Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Alta nastrusnicie: fara tramvai spre Dancu

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 25 Iul 2016 22:12:00    Titlul subiectului: Alta nastrusnicie: fara tramvai spre Dancu 185990

Citesc astazi pe pagina Facebook a unui fost viceprimar si fost posibil candidat la functia de primar (astazi consilier judetean sau ceva) ca el are o idee: sa nu se mai refaca linia de tramvai Tatarasi - Dancu, ci sa fie scoasa cu totul, sa se reabiliteze strada si sa fie puse autobuze.

Aici gasiti trasnaia: https://www.facebook.com/MariusSorinDANGA/photos/a.435723689825564.106706.234713309926604/1233911893340069/?type=3&permPage=1.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 1074
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 26 Iul 2016 08:08:26    Titlul subiectului: 185992

Da, interesantă idee. Hai să scoatem și tramvaiul de pe Copou, doar avem autobuze. La fel și cel din Canta, Dacia și CUG. Avem autobuze! F**k it!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1004
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 26 Iul 2016 08:36:35    Titlul subiectului: 185993

Pe lângă faptul că această decizie ar fi o prostie (s-a investit în refacerea macazurilor din zona Tătărași Sud), nu este clar cum se va face transbordarea călătorilor care doresc să meargă spre Dancu. În lipsa unei taxări flexibile va fi nevoie, probabil, ca respectivii călători să composteze de două ori bilete.

Soluția este unificarea traseelor 3 și 6 astfel încât ”noul 3” să facă legătura Dacia - Dancu. Tramvaiele de pe 3 și 6 merg și în prezent unul după altul, cel puțin între Arcu și Tg. Cucu.

Tramvaie dublu articulate pe traseul 3 avem deja, deci nu văd nicio problemă ca acestea să meargă pânã în Dacia (oricum nu circulă 200 de călători din Dacia până în Dancu în același timp pentru a se aglomera).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 26 Iul 2016 08:59:07    Titlul subiectului: 185994

Cum am spus in nenumarate randuri, unificarea traseelor 3 si 6 ar fi o consecinta fireasca a prelungirii traseului 6 spre Tatarasi (astfel incat legatura Dacia/Alexandru <-> Tatarasi sa se faca pe drumul cel mai scurt, nu ocolind tot orasul cu 11 sau 47), a suprapunerii acestuia pe o distanta mare peste 3 si a imposibilitatii de a intoarce vagoanele in Tatarasi Sud. In acest mod se bifeaza si o regula de aur a organizarii retelelor de transport public in privinta acestui traseu. A nu se uita ca prima varianta a traseului 6 dupa darea in exploatare a liniei de tramvai de pe str. Silvestru (Gara <-> Pasaj Alexandru cel Bun) a fost 3-ul prelungit de la Gara pana la Zimbru (la acea vreme inca nu era facuta linia intre Zimbru si Dacia), deci chiar si comunistii aveau cat de cat in vedere teoria din domeniu la organizarea retelelor (din pacate, zonele industriale si cartierele muncitoresti au dat peste cap buna practica).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 1074
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 26 Iul 2016 10:22:18    Titlul subiectului: 185995

Eu văd așa problema traseelor între Dacia și Tătărași - Dancu.

Traseul 3 trebuie unit cu 6. E clară treaba asta. S-ar mai pune 3 - 4 vagoane și 2 ranforsări și cu asta basta.

Traseul 11 trebuie să rămână. El are cu totul și cu totul altă utilitate. Tătărași - Piața Nicolina - Piața Alexandru. Eu spre exemplu merg cu el la job, nu mă duc la piață.

Traseul 47 face legăturile astea un pic diferit. Consider că și el trebuie să rămână.

Eu aș face și am mai propus asta, un 13 până în Dancu, ca să sparg 1 și 13. Știu că nu s-a justifica atâtea vagoane până în Dancu, dar tot cred că ar fi mai cerut pe acolo, decât pe la Tepro.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
EEG



Data înscrierii: 27/Sep/2012
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 414
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 26 Iul 2016 10:52:51    Titlul subiectului: 185996

Dar care mai e situatia terenului pe care a fost vechiul rond din Tatrasi Sud(2 Baieti). Nu am mai fost din mult prin zona dar stiu ca erau niste cascaravete pe acolo ,nu constructii durabile. Oare primaria nu poate rascumpara de la individul ala inapoi terenul?
In fine ,ideea ar fi constructia unui rond in zona .Atunci s-ar "sparge" si 13-le. Cu 1 e mai usor ,exista rondul de la Baza 3.
Cat priveste ideea stralucit-luminoasa a lui nenea ala cu desfintarea liniei spre Dancu ,nimic nu ma mai mira.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 26 Iul 2016 11:49:49    Titlul subiectului: 185997

tramfan a scris:
Traseul 11 trebuie să rămână.

