Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Flxible 870, Metro A, B si D o prezentare a unui mare fan

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 13/Noi/2018
Mesaje: 819
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Lun 13 Feb 2017 13:45:40    Titlul subiectului: Flxible 870, Metro A, B si D o prezentare a unui mare fan 188345

Multa vreme Flxible a fost autobuzul favorit al meu. A fost cu ce am copilarit pe langa GMC “Fishbowl” dar asta era cel mai nou si modern. Avea ceva science fiction cum arata asa ca a ramas cu mine ca sa zic asa. Din pacate nu am condus nici-unul, garajul unde am condus eu a avut doar unul singur, dar pana am ajuns eu acolo a fost retras. (Chiar daca inca circulau mult si bine la alte garaje)

Putina istorie. Flxible era una din cele mai vechi firme, producand atase de motocicleta. De unde vine numele, de la Flexible Side Car Company, facand atase flexibile in curba (lasau motocicleta sa se aplece). Dupa moda anilor 80 s-a schimbat numele in “Flxible”. Moda asta era peste tot, de a scrie cuvante diferit sau fonetic, litera “x” in engleza pronuntandu-se “ecs” si nu ca in romana, “ics”.

In 1924 au inceput sa produca dricuri facute pe baza masinilor de productie, apoi cuparand Fageol Twin Coach a inceput productia de autobuze. A trecut prin cateva vanzari, si dupa un process cu GM (Flxible a avut un model aproape identic cu GM Fishbowl) a ajuns in anii 70 la Grumman, producatorul de avioane (Cel mai cunoscut fiind F-14-ele). A fost a moda a companiilor aviatice de a face autobuze pentru a experimenta cu fuselajuri. Northrop a facut autobuze, Rockwell etc.

1542- Grumman-Flxible 870 a fost conceput la sfarsitul anilor 70 si a intrat in productie in 80. A fost un model ultra modern, ca design si tehnologie, cu parbrize asimetrice, penru a reduce luciu si a imbunatati vizibilitatea oglinzii din dreapta. A folosit constructie de aluminiu, cu tabla exterioara in panglici (late de vreo 20cm, lungi cat autobuzul, minul zonei decuparii rotilor), geamuri de pasageri din Plexiglas, si podea “low floor”. Nu era low floor ca in ziua de azi, dar avea numai o singura treapta in fata, lift pentru scaun cu rotile incorporate in scara (treapta) din fata, si cu “ingenunchere” (kneeling bus). Suspensia pneumatica se lasa in fata dreapta astfel incat prima treapta era la nivelul trotoarului.

Usa din spate (de fapt mijloc in stil American) avea 2 trepte, podeaua urcand de-a lungul autobuzului ca la Drogmoller. Aveau suspensie cu cursa lunga, facute pentru drumuri proaste, dar din cauza asta in curbe se aplecau destul de dramatic. Nu se rasturna, dar soferul daca nu stia se putea speria.

In poza 1542 este in leasing de la NJ Transit la Suburban Coach, una din firmele Coach USA. Este din seria initiala, comanda pentru MTA (in New York). Luminile galbene de langa caseta de numar il dau de gol, fiind ceva care numai MTA-ul a avut. Eventual au fost probleme cu sasiul (crapaturi) si chiar daca au fost trimise inapoi la fabirca si seriile urmatoare nu au mai suferit problema asta, MTA nu le-a mai vrut. Au circulat cam un an, apoi au fost vandute la NJ Transit. Poza e din 96, dar au circulat pana in 2007, avand 27 de ani cele mai batrane.

Modelul din poza este de 102 inch latime (2.59m) fiind una din optiuni, alte modele avand 96 de inch (2.44m).

Al lucru interesant este pozitia stergatoarelor (pnuematice). Am mai vorbit cum soferii aveau coduri (de care nu stiam la vremea cand am facut poza) sa discute mai pe sest intre ei.

3017, 3099, 3280, 3571 sunt modelul din 83, dupa ce Flxible a fost vandut (in bucati la diferiti investitori) modelul asta fiind numit doar Flxible Metro B, (Metro A a fost retroactiv numele dat 870-ului). Numele “tehnic” este 40096-B-6T (40 feet, 96 de inch, modelul B, motor cu 6 cilindri Detroit Diesel turbo 6V71T)

3017 este in autogara de la capul podului George Washington in pana. NJ Transit avea remorcherele lor (si nu remorchere particulare cum aveam noi) si era singura din zona pe care o stiu care tractau masini la stanga (shtanga, in engl. tow bar). Capota din mijloc trebuia scoasa de pe balamele, si la fel capota mica din stanga (si cea din dreapta se deschide cu balama pe muchia verticala la margine. Se vede clanta de deschidere la cea care a ramas pe dreapta).

