Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuze DAC 117 UD
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Iun/2018
Mesaje: 672
Locație: Tirgu Mures

MesajTrimis: Vin 25 Noi 2005 00:46:49    Titlul subiectului: Autobuze DAC 117 UD 3951

Odata am gasit o mica descriere despre istoria fabricii ROCAR. Acolo apare, ca in 1986 s-a facut export in Ungaria. M-am mirat foarte tare, stiind ca langa Budapesta IK-urile ieseau de pe banda rulanta. Si tot am cautat sa vad daca este adevarat, si intradevar, in 1986 la Budapesta a ajuns un DAC 117 UD. A circulat numai in regim de probe cam 1-2 ore , dupa care si-a luat ramas bun de la BKV si s-a intors in Bucuresti.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 13/Iun/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 04 Feb 2006 00:19:10    Titlul subiectului: 14848

Cele mai proaste autobuze din România nu sunt DAC 112 (atât de hulite pe forum), ci DAC 117 Exclamation Ferească Dumnezeu cât de greu intrau în treapta a III-a. DAC 112, atât de hulit pe forum, de bine, de rău, intră în viteză. Că tăblăria e la pământ, e perfect adevărat, mai ales la cele scunde. Totuși, DAC 112 e mai robust decât DAC 117, cu toate că DAC 117 ar fi putut rezolva problema fluxului mare de călători în multe orașe. Păcat că execuția tehnică a lăsat nepermis de mult de dorit. Puțini membrii ai forumului știu că articulația și sistemul care determină orientarea roților axei C a fost preluat de la Ikarus în mod ilegal Evil or Very Mad . A ieșit un scandal în toată regula.
Se pare că în urma procesului dintre Ikarus și Rocar, proces câștigat de Ikarus, Rocar nu a mai avut voie să fabrice autobuze și troleibuze articulate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
sisintea



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Iun/2008
Mesaje: 455
Locație: Medias

MesajTrimis: Mar 02 Mai 2006 18:37:29    Titlul subiectului: Autobuze DAC 117 UD 21998

Avem aici iarasi un unicat.
AUTOBUZ DAC 117 UD
Lungimea, mm 16565
Latimea, mm 2500
Inaltimea, mm 3040
Inaltimea podea, mm 930
Ecartament fata, mm 2068
Ecartament mijloc, mm 1761
Ecartament spate, mm 2068
Ampatament, mm 5850
Raza minima de viraj, m 12
Greutatea proprie, kg 12500
Sarcina utila, kg 10500
Greutatea totala, kg 23000
Locuri pe scaune 37
Capacitatea de transport la 8,5 calatori/mp 161
Tipul motorului Diesel orizontal, 4 timpi
Puterea, CP 192
Cuplu max/turatie 71/1300
Turatie max, rot/min 2100
Tip cutie de viteze Mecanica sincronizata, cu 5 viteze
Raportul de transmitere la treapta:
-I 4,18
-II 2,44
-III 1,49
-IV 1
-V 7,09
mers inapoi 6,26
punte spate 5,5
Presiunea in pneuri:
-fata -
-mijloc -
-spate -
Dimensiuni anvelope 1100*20
Viteza maxima a vehiculului, km/h 65
Nr. anvelope 8



bus 0113.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  78.54 kb
 Vizualizat:  de 30579 ori

bus 0113.JPG



bus 0115.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  98.98 kb
 Vizualizat:  de 30579 ori

bus 0115.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 13/Iun/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 02 Mai 2006 23:32:16    Titlul subiectului: 22055

