea prize pentru a 2'a remorca a fost 6327 care a mers in forma 6130+6327+6330 pe linia 45 pana prin 1991 sau '92.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 28/Mai/2017
Mesaje: 434
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Joi 30 Noi 2006 02:41:23    Titlul subiectului: 67366

Au fost mai multe vagoane cu mufe in spate, si de amandoua lungimile.
Intradevar pe 41 au circulat "tren de EP/V3A".
vagon 1- Ep motor clasic
vagon 2- Ep motor, fara masca cuplat la primul, si fara pantograf
vagon 3- vagon tras lung (am uitat denumirea, de cand nu am mai vorbit de el)
Dar au circulat si pe alte trasee cate trei, dar cele doua remorci erau atat-remorci, dar se mai combinau, scurte cu lungi, de obicei cel lung fiind in mijloc daca se adauga un scurt
Aici poze cu cuplaje celor doua tipuri de remorci
Si daca tot e vorba de trenu de EP, iata niste poze cand 6001 & co era in stare mai buna la dep Giulesti

In schimb remorcile EP/V3A, erau 6xxx si remorcile (indiferent ca erau lungi sau scurte erau numarul motorului plus 200)



600163046270b2393ej3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  52.32 kb
 Vizualizat:  de 13990 ori

600163046270b2393ej3.jpg



600163046270e2396ut6.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  48.02 kb
 Vizualizat:  de 13990 ori

600163046270e2396ut6.jpg



60076207b2383bl9.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  64.91 kb
 Vizualizat:  de 13990 ori

60076207b2383bl9.jpg



60216221a2391sm2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  60.73 kb
 Vizualizat:  de 13990 ori

60216221a2391sm2.jpg



61556355a2389sp0.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  50.11 kb
 Vizualizat:  de 13990 ori

61556355a2389sp0.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 27/Mai/2017
Mesaje: 1051
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Joi 30 Noi 2006 13:24:46    Titlul subiectului: 67389

Dr2005 a scris:
41 cu trei vagoane cu ușlile deschise... dar cu 2 remorci mari (Ep/V3A)? Mergeau atașate 2 asemenea remorci? Eu îmi amintesc că ele nu aveau mufe în spate (verificat cu cele 2 remorci rămase la Victoria). De altfel, în a 2a poză se observă că #6203 NU are mufe în spate..Or fi existat și versiuni care aveau mufe și în spate?
Unele remorci aveau mufe la ambele capete iar altele doar la spate deoarece EP/V3A a fost proiectat sa circule cu trenuri de 2 remorci (cum a fost un timp pe 41), insa varianta standard cel mai des folosita a fost vagon motor+remorca.
_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2186
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 30 Noi 2006 15:48:44    Titlul subiectului: 67400

Remorcile mari sunt Ep/V3A, iar cele mici sunt V12/V3A.
Acestea din urmă au fost în 2 variante: unele aveau 2 geamuri între ușile 1 și 2 și 3 geamuri între ușile 2 și 3, iar altele aveau 3 geamuri între ușile 1 și 2 și 2 geamuri între ușile 2 și 3.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 21/Mai/2017
Mesaje: 1057
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Vin 01 Dec 2006 14:36:24    Titlul subiectului: 67445

Remorcile EP s'au numit fie V13, dupa unele surse, fie nu s'au numit in niciun fel, adica erau "remorci EP". Ce este si mai interesant este ca remorcile aveau numere tot cu 3xxx si pana la proba contrarie nu exista o logica in numerotarea lor printre cele motor.
Trenul EP din Giulesti este astazi descompletat, vagonul motor 6001 urmand a fi restaurat la URAC. Sunt curios cum il vor numi, pentru ca acum sunt Bucururi cu 300x. Remorcile sunt 6334 (ex 6201) si 6270 (ex 6340).

In ce an e facuta poza ? Nu-mi amintesc de 45 cu tramvaie de la depoul Victoria.
In fotografia pusa de se observa ceva despre care s'a vorbit dar nu au fost poze: EP + EP + remorca. Al 2'lea EP era transformat in remorca, nemaiavand pantograf, faruri si masca din fata (era acoperit complet, ca o remorca in partea din fata).

Incepand cel putin cu 1990, tramvaiele EP/V3A erau imparite astfel:
6001..6106/6201..6306 = Victoria
6107..6172/6307..6372 = Bucurestii Noi
Cand 41 a trecut la Victoria si mai avea inca EP+2 remorci, mai scapau pe acolo remorcile cu numerele 6366 si 6367 pe pozitia de remorca 1. Erau remorci EP/V3A, nu V12/V3A cum erau majoritatea din seria 6307..6372.
Deci, 6021 era sigur de la Victoria. De ce si cum apare asa in poza, nu stiu.
Vagoane EP+EP+remorca nu cred ca au fost la Bucurestii Noi, dar nu garantez.



