Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Premiere si recorduri in transportul bucurestean
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Istoricul transportului bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
falizwim



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Aug/2013
Mesaje: 56
Locație: Bucuresti 3 (Labirint+Traian) - Israel

MesajTrimis: Lun 22 Ian 2007 15:26:06    Titlul subiectului: *Premiere si recorduri in transportul bucurestean 44419

Prima linie de tramvai cu cai a fost 1
Prima linie de tramvai electric a fost 14
Prima linie de troleibuz a fost 81
Prima (si unica) linie de tramvai inelara a fost 26
Prima (si unica) linie de autobuz inelara a fost 33
Prima linie de autobuz articulata a fost 37
Prima linie rapida de autobuz a fost 201
Prima linie de troleibuz articulata a fost 84

_________________
ENG(tram)=ROM(vai)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Lun 22 Ian 2007 22:52:56    Titlul subiectului: 44455

Prin 1984 existau trei linii inelare de autobuz:
133 Pta Puisor (Gara Basarab) - Gara de Nord-Pta Romana-Foisorul de Foc-Traian-Marasesti-Pta Puisor
104 Intr 23 august p4=Bd. 1 Decembrie 1918-Leontin Salajan-Muncii-Intr. 23 August p4
165 ICME-Drumul intre tarlale-Ion Sulea-Leontin Salajan-Morarilor-Pantelimon-sos. Garii Catelu-ICME.

Dupa 1986 a mai fost o linie (dupa ciuntirea si desfiintarea lui 26, unica) inelara de tramvai 39 Sura Mare-Zetarilor-Rahova-Viilor-Sura Mare.

Unica linie preoraseneasca de tramvai a fost 29 CFR Prograsu - CFR Jilava.

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 22 Ian 2007 23:01:44    Titlul subiectului: 44457

Prima linie inelară de tramvai din București a fost 16, nu 26! Asta din anii '20 până prin 1939-1940.
Linia 84 a fost de asemenea prima linie de troleibuz din România care a folosit troleibuze românești (T12).

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
PSC



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 29/Oct/2020
Mesaje: 129
Locație: Bucuresti 2 (Colentina)

MesajTrimis: Joi 20 Mar 2008 16:56:08    Titlul subiectului: 1646 90378

Singurele portiuni din Bucuresti unde reteaua de contact a troleibuzelor era montata pe console oblice au fost Magistrala Nord-Sud (intre P-ta Unirii si Cal. Serban Voda) si Splaiul Unirii (intre P-ta Unirii si Timpuri Noi). Pe sub aceste console oblice treceau troleibuzele 82, 83 si 87 (Magistrala Nord-Sud) si respectiv 94 si 95 (Splaiul Unirii).
Consolele oblice nu erau de forma catenarelor din Militari sau Drumul Taberei de acum, ci similare cu cele din Brasov, de pe Cal. Bucuresti, Bd. Saturn, Bd. Garii, Str. 13 Decembrie, Str. Harmanului etc.

_________________
Munca în exces duce la deces!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Joi 20 Mar 2008 22:53:33    Titlul subiectului: 90392

Liniile cele mai lungi:

20 Laromet - Romprim (Automecanica) - cea mai lunga la inceputul anilor 80
24 Damaroaia - Republica
25 Dep Militari - CFR Progresu
In a doua jumatate a anilor 80, cea mai lunga linie, care traversa orasul de la nord la sud a fost 17 de la Pipera la CFR Progresu: Pipera-Dimitrie Pompei-sos. Petricani-Bd Lacul Tei-Lizeanu-Bucur Obor-Mihai Bravu-Dudesti-Nerva Traian-Serban Voda-Giurgiului-CFR Progresu.

Troleibuze:
82 Sura Mare – Aeroport Baneasa
87 Sura Mare – Pajura
83: Sos Nordului - Dumitru Petrescu
84 V. Ialomitei - Bd Muncii (cea mai lunga anii 80)
88 Tacerii – Baicului (în anii 80)
90 Cet Vest - Verdi (anii 80), V. Ialomitei - Stadionul National (dupa 1990)
69 V. Argesului - Baicului (a doua ca lungime dupa 90)

Autobuze:
Înainte de renumerotarea din 1981 o linie celebra era 74, din Militari pana la Granitul, singura linie de o asa lungime care circula pe stradutele inguste din centru – Maria Rosetti etc. Celebritatea ei a durat pana la cutremurul din 77 cand a fost sparta în 74 și 74b (ulterioarele 124 și 274)
La ora actuala, o linie lunga și intortocheata este 105 Platf Ghencea – Pta Presei.
Nu prea exista linii de autobuze care sa taie orasul în puncte extreme, asa cum au fost cele de tramvai sau troleibuz. Ele au o lungime relativa, centru-cartiere.

