Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuz electric SOR EBN 10.5 in teste
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 8702
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 26 Ian 2016 09:27:58    Titlul subiectului: Autobuz electric SOR EBN 10.5 in teste 183447

A fost adus la Iasi pentru teste un autobuz electric SOR EBN 10.5. Va fi in Iasi pana la sfarsitul saptamanii. Il gasiti astazi in tura de dimineata pe traseul 42.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 8702
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 26 Ian 2016 11:27:14    Titlul subiectului: 183448

Le voila!


WP_20160126_002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.88 MB
 Vizualizat:  de 20727 ori

WP_20160126_002.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
EEG



Data înscrierii: 27/Sep/2012
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 414
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 26 Ian 2016 12:38:59    Titlul subiectului: 183450

Urat mai e!
Ce este cu geamurile alea asa inalte? Un copil asezat pe scaun nu vede absolut nimic.
E adevarat ca nu au nici macar AC?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 8702
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 26 Ian 2016 14:05:51    Titlul subiectului: 183452

Aspectul exterior e prea putin important in acest moment, cand conteaza doar chestiunile tehnice. Organizarea interioara a acestui autobuz (de fapt midibuz) nu este afectata de echipamentele tehnice specifice, aspectul interior fiind cel al unui autobuz clasic cu sectiuni cu si fara trepte (aici e o alta discutie, ce nu are legatura, insa, cu faptul ca autobuzul este electric - prin Cehia circula o multime de autobuze SOR clasice construite pe aceasta caroserie). Geamurile de dupa usa 3 se afla in sectiunea cu trepte, deci vizibilitatea nu este nici mai rea, nici mai buna pentru un copil comparativ cu situatia din alte modele de autobuz. Vehiculul beneficiaza de instalatie de climatizare pentru sofer si ventilatie pentru salon. Incalzirea auxiliara independenta functioneaza cu sirocou (deci, diesel).

Revin cu lucrurile cu adevarat importante. Oricum, ca idee, se confirma cu varf si indesat ceea ce am tot spus pe forum cu privire la acest subiect.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 8702
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 26 Ian 2016 14:21:37    Titlul subiectului: 183453

In atasament aveti o prezentare tehnica.


SOR (traducere).pdf
 Descriere:

Descărcare
 Nume fișier:  SOR (traducere).pdf
 Mărime fișier:  1.9 MB
 Descărcat:  de 937 ori

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 8702
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 26 Ian 2016 14:57:24    Titlul subiectului: 183454

Eco...


IMG_1676.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  121.99 kb
 Vizualizat:  de 20674 ori

IMG_1676.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 8702
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 26 Ian 2016 20:12:32    Titlul subiectului: 183463

Acest midibuz electric a fost testat in diverse orase din tara - Bucuresti, Brasov, Pitesti, Galati, Braila, Tulcea, Bacau, Alba Iulia, Satu Mare, Baia Mare, Timisoara, Lugoj (poate si altele, insa atat am gasit eu la o prima cautare) - si altele il vor gazdui pana prin vara.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
yeeeeman



Data înscrierii: 05/Oct/2012
Ultima vizita: 08/Mar/2024
Mesaje: 391
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 26 Ian 2016 20:16:16    Titlul subiectului: 183464

Interesant! Nici bine n-am discutat despre autobuzele electrice ca a si aparut unul. Vad ca are o autonomie de 130-150km. Cate ore de deservire s-au obtinut? Sper sa il prind zilele astea pe traseu, insa ma gandesc ca e pe traseu doar 2-3 ore, pentru ca trebuie sa stea la incarcat in restul timpului. Asteptam detalii!
_________________
UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 8702
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 26 Ian 2016 20:33:24    Titlul subiectului: 183465

