|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Sep/2024 Mesaje: 8753 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 07 Oct 2015 15:59:56 Titlul subiectului: Trenul UNIREA - Chisinau-Iasi |
181863 |
|
În urma discuțiilor din 17 iulie 2012 dintre miniștrii transporturilor din România (Ovidiu Ioan Silaghi) și Republica Moldova (Anatol Șalaru) s-a stabilit ca Întreprinderea de Stat "Calea Ferată din Moldova" (CFM) și CFR Călători să încheie un acord privind înființarea a două noi rute de transport feroviar pentru călători, Chișinău - Iași și Giurgiulești - Galați, pe care să fie utilizat material rulant aparținând CFM, astfel încât să poată fi scurtată durata călătoriei prin eliminarea procedurii de schimbare a boghiurilor la graniță, cu punerea în valoare a liniilor cu ecartament "larg" (cum este cunoscut standardul sovietic de 1520 mm din fostele republici ale U.R.S.S.) existente la intrarea în România în zonele Iași și Galați. Această soluție de compromis a apărut ca urmare a imposibilității rezolvării pe termen scurt și mediu a problemei diferenței de ecartament (1435 mm în România vs. 1520 mm în Republica Moldova), ce generează implicit trafic feroviar de călători și marfă scăzut între cele două teritorii românești.
Cum de la idee la realitate românii lasă întotdeauna sa treacă multă vreme, abia anul acesta s-a materializat o parte a proiectului, pe data de 8 septembrie 2015, în urma discuțiilor de la Iași dintre alți miniștri ai transporturilor din România (Iulian Matache) și Republica Moldova (Iurie Chirinciuc) stabilindu-se că de la sfârșitul lunii va funcționa cursa Chișinău - Iași (denumită sugestiv "Trenul «Unirea»"). În zona Iașului, linie de 1520 mm exista doar până în apropierea gării Socola, în ultimul an fiind realizate lucrări pentru prelungirea până în spatele acesteia, unde a fost improvizat și un "peron".
Pe data de 29 septembrie 2015 au fost făcute probe, la Iași sosind garnitura diesel 005 a CFM, de tip D1M, care este unul dintre cele cinci automotoare D1 (produse de Ganz-MÁVAG) modernizate în perioada 2012-2013 la Electroputere VFU Pașcani. A doua zi, pe 30 septembrie, a fost făcută cursa inaugurală, trenul sosind în gara Socola la ora 10:48 (cu o întârziere de 20 de minute). Călătorii, printre care se aflau și oficiali din Republica Moldova, au fost primiți la Iași în atmosferă de sărbătoare, cu alai, pâine, sare și tot tacâmul specific românesc.
Din păcate, bucuria realizării acestei conexiuni între Chișinău și Iași se oprește odată cu sosirea trenului în gara Socola, acolo unde acesta are capăt de linie. Gara Socola, greu accesibilă, se află într-o zonă mărginașă a Iașului, deloc primitoare și lipsită de elementele de infrastructură necesare bunei funcționări pentru o gară de călători.
Să facem, imaginar, o călătorie cu trenul "Unirea" de la Chișinău la Iași!
