|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Dum 15 Ian 2017 16:39:28 Titlul subiectului: Modernizarea tramvaielor Tatra |
187900 |
|
ebihoreanul a scris: | OTL pregătește modernizarea tramvaielor vechi Tatra
Societatea de transport în comun OTL lucrează, alături de specialiști din domeniu, la un prototip de tramvai Tatra care va fi modernizat prin înlocuirea geamurilor, ușilor, renovarea carcasei, a interiorului și introducerea climatizării. Dacă prototipul va fi un succes, OTL vrea să aplice soluția și în cazul celorlalte garnituri Tatra.
După cum se știe, parcul societății cuprinde 10 vehicule Siemens moderne, restul flotei fiind format din garnituri Tatra, de diferite modele, vechi de 35-40 de ani. Cum cel mai ieftin tramvai nou ar costa cel puțin 1 milion de euro, OTL mizează pe modernizarea celor pe care le deține.
"Am încheiat un parteneriat cu Astra Vagoane Arad, Electroputere VFU Pașcani și alte firme specializate, pentru realizarea unui prototip de tramvai Tatra modernizat. Îi vom face un facelift, păstrând șasiul și scheletul, dar schimbând geamurile, ușile, botul, interiorul, scaunele și cabina vatmanului. De asemenea, vom introduce și un sistem de climatizare", precizează Csuzi.
Garnitura Tatra (foto) a fost transportată la Astra Vagoane în luna decembrie a anului trecut, iar munca la modernizarea acestuia a început deja. "Ne vom strădui să găsim cele mai bune soluții pentru ca acest tramvai să fie fiabil și modern. Sper ca în iunie să circulăm deja cu el prin Oradea", zice directorul OTL.
Modernizarea de test va costa între 150.000 și 200.000 euro. "Dacă prototipul va fi reușit vom organiza o licitație pentru modernizarea altor tramvaie din parcul nostru. Ar trebui să modernizăm cam 30-40, iar investiția este o prioritate. Acum luptăm pentru supraviețuire cu aceste tramvaie vechi", spune Csuzi. |
http://www.ebihoreanul.ro/stiri/ultima-or-31-1/otl-pregateste-modernizarea-tramvaielor-vechi-tatra-131583.html
Doar jumatate de an pentru finalizare? Prototipurile pentru Iasi si Timisoara au fost construite aproximativ intr-un an. Sa inteleg ca vor fi trimise si la Astra si la Remar Pascani ca si in cazul Timisoarei?
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Ultima modificare efectuată de către tcm la Dum 15 Ian 2017 17:18:28, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
lenta1
Data înscrierii: 09/Dec/2013 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 551 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 15 Ian 2017 17:17:30 Titlul subiectului: |
187902 |
|
Sa ne așteptăm la același design că și la Timișoara? Sau unul asemănător cu ULF?
_________________ Iubesc autobuzele si troleibuzele MAZ |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 15 Ian 2017 17:56:52 Titlul subiectului: |
187903 |
|
Nu uita ca:
- in cazul celui de la Iasi experienta era 0 in acest domeniu;
- ambele tipuri modernizate pana acum sunt articulate fara boghiu sub articulatie, in cazul celui de la Iasi existand chiar o sumedenie de dificultati cauzate de modul in care sunt prinse si se sustin cele doua module;
- in cazul GT4MT (Timisoara) nu a fost disponibila documentatia tehnica, ceea ce a insemnat enorm de mult timp pierdut cu reconstituirea cotelor sasiului si ale altor componente.