Midibuzul a plecat din garaj la ora 9, cu incarcare 100%, a circulat pe traseul 42 si, dupa parcursul Garaj-Copou-CUG I-Copou-CUG I-Copou-CUG I-Copou-CUG I-Copou-Garaj (101 km), a ajuns la 44% incarcare. De la reprezentanta s-a primit indicatia ca masina sa fie retrasa de pe traseu cand incarcarea incepe sa scada sub 30%. Deci, ar mai fi putut sa faca inca o cursa completa Copou-CUG I-Copou, poate plus inca o semicursa spre CUG I (pe semicursa cu multe rampe pierdea cca. 8-9%, iar pe cea "la vale" cca. 2-3%), deci inca 34-35 de km. In concluzie, cam 135 de km pana la necesitatea retragerii la garaj, plus inca vreo 5 km pana la garaj, astfel incat indicatorul sa nu intre in zona galbena inainte de intrarea in garaj (chiar daca valoarea se incadreaza in specificatiile producatorului, sa nu uitam ca ea s-a atins in conditii diferite de cele standard, aparand plusuri si minusuri la diversi parametri). La toate semicursele, incarcarea maxima intre doua statii consecutive a fost de 40 de persoane (din totalul de 85+1 (8 calatori/m2) sau 69+1 (6 calatori/m2)), valoare atinsa chiar pe urcare intre BCU si Universitate (punctul critic al traseului). Din toate astea rezulta ca, in conditiile traseului 42, masina testata astazi ar putea acoperi maxim tura de dimineata (trebuie sa avem in vedere, insa, si posibila afectare a performantelor de temperatura exterioara).

La incarcat sta cca. 8 ore sau cca. 4 ore cu incarcare rapida (si nu tocmai benefica pentru baterii).

Maine va fi, in principiu, pe traseul 28, incepand cu ora 7 (dar luati asta cu titlu orientativ, caci e posibil sa apara modificari).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 8702
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 26 Ian 2016 21:04:38    Titlul subiectului: 183466

Desi, cum am spus mai sus, masina arata ca un midibuz normal, nefiind afectata nici macar in interior de echipamentele specifice, cum se intampla la alte modele, sa vedem, totusi, cateva imagini:


IMG_1664.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  106.49 kb
 Vizualizat:  de 20605 ori

IMG_1664.JPG



IMG_1665.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  115.3 kb
 Vizualizat:  de 20605 ori

IMG_1665.JPG



IMG_1666.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  105.18 kb
 Vizualizat:  de 20605 ori

IMG_1666.JPG



IMG_1667.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  77.58 kb
 Vizualizat:  de 20605 ori

IMG_1667.JPG



IMG_1668.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  73.09 kb
 Vizualizat:  de 20605 ori

IMG_1668.JPG



IMG_1650.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  72.57 kb
 Vizualizat:  de 20605 ori

IMG_1650.JPG



IMG_1644.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  109.85 kb
 Vizualizat:  de 20605 ori

IMG_1644.JPG



IMG_1653.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  75.63 kb
 Vizualizat:  de 20605 ori

IMG_1653.JPG



IMG_1651.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  103.52 kb
 Vizualizat:  de 20605 ori

IMG_1651.JPG



IMG_1645.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  92.8 kb
 Vizualizat:  de 20605 ori

IMG_1645.JPG



IMG_1655.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  109.48 kb
 Vizualizat:  de 20598 ori

IMG_1655.JPG



IMG_1670.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  110.42 kb
 Vizualizat:  de 20598 ori

IMG_1670.JPG



IMG_1683.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  81.28 kb
 Vizualizat:  de 20598 ori

IMG_1683.JPG



IMG_1646.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  105.87 kb
 Vizualizat:  de 20598 ori

IMG_1646.JPG



IMG_1649.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  94.98 kb
 Vizualizat:  de 20598 ori

IMG_1649.JPG



IMG_1647.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  48.49 kb
 Vizualizat:  de 20598 ori

IMG_1647.JPG



IMG_1671.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  93.88 kb
 Vizualizat:  de 20598 ori

IMG_1671.JPG



IMG_1675.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  118.97 kb
 Vizualizat:  de 20598 ori

IMG_1675.JPG



IMG_1684.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  93.77 kb
 Vizualizat:  de 20598 ori

IMG_1684.JPG



IMG_1657.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  102.11 kb
 Vizualizat:  de 20598 ori

IMG_1657.JPG



IMG_1700.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  57.17 kb
 Vizualizat:  de 20598 ori

IMG_1700.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 8702
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 26 Ian 2016 21:24:08    Titlul subiectului: 183467

Sirocou.


