Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Z.I.S. (Z.I.L) 154 si 155

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuzele din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 12 Mai 2006 16:31:27    Titlul subiectului: *Z.I.S. (Z.I.L) 154 si 155 22869

Să discutăm despre "Z.I.S. (Z.I.L.)" - 154 și 155.
154 era electrobuz Shocked (fiind produs până în 1948 nu a s-a denumit niciodată "Z.I.L.", schimbarea denumirii de "Z.I.S." în "Z.I.L." făcându-se în anul 1956, când a murit Lihacev, directorul uzinelor S venea de la Stalin, "Z.I.S." însemnând Zavod Imeni Stalin - adică Fabrica Numită Stalin); din câte știu acest tip de electrobuze nu au circular decât în București; ultima dată au circoolat pe linia 43.
Ceva detalii și poze cu el:
http://www.autogallery.org.ru/zis154.htm
http://bus.ruz.net/events/20040808/
http://www.classicbusdepot.com/bus-photos/59_0_1_0_C/
http://tallinn.mashke.org/g4/857/85710.jpg
Unele dintre aceste electrobuze au fost cumva transformate în troleibuze?
"Z.I.S." 155 a circulat în Ploiești (poate și în alte orașe); 2 a fost folosite în București și pe post de car de televiziune (venind echipate din U.R.S.S.); primul subiect reportaj făcut cu aceste care a fost concertul susținut de cântărețul francez de origine iatliană Yves Montand în febr. 1957 (când au fost aduse și autobuzele) - Montand fiind și primul intrepret transmis via satelit; un asemenea otobel se păstra în curtea Muz. Tehn "Prof. Dr. Dimitrie Leonida" din București - actualmente e într-un garaj I.D.E.B. și așteptă să fie restaurat
http://www.autogallery.org.ru/zis155.htm
http://bus.ruz.net/events/20040808/
Aici se poate vedea un 155 la Ploiești:
http://forum.tramclub.org/viewtopic.php?t=613
Tabla la aceste autobuze era nituită, nu sudată!!! Amebele otobele eru pure "G.M" style! Cool
154 era precum o L.D.E. (Locmotivă Diesel-electrică); nu avea schimbător de vizete; partea proastă cu acest tip de autobuze e că au masa proprie foarte ridicată!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 12 Mai 2006 17:20:43    Titlul subiectului: 22877

1. Ce înțelegi prin electrobuz? Teoretic, termenul de electrobuz ar trebui să fie folosit la autobuzele fuel-cell (la care producerea curentului electric se face printr-o reacție chimică a hidrogenului cu oxigenul)sau la troleibuzele care merg pe baterii. Altfel spus, electrobuzele ar fi vehicule propulsate electric fără a avea nevoie de rețea de contact.
2. ZIL-ul respectiv a fost caracterizat, într-un loc ca diesel-electric. Nu știu dacă funcționa după principiul LDE-urilor sau cutia de viteze utiliza electricitatea pentru ceva (nu știu exact). la autobuzele diesel-electrice, avem:
-un motor diesel de dimensiuni mici, montat transversal și vertical
-un generator
-un motor electric montat longitudinal.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 05 Mai 2010 09:51:56    Titlul subiectului: 126604

154 avea un motor diesel care acționa un generator electric, care la rândul lui acționa un motor electric. Cel puțin o parte din cele existene în București au fost transformat în ... troleibuze.

Din Muncitorul I.T.B. din anii '50. Din păcate deocamdată nu găsesc caietul unde aveam notate anul și numărul de ziar în care au apărut articolele, dar când am să-l găsesc am să le pun.

Mulțumesc Cătălin Ghiță (whitwolfcata) pt. scanări



61.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  144.77 kb
 Vizualizat:  de 25174 ori

61.JPG



_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
nbirna



Data înscrierii: 12/Mai/2010
Ultima vizita: 21/Sep/2023
Mesaje: 97
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 17 Iun 2011 22:36:37    Titlul subiectului: 144647

Autobuzele ZIS, importate la noi și folosite pe scară destul de largă în diferite orașe de provincie, au fost foarte puțin utilizate în București, la ITB.
Depun mărturie că ZIS 155 au fost utilizate, aproximativ prin 1955-1957, pe linia 47 ("strămoașa" liniei 37 de mai târziu: numărul 47 fusese moștenit/preluat din perioada "pre-comunistă", dar prin 1960, cred, când s-au sistematizat numerele liniilor de autobuz, cele cu "4x" fiind rezervate liniilor preorășănești, s-a produs o rocadă, 47 devenind 37...), ulterior fiind înlocuite cu vechile Renault-uri (cred că T6) care se mai aflau în parc, iar după 1960-1961 cu Skode moderne (pentru vremea aceea etc.)
ZIS 154 funcționând ca autobuz, la București, n-am văzut.
Au fost însă un număr de troleibuze obținute prin adaptarea unor ZIS 154 (au funcționat până la introducerea troleibuzelor de fabricație românească).