Automotorul diesel modern pleacă din Gara Feroviară Chișinău (care, deși nu se califică pentru statutul de "eurogară", arată, totuși, foarte bine, având și elemente de modernitate și, înainte de orice, este foarte curată) la 6:17, poate puțin prea matinal. După aproape o oră oprește, în ordine, la Călărași, Șipoteni și Bahmut (în total 12 minute de staționare), iar peste încă o oră, la 8:27, ajunge la graniță, în gara de lung parcurs a orașului Ungheni. Urmează 40 de minute de staționare pentru controlul vamal, apoi încă 3 minute în dreptul unității de grăniceri de dinaintea podului peste Prut, după care trenul trece pe malul drept și oprește imediat după pod în punctul vamal de la Ungheni Prut. Aici, încă o așteptare enervantă de 50 de minute și, după 99 de minute de bătut pasul pe loc prin vămi, trenul își reia cursa spre Iași la 10:06, cu viteză mult mai mică decât în Moldova din stânga Prutului, din cauza stării liniei de 1520 mm, aflată în suferință după o perioadă foarte mare de neutilizare. La 10:14, încă o oprire, de un singur minut de această dată, la Cristești Jijia, după care drum întins spre Iași. La intrarea în gara Socola, cu cca. 100 de metri înainte de capătul traseului, trenul mai face o oprire și-l ia pe impiegatul de mișcare (care merge în acel loc cu câteva minute înainte de sosirea trenului, din motive ce-mi scapă), după care sosește în gară scârțâind și pârâind jalnic la intrarea în ultima curbă. Deși planificat să sosească la ora 10:28, în fiecare din zilele scurse de la inaugurare, trenul 821 (indicativul CFM) / IR 1065 (indicativul de circulație în România) a ajuns în gara Socola în jurul orei 11 fără un sfert, din cauza vitezei scăzute de deplasare (probabil că în timp, după ce linia se va mai "dezmorți", situația se va îmbunătăți întrucâtva). 125 de kilometri în 4 ore și 11 minute. Ironic vorbind, trebuie să recunoaștem că e mult mai bine decât cu trenul "Prietenia" (Chișinău - Iași - București), care mai zace încă o oră la Ungheni (în Republica Moldova) pentru schimbarea boghiurilor. Viteza scăzută și cele două opriri în punctele vamale, ce par o eternitate, dar și locul în care se află punctul terminus, respectiv de plecare, din Iași, fac din acest tren o soluție de deplasare doar pentru elevii și studenții din stânga Prutului care învață la Iași (în special pentru cei din Chișinău, întrucât cei din Ungheni pot ajunge în cele două gări principale din Iași cu alte două trenuri, operate de CFR Călători pe linia cu ecartament de 1435 mm ce pătrunde în Republica Moldova până la gara din Ungheni) și își pot procura bilet cu preț redus. Ceilalți călători de pe ruta Chișinău - Iași vor prefera în continuare, din păcate, să circule cu microbuzele dubioase care-și fac veacul pe acest traseu, pe care-l parcurg într-un timp mult mai scurt decât trenul. Trebuie găsită o soluție pentru realizarea controlului vamal într-un alt mod, eficient, pentru a crește cât de cât atractivitatea trenului (celelalte probleme sunt mult mai greu de rezolvat pe termen scurt și mediu). Să revenim, însă, la epopee!
"Peronul" improvizat în gara Socola pentru noua linie, botezată sugestiv 4L ("largă"), abia ajunge pentru a acoperi cele patru uși ale primelor două vagoane ale trenului, deci călătorii din celelalte două vagoane fie se așează la rând și așteaptă să coboare pe primele patru uși, fie sar de la înălțime printre pietre și buruieni pe ultimele patru uși.
Odată încheiată debarcarea, se trece la următoarea etapă: transportul spre oraș. Pentru asta, frații noștri au la dispoziție trei variante: autobuz, taxi sau mers pe jos. Ultima este cea mai periculoasă, din cauza zonei, deci este bine să existe provizii de bani românești pregătiți pentru taxi sau pentru a plăti cei 2 lei pe care îi percepe regia locală de transport public pentru o plimbare cu autobuzul special care circulă pe traseul Gara Socola - Casa Sindicatelor - Tudor Vladimirescu - Moldova - Sala Polivalentă (Palas). Dacă alegeți autobuzul și nimeriți într-o zi cu aglomerație mai mare din cauza tinerilor care se întorc de acasă la școală, trebuie să vă înarmați cu răbdare, pentru că vânzarea de bilete durează. Așadar, alte minute pierdute. Din păcate, autobuzul special este de folos doar elevilor și studenților cazați pe ruta acestuia sau celor care au venit la Iași pentru o vizită la Palas (?!?!), ceilalți călători ai trenului fiind nevoiți să scoată alți bani din buzunar pentru a ajunge acolo unde au nevoie (am auzit persoane care spuneau că doresc să ajungă la gara Nicolina sau la Gara Mare, de unde își continuau drumul, cu tren sau auto, spre alte localități).
