Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Axa est-vest (Apahida-Floresti)
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  

Care este cea mai buna varianta pentru rezolvarea agloneratiei pe axa est-vest?
Linie de metrou
44%
 44%  [ 21 ]
Linie de tramvai
29%
 29%  [ 14 ]
Linie de troleibuz
25%
 25%  [ 12 ]
Voturi totale : 47

Autor Mesaj
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 945
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Dum 03 Dec 2017 21:00:00    Titlul subiectului: 192633

Desi nu stau in Cluj pot zice ca stiu suficient ca sa zic ca nu e suficient de mare pentru metrou. Va fi un cost nejustificat, si bani irositi. (Fonduri EU nu vor fi mereu, si lasa ca sunt bani cu conditii, dar nu intru ca asta e subiect de o carte de istorie politica lol)

Clujul are circulatie destul de buna cu masina, insa eliminarea unei benzi va crea ambuteiaje chiar si locuri unde nu existau inainte.

Daca Clujul da banii pe constructii, (chiar daca nu metrou, si o linie de tramvai costa, chiar so o banda dedicata de troleu sau autobuz) in loc sa modernizeze parcul si sa mentina parcul. Dacuri si Tatre merg multi km fara probleme scumpe, insa mijloacele noi costa enorm.

Cei care ati avut Dacii, comparati cat costa si cat statea pe butuci o Dacie 1300 in comparatie cu un Opel nou sau alta masina similara. Dacia o reparai cu sarma o cheie de 13mm si o surubelntia. Orice masina noua ai nevoie de calculator (Nici macar ODB-II nu se mai foloseste) si scule specializate. Lasa ca trebuie demontate multe alte piese pana sa ajungi la problema in cauza (un far necesita bara data jos, si suruburi care tin aripa la multe masini).

La fel se aplica si la autobuze moderne (Citelis cu coltarele alea care tot se tamponeaza si se sparg).

Clujul e ok, dar daca se dau banii auirea poate ajunge foarte repede la nivel de RATB...

_________________
https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Carligu



Data înscrierii: 20/Ian/2015
Ultima vizita: 17/Ian/2024
Mesaje: 162
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Dum 03 Dec 2017 21:17:26    Titlul subiectului: 192638

Pai daca nu stai in Cluj nu sti cum e traficul in ultimii 2 ani ... nu sti ce inseamna sa faci 45 de minutre din Baciu pana in Grigorescu , si pentru o linie de metrou normal ca doar orasul e prea mic , dar daca ar incepe din Gilau si ar merge pana dupa Apahida cred ca este suficient potential si o masa mare de populatie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 1307
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Dum 03 Dec 2017 23:58:12    Titlul subiectului: 192642

Personal, optez pentru varianta metroului. Logic, fiind sub pământ, ar degrabă complet traficul suprateran. Dar, după cum spune și primarul, este vorba despre un proiect realizabil în vreo 20 de ani... Poate chiar mai mult...

Acum, cea de-a doua soluție cat de cat optima ar fi tramvaiele, idee foarte buna sa folosească finele de tren care iată, preiau transportul public de pe sosea și îl muta practic din calea mașinilor... deci iată ca o parte din infrastructura o avem deja construita. Mai trebuie doar întreținută și reparata eventual pe alocuri. Plus înființarea stațiilor pentru pasageri, cu chioșcuri de bilete și răcoritoare, eventual și tonomate pentru bilete... Acum, asta ar fi cea mai accesibila idee, intrucat ar avea mai puțin de investit și de muncit... Si ar fi mai ușor realizabila decât metroul sau troleibuzul. In plus, troleibuzul nu ar rezolva problema aglomerării, ci ar solicita o banda speciala dedicata CTP-ului, ca și în oras...

Interesant cum se pune problema: Tramvaiele moderne trebuie sa aibă posibilitatea de a-si regla distanta dintre roti, spre a se adapta la diferite ecartamente... Știți cumva dacă tramvaiele PESA aflate la Cluj au aceasta posibilitate tehnica? Mai mult ca sigur ca cele vechi nu o au.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 04/Feb/2022
Mesaje: 1300
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Lun 04 Dec 2017 00:50:47    Titlul subiectului: 192643

Ecartamentul de tramvai in Cluj e exact ca la tren 1435 mm. Cand se vorbeste despre adaptare e vorba de alimentarea electrica. La tramvai e 750 de V, la tren 27.000 de V. Ar trebui tramvaie "bisistem" cum sunt in strainatate unde sunt retele tram-train.
_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 19/Apr/2024
Mesaje: 1026
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 04 Dec 2017 09:11:36    Titlul subiectului: 192644

Discutăm aici de metrou, tramvai și troleibuz și ne comparăm cu Europa. Să nu uităm că transportul în comun este un produs/serviciu oferit de primărie localnicilor, deci trebuie să fie și atractiv pentru a fi luat în calcul de consumator.
Degeaba ne comparăm cu vestul, când românul vrea să își lase mașina la ușa instituției, în poarta liceului și așa mai departe. Cine va merge pe jos sau cu ce până la cea mai apropiată stație de tramvai ușor în Gilău? Ultima dată când am verificat șina de cale ferată în Gilău nu trece prin centru. Apahida este un caz fericit.
Metrou Gilău - Apahida?!? Nici în 50 de ani, vă scriu aici solemn. Nu există bani, nimeni nu finanțează un astfel de proiect și nu ar fi sustenabil la ce populație are metropola. Acel metrou trebuie să producă bani 365 de zile pe an, 16 ore pe zi. Deci despre ce discutăm? Dacă tot despatem, să dezbatem măsuri reale și palpabile pentru aceste adunări de orășele și când ajungem pe la 1-2 milioane de locuitori în toate zonele mai sus descrise, mai discutăm de metrou. Că altfel merge banca și finanțează lucrări în Berlin și alte metropole, nu investesc banii la Cluj.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community