Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Consideratii generale despre infrastructura de troleibuz

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Troleibuzele din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 455
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Vin 17 Iun 2016 09:13:58    Titlul subiectului: Consideratii generale despre infrastructura de troleibuz 185689

Din pacate, la ora actuala, troleibuzul reprezinta cel mai desconsiderat (ca si investitii in infrastructura si vehicule, ca si planuri de perspectiva din partea primariei capitalei si a conducerii RATB), dintre toate sisteme de transport din cadrul RATB!

Daca la tramvaie s-au mai facut anumite lucrari in infrastructura lor, daca la autobuze s-au achizitionat vehicule noi in numar destul de mare, la troleibuze situatia este cea mai grea!

Nu am auzit pe nici un candidat la primaria Bucuresti (si din pacate nici pe Gabrila-Vranceanu-Firea , care pare animata de intentii bune), care sa puna accent pe sistemul de transport cu troleibuze in Bucuresti, care sa propuna reconstructia liniilor de troleibuze desfiintate dupa 1982, care sa propuna achizitionarea masiva de troleibuze noi articulate (precum cele din Cluj-Napoca), etc!


Conform hartilor retelei de troleibuze postate pe acest forum, astazi reteaua de troleibuze bucuresteana are

-cca 72 km retea

-22 capete de linii (Strand Strauesti, Dridu, Gara de Nord, Gara de Nord Coloane, Piata Sfintii Voievozi, Spitalul Fundeni, Baicului, Stadionul National, Baraj Dunarea, Piata Rosseti, Vasile Parvan, Master, Liceul Auto, Valea Ialomitei, Valea Argesului, Depoul Alexandria, Piata Unirii, Piata Sudului, Piata Resita, Obregia si Turnu Magurele)

-20 de linii de troleibuze

-4 depouri de troleibuze (Bucurestii Noi, Nitu Vasile, Vatra Luminoasa si Bujoreni)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 455
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Vin 17 Iun 2016 10:03:30    Titlul subiectului: 185691

Astazi, reteaua de troleibuze din Bucuresti se intinde pe urmatoarele strazi si bulevarde-

Bdul Iuliu Maniu (fost Bdul Pacii si Armata Poporului, retea inaugurata dupa 1982, la vest de intersectia cu Bdul Vasile Milea), Soseaua Cotroceni, Bdul Doctor Gheorghe Marinescu, Bdul Eroilor Sanitari, Piata operei, Bdul Mihail Kogalniceanu, Bdul Regina Elisabeta, Piata Universitatii, Piata Rosseti, Bdul Carol intai, Bdul Pache Protopopescu, Soseaua Mihai Bravu, Strada Vatra Luminoasa, Bdul Pierre de Coubertain, strada Tony Bulandra (pentru depou)


Bdul Pache Protopopescu, strada Popa Nan, strada Delea Veche, strada Delea Noua, strada Dristorului, intersectia Baba Novac, strada Baba Novac, strada Constantin Brancusi, strada Lucretiu Patrascanu

Strada Baba Novac, strada Campia Libertatii, strada Liviu Rebreanu, Barajul Dunarii

Piata Pache Protopopescu, Piata Foisorul de Foc, Bdul Ferdinand 1, Bdul Garii Obor

Bdul Carol intai, Calea Mosilor, Piata Bucur-Obor, Soseaua Colentina, strada Sportului (retea inaugurata dupa 1982)

Bdul Bucurestii Noi, Strada Jiului, Calea Grivitei, Strada Gheorghe Polizu, strada Occidentului, strada Gheorghe Manu, Bdul Lacar Catargiu (fost Bdul Ana ipatescu), Piata Romana, Bdul Dacia, strada Traian, Foisorul de Foc (reteaua cuprinsa intre depoul Bucurestii Noi si Strandul Straulesti- inaugurata dupa 1982).

Reteaua neutilizata de pe Calea Grivitei, Calea Victoriei si Bdul Dacia (aceea bucla).