6xxxa2385ty7.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  460.98 kb
 Vizualizat:  de 13993 ori

6xxxa2385ty7.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 28/Mai/2017
Mesaje: 434
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Sâm 02 Dec 2006 03:21:57    Titlul subiectului: 67476

Trix a scris:
In ce an e facuta poza ? Nu-mi amintesc de 45 cu tramvaie de la depoul Victoria.
E de la Bucurestii Noi...dar intoarcea pe vremea aia pe Dr Felix, Grivita, Berzei apoi prin Piata Victorie..cam cum circula 6 dupa ce l-au reinviat..apoi 42 la un moment dat...

La Bucurestii Noi nu au avut EP/EP/remorca, ci numai doua remorci si asta numai pe 45 (o singura data a scapat unul pe 20, cam tot cum a scapat un V3A, asta prin 95 cand nu era picior de V3A in Buc Noi)
E posibil sa fi ramas la BucNoi dupa ce au adus de la Victoriei cateva tramvaie sa suplimenteze pentru 31, care era la Bucurestii Noi si de la Victoriei...(numai tin minte daca era de la amandoua concomitent)

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 21/Mai/2017
Mesaje: 1057
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Sâm 02 Dec 2006 10:34:12    Titlul subiectului: 67480

Iata lista neoficiala si nu 100% corecta a tramvaielor EP/V3A din Bucurestii Noi in perioada 1992-2000. Oficial, acolo se aflau 6107..6172 si 6307..6372. Ce nu apare in lista nu am vazut niciodata.
Remorcile marcate cu * sunt EP, restul sunt V12.
Remorcile marcate cu + dupa numar au prize pentru cuplarea altei remorci. Cu exceptia lui 6327, toate celelalte marcate au spatele modificat pentru amplasarea acestor prize, ca vagoanele motor si fata de la remorca.
R=rosu
G=galben, fara decupaje mari la boghiuri
X=alb, cu partea de jos si acoperisul rosii (1990)
A=actual
Z=reclama
(^^ asa cum le-am vazut)
Cod:
6107+6307 R,X,G
6108+6308 R,G
6109+6309 R,G
6110+6310 R,G
6111+6311 R,G
6112+6312 R,G,A (primul vopsit in schema actuala RATB)
6113+6313+ R,G (6313 in 6131+6313 R)
6114+6314 R,G
6115+6315 R,G
6116+6316 R,G
6117+6317 R,G
6118+6318 G
6119+6319 R,G (inainte de 1992, 6119 a circulat cu 2 remorci, dar 6319 nu avea prize pt remorca 2, posibil sa fi fost remorca 2)
6120+6320*+ R,G
6121+6321 G
6122+6322 R,G
6123+6323 R,G
  6324 R,G (in 6157+6324, posibil ex 6328)
6125+6325 G
    +6325'* G
6126+6326 R (disparut < 1992)
6127+6327(+) R,G (6127 disparut < 1992, 6327 in 6130+6327+6330)
  6328 G (in 6157+6328)
6129+6329 R (disparut <1992, foto privat, eu nu l-am vazut)
6130+6330 G (ultimul cu 2 remorci: 6130+6327+6330)
6131+6331 R,(Z),G (reclama)
6132+6332 R,G
6133+6333*+ G (penultimul cu 2 remorci: 6133+6333+6357, 6133 actual utilitar, se observa diferenta la acoperis fata de celelalte EP)
6134+6334 R,G
6135+6335 G
6136+6336 R,G
  6338 G (ex 6339, in 6154+6338)
  6339 G (in 6154+6339, =>6338)
6139+6339' G
6140+6340 R,G,A (al 2'lea si ultimul vopsit in schema actuala, inca mai exista, 6140=>6047/utilitar, 6340=>6270)
  6341 R (in 6147+6341)
6142+6342 R,G
6143+6343 R,(Z),G (reclama ca 6131+6331)
6144+6344 R,G (primul cu decupaje mari la boghiuri)
6146+6346+ R,G
6147+6347 R,G
6148+6348 R,G
6150+6350 R,G (ultimul rosu, vopsit galben in 1993)
6151+6351 R,G
6152+6352 R,G
6153+6353 R,G
6154+6354 R,G
    +6354' G (ex 6338 ex 6339)
6155+6355 R,G (6355 in 6151+6355 R si 6155+6369+6355 R)
    +6355'+ G
6156+6356 R,G
6157+6357 R,G
    +6357' G (ex 6324?)
6158+6358 G
6159+6359 R,G
6160+6360 R
    +6360'* G
6161+6361 R,G
6162+6362 R,G
6163+6363 R,G
6164+6364 R,G
6165+6365 R,G
  6366*+ G (remorca 1 in EP+2remorci de la Victoria, linia 41)
  6367*+ G (idem)
6168+6368 G
  6369+ R (disparut < 1992, in: 6155+6369+6355)
6170+6370 R,G
6171+6371 R,X,G
6172+6372 G
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 21/Mai/2017
Mesaje: 1057
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Sâm 02 Dec 2006 11:55:41    Titlul subiectului: 67483

