|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 15 Mar 2016 17:46:55 Titlul subiectului: Tramvai Astra Autentic in teste |
184122 |
|
Atentie, mesajul de mai jos este cel initial, scris pe baza "informatiilor" publicate de un reprezentant RATT pe forumul oficial al institutiei! Ulterior s-au lamurit lucrurile si veti citi in urmatoarele mesaje despre ce e vorba, insa las mesajul initial asa cum a fost scris, pentru ca in el este continut si un semnal de alarma cu privire la pericolul pe care il reprezinta aparitia acestui tramvai.
Citat: | Anul trecut au inceput lucrarile de prelungire cu aproximativ 500 de metri a liniei de tramvai de la Piata Veteranilor (intersectia str. Ana Ipatescu / Calea Sagului), pe Calea Sagului, catre sud-vest, pana la Shopping City Timisoara (o molaciune recent construita de NEPI - New Europe Property Investments - un fond de investitii sud-african ce detine in Romania diverse cladiri de birouri si centre comerciale, in general molaciuni, preluate sau proprii), aflat cam la jumatatea distantei dintre Piata Veteranilor si podul Calea Sagului. Lucrarile sunt finantate de NEPI si executate de RATT. Investitorul s-a angajat sa finanteze si modernizarea a inca doua tramvaie similar celor aflate deja in lucru. In final, se pare ca este vorba de tramvaie noi, un nou model produs la Astra Vagoane Calatori Arad, denumit "Autentic", ce se prezinta sub forma unei combinatii intre Imperio si tramvaiele modernizate GT4MT. Deocamdata a fost adus la Timisoara un singur astfel de tramvai si ramane de vazut daca va mai exista inca unul. Personal sunt dezgustat de aparitia acestui model, care cred ca a fost gandit de cei de la Astra prin prisma proiectului de modernizare a tramvaielor Wegmann ale RATT, observandu-se posibilitatile extrem de limitate ale oraselor romanesti (posibil si din alte tari sarace din regiune) de a achizitiona tramvaie noi de lungime medie si mare si preocuparea autoritatilor locale exclusiv de imagine si mai putin spre deloc de rezolvarea celei mai mari probleme a oraselor romanesti - mobilitatea urbana, care este unul dintre factorii de baza ai calitatii vietii in mediul urban. Mai pe scurt, autoritatile locale sunt dispuse sa investeasca in astfel de tramvaie minuscule doar ca sa inchida gurile celor care cer (pe buna dreptate, nu contesta nimeni asta, numai ca exista o logica a lucrurilor in toate) doar vehicule noi pentru transportul public, sacrificand obiectivul mult mai important de imbunatatire a calitatii vietii prin cresterea mobilitatii urbane, deci prin cresterea atractivitatii transportului public. Or, cu astfel de mini-tramvaie nu poti avea pretentia sa-ti vina noi si noi calatori la transportul public, pentru ca nu ai capacitatea de a-i prelua. Din pacate, asa suntem noi, romanii, un popor ce face absolut totul pe dos fata de cum e normal. In timp ce orase de talia Timisoarei cumpara tramvaie de capacitate medie si mare, Timisoara plimba pe linii mini-tramvaie, mai mici chiar decat tramvaiele noi si micute ale unor orasele foarte mici precum Nordhausen sau Halberstadt din Germania. In fine...
Sa vedem cateva imagini cu noul sferto-tramvai "Autentic", preluate de pe forumul RATT (autor: Florin Baca): |
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
100.81 kb |
Vizualizat: |
de 22545 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
97.43 kb |
Vizualizat: |
de 22545 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
63.8 kb |
Vizualizat: |
de 22545 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
96.24 kb |
Vizualizat: |
de 22545 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
111.97 kb |
Vizualizat: |
de 22545 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
126.55 kb |
Vizualizat: |
de 22545 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 15 Mar 2016 18:09:41 Titlul subiectului: |
184123 |
|
Un astfel de tramvai va costa, probabil, undeva pe la 1-1,2 milioane de euro, in timp ce unul de tipul celor de la Cluj, mult, mult mai incapatoare, costa undeva pe la 1,5-1,6 milioane de euro. Este cat se poate de evident in ce este cu adevarat eficient sa investesti!
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 15 Mar 2016 22:52:56 Titlul subiectului: |
184125 |
|
Fotografiile publicate cam fara discernamant pe forumul RATT si alaturate, fara informatii sigure, de prelungirea liniei de tramvai catre noul centru comercial si modernizarea suplimentara a doua garnituri cu finantare din partea investitorului au generat ceva deranj astazi la nivelul conducerii orasului. Drept urmare, au fost facute declaratii oficiale cu privire la aducerea acestui tramvai la Timisoara. Este vorba doar de realizarea testelor pentru omologare, dupa care tramvaiul va fi dus inapoi la Arad.
