Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Protectia persoanelor cu handicap - putem scapa de maxi-taxi
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Petitii, legislatie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Apr/2017
Mesaje: 5952
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 13 Iul 2009 11:42:09    Titlul subiectului: Protectia persoanelor cu handicap - putem scapa de maxi-taxi 113962

Am dat de "Legea nr. 448 din 18 decembrie 2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap", publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 1006 din 18/12/2006.

Actul a intrat in vigoare la data de 21 decembrie 2006

Exista cateva precizari care imi dau sperante ca la 1 ianuarie 2011 am putea scapa definitiv de actualele cotete maxi-taxi de pe strazi:

"Art. 64. - (1) Pentru a facilita accesul neingradit al persoanelor cu handicap la transport si calatorie, pana la 31 decembrie 2010, autoritatile administratiei publice locale au obligatia sa ia masuri pentru:
a) adaptarea tuturor mijloacelor de transport in comun aflate in circulatie;
b) adaptarea tuturor statiilor mijloacelor de transport in comun conform prevederilor legale, inclusiv marcarea prin pavaj tactil a spatiilor de acces spre usa de intrare in mijlocul de transport;
c) montarea panourilor de afisaj corespunzatoare nevoilor persoanelor cu handicap vizual si auditiv in mijloacele de transport public;
d) imprimarea cu caractere mari si in culori contrastante a rutelor si a indicativelor mijloacelor de transport in comun.
"

Cum nu vad nici o cale de a "adapta" cotetele actuale, baietii veseli vor fi obligati sa-si cumpere dube conforme sau midibuze si autobuze. Sper. Ca doar e o amarata de lege, s-ar putea sa nu se incurce de ea.

Sperantele mele sunt legate de faptul ca in privinta discriminarii si a protejarii drepturilor persoanelor cu dizabilitati UE pare sa nu faca concesii.


"Art. 3. - Protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap au la baza urmatoarele principii:
. . . . .
b) prevenirea si combaterea discriminarii;
. . . . .
h) adaptarea societatii la persoana cu handicap;
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf


Ultima modificare efectuată de către Catalin Ghita la Sâm 19 Feb 2011 01:34:51, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Apr/2017
Mesaje: 1723
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 16 Feb 2010 16:13:19    Titlul subiectului: 123760

Fara suparare, adaptarea tuturor mijloacelor existente mi se pare o aberatie majora.

Tara din lume in care drepturile persoanelor cu handicap locomotor sunt respectate cel mai bine este SUA; acolo legea in acest sens a fost adoptata in 1990, este vorba de ADA - Americans with Disabilities Act.

Printre multe alte prevederi, la articolele despre transportul public se mentioneaza ca:
- Toate mijloacele de transport achizitionate dupa intrarea in vigoare trebuie sa fie accesibile;
- La fel si pentru mijloacele de transport 'remanufactured';
- Toate constructiile noi de statii/linii de metrou precum si reparatiile capitale ale statiilor existente trebuie sa fie la fel accesibile.

Nu s-a suflat o vorba despre materialul existent (autobuze, metrouri) si despre infrastructura existenta (statii, linii de metrou). Ca urmare, desi actul acela a intrat in vigoare in 1990, in Chicago in 1999-2003 doar o parte din liniile de autobuz erau 'wheelchair-accesible' si doar de cativa ani toate autobuzele sunt astfel (dupa aproape 20 de ani - efectul normal al reinnoirii parcului auto).

La fel si pentru metroul din Chicago, mare parte din statii sunt accesibile, dar nu toate. Numarul lor creste pe masura ce noi statii si linii sunt modernizate, dar faptul ca devin accesibile e mai degraba o consecinta a modernizarii.

Deci daca americanii, care repet - sunt natiunea cea mai avansata in materie de protectia persoanelor cu handicap - nu s-au grabit, de ce am face-o noi?

Revenind in tara, legea aia e o aiureala totala. Hai sa luam cazul Bucurestiului. Peste 10 luni renuntam la toate tramvaiele V3A clasic (non-PPC), tramvaiele Tatra si la troleele Ikarus? Cei din Iasi, Cluj, Timisoara raman de tot fara tramvaie? La Ploiesti inchidem de tot transportul in comun pentru ca n-avem vehicule cu podea coborata?

Ar fi absolut OK prevederea ca mijloacele de transport NOI cumparate sa fie cu podea coborata. Dar a le inlocui sau modifica pe cele existente (caci nu vad cum ai putea adapta un V3A clasic, de exemplu) ar fi un cost pe care nu ni l-am permite.

Alta gluma, punctul c: "montarea panourilor de afisaj corespunzatoare nevoilor persoanelor cu handicap vizual si auditiv in mijloacele de transport public" - pai noi n-avem nici panouri pentru oamenii fara handicap, care vad si aud, d'apai pentru saracii cei cu handicap!

Cu parere de rau deci, legea e neaplicabila in formula asta. Sau daca insistam s-o aplicam, tragem frumos pe dreapta 75-80% din vehiculele ce circula prin Romania si mergem pe jos sau cu taxiul. Si sa vezi ce bine se vor simti persoanele cu handicap atunci.

Pentru a nu fi banuit ca am o atitudine 'de om normal care nu stie ce greu e sa fii in scaunul cu rotile', vreau sa va asigur pe de o parte ca am toata stima si compasiunea pentru oamenii respectivi, iar pe de alta parte timp de 3 ani m-am tot plimbat cu carucioare cu cei doi copii mici pe care ii am prin autobuze si tramvaie, deci mi-a picat foarte bine de exemplu introducerea Mercedes-urilor cu podea coborata - dar nu as fi insistat pentru 'ori asa, ori deloc'!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Apr/2017
Mesaje: 5952
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 16 Feb 2010 16:54:16    Titlul subiectului: 123761

Sa nu uitam insa ca legea cu pricina este in vigoare din 2006, iar aplicarea ei ar trebui sa inceapa de la 01.01.2011, asadar a existat un termen de 5 ani pentru conformare.

Din ce stiu eu, autobuzele (aici incluzand si microbuzle) au perioada normala de exploatare de 8 ani. Ori asta ar insemna ca ar putea fi probleme doar cu autobuzele fabricate/intrate in exploatare intre 2003 - 2005 a caror perioada de explotare ar expira intre 2011 si 2013, dupa termenul legal de conformare.

OK, nu am nicio problema in a permite, cu derogare, exploatarea in continuare a autobuzelor fabricate/intrate in exploatare intre 2003 - 2005 pana la expirarea perioadei de exploatare.

DAR ar fi trebuit ca toate vehiculele intrate in explotare dupa intrarea in vigoare a legii sa respecte conditiile impuse. Daca nu respectau conditiile, ele putea fi admise, dar proprietarilor trebuia sa li se aduca la cunostinta ca dupa 01.01.2010 nu mai pot circula si ca trebuie fie sa-si adapteze/schimbe parcul, fie ca va fi organizata o noua procedura de concesionare pentru a veni firme care aduc vehicule conforme.

In cazul troleibuzelor/tramvaielor trebuie tinut cont de durata lor normata de explotare si, pe acelasi principiu, cele intrate in exploatare anterior legii sa fie mentinute pana la scadenta; insa tot ce a intrat dupa 2006 trebuie sa fie conform, iar daca nu e conform, sa fie modificat pentru conformitate sau sa-si inceteze activitatea la 01.01.2010 pentru ca legea era in vigoare la data intrarii in explotare a vehiculului.

Mai mult, toate vehiculele intrate in repratii generale/capitale dupa intrarea in vigoare a legii in 2006 trebuiau si trebuie modificate/reconstrute astfel incat sa respecte legea; de altfel, daca o sa fiti atenti, legea cere chiar explicit "adaptarea TUTUROR mijloacelor de transport", deci nu exclude vehiculele mai "vechi", ci cere doar "adaptarea" lor.

Oricum, cam toate vehiculele intrate dupa 2006 respecta legea, cele intrate inainte de 2006 sa-si mentina activitatea pana la expirarea duratei normate de exploatare, iar cele intrate dupa 2006 - dar neconforme - sa fie modificate sau retrase dupa 01.01.2011, cam asta ar fi o sinteza.

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Apr/2017
Mesaje: 5952
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 01 Apr 2010 15:18:39    Titlul subiectului: 125308

http://www.evz.ro/detalii/stiri/cititorii-evz-au-dat-autoritatilor-o-adevarata-lectie-de-solidaritate-887024.html

"Vineri, 19 Februarie 2010

Cititorii EVZ au dat autorităților o adevărată lecție de solidaritate

FINAL DE CAMPANIE. Seria de articole despre problemele integrării sociale a persoanelor cu dizabilități se încheie astăzi, cu speranța că am reușit să-i sensibilizăm pe cei în măsură să ia decizii.
Organizațiile neguvernamentale, mai mult decât autoritățile, luptă pentru accesul copiilor cu dizabilități la educațieSursa: Arhiva EVZ

„Evenimentul zilei” v-a prezentat poveștile unor oameni cu handicap care au refuzat să fie doar un număr într-o statistică și au crezut în puterea lor de a fi independenți. Autoritățile au reacționat. Reprezentanții companiilor de transport public RATB și Metrorex au promis că, până la finalul anului 2011, mijloacele de transport în comun vor fi accesibilizate.

[ . . . . . . . . . . .]

PROMISIUNI

Transport public, accesibil din 2011

* RATB a început, din 2004, să achiziționeze numai vehicule accesibilizate. Parcul auto nu este însă înnoit 100%, și acest proces va mai dura până spre finalul anului 2011. Atunci, spune purtătorul de cuvânt Mihai Vlădărău, toate autobuzele și troleibuzele vor fi accesibilizate cu trape sau cu podea joasă. Anul acesta, RATB organizează o licitație prin care va cumpăra 150 de troleibuze noi.

* Cât privește tramvaiele, doar 25% dintre ele permit oamenilor cu dizabilități să călătorească. La ora actuală, compania derulează un proces de coborâre a podelei în tramvaie, în uzina proprie.

* La finalul anului 2011, și toate stațile metroului bucureștean vor avea lifturi de acces până la peron, compania având acum fondurile necesare lucrărilor, a promis directorul Gheorghe Udriște.
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Apr/2017
Mesaje: 5952
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 04 Iun 2010 12:35:29    Titlul subiectului: 127938

Am inceput demersurile pentru clarificarea unor aspecte legate de transpunerea in practica a Legii 448/2006.

Am trimis mail-ul de mai jos atat

Institutului National pentru Prevenirea si Combaterea Excluziunii Sociale a Persoanelor cu Handicap,

web: www.incluziune.ro
mail: inpcesph@incluziune.ro

cat si Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap (ANPH)

web: www.anph.ro

mail: http://www.anph.ro/contact.php?m=contact&v=contact

"Buna ziua

[ . . . . . ]

Conform art. 64, pct. (1) din legea 448/2006, PANA LA 31 DECEMBRIE 2010, autoritatile administratiei publice locale au OBLIGATIA sa ia masuri pentru ADAPTAREA TUTUROR MIJLOACELOR DE TRANSPORT IN COMUN AFLATE IN CIRCULATIE".