Cea mai aglomerata zona în anii 80 era Piata Unirii – cu 13 linii de tramvai, 8 de troleibuz și 18 linii de autobuz

Cele mai scurte linii de troleu la ora actuala au ramas 73, 74, 76, in sudul orasului, izolate de restul retelei.

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 21 Mar 2008 06:25:52    Titlul subiectului: 90396

În anii '80 o altă linie de tramvai foarte lungă a fost linia 13, care traversa orașul de la Est (Panetelimon) la Vest (Militari) (capete de linie Întrep "Granitul" și Dep. Militari).
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
bogdanpopescu



Data înscrierii: 20/Dec/2007
Ultima vizita: 11/Sep/2008
Mesaje: 346
Locație: Bucuresti 1

MesajTrimis: Vin 21 Mar 2008 11:33:10    Titlul subiectului: 41, prima linie "metrou usor", 300, cea mai scurta 90399

Arrow Prima si unica linie "metrou usor" data in exploatare de Regia Autonoma de Transport Bucuresti este 41 (Piata Presei Libere-Ghencea). Data in exploatare in 2002, ea este deservita, in prezent, de 2 depouri, Alexandria (V3A-93-CH-PPC si V3A-93) si Bucurestii Noi (V3A-93 si V3A-93-PPC) si este printre cele mai aglomerate linii ale RATB-ului.

Arrow Cea mai scurta linie urbana (permanenta, nu naveta) la ora actuala e 300 (Clabucet-Bd. Nicolae Balcescu). Are o lungime de 5.5 km.

Arrow Printre cele mai lungi linii poate fi inclusa si linia 381 (Piata Victoriei-Piata Resita). Iar cea mai lunga linie care ajunga la centrul Capitalei (nu cea mai lunga linie a RATB-ului, ea ar trebui sa fie una preoraseneasca, cu circa 30-40 km lungime) este nimic alta decat... 783 (Aeroport International "Henri Coanda"-Piata Unirii), care are, in total, 16.2 km!

Arrow Recordul intitulat "linie cu cea mai multe autobaze/depouri pe care ii deserveste" este detinut de linia-naveta 634, fiind deservita in continuare de 5 autobaze (in ordinea alfabetica): Ferentari (DAF si DAC), Militari (Rocar de Simon), Nordului (DAF), Pipera (DAF) si Titan (Rocar de Simon).

_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
PSC



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 29/Oct/2020
Mesaje: 129
Locație: Bucuresti 2 (Colentina)

MesajTrimis: Sâm 22 Mar 2008 10:51:26    Titlul subiectului: Alte date 90426

Linia 88 circula, in forma initiala, intre Cal. 13 Septembrie si Bd. Lacul Tei (str. Teiul Doamnei). Ulterior, a fost prelungita pana la Tacerii. Pana in 1986 a continuat sa intoarca pe str. Teiul Doamnei, aflandu-se printre cele mai lungi linii de troleibuz. Reteaua de contact de pe bd. Lacul Tei si bucla de capat au existat in aer inca 2 ani dupa desfiintarea liniei, eu imi facusem un obicei de a ochi firele cu bulgari de zapada.

Actualmente, cea mai grea linie de troleibuz din Bucuresti este 66. Grea, in sensul ca trece prin cele mai multe puncte de interes si prin cele mai dificile intersectii.

Linia de tramvai cu cea mai veche retea de contact in functiune a fost linia 28.

Actualmente, cele mai vechi elemente de retea de contact pentru tramvaie, in exploatare, se pot regasi in curtea URAC.

Linia de troleibuz cu cele mai noi elemente de retea de contact este tot 66.

Singura linie de tramvai care n-a functionat niciodata este cea din spatele Pietei Delfinului, construita in 1986 si desfiintata la sfarsitul anilor '90. Facea parte din proiectul lui Ceausescu, cu linia 5 ca linie unica de tramvai care sa traverseze tot orasul.