Dinspre clădirea gării Socola către "stradă" a fost amenajată recent o alee. "Strada" este, de fapt, o uliță de legătură cu strada Trei Fântâni, și a fost asfaltată în viteză în perioada inaugurării trenului. Abia de pe strada Trei Fântâni, după cca. 50 de metri, se intră cu adevărat în orașul Iași.
Trenul de întoarcere, având indicativul IR 1066 pe teritoriul României (822 în Moldova), pornește din gara Socola la 17:08, efectuează o oprire de 10 minute la Holboca (așteaptă să treacă un tren de pe sensul opus), încă una de un minut la Cristești Jijia, după care "zace" în total 86 de minute în punctele vamale din cele două Ungheniuri. Pleacă, apoi, spre Chișinău, unde ajunge la ora 21:17, după încă o oprire de un minut la Călărași. Pentru acest tren, cursa specială de autobuz către gara Socola pornește la 16:10 din Tudor Vladimirescu, pe traseul Moldova - Sala Polivalentă (Palas) - Podu Roș (bd. Socola) - Gara Socola (desigur, călătoria costă 2 lei).
Prețurile biletelor pentru trenul "Unirea", în lei moldovenești, sunt: 173 de lei la clasa I, 148 de lei la clasa a II-a și 132 de lei la clasa a III-a (copiii beneficiază de reducere 50%). Biletele pot fi plătite și în lei românești (36, 32, respectiv 28 de lei). Pentru IR 1066, Iași - Chișinău, acestea se procură de la însoțitorii de vagon.
Cam asta e! O inițiativă mult așteptată, ca utilitate și ca simbolistică, s-a transformat, ca întotdeauna, într-o tragicomedie tipic românească. Nu vom fi niciodată, ca popor, altfel...
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Sep/2024 Mesaje: 8753 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 07 Oct 2015 16:03:18 Titlul subiectului: |
181864 |
|
Cateva date despre circulatia trenului:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
58.37 kb |
Vizualizat: |
de 24260 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
56.73 kb |
Vizualizat: |
de 24260 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
50.09 kb |
Vizualizat: |
de 24260 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
52.37 kb |
Vizualizat: |
de 24260 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Sep/2024 Mesaje: 8753 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Sep/2024 Mesaje: 8753 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 07 Oct 2015 16:17:36 Titlul subiectului: |
181866 |
|
In perioada 3-5 octombrie, dupa ce s-au mai linistit lucrurile, am realizat o serie de materiale foto-video.
Drumul de acces de pe sos. Bucium catre gara Socola, prin strada Trei Fantani si pe o fosta ulita sinistra, acum asfaltata "ca-n palma" (asfaltarile erau aproape de final sambata trecuta):
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
82.24 kb |
Vizualizat: |
de 24258 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
82.57 kb |
Vizualizat: |
de 24258 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
75.06 kb |
Vizualizat: |
de 24258 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
87.13 kb |
Vizualizat: |
de 24258 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
79.88 kb |
Vizualizat: |
de 24258 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
80.04 kb |
Vizualizat: |
de 24258 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
82.07 kb |
Vizualizat: |
de 24258 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
94.02 kb |
Vizualizat: |
de 24258 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
100.66 kb |
Vizualizat: |
de 24258 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
115.01 kb |
Vizualizat: |
de 24258 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
129.93 kb |
Vizualizat: |
de 24256 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
100.59 kb |
Vizualizat: |
de 24256 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
114.11 kb |
Vizualizat: |
de 24256 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Sep/2024 Mesaje: 8753 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 07 Oct 2015 16:21:43 Titlul subiectului: |
181867 |
|
Intre fosta ulita si cladirea garii a fost amenajata o alee pavelata printre sinele de cale ferata din partea din fata a garii:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
141.74 kb |
Vizualizat: |
de 24256 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
120.23 kb |
Vizualizat: |
de 24256 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Sep/2024 Mesaje: 8753 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 07 Oct 2015 16:24:40 Titlul subiectului: |
181868 |
|
Linia "larga" se afla in spatele garii. S-o vedem, impreuna cu "peronul" improvizat ce ajunge doar pentru jumatate de tren:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
103.01 kb |
Vizualizat: |
de 24255 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
131.38 kb |
Vizualizat: |
de 24255 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
112.79 kb |
Vizualizat: |