Planul autobuzului ZIS 155 (ЗиС-155).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  59.44 kb
 Vizualizat:  de 23903 ori

Planul autobuzului ZIS 155 (ЗиС-155).jpg



ZIS 154 8784a162d26c.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  154.39 kb
 Vizualizat:  de 23903 ori

ZIS 154 8784a162d26c.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
nbirna



Data înscrierii: 12/Mai/2010
Ultima vizita: 21/Sep/2023
Mesaje: 97
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 18 Iun 2011 17:36:40    Titlul subiectului: 144677

Iată și niște desene (foarte realiste) al autobuzelor ZIS 154 și ZIS 155, color (același plan de vopsire, alb-gălbui cu roșu viu, îl aveau și cele care au fost utilizate în România, inclusiv acele ZIS 154 folosite la București ca troleibuze)


ZIS 154.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.13 kb
 Vizualizat:  de 23845 ori

ZIS 154.jpg



ZIS 155 (desen colorat).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  110.84 kb
 Vizualizat:  de 23845 ori

ZIS 155 (desen colorat).jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
COSTACHE MIHAIL



Data înscrierii: 01/Feb/2009
Ultima vizita: 12/Mar/2024
Mesaje: 350
Locație: Bucuresti 2 (Tei)

MesajTrimis: Joi 30 Iun 2011 13:34:05    Titlul subiectului: 145239

Daca nu ma insel, un astfel de autobuz a existat pana acum cativa ani in curtea Muzeului Tehnic Dimitrie Leonida din Parcul Libertatii, in partea stanga cum intri in muzeu prin parc. Si-l aminteste cineva?
_________________
http://vaporase.forumotion.net/forum.htm
http://calatorii.myfreeforum.ro/forum.htm
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
nbirna



Data înscrierii: 12/Mai/2010
Ultima vizita: 21/Sep/2023
Mesaje: 97
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 30 Iun 2011 21:54:34    Titlul subiectului: 145263

Da, îmi amintesc foarte bine de el. Se vedea "peste gard", lângă clădirea muzeului, în stânga intrării în parcul Libertății (Carol), nu te puteai apropia să-l observi și "vizitezi" de aproape și era într-o stare avansată de degradare (prins bine de rugină, cu vopseaua tot mai deteriorată de la an la an). Astea sunt așa, amintiri de prin anii 80. Nu știu când a dispărut de acolo (sau dacă a dispărut: poate a fost deplasat altundeva). Știu în mod pozitiv (nu mai îmi amintesc de unde, dacă dintr-un articol de ziar despre Muzeul tehnic, ori un reportaj la radio etc. dar informația e sigură) că respectivul autobuz servise de fapt drept car de reportaj-transmisii "de pe teren" pentru Televiziunea română în primii ani de funcționare a acesteia (deci de prin 1956, probabil până către mijlocul anilor 60) și că avusese la bord tot echipamentul necesar pentru retransmisii televizate, și acela interesant, fiind "de epocă" (sovietic, evident, și din anii 50 ! Shocked ). Se pare că era ținut acolo, în curtea din dos a muzeului în vederea unei eventuale viitoare restaurări, care probabil că nu a fost posibil să mai aibă loc...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 01 Iul 2011 00:30:02    Titlul subiectului: 145270

Autobuzul e acum în Garajul "Di(Electrica)" - aflat vis-a-vis de muzeu, în clădirea fostei Centrale Disel-Electrice Filaret. Mai are ceva echipament pe dinăuntru! Shocked Cică nu mai au restauratori. Oricum, autobuzul e într-o stare Crying or Very sad
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
vlad



Data înscrierii: 16/Sep/2011
Ultima vizita: 05/Iul/2013
Mesaje: 4
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 22 Iun 2013 17:03:07    Titlul subiectului: 165302

Am reusit sa gasesc niste poze cu exemplarul de la Electrica. Bine ca s-a pastrat unul.


zis-2-300x199.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  18.3 kb
 Vizualizat:  de 20352 ori

zis-2-300x199.jpg



zis-1-300x199.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  15.21 kb
 Vizualizat:  de 20352 ori

zis-1-300x199.jpg



zis-3-300x199.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  17.87 kb
 Vizualizat:  de 20352 ori

zis-3-300x199.jpg



zis-300x199.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  19.33 kb
 Vizualizat:  de 20352 ori

zis-300x199.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 23 Iul 2013 01:09:34    Titlul subiectului: 165869

E cam ruginit săracul.
Nu știu dacă de acum 2 ani încoace au făcut ceva cu el.

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
ik149



Data înscrierii: 26/Mar/2008
Ultima vizita: 20/Feb/2024
Mesaje: 13
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 23 Iul 2013 21:14:04    Titlul subiectului: 165888

Spuneti si unde ati gasit pozele, ca asa e frumos.

http://www.simplybucharest.ro/?p=12708
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Mivu



Data înscrierii: 10/Sep/2015
Ultima vizita: 10/Sep/2015
Mesaje: 1

MesajTrimis: Joi 10 Sep 2015 16:15:38    Titlul subiectului: CAUT autobuz vechi 181411

Va salut oameni buni.

Caut sa cumpar un autobuz de cel mult 7m lungime. Trebuie sa fie un model cat mai vechi. Vreau sa-l reconditionez si sa-l amenajez. Partea grea cred ca va fi cu inmatriculatul...
Aveti idee unde pot sa gasesc asa ceva??

Ma puteti ajuta??
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuzele din Bucuresti Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community