Pe linia 16, pe bd. Lacul Tei, la intersectia cu str. Maica Domnului și cu str. Teiul Doamnei exista cateva traversee care dateaza de pe vremea liniei 88. Nici acum nu au fost inlocuite, dar nici nu e nevoie.

_________________
Munca în exces duce la deces!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Sâm 22 Mar 2008 20:49:51    Titlul subiectului: 90467

Daca tot vorbim de premiere si recorduri cred ca si linia 15 de tramvai se poate numara printre recorduri ca lungime, astfel prin anii 86-90 aceasta linia avea traseul urmator: Depoul Alexandria-Rahova-Filaret-Marasesti-Dristor-Ilioara-Piata Titan-Bd Leontin Salajanu-Policolor-Compl. ITB Titan-Intrare Sat Catelu si era la acea ora una dintre cele mai lungii linii de tramvai, o cursa dura aproximativ 2 ore!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Dum 23 Mar 2008 02:28:15    Titlul subiectului: 90521

Un numar neobisnuit de linie – cel mai mare pt liniile urbane a fost linia 390, linie speciala care facea legatura intre Pta Operei si Valea Argesului – a functionat putin timp la inceputul anilor 90.
Linii care si-au pastrat - aproape – neschimbat traseul o perioada lunga de timp :
Singura linie de tramvai in functiune care si-a apstrat cat de cat traseul original e 16 – Sf. Gheorghe – Pipera (o perioada a circulat extins Pipera-Republica), acelasi de la infiintarea ei;
a mai fost si inainte linia 16, dar pe alte trasee, aici e vorba de ultima infiintare a liniei, cu ocazia deschiderii liniei catre Pipara.
La troleibuze :
71 – V. Argesului – Gara de Nord
85 – Gara de Nord – Baicului
86 – revenit la vechiul traseu din anii 70, dupa ce un timp in anii 80-90 a circulat pana la Gara, Pajura – Stadion Lia Manoliu
93 – V. Ialomitei – Gara de Nord
La autobuze sunt linii care si-au pastrat traseul avut la data infiintarii : 100, 400, (200), 466 (166)
Alte linii longevive
102 – Bd Basarabia – Pta Sudului/Sos Giurgiului
105 Dr Taberei (cu prelungirile de rigoare din cartier) – Pta Presei
116 RaduVoda/Pta Unirii/Sf Vineri – Gara Progresu
117 Pta Unirii/Sf Vineri – Salaj
Dupa cum se vede, unele au acelasi traseu din ziua infiintarii, altele si-au pastrat cu mici modificari traseul de la sfaritul anilor 70, adica aproape 30 de ani (ex. 141, 178, 311).

Cea mai scurta linie de tramvai, pana la desfiintarea sa a fost 4 de la Zetarilor la Sura Mare (linia 31 are si ea locul la premniere, ca fiind cea mai folosita linie pentru perioade scurte de timp, indiferent de lungmea traseului avut).
Cele mai scurte linii de autobuz sunt 100, 106, 241, 242 (au mai fost prin anii 80-82 cateva asemanatoare: 211, 222, 223)
Altele scurte, apropiate de cele de mai sus: 162, 163, 181.

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 23 Mar 2008 08:35:41    Titlul subiectului: 90526

Pe traseul Sf. Gheorghe - Pipera linia 16 a fost reînfințată. În trecut ea avea un traseu foarte diferit și, după cum am spus mai sus, a fost și prima linie inelară din București.
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
PSC



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 29/Oct/2020
Mesaje: 129
Locație: Bucuresti 2 (Colentina)

MesajTrimis: Dum 23 Mar 2008 10:53:16    Titlul subiectului: 1646 90532

Linia de autobuz cu cel mai mare timp de acces/retragere era 460. Pe itinerar, timpul de acces si retragere era trecut 50 minute. Practica dobora teoria de multe ori.

Singura portiune pe care autobuzele circulau fara sa le fie asigurata cota de motorina era intre autobaza Floreasca si platforma de parcare de pe str. Barbu Vacarescu (acum desfiintata). Autobuzele ieseau pe str. Rossini, traversau str. Barbu Vacarescu si intrau in platforma. Timp acces: 5 minute. Da, dar intr-o perioada s-a lucrat la bordurizarea strazii si la asfaltarea ei, asa ca autobuzele ocoleau astfel: str. av. Banciulescu, Cal. Floreasca, str. Glinka, str. Barbu Vacarescu, platforma. Timp: 15 minute, cu tot cu stat la semafoare (2 buc.). 15 minute in care motorul consuma combustibil care nu era trecut in activitatea zilnica a autobuzului si pe care soferii il justificau la mica intelegere cu autobaza.