de 24255 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Sep/2024 Mesaje: 8753 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 07 Oct 2015 16:26:38 Titlul subiectului: |
181869 |
|
Ce vede fratele moldovean cand coboara din mirovolantul tren al Unirii, esuat ca tiganu' la mal... Dincolo de liniile electrificate ale triajului de marfuri Socola, aflate in spatele garii, rasar printre balarii semetele camine ale groazei din sinistrul cartier iesean Bularga:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
119.86 kb |
Vizualizat: |
de 24254 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
117.1 kb |
Vizualizat: |
de 24254 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Sep/2024 Mesaje: 8753 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 07 Oct 2015 16:30:53 Titlul subiectului: |
181870 |
|
Vine trenul...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
81.76 kb |
Vizualizat: |
de 24250 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
75.61 kb |
Vizualizat: |
de 24250 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
88.37 kb |
Vizualizat: |
de 24250 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
80 kb |
Vizualizat: |
de 24250 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Sep/2024 Mesaje: 8753 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 07 Oct 2015 16:32:28 Titlul subiectului: |
181871 |
|
Calatorii coboara, uluiti sa vada vagauna in care au nimerit...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
83.28 kb |
Vizualizat: |
de 24249 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
86.97 kb |
Vizualizat: |
de 24249 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
72.81 kb |
Vizualizat: |
de 24249 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Sep/2024 Mesaje: 8753 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 07 Oct 2015 17:22:33 Titlul subiectului: |
181873 |
|
Urmatoarea etapa: transferul la autobuz si drumul spre oras.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
111.54 kb |
Vizualizat: |
de 24241 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
126.94 kb |
Vizualizat: |
de 24241 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
90.02 kb |
Vizualizat: |
de 24241 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
97.65 kb |
Vizualizat: |
de 24241 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
79.27 kb |
Vizualizat: |
de 24241 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
94.48 kb |
Vizualizat: |
de 24241 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
111.14 kb |
Vizualizat: |
de 24241 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
135.88 kb |
Vizualizat: |
de 24241 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
138.43 kb |
Vizualizat: |
de 24241 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
129.8 kb |
Vizualizat: |
de 24241 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
104.9 kb |
Vizualizat: |
de 24239 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Sep/2024 Mesaje: 8753 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 07 Oct 2015 17:27:24 Titlul subiectului: |
181874 |
|
Gata cu ironiile, urmeaza coltul pasionatului de trenuri...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
101.52 kb |
Vizualizat: |
de 24238 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
81.9 kb |
Vizualizat: |
de 24238 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
86.36 kb |
Vizualizat: |
de 24238 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
76.64 kb |
Vizualizat: |
de 24238 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
44.88 kb |
Vizualizat: |
de 24238 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
45.59 kb |
Vizualizat: |
de 24238 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
81.57 kb |
Vizualizat: |
de 24238 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
141.92 kb |
Vizualizat: |
de 24238 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
97.73 kb |
Vizualizat: |
de 24238 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Sep/2024 Mesaje: 8753 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 07 Oct 2015 17:33:31 Titlul subiectului: |
181875 |
|
Pe 3 octombrie am facut cateva fotografii trenului si la plecarea spre Chisinau, de data aceasta la bariera de la Tomesti:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
77.12 kb |
Vizualizat: |
de 24237 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
66.22 kb |
Vizualizat: |
de 24237 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
65.79 kb |
Vizualizat: |
de 24237 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Sep/2024 Mesaje: 8753 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
fl82
Data înscrierii: 18/Sep/2010 Ultima vizita: 19/Sep/2024 Mesaje: 455 Locație: Husi (jud. VS)
|
Trimis: Joi 08 Oct 2015 07:29:07 Titlul subiectului: |
181882 |
|
Cateva observatii
1. Starea liniei de ecartament larg intre Ungheni-Moldova si Socola nu stiu ce VS suporta, insa in 1990 aceasta era de 80 km/h.