Comparativ cu anterioarele modernizari, Tatrele T4D nu pun probleme nici la proiectare, nici la executie, asadar e realist termenul avansat mai sus.
|
|
Sus |
|
|
darius_somolan
Data înscrierii: 15/Dec/2009 Ultima vizita: 31/Mar/2024 Mesaje: 73 Locație: Oradea
|
Trimis: Lun 16 Ian 2017 00:39:29 Titlul subiectului: |
187911 |
|
Sunt curios daca le va fi data o culoare anume (daca da, sper ca nu va fi acel violet- mie cel putin nu mi se pare potrivita pentru Oradea) sau vor fi lasate la voia intamplarii sa primeasca zeci de straturi de vopsea si dupa cativa ani sa fie cuprinse de rugina.
|
|
Sus |
|
|
lenta1
Data înscrierii: 09/Dec/2013 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 551 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 16 Ian 2017 07:48:45 Titlul subiectului: |
187915 |
|
As prefera sa vad tramvaiele și autobuzele cu o schema de culoare asemănătoare cu ULF-urile, ar arăta bine și ar fi o schema unică pe moment la noi.
_________________ Iubesc autobuzele si troleibuzele MAZ |
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Lun 16 Ian 2017 10:41:16 Titlul subiectului: |
187919 |
|
Da, neaparat si Oradea ar trebuie sa aiba o schema unica, chiar daca ar fi identica cu cea din Viena.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 16 Ian 2017 11:00:09 Titlul subiectului: |
187921 |
|
Ar putea avea in sfarsit schema cu care ar fi trebuit sa fie livrate ULF-urile (v. prezentarea de dupa semnarea contractului) daca nu grabeau electoral primele livrari si nu ajungeau tramvaie produse initial pentru Viena sa fie livrate la Oradea. Ar fi meritat, pentru mandria orasului, investitia de a cola in prima faza ULF-urile pentru a acoperi rusinea vieneza (e frumoasa si romantica aceasta comparatie cu Viena, dar fiecare oras care se respecta poarta cu mandrie propriile insemne).
Ultima modificare efectuată de către Radu Bialus la Lun 16 Ian 2017 11:03:00, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Lun 16 Ian 2017 11:01:16 Titlul subiectului: |
187922 |
|
Nu pui te rog un link catre prezentare?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 16 Ian 2017 11:10:18 Titlul subiectului: |
187923 |
|
Din pacate, arhivele ziarelor nu ne ajuta, caci schimbarile de interfata duc in marea majoritate a cazurilor la pierderea tuturor informatiilor prin neintegrarea bazei de date vechi in noua structura. Iata de ce e bine sa punem pe forum de fiecare data pozele ca atasamente, pentru a se pastra pe serverul care gazduieste forumul! Din pacate (spre rusinea mea) se pare ca nici eu nu am salvat pe calculator imaginea respectiva. Incerc sa o mai caut, dar sunt convins ca Zsizsi o are...
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 16 Ian 2017 11:39:59 Titlul subiectului: |
187924 |
|
Am gasit la evz.ro (http://www.evz.ro/tramvaie-ca-la-viena-in-oradea-2893.html) o poza minuscula de la prezentare si am marit-o pentru a se intelege ceva din ea. Sunt culorile orasului, ce dau si identitatea vizuala a OTL. Ca varianta vieneza arata mult mai bine, e o alta chestiune, si la urma urmei se puteau gasi solutii pentru ca rosul si albastrul (care sunt si cam inchise in imagine fata de nuantele ce reprezinta orasul si OTL) sa fie aplicate in mod fericit pe aceste tramvaie, important era sa nu se renunte la ideea initiala.
Zsizsi, ramane valabila rugamintea de a cauta la tine in arhiva o poza mai buna cu propunerea Siemens pentru vopsirea ULF-urilor pentru Oradea.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
66.28 kb |
Vizualizat: |
de 23061 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Lun 16 Ian 2017 22:12:15 Titlul subiectului: |
187934 |
|
Un articol de astazi , cu continutul cam in contradictoriu de la un alineat la altul de pe bihon . Copy paste la articole din timpul constructiei halei de Mecatronica , cand se spunea ca se va incerca modernizarea Tatrelor acolo , cu articole din prezent , cand , chiar s-a trimis o Tatra T4D la Astra Arad.
bihon a scris: | Centrul mecatronic își validează utilitatea
OTL a început proiectul de modernizare a modelului de tramvai Tatra, la centrul mecatronic propriu.
