|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
PSC
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 29/Oct/2020 Mesaje: 129 Locație: Bucuresti 2 (Colentina)
|
Trimis: Joi 27 Mar 2008 21:00:39 Titlul subiectului: 7 autobuze |
90911 |
|
Șos. Colentina a deținut, la mijlocul anilor '80, un record absolut: în acea perioadă, între Bucur Obor și Doamna Ghica, pe o distanță de 3 stații, în paralel cu tramvaiele 1, 4 și 21, circulau 7 linii de autobuz: 101, 109, 143, 176, 201, 209 și 276.
De asemenea, în perioada 1980-1985, exista linia de noapte 404, deservită de maxi-taxi, cu microbuze Mercedes de tip ONT, având la geamuri perdeluțe albastre, dar vopsite în schema alb-roșu ITB (la interior păstrau, însă, vopseaua albastră originală). Circulau între Piața Unirii și Uzina de Țevi Sudate. _________________ Munca în exces duce la deces! |
|
Sus |
|
|
itb 139
Data înscrierii: 02/Iul/2007 Ultima vizita: 14/Feb/2014 Mesaje: 862 Locație: Bucuresti 1 (Grivita)
|
Trimis: Sâm 29 Mar 2008 10:13:35 Titlul subiectului: |
91002 |
|
Ca record de "Cea mai apropiata ca distanta statie RATB", cred ca la ora actuala este pe liniile 422, 423 si 645 intre Piata Chibrit (Clabucet) si Carpati, statie care pe jos, mers lejer, o parcurgi in cel mult 2 minute; cu autobuzul faci maxim 1 minut, iar statia urbana cea mai lunga se afla pe linia 381, intre Piata Universitatii si Pasaj Marasesti (Budapesta), o statie foarte lunga, de aproape 2 km! |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 29 Mar 2008 12:58:25 Titlul subiectului: |
91010 |
|
O alta distanta mica intre statii, tot in zona respectiva, este cuprinsa intre statiile RAR (Registrul Auto Roman) si Piata Chibrit. Eu nu mai tin minte foarte exact, inainte sa inceapa lucrarile la metrou pe calea Grivitei erau tot atatea statii ca acum? Nu erau mai putine statii decat acum, intre Piata Chibrit si Gara Basarab? _________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
PSC
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 29/Oct/2020 Mesaje: 129 Locație: Bucuresti 2 (Colentina)
|
Trimis: Sâm 29 Mar 2008 14:50:17 Titlul subiectului: 86 |
91015 |
|
Troleibuzul 86 a circulat, în anii '70, între Stadionul 23 August (Național) și cartierul Pajura (Dridu), locul nașterii mele. La mijlocul anilor '80 (nu mai știu exact când), traseul a fost scurtat până la Piața Romană (vă mai aduceți aminte de bucla de capăt din piață?). În 1990 (sau 1991) a fost prelungit până la Gara de Nord, pentru ca, recent, traseul lui să revină la cel inițial, între Stadionul Național și cartierul Pajura.
Nu cumva este singura linie de troleibuz care și-a reluat traseul inițial? Eu nu știu să mai fie vreuna. _________________ Munca în exces duce la deces! |
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Sâm 29 Mar 2008 15:05:09 Titlul subiectului: 1646 |
91018 |
|
guest a scris: | Inainte sa inceapa lucrarile la metrou pe calea Grivitei erau tot atatea statii ca acum? | Sigur erau substantial mai putine, fata de 1992 de exemplu acum sunt vreo 3 in plus.
Alte statii foarte scurte se mai gasesc in Militari: Rasaritului - Gorjului de fix 151m intre stalpii cu indicatoarele de statie si Valea Lunga - Apusului de circa 200m (liniile 61, 62, x36; doar pe sensul spre vest) precum si pe bd. Timisoara, liniile de tramvai 8 si 25 imediat dupa Plaza spre periferie (statiile se cheama Brasov si Complex Comercial).
