|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 14 Feb 2017 13:04:52 Titlul subiectului: Statele Unite, New York: Metrou |
188357 |
|
Sistemul de metrou din New York este unul dintre cele mai mari sisteme de trasport de acest tip din lume.
Conform celor de la wikipedia, metroul din New York este în proprietatea orașului New York și administrat de New York City Transit Authority, o agenție subordonată Autorității de Transport Metropolitan - MTA.
Este una din cele mai vechi și mai mari sisteme de transport public din lume, cu 468 de stații în funcțiune, 369 de kilometri de linii, traduse în 1056 de kilometri de cale ferată sau 1355 de kilometri incluzând și liniile auxiliare.
Metroul din New York este unul din cele 4 sisteme de transport rapid din S.U.A. care oferă servicii 24 de ore zilnic, 365 de zile pe an.
Liniile de metrou sunt notate atât cu cifre (1,2,3 etc), cât și cu litere (A, B etc).
Pentru ca treaba să fie și mai și, deși anumite linii au trasee comune, unele trenuri sunt "Local" și opresc în toate stațiile, alte trenuri sunt "Expres" și opresc doar în stațiile majore.
Trenurile se succed la intervale foarte bune, cel puțin în zona Manhattan - Central Park, pe care am "bântuit-o" cel mai frecvent...
Într-o seară, când ne întorceam dinspre Central Park spre Manhattan tocmai avusese loc, din ce se povesetea, o altercație între 2 negrese pe peron la stația Times Square și una dintre ele a împins-o pe cealaltă în fața metroului... evident, traficul a fost infernal după aia, am fost îndrumați să luăm trenul în direcția opusă, de unde să îl luăm înapoi... bineînțeles că nu am putut să ne urcăm în primele vreo 3 trenuri, de pline ce erau, iar la următorul am zis că fie ce-o fi și ne-am îmbulzit ca niște adevărați newyorkezi...
În pozele de mai jos remarcați mai multe aspecte, începând de la acel cerc roșu cu cifra 1 care indică linia (traseul) pe care circulă trenul, remarcaț acele "gărdulețe" menite să împiedice accesul accidental al călătorilor între vagoane; ce am remarcat și m-a uimit este faptul că trenurile erau compuse din rame separate între ele și fiecare astfel de ramă avea "mecanicul" ei (de fapt un passenger-assistant) vedeți-l pe "nenea" ăla de la geamul vagonului # 2321
Legat de fotografierea la metrou, cică după atacurile teroriste de la 11 septembrie din New York, într-o ședință din iunie 2004, MTA a propus ca fotografierea și filmarea la metrou să fie interzise, însă din cauza atitudinii ferme de protest manifestate atât de public cât și de organizațiile pentru drepturile omului, regula a fost abandonată. În noiembrie 2004 reprezentanții MTA au încercat din nou să impună această regulă, dar Consiliul de administrație a refuzat să o accepte.
Se spune că unii polițiști și lucrători de la metrou au continuat să îi agasesze pe călătorii care făceau fotografii sau filmau.
La 3 aprilie 2009 autoritățile au emis norme noi, conform cărora efectuarea fotografiilor și filmările sunt legale dacă nu sunt însoțite de activități suspecte, dar, totuși, este interzisă filmarea sau fotografierea în zonele în care accesul publicului nu este permis și nu pot fi folosite lumini, reflectoare sau tripoduri, cu excepția reprezentanților presei cărora li se pot elibera permise speciale pentru asemenea activități.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
161.95 kb |
Vizualizat: |
de 8423 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
109.93 kb |
Vizualizat: |
de 8423 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
182.4 kb |
Vizualizat: |
de 8423 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
111.06 kb |
Vizualizat: |
de 8423 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
194.94 kb |
Vizualizat: |
de 8423 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
121.15 kb |
Vizualizat: |
de 8423 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Ultima modificare efectuată de către Catalin Ghita la Mar 14 Feb 2017 13:07:22, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 14 Feb 2017 13:06:11 Titlul subiectului: |
188358 |
|
Multe magistrale și stații au servicii locale și expres. Aceste magistrale au 3 sau 4 linii de cale ferată: în mod obișnuit cele două exterioare sunt folosite de trenurile locale, iar una sau două linii interioare sunt folosite de tenurile expres. Stațiile prin care trec trenurile expres sunt de regulă puncte mari de transfer sau de destinație.