Explicatiile le gasiti la: http://www.tion.ro/autentic-un-tramvai-violet-nou-nout-tras-in-depoul-ratt-nu-ramane-in-timisoara/1625603
Multumesc inca o data persoanei care mi-a atras atentia asupra gafei uriase facute de reprezentantul RATT!
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 15 Mar 2016 22:58:19 Titlul subiectului: |
184126 |
|
Lasand la o parte, insa, povestea cu molul, ramane valabila ingrijorarea exprimata in mesajul initial, cu privire la umplerea oraselor cu astfel de cotinete pe post de tramvaie noi.
|
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Mar 15 Mar 2016 23:40:30 Titlul subiectului: |
184127 |
|
Ce diferente sunt intre Autentic si Imperio , in afara ca primul are 3 usi , iar al doilea 4?
Eu cred ca acest tramvai ar fi potrivit in orasele Romaniei ca si capacitate , avand in vedere ca romanul nu este obisnuit/incurajat sa foloseasca transportul in comun ; multi prefera masina personala.
Si luand in calcul numarul maxim de calatori la ora de varf dintr-un oras romanesc de ce sa fie un tramvai de capacitate dubla care sa circule undeva la (de exemplu) 15-20 minute decat unul de capacitatea Autenic-ului care sa circule undeva la 5-10 minute unul fata de altul?
O alta varianta , in cazul in care nu ar face fata fluxului de calatori din Timisoara , ar fi adaugarea de mai multe module , asa cum este cazul Siemensurilor ULF din Viena care sunt in varianta cu 3 module sau 5 module sau cum sunt in Budapesta acele "monster Siemens Combino" de 54 de metri.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 16 Mar 2016 00:46:46 Titlul subiectului: |
184128 |
|
Pai tocmai asta e problema, ca situatia actuala din Romania este complet impotriva normalitatii si asta afecteaza calitatea vietii in mediul urban, de aceea trebuie luate masuri (inclusiv restrictive, daca e nevoie - si e nevoie) pentru a aduce lumea la transportul public. Iar pentru asa ceva trebuie sa fii pregatit cu capacitatea necesara. Astfel de achizitii nu se pot face cand doreste sufletelul, de aceea atunci cand se fac trebuie sa tina cont de o prognoza pe termen mediu si lung. Deci, nu, acest tramvai nu este potrivit decat pentru orasele gen Nordhausen si Halberstadt, cum am spus mai sus (desi chiar si acolo tramvaiele sunt putin mai mari).
Diferentele fata de Imperio sunt uriase. Exceptand boghiurile, caroseria, pantograful si poate si niste maruntisuri, tehnic este echipat total diferit ca provenienta fata de Imperio, foarte aproape de echiparea tramvaielor GT4MT (Armonia).
|
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Joi 17 Mar 2016 10:19:00 Titlul subiectului: |
184146 |
|
Deci sa inteleg ca nu e echipat cu echipamente Siemens ca si Imperio?
In alta ordine de idei. Chiar daca Clujul are numai 4 tramvaie noi, se pregateste sa achizitionete 10 tramvaie multiarticulate, fiind inclusi bani inclusiv in bugetul din acest an, in timp ce Timisoara cumpara "jucarioare".
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 17 Mar 2016 10:36:46 Titlul subiectului: |
184147 |
|
Caroseria e cea de Imperio, are 2 boghiuri motoare de Combino (cu 4 motoare Siemens), electronica de tractiune de la SAERP, pantograf de la Shunk, "controler" de la Schaltbau, climatizare de la Thermo King. Cu siguranta s-au redus binisor costurile in aceasta formula noua de echipare.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 17 Mar 2016 15:17:59 Titlul subiectului: |
184160 |
|
Inca o fotografie sugestiva preluata de pe forumul RATT:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
88.42 kb |
Vizualizat: |
de 22327 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 17 Mar 2016 15:26:37 Titlul subiectului: |
184161 |
|
Volvo a scris: | Clujul [...] se pregateste sa achizitionete 10 tramvaie multiarticulate, fiind inclusi bani inclusiv in bugetul din acest an, in timp ce Timisoara cumpara "jucarioare". |
Primarul din Timisoara zice ca acest tramvai nu va ramane in oras dupa omologare, deci, desi sunt unele chestiuni ciudate legate de prezenta lui acolo, deocamdata nu putem decat sa-l credem pe primar, in lipsa altor informatii. Dar, nu e exclus ca atunci cand vor avea bani, sa cumpere asa ceva. La fel cum si Clujul se poate razgandi in privinta numarului de module cand va vedea ca poate cumpara 3 prastii din astea cu pretul a doua Pese sau Imperii, zicandu-si ca la urma urmei seamana cu niste KT4D-uri. Nimic nu va fi de mirare dupa aparitia acestui tramvai si tocmai asta e raul pe care il reprezinta.