Actualmente in Buzau, dar si in majoritatea localitatilor din tara, transportul public se face preponderent cu microbuze/maxi-taxi care NU dispun de rampa de acces pentru persoanele in scaun cu rotile, aceste vehicule find profund discriminatorii.

1, Va rog sa-mi spuneti explicit daca dupa 31.12.2010 vor mai putea fi utilizate vehiculele lipsite de rampa de acces pentru persoanele cu dizabilitati.

2, Va rog sa-mi spuneti explicit daca dupa 31.12.2010 vor mai putea fi utilizate vehicule care nu dispun de podea coborata sau partial coborata.

3. Va rog sa luati masuri pentru informarea autoritatilor publice locale din Buzau (dar si din tara) despre OBLIGATIVITATEA aplicarii legii 448/2006 si sa monitorizati transpunerea in practica a acestei reglementari.
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
BladHaund



Data înscrierii: 11/Iun/2009
Ultima vizita: 21/Mai/2013
Mesaje: 74

MesajTrimis: Lun 07 Iun 2010 01:44:59    Titlul subiectului: 128040

Pretul scaparii de maxi-taxi in acest mod ar fi prea mare. Mi se pare ca niciodata nu e benefic atunci cand se iau masuri disproportionat de scumpe fata de beneficiile dobandite, asa cum a aratat si stfp anterior.

Calea normala de a scapa de maxi-taxi (sau mai corect spus, de conditiile precare din maxi-taxi) ar fi intrarea in legalitate a operatiunilor de transport care au loc acolo (plata fiscalizata, sanctionarea aglomerarii peste capacitate si siguranta pasagerilor - cred ca asta reprosezi, de fapt si nu dimensiunea vehiculului).

Daca ar fi sa comentez ceva legat de articolul din EVZ, fara suparare, eu sunt de parere ca daca, cu aceeasi bani, s-ar putea construi o statie noua de metrou, in locul montarii de ascensoare in toate statiile, numarul de pasageri transportati suplimentar ar fi mai mare. Dupa cum am scris anterior - cheltuieli corelate cu beneficiile.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Apr/2017
Mesaje: 5952
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 07 Iun 2010 13:17:53    Titlul subiectului: 128055

Tu gandesti bine, ca principiu, insa vorba buna si "normalitatea" nu rezolva nimic, din pacate, in tara asta; de exemplu, nu as fi absurd sa cer ca peste noapte toate vehiculele sa fie adaptate pentru handicapati sau inlocuite, DAR nu trebuie uitat ca legea 448/2006 este in vigoare tocmai din ... 2006, tocmai pentru a permite derularea in continuare, pana la finalizare, a contractelor aflate in derulare in 2006, urmand ca NOILE contracte sa tina cont de obligativitatea ce urmeaza sa intre in vigoare de la 01.01.2011.

Fireste insa ca dubagii forteaza nota, mai mult sau mai putin in complicitate cu "autoritatili", mizand ca vor prelungi la nesfarsit tigania actuala din transportul local.

Nu trebuie uitat ca este o diferenta uriasa intre MICROBUZE URBANE, asa cum mai gasim si prin strainatate, si DUBE DE MARFA MODIFICATE PENTRU TRANSPORT CALATORI, asa cum sunt majoritatea celor utilizate in prezent; daca ei au fortat nota asimiland microbuzul cu autobuzul (ce imbecilitate!) sau permitand folosirea acestor dube modificate in transportul urban, atunci si eu ma simt indreptatit sa ma folosesc de toate tertipurile legale pentru a incerca eliminarea plosnitelelor maxi-taxi actuale si sa beneficiez de transport PUBLIC URBAN facut cu vehicule CONSTRUITE SI CONCEPUTE IN ACEST SCOP, nu cu improvizatii, doar de dragul de a umple buzunarele unora... Rolling Eyes

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Apr/2017
Mesaje: 5952
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 01 Noi 2010 16:52:53    Titlul subiectului: 135707

Legea 448/2006, republicata, are si prevederi care-i vizeaza pe taximetristi, iata un scurt text pe aceasta tema preluat de pe site-ul Primariei Timisoara, exemplificat si cu 2 imagini graitoare. Chiar nu-mi inchipuiam cum poate arata un autoturism adaptat pentru transportul persoanelor in scaun cu rotile!

http://www.primariatm.ro/index.php?meniuId=14&viewCat=1097&viewItem=2603

" » Taxi | Informații taxi
Transport persoane cu handicap

Potrivit art. 64 alin. 2 din Legea nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, transportatorii autorizați care desfășoară activitatea de transport în regim de taxi au obligația să asigure cel puțin o mașină adaptată transportului persoanelor cu handicap care utilizează fotoliul rulant, iar potrivit aceluiași articol, alin. (3) din același act normativ amintit se consideră discriminare refuzul conducătorului de taxi de a asigura transportul persoanei cu handicap și a dispozitivului de mers.
Luând în considerare cele prezentate, precum și faptul că Asociația Persoanelor cu Handicap Locomotor Timișoara, reprezentată de domnul vicepreședinte Gama Emil, solicită aplicarea normelor legale în vigoare. Ca atare atașăm la prezenta, modelul de autovehicul taxi adaptat pentru transportul persoanelor cu handicap locomotor.

Model mașină adaptată transportului persoanelor cu handicap:
"
_________________________________________________________________
De asemenea, la adresa de mai jos gasiti niste extrase extrem de interesante privind conditiile tehnice exacte care trebuie indeplinite pentru accesul persoanelor cu dizabilitati:

http://motivation.ro/pdf/Accesibilitatea_pentru_persoanele_cu_handicap.pdf

"Norma prin care se impune obligativitatea amenajarii cladirilor intitutiilor publice, ale celor culturale, sportive sau de petrecere a timpului liber, locuintelor construite din fonduri publice, mijloacelor de transport in comun, a telefoanelor publice si a cailor de acces in vederea asigurarii accesibilitatii persoanelor cu handicap este Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/1999 (art. 11) cu modificarile si completarile ulterioare.

1.3. STATII DE TRANSPORT IN COMUN

Autobuz, troleu, tramvai

- denivelare max. 0.025m
- panta longitudinala max. 10% pentru denivelari <20cm> 20cm
- latime 1.60 m
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf


Ultima modificare efectuată de către Catalin Ghita la Lun 01 Noi 2010 17:22:14, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Apr/2017
Mesaje: 5952
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 15 Dec 2010 15:20:04    Titlul subiectului: 137543

Cum termenul de 31.12.2010 se apropie cu repeziciune, am zis ca e bine sa ii atentionez pe cei de la ANPH ca nu cumva sa "uite" de problema asta si sa le "fortez" mana sa-mi dea raspunsuri EXACTE ca sa clarificam anumite aspecte.

"de la: Catalin Ghita
către: registratura@anph.ro
data: 4 noiembrie 2010
subiect: Clarificari Legea 448/2006"

"Conform art. 64, pct. (1) din legea 448/2006, PANA LA 31 DECEMBRIE 2010, autoritatile administratiei publice locale au OBLIGATIA sa ia masuri pentru ADAPTAREA TUTUROR MIJLOACELOR DE TRANSPORT IN COMUN AFLATE IN CIRCULATIE".

Actualmente in Buzau, dar si in majoritatea localitatilor din tara, transportul public se face in mare parte cu microbuze/maxi-taxi care NU dispun de rampa de acces pentru persoanele in scaun cu rotile, aceste vehicule find profund discriminatorii.

1, Va rog sa-mi spuneti explicit daca dupa 31.12.2010 vor mai putea fi utilizate vehiculele lipsite de rampa de acces pentru persoanele cu dizabilitati.

2, Va rog sa-mi spuneti explicit daca dupa 31.12.2010 vor mai putea fi utilizate vehicule care nu dispun de podea coborata sau partial coborata.

3. Va rog sa luati masuri pentru informarea autoritatilor publice locale din Buzau (dar si din tara) despre OBLIGATIVITATEA aplicarii legii 448/2006 si sa monitorizati transpunerea in practica a acestei reglementari."


Evident ca, pusi in fata unor intrebari exacte si punctuale, au evitat sa raspunda la obiect solicitarilor mele si au dat un raspuns ce pare mai degraba ambiguu si nesigur in care la randul lor citeaza un raspuns al URTP., semn ca rahatul e fierbinte.

Spre stiinta lor, pe mine nu ma intereseaza punctul de vedere al URTP in privinta acestor probleme, ci al A.N.P.H.

Unele aspecte nu le-au putut evita totusi, anume ca legea e in vigoare si ca atata timp cat nu e modificata, oficial trebuie respectata.

Dupa parerea mea, ma astept ca in perioada asta scurta ramasa pana la sfarsitul anului se va vota mai mult sau mai putin pe sest, in regim de urgenta, o ordonanta, ceva, de modificare a legii 448/2006... Evil or Very Mad

Dar nu banuiesc ce le pregatesc, sper sa determin un mare scandal la nivelul U.E. pe tema directivelor europene adoptate formal si declarativ de Romania si apoi ne-respectate sau modificate/adaptate dupa interesul celor vizati de ea.

Sa fim bine intelesi, sunt 2 motive logice si obiective care ma determina sa insist pe treaba asta:

- Legea 448/2006 este in vigoare din 2006, deci a avut termen de conformare de mai mult de 4 ani (aproape 5!), asadar nu exista absolut nicio "scuza" pentru neluarea din timp a masurilor ce se impun;
- Conform Legii 92/2007, durata delegarii gestiunii serviciului de transport public local cu autobuze este de MAXIM 6 ani si aceasta durata nu poate fi prelungita sub nicio forma, fiind obligatorie organizarea unei NOI proceduri de atribuire, cand trebuie sa se tina cont si de prevederile legii 448/2006.

Ce concluzii rezulta?

Ca, in cel mai defavorabil caz pentru calatori si cel mai favorabil pentru transportatori, contractele sa fi fost incheiate in 2006-2007, ANTERIOR intrarii in vigoare a legii 448/2006 (a mai durat pana au aparut si normele de aplicare). Contractele incheiate ANTERIOR sa zicem ca ar putea fi exceptate, ca nu poti impune, teoretic, aplicarea retroactiva.
Insa acel contract incheiat in 2006-2007, presupunand ca a fost facut pe durata maxima de 6 ani, expira undeva in intervalul 2012-2013, cand trebuie facuta alta procedura la care sa se tina cont si de legea 448/2006.