Am mai multe nelămuriri:
1. CUTIA DE VITEZE. Văd că raportul aferent treptei a V-a e 7,09. Nu ar trebui să fie 0,709? Doar întreb. De asemenea, sunetul cutiei de viteze a unui DAC 117 e aproape la fel cu cel al unui 112 UDM. De mic copil am călătorit cu DAC-uri, ori, sunetul este unul din primele lucruri la care sunt atent. Ori un sunet identic nu ar trebui să însemne o structură identică a cutiei de viteze?
Inițial, cutia era automată; asta ar fi fost bine de precizat; DAC 117 fabricate între 1979 și 1983 au fost hidramate.
2. AMPATAMENTUL. Nu sunt două ampatamente? Distanța dintre axele B și C este puțin mai mare decât cea dintre axele A și B. Greșesc?
3. MOTORUL. La multe autobuze "cântă" deferit de cel de Ikarus.
4. ARTICULAȚIA. Atât articulația propriu-zisă cât și sistemul de pârghii care orientează roțile axei C au fost furate de la Ikarus. Nu a fost cumpărată licența iar prin 1994, când Rocar a pierdut procesul cu Ikarus, nu a mai avut voie să fabrice vehicule articulate. Și totuși autobuze de genul AB02MAO (sau AB03MAO) par fabricate în 1996. Respectivul autobuz mai vine la Cluj și parchează vizavi de intrarea principală a Grădinii Botanice.


Ultima modificare efectuată de către OAB la Mar 02 Mai 2006 23:39:38, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 02 Mai 2006 23:38:53    Titlul subiectului: 22057

Rocar a produs articulate și mai târziu...
În 1997 a livrat un troleibuz Rocar 217E la RATBv (Brașov), iar prin alte părți am auzit de Dac 117UD din 1998.
Dac 117UD e varianta articulată a lui Dac 112UDM.
Dac a fost singurul model românesc de vehicul produs în România (în vreme ce Romanul era Man, Dacia era Renault, Oltcit era Citroen). Nu trebuia lăsat să moară. Trebuia ca, pe baza acestei caroserii să se producă autobuze mai moderne, low-floor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
citaro



Data înscrierii: 18/Apr/2006
Ultima vizita: 08/Apr/2007
Mesaje: 116
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 02 Mai 2006 23:39:27    Titlul subiectului: 22058

Cutiile sunt aceleasi si motoare unguresti au avut numai RATB-ul dupe ce au inceput sa se fabrice la Brasov
Si in privinta cutiilor cele cu 4 viteze au fost comanda RATB ce au ajuns cu 5 viteze la Bucuresti au fort refuzate de altii

_________________
NU SUNTEM PERFECTI SUNTEM OAMENI
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ATM



Data înscrierii: 23/Mar/2006
Ultima vizita: 23/Apr/2017
Mesaje: 89
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 04 Mai 2006 03:17:25    Titlul subiectului: 22191

Iar ca masini articulate mai noi:
In Buzau: 1997-1998: BZ 02 GAU, MEM, MEO.
Deci nu prea a fost baiat cuminte Rocarul...
Sa ne mai aducem aminte si de lotul de troleibuze ucrainene...
Iar unicatul din poza pare a fin de prin 1981, nu?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 13/Iun/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 04 Mai 2006 15:22:12    Titlul subiectului: 22238

ATM a scris:
Iar ca masini articulate mai noi:
In Buzau: 1997-1998: BZ 02 GAU, MEM, MEO.

1. Procesul a fost pierdut în 1994. Deci, până atunci a putut produce articulate.
2. Ultimul lot de autobuze articulate a fost fabricat în 1992. Cine își mai amintește de
-seriile 9201-9210, afară de 9205, care era standard?
-223, 224 și 225 din Cluj?
Cu privire la "presupusul lot" din 1996, nu știu nimic sigur, deși autobuzul la care am făcut referire de mai multe ori părea nou. Să fi fost un autobuz standard "lungit" prin ceva atelier greu de crezut. E drept că, în 1996, nu exista moda "scurtărilor", dar lungirea este, totuși, o operație laborioasă.
3. Cât de vechi este autobuzul #587 brașovean?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
ATM