De remarcat caseta de directie, spre deosebire de role folosita in 81 si 82 (au fost inlocuite prin 2000 pe sistem digital). Erau printer primele autobuze din fabrica cu asa ceva. Fiecare bulina se rotea (bine ca bulina era cam dreptunghiulara) cu neon dedesubt si deasupra, ca la Castrosua la RATB.

3099 este pe Helix pe autostrada I-495 inainte in Lincoln Tunnel spre NY. Banda din stanga se inversa si era numai pentru anumite autobuze (trebuia sa aiba autorizatie, initial un abtibild(? adica sticker) verde pe bot, eventual dupa 2000 schambandu-se cu un patrat lipit pe oglinda, ca se stie politia care statea la intrarea, sa nu lase masini aiurea sau alte autobuze. Am sa postez despre asta in alt post.

3280 e facuta la iesirea din autogara Port Authority Bus Terminal (PABT) care da direct in Lincoln Tunnel in sens spre NJ. 3280 apartine tot de NJ Transit dar e in leasing la firma Academy.

3571, se vede botul cu “grilajul” nou de 83. E doar vopsit si element de design. Jantele la NJ Transit erau in general de aluminiu la Flxible dupa 83 (cu exceptia fiind firma Academy care le inlocuia cu cele standard de tabla din buzunarul lor, inclusive la MCI MC-9 din 87 care era tot cu Al, si cele noi din ziua de azi).

3571 e facuta la George Washington Bus Terminal unde aveam si eu capatul si asteptam sa plec in cursa. Se vede cum tabla e din panglici de-a lungul masinii. Alta chestier standard la Flxible sunt geamurile solarizate din fabrica. Nu aveau luneta, ca acolo era aerul conditionat.

1791 (31791) este Flxible Metro D, numele tehnic 40102-D-6T. Tot al NJ Transit, dar in leasing la Community Coach, o firma Coach USA (de unde s-a adaugat 3-ul inaintea nr de parc dat de NJ Transit). Era in garaj, dar nu mai tin minte ce cautam pe acolo, dar stiu ca m-am dus cu un autobuz. (Schimb intre garaje sau nu mai stiu). Modelul D e de 89, si nu mai area geamuri lipite fara rama, asta avand rame groase si geamuri planare, si nu curbate cum le avea cele vechi.

Am pus poza asta ca as arat barele de protectie la autobuze aici. Sunt din otel, sau aluminiu gros acoperit cu cauciuc (cum se vede in pozele celalalte). Aici erau scoase. Nu stiu daca era lovit sau ce faceau cu el.

3732 este tot un Metro D dar din 94. Este identic cu 1791, dar are numai o singura usa, si scaune tapitate, fiind folosit pe rute mai suburbane. Avea oglinzi electrie cu telecomanda, scaun Recaro si alte imbunatatire.

Din pacate nu mai circula nici-unul, fiind scoase din uz cam prin 2014 ultimele. Inca exista in muzeul NJ Transit un A si un D, si multe de particulari. Un fost coleg de garaj a cumparat un D, si este unul din cele mai mari cluburi de autobuze (ca un club auto, dar cu autobuze lol) specializate doar pe Flxible cu membrii in toata lumea. Asa ca vor exista la showuri si tot felul de alte evenimente.



1542-B-0571.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  684.58 kb
 Vizualizat:  de 1488 ori

1542-B-0571.jpg



3017 2003 03 16.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  959.23 kb
 Vizualizat:  de 1488 ori

3017 2003 03 16.jpg



3099 2002 12 12.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  717.04 kb
 Vizualizat:  de 1488 ori

3099 2002 12 12.jpg



3280 2012 xx xx.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  603 kb
 Vizualizat:  de 1488 ori

3280 2012 xx xx.jpg



3571 2003 02 15 A.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  968.75 kb
 Vizualizat:  de 1488 ori

3571 2003 02 15 A.jpg



3571 2003 02 15 B.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  995.23 kb
 Vizualizat:  de 1488 ori

3571 2003 02 15 B.jpg



1791 2003 01 17.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  808.48 kb
 Vizualizat:  de 1488 ori

1791 2003 01 17.jpg



3732 2003 02 15 A.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.03 MB
 Vizualizat:  de 1488 ori

3732 2003 02 15 A.jpg



3732 2003 02 15 B.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.02 MB
 Vizualizat:  de 1488 ori

3732 2003 02 15 B.jpg



_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community