IMG_1748.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  73.63 kb
 Vizualizat:  de 20591 ori

IMG_1748.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 8702
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 26 Ian 2016 21:26:22    Titlul subiectului: 183468

Priza pentru incarcare.


IMG_1751.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  64.56 kb
 Vizualizat:  de 20587 ori

IMG_1751.JPG



IMG_1750.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  77.44 kb
 Vizualizat:  de 20587 ori

IMG_1750.JPG



IMG_1753.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  72.43 kb
 Vizualizat:  de 20587 ori

IMG_1753.JPG



IMG_1757.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  54.53 kb
 Vizualizat:  de 20587 ori

IMG_1757.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 8702
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 26 Ian 2016 21:28:25    Titlul subiectului: 183469

Sursa.


IMG_1734.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  102.12 kb
 Vizualizat:  de 20585 ori

IMG_1734.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 8702
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 26 Ian 2016 21:33:01    Titlul subiectului: 183470

Fotografii din compartimentul bateriilor nu am deocamdata, dar atasez o fotografie realizata in timpul prezentarii de la Bucuresti, cu usile de la spate deschise (sursa foto: forum.metrouusor.com).


DSC_2400.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  58.86 kb
 Vizualizat:  de 20582 ori

DSC_2400.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 8702
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 26 Ian 2016 21:35:13    Titlul subiectului: 183471

O prezentare a producatorului SOR, ale carui vehicule sunt omniprezente in Cehia si Slovacia (sursa foto: forum.metrouusor.com).


3.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  61.99 kb
 Vizualizat:  de 20579 ori

3.JPG



4.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  54.06 kb
 Vizualizat:  de 20579 ori

4.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 8702
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 26 Ian 2016 21:40:45    Titlul subiectului: 183473

In trafic:


IMG_1687.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  63.28 kb
 Vizualizat:  de 20569 ori

IMG_1687.JPG



IMG_1688.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  68.8 kb
 Vizualizat:  de 20569 ori

IMG_1688.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 8702
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 26 Ian 2016 23:11:02    Titlul subiectului: 183475

Sa nu uitam, insa, ca nu e primul autobuz cu tractiune electrica aflat in circulatie la Iasi. In 2007, Unistil a achizitionat un midibuz hibrid (diesel-electric, cu un motor diesel ce furnizeaza energia necesara pentru alimentarea motorului electric de tractiune) Mercedes Cito (la mana a doua, ex Regensburg, Germania), care le-a dat multe batai de cap (sunt stiute ca avand fiabilitate redusa) si a circulat foarte putin: http://tramclub.org/viewtopic.php?p=79965#79965.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 27 Ian 2016 14:56:44    Titlul subiectului: 183477

R.A.T.P. se ocupa si de intretinerea autobuzului sau autobuzul e insotit de o echipa care ii face toate operatiile necesare, iar R.A.T.P. asigura doar soferul?

Ar fi interesant de stiut cat de des trebuie incarcat, daca chiar se respecta intervalul indicat de producator intre 2 reincarcari succesive, care este intervalul de timp dintre avertizarea privind necesitatea reincarcarii bateriilor si momentul la care autobuzul nu se mai poate misca, daca e nevoie de echipamente sau asistenta speciale in timpul reincarcarii etc.

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 8702
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 27 Ian 2016 16:56:22    Titlul subiectului: 183479

