Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Gabriela Firea vrea sa cumpere 200 de autobuze second-hand
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuzele din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  

Sunteti de acord ca Gabriela Firea sa cumpere 200 de autobuze second hand?
Da
26%
 26%  [ 14 ]
Nu
73%
 73%  [ 39 ]
Voturi totale : 53

Autor Mesaj
virgilius



Data înscrierii: 21/Noi/2006
Ultima vizita: 09/Aug/2016
Mesaje: 160
Locație: Constanta

MesajTrimis: Joi 30 Iun 2016 17:18:44    Titlul subiectului: Gabriela Firea vrea sa cumpere 200 de autobuze second-hand 185799

Astazi 30 iunie, dupa o intalnire avuta cu managementul si cu sindicatul RATB-ului, primarul Gabriela Vranceanu-Firea-Pandele a anuntat ca in regim de urgenta vor fi aduse in Bucuresti 200 (doua sute!) de autobuze second-hand, pentru ca procedurile pentru achizitia unora noi ar dura foarte mult, dar a promis pentru anul viitor achizitia de 300 autobuze noi si 100 troleibuze noi. Imi pun totusi o intrebare: din ce colt al Europei va lua cele 200 de autobuze second-hand? Sau 5 "d-aici", 10 "de colo", 15 "de mai departe" ? Si mai mult ca sigur ca vor fi marci diferite ! Ce se vor face mecanicii din atelierele autobazelor RATB-iste, cu fel de fel de marci ?

Stirea privind achizitia de autobuze second-hand, a fost difuzata in jurul orei 15 pe posturile de stiri, si o puteti citi pe http://www.secundatv.ro/business/primarul-gabriela-firea-cumpara-200-de-autobuze-second-hand-pentru-ratb-35660.html/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 25/Iul/2017
Mesaje: 1185
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Joi 30 Iun 2016 23:00:29    Titlul subiectului: 185803

Decât să cumpere 200 de autobuze second hand mai bine ar reactiva DAF-urile și Rocarurile de Simon. Sau dacă tot vor alte autobuze și nu au bani de autobuze noi să scoată unele trasee la licitație și să vină privații cu autobuze noi după modelul Budapestei, unde s-a creat BKK care e direcția de transport a primăriei care a scos la licitație anumite trasee și orare, iar pe lângă operatorul de stat BKV au apărut și privații VT-Arriva și T&J Project Bus.
_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
58 de ani de transport cu troleibuzul la Cluj-Napoca 1959-2017.La mai mult!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Albert



Data înscrierii: 24/Apr/2013
Ultima vizita: 02/Iul/2016
Mesaje: 6
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 01 Iul 2016 00:41:48    Titlul subiectului: 185805

O sa introducă si autobuze noi in număr de 300.Cele 200 SH sunt doar o varianta ,,provizorie" întrucât licitația de autobuze noi dureaza mult si ar fi gata abia in vara anului 2017.Daca tot cumpara autobuze noi sper sa ia tot Mercedes...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 25/Iul/2017
Mesaje: 1185
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Vin 01 Iul 2016 07:29:53    Titlul subiectului: 185806