Ultima modificare efectuată de către stfp la Sâm 29 Mar 2008 22:58:43, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
bogdanpopescu
Data înscrierii: 20/Dec/2007 Ultima vizita: 11/Sep/2008 Mesaje: 346 Locație: Bucuresti 1
|
Trimis: Sâm 29 Mar 2008 18:04:26 Titlul subiectului: Recordurile lui 335 |
91032 |
|
Cred ca cea mai lunga linie de autobuz urban este 335-ul. Daca distanta dintre Aeroport Baneasa si Barajul Dunarii (fara ocolire prin Bd. Ficusului) este de 13.8 km, atunci returul (Barajul Dunarii-Aeroport Baneasa) are cam 15-16 de kilometri, aproape cat 783-ul! Daca si 335-ul va ajunge la Complex Baneasa, in cazul in care va ocoli tot asa prin Bd. Ficusului, atunci lungimea liniei 335 va depasi lungimea lui 783, adica aproximativ 17 kilometri (distanta dintre Aeroport Baneasa si Complex Baneasa este de 1.6 km)!
Iar 335-ul este si printre liniile cu cel mai lung timp de acces/retragere (Autobaza Titan-Aeroport Baneasa), din cate vad eu, fiindca mereu autobuzele de pe 335 vin de la Titan, trecand aproximativ 80-85 la suta din traseul de baza. _________________
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 29 Mar 2008 18:56:21 Titlul subiectului: |
91035 |
|
Spre Dămăroaia circula în 1954 un tramvai: 6 barat: Sala Palatului - Gara de Nord - P-ța Mureș - Cart. Dămăroaia. 24 a apărut în Dămăroaia în 1957, când s-a desființat linia de tramvai dintre Str. Traian și Bd. Schitu Măgureanu/Lic. "Gh. Lazăr". Venea de la Gara de Est (Obor), intra pe Mihai Bravu, Ștefan cel Mare, Str. Viitor (ului), Str. Orientului, Str. Icoanei, Str. Pict. Arthur Verona, ieșea pe la Patria, ajungea la Romană, apoi intra pe Str. Lt. D-tru Lemnea, Str. Sf. Voievozi, Str. Polizu, ajungea la Gara de Nord, după care se ducea pe Griviței... P-ța Mureș... Dămăroaia. Acest traseu a dispărut în 1963, când a apărut linia de troleibuz pe Str. Icoanei (linia 88 prelungită),și, implicit tramvaiul a fost desființat între Str. Vasile Lascăr și Patria.
Conform Ghidului traseelor I.T.B. din 1982 linia 86 deja întorcea la Gara de Nord.
Linia 63 era bună. Îl mai ajuta 66. _________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Dum 30 Mar 2008 02:57:44 Titlul subiectului: |
91047 |
|
La capitolul statii scurte, in Giulesti, pe linia lui 44, imediat dupa Pasteur, se opreste la Depoul Giulesti.
Alta linie care si-a pastrat capetele initiale este 112.
Traseul lui 336 este de fapt fostul traseu al liniei 505 din anii 80 - in perioada 1986-1990 singurul mijloc de transport de suprafata care realiza legatura din Militari cu centrul, era maxi taxi 505 (o singura linie!). O alta linie de autobuz care inglobeaza o fosta linie de maxi taxi este 381 (traseul lui 502). _________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
itb 139
Data înscrierii: 02/Iul/2007 Ultima vizita: 14/Feb/2014 Mesaje: 862 Locație: Bucuresti 1 (Grivita)
|
Trimis: Dum 30 Mar 2008 19:00:35 Titlul subiectului: |
91090 |
|
In anii 80 recordul era detinut de o linie urbana de autobuz care avea o durata a cursei de 95 de minute lega cartierul 23 August/Pantelimon de Gara de Nord, era linia 179 care parcurgea urmatorul traseu Republica-Sos. Morarilor-Sos. Catelu-Sos. Mihai Bravu-P-ta Muncii-Vatra Luminoasa-P-ta Iancului-Foisorul de Foc-Calea Mosilor-Viitorului-P-ta Romana-P-ta Victoriei-Dr.Felix-Gara de Nord!
Iar linia de troleibuz cu cea mai mare durata si normal traseu era 84 care avea o durata de aproximativ 120 de minute si mergea pe urmatorul traseu Bd. Muncii-Bd. Leontin Salajan-Sos Mihai Bravu-Cal. Calarasilor-Traian-Alexandru Sahia-Universitate-P-ta Kogalniceanu-Opera Romana-Sos. Panduri-Ho Si Min-P-ta Moghioros-Romancierilor-Valea Ialomitei!
Prima autobaza moderna dupa Revolutie a fost autobaza Pipera, autobaza care pana in urma cu un an a fost o autobaza "full" DAF. In prezent aici sunt autobuze Mercedes Citaro 1 si 2, DAF Castrosua si Elvo!