Două proiecte majore a anunțat OTL SA, la începutul acestui an. Primul ține de extinderea liniilor de tramvai pe ruta Calea Aradului – Depou, cu realizarea legăturii Ioșia – Rogerius, în zona intersecției Calea Aradului – Decebal – Primăriei.
Al doilea este realizarea unui prototip de tramvai Tatra T4, modernizat și îmbunătățit sub apectul consumului. Asta ca alternativă la achiziția de garnituri noi. ”Din păcate, pe fondurile europene, pe Programul Operațional Regional, nu există capacitate financiară pentru schimbarea flotei de tramvaie. Dacă un tramvai ar costa 1 milion de euro, la 50 de tramvaie câte sunt în Oradea, ar trebui doar pentru asta 50 de milioane de euro. Iar tot bugetul național pe această linie este de 1,1 miliarde”, spune managerul Csuzi Istvan.
Acesta apreciază că pentru noi, ”trenul” achizițiilor a plecat din gară, la încheierea exercițiului financiar trecut: ”în exercițiul financiar anterior, în Polonia s-au cumpărat 544 de tramvaie, față de 20 cumpărate în România, plus 13 fabricate intern”. În acest context, societățile de transport în comun care se respectă și-au început propriile proiecte de modernizare a parcurilor rulante. ”Printr-un consorțiu cu Astra Vagoane și VFU Pașcani, Timișoara a început modernizarea a șase tramvaie. Prețul lor este peste targetul nostru, care este undeva între 150.000 – 200.000 de euro pentru un tramvai”, zice Csuzi. În banii aceștia ar trebui să intre schimbarea tracțiunii prezente pe tracțiune eficientă energetic și un confort mărit, un design nou al tramvaiului ”ca să simtă și călătorul că are un tramvai aproape nou”.
”Azi, facem un prototip. Când acesta e gata, vom cunoaște detalile lucrării și vom ști, la virgulă, cât costă. În momentul acela putem face o licitație. Noi avem acum, 43 de tramvaie Tatra T4, am vrea să le facem pe toate dar nu știm până unde ne putem lungi cu bugetul”, mai declară directorul. Acesta a avansat și un termen până la care ar putea fi gata prototipul orădean al Tatra: ”cred că în iunie ne vom putea plimba cu acel tramvai, de Ziua Transportatorului”. În funcție de bugete și alocări, OTL va decide ulterior câte tramvaie poate moderniza anual. ”Toate trebuie făcute, dar nu peste 10, 20 de ani. Atunci mai bine suspendăm tramvaiele în Oradea. Cu aceste tramvaie, lucrăm pentru supraviețuire. Trebuie să le prelungim ciclul de viață cu 10, 15 ani. Asta este o urgență, atât pentru companie cât și pentru administrația locală”, susține Csuzi. La realizarea prototipului orădean, OTL SA lucrează cu Astra Arad, VFU Pașcani dar și cu alți colaboratori furnizori de soluții, între care Universitatea Oradea. |
Si Timisoara are deja 14 Armonii si din cate scrie pe foruml RATT-ului va fi continuat proiectul pana la 30.
Cu atatea forumuri , bloguri , etc. chiar nu sunt in stare jurnalistii sa verifice si sa puna niste informatiii cap la cap?
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Mie 18 Ian 2017 22:02:35 Titlul subiectului: |
187970 |
|
Radu Czech/Cristina Albu a scris: | Zsizsi, ramane valabila rugamintea de a cauta la tine in arhiva o poza mai buna... |
Din pacate nu am salvat nici eu poza...
|
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Joi 23 Feb 2017 18:48:32 Titlul subiectului: |
188509 |
|
Pe pagina de facebook a viceprimarului au aparut niste propuneri de scheme de culoare si interioare pentru Tatrele care vor fi modernizate (photoshop dupa un Siemens ULF).
