|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
fl82
Data înscrierii: 18/Sep/2010 Ultima vizita: 16/Mai/2024 Mesaje: 455 Locație: Husi (jud. VS)
|
Trimis: Mie 18 Mai 2016 11:06:18 Titlul subiectului: Productia in Romania (astazi) de autobuze si minibuze. |
185231 |
|
Am deschis acest topic pentru a discuta despre productia de astazi din Romania de autobuze (urbane si interurbane) si minibuze.
Din pacate aceasta este destul de redusa.
-Fosta Intreprindere Autobuzul/Rocar Bucuresti - moarta si ingropata
-Compania Industriala Grivita Bucuresti, nu stiu daca astazi mai produce autobuze si/sau minibuze si nici macar daca mai exista.
-URAC si IOROM Bucuresti doar au modernizat la un moment dat doua autobuze DAC-112-UDM, dar la URAC probabil se mai fac reparatii la autobuzele din parcul RATB.
-La un moment dat, la Uzinele Mecanice Resita, s-a incercat o colaborare cu producatorul rus de autobuze LIAZ, fiind chiar asamblate la Resita cateva autobuze si minibuze LIAZ, sub marca Robus. Din pacate (din motive necunoscute), colaborarea nu a mai continuat.
-Roman Brasov a produs cateva modele de autobuze si minibuze cu un design si o conceptie proprie, insa din pacate nu a prea reusit sa le si vanda - cel putin nu in canditati mari. Astazi nu stiu daca mai produce autobuze si/sau minibuze.
Astfel, astazi exista doar doi producatori certi de autobuze si/sau minibuze in Romania- dar care fie realizeaza vehicule de mici dimensiuni si capacitati reduse (Dypedy Moinesti), fie sunt abia la începutul activitatii lor (Euro Bus Diamond Ciorogarla).
-Dypedy Moinesti (firma infiintata in 1995) caroseaza in special microbuze si unele minibuze, pe sasiuri si motorizari MAN si IVECO.
Cele mai mari vehicule (ca si capacitate) realizate de cei de la Moinesti sunt
-Dyparro-110-T (autocar turistic, lungimea 11 m.
-Dyparro-105-U (minibuz urban, produs din anul 2009, lungimea 10,5 m, echipat cu sasiu si motor MAN)
-Euro Bus Diamond.
In 2014 realizeaza primul autobuz (intr-adevar autobuz urban in adevaratul sens al cuvântului - cu o lungime de minim 12 m si cu o capacitate de minim 100 pasageri, cu 3 usi), iar in 2015 reuseste sa vanda 5 astfel de autobuze urbane la Targu-Jiu.
Insa pentru a se putea dezvolta si extinde (si implicit pentru a putea concura cu succes cu giganti precum Mercedes-Benz, MAN, Iveco Bus, Volvo, Scania etc), firma Euro Bus Diamond trebuie sa-si construiasca aproape de la 0 facilitati moderne de productie. |
|
Sus |
|
|
Rocar
Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 1325 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Sâm 23 Dec 2017 15:30:24 Titlul subiectului: Re: Productia in Romania (astazi) de autobuze si minibuze. |
192893 |
|
fl82 a scris: | -Euro Bus Diamond.
In 2014 realizeaza primul autobuz (intr-adevar autobuz urban in adevaratul sens al cuvântului - cu o lungime de minim 12 m si cu o capacitate de minim 100 pasageri, cu 3 usi), iar in 2015 reuseste sa vanda 5 astfel de autobuze urbane la Targu-Jiu.
Insa pentru a se putea dezvolta si extinde (si implicit pentru a putea concura cu succes cu giganti precum Mercedes-Benz, MAN, Iveco Bus, Volvo, Scania etc), firma Euro Bus Diamond trebuie sa-si construiasca aproape de la 0 facilitati moderne de productie. |
Pentru a se dezvolta și a se extinde au nevoie și de resurse financiare deci le-ar prinde bine ca regiile de transport și alte firme sa le cumpere autobuzele. Ma gândesc ca, dacă încasează bani din aceste vânzări, vor putea investi în noi modele cu noi tehnologii și cu noi facilitati. |
|
Sus |
|
|
Rocar
Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 1325 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Sâm 23 Dec 2017 15:35:30 Titlul subiectului: |
192894 |
|
Completez lista cu încă o firma:
-Astra Arad. Menționez ca cele 45 de autobuze solo, albe, din Cluj-Napoca, sunt carosate de către Astra.
Ar mai fi de precizat ca cei de la Astra se ocupa și de tramvaie, troleibuze și trenuri. |
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 16/Mai/2024 Mesaje: 1031 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Sâm 23 Dec 2017 16:29:06 Titlul subiectului: |
192895 |
|
Astra Arad nu mai produce autobuze, iar troleibuzele vandute de ei sunt doar montate echipamente romanesti si pune sigla lor.