Ca veni vorba: tramvaiul 4 a avut initial un traseu destul de lung: cartier Colentina-P-ta Scanteii (fostul capat al lui 41). De asemenea, tramvaiul 27 avea si el un traseu lung, de la intrarea in satul Catelu si pana la Gara Basarab (1987, timpul unei semicurse era cam de o ora).

Tramvaiul 34 se va inscrie si el la un record unic in Romania: va cobori intr-un pasaj ca sa urce imediat din nou la suprafata, dupa care va cobori iarasi in pasaj ca sa urce imediat din nou (intersectia Obor).

_________________
Munca în exces duce la deces!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Lun 24 Mar 2008 11:55:58    Titlul subiectului: 90617

Linia de tramvai cu cei mai multi km de cale de rulare modernizati 100% este linia 25 CFR Progresu-Dep. Militari care se pare ca este si cea mai lunga (ca durata de timp) linie de tramvai din Bucuresti, in timp ce cele mai lungi linii de troleibuz sunt 69, 86 si 90!
Si recordul linie 13, ca cea mai lunga linie de tramvai din Bucuresti, inca nu a fost "batuta" de nicio alta linie, durata unei curse era de 160 de minute!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Lun 24 Mar 2008 20:15:34    Titlul subiectului: 90668

Inainte de configuratia actuala (sa zicem incepand cu anii 70) unele linii au existat pe alte trasee in anii interbelici sau dupa.
O linie de tramvai care nu mai exosta acum, suspendata din cauza deselor lucrari la reteaua de tramvai este 2, care a reusit sa-si pastreze timp de 40 ani capetele neschimbate: Cart 16 Februarie si Depoul Alexandria; a tinnut acest record pana în 2004, cand s-a suspendat pe perioada nedeterminata datorita modernizarilor din zona.
O linie cu dese aparitii „episodice” este 31, la inceput un inlocuitor al vechii linii 3 barat Mezes-Pta Scanteii (fosta ramura a lui 3), dupa o pauza lunga apare la inceputul anilor 90 pe traseul Lizeanu-Republica, ca spre sfarsitul acestora sa circule în zona de nord, de la Gara de Nord catre Bucuresti Noi. După un timp reapare ca linie naveta cu ocazia unor lucrari în Berceni (31 și 48 care intorceau la Zetarilor).
Ultima aparitie a acestei linii oropsite s-a materializat intr-un traseu naveta „caricatura” Gara de Nord-Depoul Victoria, cu unul sau doua vagoane pe traseu.
De ce linia 25 nu poate avea cea mai lunga durata de timp: deoarece a avut o functionare regulata, fiind suspendata intre anii 1986-1987 si 1990-2007. Traseul actual al liniei 25 (capetele) functioneaza din 1974, cu pauza amintita mai sus.
Cea mai veche linie de tramvai inca în functiune este 5, asa cum cele mai vechi linii în functiune permanenta de troleibuz și autobuz sunt la ora actuala 85 si 131 (fostul 31)

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdanpopescu



Data înscrierii: 20/Dec/2007
Ultima vizita: 11/Sep/2008
Mesaje: 346
Locație: Bucuresti 1