Data înscrierii: 23/Mar/2006
Ultima vizita: 23/Apr/2017
Mesaje: 89
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 04 Mai 2006 21:03:16    Titlul subiectului: 22281

Te asigur cu mana pe inima ca in Buzau exista cele 3 autobuze mentionate mai sus (plus unul al CFR-ului) toate articulate, si toate fabricate in 1997-1998. Au venit SIGUR de noi. Plus ce-o mai fi prin alte judete. Asa ca...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kappa



Data înscrierii: 03/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Apr/2011
Mesaje: 124
Locație: Brasov

MesajTrimis: Joi 04 Mai 2006 21:14:36    Titlul subiectului: 22286

Si in Sighisoara au fost furnizate DAC 117 prin anii '97 - '98.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Joi 04 Mai 2006 21:18:16    Titlul subiectului: 22288

Kappa a scris:
Si in Sighisoara au fost furnizate DAC 117 prin anii '97 - '98.
E posibil ca Rocar sa fi livrat din stoc. Probabil ca fabricasera destule autobuze ramase nevandute pana la procesul in cauza, asa ca trebuia sa scape de ele.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ATM



Data înscrierii: 23/Mar/2006
Ultima vizita: 23/Apr/2017
Mesaje: 89
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 04 Mai 2006 22:10:48    Titlul subiectului: 22304

Nu cred. Exista diferente clare de constructie intre articulatele din 1992 si 1997, incepand de la scaune, lucratura, scheme de vopsire... Plus de asta, sa tii o masina 5 ani in stoc... se deterioreaza, o ia rugina (e DAC, sa nu uitam Surprised ) ori, ce am vazut eu in Buzau erau cat se poate de noi. Ar fi trebuit sa ii faca direct Rk inainte de vanzare si tot nu iesea ca noua.

Ultima modificare efectuată de către ATM la Joi 04 Mai 2006 22:11:24, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 13/Iun/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 04 Mai 2006 22:13:20    Titlul subiectului: 22308

ATM a scris:
Te asigur cu mana pe inima ca in Buzau exista cele 3 autobuze mentionate mai sus (plus unul al CFR-ului) toate articulate, si toate fabricate in 1997-1998. Au venit SIGUR de noi. Plus ce-o mai fi prin alte judete. Asa ca...
Dacă ești atât de sigur că au fost fabricate în 1997-1998, atunci
-Uită-te la volan: volanul trebuie să fie fără butonul acela din mijloc și, de asemenea, trebuie să fie mai mic decât cel al DAC-urilor fabricate până în 1995 (inclusiv)
-Uită-te la scări. Scările trebuie să aibă, obligatoriu 4 trepte (3+podeaua).
-Trapele de pe partea opusă ușilor trebuie să aibă un fel de "șină" argintie în partea de sus (acolo unde sunt balamalele). vezi autobuzele de tipul 97xx din Constanța (DAC 112 UDM achiziționate în 1997, dar fabricate în 1996; cam așa ar trebuisă arate și un 117 UD din perioada respectivă)
-Dacă vezi vreun exemplar de aces gen, fotografiază-l
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
ATM



Data înscrierii: 23/Mar/2006
Ultima vizita: 23/Apr/2017
Mesaje: 89
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 04 Mai 2006 22:15:45    Titlul subiectului: 22309

Intre-adevar, indicatiile date de tine corespund a ce avem noi prin Buzau. In plus, linoleumul (sau ce e ala) de pe podeaua masinii nu este cel pe care il vedti pe DAC-urile bucurestene, ci modelul nou, asemanator De Simoanelor, gri, de zici ca are nisip in el. Alta chestie care m-a mirat (am mers cu GAU cand avea doar 800 km la bord) - se pare ca ar fi venit din fabrica cu voltmetru la bord (banuiesc ca stiti modelul - ala alb, patrat). cel putin asa sustinea soferul la vremea respetiva.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 13/Iun/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 04 Mai 2006 23:43:23    Titlul subiectului: 22318