Toate contractele incheiate ULTERIOR intrarii in vigoare a legii 448/2006 trebuiau, in opinia mea, fie sa impuna din start conditia detinerii de vehicule CONFORME, fie sa contina o clauza prin care operatiorii de transport sa semneze ca isi asuma OBLIGATIVITATEA conformarii la legea 448/2006 in termenul stabilit, adica 31.12.2010

Asadar, in opinia mea, cu toate "portitele" si "scaparile" pasibile a fi invocate de transportatori, cel tarziu in 2013 ar trebui sa existe o conformare totala.

Iata si prevederile la care ma refer:

Legea 92/2007:

Art. 28. (1) Durata delegării gestiunii serviciului de transport public local se stabilește prin contracte de delegare a gestiunii de către autoritățile administrației publice locale și trebuie să fie corelată cu durata medie de amortizare a tuturor mijloacelor de transport deținute în proprietate sau în baza unui contract de leasing, DAR NU MAI MULT DE:
a) 6 ani pentru transporturile realizate cu autobuze;
b) 10 ani pentru transporturile realizate cu tramvaie, troleibuze și mijloacele de transport pe cablu;
c) 5 ani pentru transportul fluvial;
d) 5 ani pentru transportul în regim de taxi și în regim de închiriere.


si

Art. 49. - (1) Contractele de atribuire a gestiunii serviciului de transport public local, valabil încheiate până la data intrării în vigoare a prezentei legi, își produc efectele potrivit clauzelor contractuale, până la expirarea acestora, dar nu mai mult decât termenul maxim stabilit prin prezenta lege.
(2) Eventualele clauze ale contractelor de atribuire a gestiunii, referitoare la posibilitatea prelungirii acestora, se anulează; pentru atribuirea serviciului este necesară organizarea unei noi proceduri de atribuire a gestiunii potrivit prevederilor prezentei legi.


Hai sa vedem raspunsul de la ANPH:

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Apr/2017
Mesaje: 5952
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 16 Dec 2010 13:38:05    Titlul subiectului: 137574

Cum raspunsul de mai sus al celor de la ANPH pare mai degraba o "compunere" ambigua, care nu a raspuns solicitarilor mele, am revenit cu o noua petitie, solicitand clarificarile necesare.

"Pe data de 04.11.2010 v-am adresat o petitie prin care v-am solicitat clarificari EXPLICITE privind unele aspecte legate de art.64 din Legea 448/2006.

Pe data de 14.12.2010 am primit raspuns de la dumneavoastra, insa acel raspuns il consider nesatisfacator intrucat nu ati facut clarificarile solicitate de mine.

La intrebarile 1. si 2. astept raspunsuri clare, simple, explicite si fara echivoc, de forma DA sau NU.

La propunerea 3, va rog sa tineti cont ca obligativitatea adaptarii TUTUROR mijloacelor de transport este impusa AUTORITATILOR ADMINISTRATIEI PUBLICE LOCALE, nicidecum U.R.T.P.-ului, ca atare nu ma intereseaza punctul de vedere al unei asociatii patronale precum U.R.T.P., ma intereseaza strict daca autoritatile locale au fost instiintate ca se apropie termenul limita de conformare.

Evident ca operatorii de transport vor cauta tot felul de tertipuri pentru a nu se conforma, desi timp a fost suficient.

Mai mult decat atat, ULTERIOR intrarii in vigoare a Legii 448/2006 au fost organizate proceduri pentru delegarea gestiunii sericiului de transport public si, in opinia mea, in aceste cazuri fie trebuia impusa din start conditia ca vehiculele sa fie conforme, fie ca operatorul de transport sa se angajeze sa le adapteze/inlocuiasca pana la 31.12.2010, in caz contrar contractele fiind reziliate si organizate noi proceduri.

Intr-adevar, contractele incheiate ANTERIOR intrarii in vigoare a Legii 448/2006 ar putea fi lasate sa se deruleze in conditiile initiale pana la finalizarea lor, pentru a nu presupune cheltuieli disproportionate cu adaptarea/inlocuirea, insa pentru contractele incheiate ULTERIOR consider ca nu exista nicio scuza plauzibila pentru neconformare.

Cel mai bun exemplu este Galati, unde recent s-a concesionat transportul cu microbuze/maxi-taxi, aproape toate vehiculele fiind lipsite de adaptari pentru accesul persoanelor in scaun cu rotile.

Ca atare, revin si va rog sa-mi raspundeti LA OBIECT, SIMPLU si FARA ECHIVOC, prin DA sau NU, la intrebarile de mai jos, iar raspunsul il astept in termenul legal prin e-mail la adresa ...

1. Va rog sa-mi spuneti explicit daca, in cazul contractelor de concesionare incheiate ULTERIOR intrarii in vigoare a Legii 448/2006, vor mai putea fi utilizate vehiculele lipsite de rampa de acces pentru persoanele cu dizabilitati dupa 31.12.2010.

2. Va rog sa-mi spuneti explicit daca, in cazul contractelor de concesionare incheiate ULTERIOR intrarii in vigoare a Legii 448/2006. vor mai putea fi utilizate vehicule care nu dispun de podea coborata sau partial coborata dupa 31.12.2010.

3. Va rog sa luati masuri pentru informarea autoritatilor publice locale din Buzau (dar si din tara) despre OBLIGATIVITATEA aplicarii legii 448/2006 si sa monitorizati transpunerea in practica a acestei reglementari."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Apr/2017
Mesaje: 5952
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 03 Ian 2011 13:28:37    Titlul subiectului: 138398

Bun, treaba s-a copt, hai sa-i informam si sa-i intrebam pe cei de la Comisia Europeană -> Ocuparea forței de muncă, afaceri sociale și egalitate de șanse -> Persoane cu handicap daca au cunostinta despre cum sta treaba in realitate in Romania, unde legislatia europeana pare facultativa pentru politicienii de 2 bani care ne conduc...

Iata, aici gasiti link-ul catre un formular on-line unde puteti semnala si voi problemele din localitatile voastre privitoare la nerespectarea legislatiei in vigoare:

http://ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=2&langId=ro&menuType=basic#contact

Textul scurt trimis de mine este cel de mai jos, va puteti inspira si voi din el daca vreti sa scapam de molima maxi-taxi.
Spun "textul scurt" intrucat exista si o varianta mai ampla, insa pe formularul on-line textul e limitat la 1200 de caractere.

"Vă semnalez încălcarea gravă, cu bună știință, a dreptului persoanelor cu handicap la demnitate și la o viață autonomă.

Legea 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap transpune în legislația românească directivele Uniunii Europene.

Conform art. 64, pct. (1) din legea 448/2006, PÂNĂ LA 31 DECEMBRIE 2010, autoritățile administrației publice locale au OBLIGAȚIA să ia măsuri pentru ADAPTAREA TUTUROR MIJLOACELOR DE TRANSPORT ÎN COMUN AFLATE ÎN CIRCULAȚIE".

Deși termenul de conformare a fost depășit, actualmente, în Buzau, dar și în multe alte localități din țară, transportul public local se face în mare parte cu microbuze/maxi-taxi care NU dispun nici de rampă de acces pentru persoanele în scaun cu rotile și nici de podea coborâtă, aceste vehicule find profund discriminatorii.

Ca atare vă solicit implicarea directă în VERIFICAREA pe teren, la Buzău, a celor semnalate de către inspectori europeni onești ca singură cale care să permită evaluarea OBIECTIVĂ a situației, autoritățile române putând nega sau ascunde realitatea.

De asemenea, vă rog să luați măsuri aspre în vederea impunerii conformării.

Catalin Ghita"

_________________________________________________________

LATER EDIT: a si sosit confirmarea de primire, cu numar de inregistrare:

"Confirmare de primire a cererii nr. 8794 din data de 03/01/2011

EMPL-INFO-NO-REPLY@ec.europa.eu

Acest mesaj este generat automat. Vă rugăm să NU răspundeți la acest e-mail..

Vă mulțumim pentru cererea înaintată și vă asigurăm că îi vom acorda toată atenția necesară.

Veți primi un răspuns în cel mai scurt timp posibil – în mod normal, în cel mult 15 zile lucrătoare de la data primirii acestui mesaj.

Între timp, puteți consulta site-ul nostru de internet și secțiunea „Întrebări frecvente”.

Cu stimă,

Comisia Europeană
Direcția Generală Ocuparea Forței de Muncă, Afaceri Sociale și Egalitate de Șanse

Comisia Europeană își întrerupe activitatea în perioada 23 decembrie 2010-2 ianuarie 2011.
Sărbători fericite și la mulți ani!"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Apr/2017
Mesaje: 5952
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 05 Ian 2011 14:01:17    Titlul subiectului: 138467

Sa mergem pe mai multe fronturi...

Am sesizat Prefecturii Buzau faptul ca autoritatile locale buzoiene incalca legislatia in vigoare. Incercati sa trimiteti si voi petitii similare prefecturilor judetelor voastre, adresele de e-mail le puteti gasi relativ usor cu o banala cautare pe net dupa cuvintelele prefectura+judetul vostru+contact.

"Subsemnatul, domiciliat în, str., bl., sc., ap., județ, cod, vă semnalez încălcarea gravă, cu bună știință, a dreptului persoanelor cu handicap la demnitate și la o viață autonomă.

Legea 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap transpune în legislația românească directivele Uniunii Europene.

Conform art. 64, pct. (1) din legea 448/2006, PÂNĂ LA 31 DECEMBRIE 2010, autoritățile administrației publice locale au OBLIGAȚIA să ia măsuri pentru ADAPTAREA TUTUROR MIJLOACELOR DE TRANSPORT ÎN COMUN AFLATE ÎN CIRCULAȚIE".

Deși autoritățile române s-au aliniat formal și declarativ cerințelor Uniunii Europene, termenul de conformare a fost depășit iar în practică autoritățile locale buzoiene nu s-au conformat.

În Buzau transportul public local se face în mare parte cu microbuze/maxi-taxi care NU dispun nici de rampă de acces pentru persoanele în scaun cu rotile și nici de podea coborâtă, aceste vehicule find profund discriminatorii iar persoanele cu handicap se confruntă cu bariere fizice la accesul la transportul public urban, bariere care le lezează demnitatea și le fac imposibilă viața autonomă.

Ca atare vă solicit implicarea directă în VERIFICAREA pe teren a celor semnalate și să luați măsuri aspre în vederea impunerii conformării.

1. Vă rog să-mi spuneti explicit dacă după 31.12.2010 mai pot fi utilizate vehiculele lipsite de rampă de acces pentru persoanele cu dizabilități.

2, Vă rog să-mi spuneți explicit dacă după 31.12.2010 mai pot fi utilizate vehicule care nu dispun de podea coborâtă sau parțial coborâtă.

3. Vă rog să luați măsuri pentru informarea și somarea autorităților publice locale din Buzau despre OBLIGATIVITATEA aplicării legii 448/2006 și apoi să monitorizați transpunerea în practică a acestei reglementări.