La Pipera se mai gasesc si doua autobuze unicat la RATB DAF BERKOFF autobuze alimentate prin GPL. |
|
Sus |
|
|
PSC
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 29/Oct/2020 Mesaje: 129 Locație: Bucuresti 2 (Colentina)
|
Trimis: Lun 31 Mar 2008 19:38:09 Titlul subiectului: 1646 |
91179 |
|
Autobaza Pipera mai deține și alt "record": este singura autobază RATB care a fost redeschisă după ce, inițial, a fost transformată în depozit de fiare vechi.
În 1988, plimbându-mă cu defunctul meu Pegas Camping prin zonă, admiram autobuzele Roman 112 UD, IK 4 și altele (posibil și ceva Skode!) aruncate în curtea fostei, pe atunci, autobaze Pipera. Erau însă și niște autobuze Roman 112 UD vopsite în alte culori decât "uniforma" ITB alb-roșu, posibil să fi fost de pe fostele linii de agrement.
De asemenea, autobaza Obregia deține și ea un record: este singura autobază care a fost amenajată special pentru microbuze! Vechile spații de parcare au tavanul foarte jos, nepermițând ridicarea autobuzelor pe elevatoare. În prezent, cele două hale de reparații curente dețin și ele un record: sunt cele mai înalte.
Microbuzele au reprezentat un proiect al RATB născut la sfârșitul anilor '90, dar neconcretizat niciodată.
Și tot un fel de record deține și linia 17: este singura care întoarce într-un parc. _________________ Munca în exces duce la deces! |
|
Sus |
|
|
itb 139
Data înscrierii: 02/Iul/2007 Ultima vizita: 14/Feb/2014 Mesaje: 862 Locație: Bucuresti 1 (Grivita)
|
Trimis: Mar 01 Apr 2008 20:07:14 Titlul subiectului: |
91248 |
|
Prima linie pe care s-a circulat cu autobuze moderne a fost linia 104, pe care au circulat autobuze DAF.
Si cred ca actuala bulversare din cauza SUMMITULUI NATO cu atatea autobuze si troleibuze deviate/suspendate se poate numara ca un record, cred ca in ultimii zece ani nu a mai existat o asemenea "armata" de linii deviate/suspendate! |
|
Sus |
|
|
PSC
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 29/Oct/2020 Mesaje: 129 Locație: Bucuresti 2 (Colentina)
|
Trimis: Mie 02 Apr 2008 00:21:45 Titlul subiectului: 131 |
91257 |
|
Prima linie pe care au circulat Mercedesurile Citaro a fost linia 131. Prima zi în care acestea au ieșit pe traseu a fost o duminică din iunie 2006. A existat un Mercedes care s-a defectat chiar în timp ce efectua semicursa inaugurală (probleme cu sistemul de alimentare, cauzate de computerul ultrasofisticat).
Cu 10 ani în urmă, prima linie pe care își făceau apariția Rocar-urile de Simon a fost 336. Autobuzele erau de tipul U 412-220 și U412-230, foarte zgomotoase: când plecau din stație aveai senzația că decolează avionul.
Singura linie pe care au circulat autobuzele Saurer a fost 783 (expres), în 1993. Au fost transformate apoi în troleibuze.
Cea mai mare viteză atinsă de un autobuz Saviem a fost 65 km/h, în 1998, în timpul coborârii pasajului de sub Piața Unirii, mergând spre Universitate pe linia 784 (expres). De asemenea, autobuzele Saviem au fost primele în care a fost implementat sistemul de taxare cu cartelă magnetică, asemănător celui de la metrou. Autobuzele Saviem au circulat pe linii de noapte în 1991.
Linia 253 a fost ultima pe care a circulat un autobuz UDM articulat (1998).
Liniile 87 și 97 au fost ultimele pe care au circulat troleibuze Roman, în 1990.
În prezent, pe liniile 182 și 282 există două stații foarte apropiate (aprox. 200 m între ele): Circul București și Luigi Galvani (sensul de mers spre Institutul de Construcții).