Strada Valea Ialomitei, Strada Valea argesului, Drumul Taberei, Bdul 1 Mai, strada Sibiu, Bdul Drumul Taberei, Razoare, Strada Razoare, Soseaua Panduri, Strada Doctor Bagdasar, strada F. Rainer, Piata Eroilor, Bdul Eroilor, Podul eroilor, strada Stirbei Voda, Soseaua Cotroceni, Podul Cotroceni, strada Constantin Noica, Splaiul Independentei, Calea Plevnei, strada Witing, Piata Garii de Nord, Calea Grivitei (anumite portiuni din retea, in zona splaiului independentei, inaugurate dupa 1982).

Bdul Vasile Milea, Drumul Sarii, soseaua Antaeriana

Piata Resita, strada Resita, strada Izvorul Rece, strada Nitu Vasile, Bdul Alexandru Obregia, strada emil Racovita, strada Turnu Magurele, strada Nitu Vasile, Piata Sudului, Soseaua Oltenitei, Calea Serban Voda, Bdul Dimitrie Cantemir, Piata Unirii (retea izolata, nelegata din pacate de restul retelei de troleibuze).


Asa cum se observa astazi, exista o axa vest-est pentru troleibuze (intre Bdul Iuliu Maniu si stadionul- cum vreti sa-i spuneti, ori 23 August, ori National, ori Lia Manoiliu, ori National Arena), dar din pacate dupa 1982 a disparut axa sud-nord de troleibuze (intre cartierul Berceni si aeroportul Baneasa).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 455
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Vin 17 Iun 2016 10:56:34    Titlul subiectului: 185693

Si pentru comparatia, va prezint situatia din 1982, inaintea inceperii restrangerii si desfiintarii pe mari portiuni a retelei de troleibuze din Bucuresti

-cca 85 km retea de troleibuze (toata activa!)

- 25 capete linii de troleibuze (Cartier Pajura, Aeroport Baneasa, Parc Herastrau, Parcul Verde, Bdul Lacul Tei, Strada Paris, Gara de nord, Gara de Nord coloane, Piata Sfintii Voievozi, Baicului, Marele Stadion, Bdul Muncii, Baraj Dunarea, Vasile Parvan, Hasdeu, Davila, Pod Serban Voda, Sura Mare, Piata Resita, Bdul Metalurgiei, Dumitru Petrescu, Calea 13 Septembrie, Tacerii, Valea Ialomitei, CET-Vest)

-24 de linii de troleibuze

-4 depouri

*Au mai existat capete de linii efemere de troleibuze, la Calea Victoriei , la Piata Presei Libere, si in zona Piata presei Libere si a Pietei Victoriei (pentru traseul primei linii de troleibuze din Bucuresti, inaugurata in 1949).

In 1982 troleibuzele circulau si pe urmatoarele strazi si bulevarde

-Bdul Gheorghe Duca, Bdul A I Cuza, Soseaua Nicolae Titulescu, Strada Buzesti, strada Varnail, Piata Victoriei (in zona Gara de Nord- Piata Victoriei)

-Soseaua Kiseleff, Piata Presei Libere, DN 1 (pana la Aeroportul Baneasa)

-Bdul Aviatorilor, Bdul Beijing, Soseaua Nordului (pana la electrificarea caii ferate M800, linia de troleibuze de la capatul Parc Herastrau se continuua pe Soseaua Nordului, traversa M800 la fosta bariera nordului si ajungea la actuala autobaza Nordului, care atunci era utilizata si ca depou de troleibuze. Din pacate atunci când s-a electrificat M800, nu s-a prevazut si un pasaj denivelat peste calea ferata la fosta bariera nordului).