Solicit raspunsul prin e-mail la adresa ... @gmail.com"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Apr/2017
Mesaje: 5952
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 10 Ian 2011 14:11:40    Titlul subiectului: 138593

A sosit un nou raspuns de la ANPH la reluarea petitiei mele prin care le spuneam ca nu ma intereseaza palavrele lor, ci un raspuns concret la fiecare dintre cele 3 intrebari punctuale pe care le-am formulat, respectiv:

1. Va rog sa-mi spuneti explicit daca, in cazul contractelor de concesionare incheiate ULTERIOR intrarii in vigoare a Legii 448/2006, vor mai putea fi utilizate vehiculele lipsite de rampa de acces pentru persoanele cu dizabilitati dupa 31.12.2010.

2. Va rog sa-mi spuneti explicit daca, in cazul contractelor de concesionare incheiate ULTERIOR intrarii in vigoare a Legii 448/2006. vor mai putea fi utilizate vehicule care nu dispun de podea coborata sau partial coborata dupa 31.12.2010.

3. Va rog sa luati masuri pentru informarea autoritatilor publice locale din Buzau (dar si din tara) despre OBLIGATIVITATEA aplicarii legii 448/2006 si sa monitorizati transpunerea in practica a acestei reglementari."


Fireste, ca o institutie rromaneasca tipica, NU au raspuns explicit la primele 2 intrebari, preferand un raspuns generalist amibiguu si ... pasarea responsabilitati la o alta "institutie", numita D.G.I.S. Ooo, dar de ce avem nevoie de atatea insitutii birocratice ?!?

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Apr/2017
Mesaje: 5952
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 10 Ian 2011 16:22:35    Titlul subiectului: 138609

Bun, legea e in vigoare si e incalcata in mod evident, deci am sesizat si C.N.C.D., Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii.

Datele de contact le gasiti pe pagina lor de internet, www.cncd.org.ro , la "Contact"; daca vreti sa faceti mai mult decat sa va chinuiti in vehicule improvizate si neconforme, pe banii vostri, sa fiti bataia de joc a unor soferi si patroni de maxi-taxi, atunci scrieti oricui credeti ca e in masura sa rezolve problemele.
Cu cat suntem mai multi, cu atat sansele de a fi "auziti" cresc.

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Apr/2017
Mesaje: 5952
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 17 Ian 2011 17:43:33    Titlul subiectului: 138925

Cateva precizari interesante din "Recomandarea Rec(2006)5 a Comitetului de Ministri catre Statele membre ale Consiliului Europei cu privire la Planul de Actiune pentru promovarea drepturilor si a deplinei participari a persoanelor cu disabilitati in societate: imbunatatirea calitatii vietii persoanelor cu disabilitati in Europa 2006-2015", Linia de actiune nr. 7, Transportul:
_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Apr/2017
Mesaje: 5952
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 19 Ian 2011 10:10:21    Titlul subiectului: 138961

Am initiat si o petitie on-line pe tema nerespectarii Legii 448/2006, disponibila la

http://www.petitieonline.ro/petitie/incalcarea_legii_448_2006_privind_protectia_si_promovarea_drepturilor_persoanelor_cu_handicap_in_romania-p52867054.html

Daca doriti ca macar sa incercam sa schimbam ceva in tara asta, sa nu ne mai lasam calcati in picioare de politicienii de 2 bani care ne conduc, faceti efortul si dati un click pentru a semna petitia.

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Apr/2017
Mesaje: 5952
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 25 Ian 2011 16:57:40    Titlul subiectului: 139162

http://www.monitorulvn.ro/monitorul_de_vrancea-2-102007.htm

"Miercuri, 19-01-2011

Handicapații locomotor au interzis la transport în comun

De Daniel Gîrleanu

Județul Vrancea a uitat de dreptul persoanelor cu handicap și de nevoia acestora de a se deplasa dintr-un loc în altul. Aplicarea Legii 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap a rămas doar o poveste frumoasă despre grija autorităților față de persoanele care au suferit un accident sau pur și simplu nu au avut noroc la naștere. Mai mult decât atât, de respectarea acestei legi nu se ocupă nicio instituție a statului și în consecință, măsurile contravenționale în acest caz nu au fost aplicate nicăieri. Peste prevederile acestei legi se trece cu ușu-rință în mai toate zonele din țară. Toate instituțiile publice din județ sunt obligate să aibă rampe pentru facilitarea accesului persoanelor cu handicap însă în număr mic sunt practicabile, dacă există.

Nici în cazul persoanelor cu handicap care au pretenția de a lua un mijloc de transport în comun lucrurile nu funcționează mai bine. Cu toate că Legea 448 a dat termen doar până la finele anului trecut, nici în prezent mijloacele de transport nu sunt dotate cu rampe speciale. „Pentru a facilita accesul neîngrădit al persoanelor cu handicap la transport și călătorie, până la 31 decembrie 2010, autoritățile administrației publice locale au obli-gația să ia măsuri pentru: adaptarea tuturor mijloacelor de transport în comun aflate în circulație și adaptarea tuturor stațiilor mijloacelor de transport în comun conform prevederilor legale, inclusiv marcarea prin pavaj tactil a spațiilor de acces spre ușa de intrare în mijlocul de transport”, se arată la articolul 63 din Lege. Cele 16 midibuze ale Transportului Public Local (TPL) sunt dotate cu o rampe acționate de la o telecomandă, însă nu și-au dovedit eficiența. „Unele mașini au rampă acționată de la telecomandă, dar nu este o soluție pentru că timpul în care se desface rampa este mare. Este mai dificil. Mașinile pe care le vom achiziționa în viitor vor fi prevăzute cu podea coborâtă“, ne-a declarat Ion Diaconu, șeful de la TPL Focșani. Acesta recunoaște că până în prezent, nu i-a călcat nimeni pragul să-l întrebe dacă are dotarea necesară conform legii. În cazul sediului central al Bibliotecii Județene „Duiliu Zamfirescu“, rampa nu există. La fel se întâmplă și la Serviciul de Pașapoarte. Dacă în primul caz, clădirea nu poate fi dotată cu astfel de rampă pentru că este încadrată în patrimoniu, în cazul secund, există rampă la intrare, însă în interior nu. „Clădirea este de patrimoniu și nu o putem modifica. Tehnic, nu se poate asigura acest serviciu. Avem mâna curentă și am făcut scări care permit urcarea în condiții dificile“, ne-a spus Teodora Fîntînaru, directorul bibliotecii. Aici nu au fost cazuri în care persoanele cu handicap să solicite rampa, însă au fost cazuri de vârstnici care au urcat cu greu scările, ajutați de personalul bi-bliotecii.

„Handicap grav“ la taxiuri

În cazul taxiurilor, situația este mai gravă. În Vrancea nu există nici măcar o mașină echipată taxi care să poată transporta persoane cu handicap în condițiile prevăzute de lege. „În termen de 6 luni de la data intrării în vigoare a prezentei legi, toți operatorii de taxi au obligația să asi-gure cel puțin o mașină adaptată transportului persoanelor cu handicap care utilizează fotoliul rulant”, se mai arată în lege. Nicio instituție abilitată a statului nu a luat vreo măsură, deși, conform legii, „constituie discriminare refuzul conducătorului de taxi de a asigura transportul persoanei cu handicap și a dispozitivului de mers”. Proprietarii de societăți de taxi susțin că cererea este aproape inexistentă și că adaptarea mașinilor nu se poate face. Cazurile în care o persoană cu handicap a avut nevoie de un taxi au fost rezolvate cu ajutorul brațelor. „Nu există taxiuri pentru persoanele cu handicap în toată țara. Nu avem cum să dotăm mașina cu astfel de rampe. Șoferii au obligația să-i ajute pe clienții cu han-dicap și să-i transporte până la destinație. Eu am avut un caz și l-am luat pe brațe și l-am dus la spital“, ne-a spus Bari Ernest, administratorul dispeceratului de taxi Fulger. El spune că ar trebui dotate mașinile din fabrică, iar ușa de acces să fie mai largă. Nici la dispeceratul Taxi For You nu am găsit o mașină dotată pentru problema handicapului. Dispecera ne-a răspuns cu o voce metalică și ne-a spus că astfel de întrebări nu își găsesc …răspunsul! Nici dispeceratul de la Taxi ETC nu a avut puterea să ajute o persoană cu handicap. Administratorul și-a suspendat activitatea pentru că, susține el, investiția nu se mai regăsește în câștig.

Aproape 4.000 de vrânceni au handicap locomotor

În prezent, numărul persoanelor cu handicap care muncesc nu este cunoscut. Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Vrancea susține că nu are o statistică pentru aceste persoane. „Angajatorii care nu au încadrate persoane cu handicap plătesc o anumită cotizație. Nu ni se cere și nu se centra-lizează o statistică la persoanele cu handicap“, ne-a spus purtătorul de cuvânt al ITM, Mircea Moise.
În schimb, Direcția Ge-nerală de Asistență Socială și Protecția Co-pilului (DGASPC) Vrancea are numărul celor care suferă de handicap locomotor.
Astfel, conform directorului DGASPC, Daniela Nicolaș, la nivelul județului există 3.716 persoane cu handicap locomotor din care peste 1.000 cu handicap grav și aproape 2.000 cu handicap accentuat.
Toate, văduvite de dreptul lor la transport în comun civilizat!"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Apr/2017
Mesaje: 5952
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 31 Ian 2011 12:28:15    Titlul subiectului: 139331

Începând cu data de 1 ianuarie 2011, problema dreptului persoanelor cu handicap intră în sfera portofoliului pentru
Justiție, Drepturi fundamentale și Cetățenie,
disponibil pe site-ul web aferent:

http://ec.europa.eu/dgs/justice/index_en.htm

La adresa http://ec.europa.eu/dgs/justice/webforms/contact_ro.htm gasiti un formular on-line de care va puteti folosi pentru a solicita utilizarea de vehicule conforme in transportul public LOCAL. De mentionat ca limba romana este limba OFICIALA in cadrul U.E., deci puteti scrie direct in romana, fara probleme.
(vedeti ca se incarca un pic mai greu pagina)

Daca va pasa, IMPLICATI-VA! Daca stati pe margine, sa nu va mire cand treptat-treptat n-o sa mai fie respectata nicio lege in tara asta!

Iata petitia depusa de mine astazi:

"Vă semnalez încălcarea gravă, CU BUNA STIINTA, a dreptului persoanelor cu handicap la demnitate și la o viață autonomă.

Legea 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap transpune în legislația românească directivele Uniunii Europene.

Conform art. 64, pct. (1) din legea 448/2006, PÂNĂ LA 31 DECEMBRIE 2010, autoritățile administrației publice locale au OBLIGAȚIA să ia măsuri pentru ADAPTAREA TUTUROR MIJLOACELOR DE TRANSPORT ÎN COMUN AFLATE ÎN CIRCULAȚIE".