Aici intervine o problemă:
1. Ultimele troleibuze articulate s-au fabricat în 1994. Fratele unui prieten din copilărie (mecanic la RATUC) afirma că nu se mai fac nici autobuze nici troleibuze articulate. Asta era în 1995. AndrĂĄs a afirmat că procesul Ikarus-Autobuzul (Rocar) a fost pierdut în acel an, Rocar nemaiavând dreptul să fabrice vehicule articulate. Deci, există ceva adevăr în treaba asta. Lotul precedent de autobuze articulate a fost fabricat în 1992. Dovadă: Constanța. Dacă și după 1992 s-ar fi fabricat autobuze articulate, în mod sigur municipalitatea le-ar fi achiziționat. Să nu uităm că, până în 1999, RATC-ul deservea și porțiunea litoralului aflată la sud de Constanța
2. BZ 02 MEM este, în cel mai rău caz, din 1996. Să nu uităm că, în 1997, au fos scoase din stoc niște autobuze 112 UDM fabricate în 1996 (651-654 clujene, 97xx constănțene) și, odată cu acestea, să fi ieșit și niște 117 UD, fabricate tot atunci). Deci, este posibil ca
-ori lotul respectiv să fi fost semilegal; de altfel, este un lot mic.
-ori procesul Ikarus-Rocar să se fi încheiat mai târziu decât anul 1994
3. Nu înțeleg de ce a exitat "pauza" de 3 ani între 117 UD scunde și cele din 1992. Dau ca exemplu Constanța, având în vedere că aici s-au achiziționat foarte multe autobuze românești. Astfel, din 1979 până în 1989 s-au cumpărat numai autobuze articulate. Prima serie de autobuze standard (112 UDM) e cea din 1990. Dau ca exemplu 9012. În 1991, nici un articulat. Pe lângă autobuzele autohtone, a venit cel puțin un Ikarus: 9107. Deci, atenție bucureșteni: în 1991 a fost o invazie de Ikarusuri second-hand. În 1992, a sosit seria de DAC 117 UD 9201-9204 și 9206-9210; 9205 a fost standard cu o altă schemă a ferestrelor decât cea a DAC-urilor din 1991. În 1993 a existat un singur autobuz articulat: Ikarusul 280 cu numărul de parc 9303. Se confirmă cele spuse de Dragoș: Ikarusurile bucureștene au apărut în 1991 și 1993, dar, așa cum afirma Einstein 1984, dacă erau noi, nu ajungeau toate deodată, ci pe rând. Sunt aproape sigur că erau de prin 1984-1985. Asta ca off-topic. Revenind la topic: După 1997, RATC nu a mai achiziționat alte autobuze; Nu a apărut acolo
-nici Rocar U 312
-nici Rocar de Simon
și nici 117 UD mai noi. De ce? Asta e întrebarea. Ceva nu e în regulă. Buzăul a primit doar 3 astfel de exemplare, Constanța nici unul, Clujul, nici unul., Oradea nu știu exact, dar, în 1998 și în 2000 nu am văzut DAC articulat nou. Timișoara, în 2000 avea ceva DAC-uri articulate atât vechi cât și mai noi, dar, văzând pozele, nici unul nu pare mai nou de 1992.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Iun/2018
Mesaje: 6179
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 05 Mai 2006 11:02:06    Titlul subiectului: 22338

Iata un detaliu cu usa II a lui BZ02MEM. Inclin sa cred si eu ca este mult mai nou decat a declarat ROCAR, pentru ca are covor de uzura asemanator de Simon-urilor, are 4 trepte si are si scaune d-alea de plastic, sustinute de un singur picior fabricat din teava cu profil dreptunghiular.