Fosta linie expres 781 era singura care avea puncte de reper numai piețe. Pe autobuze era trecut astfel: "Piața Romană - Piața Universității - Piața Reșița". _________________ Munca în exces duce la deces! |
|
Sus |
|
|
bogdanpopescu
Data înscrierii: 20/Dec/2007 Ultima vizita: 11/Sep/2008 Mesaje: 346 Locație: Bucuresti 1
|
Trimis: Mie 02 Apr 2008 17:55:01 Titlul subiectului: Alte premiere si recorduri |
91289 |
|
PSC a scris: | Prima zi în care acestea au ieșit pe traseu a fost o duminică din iunie 2006. | Acea zi de duminica era 3 iunie 2006...
Mai amintim ca 131, impreuna cu 182, 205, si 331, au fost primele linii unde au circulat primele 27 de Mercedes-uri Citaro seria a doua, cele cu A/C.
Mi se pare ca Autobaza Pipera e prima autobaza care a primit primele Citaro-uri din seria 1.
La categoria "record" Autobaza Floreasca este singura autobaza care nu a primit niciun Mercedes. Iar Autobaza Obregia, la cat de "mare" e, este singura autobaza plina cu Mercedes-uri, toate fac parte din seria 1, inclusiv #4100, primul autobuz din aceasta serie dotat cu A/C.
1. Primele linii pe autobaze cu autobuzele Citaro 2:
131, 182, 205 si 331 sunt primele linii ale Autobazei Nordului pe care circula Mercedes Citaro 2.
300, 301 si 330 sunt primele linii ale Autobazei Pipera pe care circula Mercedes Citaro 2.
178 este prima linie a Autobazei Militari pe care circula Mercedes Citaro 2.
368 este prima linie a Autobazei Alexandria pe care circula Mercedes Citaro 2 (momentan am vazut doar pe #4681, nu stiu daca autobaza are si alte autobuze Citaro 2).
2. Primele linii pe autobaze cu autobuzele Citaro 1:
131 este prima linie a Autobazei Nordului pe care circula Mercedes Citaro 1.
601 este prima linie a Autobazei Militari pe care circula Mercedes Citaro 1.
313 este prima linie a Autobazei Obregia pe care circula Mercedes Citaro 1.
301 este prima linie a Autobazei Pipera pe care circula Mercedes Citaro 1.
122 si 126 sunt primele linii ale Autobazei Ferentari pe care circula Mercedes Citaro 1.
268 este prima linie a Autobazei Alexandria pe care circula Marcedes Citaro 1.
335 este prima linie a Autobazei Titan pe care circula Mercedes Citaro 1. _________________
|
|
Sus |
|
|
itb 139
Data înscrierii: 02/Iul/2007 Ultima vizita: 14/Feb/2014 Mesaje: 862 Locație: Bucuresti 1 (Grivita)
|
Trimis: Mie 02 Apr 2008 19:37:19 Titlul subiectului: |
91299 |
|
Primul depou care a beneficiat de primele tramvaie V3A-93 modernizate de URAC a fost depoul Colentina, de altfel prima linie care a beneficiat de aceste tramvaie a fost linia 21, iar primul tramvai modernizat de catre URAC a fost vagonul #354.
Ultimile troleibuze articulate din Bucuresti au fost la depoul Bucurestii-Noi, ele au fost ultimile retrase, cu aproximativ o luna dupa ce au fost retrase cele de le Berceni! |
|
Sus |
|
|
bogdanpopescu
Data înscrierii: 20/Dec/2007 Ultima vizita: 11/Sep/2008 Mesaje: 346 Locație: Bucuresti 1
|
Trimis: Vin 04 Apr 2008 08:51:24 Titlul subiectului: 1646 |
91413 |
|
Sa mai amintim si de cateva deosebiri:
#4100 este singurul autobuz Mercedes cu interiorul cu bare galbene. Este si primul Citaro 1 dotat cu aer conditionat. Apartine autobaza Obregia (titular pe 312/313).
#900 si #901 sunt singurele autobuze fabricate de Rocar pe caroseria De Simon si cu motorul DAF.
Dupa trecerea liniilor 182 si 205 la autobuzele Mercedes, cele 2 Rocar/DAF circula pe aproape toate liniile ale autobazei Nordului (B 61 - #900 - /62 - #901 - NOR).
#902 si #903 sunt singurele si primele autobuze alimentate cu GPL care circula prin Bucuresti. Ele sunt partial low-floor. Donate de catre regina Olandei, cu ocazia vizitei Inaltimii Sale la Bucuresti. Apartin autobazei Pipera si sunt titulare pe expresul 783. Numerele de inmatriculare sunt si ele personalizate (B 26 LPG - #902 - sau GPL - #903 - ). Marca DAF/Berkhof.