Deși termenul de conformare a fost depășit, actualmente, în Buzau, dar și în multe alte localități din Romania, transportul public local se face în mare parte cu microbuze/maxi-taxi care NU dispun nici de rampă de acces pentru persoanele în scaun cu rotile și nici de podea coborâtă, aceste vehicule find profund discriminatorii.

Vă rog să luați măsuri aspre în vederea impunerii conformării.
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Apr/2017
Mesaje: 5952
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 31 Ian 2011 15:13:14    Titlul subiectului: 139338

Dupa ce voi primi raspunsurile SCRISE de la autoritatile locale (municipale, judetene, nationale), intentionez sa depun plangere la Comisia Europeana, atasand rapunsurile autoritatilor nationale, pentru a putea documenta ca am uzat mai intai de caile de solutionare pe plan local, dar ca legea continua sa fie incalcata.

Aici gasiti cateva prevederi interesante:

http://ec.europa.eu/eu_law/your_rights/your_rights_ro.htm

"Exercitați-vă drepturile

Dreptul european acordă drepturi și impune obligații nu doar statelor membre, ci și cetățenilor și întreprinderilor care sunt vizați direct de anumite norme. Face parte integrantă din sistemul juridic al statelor membre care răspund, în primul rând, de aplicarea corectă a acestor reglementări. Prin urmare, sunteți îndreptățit să vă așteptați ca autoritățile naționale de pe tot teritoriul Uniunii Europene să aplice corect drepturile care vă revin în calitate de cetățeni europeni.

Orice persoană poate înainta Comisiei o plângere formulată împotriva unui stat membru prin care să denunțe o măsură (legislativă, normativă sau administrativă) sau o practică pe care o consideră contrară unei dispoziții sau unui principiu aparținând dreptului Uniunii. Nu trebuie să dovediți că aveți interesul de a acționa sau că sunteți direct vizat de cazul respectiv de încălcare a dreptului european pe care îl invocați. Pentru a fi luată în considerare, plângerea trebuie să se refere la o încălcare a dreptului Uniunii Europene de către un stat membru, deci nu poate să aibă ca obiect un litigiu de natură privată.

1. Depunerea plângerii
2. Procesarea plângerii
3. Căi de atac la nivel național
4. Garanții administrative
5. Protecția reclamantului și datele cu caracter personal
6. Recurgerea la Ombudsmanul European


1. Depunerea plângerii

Plângerile trebuie transmise în scris, prin poștă, fax sau e-mail.

Este foarte important ca dosarul să fie complet și exact. Pentru aceasta, trebuie să cuprindă în special faptele care îi sunt imputate statului membru în cauză, demersurile pe care le-ați întreprins, indiferent de nivelul la care ați ajuns și, dacă este posibil, dispozițiile dreptului Uniunii care considerați că au fost încălcate și informații privind existența unei eventuale finanțări europene. Demersul efectuat în scris, care denunță măsuri sau acțiuni contrare dreptului Uniunii întreprinse în statele membre, este analizat în termen de o lună pentru a se stabili dacă îndeplinește criteriile necesare pentru ca plângerea să fie considerată valabilă.

Întreaga corespondență adresată Secretariatului General al Comisiei Europene, face obiectul unei prime confirmări de primire în termen de 15 zile lucrătoare de la data primirii, conform normelor de bună conduită administrativă. În cazul în care are îndoieli privind natura unei corespondențe, Secretariatul General al Comisiei Europene se consultă cu serviciul sau serviciile implicate în termen de 15 zile calendaristice de la data primirii.

Orice corespondență care ar putea fi prelucrată ca plângere este înregistrată într-o bază de date gestionată de Secretariatul General al Comisiei Europene.

Corespondența și/sau plângerea vor fi analizate, sub aspectul fondului, de direcțiile generale și de serviciile Comisiei Europene.

În cazul unui număr mare de plângeri pe aceeași temă, acestea vor primi un număr unic la înregistrarea de către Comisia Europeană. începutul paginii
2. Procesarea plângerii

Procedura de încălcare a dreptului Uniunii Europene cuprinde următoarele faze:

2.1. Faza de investigare

În urma plângerii pe care ați depus-o, poate fi necesară obținerea unor informații suplimentare, pentru a se stabili faptele și chestiunile de natură juridică referitoare la dosarul dumneavoastră.

În cazul în care ia legătura cu autoritățile statului membru împotriva căruia ați formulat plângere, Comisia Europeană nu vă va divulga identitatea, decât dacă v-ați dat acordul în mod expres în acest sens.

Dacă este cazul, veți fi invitat să furnizați și alte informații.

În urma analizării faptelor și pe baza regulilor și a priorităților stabilite de Comisia Europeană pentru inițierea și continuarea procedurilor de încălcare a dreptului Uniunii Europene, serviciile Comisiei Europene vor aprecia dacă se va da sau nu curs plângerii dumneavoastră.
2.2. Inițierea procedurii de încălcare a dreptului Uniunii Europene contacte oficiale între Comisia Europeană și statul membru în cauză

În cazul în care Comisia Europeană constată existența unei posibile încălcări a dreptului Uniunii care ar justifica inițierea unei proceduri în acest sens, aceasta va adresa statului membru vizat o scrisoare de „somare”, invitându-l să aducă observații într-un termen stabilit.

Statul membru trebuie să ia poziție cu privire la elementele de fapt și de drept pe care Comisia Europeană își fundamentează decizia de a iniția procedura de încălcare a dreptului Uniunii Europene.

Pe baza răspunsului primit de la statul membru în cauză sau în absența unui răspuns, Comisia Europeană poate decide să îi trimită un „aviz motivat”, în care își va expune în mod clar și definitiv motivele pentru care consideră că a avut loc o încălcare a dreptului Uniunii. Prin acest aviz, statul membru este somat să se conformeze dreptului european într-un temen dat (în mod normal, două luni).

Aceste contacte oficiale își propun să stabilească dacă a existat într-adevăr o încălcare a dreptului Uniunii și, eventual, să încerce remedierea situației în acest stadiu, fără a fi nevoie să se recurgă la Curtea de Justiție.

În funcție de răspuns, Comisia Europeană poate decide, de asemenea, să nu continue procedura de încălcare, de exemplu atunci când statul membre se obligă, într-un mod care este credibil, să își modifice legislația sau procedurile utilizate de administrația sa. Majoritatea cazurilor pot fi soluționate în acest fel.
2.3. Sesizarea Curții de Justiție

Dacă statul membru respectiv nu se conformează avizului motivat, Comisia Europeană poate decide să sesizeze Curtea de Justiție.

Curtea se pronunță asupra acțiunii în justiție, în medie, în termen de doi ani.

Hotărârile Curții de Justiție sunt diferite de cele pronunțate de tribunalele naționale.

În ultima etapă a procedurii, Curtea de Justiție pronunță o hotărâre prin care constată (sau nu) existența încălcării.

Curtea de Justiție nu poate hotărî anularea unei dispoziții naționale contrare dreptului Uniunii Europene, nu poate forța o administrație națională să răspundă cererii unei persoane fizice și nici nu poate să oblige un stat membru la plata de despăgubiri către o persoană care a suferit prejudicii în urma aplicării unei măsuri care încalcă dreptul european.

Statul membru condamnat de Curtea de Justiție va avea sarcina de a lua măsurile necesare pentru a se conforma hotărârii, în special în vederea soluționării litigiului care se află la originea procedurii.

Dacă statul membru nu se conformează hotărârii, Comisia poate sesiza din nou Curtea de Justiție și poate să oblige statul membru la plata unei penalități cu titlu cominatoriu și/sau a unei sume forfetare. începutul paginii
3. Căi de atac la nivel național

Instanțele administrative sau judiciare naționale au sarcina de a asigura respectarea dreptului Uniunii de către autoritățile statelor membre.

Orice persoană care consideră că o măsură (legislativă, normativă sau administrativă) sau o practică administrativă este contrară unui principiu de drept european este invitată, înainte sau în paralel cu depunerea unei plângeri pe lângă Comisia Europeană, să se adreseze instanțelor administrative sau judiciare naționale (inclusiv avocatului poporului) și/sau să recurgă la procedurile de arbitraj și de conciliere disponibile.

Comisia Europeană vă sfătuiește să utilizați și căile de atac la nivel administrativ, judiciar sau de alt tip prevăzute de dreptul național, date fiind avantajele pe care le puteți obține în acest fel.

Dacă recurgeți la căile de atac existente pe plan național, ați putea să vă susțineți drepturile într-un mod mai direct și mai personalizat decât în cazul unei proceduri de încălcare a dreptului Uniunii Europene formulate de Comisia Europeană, care poate dura destul de mult.
Doar judecătorii naționali au puterea de a adresa somații administrației și de a anula o decizie națională.
De asemenea, doar judecătorii naționali sunt cei care, dacă este cazul, pot condamna statul membru în cauză la despăgubirea persoanelor fizice care au suferit daune în urma încălcării, de către acesta, a dreptului Uniunii Europene. începutul paginii
4. Garanții administrative

Următoarele garanții administrative sunt prevăzute în favoarea dumneavoastră.

a) După înregistrarea la Secretariatul General al Comisiei Europene, plângerea dumneavoastră va primi un număr oficial, care va fi menționat în confirmarea de primire și în toată corespondența ulterioară.
Atribuirea acestui număr oficial nu înseamnă, neapărat, că va fi inițiată o procedură de încălcare împotriva statului membru în cauză.

b) În măsura în care vor trebui să intervină pe lângă autoritățile statului membru care face obiectul plângerii, serviciile Comisiei Europene vor face acest lucru respectându-vă alegerea în ceea ce privește confidențialitatea identității dumneavoastră. În cazul în care nu v-ați făcut cunoscută opțiunea, serviciile Comisiei Europene vor presupune că ați ales ca plângerea dumneavoastră să fie tratată în mod confidențial.

c) Comisia depune toate eforturile pentru a lua o decizie privind fundamentarea dosarului (inițierea unei proceduri privind încălcarea dreptului Uniunii Europene sau clasarea dosarului) în termen de 12 luni de la data înregistrării plângerii la Secretariatul General.

d) În cazul depășirii acestui temen, serviciul Comisiei care răspunde de dosarul având ca obiect încălcarea dreptului Uniunii Europene vă informează în scris, la cererea dumneavoastră [vă atragem atenția asupra faptului că versiunile în limbile engleză și suedeză ale punctului 8 din comunicarea Comisiei cu privire la relațiile cu reclamantul în materie de încălcare a dreptului Uniunii Europene diferă, din greșeală, de alte versiuni lingvistice în care se menționează că această informare se face la cererea reclamantului]. Dacă serviciul responsabil intenționează să propună Comisiei Europene clasarea dosarului, veți fi informat în prealabil. Serviciile Comisiei vă vor vor informa în mod constant cu privire la derularea unei eventuale proceduri privind încălcarea dreptului Uniunii Europene. începutul paginii
5. Protecția reclamantului și datele cu caracter personal

Comunicarea către statul membru a identității și a datelor transmise de reclamant, sunt supuse acordului prealabil al acestuia, conform prevederilor Regulamentului (CE) nr. 45/2001 al Parlamentului European și al Consiliului din 18 decembrie 2000 privind protecția persoanelor fizice cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal de către instituțiile și organele comunitare și privind libera circulație a acestor date și prevederilor regulamentului (CE) nr. 1049/2001 al Parlamentului European și al Consiliului din 30 mai 2001 privind accesul public la documentele Parlamentului European, ale Consiliului Uniunii Europene și al Comisiei Europene. începutul paginii
6. Recurgerea la Ombudsmanul European

În cazul în care reclamantul consideră că plângerea sa nu a fost prelucrată în mod corespunzător de către Comisia Europeană, fiind ignorată una din prezentele măsuri, acesta se poate adresa Ombudsmanului European în condițiile prevăzute de articolele 24 și 228 din TFUE.