|
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Vin 18 Mar 2016 02:20:18 Titlul subiectului: |
184165 |
|
Eu doar din ultima poza am inteles de ce se i spunea "mini tramvai". Am credzut ca are trei segmente ca si Imperio , nu doar doua , de aceea am si intrebat care sunt diferentele intre cele doua.. Totusi ar exista variante si pentru acest tramvai: asa cum in Timisoara circula Wegmann-urile cu remorca ar putea fi facuta si pentru Autentic o remorca pentru a spori capacitatea la ore de varf , iar la ore cu flux redus de calatori sa fie lasata in depou.
Dupa terminarea testelor si omologarilor , ar fi posibil ca , Autenticul , sa ajunga in Arad dupa schimbarea boghiurilor si a culorii?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 18 Mar 2016 10:24:48 Titlul subiectului: |
184166 |
|
Omologarea se face separat pentru ecartament metric si 1435 mm. Faptul ca fac intai omologare pe 1435, desi asta inseamna si teste pre-omologare, in timpul carora pot aparea probleme, ar indica o posibila graba de a-l avea omologat pe 1435 (altfel, logic ar fi fost sa faca testele pre-omologare pentru metric la Arad, astfel incat eventualele probleme sa le rezolve pe loc, mult mai simplu, iar la Timisoara sa aiba certitudinea ca in timpul lor nu apar probleme). Vedem mai departe care-s evolutiile.
Legat de remorci, dupa cum se vede, atat la tramvaie, cat si la metrouri, lumea civilizata merge pe solutii care asigura comunicarea pe intreaga lungime a vehiculului. De ce am fi noi, romanii, din nou si din nou, fix pe dos fata de normalitate?! La Armonia e vorba de limitarea la vechiul sasiu, e vorba de vechiul tramvai, pana la urma, care are niste zeci de ani in spate, alte vremuri si alte conceptii. Hai sa evoluam, zic, si sa mergem in rand cu lumea, nu sa incropim aiureli!
Ultima modificare efectuată de către Radu Bialus la Vin 18 Mar 2016 10:29:48, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Vin 18 Mar 2016 10:29:37 Titlul subiectului: |
184167 |
|
1435 uinde este in prezent la URAC , la fabrica Astra Arad sau in alt loc?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 18 Mar 2016 10:32:58 Titlul subiectului: |
184168 |
|
In fabrica de la Arad au sine cu dublu ecartament pentru a manevra vagoanele. Testele, insa, se fac la strada, caci e vorba de mii de km de parcurs, de teste de franare ce implica distanta mare de rulare, etc. Care e situatia cu hala de la URAC, de ce n-au facut acolo acest tramvai si teste la Bucuresti, nu stiu sa spun, pot doar sa speculez, de aceea zic sa asteptam si sa vedem ce se intampla mai departe.
|
|
Sus |
|
|
fantt
Data înscrierii: 01/Noi/2005 Ultima vizita: 12/Ian/2024 Mesaje: 193 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 19 Mar 2016 21:11:19 Titlul subiectului: |
184182 |
|
Nu stiu daca e o idee atat de rea aparitia unui astfeld e tramvai...la traficul de acum din multe orase de la noi sigur ar face fata...iar pana se va schimba mentalitatea al;egatorilor sa ii intereseze caliatatea vietii in oras si reducerea poluarii, si in consecinta sa aleaga primari care asta vor sa faca, mai e mult....o varianta buna ar fi daca aceste tramvaie ar permite sa fie extinse prin module intermediare, astfel daca s-ar dovedi necesar peste 5-6-7 ani s-ar putea creste capacitatea prin aceste masuri...pentru calatori oricum e mai important sa circule la 5-10 minute un tramvai mic decat la 2 de minute 1 mare (asta desi in Timisoara acum cam circula 1 mic la 20 d eminute....)