Vedeți în poza de mai jos un exemplu de astfel de stație.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
87.91 kb |
Vizualizat: |
de 8422 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 14 Feb 2017 19:35:38 Titlul subiectului: |
188360 |
|
Legat de fotografiat, o atitudine diametral opusa cu Europa de Vest sau Ungaria, unde nu sunt probleme cand faci poze.
Am vazut pe Discovery acum cativa ani un documentar cu metroul din NewYok. Se pare ca prin anii '80 a fost o faza de decadere a retelei, iar in prezent asistam la o renastere a metroului din metropola americana.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Mar 14 Feb 2017 22:25:12 Titlul subiectului: |
188364 |
|
Nu fiecare vagon are conductor. Este doar unul. Echipajul unui tren de metrou are:
Inginerul (Engineer) care are cabina pe dreapta in colt. Nu e ca la IVA ca usa dintre vagoane ar fi in mijloc (desi la englezi au gasit solutie sa aiba cabina intreaga). Inginerul se ocupa doar cu conducerea trenului, si nu deschide usile.
Conductor cel care deschide usile. Unele trenuri lungi (de 16 vagoane, daca le mai au) aveau doi conductori. In gerenal e doar unul. Geamul din poza, e un geam mic, si singurul care se deschide, dar numai cu cheie. O alta cheie deschide un panou cu controlurile usilor. Se deschide toate odata, de la geamul ala spre fata, si de la acelasi geam spre spate, in mod separat.
Acelasi conductor trece la vagonul "pereche" la al geam glisant simetric si deschide panoul cu butoane si deschide usile la urmatoarea statie. Exista statii pe amandoua partile si intre statii conductorul trece intre vagoane, fiind singurul permis.
Oficial, regula e ca nu se trece intre vagoane in timpul mersului, dar in statie e permis. Dar in realitatea lumea trece si cand merge trenul. Nu stiu daca in ziua de azi sunt controlori sau politie sa opreasca pe cei care fac asta.
Asa se poate uita doar spre fata la usile din fata si le inchide, apoi spre spate.
Garduletele stil EP sau Tatra sunt ceva mai ciudata, fiind montate pe balama spre interior, pe fata fiecaruil vagon, apoi prinse la exterior unde e peronul.
Statiile dupa cum ai vazut sunt murdare, dar era o vreme prin anii 80 cand erau sobolani cat un caine. Mizer si infect, si cald, ca vagoanele au aer conditionat, ce inseama racoare in vagon dar si mai cald in afara. Plus tunelele sunt sub strada, imediat. Asfaltul incins de deasupra e ca un cuptor.
Tocmai s-a dat drumul la linia de pe 2nd Avenue, la care se lucra de 98 de ani...si asta in Manhattan ca in Bronx sau Queen inca e destul de rau si nu as recomanda cuiva sa circule daca nu e local. Nici unuia din NJ nu i-as recomanda sa marga cu N sau R dupa 7 seara.
Cat de fotografie, depinde de cine le face. Acum e aproape imposibil de interzis cu telefoane cu aparat incorporat, dar daca erau turist (si evident turist) te cam lasa in pace.
Din pacate se intampla tot felul de chestii din astea cu certuri sau sinucideri pe peron. De asta cand inca mergeam bine pe picioare, mergeam pe jos tot Manhattanul, era mai comfortabil lol.
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 24 Feb 2017 13:02:20 Titlul subiectului: |
188517 |
|
Să vedem acum și câteva poze cu 2 intrări de stație de metrou, primele 2 poze prezintă una dintre intrările în stația Rector Street, iar cealaltă prezintă intrarea în stația Wall Street.