Oricum e o aberatie. Adica ai 1000 de autobuze care au maxim 10 ani vechime (Citaro-urile au fost luate intre 2006 si 2009), dintre care 400 sunt deja defecte, o parte din ele sunt din lotul al doilea adica cu aer conditionat. Si tu in loc sa aloci bani sa le repari dai banii pe autobuze second-hand care e foarte probabil sa nu aiba aer conditionat. Si daca tot nu ai de gand sa repari Citaro-urile ca sunt prea scumpe ca varianta provizorie mai bine reactivezi DAF-urile si Rocarurile de Simon care si asa sunt in stare de functionare si numai o alta aberatie a dus la retragerea lor. Acum sa o luam din alt punct de vedere. Nu stiu ce sansa de izbanda are aceasta licitatie pentru 200 de autobuze second hand. In primul rand nu stiu cine poate oferi 200 de autobuze deodata. Cand cumperi second-hand gasesti 50 maxim 100 de autobuze deodata si de acelasi fel. Ar fi crima sa se ia cate 50 de autobuze de marci si modele diferite si sa avem un parc eterogen in conditiile in care RATB-ul nu s-a descurcat nici cu un parc omogen sa il intretina corespunzator. In al doilea rand nu stiu de unde ar gasi autobuze cu motorizare euro 4. In acest moment pe piata se gasesc maxim autobuze cu motoare euro 3 din cate stiu. Si acum sa aruncam un ochi prin Europa sa vedem ca ce ar fi de vanzare (informatiile le contin de pe forumuri straine). Wiener Linien are de vanzare undeva in jur de 50 de autobuze MAN Nl 243 si 273 fabricate intre 2001 si 2005 si alimentate pe GPL (precizez ca modelul 273 e articulat si ma indoiesc ca RATB doreste articulate). BVG Berlin are de vanzare autobuze Mercedes Citaro fabricate la inceputul anilor 2000 (nu stiu exact numarul) cu motoare Euro 3. RATP Paris are de vanzare autobuze Renault/Irisbus Agora atat solo cat si articulate cu motoare euro 3 similare cu cele care circula in Cluj (in jur de 50-100 de bucati). ATAC Roma are de vanzare autobuze Iveco Cityclass cu motoare euro 3, acestea au si aer conditionat insa ma tem ca nu mai este functional demult (am fost in Roma cu ele acum cativa ani si nu le mergea aerul conditionat, ar fi disponibile tot in jur de 50-100 de bucati). Eu cam atat cunosc dintre ce se gaseste pe piata.
_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
58 de ani de transport cu troleibuzul la Cluj-Napoca 1959-2017.La mai mult!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Iul/2017
Mesaje: 6069
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 01 Iul 2016 10:41:22    Titlul subiectului: 185807

Ei, trebuie răsplătiți cumva "contribuabilii" la campanie, nu?
Și cumpărăm niște autobuze... Rolling Eyes

Nu înțeleg de ce nu cumpără troleibuze și tramvaie, unde situația stă mult mai prost, dar probabil "câștigătorul" "licitației" nu are de vânzare troleibuze și tramvaie... Evil or Very Mad

Pe de altă parte, s-a făcut o imensă prostie cu retragerea tuturor autobuzelor Rocar și DAF, ba chiar și Ikarus, care ar fi putut fi, în mare parte, utilizate încă niște ani buni, în special pe linii mai periferice și/sau cu încărcare redusă.
Acum, dacă se va încerca reactivarea lor, mă tem că va fi primită foarte prost de călători și va da naștere la proteste, oamenii s-au obișnuit cu condițiile decente oferite de Citaro, iar un down-grade la De Simon, DAF sau Ikarus va fi puternic resimțit.
Repet, prostia maximă a fost retragrea lor, trebuiau păstrate și utilizate pentru a asigura frecvențe decente. Dar de, trebuia să plătim birul mascat la UE/Germania și chiar ne-au "trebuit" 1000 de Citaro deodată.. sunt autobuze bune, nimic de zis, dar suntem cam prea rupți în ms-dos pentru așa ceva, încă...

Să vedem ce-o fi, poate aduc autobuze decente, mie unul mi-au plăcut cele 40 de Iveco, de exemplu, cred că au fost o investiție bună atunci... Rolling Eyes

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Albert



Data înscrierii: 24/Apr/2013
Ultima vizita: 02/Iul/2016
Mesaje: 6
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 01 Iul 2016 10:43:38    Titlul subiectului: 185808