Combinatiile acestea cred ca arata cel mai bine.
https://www.facebook.com/malanmircea/posts/379520929070806
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
87.74 kb |
Vizualizat: |
de 22421 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
64.05 kb |
Vizualizat: |
de 22421 ori |
|
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Mar 28 Feb 2017 19:39:41 Titlul subiectului: |
188584 |
|
Designul este placut si modern. Din poze se vede ca prototipul va fi reconstruit ca bidirectional o alternativa pentru vagonul bidirectional 44, care sper sa fie si el modernizat.
Am facut o propunere pe pagina facebook al viceprimarului poate e vorba in vant, dar cine stie... Dupa parearea mea daca tot se modernizeaza vagonul, ar fi o solutie buna includerea de sectiune cu podea joasa precum la vagoanele Tatra T3R.PLF din Praga sau Liberec unde lungimea vagonului a fost marit cu cca. 1,5m. Aceste vagoane au fost pe hartie vagoane vechi modernizate, dar sasiul a fost facut de la 0 adica ca la URAC in cazul vagoanelor V3A-CHPPC.
http://www.rothenhoefer-wiesloch.de/Strassenbahn/Bilder/normal/Liberec/07x038.jpg
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/38/Praha%2C_Stromovka%2C_Tatra_T3R_PLF.jpg
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Mie 01 Mar 2017 02:38:11 Titlul subiectului: |
188593 |
|
Am o intrebare mai serioasa. In state restaurarea este e chestie cu multa traditie, (la masini dar si la transport in comun). Dar nu ma refer la un RK la normele originale.
Ma refer la pastrarea aspectului initial dar modernizat trenul de rulare. Pana recent metroul din NYC erau vagoane moderne care aratau ca cele vechi. Autobuze erau comandate cu aspect exterior clasic dar cu motoare nepoluante.
Nu e interes in asa ceva in tara? Nu e vorba de pret, ca nu ma refel la o vopsea si gata, ci la refrabricarea unui vehicol cu calitate si fiabilitate.
Gen Tatra, e un vagon de referinta. Adica am si o macheta cu un T4R.
As inlocui tabla cu aluminiu
geamuri cu cheder, dar in cheder montate iesiri de siguranta
Faruri cu halogen cu rama cromata si semnale cu LED (nu faruri ca sunt orbitaore, mai ales ziua)
Scaune tapitate cu material rezistent la pete (exista, si pentru guma exista spray frigorific ca sa scoate orice fel de guma de mestecat), iluminat modern, comenzi pentru deschiderea usilor, instalatie audio si anunt de statii.
Indicatoare de traseu cu rola, mai nostalgic, dar cu iluminat din spate
si clopotelul la fel.
Tramvaie, spre deosebire de autobuze sunt in imaginea publica (si nu numai a pasionatilor) ca si trenul, si reprezinta imbinarea vietii in oras cu ce e mechanic. Un tramvai din plastic (sau care arata a fi din plastic) nu are acelasi farmec ca unul care arata greu, mechanic, etc (chiar daca nu e)
Nu? Sau sunt eu nebun...
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Mie 01 Mar 2017 19:44:39 Titlul subiectului: |
188603 |
|
Un foarte bun exemplu este Praga, Ei au pastrat multe elemente originale pe T-3-uri, design exterior, usi geamuri originale, insa si acolo vagoanele T3 cu tractiune originala cat si cele provenite din primul program de modernizare cu tractiune controlata prin tiristotri (T3M) se vand sau se caseaza pe rand. Majoritatea au ajuns la Kiev. Tendinta este de a mentine in circulatie T3-urile cu tractiune pe chopper. Sunt curios daca oare vagoanele T3R.PV la randul lor se vor moderniza mai departe peste cativa ani cu ocazia unui RK cu sectiune cu podea joasa?