BZ-02-MEM-04.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  39.88 kb
 Vizualizat:  de 30429 ori

BZ-02-MEM-04.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Iun/2018
Mesaje: 672
Locație: Tirgu Mures

MesajTrimis: Vin 05 Mai 2006 11:49:28    Titlul subiectului: 22340

Categoric. O firma privata din MS are niste autobuze ROCAR 112 din 1997, arata foarte bine, si toate au in stanga usii cate o maneta pentru deschiderea usii, protejate cu capac plastic.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 13/Iun/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 05 Mai 2006 17:59:21    Titlul subiectului: 22354

1. Scara are 4 trepte, ceea ce indică în mod cert o generație mai nouă de 1992. Dacă, la modelele 112 UDM și 117 E scările cu 4 trepte au apărut, deja, în 1991, autobuzele 117 UD din 1992 aveau scări tot cu 3 trepte. Un aspect relevant pentru vechime e treapta a II-a. La modelele 112 UDM fabricate între 1991 și 1995, aceasta avea aceeași lățime. Abia în 1996 (sau la sfârșitul lui 1995), treapta respectivă a început să fie mai groasă la mijloc, lățimea originală fiind păstrată doar la capete (vezi detaliul cu scara a II-a)
2. Scaunele din plastic, de culoare gri. Scaunele din plastic, dintr-o singură bucată, au apărut în 1994. Dovadă sunt,și de aceastădată, autobuzele constănțene: 9304 are scaune tapițate, cu spătar și șezut distinct. Deja cele de tipul 94xx aveau scaune din plastic (de tip "scoică"; poate nu e cea mai potrivită comparația) de culoare albastră destul de deschisă. În 1995, scaunele au avut un bleumarin închis, aproape de indigo în timp ce, în 1996, culoarea a început să fie gri.
3. Se observă că trapa corespunzătoare rezervorului de combustibil are cea "șină" de care spuneam. De aici rezultă că ESTE VORBA DE UN ROCAR 117 UD MODEL 1996 care a fost fabricat începând cu 1996. Așadar, acel autobuz de Alba care, din când în când, mai parchează în fața intrării răsăritene a Grădinii Botanice din Cluj, e contemporan cu BZ 02 MEM.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Vin 05 Mai 2006 18:19:44    Titlul subiectului: 22358

Dar este posibil ca Rocar sa fi continuat sa fabrice autobuze si dupa procesul cu Ikarus, adica pana la urma Ikarus sa fi cerut doar licenta pentru articulatia respectiva, fara ca aceasta sa opreasca productia de autobuze articulate ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 13/Iun/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 05 Mai 2006 23:23:00    Titlul subiectului: 22402

Tom a scris:
Dar este posibil ca Rocar sa fi continuat sa fabrice autobuze si dupa procesul cu Ikarus, adica pana la urma Ikarus sa fi cerut doar licenta pentru articulatia respectiva, fara ca aceasta sa opreasca productia de autobuze articulate ?
Nu este vorba numai de articulație, ci și de sistemul de orientare al roților axei C. Iată cum arată sistemul respectiv.
Cu privire la sistarea producției, s-ar putea ca adevărul să fie undeva la mijloc. Cert este că, în 1995, producția articulatelor a fost sistată pentru ca apoi să fie reluată în 1996, dar au fost fabricate un număr restrâns de autobuze. Să se fi ajuns la o înțelegere și să fie plătită licența fără nici o altă penalizare? Cam ciudat.



IK 280-31.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  22.9 kb
 Vizualizat:  de 30391 ori

IK 280-31.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mie 14 Iun 2006 21:54:27    Titlul subiectului: 25304

De la Dac-uri fabricate prin '97-'98 să vedem unul mai vechi, despre care cei care ne-au permis să-l pozăm (în interior) spun că ar avea vreo...25 de ani.
El aparține unei anumite ,,întreprinderi" căreia nu-i voi divulga numele (prietenii știu de ce și mai știu și despre ce întreprindere e vorba).
Starea autobuzului este surprinzător de bună și am motive să cred că cei care mi-au indicat vârsta aproximativă a autobuzului nu sunt prea departe de adevăr.
Pentru început față-dreapta:

Fața:

Spate - dreapta:

Față-stânga:

Spate-stânga:

Roata din față-dreapta și un simbol binecunoscut al întreprinderii pictat deasupra.

