|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mie 10 Iun 2015 15:05:23 Titlul subiectului: "Troleibuze cu baterii" la Chisinau |
179533 |
|
Bine, astia le cam balmajesc, autobuze... troleibuze ... "ceva"-buz, oricum, din articol se intelege ca ar fi vorba de troleibuze echipate cu acumulatori care sa le permita deplasarea pe distante destul de lungi in zone unde nu exista retea electrica de alimentare.
http://adevarul.ro/moldova/actualitate/primul-autobuz-electric-lansat-chisinau-1_55782874cfbe376e3522c7da/index.html
"Primul autobuz electric lansat la Chișinău
10 iunie 2015
de Alexandru Filimon
Regia Transport Electric Chișinău vine cu o soluție pentru suburbiile capitalei, unde nu există linie de troleibuz: autobuzul electric, care poate parcurge o distanță de până la 50 de kilometri, transmite IPN. ȘTIRI PE
Șeful RTEC, Gheorghe Morgoci, a declarat că autobuzul electric are o vârstă de exploatare de trei ani, iar pentru renovarea și dotarea acestuia cu acumulatoare Regia a alocat peste 750 de mii de lei. Unitatea de transport a fost testată și corespunde tuturor cerințelor de securitate, dar e nevoie ca proiectul să fie aprobat și de autoritățile locale. Pentru a asigura, de exemplu, traseul de la Porțile Orașului spre aeroport, e necesar să se aloce bani pentru dotarea cu acumulatoare a încă cel puțin 2 troleibuze, a spus Gheorghe Morgoci. Potrivit șefului RTEC, pentru extinderea liniei de troleibuz e nevoie de circa 5-7 milioane de lei pentru un kilometru. Investiția în troleibuze dotate cu acumulatoare ar fi mai profitabilă din punct de vedere economic. Directorul companiei care a instalat acumulatoarele, Vitalie Eșanu, a spus că acestea acumulează energia electrică pe perioada deplasării troleibuzului prin oraș, când este conectat la curentul electric, iar la ieșirea din oraș, unde nu există linii de troleibuz, lucrează bateria. Pentru încărcarea acumulatoarelor este nevoie de circa o oră, iar dacă vor fi exploatate corespunzător, acestea vor funcționa pe o perioadă de 10 ani. Calculele au arătat că troleibuzele alimentate cu acumulatoare electrice sunt de trei ori mai econome decât autobuzele alimentate cu motorină, care circulă în prezent pe rutele municipale." _________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 10 Iun 2015 15:17:10 Titlul subiectului: |
179535 |
|
Comunicatul de presa al Primariei era, totusi, destul de clar...
Citat: | Prezentarea troleibuzului de tip nou
Comunicat de presă
(09 iunie 2015) REF: Prezentarea troleibuzului de tip nou
Primăria municipiului Chișinău invită mass-media la prezentarea troleibuzului de tip nou. Unitatea de transport poate parcurge până la 50 de kilometri fără curent electric.
Evenimentul va avea loc mâine, miercuri, 10 iunie 2015, ora 10.00, în fața sediului Primăriei municipiului Chișinău.
Ulterior, troleibuzul de tip nou va fi testat, pe traseul Primăria municipiului Chișinău – bd. Dacia (Porțile orașului) – Aeroportul Internațional Chișinău – orașul Sângera – comuna Băcioi.
09.06.2015
Direcția Relații Publice,
Primăria mun. Chișinău
bd. Ștefan cel Mare și Sfânt, nr. 83
MD 2012, Chișinău, Republica Moldova
Tel.: + 373 22 201 707; Fax: + 373 22 201 708
e-mail: drp@pmc.md; web: www.chisinau.md |
|
|
Sus |
|
|
adenauer
Data înscrierii: 12/Aug/2010 Ultima vizita: 07/Mai/2024 Mesaje: 294 Locație: Chisinau (Moldova)
|
Trimis: Mie 22 Mar 2017 08:47:09 Titlul subiectului: |
189149 |
|
http://transphoto.ru/photo/1001611/
Primul troleibuz aotunom, pleaca in Belorusia, la Minsk pentru certificare :0 Inceputul suna bine _________________ Din Chisinau |
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Mie 22 Mar 2017 23:37:03 Titlul subiectului: |
189192 |
|
Arata a troleu normal. Dar chestia cu baterii (si hibride) este o moda. De ce sa care tone de baterii (ca i-ar trebui literalment vreo tone daca nu mai mult)?