Din cate stiu, masina doar a fost adusa de la Bacau, unde a avut o prezentare similara, si atat. La Iasi nu exista nici o echipa tehnica sau de alta natura, au fost transmise instructiuni celor de la garaj cu privire la ce au de facut in diverse situatii, li s-au lasat sursa pentru incarcare si cupla (apar in fotografiile de mai sus - nu-s ceva special proiectat pentru vehiculele celor de la SOR), si sanatate. De incarcare se ocupa cei de la garaj, iar de condus se ocupa un sofer de la RATP. Ieri, spre exemplu, a avut ceva probleme la instalatia de incalzire pe diesel (probabil ca intretinerea nu se face tocmai corespunzator - sau cine stie ce-o avea - si s-a intamplat sa scoata fum si sa nu-si faca treaba, dar, cu exceptia ultimei semicurse, si-a revenit dupa repornire si a fost caldura in autobuz), iar dupa retragerea la garaj a intervenit un specialist de la RATP, conform indicatiilor primite pentru o astfel de situatie (oricum, astea sunt aspecte ce nu au legatura cu partea de tractiune, adica de functionare efectiva a vehiculului, care n-a facut deocamdata deloc probleme). De asemenea, ieri s-au balbait putin cei de la garaj si astazi masina a iesit cu incarcare cca. 78%, dar a fost trimisa pe traseul 52, foarte slab ca incarcare (dar cu rampe), unde a reusit sa stea de la 7 la 14:30, facand cca. 105 km si retragandu-se la garaj cu bateria la cca. 24% (repet, cei de la firma care reprezinta producatorul au recomandat iesirea de pe traseu cand bateria scade sub 30%). Maine va iesi, in principiu, pe traseul 30, ceva mai plan, dar cu incarcare mare si cu zone cu trafic aglomerat. Este testat, asadar, in mai multe situatii posibile la Iasi. Pe masura ce mai adun informatii, inclusiv cu privire la intrebarile puse mai sus, incerc sa va tin la curent.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
yeeeeman



Data înscrierii: 05/Oct/2012
Ultima vizita: 08/Mar/2024
Mesaje: 391
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 27 Ian 2016 20:39:53    Titlul subiectului: 183483

Ar fi interesanta o comparatie de costuri pentru carburant/electricitate. Cat consuma un Den Oudsten/Berkhoff/MAZ per 100km comparativ cu cei 120-130kWh pe care ii consuma acest autobuz electric la suta de kilometri.
La un calcul simplu, presupunand ca un autobuz clasic consuma 30-35L/100km, ar veni 35x5RON/L = 175RON/100km. Pentru un autobuz electric, ar veni cam 130kWhx0.5RON/kW = 65RON/km. Vreau sa fiu corectat daca gresesc cu ceva.

_________________
UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 28 Ian 2016 10:16:27    Titlul subiectului: 183489

Legat de calculele tale, cred ca doar Radu ar putea sa faca o estimare mai apropiata de realitate a cheltuielilor legate de consumul de carburant/energie.
Insa trebuie avute in vedere cel putin 2 aspecte:
- Am mari dubii ca datele furnizate de producatori (mai) sunt valabile, poate or fi cand vehiculele sunt noi si reglate, insa dupa atatia ani, ma indoiesc ca acel consum se mai respecta, plus ca difera functie de o multime de factori, precum declivitatea traseului, gradul de incarcare, numarul de opriri/statii, conditiile de trafic etc; aceeasi chestie si in cazul autobuzului electric, am mari dubii ca datele furnizate sunt reale, ca orice furnizor, are interesul sa vanda, iar pentru asta il prezinta cat mai frumos, pentru conditii ideale de furnizare.
- pe de alta parte, comparatiile privind eficienta/rentabilitatea trebuie sa tina cont de toate aspectele, nu numai de consumul de combustibil sau energie; dupa cum a explicat si Radu, autonomia este destul de redusa si pentru a acoperi 1 zi ai nevoie de 2 autobuze, in timp ce cu unul "clasic" iti poti face treaba intreaga zi.
Alta treaba e cu incarcarea, acum e un singur autobuz, dar daca ai avea mai multe ar trebui sa ai mai multe statii de incarcare, deci costuri; apoi trebuie vazut cam care e durata REALA de viata a bateriilor, sa nu uitam ca dupa o anumita perioada capacitatea bateriilor scade si e posbil sa nu mai mergi nici jumatate de zi cu bateriile incarcate...

Mie unul mi se pare interesanta ideea autobuzlului electric, ca principiu, dar mi se pare un MOFT periculos pentru societatea romaneasca actuala, aceste autobuze pot deveni o adevarata pacoste economica si logistica. Atata timp cat aceste autobuze nu sunt utilizate pe scara larga, nu cred ca ar trebui ca orasele romanesti sa devina cobai economici.

Raman la parerea ca, daca tot exista un trend legat de protectia mediului, pentru Romania cel mai adecvat este TROLEIBUZUL, o solutie mult mai cunoscuta si fiabila. Sigur, si tramvaiul e de luat in calcul, insa aici sunt implicate costuri mari legate de infrastructura si vehicule si nu cred ca sunt multe orase care isi permit asa ceva, pe cata vreme troleibuzul e mai accesibil.