Pentru o descriere completă a procedurilor și a termenelor aplicabile, sunteți invitat să consultați comunicarea Comisiei către Parlamentul European și către Ombudsmanul European, cu privire la relațiile cu reclamantul în materie de încălcare a dreptului Uniunii Europene [COM(2002) 141 final]. începutul paginii"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Apr/2017
Mesaje: 5952
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 17 Feb 2011 14:22:47    Titlul subiectului: 140056

Urmare petitiei adresate Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii (C.N.C.D.), am primit o citatie la sediul C.N.C.D. pentru data de 15.02.2011.

La data si ora stabilite m-am prezentat la adresa indicata si le-am expus si verbal problema semnalata prin petitia scrisa.

De data asta le-am prezentat si niste poze tiparite format A4, inclusiv unele cu dubele adaptate de la Iasi (multumesc Radu).

Pozele au parut sa-si faca treaba, se uitau la ele foarte interesati, asa cum stim cu totii o poza face mai mult decat vorbele, oamenii au putut sa-si faca o idee cum arata microbuzele conforme, atat cele "din fabrica", cat si cele "adaptate", precum cel/cele de la Iasi.

Cu acest prilej mi s-a inmanat un exemplar al punctului de vedere al Primariei Buzau referitor la speta in discutie.

Am insistat, verbal, pe cateva aspecte:

- legea prevede adaptarea TUTUROR mijloacelor de transport public, asta ca sa nu cada in capcana ca s-ar putea adapta doar unul sau doar cateva; trebuie adaptate TOATE vehiculele;

- le-am atras atentia ca ar putea fi indusi in eroare cum ca exista 30 de autobuze care circula intercalate printre microbuze, ori trasele de maxi-taxi sunt DIFERITE de cele de autobuze, deci pe traseele de maxi-taxi nu e NICIUN vehicul conform.

Primarul mi-a dat raspuns SCRIS ca traseele de autobuz si maxi-taxi NU sunt identice atunci cand acuzam ca traseele sunt identice! Acum ... sa vedem cum o da la intors!

- le-am atras atentia ca se invoca pretextul lipsei de bani. Eu faceam pe "intelegatorul", le explicam ca as fi "inteles" povestea cu lipsa banilor daca vedeam ca s-au "straduit" si au adaptat macar 30 de microbuze din 105, dar ei nu au adaptat NICIUNUL!

Surpriza mea a fost ca unul dintre cei din comisie a mentionat explicit ca lipsa de fonduri nu poate fi invocata ca motiv pentru nerespectarea legii!!!

Pana pe 01.03.2011 inca se mai pot trimite comentarii, obiectii etc, dupa care C.N.C.D. ar urma sa emita rezolutia si sa mi-o trimita... sunt curios ce va scrie in ea, ma astept sa fie gasita o "chichita" legala in care sa o dea pe la mijloc, cum ca "Ai dreptate, da' si ei au dreptate, le-am zis sa faca ce trebuie ca le dam na-na" si cu asta-basta...

Sa vedem raspunsul final, apoi mai ramane speranta la Comisia Europeana, insa pentru dosar trebuie sa fac dovada ca m-am adresat mai intai autoritatilor romane.

Pana una-alta, astazi le-am trimis niste completari si precizari prin care sper sa elimin posibilele confuzii care ar putea fi generate de raspunsul Primariei Buzau.

Iata textul trimis astazi:

"Completari si precizari la dosarul C.N.C.D. 15 / 2011

Urmare actului nr. 2.302 / 2011 trimis de Primaria Buzau catre C.N.C.D.


Ca baza de discutii, reiau mai jos prevederile art. 64 din Legea 448/2006:

"Art. 64. - (1) Pentru a facilita accesul NEINGRADIT al persoanelor cu handicap la transport si calatorie, PANA LA 31 DECEMBRIE 2010, AUTORITATILE ADMINISTRATIEI PUBLICE LOCALE au OBLIGATIA sa ia masuri pentru:
a) adaptarea TUTUROR mijloacelor de transport in comun aflate in circulatie;
b) adaptarea TUTUROR statiilor mijloacelor de transport in comun conform prevederilor legale, inclusiv marcarea prin pavaj tactil a spatiilor de acces spre usa de intrare in mijlocul de transport;
c) montarea panourilor de afisaj corespunzatoare nevoilor persoanelor cu handicap vizual si auditiv in mijloacele de transport public;
d) imprimarea cu caractere mari si in culori contrastante a rutelor si a indicativelor mijloacelor de transport in comun.
(2) In termen de 6 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, toti operatorii de taxi au obligatia sa asigure cel putin o masina adaptata transportului persoanelor cu handicap care utilizeaza fotoliul rulant."


Precizari:

A) Succesiunea paragrafelor 7 si 8 din actul 2.302/2011 trimis de Primaria Buzau poate induce ideea FALSA ca microbuzele/maxi-taxi ar fi asimilate taximetrelor si supuse acelorasi reglementari, ceea ce e FALS!

Serviciile de transport public local sunt reglementate de Legea 92/2007.

Astfel, conform art. 3, alin. (3) din Legea 92/2007,

"Serviciile de transportul public local de persoane cuprind:
a) TRANSPORT PRIN CURSE REGULATE;
b) transport prin curse regulate speciale;
c) TRANSPORT CU AUTOTURISME IN REGIM DE TAXI;
d) transport cu autoturisme in regim de inchiriere."

Conform acestei legi, microbuzele/maxi-taxi sunt incadrate la TRANSPORT PUBLIC PRIN CURSE REGULATE.

Diferentele dintre microbuzele/maxi-taxi si taximetre sunt esentiale si evidente:

- microbuzele/maxi-taxi au TRASEE FIXE si ORARE PRESTABILITE, iar calatoria se desfasoara pe baza unui BILET, spre deosebire de taximetre, care nu au nici trasee si nici orare fixe, circuland numai LA CEREREA CLIENTULUI, PE TRASEUL CERUT DE CLIENT, iar plata se face la destinatie pe baza valorii afisate de aparatul de taxat.

Mai trebuie mentionat ca in legea 92/2007 nici macar nu exista sintagma "maxi-taxi", aceasta fiind mai degraba o denumire populara!

CONCLUZIE: Conform legii 92/2007, microbuzele/maxi-taxi sunt incadrate la TRANSPORT PUBLIC PRIN CURSE REGULATE si NU la TRANSPORT CU AUTOTURISME IN REGIM DE TAXI.
Asadar microbuzelor li se aplica prevederile art.64 alin (1) pct. a) din Legea 448/2006 ce vizeaza mijloacele de transport in comun si NU prevederile aplicate taximetrelor!


B) In paragraful 8 al raspunsului de la Primaria Buzau scrie ca "Potrivit art. 64, alin (2) din Legea nr. 448/2006, aceasta obligatie revine insa operatorilor taxi, nu autoritatilor publice locale" si se poate intelege in mod ERONAT ca obligatia sa ia masuri pentru adaptarea mijloacelor de transport in comun aflate in circulatie ar reveni operatorilor taxi, ceea ce e total FALS!

Legea prevede EXPLICIT ca "AUTORITATILE ADMINISTRATIEI PUBLICE LOCALE au obligatia sa ia masuri pentru adaptarea tuturor mijloacelor de transport in comun aflate in circulatie".

Ca urmare, OBLIGATIA de a lua masuri pentru adaptarea tuturor mijloacelor de transport in comun aflate in circulatie revine asadar AUTORITATILOR ADMINISTRATIEI PUBLICE LOCALE.

CONCLUZIE: OBLIGATIA de a lua masuri pentru adaptarea TUTUROR mijloacelor de transport in comun aflate in circulatie revine AUTORITATILOR ADMINISTRATIEI PUBLICE LOCALE!


C) Conform art. 64, alin (1) "[...] PANA LA 31 DECEMBRIE 2010, autoritatile administratiei publice locale au obligatia sa ia masuri pentru adaptarea tuturor mijloacelor de transport in comun aflate in circulatie."

Termenul limita pana la care trebuiau luate masuri de adaptarea a TUTUROR mijloacelor de transport in comun aflate in circulatie a fost 31.12.2010. Acest termenul de conformare a fost depasit si iata ca, din observatiile mele, nici macar unul dintre cele 105 microbuze/maxi-taxi nu a fost adaptat, asadar autoritatile administratiei publice locale NU s-au achitat de obligatia stipulata de Legea 448/2006.

CONCLUZIE: Termenul de conformare a fost depasit si, dupa stiinta mea, NICIUNUL dintre cele 105 microbuze/maxi-taxi NU a fost adaptat!


D) Conform art. 64, alin (1) "[...] Autoritatile administratiei publice locale au obligatia sa ia masuri pentru adaptarea TUTUROR mijloacelor de transport in comun aflate in circulatie."

Asa cum vedeti, legea impune obligatia adaptarii TUTUROR mijloacelor de transport aflate in circulatie.
Insa in paragraful 7 din raspunsul Primariei Buzau se afirma ca:

"In ceea ce priveste mijloacele de transport in regim de maxi-taxi, administratia publica locala din municipiul Buzau a luat masura ca in caietele de sarcini pentru licitatiile care se vor organiza pentru obtinerea licentei de traseu, toti operatorii sa asigure CEL PUTIN UN MICROBUZ ADAPTAT calatoriei persoanelor cu handicap."

In opinia mea, Legea 448/2006 este DEJA incalcata la data prezentei.

Cu toate acestea, prin raspunsul citat mai sus, Primaria Buzau arata ca interpreteaza legea intr-un mod pe care eu il consider eronat si rezulta ca exista posibilitatea incalcarii IN CONTINUARE, chiar si la noile licitatii, a unei legi in vigoare, Legea 448/2006.
Exprimarea "CEL PUTIN UN MICROBUZ ADAPTAT" induce ideea FALSA ca ar fi suficienta adaptarea cate UNUI vehicul sau numai a unei parti a vehiculelor, ceea ce e total gresit: legea e explicita, cere adaptarea TUTUROR mijloacelor de transport.