#904 este singurul autobuz marca HESS care circula prin Bucuresti. Avea scaune tapitate. Momentan e titular pe 304 sau 449. Apartine autobaza Nordului (B 21 NRD).
#97 era singurul autobuz marca Renault din Bucuresti care mai circula prin 2007. Dupa o relatie studenteasca Lyon-Bucuresti, primaria primului oras a donat acest autobuz fabricat in 1987. A avut numarul de parc initial #3201, si scaunele erau tapitate. A fost casat in 2007.
#98 este primul si singurul autobuz partial low-floor fabricat vreodata de uzina Rocar din Bucuresti (1998). Impreuna cu el a fost fabricat si fratele lui, #7460, dar de data aceasta un troleibuz, echipat cu echipamente electrice de la "Kiepe Electric". Caroseriile sunt marca Autodromo (cod 812). Autobuzul (titular pe 105) apartine Autobazei Militari, troleibuzul (titular pe 91), Depoul Bujoreni.
#7459 este primul si singurul) troleibuz din Bucuresti alimentat in curent alternativ. Fiind pe caroseria De Simon, a primit codul EA (A de la "alternativ") 412. Apartine depoul Bujoreni.
#7091 era primul troleibuz dublu-articulat, atat din Romania, cat si pe plan mondial. Marca DAC. A fost realizat, in 1987, din doua troleibuze casate (DAC seria din 1980). A apartinut depoului Vatra Luminoasa, iar spre sfarsitul vietii a apartinut depoului Bujoreni. Pe forumul nostru exista si un subiect dedicat "Ramei", porecla mega-troleibuzului.
#306 este primul tramvai tip V3A-93-CH-PPC, realizat de catre Uzina de Reparatii Atelierele Centrale (prescurtat URAC) in 2005. Este un tramvai cu podea partial coborata.
#3001 este primul tramvai marca Bucur, realizat tot de URAC.
Datorita aceste lucrari, tramvaiul Tatra T4 #3394 a fost casat, iar unele dintre partile sale (boghiuri, scaune, alte parti) au fost repuse pe acest tramvai. S-au mai construit #3002-#3006.
Vor urma si cateva reconstruiri pana la #3015.
Daca tot vorbim de un record, 1105-2105 - Londra era singura garnitura Bombardier MOVIA din seria "capitalelor europene" (altfel zis, 11**/21**) care a avut anunturi vechi si gresite gen "Piata Victoriei, transfer la linia 3". _________________
Ultima modificare efectuată de către bogdanpopescu la Vin 04 Apr 2008 09:46:52, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
itb 139
Data înscrierii: 02/Iul/2007 Ultima vizita: 14/Feb/2014 Mesaje: 862 Locație: Bucuresti 1 (Grivita)
|
Trimis: Vin 04 Apr 2008 19:51:01 Titlul subiectului: |
91456 |
|
Primul depou de troleibuze care si-a schimbat parcul a fost depoul Vatra Luminoasa, acest depou a avut primele troleibuze Astra/Ikarus din Bucuresti, iar primul depou care a avut troleibuze Irisbus Citelis a fost depoul Bujoreni.
Primul depou Metrorex a fost depoul Ciurel, iar primul depou si prima magistrala de metrou pe care au circulat primele rame Bombardier au fost depoul IMGB si M2.
Cea mai mare magistrala din Bucuresti ca marime de statii este M1 care are, cu tot cu statia Pantelimon, 22 de statii, iar cea mai mica magistrala este M4 care are numai 4 statii. Magistrala M2 este magistrala cu cele mai multe statii care incep cu "Piata", are 5 astfel de statii dintre care 4 statii sunt consecutive Unirii, Universitatii, Romana si Piata Victoriei cealalta statie cu nume care incepe cu "Piata" este Sudului. |
|
Sus |
|
|
bogdanpopescu
Data înscrierii: 20/Dec/2007 Ultima vizita: 11/Sep/2008 Mesaje: 346 Locație: Bucuresti 1
|
Trimis: Vin 04 Apr 2008 22:08:43 Titlul subiectului: Cea mai mare distanta intre 2 statii de metrou |
91480 |
|
Exista si 4 statii care se termina cu 1 si 2, acestea sunt Piata Unirii 1(M1) si Piata Unirii 2(M2), Piata Victoriei1(M1) si Piata Victoriei2 (M2), Dristor1 (M1) si Dristor 2(M1) si Gara de Nord 1 (M1) si Gara de Nord 2 (M4).