La noi in tara dupa cum se vede, tendinta cu ocazia modernizarii este de a opta pentru adaptarea infatisarii la cele mai noi trenduri de design astfel incercand sa adauge un plus in ochii publicului calator. Pentru ca tot ce arata modern este privit cu ochi mai buni..
Ultima modificare efectuată zsizsi la Joi 02 Mar 2017 08:07:49, modificat de 2 ori în total |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 01 Mar 2017 19:57:39 Titlul subiectului: |
188604 |
|
Exact, problema provine din incapacitatea de a achizitiona vehicule (in special tramvaie) noi. Cetatenii sunt disperati ca in orasele lor nu au asa ceva sau noul este in procent mult prea mic. Ei identifica noul si modernul in conformitate cu tendintele din Europa. Omului poti sa-i spui despre un milion de avantaje tehnice si economice dupa o modernizare, dar daca la final ii dai o Tatra care arata ca... o Tatra (de aluminiu nici n-are sens sa mai zic), in ochii lui modernizarea s-a redus la 0 si o considera investitie fara sens. Asa incat trebuie sa le faci sa arate cat mai futurist cu putinta ca sa fie acceptat acest compromis. In timp ce pentru un american stilul actual de viata, ce se ridica la inaltimea dezideratelor sale, este ceva ce se perpetueaza de la o generatie la alta de zeci de ani, romanul stie doar de conditii precare si vede in aceste extravagante desprinderea de aceasta stare, de aceea si le doreste cu ardoare. Asta e tot, chestie de psihologie.
|
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Joi 02 Mar 2017 00:10:12 Titlul subiectului: |
188606 |
|
Uitati-va la locomotivele electrice modernizate: totul este schimbat (daca nu ma insel), faruri cu LED, motoare noi dar s-a pastrat aspectul si designul original. Omul nostru vine acasa de la munca din Germania si ce vede: bai aici tot aceste vechituri circula?
Tramvaiele Tatra sunt fiabile si au un design iconic insa sunt asociate cu vremurile comuniste sau cu saracia din anii 90.
Ca sa intelegi cum e cu vechiul si noul, uite aici ce a patit Pepsi cand Coca-Cola a intrat in piata din Romania in 1992:
Citat: | Singura greseala pe care am facut-o a fost sa credem ca, datorita faptului ca Pepsi exista deja pe piata din Romania in timpul regimului comunist, avem un avantaj in timp ce Coca-Cola era un jucator nou si trebuia sa educe consumatorii. Mare greseala. De ce? Pentru ca romanii stiau de Pepsi insa asociau brandul cu vechiul regim. Pepsi era disponibil in cantitati reduse, in special celor apropiati conducerii.
Eram considerati trecutul. Pentru o perioada de timp am fost nevoiti sa folosim ambalajele vechi, acele sticle hidoase, iar Coca-Cola incepea de la zero – sticle noi, ambalaje noi, camioane mari, rosii, stralucitoare, unitati de productie noi. Iar romanii spuneau: «Avem Coca-Cola ce reprezinta viitorul si Pepsi care este trecutul». |
Sursa: http://www.wall-street.ro/articol/Companii/81826/Interviu-Cum-a-ajuns-Pepsi-in-Romania.html
|
|
Sus |
|
|
marcel
Data înscrierii: 25/Aug/2008 Ultima vizita: 08/Noi/2021 Mesaje: 117 Locație: Budapesta (Ungaria); Oradea
|
Trimis: Joi 02 Mar 2017 18:00:24 Titlul subiectului: :) |
188614 |
|
Citat: | Am o intrebare mai serioasa. In state restaurarea este e chestie cu multa traditie, (la masini dar si la transport in comun). Dar nu ma refer la un RK la normele originale.