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 19 Mar 2016 21:48:06 Titlul subiectului: |
184184 |
|
Cred ca realizezi ca orasele romanesti nu-s... Berna, de exemplu, unde au fost lungite cateva tramvaie, deci ca o achizitie de cateva zeci de astfel de panarame inseamna cel putin 20 de ani de nimic altceva dupa aceea, deci reabilitarile de linii si alte investitii uriase in sistemul de transport cu tramvaiul nu-si ating scopul (atat dpdv al calitatii vietii, cat si al eficientizarii serviciului de transport public). Care este sensul pentru care s-au aruncat bani cu nemiluita pe reabilitari, din moment ce exact ce face un tramvai (in felul in care arata acum tramvaiele in toate orasele romanesti si retelele de tramvai cu precadere din orasele cu retea mare de tramvai) face si un autobuz, dar cu costuri mult mai mici initiale si de intretinere?
Despre mentalitati... Impingem schimbarea mereu undeva in viitor. Evident, nimeni niciodata nu stie cat inseamna in timp acest viitor. Si nici de ce nu suntem capabili sa incepem sa facem ACUM ce e de facut ca sa evoluam. Eu unul prefer de un milion de ori sa astept 10 ani pana voi putea circula cu tramvaie noi, iar in timpul asta sa se faca serios pregatirile pentru ele decat sa ma bucur prosteste ca in loc de un tramvai luat la mana a doua (apropo, tramvaiele aduse din Germania aratau initial decent peste tot, de ce acum arata ingrozitor? - iar la Timisoara dezastrul e printre cele mai crancene din punctul asta de vedere) circul cu un tramvai nou, dar tinut in acelasi depou ingrozitor, intretinut la fel de anapoda ca si alea nemtesti la mana a doua, plimbat pe strazi la fel de aglomerate, pe care zace cu zecile de minute, s.a.m.d.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 19 Mar 2016 21:58:50 Titlul subiectului: |
184185 |
|
Uite la ce e in jurul acelui pseudo-tramvai (in cladirile alea sa nu mai zic ce dezastru e - dar nu e greu de intuit daca urci intr-un tramvai timisorean)! 26 de ani de "nu acum, ci cand [...]"...
|
|
Sus |
|
|
florin5555
Data înscrierii: 31/Aug/2015 Ultima vizita: 18/Mai/2020 Mesaje: 93 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 19 Mar 2016 23:43:23 Titlul subiectului: |
184186 |
|
Pe 6 august 2015 a venit Pesa la Botosani sa-si prezinte tramvaiele. Intr-un articol de pe Internet scria ca cei carora li s-a facut prezentarea n-au fost multumiti ca sunt prea lungi pentru Botosani.
Sper sa nu apara asa ceva la Botosani pe motivul ca sunt scurte precum Tatra T4.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 20 Mar 2016 09:28:53 Titlul subiectului: |
184189 |
|
Lungimea potrivita a tramvaielor pentru un oras sau altul nu o stabilim aici cu parerometrul, ci o decid (sau ar trebui s-o decida) calcule raportate la o multime de aspecte. Cine si ce a discutat cu Pesa la Botosani, nu stiu (Pesa e, oricum, intr-o campanie efervescenta de promovare si cred ca a fost prin toate orasele tarii cu tramvaie), dar daca a eliminat brutal dialogul (evident, care nu se poate concretiza intr-un contract direct, caci e vorba de achizitii publice, dar discutiile tehnice cu diversi producatori ajuta din multe puncte de vedere pentru a intelege niste lucruri) cu Pesa pe motivul celor 5 module prezentate, inseamna ca e prost sau rau intentionat (un tramvai precum Swing cu 3 module suna decent pentru incarcarea din prezent de la orele de varf, dar ceea ce conteaza sunt proiectiile pentru viitor, mai ales daca Botosaniul viseaza la reabilitarea infrastructurii, deci doreste sa mentina in continuare tramvaiul ca baza a transportului public). In plus, chiar daca Pesa a venit in Romania decisa sa prezinte si sa oferteze doar modelul Swing, produce si alte modele ce ar putea fi luate in considerare (ca modele de studiu, repet, caci achizitia e cu totul alta poveste) de un oras sau altul, dupa nevoi (alea bine stabilite pentru viitor).
Pentru Timisoara e interesant de vazut, ca punct de pornire, la ce concluzii au ajuns cei care au realizat PMUD-ul in privinta evolutiei transportului public, a rolului acestuia in viitor, a necesarului de vehicule, s.a.m.d.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 23 Mar 2016 21:04:55 Titlul subiectului: |
184243 |
|
Pseudo-tramvaiul in teste (fotografii realizate de Florin Baca si preluate de pe forumul RATT).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
89.82 kb |
Vizualizat: |
de 21809 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
196.1 kb |
Vizualizat: |
de 21809 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 23 Mar 2016 21:26:53 Titlul subiectului: |
184244 |
|
Aflam, de pe acelasi forum si de la acelasi Florin Baca de la RATT, ca "vagonul rula, absolut silentios, nici vorba de piuitul marca "Armonia". E adevarat ca nu avea viteza, dar nu cred ca se va auzi nici cand merge mai repede. Bip-ul care se aude la deschiderea-inchiderea usilor e, in schimb, la fel de strident."