Aici este treaba CFR-Infrastructura , daca este cazul, sa readuca VS a liniei de ecartament larg la aceasta valoare (lucru nu foarte dificil de realizat, tinand cont de distanta mica).
Pe teritoriul Moldovei, in 1989, trenul Romania Express (cu o compunere destul de mare atunci- cca 12-14 vagoane) parcurgea distanta Ungheni- Chisinau (fara oprire) in 1 h si 44 minute.
Din pacate situatia financiara actuala a CFM nu permite reabilitarea corespunzatoare a liniei Ungheni-Moldova- Chisinau, pentru o VS rezonabila de 100- 120 km/h.
2. In privinta controlului vamal si a timpilor de stationare in frontiera, aici ar trebui realizat un protocol intre autoritatile vamale din Romania si Moldova pentru scurtarea acestui control vamal si gasite mijloace mult mai moderne, eficiente si rapide pentru prevenirea traficului ilicit de tigari si alte bunuri.
3. In privinta celorlalte amenajari din zona Socola realizate (dar aspectele mentionate mai jos tin de Primaria Iasi si CFR-Infrastructura, si probabil vor fi rezolvate cu timpul)
-peronul nou realizat la linia 4L este intradevar mult prea scurt- ar trebui prelungit cat sa acopere in totalitate lungimea unui automotor D1M. Nu stiu de ce l-au facut asa de scurt!
Mai lat de atat nu exista loc sa-l faca (intre peron si cladirea statiei Socola mai existând inca o linie ferata).
De asemenea, ar trebui montata si o copertina, banci, cosuri de gunoi si asfaltat acest peron (dupa modelul peroanelor realizate in statiile reabilitate in ultimii ani pe reteaua CFR).
-Este bine ca s-au introdus si autobuze care sa faca legatura intre statia Socola si restul orasului Iasi, dar si aici ar fi loc de imbunatatiri.
In primul rand (daca spatiul permite), ar trebui amenajat un rond de intoarcere si o statie corespunzatoare (suficient de mare si amenajata corespunzator cu copertina, banci, alveola) la gara Socola, pentru prelua in conditii optime intreg fluxul de pasageri sositi cu acest tren.
Apoi traseul acestui autobuz ar trebui sa cuprinda si Podu Rosu si sa aiba capatul la gara mare Iasi, pentru a facilita tranzitul persoanelor care vin cu acest tren din MOldova si doresc a-si continuua calatoria cu trenuri CFR.
-In privinta strazilor de acces din gara Socola, aceea alee care face legatura intre statia Socola si locul de imbarcare in autobuze mi se pare destul de bine realizata (are o latime corespunzatoare si e realizata cu pavele).
Este bine ca s-a asfaltat si strada de legatura cu strada 3 Fantani, dar ar mai fi de realizat si trotuarele si un sistem de iluminat public in zona corespunzator.
De asemenea, si strada 3 Fantani, pana la intersectia cu Soseaua Bucium, necesita lucrari de asfaltare, amenajare a trotuarelor (mai ales ca in zona am observat existenta unor depozi de materiale de constructii, iar circulatia pietonilor prin fata acestora direct pe strada poate genera accidente) si realizarea unui sistem corespunzator de iluminat public.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Sep/2024 Mesaje: 8753 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 08 Oct 2015 07:39:43 Titlul subiectului: |
181883 |
|
Oricum ai da-o si orice ai face acolo, totul e de un romanism infiorator. Acolo nu exista si nu vor exista vreodata conditii decente pentru o astfel de cursa...