Lasa ca cu cat mai multe baterii, ca cat mai greu devine, si "arde" mai mult. Eu nu inteleg de ce nu se fac mai multe duo-buze adica un troleu cu un generator mic (gen 3 cilindrii, 2 litri diesel) la turatie continua cuplat la un generator? Ar cantarii mai putin decat baterii, inclusiv cu rezervorul de motorina.
Ar putea fi cum erau duo-buzule Breda (din Seattle, care arata aproade identic cu un De Simon daca ar fi articulat ) cu fiecare punte individual motorizate, puntea mijloc electrica, cea din spate pe cutie. Asta pentru curse care merg pe sosele sau autostrazi unde nu poti pune retea (ca le agata camione, gabarit depasit etc)
Dar diesel-eletric e tehnologie de 100 de ani, si "bateriile" par noi gen Tesla...
Macar asta are trolee si nu e porcarie electrica BYD care a circulat in NYC acum cativa ani. _________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
ELECTRO
Data înscrierii: 04/Dec/2009 Ultima vizita: 02/Mar/2024 Mesaje: 393 Locație: Chisinau (Moldova)
|
Trimis: Mar 28 Mar 2017 18:35:06 Titlul subiectului: |
189317 |
|
Dintre toate vehiculele cu baterii, aceasta varianta este cea mai putin riscanta. Daca ceva nu merge, ai aruncat bateriile, ai instalat cele 4 scaune lipsa si iesi in oras. Nu ai nevoie de tot felul de intalatii pentru incarcare. Troleibuzul se incarca din retea in timpul mersului. Probleme ar putea aparea iarna cand va lucra instalatia de incalzire. Dar in Chisinau se va face simplu: nu va fi pornita Si in troleibuzele obisnuite de multe ori iluminatul este pornit numai la jumatate.
Nu stiu cum e cu generatoarele diesel, dar am auzit ca ar consuma mult . Si apoi motorina mai trebuie si in gospodarie...
Cred totusi ca la Aeroport ar trebui linie clasica. E modern, stabil si nici nu sunt atat de multi km. Traficul a crescut foarte mult si niste troleibuze articulate n-ar strica. |
|
Sus |
|
|
adenauer
Data înscrierii: 12/Aug/2010 Ultima vizita: 07/Mai/2024 Mesaje: 294 Locație: Chisinau (Moldova)
|
Trimis: Mie 14 Iun 2017 08:14:08 Titlul subiectului: |
190467 |
|
In sfarsit... Troleibuzele cu baterii au fost lansate oficial. incepind cu 13 iunie 2017, acestea circula pe ruta cu numarul 30. Ruta este in regim de testare intre Aeroportul International Chisinau si centrul orasului. Intoarcerea in centru are loc pe strada 31 August 1989. Se mai discuta citeva rute, si anume spre Stauceni, suburbie a Chisinaului, si a doua la spitalul republican de pe strada Testimiteanu, insa acolo snt mai mult probleme. Chipurile sint mai multe optiuni, cele mentionate au fost anuntate public luni la sedinta operativa a Primariei. Parerea mea personala, cele mai viabile ar fi rutele spre suburbiile Chisinau, si aeroport. _________________ Din Chisinau |
|
Sus |
|
|
ELECTRO
Data înscrierii: 04/Dec/2009 Ultima vizita: 02/Mar/2024 Mesaje: 393 Locație: Chisinau (Moldova)
|
Trimis: Mie 14 Iun 2017 17:09:36 Titlul subiectului: |
190469 |
|
Cred totusi ca unii nu doresc ruta spre aeroport. Ei doar nu merg cu microbuze arhipline sau cu autobuze din evul mediu. Iar poporul poate sa rabde. Nu cred ca mai exista o capitala care sa nu aiba transport spre aeroport. Probabil aceasta ruta ar trebui impusa cu forta. |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Nu puteți atașa fișiere în acest forum Nu puteți descărca fișiere în acest forum
|
|