Ma refer la pastrarea aspectului initial dar modernizat trenul de rulare. |
Citat: | Omului poti sa-i spui despre un milion de avantaje tehnice si economice dupa o modernizare, dar daca la final ii dai o Tatra care arata ca... o Tatra (de aluminiu nici n-are sens sa mai zic), in ochii lui modernizarea s-a redus la 0 si o considera investitie fara sens. |
În România problema este că nu s-a înțeles încă faptul că nu mai suntem pe vremea lui Ceaușescu și, în cazul în care ești prestator de servicii, nu tu le faci favoare clienților, ci invers. Și clientul este o persoană relativ simplă, care caută un singur lucru: satisfacția. Să fie satisfăcut cu serviciul pe care îl primește. Și pe acest client (în cazul nostru, călător), nu îl interesează prea mult detaliile tehnice ale tramvaiului, dacă are chopper sau nu, sau ce pantograf are, sau câți kW are motorul, acestea sunt probleme care au legătură cu operatorul vehiculului, călătorul doar vrea să ajungă comod și la timp la destinație și, fiind în mare parte laic, judecă după aparențe. Dacă îî dai același hârb, dar cu tracțiune schimbată și pantograf nou, nu îl va interesa. Și asta nu e o problemă, ci devine o cerință pentru prestatorul de servicii: călătorul vrea să călătorească într-un tramvai curat, comod, care arată bine și este destul de fiabil ca el să ajungă unde dorește în cel mai scurt timp posibil.
Acuma ce privește înfățișarea, gusturile nu se discută. Dar dacă vă gândiți la faptul că, deși tramvaiele nostalgice cu scaune din lemn au aer plăcut doar pentru o călătorie ocazională, dar ar fi incomode și neplăcute să le folosim pentru naveta de zi-de-zi, veți înțelege de ce nu se dorește păstrarea aspectului estetic al acestor tramvaie Tatra. Foarte multe produse sunt vândute practic de designului lor modern...
Statistic vorbind, în locurile unde vehiculele de transport public au fost înlocuite cu unele noi, cu un factor de confort ridicat, se constată, în general, o creștere al numărului de călători între 10-30% într-o perioadă de cel mult un an de la darea lor în funcțiune. Și asta înseamnă profit în plus.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 02 Mar 2017 18:50:01 Titlul subiectului: |
188621 |
|
Paradoxul e ca ar trebui sa-i pese mai mult decat orice de aspectele tehnice, caci acestea se rasfrang pe termen lung asupra calitatii serviciului prin costurile exploatarii si intretinerii. Daca acestea sunt mari, implicit apare compromisul si calitatea scade, caci banii sunt cei care sunt, necesarul de pe trasee e cel care e, singura variabila ramanand calitatea.
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Vin 03 Mar 2017 06:15:41 Titlul subiectului: |
188647 |
|
Inteleg foarte bine asta. Imi aduc aminte de cozi si bonuri de unt.
Dar ma refer la ce se numeste "resto-mod" la masini, chiar daca arata similar, sunt anumite modernizari foarte usor de distins. De la vopsea, la ce scaune, interior etc. Chiar daca mi-ar place sa fie ca noi (si cu calitate) mie personal, unele imbunatatiri sunt "bune" si nu numai sa fie nou.
Problema care o vad eu, este ca face lifturi din astea striga a Rusia post URSS si dupa un an de zile arata mai rau decat cele lasate in pace.
In final, publicul ar putea fi "educat" cumva ca sa nu judece automat dupa cat de nou arata, si ar putea fi sedus cu comfort mai mare, dar din pacate asta vine in contradictie cu mentalitate de consum. Asta este globalizarea. Ma certam pe vremuri cu prieteni care spunea ca America e globalista, si impune ce vrea, cand acum se vede clar, ca la randul ei, a sucombat globalizarii.