Semanlizatorul.. ORIGINAL!

Farul din dreapta și un far de ceata:

Inscripția ,,Dac 117 UD":

Farul din stânga și un far de ceata:

Burduful:

Afișajul lateral:

Stopurile ORIGINALE (nu credeam să mai dau peste așa ceva):

Locul pentru amplasarea plăcuței cu numărul de înmatriculare:

Semnalizator de pe partea stângă, din zona burdufului. Semnalizatorul este ORIGINAL!

Bordul. Observați butoanele ORIGINALE.


Interiorul:


Scaune:

Plase pt. bagaje (!):

Diverse detalii de la ușa 1:


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 13/Iun/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 14 Iun 2006 23:01:01    Titlul subiectului: 25308

Judecând după aspect, autobuzul pare fabricat prin 1986-1987:
-capacul de vizitare corespunzător axei A este mai îngust decât restul capacelor de vizitare de pe axa mediană a autobuzului
-gemulețul lateral a apărut la DAC-urile fabricate începând cu anul 1986
-Are schimbător: între 1979 și 1982 s-au fabricat Dacuri cu cutie automată. Să i se fi schimbat cutia între timp? La Cluj, până nu demult a circulat un DAC hidramat: A 55392
-Ferestrele de pe partea ușilor sunt fixe (acea fereastră mobilă în mod sigur e pusă ulterior); hidramatele aveau ferestre mobile pe ambele părți
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mie 14 Iun 2006 23:11:14    Titlul subiectului: 25309

Nu știu ce să zic... am găsit multe componente originale pe el (semnalizatoare, stopuri, schimbător(?)) și pare fabrcat înaintea ,,scundelor". Schimbătorul are un fel de bilă în capăt (așa să fi fost de la început?). Plus că toate butoanele de pe bord erau în forma originală (poate doar orificiul pentru casetofon să fi fost făcut după aia, deși înclin să cred că a fost acolo de la început, adăpostind o stație de emisie-recepție).
Despre geamuri am mai scis și prin alte părți: cel puțin la RATB(și cred că și prin alte părți, inclusiv la Armată) când se casa un vehciul se făcea stoc de piese cu ce era bune de pe el. Apoi, din acel stoc se luau piese pentru celelalte vehiucle aflate în exploatare, deci cel puțin dispunerea geamurilor care se deschid și a celor care nu se deschid este irelevantă. La fel și cea cu trapele, dacă ținem cont că la fiecare recarosare, șofeul își face autobuzul cum vrea (de exemplu, trapele de la contactele farurilor și iluminatului sunt pe exterior la stânga cabinei șoferului, în schimb la unele autobuze au fost mutate pe interior sau în partea din față, fiind eliminată acea trapă).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 13/Iun/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 14 Iun 2006 23:29:26    Titlul subiectului: 25310

1. Categoric DAC-ul din imagine a fost fabricat înaintea scundelor; scundele s-au fabricat începând cu sfârșitul lui 1987 până prin 1989. În legătură cu ferestrele, și în alte părți s-au făcut modificări, dar, în cazul acestui autobuz, modificările sunt minime.
2. Volanul încă mai are acel buton din mijloc.
3. "Mijește" rugina.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Iun/2018
Mesaje: 672
Locație: Tirgu Mures

MesajTrimis: Mie 14 Iun 2006 23:51:25    Titlul subiectului: 25314

Un lucru ce mi se oare interesant, este cabina soferului. Oare, si aceasta este tot din contructie? Dupa cum vad PFL-ul, da...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5  Următoare
Pagina 1 din 5

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community