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf


Ultima modificare efectuată de către Catalin Ghita la Joi 28 Ian 2016 18:40:36, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 8702
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 28 Ian 2016 14:04:51    Titlul subiectului: 183492

Tot ce spune Catalin e corect, dar fac doua precizari:

- consumul in sine (care genereaza costuri) la acest autobuz e legat strict de perioada de incarcare a bateriilor, caci, in conditiile utilizarii pe un traseu normal, s-ar face doar o singura incarcare pe zi (nici cu o incarcare rapida, care nu este recomandata, nu ar fi anulat dezavantajul necesitatii scoaterii masinii de pe traseu, caci aceasta trebuie inlocuita in acel interval - sa zicem ca in cazul unuia singur pui in loc o masina diesel cat sta la incarcat si apoi il scoti inapoi la strada, dar ce te faci cu un parc mai mare de astfel de vehicule, care vor necesita toate retragere pentru incarcare intr-un interval prea scurt de timp pentru ca inlocuirea sa se faca cu un numar mic de masini diesel, ce ar inlocui pe rand toate masinile electrice ca sa fie trimise la incarcare rapida?!);
- discutia troleibuz vs. tramvai nu trebuie sa existe, intrucat, daca tramvaiul este o necesitate intr-un oras, reteaua de transport se organizeaza in jurul sau, traseele de autobuz fiind impartite in principale (care asigura legaturi radiale sau secante (ma rog, termenul e tocmai corect, dar nu insist acum) imposibil de realizat - pe termen scurt/mediu sau permanent - cu tramvaiul) si secundare (ce asigura legaturi scurte in zone rezidentiale sau comerciale/financiare cu reteaua de tramvai/metrou, pe care o "inteapa" in punctele cele mai apropiate). Aici este domeniul de actiune al troleibuzului intr-un astfel de oras, in special pe traseele principale de autobuz, dar exista si situatii in care acest sistem deserveste trasee secundare. Deci, repet, acolo unde este posibila existenta tramvaiului/metroului, trebuie exploatata aceasta posibilitate, iar unde asa ceva nu e posibil, se merge pe autobuz sau troleibuz/autobuz electric/autobuz hibrid/etc.+autobuz. Evident, in Romania, pentru partea eco e cuminte de utilizat troleibuzele, caci pentru alte variante fie nu suntem pregatiti ca mentalitati, fie orasele nu se preteaza la asa ceva dpdv al reliefului. Iar in privinta autobuzelor electrice, tehnologia e la inceput, evolueaza si deocamdata nici lumea civilizata nu se ingramadeste sa fie cobai, cu atat mai mult nu trebuie sa fim noi, ruptii in dos.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 8702
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 28 Ian 2016 14:26:43    Titlul subiectului: 183493

Astazi masina a iesit la ora 7, cu 100% incarcare, pe traseul 30 (plat, doar cu o rampa de pasaj si coborarea de rigoare, ceva mai accentuate, si o rampa scurta si nu foarte accentuata pe un sens, respectiv coborare usoara plus urcare/coborare pasaj pe sensul opus). Pana in acest moment a facut cca. 110 km, incarcarea e la cca. 49% (au fost curse incarcate, dar si ceva mai lejere), insa se retrage la garaj, pentru ca are un program intern special in aceasta dupa-amiaza. Asadar, cum anticipam, pe trasee mai domoale sunt sanse ca masina sa stea chiar si peste tura de dimineata, dar nicidecum nu poate acoperi si a doua tura.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 8702
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 28 Ian 2016 15:00:36    Titlul subiectului: 183495

Asa cum se poate vedea, franarea recuperativa si mersul lansat isi au rolul lor la coborarea pantelor si pe portiunile plane, insa nu compenseaza nici pe departe consumul de la urcarea rampelor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
gavril



Data înscrierii: 05/Ian/2011
Ultima vizita: 12/Apr/2022
Mesaje: 82
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 28 Ian 2016 16:43:59    Titlul subiectului: 183498

Poți preciza, dacă știi, pe ce rută o să fie testat mâine? Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 1 din 4

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community