Iata si o lista tot neoficiala a tot ce am vazut de la depoul Victoria. Evident dela 6001/6201 la 6106/6306 erau acolo, dar nu le-am vazut pe toate.
Cu * sunt marcate remorcile V12 (invers fata de lista anterioara)
Cu + sunt marcate remorcile cu priza pentru a 2'a remorca (la care am vazut).
Lista este reala dar datele nu sunt exacte din punct de vedere cronologic.
Cod:
6001+6201 (nu l-am vazut decat dupa ce a aparut in schema actuala, dar nu e acelasi cu cel vechi, reconstruit cu fata de EP)
6002+6202
6003+6203
6004+6204
6006+6025+6294
6007+6207*
    +6207'+
    +6207''* (actualmente la Timisoara)
6008+6208* (si in varianta 6008+6007+6208)
6009+6209
6010+6210
6011+6211 (linia 52 :) )
6012+6212+6251
6013+6213
6014+6214* (?)
6015+6215*
6016+6216
6017+6217+
6020+6220
6021+6221
6022+6222
6023+6223*
6024+6224 (si in varianta 6024+6023+6224)
6026+6226
6027+6227
6029+6229 (poza depou, nu l-am vazut)
6030+6230
6034+6234
6035+6235
6036+6236
6037+6237
6039+6239
6040+6240+ (si in varianta 6040+6240+6204??)
6041+6241
6042+6242
6043+6243
6044+6244+
6047+6247
6048+6248
6049+6249+(?)
6050+6250
6051+6251
6052+6252
6055+6255
6056+6256
6058+6258 (inclusiv schema din 1990)
6062+6262
6063+6263
6067+6267*
    +6267' (inclusiv tramvai scoala)
6068+6268 (inclusiv tramvai scoala, schema RATB actuala)
6069+6269*
6070+6270*
6071+6271*
6072+6272
6073+6273
6074+6274
6075+6275
6076+6276*
6077+6277
6078+6278
6079+6279
6080+6280
6081+6281*
6082+6282
6083+6283*??
6085+6285
6086+6286
6087+6287*
6088+6288
6090+6290
6091+6291
6094+6294
6095+6295
6097+6297*
6099+6299 R,G (6299 singura remorca V12/V3A cu canal la acoperis)
6100+6300* R,G
6101+6301* R,G
6102+6302* R,G
6103+6303* R,G
6104+6304* R,G
6105+6305* R,G
6106+6306* R,G
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 26/Mai/2017
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 02 Dec 2006 17:10:55    Titlul subiectului: 67487

Din poză și din cele spuse mai sus rezultă că e o ramă formată din:
-EP
-remorcă V13
-remorcă V14 (EP/V3A)
Deci, un "monstru" pe 12 osii: 4 motoare și 8 purtătoare. S-au făcut modificări la motoare, ca să poată trage 2 remorci? În mod normal, un motor de V3A (EP-urile din poză par deja modernizate cu echipamente de V3A) este conceput pentru a asigura tracțiunea unui tramvai cu 4 osii motoare și 4 purtătoare (V3A sau EP+ o remorcă), ori, în poza de mai sus motoarele fac efort cu cel puțin 50 de procente mai mare decât de obicei. Asta dacă nu luăm în considerare perioadele în care un asemenea tren urban circula arhiplin, situație în care efortul depus de motoare era considerabil.
Inițial, văzând poza lui Castrosua, eram tentat să cred că al doilea vagon este tot motor, alimentat prin cabluri de la vagonul din față. La Cluj au existat asemenea tandeme (T4+T4) unde vagonul din spate nu rula cu pantograful pe linie, ci primea curent de la vagonul din față printr-un fir gros.
Și, ca un amănunt, remorca din spate are tabla îndoită serios în zona decupajelor în condițiile în care celelalte vagoane au tabla dreaptă.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 21/Mai/2017
Mesaje: 1057
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Dum 03 Dec 2006 00:24:37    Titlul subiectului: 67498