Ai dreptate. O sa avem un parc pestrit. 200 de autobuze dintre care 30 Mercedes, 100 Volvo si așa mai departe.
Ea spune ca autobuze noi de 2-3 ani. Pai cine vinde autobuze noi? Un autobuz in 2 ani abia face 1 milion de km (maxim). Banuiesc ca si prețul o sa fie pe măsura. 70-80.000 de euro bucata. Decat sa cumperi 200 sh, mai bine păstrezi banii si iei 100 noi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Iul/2017
Mesaje: 6069
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 01 Iul 2016 10:50:51    Titlul subiectului: 185809

Ei, situația nu e chiar atât de simplă.
E vorba de niște calcule.
Dacă ar lua niște autobuze de calitate, în stare bună, la preț bun, dată fiind și cantitatea, e posibil să fie mai convenabil decât să ia doar jumătate din numărul lor, dar noi.
Cu mai multe autobuze poți asigura niște frecvențe mai bune, ai o "rezervă" de piese "în viu" etc. etc.
Să vedem ce va fi.

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Iul/2017
Mesaje: 641
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Vin 01 Iul 2016 12:44:35    Titlul subiectului: 185811

Tema asta e exact ca si cum eu nu as mai spala vasele, mai bine cumpar alte. Adica nu sunt bani pentru intratinerea Citaro, dar sunt bani pentru cumpararea de autobuze second-hand, la care intretinerea va costa la fel.

Daca problema este costul de intretinere, atunci trebuie cautate niste autobuze mai simple la care si costurile de intretinere sunt mult mici.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 25/Iul/2017
Mesaje: 1185
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Vin 01 Iul 2016 13:33:07    Titlul subiectului: 185812

Albert a scris:

Ea spune ca autobuze noi de 2-3 ani. Pai cine vinde autobuze noi? Un autobuz in 2 ani abia face 1 milion de km (maxim). Banuiesc ca si prețul o sa fie pe măsura. 70-80.000 de euro bucata. Decat sa cumperi 200 sh, mai bine păstrezi banii si iei 100 noi.

Un autobuz de 2-3 ani vechime costă peste 100.000 de euro.

_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
58 de ani de transport cu troleibuzul la Cluj-Napoca 1959-2017.La mai mult!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Albert



Data înscrierii: 24/Apr/2013
Ultima vizita: 02/Iul/2016
Mesaje: 6
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 01 Iul 2016 14:36:29    Titlul subiectului: 185813

Atunci e si mai bine.Putea sa cumpere mai mult de 100 de autobuze noi daca un autobuz sh costa mai mult de 100.000€...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 22/Iul/2017
Mesaje: 237
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 01 Iul 2016 19:02:01    Titlul subiectului: 185814

În conferința de presă spunea că va cumpăra la anul și 300 de autobuze noi, 100 de troleibuze și în cea ce privește tramvaiele o afirmație excelentă...un număr considerabil de tramvaie.

Cumpărarea de autobuze SH mi se pare aberantă, ținând cont că aveți o grămadă de Citaroruri cu puțini kilometrii ce au nevoie doar de piese de schimb, care cu siguranță nu costă cât un SH vechi de 2-3 ani, Euro 4. Dar cam asta este logica unei prezentatoare TV plecată la cumpărături de mijloace de transport în comun...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
CLAXON



Data înscrierii: 09/Noi/2006
Ultima vizita: 22/Iul/2017
Mesaje: 119
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 01 Iul 2016 20:10:49    Titlul subiectului: 185815

Albert a scris:
Ai dreptate. O sa avem un parc pestrit. 200 de autobuze dintre care 30 Mercedes, 100 Volvo si așa mai departe.
Ea spune ca autobuze noi de 2-3 ani. Pai cine vinde autobuze noi? Un autobuz in 2 ani abia face 1 milion de km (maxim). Banuiesc ca si prețul o sa fie pe măsura. 70-80.000 de euro bucata. Decat sa cumperi 200 sh, mai bine păstrezi banii si iei 100 noi.