-Bdul Constantin Prezan

-O efemera linie de troleibuze, din Calea Grivitei, strada Clabucet, Bdul Expozitiei, piata Presei Libere (ulterior pe acest traseu se va monta linie de tramvai)

-Piata Rosseti, strada Dianei, strada J L Calderon (pe atunci Alexandru Sahia), strada Icoanei, strada Alecu Russo, strada Tunari, Bdul Barbu Vacarescu, Bdul Lacul Tei
(*este adevarat ca ulterior pe strada Tunari si pe Bdul Barbu Vacarescu se va monta ulterior linie de tramvai)

-Bdul Timisoara (fost Bdul Emil Bodnaras).
Ulterior pe acest traseu se va monta linie de tramvai.

-Portiunea centrala a fostei axe nord-sud de troleibuze (de ca actualul capat Piata Unirii, reteaua de troleibuze continuua pe Bdul Dimitrie Cantemir, Bdul Ion C Bratianu, Piata Universitatii, Bdul Nicolae Balcescu, Bdul General Gheorghe Magheru, Piata Romana, Bdul Ana Ipatescu (Lascar Catargiu), Piata Victoriei.
Aceasta axa de troleibuze ar trebui reconstruita, iar intr-o prima faza (pentru legarea retelei izolate de restul retelei) prelungita reteaua de la actualul capat Piata Unirii, prin pasajul Unirea, pe Bdul Ion C Bratianu si legata la restul retelei la Piata Universitatii.


-Fostele retele de troleibuze din sud- Piata Sudului, Calea Vacaresti, Bdul Tineretului, Calea Vacaresti, Splaiul Unirii, strada Radu Voda, capat pod Serban Voda (nu stiu daca fostul capat Pod Serban Voda coincide cu actualul capat Piata Unirii).
Ulterior pe Calea Vacaresti (intre Piata Sudului si fostul abator) se monteaza linie de tramvaie.


Pentru ca Bucurestiul sa beneficieze de un transport in comun in majoritate electric (tramvaie+troleibuze) , in privinta retelei de troleibuze, ar trebui


1. Reconstruita aproape toata reteaua de troleibuze desfiintata dupa 1982, cu exceptia portiunilor pe care ulterior s-a montat linie de tramvaie (Bdul Timisoara, Strada Clabucet-Bdul expozitiei, Strada Tunari- Bdul Barbu Vacarescu- Bdul Lacul Tei), pentru a se ajunge la un maxim de 80-90 km retea de troleibuze.


2. Rezervarea , pe marile bulevarde cu mai multe benzi pe sens, a unei benzi speciale pentru mijloacele RATB (este buna intentia spusa de Gabriela-Vranceanu-Firea, dar aceasta banda trebuie rezervata in primul rand pentru troleibuze).
De exemplul, un troleibuz Gara de Nord- Aeroport Baneasa, daca ar aveea o banda special rezervata pe Soseaua Kiseleff si pe DN1, s-ar deplasa destul de repede.

Apoi in special in zona de nord, in jurul lacului Herastrau (o zona cu multa verdeata) se preteaza foarte bine reintroducerea troleibuzelor- care sunt silentios, nepoluante , fata de autobuze.


3. Modernizarea intregii retele existente de troleibuze, cu tehnologii moderne.


4. Modernizarea celor 4 depouri de troleibuze.

Daca s-ar reintroduce reteaua de troleibuze si pe Bdul Aviatorilor, Bdul Beijing, Soseaua Nordului, si s-ar realiza un pasaj denivelat peste calea ferata la fosta bariera Nordului, actuala autobaza Nordului ar putea fi transformata in cel de-al cincilea depou de troleibuze.


5. Abia apoi achizitionate troleibuze noi.
Tinand cont ca in 1989 parcul RATB numara circa 700 de troleibuze (majoritatea din ele articulate), si tinand cont ca pretul unui troleibuz nou articulat precum cele achizitionate recent in Cluj-Napoca se ridica la maxim 500.000 euro, efortul financiar pentru achizitionarea a 700 astfel de troleibuze articulate noi in Bucuresti ar fi considerabil, dar se merita.



-
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Troleibuzele din Bucuresti Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community