Legea e suficient de clara si explicita, trebuie adaptate TOATE vehiculele, mai clar de atata nu se poate!


CONCLUZIE: Desi termenul de conformare a fost depasit, din raspunsul Primariei Buzau se poate intelege ca nici macar pentru urmatoarele licitatii nu exista intentia conformarii la OBLIGATIA adaptarii TUTUROR mijloacelor de transport aflate in circulatie !


E) Din paragrafele 2, 3, 4 si 5 ale raspunsului Primariei Buzau se poate intelege in mod GRESIT ca, desi microbuzele/maxi-taxi NU au fost adaptate, persoanele cu handicap ar avea totusi la dispozitie, pe aceleasi trasee, cele 30 de autobuze ale Transbus.

Numai ca in realitate traseele de autobuz NU SUNT IDENTICE cu cele de maxi-taxi!!!

Asa cum vedeti in actul nr.3/2009 din 26.01.2009 al Primariei Buzau (atasat), se arata in mod explicit ca "Traseele concesionate de S.C. Transbus S.A. Buzau NU SUNT IDENTICE cu cele folosite de operatorii de transport in regim de maxi-taxi".

In conditiile in care traseele de autobuz si cele de maxi-taxi sunt diferite iar microbuzele NU au fost adaptate, rezulta ca pe traseele de maxi-taxi NU exista NICIUN vehicul adaptat din cele 105, deci pe aceste trasee de maxi-taxi persoanele cu handicap sunt discriminate, nu pot folosi mijloacele de transport public!

CONCLUZIE: Traseele de autobuz si cele de maxi-taxi SUNT DIFERITE INTRE ELE, asadar pe traseele de maxi-taxi nu exista NICIUN vehicul adaptat, deci pe aceste trasee de transport public/maxi-taxi persoanele cu handicap sunt discriminate, nu pot folosi mijloacele de transport public!


F) Din paragrafele 2, 3, 4 si 5 ale raspunsului Primariei Buzau se poate intelege in mod GRESIT ca, desi microbuzele/maxi-taxi NU au fost adaptate, persoanele cu handicap ar avea totusi la dispozitie, pe aceleasi trasee, cele 30 de autobuze ale Transbus.

DAR autobuzele Transbus circula extrem de rar, la intervale ce ajung chiar la 60 (!!!) de minute (vedeti liniile 2, 3, 4, 6) sau 40 de minute (liniile 5,10).

Desi circula extrem de rar, ORARELE lipsesc cu desavarsire din statii.

Va inchipuiti ce inseamna pentru o persoana cu handicap sa stea aiurea in statii zeci de minute, in ger, asteptand un autobuz cu ora de sosire necunoscuta din cauza neafisarii?!? Iar in maxi-taxi nu se poate urca!

CONCLUZIE: Orarele de circulatie ale autobuzelor – SINGURELE ADAPTATE PENTRU TRANSPORTUL PERSOANELOR CU HANDICAP – ar trebui sa fie afisate in statii pentru ca persoanele cu handicap sa stie exact cand trec autobuzele prin fiecare statie si sa vina in statie la momentul potrivit, fara sa astepte in mod inutil si un timp necunoscut!


G) In paragraful 6 al raspunsului Primariei Buzau scrie ca "Deosebit de acestea, in municipiul Buzau sunt licentiate un numar de 500 taxiuri, care, potrivit legii, au obligatia sa transporte si persoanele cu dizabilitati."

Se poate intelege in mod GRESIT ca, desi microbuzele/maxi-taxi NU au fost adaptate, persoanele cu handicap ar avea totusi la dispozitie un numar de 500 taxiuri.

Insa conform art. 64 alin. (2), "In termen de 6 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, toti OPERATORII DE TAXI au obligatia sa asigure CEL PUTIN O MASINA ADAPTATA transportului persoanelor cu handicap care utilizeaza fotoliul rulant."

O prima problema este: Verificati, va rog, daca exista MACAR UN SINGUR TAXI (din cele 500 invocate) care sa fie adaptat pentru transportul persoanelor cu handicap care utilizeaza FOTOLIUL RULANT!

De asemenea, nu am cunostinta ca transportul cu taxiul al persoanelor cu handicap sa fie gratuit; iar daca nu e gratuit, cine suporta contravaloarea calatoriei?!?

Mi s-ar parea bizar ca autoritatile publice locale sa nu se achite de OBLIGATIA adaptarii TUTUROR mijloacelor de transport public si apoi sa-i indemne pe cei cu handicap sa foloseasca contra-cost serviciile de taxi!


H) Asa cum puteti vedea la adresa

http://www.domnuleprimar.ro/47814-Domnule-Primar-Inca-din-anul-2009-semnalat-preventiv-legea-448.html

, sesizat pe aceeasi tema a nerespectarii legii 448/2006, primarul a raspuns ca:

"Datorita conditiilor economico-financiare existente la aceasta data, va comunicam ca pentru transportul persoanelor cu handicap locomotor exista autobuzele societatii TRANS BUS SA, care circula pe toate traseele, la intervale rezonabile si deasemeni 500 de taxiuri care au obligatia sa transporte aceste persoane."

Se poate intelege ca se justifica o eventuala incalcare a legii 448/2006 prin "conditiile economico-financiare existente la aceasta data".

Consider ca nu ar trebui sa fie invocate ca motiv pentru nerespectarea legii conditiile economico-financiare, cu atat mai mult cu cat Legea 448/2006 este in vigoare de peste 4 ani; de ce nu s-au dispus/luat masuri de adaptare a microbuzelor/maxi-taxi in toata aceasta perioada?!?

Daca se adaptau gradual, cate 10 microbuze/an, tot ar fi fost adaptate 40 dintre cele 105, s-ar fi vazut ca s-au straduit si au adaptat macar cateva microbuz, dar iata ca nu s-a adaptat NICIUNUL!


I) INTERORETAREA LEGII 448/2006

Ar fi fost foarte simplu, de exemplu, ca fiecare localitate sa aiba cate un vehicul adaptat pentru transportul persoanelor cu handicap, iar acest vehicul sa poata fi solicitat prin apelarea telefonica, de exemplu, iar utilizarea acelui vehicul sa fie gratuita.

INSA Legea 448/2006 cere adaptarea TUTUROR mijloacelor de transport public, iar acest lucru nu este intamplator, ba chiar este extrem de BINE JUSTIFICAT: e extrem de important ca persoanele cu handicap sa aiba DREPTURI si OPTIUNI EGALE ca si restul cetatenilor, astfel incat sa poata duce o viata (cat mai) normala, cand doresc sa fooseasca transportul public sa se poata urca in primul vehicul care soseste in statie, LA FEL ca si ceilalti calatori, nu sa fie DISCRIMINATI prin faptul ca sunt nevoiti sa astepte sosirea unui vehicul conform!


J) Va atasez o arhiva *.zip cuprinzand 81 de poze cu microbuzele neconforme utilizate in transportul public prin curse regulate din municipiul Buzau, ca sa va faceti o idee despre imposibilitatea transportului persoanelor in fotoliu rulant cu aceste vehicule neadaptate.


Fata de cele de mai sus, va rog sa luati masuri pentru impunerea OBLIGATIEI ca macar incepand cu prima licitatie de trasee TOATE mijloacele de transport in comun admise/aflate in circulatie sa fie conforme Legii 448/2006.
"

Mai jos vedeti citatia primita si actele Primariei Buzau pe marginea carora fac comentariile de fata.
Mentionez ca numerotarea paragrafelor (acele cifre rosii) am facut-o eu pentru a permite identificarea fara echivoc a textelor la care ma refer.

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Apr/2017
Mesaje: 5952
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 17 Aug 2011 10:06:54    Titlul subiectului: 147737

O petitie extrem de interesanta pe tema drepturilor persoanelor cu handicap, petitie ce cuprinde si un paragraf care e foarte bine tintit, daca ar fi luat in seama, ar putea fi decisiv:

http://www.petitieonline.ro/petitie/petitie_pentru_modificarea_legii_nr_448_2006_privind_protectia_si_promovarea_drepturilor_persoanelor_cu_handicap-p41158046.html

"TRANSPORT

[ . . . . . . . . ]

Societatile care au ca obiectiv asigurarea transportului public pentru persoane, sa nu fie autorizate decat atunci cand mijloacele de transport pe care le utilizeaza sunt adaptate nevoilor persoanelor cu dizabilitati."

Eu am semnat-o si va indemn si pe voi s-o faceti, petitia a "prins" si are deja peste 8.300 de semnaturi la ora actuala, asa ca are ceva sanse sa fie luata in seama.

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
BladHaund



Data înscrierii: 11/Iun/2009
Ultima vizita: 21/Mai/2013
Mesaje: 74

MesajTrimis: Joi 18 Aug 2011 18:30:05    Titlul subiectului: 147762

Tu faci toate aceste demersuri la diferite instututii, dorind sa scapi de maxi-taxi si ascunzandu-te dupa drepturile persoanelor cu dizabilitati. Poate fi un punct de vedere valid, desi vorbim de drepturi pozitive si nu de drepturi fundamentale.

Pe de alta parte, in toate demersurile tale exista o ipoteza neexplicita, care este, din pacate, prezumata in mod eronat: conformarea la cele solicitate de tine nu ar implica costuri.

Eroarea provine din faptul ca tot ce soliciti tu implica costuri semnificative. Sunt doua nivele aici:
- transport public de stat, prestat direct de o autoritate locala (sau centrala) prin unitati subordonate. Acestea beneficiaza de subventii
- transport public concesionat in regim privat, care nu imi dau seama daca functioneaza integral pe principii de autosustenabilitate sau exista si aici subventie. Inclin sa cred ca exista.

Avand toate acestea in vedere, nu este deplasat sa iei in calcul si costul (real si de oportunitate) al solicitarilor tale. Este evident ca nu sunt costuri sustenabile, pentru ca cererea de servicii de transport de catre persoanele cu dizabilitati este mult prea mica si, in plus, exista subventiile fara de care nici macar serviciul public in sine nu ar putea functiona.

Prin urmare, se petrece un proces de transfer de fonduri de la contribuabil catre sustinerea unei activitati de transport, proces de la care contribuabilul nu se poate sustrage. Etic pentru contribuabil ar fi deci ca respectiva comunitate sa decida cum se cheltuie banii, nu niste autoritati centrale sau chiar europene.

Nu e o critica la adresa demersurilor tale, e doar un punct de vedere care am avut impresia ca iti scapa.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Apr/2017
Mesaje: 5952
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 19 Aug 2011 09:19:56    Titlul subiectului: 147774

Nu sunt absurd sa cer transformarea/adaptarea peste noapte a cotinetelor/maxi-taxi, asa ceva este aproape imposibil si tehnic, dar ar presupune si costuri disproportionate, probabil imposibil de amortizat.