Citaro-urile noastre au in medie in momentul de fata undeva intre 400.000 - 500.000 km

_________________
611
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
virgilius



Data înscrierii: 21/Noi/2006
Ultima vizita: 09/Aug/2016
Mesaje: 160
Locație: Constanta

MesajTrimis: Sâm 02 Iul 2016 06:13:06    Titlul subiectului: 185818

Nici Halaicu, nici Viorel Lis, nici Basescu si nici Oprescu n-au avut o idee atat de nastrusnica ! Intrebare : ce primar general al capitalei a "batut palma" si a semnat actele cu nemtii de la Mercedes, pt.cele 500 fara A.C. +500 cu A.C. ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 25/Iul/2017
Mesaje: 1185
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Sâm 02 Iul 2016 10:38:50    Titlul subiectului: 185820

Cred că primar era Videanu în perioada aceea. Oricum e grav că nu s-a semnat și un contract de mentenanță pentru a nu se ajunge la situația din prezent.
_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
58 de ani de transport cu troleibuzul la Cluj-Napoca 1959-2017.La mai mult!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Albert



Data înscrierii: 24/Apr/2013
Ultima vizita: 02/Iul/2016
Mesaje: 6
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 02 Iul 2016 13:07:57    Titlul subiectului: 185825

Videanu era primar general. Era interimar pentru ca Basescu a castigat prezidențialele,iar el a asigurat postul de primar general timp de 3 ani.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Ed



Data înscrierii: 01/Dec/2014
Ultima vizita: 12/Iul/2017
Mesaje: 231
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 05 Iul 2016 20:47:17    Titlul subiectului: 185851

Doamna Pandele pare sa nu se piarda cu Firea Very Happy Ar putea sa ia niste autobuze Euro 5 articulate, chiar daca sunt mai vechi de 3-4 ani. De exemplu, exista niste Irisbus Citelis 18 Euro 5 care arata excelent, cel putin in exterior. Au 7-8 ani, dar sunt cu multe clase peste ultimele autobuze Irisbus Agora luate de CTP Cluj, iar in plus au si aer conditionat. Unde mai pui ca sunt mai noi cu vreo 5 ani decat cele luate anul asta second hand de compania din Cluj. Si costa sub 100.000 euro / bucata. Aici e si un exemplu:

http://autoline-eu.ro/sf/autobuz-autobuz-urban-IRISBUS-Citelis-18530-GA-23Lions-CityEEV6x-vorh--16061608054808540800.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 22/Iul/2017
Mesaje: 237
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 05 Iul 2016 21:21:09    Titlul subiectului: 185855

Momentan la Cluj circulă 40 de articulate noi și cam tot pe atâtea luate second. Deci să nu comparăm ceva existent cu ceva posibil într-un viitor
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ed



Data înscrierii: 01/Dec/2014
Ultima vizita: 12/Iul/2017
Mesaje: 231
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 05 Iul 2016 21:51:04    Titlul subiectului: 185860

Robert, eu ziceam ca idee. 99,9% RATB nu va lua autobuze articulate, desi parerea mea e ca ar fi utile pe liniile aglomerate. Argumentul sefilor RATB - cum ca articulatele s-ar "sufoca" in trafic - nu prea tine, atata timp cat in alte metropole europene, unele mai mari si mai aglomerate decat Bucurestiul, astfel de autobuze si-au dovedit utilitatea. Dar, pana la urma, e doar o parere, nici macar nu ma priveste...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 22/Iul/2017
Mesaje: 237
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 05 Iul 2016 22:05:32    Titlul subiectului: 185862

Articulatele în București nu sunt bune că sunt dublu la preț. Restul cum ai zis și tu e doar can-can și minciuni
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ed



Data înscrierii: 01/Dec/2014
Ultima vizita: 12/Iul/2017
Mesaje: 231
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 05 Iul 2016 22:33:18    Titlul subiectului: 185864