Mi-ai placut la faza cu strada lata... Tu nu vezi in imagini ca, la trecerea autobuzului, o duba s-a dus la plimbare pe tarla ca sa-i faca loc? Iar loc de intoarcere nu exista, masinile intra in curtea unei firme ca sa faca manevre...
|
|
Sus |
|
|
fl82
Data înscrierii: 18/Sep/2010 Ultima vizita: 19/Sep/2024 Mesaje: 455 Locație: Husi (jud. VS)
|
Trimis: Joi 08 Oct 2015 11:21:30 Titlul subiectului: |
181885 |
|
Intradevar, este mai greu de largit si facut trotuare la aceea strada (cum se numeste ?) care face legatura intre strada 3 Fantani si statia Socola, deoarece
-Pe partea dreapa se afla o cale ferata industriala (ce traverseaza strada 3 Fantani si care deservea Intreprinderea de vinificatie Bucium)
-Pe partea stanga se afla niste depozite sau sediul unei firme.
Singura solutie care o vad ar fi ca primaria Iasi sa ajunga la un acord cu respectiva firma (sau sa faca o expropriere de utilitate publica- legea cred ca permite acest lucru), si firma respectiva sa cedeze catre municipalitate o portiune de teren, pentru largirea acestei strazi de legatura si realizarea unui cap de linie decent pentru autobuzele RAPT la gara Socola.
In privinta peronului nou-realizat, acesta s-ar putea lungi, acoperi ori asfalta, insa din pacate nu se poate face si mai lat (intre peron si cladirea statiei Socola mai exista o linie de ecartament normal).
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Sep/2024 Mesaje: 8753 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 08 Oct 2015 12:03:04 Titlul subiectului: |
181887 |
|
Chiar si lungit, "peronul" ala improvizat tot o panarama e. A se vedea distanta pana la prima treapta a trenului! Iar mai inalt nu se poate face, din cauza ca e pe curba si-l agata trenul cu botul... Romania, nene, Romania...
|
|
Sus |
|
|
fl82
Data înscrierii: 18/Sep/2010 Ultima vizita: 19/Sep/2024 Mesaje: 455 Locație: Husi (jud. VS)
|
Trimis: Joi 08 Oct 2015 12:30:03 Titlul subiectului: |
181889 |
|
Acuma idee asta de peron neaparat la nivelul podelei vagonului/automotorului a aparut dupa 1990 si mi se pare o exagerare! Nu cred ca-i o mare nenorocire daca peronul nu este chiar la nivelul podelei vagonului/automotorului si daca calatorul mai trebuie sa coboare o treapta a vagonului, atata timp cat peronul este destul de lung, asfaltat corespunzator si eventual acoperit (lucruri care se pot rezolva daca exista vointa).
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Sep/2024 Mesaje: 8753 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 08 Oct 2015 12:37:18 Titlul subiectului: |
181890 |
|
Accesibilitatea nu este un moft, ci un semn de civilizatie, si nu are legatura numai cu persoanele cu handicap, asa cum gresit au senzatia romanii, ci cu o gama mult mai larga de situatii. Odata cu evolutia tehnologiilor era firesc sa se rezolve si aceasta problema. Vezi ce eforturi depun (si asta din convingere, nu cu ipocrizie) statele civilizate ale lumii in directia accesibilitatii!
In plus, daca te uiti cu atentie, distanta de la improvizatia aia de "peron" la prima treapta este mult mai mare decat inaltimea celorlalte trepte ale trenului.
|
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Dum 11 Oct 2015 20:38:48 Titlul subiectului: |
181976 |
|
O intrebare. Mecanicii din Republica Moldova vin pana la Socola? Sau la granita se urca mecanici ai CFR? Si daca se schimba mecanici, unde se schimba in Moldova sau in Romania?
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Sep/2024 Mesaje: 8753 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 11 Oct 2015 20:55:59 Titlul subiectului: |
181977 |
|
Raspuns documentat, la adresa: http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=127686496&postcount=28
redeme a scris: |
radub a scris: | Cu cateva minute inaintea sosirii trenului in gara Socola, IDM-ul (sper ca nu gresesc) se duce pana dupa a doua curba. Vine trenul, opreste acolo, sta vreun minut si apoi porneste din nou catre gara (am aflat ulterior ca il ia si pe nenea ala de acolo)
|
Din grupa de cale largă a triajului (care există de foarte multă vreme și e folosită pentru traficul de marfă) iese o mică linie de tragere spre gara Socola, folosită, deobicei, pentru rebrusarea locomotivelor. Această linie se oprea undeva lângă cocoașa de triere. Capătul acesta al grupei este acoperit (semnalizat) doar cu semnale de manevră (pentru că nu expedia nimeni trenuri pe o linie înfundată și scurtă).