MesajTrimis: Lun 24 Mar 2008 23:20:05    Titlul subiectului: 1646 90674

PSC a scris:
Linia de autobuz cu cel mai mare timp de acces/retragere era 460. Pe itinerar, timpul de acces si retragere era trecut 50 minute. Practica dobora teoria de multe ori. [...]
Si linia cu cel mai scurt timp de acces/retragere era, si inca este, 135 (C.F.R. Constanta-C.E.T. Sud Vitan). Nu sunt sigur daca asa e, ca totul e depinde de unde faceau soferii prima cursa (cu alte cuvinte, care e traseul "ducere"?). Daca traseul numit "ducere" ar fi CFR Constanta-CET Sud Vitan atunci linia 135 detine acest record intitulat "Linia cu cel mai scurt timp de acces/retragere".
itb 139 a scris:
[...] cele mai lungi linii de troleibuz sunt 69, 86 si 90 [...]
Mi se pare ca 69 e cea mai lunga linie de troleibuz, facand legatura vest-est (Dr.Taberei-Gara Obor/de Est).
Iar linia 85, in afara ca este si cea mai veche linie de troleibuz, este si singura linie RATB care face legatura intre doua gari distantate intre ele (excludem traseele RATB care fac legatura Gara de Nord-Gara Basarab), in acelasi timp cu unele dintre magistralele feroviare CFR (Gara de Nord-Gara de Est).
Am o intrebare: 65-ul cumva circula, in prezent, pe o parte din traseul defunctei 87? Ca daca asa este, si 87-ul e infiintat dinaintea lui 85, atunci 65-ul este cea mai veche linie de troleibuze care exista in Bucuresti, pe o parte din ea si/sau intregul traseu. Iar 85 ramane linia care a ramas intreaga de cand a fost "botezata".

Un alt record: 381 este singurul expres care s-a transformat intr-o linie urbana.

_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Mar 25 Mar 2008 17:08:53    Titlul subiectului: 90747

Da, linia 65 circula in locul linie 87, aceatsa linia a fost desfiintata si dupa aceea, dupa catva timp, dupa ce au vazut cei din RATB ca 86 nu face fata in Pajura, au reinfiintat linia sub alt indicativ 65, iar dupa parerea mea printre liniile cu cel mai scurt timp de acces/retragere pot fi si liniile, aleatoriu luate, 407(Dep. Alexandria-Pod Arges) care are un timp de acces/retragere de 5 minute, 439 (Dep.Alexandria-Clinceni), acelasi timp de retragere de 5 minute, 139, 141 sau 323 care au capatul la Zetarilor si pana la autobaza Ferentari nu fac mai mult de 5 minute!
Iar ca o premiera singurul depou care "adaposteste" si troleibuze si tramvaie este depoul Bucuresti-Noi, iar ca cea mai mica autobaza este autobaza Obregia!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PSC



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 29/Oct/2020
Mesaje: 129
Locație: Bucuresti 2 (Colentina)

MesajTrimis: Mar 25 Mar 2008 17:12:44    Titlul subiectului: Corectie 90748

Linia 22 (tramvai) a fost si ea o linie care, din linie importanta, a devenit de umplutura; se poate inscrie in categoria liniilor de tramvai cu traseul integral modificat. Astfel, pana in 1986 intorcea la P-ta Sf. Vineri si mergea in Berceni (probabil pana la IMGB). Apoi, datorita sistematizarii ceausiste, a fost desfiintata. In anii '90 a reaparut, pe un traseu total modificat, ca supliment al liniei 21, intre P-ta Sf. Gheorghe si cartier Colentina.

Bucurestiul este in prezent singurul oras din Romania unde reteaua de transport in comun nu include linia 1!

Linia 85 de troleibuz este singura din București căreia, de la înființare, nu prea i s-a modificat traseul, la fel s-a întâmplat și cu linia 21 de tramvai. Singura modificare a fost extinderea traseului până la Uzina de Țevi Sudate, cu desființarea sensului de întoarcere de pe Str. 7 Noiembrie și a punctului terminus Cornișor. Am folosit denumirile valabile pe atunci. Deci, linia 21 are 98% același traseu încă din momentul înființării.
Totodată, este singura linie de tramvai care și-a păstrat traseul în condițiile în care străzile pe care circulă au fost sistematizate în proporție de 80% (aproximativ).

_________________
Munca în exces duce la deces!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 25 Mar 2008 20:43:48    Titlul subiectului: 90767

Poate 'printre putinele', dar in nici un caz 'singurul' oras fara linia 1.
Altele ar mai fi: Baia Mare, Braila, Satu Mare, Targu Mures.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Mie 26 Mar 2008 05:34:58    Titlul subiectului: 90789