In schimb eu insist pe ceva ce cred ca se poate face: la toate licitatiile NOI de trasee sa se ceara din start vehicule conforme.
Firmele de maxi-taxi ar putea beneficia de scutirea la plata redeventei si/sau taxelor si impozitelor etc etc, solutii de bun simt se pot gasi pentru a le "usura" viata.

Atentie, eu detest dubele/maxi-taxi in sine (vehiculele), nu neaparat initiativa privata, asa ca sunt deschis si convins ca se pot gasi solutii pentru a-i sprijini pe transportatori cu conditia sa investeasca si sa respecte legea.

Cea mai buna solutie mi se pare un parteneriat public-privat, adica privatii sa aduca si ei cateva autobuze, sa investeasca si bani, si sa primeasca o cota-parte din asociere, insa cu conditia respectarii intru totul a reglementarilor in vigoare.

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Apr/2017
Mesaje: 5952
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 04 Apr 2012 10:23:11    Titlul subiectului: 154662

Am continuat demersurile legate de neaplicarea Legii 448/2006, intrand in direct cu reprezentanta Avocatului Poporului la Buzau (vedeti Arhiva Video Tramclub), apoi, in urma discutiei avute, le-am trimis si o petitie scrisa, iata textul mai jos:

"Ma numesc Catalin Ghita, domiciliat in Buzau, str._, bl._, sc._, ap._

e-mail _@gmail.com

In urma discutiei avuta ieri, 19.03.2012, cu doamna Mirabela Malaescu, reprezentanta Avocatului Poporului la Buzau, va transmit urmatoarea petitie prin care va semnalez ca

In transportul public local din Buzau NU se aplica legislatia in vigoare care impune OBLIGATIA adaptarii TUTUROR mijloacelor de transport in comun aflate in circulatie pentru a facilita accesul NEINGRADIT al persoanelor cu handicap la transport si calatorie.

Articolul 64 din Legea 448/2006 prevede ca "Pentru a facilita accesul NEINGRADIT al persoanelor cu handicap la transport si calatorie, PANA LA 31 DECEMBRIE 2010, AUTORITATILE ADMINISTRATIEI PUBLICE LOCALE au OBLIGATIA sa ia masuri pentru adaptarea TUTUROR mijloacelor de transport in comun aflate in circulatie".

Actualmente transportul public LOCAL din Buzau se face cu 30 de autobuze conforme apartinand Transbus Buzau si cu 105 microbuze/maxi-taxi private, neconforme, care nu dispun nici de podea coborata (low-floor), nici de rampa pentru accesul carucioarelor, nici de platforma elevatoare.

Ba mai mult, modificarile/improvizatiile aduse acestor microbuze maxi-taxi prin blocarea usii de acces glisante laterale, faptul ca accesul in ele se face cocosat si inghesuit prin usa fata-dreapta, iar culoarul dintre scaune este foarte ingust, fac practic imposibil accesul persoanelor in scaun cu rotile, accesul este foarte greu chiar si pentru persoanele valide.

Vedeti in poza 1, anexata, cum arata un microbuz tipic pentru transportul local buzoian si modul de acces in el: cum ar putea o persoana cu handicap sa urce intr-un astfel de microbuz?!?

Termenul de adaptare a TUTUROR mijloacelor de transport in comun a fost DEPASIT deja cu peste un an si pe strazile Buzaului circula inca maxi-taxi-uri care NU permit accesul persoanelor cu handicap/ imobilizate in scaun cu rotile.

De asemenea, vedeti in pozele 2 si 3, anexate, cum arata microbuzele CONFORME din constructie, asa cum ar trebui sa fie si microbuzele buzoiene pentru a mai fi admise in transportul public. Modelele din poze dispun de podea coborata, usi de acces automate si cu deschidere mare etc.

De asemenea, vedeti in pozele 4, 5, 6 si 7, anexate, cum arata un microbuz al R.A.T.P. Iasi, microbuz adaptat/modificat ULTERIOR pentru a fi conform Legii 448/2006.

Din constructie, microbuzul nu era conform, insa a fost ADAPTAT/modificat, asa cum cere Legea 448/2006, prin montarea unei de platforme elevatoare in partea din spate.

Iata ca adaptarea vehiculelor in sensul legii 448/2006 nu numai ca este posibila, dar se si face, chiar si in Romania, deci nu exista scuze.

Asa ar trebui sa fie adaptate, de exemplu, si microbuzele buzoiene pentru a mai fi admise in transportul public.

Sunt de acord ca adaptarea dintr-o data a tuturor microbuzelor ar fi presupus cheltuieli mari, insa consider ca se putea face o adaptare/conformare gradata, de exemplu pana la termenul limita fixat, 31.12.2010 puteau fi adaptate 40 de microbuze, pana la 31.03.2011 inca 15, pana la 30.06.2010 inca 15 s.a.m.d. astfel incat sa existe o dovada clara a faptului ca se fac eforturi de conformare.

Consider ca NU pot fi invocate motive precum lipsa de fonduri intrucat constat ca banii sunt destui, dar sunt risipiti pe tot felul de cheltuieli NE-obligatorii precum subventionarea gigacaloriei, gratuitati nelimitate pentru pensionari, prime pentru diversi angajati si functionari etc etc. Asadar bani exista, dar in loc sa fie dirijati cu prioritate pentru respectarea legii, sunt realmente risipiti.

Conform raspunsului primarului la petitia mea de mai jos

http://www.domnuleprimar.ro/58679-Domnule-Primar-Legea-215-2001-administratiei-publice-locale-art.html

primarul afirma ca “Persoanele cu handicap din municipiul Buzau au atat gratuitate, cat si mijloace de transport in comun PE TOATE TRASEELE, autobuzele TRANSBUS sunt prevazute cu rampa cat si posibilitatea de inclinare la bordura.”

Iata insa ca in raspunsul din 26.01.2009, poza-anexa 8, primarul arata EXPLICIT ca, citez, “[ . . .]traseele concesionate de S.C. Transbus S.A. Buzau NU SUNT IDENTICE cu cele folosite de operatorii de transport in regim de maxi-taxi”.

Asadar, daca traseele de autobuz si maxi-taxi NU sunt identice, conform raspunsului EXPLICIT al primarului, inseamna ca avem vehicule conforme legii 448/2006 doar pe traseele Transbus, in timp ce pe traseele de maxi-taxi (despre care s-a spus ca sunt diferite!) NU avem niciun vehicul adaptat, dotat cu podea coborata si rampa pentru handicapati!

De ce NU se aplica legea care cere ca PANA LA 31.12.2010 sa fie adaptate TOATE vehiculele de transport? Legea e clara: “TOATE vehiculele”! Iar termenul e la fel de clar: 31.12.2010!

Obligatia citata din legea 448/2006 se refera la “adaptarea TUTUROR mijloacelor de transport”, nu la alte povesti, precum “ajutarea” persoanelor cu handicap! Scopul legii 448/2006 este tocmai acela de a permite accesul neingradit al persoanelor cu handicap astfel incat aceste persoane sa duca o viata cat mai demna si autonoma, adica mediul fizic sa fie accesibilizat de asa natura incat persoana cu handicap sa poata duce o viata cat mai apropiata de cea a unui cetatean valid!

Iata cateva dintre petitiile pe aceasta tema trimise primarului municipiului Buzau:

http://www.domnuleprimar.ro/58679-Domnule-Primar-Legea-215-2001-administratiei-publice-locale-art.html

http://www.domnuleprimar.ro/57883-Domnule-primar-Articolul-din-Legea-448-2006-prevede-Pentru-facilita-accesul-NEINGRADIT-persoanelor-handicap-transport-calatorie-PANA-DECEMBRIE-2010-AUTORITATILE-ADMIN.htm

http://www.domnuleprimar.ro/47814-Domnule-Primar-Inca-din-anul-2009-semnalat-preventiv-legea-448-2006-urmeaza-produca-efectele-incepand-2011-aveti-timp-dispuneti-masurile-impun-pentru-confo.htm

Cu stima,

Catalin Ghita"


Iata ce se intampla cand "alesii" dau raspunsuri aiuristice, a vrut sa scape de treaba cu exclusivitatea pe trasee, pretinzand ca traseele NU sunt identice, acum na, a dat-o-n alta, ca nu e niciun vehicul conform pe liniile asa-zis "diferite" de maxi-taxi... Na, sa vedem acum...

Iata, scanat, si primul raspuns primit, unul intermediar (sper eu...):
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Apr/2017
Mesaje: 5952
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 22 Mai 2012 09:52:48    Titlul subiectului: 155855

Urmare petitiei de mai sus, am primit un raspuns de la ... Agentia Judeteana pentru Plati si Inspectie Sociala, unde a fost redirectionata.

Desi legea 448/2006 prevede explicit ca autoritatile administratiei publice locale au obligatia sa ia masuri pentru adaptarea TUTUROR mijloacelor de transport in comun aflate in circulatie pana la 31 decembrie 2010, iata ca autoritatile statului roman nu au fost in stare nici macar la 2 ani (!!!)de la intrarea in vigoare a legii sa faca ordine!

Se dau mereu raspunsuri partiale, trunchiate, cum ca exista 30 de autobuze adaptate, iar la microbuze ... "noi le-am zis, da' daca nu vor, noi ce sa le facem?!?". Eu cam asa interpretez raspunsurile astea jalnice precum "[ . . . ] firmele au fost informate in legatura cu necesitatea adaptarii mijloacelor de transport utilizate [ . . .]".

Va dati seama cam cat de jalnice si neputincioase sunt puzderia de "institutii" care-si dau cu stangu-n dreptu' si se calca pe bataturi una pe alta, cu sute si mii de directori, directorasi, sefi si sefuti, toti platiti din bani publici, si de fapt nu-s in stare sa rezolve o problema concreta?!?

Institutiile trebuie sa-i forteze/oblige pe pseudo-transportatori sa se conformeze, nu sa-i "informeze"!

Iar adaptarea vehiculelor, a TUTUROR vehiculelor, este o OBLIGATIE, nu o necesitate... Evil or Very Mad

Ramane totusi o bruma de speranta, aceea ca la noua licitatie va fi impusa obligatoriu conditia ca vehiculele sa fie conforme, sa dispuna de toate adaptarile necesare, in acest fel poate scapam de "cotetele lui Boscodeala", asa cum le numesc eu. Din raspunsul scris al primarului, rezulta ca actualele contracte expira la 31.12.2012, deci licitatia ar trebui sa aiba loc ceva mai devrem, asta daca mafia locala nu va organiza licitatia dupa, ca sa aiba pretextul de a mai prelungi inca vreo cateva luni smenul maxi-taxi...

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Petitii, legislatie Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Nu puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community