Se spune ca atunci cand va fi data in exploatare sectiunea M3 Nicolae Grigorescu-Linia de Centura statia Nicolae Grigorescu va fi, tot asa, divizata in doua, 1 (M1) si 2 (M3).
Piata Victoriei va fi singura statie care va fi divizata in 3 parti, 1 (M2), 2 (M1), si 3 (Victoriei-Aero. Otopeni). Dar e inca un plan...
Cea mai mare distanta intre statii de metrou (un citat de pe site-ul http://www.travelworld.ro/romania/bucuresti/metrou_bucuresti.php): Citat: | Republica-Pantelimon, 1.43 km cu 1 statie | Iar la categoria cea mai mica distanta intre statii RATB putem include si statiile de pe Cal. Grivitei:
Caraiman-Griro cca. 150 m (de la o gura de iesire de la statia de metrou Grivita la alta, stiind ca lungimea unui peron al unei statii de metrou este de 120 m)
Kiev-Lainici (cam la fel). _________________
|
|
Sus |
|
|
PSC
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 29/Oct/2020 Mesaje: 129 Locație: Bucuresti 2 (Colentina)
|
Trimis: Dum 06 Apr 2008 15:05:16 Titlul subiectului: Mercedes Citaro 1 |
91550 |
|
bogdanpopescu a scris: | Mi se pare ca Autobaza Pipera e prima autobaza care a primit primele Citaro-uri din seria 1. | Autobaza Obregia este prima care a fost dotată cu Mercedesuri Citaro. Nu mai știu câte autobuze a primit în primul lot; în orice caz, puține (vreo 10, parcă). Dintre ele, #4100 a fost folosit mai întâi pe post de material didactic.
Următorul lot de Mercedesuri a venit la Nordului, Pipera fiind pe locul 3 în acest top. În timp ce Obregia și Nordului "savurau" mașinile noi, Pipera transfera de zor DAF-uri la Ferentari (Nordului transfera și ea, de zor, toate Rocar-urile la Titan, ca și Militari, dealtfel).
De curând, și autobaza Floreasca a primit un Mercedes, însă SH, de la Obregia, mi se pare că #4469. Momentan, este folosit numai ca material didactic.
Apropo de Floreasca: este singura autobază care a primit un Mercedes Citaro second hand. Dealtfel, urma să fie autobaza care să preia acum, în luna aprilie, toate Citaro-urile folosite de Obregia până acum, însă se pare că planul a căzut (cum era și normal), așa că dotarea autobazei cu Mercedesuri se amână până la vară, urmând să primească mașini noi. Deocamdată, totul e un mare zvon - sunt prea multe capete și minți luminate implicate în proiectul ăsta (și dornice de comisioane), așa că se pot întâmpla multe. _________________ Munca în exces duce la deces! |
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 06 Apr 2008 23:34:18 Titlul subiectului: |
91583 |
|
Primele linii de tramvai din București care au primit minunatele tramvaie "Rathgeber" (deși erau la mâna a-2-a, erau tare frumoase) au fost liniile 34 și 50, în anul 1993.
Primul autobuz "D.A.F." SB220 din București a fost #205 care a circulat pe linia 135 (și azi circulă pe această linie); la început acest autobuz avea afișaje manuale!
Ce număr de parc avea autobuzul "D.A.F." care apărea pe coperta Ghidului Traseelor R.A.T.B. din 1994? _________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
itb 139
Data înscrierii: 02/Iul/2007 Ultima vizita: 14/Feb/2014 Mesaje: 862 Locație: Bucuresti 1 (Grivita)
|
Trimis: Lun 07 Apr 2008 11:51:01 Titlul subiectului: |
91592 |
|
Singura autobaza din Bucuresti care are un parc uniform, alcatuit doar din Rocar De Simon este autobaza Floreasca, iar autobaza cu cel mai "haotic" parc este autobaza Ferentari care detine Citaro 1, Ikarus, Dac si UDAN! |
|
Sus |
|
|
PSC
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 29/Oct/2020 Mesaje: 129 Locație: Bucuresti 2 (Colentina)
|
Trimis: Mar 08 Apr 2008 22:45:18 Titlul subiectului: 1646 |
91661 |
|
itb 139 a scris: | Singura autobaza din Bucuresti care are un parc uniform, alcatuit doar din Rocar De Simon este autobaza Floreasca, iar autobaza cu cel mai "haotic" parc este autobaza Ferentari care detine Citaro 1, Ikarus, Dac si UDAN! | Autobaza Floreasca mai are în dotare și un autocar pentru excursii, Ikarus 256-50 pe numele lui.