Unele stații aveau intrări pe toate cele 4 colțuri ale unei intersecții și, din ce mi s-a părut, părea că fiecare intrare avea "sens unic" , adică pe o intrare intrai dacă voiai să mergi într-un sens, pe alta dacă voiai să mergi în cealaltă direcție; pe o ieșire ieșeai dacă veneai dintr-un sens, pe alta dacă veneai din celalalt sens.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
211.47 kb |
Vizualizat: |
de 8307 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
181.12 kb |
Vizualizat: |
de 8307 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
118.54 kb |
Vizualizat: |
de 8303 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 27 Feb 2017 13:11:31 Titlul subiectului: |
188550 |
|
Ca să vă faceți o idee despre problemele pe care le pune o rețea de metrou veche, iată cum se prezintă structura tunelurilor, într-o zonă în care se lucra la reabilitarea lor...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
136.63 kb |
Vizualizat: |
de 8262 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
190.07 kb |
Vizualizat: |
de 8262 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 27 Feb 2017 13:13:24 Titlul subiectului: |
188551 |
|
În zona stațiilor de metrou ordinea se menține cu forța.
Nu lasă nimeni biciclete sau alte obiecte pe unde-i vine...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
94.67 kb |
Vizualizat: |
de 8260 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 27 Feb 2017 13:27:15 Titlul subiectului: |
188552 |
|
Chestia care mi s-a părut cea mai interesantă din tot ce am văzut la metroul new-yorkez este ceea ce vă prezint în poza de mai jos.
Vă mai reamintiți "celebrul" scandal de la noi cu peroanele stației Piața Victoriei, când o tânără babă se văita de zor că era să cadă prin cei 10-15 cm distanță dintre tren și peron, iar "autoritățile" - parcă OPC? - dădeau declarații tâmpite cu închiderea stației?
Ei bine, stația South Ferry din New York este amplasată într-o curbă cu rază foarte mică și peronul este pe exteriorul curbei. Între tren și peron, datorită curbei foarte strânse era un ditamai "gap"-ul de aproape 40-50 de centimetri... în loc să se vaite și să spună prostii, au căutat soluții și le-au și aplicat: în peron este inserată o platformă mobilă care, după oprirea trenului, se extinde dinspre peron spre tren și ... gata! "gap"ul este acoperit și călătorii pot trece liniștitți.
Altă întrebare?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
130.6 kb |
Vizualizat: |
de 8257 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 27 Feb 2017 13:39:48 Titlul subiectului: |
188553 |
|
Asta nu are legătură cu metroul, însă mă roade curiozitatea: în Brooklyn, chiar în zona podului cu același nume, pe chei, am depistat niște porțiuni de cale ferată înglobate în pavajul străzii.
Aveți idee ce e cu ele, sunt urme ale vreunei căi ferate industriale sau ale vreunei foste rețele de tramvai?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
110.14 kb |
Vizualizat: |
de 8254 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
123 kb |
Vizualizat: |
de 8254 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Mar 28 Feb 2017 02:33:46 Titlul subiectului: |
188563 |
|
Despre cale ferata din Brooklyn, acestea erau foste cale ferate (dar si tramvaie sau locomotive de pasageri cu aburi). In Jersey City, NJ erau multe linii ramase asa chiar dupa ce s-au transformat in strazi.
Cand eram mic si am fost in tara prima oara, nu stiam ce inseamna tramvai, dar sinele nu ma mirau, decat cand a trecut ceva pe sinele alea
In NYC piatra cubica (si posibil sinele astea in Blyn) sunt "istorice." Pe mine ma scot din sarite cu masina (si lasa ca am spinarea praf), dar in fine, asta e alta discutie.
Despre metrou, m-a lasat masca chestia asta. Este foarte interesenta solutia, ca era sa zic, ca sunt statii de meotru sau PATH (Porth Authority Trans Hudson, un metrou intre NY si NJ) si trenuri suburbane care au ditamai spatiu intre peron si vagon.
Ma mire ca nu s-a agatat nimeni (chiar daca scrie sa nu se stea peste ele cand se misca) ca aici se da in judecata in prostie (dar NUMAI pentru prostii, cazuri in care universitati isi fac de cap sunt peste tot, dar asta, iarasi alta discutie...)
Alex
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|