PSC a scris:
Linia 22 (tramvai) a fost si ea o linie care, din linie importanta, a devenit de umplutura; se poate inscrie in categoria liniilor de tramvai cu traseul integral modificat. Astfel, pana in 1986 intorcea la P-ta Sf. Vineri si mergea in Berceni (probabil pana la IMGB). Apoi, datorita sistematizarii ceausiste, a fost desfiintata. In anii '90 a reaparut, pe un traseu total modificat, ca supliment al liniei 21, intre P-ta Sf. Gheorghe si cartier Colentina.
Linia 22 a fost un timp linie temporara intre Fizicienilor si Dristor, pe timpul lucrarilor la metrou din zona Salajean - Ressu. Apoi s-a schimbat in 30 care mergea intre Fizicienilor si Unirii via Calea Vitan- Marasesti.
_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mie 26 Mar 2008 05:45:52    Titlul subiectului: 90790

De fapt este exact invers... 30 (Unirii-Cal. Vitan-Fizicienilor) s-a spart in 30 (Unirii-Dristor) si 22, fiind nevoie mare de bidirecționale în zona liniei 41 (liniile 47 și 48 ), 22 rămânând cu un V2A-2S pe traseu și unul de rezervă. După aia s-au reunificat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Daf686



Data înscrierii: 19/Dec/2006
Ultima vizita: 27/Iul/2014
Mesaje: 173
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 26 Mar 2008 06:37:02    Titlul subiectului: Re: 135, linia cu cel mai scurt timp de acces/retragere 90792

bogdanpopescu a scris:
[Si linia cu cel mai scurt timp de acces/retragere era, si inca este, 135
139, 141, 323 au timpi de acces / retragere de 2 minute, aici este recordul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Mie 26 Mar 2008 23:14:00    Titlul subiectului: 1646 90833

21 nu a avut niciodata de la infiintare traseul actual. Pana in 1964 a circulat la CFR Progresul, dupa care a fost scurtat la Sf. Gheorghe. Si el este un traseu care timp de 40 de ani a ramas intre aceleasi puncte terminus, cu mici modificari - prelungirea la Helitube. Pana la suspendarea lor, la aceasta categorie se inscriau si liniile 2, 11, linia 2 intre 16 Februarie si Depoul Alexandria ~1964-2004; linia 11 intre 16 Februarie si Romprim (dupa preungirea de la Pta Sudului (~1979-~2005), linie care si ea si-a pastrat in acest interval de timp traseul initial, fara alte prelungiri (nici nu ar fi avut unde).
_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Joi 27 Mar 2008 16:44:13    Titlul subiectului: 90874

Calea de rulare cea mai veche se afla pe linia 24, pe tronsonul cuprins intre Bulevardul Bucuresti-Noi si Cartierul Damaroaia, aceasta cale de rulare nu a fost schimbata niciodata din - daca nu ma insel - 1973, anul cand a fost dat in folosinta tramvaiul 2. Linia de tramvai pastreaza aceeasi "tehnologie", linie de tramvai inglobata in piatra cubica!
Iar ca linii de autobuz care circula de 26 de ani pe acelasi traseu as enumera liniile 101, 102, 105, 112, 116, 117, 139, 141, 163, 232, 311!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PSC



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 29/Oct/2020
Mesaje: 129
Locație: Bucuresti 2 (Colentina)

MesajTrimis: Joi 27 Mar 2008 18:28:18    Titlul subiectului: 101 90879

101 nu a circulat la fel tot timpul. Înainte de venimentele din decembrie 1989, unul din capete era la Intreprinderea de Cinescoape, cu vreo două stații înainte de actualul capăt al tramvaiului 16. Ulterior, capătul a fost mutat la Bucur Obor, funcționând așa destul de mult timp, pentru ca, ceva mai recent, capătul să fie mutat la Doamna Ghica.

Așa cum linia 22 (Cart. Colentina-P-ța Sf. Gheorghe) devenise un supliment pentru linia 21, tot la fel linia 63 (Spital Fundeni-P-ța Rosetti) era un supliment pentru linia 66, iar linia 201 (Bucur Obor-Cinescoape) era un supliment pentru linia 101. Toate aceste trei suplimente au fost desființate.

_________________
Munca în exces duce la deces!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Joi 27 Mar 2008 19:49:58    Titlul subiectului: 90888

Linia din Damaroaia a avut ultima mdoernizare in 1973, dar ea exista din 1957, cand s-a prelungit 24 de la Gara de Nord, daca nu o fi mai veche - deci, iata un nou record, unul din capetele liniei 24 a ramas acelasi de 51 de ani.
_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Istoricul transportului bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 1 din 4

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community