  1. Priveste atent inca odata poza si vezi ca deasupra acoperisului la prima "remorca" se observa cutia cu rezistente sau ce e acolo la vagonul motor. Deci e un fost vagon motor cuplat ca slave Smile. Am vazut asemenea vagoane si le pot recunoaste bine.
  2. V13=remorca EP clasic
  3. V14=remorca EP/V3A
  4. V15=remorca V12/V3A.
  5. Se pare ca tramvaiele romanesti erau in stare sa traga doua remorci, indiferent ca una e un vagon "motor" nefunctional.
Deci daca vrei, e un EP/V3A+EP/V3A+V14. Si da, in mijloc se afla un vagon motor, nu stiu daca mai era pe post de vagon motor. Am incercat sa comand deschiderea usilor de la asemenea vagon si nu mergea. Maneta de la controller lipsea, iar bordul era cam rau descompletat. In cabina am intrat pe geamul lipsa de la usa cabinei. Asta era pe linia 16, pe unde mai circula asa ceva in 1990.
Pentru tractiune motoare multipla pe controller erau necesare niste modificari la vagoane, vezi V3A si V2A. Ele nu aveau contactori ci alt sistem, nu retin cum se numeste. Dupa modificare/modernizare &c, au revenit la sistemul cu contactori si nu au mai functionat in tractiune multipla.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
HORIA



Data înscrierii: 26/Apr/2006
Ultima vizita: 02/Mai/2017
Mesaje: 137
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 04 Dec 2006 15:09:24    Titlul subiectului: 67570

Sunt trei aspecte de remarcat in pozele lui castrosua:
-faptul ca remorcile 6287 si de la 6294 in sus aveau jgheabul ce inconjoara acoperisul mai jos, tocmai pt. ca li s-au coborat scarile.
-tramvaiul din spate are suportul de faruri vopsit in rosu, lucru foarte rar , majoritatea fiind vopsite cu crem (tin minte ca la Bucurestii Noi doar doua erau asa).
- deasupra boghiurilor tabla este ondulata la majoritatea vagoanelor, datorita numeroaselor deraieri pe care EP/V3A le sufereau (in special remorcile)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 21/Mai/2017
Mesaje: 1057
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Mar 05 Dec 2006 00:10:21    Titlul subiectului: 67595

HORIA a scris:
Sunt trei aspecte de remarcat in pozele lui castrosua:
-faptul ca remorcile 6287 si de la 6294 in sus aveau jgheabul ce inconjoara acoperisul mai jos, tocmai pt. ca li s-au coborat scarile.
Care e 6287 si care e 6294 in pozele lui Castrosua ?
2. 6287 era V12/V3A, 6294 nu garantez ca era EP = V14?.
3. De 6287 imi amintesc foarte vag. Era insa V12 sigur, dar nu exclud sa fi avut si canalul de scurgere, dar problema e ce treaba are acoperisul cu scarile. 6299 avea scarile normale si avea si canal de scurgere la acoperis.
HORIA a scris:
-tramvaiul din spate are suportul de faruri vopsit in rosu, lucru foarte rar, majoritatea fiind vopsite cu crem (tin minte ca la Bucurestii Noi doar doua erau asa).
Mai stii si care erau? Eu nu-mi amintesc, deci ar putea fi din cele care lipsesc din lista sau care deja erau galbene cand le-am vazut.
HORIA a scris:
- deasupra boghiurilor tabla este ondulata la majoritatea vagoanelor, datorita numeroaselor deraieri pe care EP V3A le sufereau (in special remorcile)
Cred ca de asta au ajuns sa aiba decupajele acelea monstruoase.
Dr2005 a scris:
Remorcile mari sunt Ep/V3A, iar cele mici sunt V12/V3A.
Acestea din urmă au fost în 2 variante: unele aveau 2 geamuri între ușile 1 și 2 și 3 geamuri între ușile 2 și 3, iar altele aveau 3 geamuri între ușile 1 și 2 și 2 geamuri între ușile 2 și 3.
OOps, asta chiar n'am mai vazut-o. Intr'adevar, V12/V3A are 2 ferestre intre prima usa si a 2'a si 3 intre a 2'a si a 3'a usa. Invers n'am vazut niciodata. Am auzit si ceva de o incercare de a face un vagon motor din V12/V3A. O fi fost acela, dar nu stiu sigur ceva. Poate e tot o legenda.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
HORIA



Data înscrierii: 26/Apr/2006
Ultima vizita: 02/Mai/2017
Mesaje: 137
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 05 Dec 2006 11:47:05    Titlul subiectului: 67607

Am vrut sa spun ca in poza este o remorca cu numarul de parc mai mare de 6294. Pana la cuplul 6094+6294 tramvaiele aveau scarile mai ridicate.
Incepand cu 6094+6294 si exceptie prototipul 6087+6287, aveau si scarile mai joase (treptele) si jgheabul mai coborat adica pana la partea de sus a ferestrelor.
Nu uitati ca atunci cand au fost vopsite in galben la multe vagoane li s-au schimbat numerele de parc originale.
Nu mai tin minte ce numere aveau suportul rosu, parca 6099.
La dep. Bucurestii Noi au venit de la 6063+6263 pana la 6131+6331 (rosii cu crem) incepand din 1980, primul lot a fost de la 6063 pana la 6069.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaiele din Bucuresti Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5  Următoare
Pagina 2 din 5

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community