V-am mai spus ca traseele de tramvai nu trebuie privite zona terminala <-> zona terminala, ci ca lanturi de tronsoane cu incarcare aproximativ egala. Deci, da, 11 trebuie sa ramana, dar nu pentru legatura Dacia/Alexandru <-> Tatarasi, ci pentru segmente gen Dacia/Alexandru <-> N. Iorga, N. Iorga <-> Calea Chisinaului/Tatarasi, Calea Chisinaului <-> Tatarasi. Mai mult, eu l-as uni cu portiunea Tatarasi <- > Copou din 1/13 (cu anularea restului parcursurilor acestora), astfel incat sa nu intoarca in Tatarasi Nord, ci sa mearga mai departe, spre Copou, formandu-se astfel si alte inlantuiri de segmente cu incarcare aproximativ egala (Cart. Metalurgie <-> Tatarasi/Centru/Copou, Tatarasi <-> Centru/Copou, Centru <-> Copou) si eliminand dublarea Baza 3 <-> Tatarasi (pe bd. Metalurgiei nu trebuie mai mult de un traseu). Si la 3-ul propus de mine a fi 3+6 actuale ar fi voba despre astfel de inlantuiri, desigur (Dacia/Alexandru cel Bun <-> Gara/Centru/Tatarasi, Gara <-> Centru/Tatarasi/Dancu, Centru <-> Tatarasi/Dancu, Tatarasi <-> Dancu).

tramfan a scris:
Traseul 47 face legăturile astea un pic diferit. Consider că și el trebuie să rămână.

Traseul 47 este aberant dpdv al organizarii eficiente a retelelor de transport public. E urias si sinuos, traverseaza complet orasul, consuma resurse de tot soiul. Trebuie inteles ca nu pot exista legaturi directe de oriunde pana oriunde si in orice mod, ci trebuie mers pe conexiuni eficiente, astfel incat sa poata fi sustinuta acoperirea intregului oras (exista zone care nu au acces la transportul public, iar necesarul pe fiecare dintre acestea ar fi mic, chiar si de un singur vehicul, care poate circula si gol de la o cursa la alta, dar care trebuie mentinut pentru a asigura caracterul social al serviciului public). Sunt niste mecanisme clare, cititi teoria, se gasesc carti, articole si studii cu nemiluita pe net...

Sigur, deocamdata 47 exista si va exista, pentru ca e inca mult de lucru la mecanismele pentru eficientizarea retelei de transport public din Iasi, dar trebuie sa va formati baza pentru a privi lucrurile asa cum trebuie ele sa fie pentru viitor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1004
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 26 Iul 2016 12:06:50    Titlul subiectului: 185998

Radu Czech/Cristina Albu a scris:
Mai mult, eu l-as uni cu portiunea Tatarasi <- > Copou din 1/13 (cu anularea restului parcursurilor acestora), astfel incat sa nu intoarca in Tatarasi Nord, ci sa mearga mai departe, spre Copou.


”Big Like”! Această modificare ar trebui făcută cât mai curând! Nu-mi dau seama câte unități are trebui adăugate pentru ca traseul 11 să aibă totuși un interval de urmărire acceptabil (ținând cont și de aglomerările de pe parcurs) însă nu cred că mai mult de 5.

De asemenea, nu știu în ce măsură traseul 6 ar putea redirecționat spre zona CUG pentru a reface (un tramvai la 15-30 minute) legătura CUG - Podu Roș - Centru - Gară - Dacia (fosta linie 9b, așa cum apare aici: http://retele.tramclub.org/I/Tr/9b.html ).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 26 Iul 2016 13:16:26    Titlul subiectului: 185999

Astfel de modificari nu pot fi facute pana cand nu se rezolva cumva problema traficului vs. transportul public, cea a unei noi filosofii de taxare, cea a amplasarii mai bune a statiilor in zonele de transbordare, cea a organizarii de statii intermodale, problemele legate de infrastructura, intretinere si parc de vehicule. Deci, nu, nu se pot face modificarile propuse in viitorul apropiat, oricat de frumos ar arata ele...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community