Linia în cauză a fost prelungită (puțin) până în spatele gării, unde s-a amenajat peronul (primind și un număr foarte ciudat). Astfel, trenul este primit pe baza semnalelor de circulație în grupa largă (probabil doar la linia 1L, pentru că ultima dată când m-am uitat într-un buletin de avizare a restricțiilor linia 2L avea o limitare înfiorătoare), cu indicația „Liber cu viteză redusă. Semnalul următor ordonă oprirea” („două galbene”). De aici până la peron, trenul își continuă drumul pe baza indicației semnalului de manevră. În mod normal, trenul trebuie să oprească înainte de a-și începe manevra.
Nu știu exact ce prevede noua convenție CFM-CFR (dacă e necesară prezența unui agent CFR în cabină, de exemplu), dar probabil că mecanicii CFM nu sunt autorizați să facă și manevră în stația Socola, din acest motiv fiind necesară prezența acelui IDM exterior (care eventual întocmește și un ordin de circulație). Instrucțiile sunt destul de riguroase în ceea ce privește cunoașterea unei secții de circulație sau a unei stații. |
*"radub" = Radu Czech
|
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Mar 13 Oct 2015 06:08:54 Titlul subiectului: |
182008 |
|
Dar acea grupa de linie larga a triajului se foloseste frecvent? Adica vin trenuri de marfa din Republica Moldova pana la Socola des? Intreb asta pentru ca din cate stiu si CFR are cateva locomotive pentru ecartament de 1524 mm, insa din ce stiu acestea sunt retrase.
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
dan tm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 27/Mai/2024 Mesaje: 62 Locație: Sag (jud. TM)
|
Trimis: Mar 13 Oct 2015 20:44:00 Titlul subiectului: |
182020 |
|
Volvo a scris: | O intrebare. Mecanicii din Republica Moldova vin pana la Socola? Sau la granita se urca mecanici ai CFR? Si daca se schimba mecanici, unde se schimba in Moldova sau in Romania? |
Raspunsul este aici, circula mecanici moldoveni cum circula ucrainieni pina la Dornesti, bulgari pina la Golenti si unguri pina la Curtici si cum merg romanii la Virset etc.
http://www.forumtrenuri.com/t71p840-m-600-faurei-tecuci-vaslui-iasi-ungheni
prezenta acelui IDM la curba poate insemna ca inmineaza ordin daca se circula pe cale de manevra deoarece linia este M4L.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Sep/2024 Mesaje: 8753 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 25 Oct 2015 18:24:48 Titlul subiectului: |
182247 |
|
Incepand cu data de 25 octombrie, trenul 821/IR 1065 Chisinau - Iasi Socola va pleca din Chisinau la ora 6:54 si va sosi in gara Socola la 10:46. Modificarea a fost facuta pentru a oferi calatorilor o ora de plecare macar putin mai comoda (inainte plecarea era la 6:17). Programul de circulatie al perechii acestui tren (IR 1066/822) ramane nemodificat (plecare din gara Socola la 17:08 si sosire la Chisinau la 21:17).
sursa: CFM (railway.md)
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
44.48 kb |
Vizualizat: |
de 23724 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
fl82
Data înscrierii: 18/Sep/2010 Ultima vizita: 19/Sep/2024 Mesaje: 455 Locație: Husi (jud. VS)
|
Trimis: Lun 26 Oct 2015 19:31:59 Titlul subiectului: |
182260 |
|
Ar trebui si un tren care sa plece dimineata din Iasi (Socola) si sa se intoarca seara in iasi (Socola) astfel incat si cetatenii din Iasi si imprejurimi sa poata merge si sa se intoarca in acceiasi la si de la Chisinau.
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Nu puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|