Daca articulatele costa dublu fata de autobuzele "simple", rezulta ca si comisionul cui trebuie ar fi mai mare. Ei pur si simplu l-au luat pe "nu" in brate si nu pot intelege de ce. Pentru client, pentru cetateanul de rand, pentru omul care isi plateste biletul si / sau abonamentul, introducerea unor autobuze articulate ar insemna un plus in privinta confortului. Nu e mai putin adevarat ca, decat sa ia niste rable vechi de 15 ani, uzate si vai de mama lor, asa cum a luat stim noi cine, poate ca intr-un fel e mai bine asa.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 22/Iul/2017
Mesaje: 237
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 06 Iul 2016 09:31:29    Titlul subiectului: 185874

Nu este vorba doar de costul de achizitie aici. Un articulat consuma dublu, are nevoie de mai multe pneuri si asa mai departe. Nu este o chestie de incapatanare ci o chestie financiara din moment ce mai sunt pe butuci vreo 300 de autobuze aproape noi.

Unele Agore L au inclusiv dispozitive pentru a introduce aer fortat pe timp de vara. Spre deosebire de 500 de Citaro fara nimic. Deci comparatiile nu isi au rolul.

Important este sa va alegeti cu niste autobuze bune sau chiar foarte bune pentru un transport civilizat
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Liviu1983



Data înscrierii: 06/Iun/2006
Ultima vizita: 02/Iul/2017
Mesaje: 72
Locație: Bucuresti 4

MesajTrimis: Sâm 09 Iul 2016 00:07:14    Titlul subiectului: 185894

Ed a scris:
Ei pur si simplu l-au luat pe "nu" in brate si nu pot intelege de ce.

Iti dau un motiv. Autobuze articulate ar insemna foarte probabil mai putine ture, mai putini soferi. Doar nu va asteptati ca un autobuz care circula azi la 4 minute sa circule cu articulate tot la 4 minute interval.

Mai bine se gandeau sa ia tramvaie SH dar nu stiu daca legislatia o mai permite. Acolo era cea mai mare nevoie. Un motiv pentru care se insista cu autobuzele SH ar putea fi starea dezastruoasa a celor ~350 defecte, cat de descompletate sunt, ar putea costa foarte mult repararea lor, un insider poate stie mai multe.

Inteleg ca primarul doreste marirea parcului, printre motive - cererea din noile ansambluri rezidentiale. Stradute inguste de la periferie, cativa calatori. Pentru asta, in cele mai multe cazuri e nevoie de midibuze/microbuze, ce Dumnezeu! Sa se gandeasca cu capul, nu sa se execute un hei-rup traditional romanesc!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 25/Iul/2017
Mesaje: 1185
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Sâm 09 Iul 2016 08:26:06    Titlul subiectului: 185895

Liviu1983 a scris:
Ed a scris:
Ei pur si simplu l-au luat pe "nu" in brate si nu pot intelege de ce.

Iti dau un motiv. Autobuze articulate ar insemna foarte probabil mai putine ture, mai putini soferi. Doar nu va asteptati ca un autobuz care circula azi la 4 minute sa circule cu articulate tot la 4 minute intervale

Nu neapărat. Pe linii aglomerate unde autobuzele solo sunt full pot fi păstrate aceleași intervale și cu articulate. Și și dacă ar fi mai puține ture, mai puțini șoferi ar însemna economie la salarii și la motorină.

_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
58 de ani de transport cu troleibuzul la Cluj-Napoca 1959-2017.La mai mult!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 21/Iul/2017
Mesaje: 6380
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 09 Iul 2016 20:01:34    Titlul subiectului: 185906

Nu era mai normal sa cumpere piese de schimb pentru autobuzele Citaro care stau pe bara din motiv de lipsa de piese de schimb ?