Dar de ce sa vinzi o masina car tine 50 de ani (cum sunt ale mele, fara reparatii capitale, una inca cu vopseaua originala!) cand poti sa vinzi masina care tine doar vreo 10 ani (sau doar 5!) si sa cumperi alta iarasi. Si de ce sa nu faci platforme mondiale? Si ce daca piata si conditiile sunt diferite. (Ma refer la discutia de ce masinile americane erau foarte mari, pentru ca distantele sunt mari, etc. Cand faci un drum de 2500km intr-un FIesta sau o masina veche se simpte in oase lol).
Nici autobuze nici tramvaie nu scapa de boala asta. Dar ma intreb.
Un avion "modern" sufera? Eu personal prefer unul de cativa ani, unde toate hibele au fost rezolvate deja. Cele periculoase fiind cele noi noute, si cele vechi mentinute prost. Designul e un moft cel putin pana cand nu ne lasam prostiti si in domeniul aviatie.
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Mie 10 Mai 2017 18:28:29 Titlul subiectului: |
190003 |
|
Garnitura 31-131 a mai primit niste upgrade-uri care se adaoga chopper-ului si instalatiei de aer conditionat instalate in depoul OTL , astfel vagonul motor a primit o rampa pentru persoanele cu dizabilitati , iar remorca , suport pentru biciclete. Sunt curios unde va fi depozitata rampa in timpul deplasarii si cum va vedea vatmanul daca cineva isi pune/ia bicicleta de pe suport.
"Garnitură Tatra, cu până la 50% mai eficientă energetic
OTL SA a prezentat miercuri, prima garnitură Tatra cu sistemul de tracțiune electrică modernizat.
„Am lucrat la garnitură împreună cu cei de la Craiova, de la CESI. Dacă un tramvai nemodernizat consumă în jur de 3KWh pe km, din măsurătorile executate cu acest tramvai, s-a ajuns la un consum de 1,2 KWh pe km, rezultând o economie de energie electrică importantă. La 50.000 de km, cât e parcursul unui tramvai pe un an, ar fi, pe lună, aproximativ 825 de euro, pe lună, pe tramvai. Înmulțit cu cele 40 de tramvaie pe care am dori să le modernizăm, rezultă o economie substanțială, în jur de 300.000 de euro pe an”, spune Mircea Pop, director interimar al OTL SA.
Mai exact, tramvaiului i s-a montat un așa numit chopper, într-un spațiu din șasiul tramvaiului, fără a i se modifica structura. “În acea cutie toate componentele electrice și electronice sunt noi. S-a modificat, în parte, și bordul tramvaiului”, detaliază Pop."
http://www.bihon.ro/garnitura-tatra-cu-pana-la-50-mai-eficienta-energetic/1829839
Si un interviu legat de acest subiect : https://www.youtube.com/watch?v=XiQzhs_O7gs
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Mie 10 Mai 2017 21:51:20 Titlul subiectului: |
190004 |
|
Un alt reportaj despre aceeasi tema dar cu un videoclip diferit. La final fiti atenti la referirea făcuta cu privire la proiectul de modernizare al vagonului 4 dus la Astra Arad. Acest proiect a fost împărțit în 3 etape și implicit pe trei caiete de sarcini.seprate: caroserie, sistem de tractiune + boghiu, respectiv design interior. Dar numai la un singur caiet de sarcini s-a inscris un singur ofertant. Licitația va fi reluată, dar în caz de nereușită proiectul va fi abandonat și banii vor fi redirecționați pentru modernizarea mai puțin complexă efectuată ca pe garnitura 31-131
Sursa oradeaindirect.ro
Prin Oradea vor circula, de saptamana viitoare, tramvaie modernizate care vor avea inclusiv suport pentru biciclete ... eu știu de unul singur modernizat cu chopper, aer condiționat, rampă și suport de bicilete...
De luni, 15 mai, prin Oradea va circula un tramvai Tatra T4 D modernizat care va putea transporta si biciclete. Tramvaiul a carui “varsta” insumeaza 4 decenii a fost modernizat de OTL impreuna cu o firma din Craiova.