O altă autobază cu parc "haotic" este Alexandria. Aici se află următoarele tipuri de autobuze: DAC 112 UDM, Ikarus 260-50, Mercedes Citaro 1, Iveco și, evident, un Ikarus 256-50 tot pentru excursii, despre a cărui stare tehnică nu mai știu însă nimic de mult timp. Dintotdeauna, Alexandria a fost "coșul de gunoi" al RATB-ului, aici fiind aduse mașinile aflate la ultimii km înainte de tăiere. De exemplu, aici au fost transferate Ikarus-urile de la Floreasca, iar la 2 zile după perfectarea transferului s-au trimis la URAC primele vehicule în vederea tăierii.
Singura autobază care folosea pentru excursii un DAC 112 UDM "modernizat" era autobaza Militari - numărul de inventar al mașinii era 2156. "Modernizarea" consta în perdeluțe la geamuri, scaune tapisate și ușa 2 eliminată și înlocuită cu un geam obișnuit.
Singura autobază care deține autocare "de protocol" (pentru excursii externe) este autobaza Ferentari. De asemenea, singura autobază care a avut în dotare microbuz pentru excursii a fost autobaza Titan. Din 2003 n-am mai auzit nimic de microbuzul cu pricina; la vremea aceea i-a transportat în fosta Jugoslavie pe directorul general și alți directori.
Apropo, la Ferentari se află și o parte din DAF-urile transferate de la Pipera. Și tot Ferentari deținea cele mai noi autobuze UDM, cele cu numere de parc 26-37 (sau cam așa ceva). Toate aceste autobuze erau vopsite cu alb și albastru.
Singura autobază căreia i s-a luat înapoi Mercedes-ul Citaro transferat acum o lună (parcă) este aceeași Floreasca - astfel încât, într-adevăr, parcul ei a redevenit uniform. bogdanpopescu a scris: | #900 si #901 sunt singurele autobuze fabricate de Rocar pe caroseria De Simon si cu motor DAF. Dupa trecerea liniilor 182 si 205 la autobuzele Mercedes, cele 2 Rocar/DAF circula pe aproape toate liniile ale autobazei Nordului (B 61 - #900 - /62 - #901 - NOR). | Cele două autobuze, deși se numesc Rocar de Simon, ele sunt de fapt Rocar U412-DAF, iar caroseria lor este mai scurtă decât a tuturor celorlalte Rocar-uri de Simon cu motoare MAN. Vă puteți da seama de asta uitându-vă la geamurile laterale de la mijlocul mașinilor, care sunt mai înguste.
Mercedesurile Citaro au mai stabilit încă un record: au făcut să apară în București primele linii de transport în comun monitorizate prin GPS.
Prima linie de autobuz "automatizată" a fost linia 282, la sfârșitul anilor '80; avea componente electronice construite la Institutul Politehnic București. Însă primele linii dirijate prin calculator au fost 93 (troleibuze Saurer, depoul Bujoreni) și 336 (autobuze Ikarus 260-50, autobaza Militari). Vehiculele treceau prin dreptul unor balize montate pe stâlpi, semnalul fiind transmis la SDDC și prelucrat de un program ce rula sub sistemul MS-DOS. Prin acest sistem șoferii puteau raporta și incidentele din trafic: ambuteiaje, accidente, lucrări - adică exact ce face serviciul TMC acum, prin intermediul GPS-ului (Traffic Message Channel). Vehiculele liniilor 93 și 336 păstrau, însă, și stațiile de emisie-recepție construite la Institutul Politehnic București, cum am spus. Cele 2 sisteme au funcționat o vreme în paralel.
În București s-au construit primele (și singurele) linii de tramvai în curbă pe dale de beton. Linia avea ca șină exterioară o șină obișnuită, tip OR (Oțelu Roșu) curbată la fața locului, iar ca șină interioară o șină cu canal, un hibrid între modelul clasic și modelul OR. Această soluție a fost adoptată pentru prima oară în fosta buclă de capăt a liniei 30 de la Dristor, curba la dreapta dinspre șos. Mihai Bravu spre str. Dristorului. Dalele din beton erau mult mai scurte decât cele pentru traseu drept.