In orice caz, dupa multi ani, cand edilii capitalei nu concepeau sa cumpere second-hand uite ca in prezent situatia s-a intors cu 180 de grade.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Iul/2017
Mesaje: 6069
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 27 Iul 2016 11:56:55    Titlul subiectului: 186009

Da, acum s-a "sucit", cica vrea 500 de autobuze NOI, in formatul 300+200... iar din autobuzele "vechi" Mercedes doar 500 mai "merita" sa fie reparate... băi, boieru' tot boier, are banu' pe mână, cumpără... întrebarea e daca alea 200 sunt "rezerve" pentru primele 300, că la cum sunt întreținute... Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad

http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Economie/Stiri/Firea+promite+500+autobuze+noi+pentru+Bucuresti

"Firea promite 500 autobuze noi pentru București

Publicat 16:28 26.07.16

Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a renunțat la ideea achiziției de autobuze second-hand în București.Va cumpăra 500 de autobuze noi, a declarat ea într-un interviu.


Primăria Capitalei va cumpăra 500 de autobuze noi pentru Regia Autonomă de Transport București (RATB), în două tranșe, pentru că nu a găsit un producător care să livreze 200 de autobuze second-hand până la toamnă, a declarat Firea, într-un interviu acordat Hotnews.ro.

“Chiar astazi s-a finalizat caietul de sarcini și cred că într-o perioadă destul de scurtă de timp vom avea rezultatul acestei licitații internaționale(…). Pentru început 300 și ne mai dorim alte 200. (...). Practic, vom avea 300 de autobuze într-un timp cât se poate de scurt pentru că licitația demarează chiar în aceste zile. Și ne-am dori ca în perioada următoare, după ce finalizăm această primă etapă a licitației, să începem una pentru înca 200 de autobuze”, a spus primarul general al Capitalei.

Regia Autonomă de Transport București are în dotare acum 1.000 de autobuze Mercedes Citaro, cumpărate în timpul mandatului lui Adrian Videanu, dar noul primar susține că doar o parte mai sunt funcționale.

“Din cele 1.000 de autobuze RATB, doar 600 sunt în trafic, 300 sunt abandonate în autobază pentru ca nu au piese ori sunt defecte, și chiar dacă s-ar cumpara câteva piese, defecțiunile sunt prea mari și ar insemna un efort financiar foarte mare. Și am facut calculul împreună cu direcția tehnică din cadrul RATB, doar 500 din cele 1.000 de autobuze ar putea să fie totuși reparate și să aiba și aer condiționat și să arate civilizat. Si atunci ne-ar trebui încă 500 pentru a acoperi tot necesarul Capitalei și zonei metropolitane. De aceea ne dorim să mai achiziționăm”, a mai spus Firea. Ea spune că nu a găsit nicio firmă care să livreze 200 de autobuze second-hand până în toamnă.

“Am trimis prin RATB solicitări tuturor companiilor producatoare de autobuze, aveți aici lista, Mercedes Benz, Man Romania, VDL Bus Center Brasov, Iveco etc. Vă pot lăsa la dispoziție acest document în care am anunțat intenția noastră de a achiziționa autobuze second-hand, nu mai vechi de 5 ani, cele care sunt acum în trafic sunt de 9-10 ani, deci ar fi fost mult mai noi față de ceea ce există acum în flota RATB. (…) A existat și această informație, de ce să luam noi toate mașinile stricate din Europa, dar nu este adevarat, erau mașini mult mai noi și performante și fiabile față de ce există acum în parcul auto. Am primit răspuns doar de la Mercedes în care ni se spune că nu există în acest moment un stoc care ar putea fi vândut în cadrul unei licitații și să preluam noi ori prin leasing ori să cumpărăm direct. Cu alte cuvinte, acest capitol s-a încheiat pentru că nu avem de unde să cumpărăm autobuzele second-hand pe care ni le-am fi dorit în toamnă” a spus Firea."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf


Ultima modificare efectuată de către Catalin Ghita la Joi 28 Iul 2016 15:04:03, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuzele din Bucuresti Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community