Fara a modifica structura, i s-a montat un chopper, care permite reducerea substantiala a consumului de energie electrica. A fost modernizat si bordul tramvaiului si s-a instalat la interior un sistem de climatizare performant. In plus, garnitura e dotata cu un suport pentru biciclete, dand astfel posibilitatea oradenilor eco sa-si poata transporta vehicolul. Neavand podeaua coborata , tramvaiul a fost dotat cu o rampa de acces, atat de necesara persoanelor cu handicap sau mamelor cu copii in carucior.
Modernizarea garniturii a costat 35 de mii de euro, sustine directorul interimar al OTL-ului, Viorel Pop . El spune ca in parcul regiei exista 46 de tramvaie similare si si-ar dori ca 40 dintre ele sa fie modernizate.
https://oradeaindirect.ro/18552-2/
LE: Vagonul 31-131 va ieși prima dată mâine dimineața în regim de transport călători. (Oare de ce se pomenește de ziua de 15 mai?)
|
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Joi 11 Mai 2017 08:14:45 Titlul subiectului: |
190007 |
|
Prima cursa oficiala a 31-131 a inceput azi cu putin dupa ora 7 din Nufarul pe linia 3N. In primele doua poze se afla pe linia de acces dinspre depou.
Descriere: |
The re-modernized 31-131 T4DM-C+B4D-MS first sheduled day on the access line from depot |
|
Mărime fișier: |
1.86 MB |
Vizualizat: |
de 20704 ori |
|
Descriere: |
Bicycle carrier on the back of 131 |
|
Mărime fișier: |
1.76 MB |
Vizualizat: |
de 20704 ori |
|
Descriere: |
31-131 (ex 1183) as T4DM-C on line 3N |
|
Mărime fișier: |
659.62 kb |
Vizualizat: |
de 20700 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Mar 30 Mai 2017 10:13:12 Titlul subiectului: |
190239 |
|
Sursa: bihon.ro 30.05.2017
http://www.bihon.ro/tatra-oradean-un-vis-abandonat/1840987
Tatra "oradean", un vis abandonat?
La 406.000 de euro a fost evaluat costul intervenției care ar transforma vechile tramvaie orădene Tatra în garnituri cu aspect și condiții adecvate acestui secol. OTL a scos la licitație primul lot de tramvaie de modernizat luna trecută dar, spre surpriza șefimii, nu s-a prezentat nicio ofertă, nici măcar din partea firmelor care au lucrat la realizarea machetelor prototipului – Astra Vagoane Arad sau Electroputere VFU.
„A fost o mare dezamăgire pentru noi ca nu s-au prezentat.Nu am reluat licitația, studiem să vedem ce e de făcut. Prima variantă ar fi să reluăm licitația dar să unim loturile”, spune Romeo Nica, director economic al OTL SA. Varianta aceasta ar putea crește interesul celor care lucrează în înnoirea tramvaielor prin suma mai mare pusă la bătaie. A doua variantă luată în calcul de conducerea OTL este renunțarea la proiectul de face-lifting al tramvaielor învechite și modernizarea lor doar pe partea de tracțiune. „Am putea face, pentru nouă locomotive, eficientizarea sistemului de tracțiune. Din măsurătorile făcute până acum rezultă că echipamentul instalat ajută la o economie foarte bună, de 40-50% din consum”, spune Nica. Problema cu varianta aceasta este că intervenția la așa numitul salon – spațiul pentru călători este spre zero.
În vorbe, ambiția edililor urbei este să mute orădenii din mașinile personale în garniturile de tramvai. Ori, fără o intervenție care să schimbe radical confortul din tramvaie la pachet cu prioritizarea liniilor OTL, transportul local va rămâne la fel de indezirabil pentru „șoferi”, ca acum.
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|