Prima rețea de contact pentru tramvai, din București, reconstruită 100% cu piese de rețea din import a fost cea a liniei 41. De asemenea, prima rețea de contact pentru troleibuz, din București, care a beneficiat de un element nou de rețea a fost cea de pe bd. Kogălniceanu, între piața cu același nume și Piața Operei. Aici au fost montate, pe console, cabluri cu element izolant în loc de străvechile lanțuri de izolatori ceramici. Această soluție s-a folosit pentru prima dată, la tramvaie, la rețeaua de pe bd. Dinicu Golescu, între Gara Basarab și str. Știrbei Vodă.
Prima linie de tramvai din București construită cu șină cu canal și elemente elastice amortizoare a fost porțiunea dintre Piața Galați (actuala Gemeni) și str. Batiște (liniile 5 și 16). La acea vreme, acel km de linie era dat în exploatare ca experiment.
Și încă o premieră: primul autobuz RATB echipat integral cu anvelope chinezești (Firenza) este un Rocar de Simon de la autobaza Floreasca (nu mai știu numărul de parc). _________________ Munca în exces duce la deces! |
|
Sus |
|
|
bogdanpopescu
Data înscrierii: 20/Dec/2007 Ultima vizita: 11/Sep/2008 Mesaje: 346 Locație: Bucuresti 1
|
Trimis: Mie 09 Apr 2008 19:15:21 Titlul subiectului: Re: Deosebiri autobuze 900 și 901 |
91690 |
|
Singurul autobuz (din tot parcul RATB) care are o alta culoare decat albul sau negrul este Autodromo #98, culoarea lui de baza fiind rosu.
Iar singurul care a avut colant peste tot, despre un oras din afara Romaniei, a fost defunctul Renault #97 (infatisand orasul francez Lyon, autobuzul avandu-si originea din acelasi oras), casat in 2007. _________________
|
|
Sus |
|
|
itb 139
Data înscrierii: 02/Iul/2007 Ultima vizita: 14/Feb/2014 Mesaje: 862 Locație: Bucuresti 1 (Grivita)
|
Trimis: Dum 13 Apr 2008 00:01:57 Titlul subiectului: |
91854 |
|
Cred ca o premiera este si masina situata pe post de reclama la statia de metrou Unirii 2, este vorba despre un Peugeot 206, care de altfel este primul automobil care se afla intr-o statie de metrou din Romania/Bucuresti!
Ca veni vorba depre vehicule vopsite altfel decat culoarea RATB alb-galben, si autobuzele DAF-BERKOFF, cele cu GPL, sunt vopsite intr-o schema de culori mai frumoasa decat schema clasica, alb-galbui-verde!De altfel au existat si tramvaie vopsite intr-o schema "papagal", este vorba despre vagoanele de la depoul Alexandria #192,#205 si #361 (care a ramas si singurul vopsit asa).
Depoul de tramvaie din Bucuresti cu cea mai veche flotila este depoul Militari care in proportie de 90% este alcatuita din vagoane Tatra vechi de peste 30 de ani. Acest depou mai detine si singurele vagoane de tramvai Bucur! |
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Sâm 26 Apr 2008 17:19:25 Titlul subiectului: |
92550 |
|
Depoul Militari a fost special construit pentru vagoanele Tatra - singura data cand s-au imprastiat vagooanele a fost in timpul lucrarilor de la linia de pe Timisoara, cand 35 se retragea la Dudesti, nu stiu daca au fost si la Alexandria.
Ultimele depouri de tramvai construite sunt Giurgiului si Titan (inlocuitoare ale depourilor Panduri si Splaiul Unirii). _________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
itb 139
Data înscrierii: 02/Iul/2007 Ultima vizita: 14/Feb/2014 Mesaje: 862 Locație: Bucuresti 1 (Grivita)
|
Trimis: Mar 29 Apr 2008 20:09:37 Titlul subiectului: |
92703 |
|
RATB mai detine o premiera, are singurele vagoane V2A inca in exploatare, ele sunt la depourile Bucuresti-Noi, Giurgiului si Titan.
Aici mai merita amintit si de vagoanele V2A-S, cele care sunt garate la depoul Giulesti, de altfel singurele vagoane V2A bidirectionale din tara(#4037-#4044)! |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|