In cea ce priveste Eurobus acestia trebuie sa creeze un autobuz bun, inainte sa fie cumparat de regiile locale. Nu tebuie sa fim noi cobaii unui intreprinzator turc, care asambleaza petarde turcesti cu sigla romaneasca.
Cate regii au beneficiat gratuit de aceste autobuze sa le testeze? Aproape nimeni. De ce? Asa vinzi un autobuz nou? Faci cateva bucati, mergi pe la licitatii si te rogi de lume sa iti cumpere un autobuz netestat pe considerentul ca vezi doamne e produs in Romania si tu salvezi economia tarii. Pai sa isi faca ONG atunci |
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Sâm 23 Dec 2017 23:28:45 Titlul subiectului: |
192901 |
|
Roman are trebuie sa faca ce a facut Rocar dar mult prea tarziu. Adica sa obtina o licenta ieftina pentru un produs de baza, cum era 112UDM. Semi low floor.
Ar trebui oferit regiilor demouri, cum tot incearca ceilalti producatori. Asa se rezolva doua probleme. Publicul si regiile vad produsul in actiune, si se descopera probleme ce pot fi rezolvate repede (gen, se tot ard sigurante la cutare, sau se incing calburile cutare si prebuie repozitionate).
La fel ca si cu linia Igero. E un produs original, care ar beneficia de un facelift. Produsul e platit deja, si e modern. Poate eventual oferit ca troleibuz, cu tractiune simpla, insa cu baterii unde pot fi regenerate franarile. Nu sunt fan al bateribuzelor (se vede cat de fiabile sunt in lume) insa tractiune simpla va dura si e usor de reparat (plus pentru regii) iar partea ecologica vine din recuperare (alt plus pentru imagine), chiar daca s-ar defecta recuperarea, troleul va putea iesi fara probleme.
La camioane, nu prea stiu care e situatia, dar din poza nu prea vad Romanuri pe strazi. Camioane ieftine insa se vor vinde tot timpul. (Aici inca se vand camioane proiectate din anii 70). Dar daca patronul magazinului vrea nu stiu ce din vest, in loc de ce e cel mai eficient (ca eventual sa puna banii in profit, si eventual in masina personala sau ce vrea el)...Falimentul e ordinea de zi, si putine firme mici rezista, dar pun pariu ca ei cumpara camioane Roman sau SH mai bune. Insa Roman cu motor MAN va fi mult mai fiabil decat orice SH.
Ultimul lucru, este garantia. Eventual oferta unui serviciu de mecanici mobili. Se poate pune pe un camion Roman, cu scule moderne, cricuri, macara etc. Regiile pot opta pentru asa ceva (mai ales la eventuale trolee cu electronica, sau reglare perfecta a injectiei).
Legat de acest service mobil, as face jucarii cu ele, reclame. Si asa se naste un brand, si reputatia creste, unde Roman va fi chiar dorit. _________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
Cosmin Sandu
Data înscrierii: 14/Mar/2009 Ultima vizita: 16/Mai/2024 Mesaje: 1007 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 24 Dec 2017 10:01:15 Titlul subiectului: |
192905 |
|
castrosua a scris: | Roman are trebuie sa faca ce a facut Rocar dar mult prea tarziu. Adica sa obtina o licenta ieftina pentru un produs de baza, cum era 112UDM. Semi low floor. |
Exact, cum au făcut cei de la Solaris sau MAZ în anii '90. Pentru că exista precedentul colaborării cu MAN, s-ar fi putut încerca o colaborare cu aceștia pentru a asambla la noi un model din anii precedeți și care nu mai prezenta interes pentru firma-mamă. Ulterior, prin facefacelit și îmbunătățiri, ar fi rezultat un produs vandabil până în prezent.
Legat de Solaris, s-ar fi putut face de exemplu o colaborare Astra Arad - Solaris pentru a asambla autobuze, troleibuze și de ce nu tramvaie. |
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 16/Mai/2024 Mesaje: 1031 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Dum 24 Dec 2017 11:31:49 Titlul subiectului: |
192906 |
|
Daca iti aduci aduci aminte Solaris a avut o tentativa. In depourile de la Astra s-a aflat pentru ceva timp o caroserie de Solaris Urbino verde echipat parca pentru torleibuz. Nu mai stiu pe ce forum am vazut pozele. |
|
Sus |
|
|
Cosmin Sandu
Data înscrierii: 14/Mar/2009 Ultima vizita: 16/Mai/2024 Mesaje: 1007 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 24 Dec 2017 12:07:13 Titlul subiectului: |
192908 |
|
Da. De la acel "eveniment" am și plecat în susținerea teoriei.
http://tramclub.org/viewtopic.php?t=15931
La rândul lor cei de la Solaris au construit autobuze sub licența Neoplan. De fapt toate autobuzele low-cost (MAZ, Solaris) au ca punct comun legăturile cu Neoplan. |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|