Pacat ca, beneficiind de prezenta la Timisoara a persoanelor calificate sa dea si raspunsuri la intrebari tehnice, domnul de la RATT se multumeste doar cu pozele si simplele constatari. Ar fi fost interesant de stiut, in contextul diferentei de echipare cu electronica de tractiune fata de Imperio, respectiv a colaborarii cu SAERP pentru acest proiect, ce s-a facut pentru diminuarea zgomotului de la invertoare si daca aceleasi modificari se vor regasi si la vagoanele GT4MT aflate in lucru.
"Piuitul marca "Armonia""... Profi...
|
|
Sus |
|
|
macicasan
Data înscrierii: 09/Apr/2008 Ultima vizita: 27/Feb/2024 Mesaje: 302 Locație: Cluj
|
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Mie 27 Apr 2016 08:00:13 Titlul subiectului: |
184834 |
|
Sunt orase din Romania, unde si-ar avea locul astfel de tramvaie. De exemplu Botosaniul sau chiar si Clujul pentru linia 100. Diferenta intre Autentic si tramvaiul cehesc din link, e ca cel fabricat in Praga chiar daca e vagon solo, are 4 usi de acces spre deosebire de Autentic care are doar 3. Iar in Timisoara pe unele linii circula tramvaie articulate in cupluri de cate doua. Deci ar fi necesare tramvaie noi cu cel putin 5 module, si Armoniile mi se par o aberatie.
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 27 Apr 2016 08:50:47 Titlul subiectului: |
184835 |
|
Autentic se va putea livra si cu mai mult de doua module, insa este prezentata lumii varianta implicita cu doar doua pentru a ademeni administratiile locale ce vor sa inchida gurile cetatenilor care cer tramvaie noi, dar care nu au malai cu care sa faca asta (iar cu panarame de 1 milion de euro e ceva mai usor). Asta s-a observat dupa povestea cu Armonia si asta e strategia de piata a Astra. Ticaloasa, dar na, asta avem, cu asta defilam...
Faptul ca nu stiu ce firma din Cehia a construit un tramvai lf nearticulat de capacitate redusa nu inseamna ca trebuie sa luam drept bun acest fapt. Poate fi, de asemenea, o strategie de vanzari. Pe mine ma intereseaza solutiile cu adevarat corecte aplicate pentru rezolvarea problemelor de mobilitate urbana. Iar asta necesita inainte de orice intelegerea rolului fiecarui sistem de transport in cadrul intregului. Despre PMUD-uri, numai de bine (cunosc foarte bine din experienta proprie cum au fost realizate aceste trasnai, iar daca vreti sa stiti pentru fiecare caz in parte ce e fundamental gresit, adresati-va asociatiei OPTAR din Bucuresti, care a participat la dezbaterile publice ale acestor documente si care mi-a dovedit prin prestatia de la Iasi ca intelege perfect cum functioneaza domeniile implicate acolo unde totul este organizat ca la carte, pe principii sanatoase)...
Ultima modificare efectuată de către Radu Bialus la Mie 27 Apr 2016 09:04:16, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 27 Apr 2016 08:59:12 Titlul subiectului: |
184836 |
|
La Iasi, de exemplu, in PMUD se spune ca traficul actual din oras este inca mic in comparatie cu ce ar putea fi (si asta ignorand realitatea crancena care se vede in teren, din cauza tipului de date pe baza carora s-au tras concluziile) si ca pana in 2030 va creste substantial, de unde autoritatile locale au tras concluzia ca pana in 2030 nu doar ca nu vor veni oameni la transportul public, dar inca vor migra multi catre masina personala. De parca autoritatile locale nu ar avea painea si cutitul pentru a face ca acest lucru sa nu se intample... Si de aici s-a tras concluzia ca Autentic in 2 module e o solutie foarte buna pentru a avea tramvaie noi in anii care vin. Si, la orele de varf, dublu articulate la mana a doua din Germania. Si cam atat. Dar, na, nu poti explica mai mult decat o fac facultatile de profil, cartile de specialitate, experienta oraselor civilizate. De la un punct incolo fiecare oras isi ia propria soarta in maini. Si trage ponoasele, daca mainile nu sunt coordonate de capete bune.
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|