Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuzele Scania OmniCity CN230UB 4x2 EB
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Dec/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 15 Feb 2017 14:59:04    Titlul subiectului: Autobuzele Scania OmniCity CN230UB 4x2 EB 188375

In data de 13 februarie 2017 CTP Iasi a organizat o procedura simplificata pentru inchirierea a 16 autobuze rulate. Documentele de atribuire initiale, clarificarile si modificarile ulterioare, precum si procesele verbale de la incheierea procedurii le gasiti in atasamente (preluate din SEAP).


Documentatie inchiriere autobuze.zip
 Descriere:

Descărcare
 Nume fișier:  Documentatie inchiriere autobuze.zip
 Mărime fișier:  314.81 kb
 Descărcat:  de 129 ori


Licitatie inchiriere - completari.zip
 Descriere:

Descărcare
 Nume fișier:  Licitatie inchiriere - completari.zip
 Mărime fișier:  6.69 MB
 Descărcat:  de 144 ori


_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Dec/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 15 Feb 2017 20:48:34    Titlul subiectului: 188380

Licitatia din 13 februarie 2017, in presa acestor zile:

Evenimentul, 31 ianuarie 2017: http://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/moldova/autobuzele-unistil-ar-putea-circula-din-nou-in-iasi-exclusiv--217366553.html

Citat:
Autobuzele Unistil ar putea circula din nou în Iași EXCLUSIV

Pe 26 ianuarie, CTP Iași a lansat licitația vizând achiziția a 16 mașini rulate. La licitație s-ar putea prezenta și firma Unistil, avantajată de faptul că are disponibile în acest moment autobuze Scania din gama Omni City. Deja, prin garajele CTP se vorbește că vor veni mașini de la Bârlad, valoarea contractului ridicându-se la 1,44 milioane lei. Practic, lupta se va da între fostul operator privat din oraș și sibienii de la Omnibus SRL, care au disponibile autobuze MAN, model NL 313
Achiziția a 10 autobuze rulate s-a dovedit a fi o măsură inspirată a municipalității ieșene și conducerii Companiei de Transport Public (CTP). Mașinile MAN aduse de la Sibiu s-au bucurat de aprecierea călătorilor, dar și de cele ale angajaților companiei, care au susținut că pe perioada geroasă au fost mai fiabile chiar și decât autobuzele Isuzu sau Bus Diamond. Practic, deși sunt mașini second hand, acestea se pretează particularităților transportului public ieșean, reprezentând soluția ideală de acoperire a tuturor traseelor din oraș până la aducerea altor 75-80 de mașini noi. În plus, ele dispun de instalații de climatizare, prin urmare, oferă condiții de transport mai bune comparativ cu celelalte mașini ce compun parcul auto al CTP. În atare situație, decizia închirierii altor 16 mașini se dovedește o măsură logică și necesară, în condițiile în care autobuzele care vor veni prin intermediul împrumutului luat de la BERD nu sosesc mai devreme de 6 luni, dacă nu chiar și mai mult. „Intenția noastră este de a mai închiria minimum 16 mașini. Totul depinde de ce finanțare putem obține pentru această achiziție și de modul cum va decurge licitația”, spuneau șefii CTP în luna octombrie anul trecut.

Autobuze vopsite în culorile PSD

Între timp, a fost lansată procedura de licitație, valoarea totală a contractului ridicându-se la 1,44 milioane lei, ajungându-se la un cost de 7.500 lei/lună/autobuz, timp de un an. Va fi interesant de văzut cine va pune mâna pe acești bani, cu atât mai mult cu cât deja se vorbește de închirierea mașinilor de la Vasile Pușcașu, patronul firmei Unistil, fostul operator privat de transport din Iași! „Pușcașu are disponibile autobuze Scania cu care a operat la Bârlad. Când a pierdut concesiunea traseelor de acolo, a rămas cu mașinile pe care le achiziționase special pentru a câștiga licitația contra celor de la Vertransis (n.r. – noul operator de transport public din Bârlad). Au fost preferate mașinile noi ale acestora din urmă, cu toate că autobuzele Unistil, deși rulate, se pretau mult mai bine pe cerințele transportului urban, fiind mult mai lungi. Pușcașu le și vopsise în roșu, culoarea PSD Bârlad, convins fiind că astfel va avea un atu în plus la licitație”, spune un fost angajat al firmei vasluiene.

Second-hand de calitate

Cu alte cuvinte, sunt șanse foarte mari să vedem autobuzele Scania rulând pe străzile Iași, mai ales că „marfa” se încadrează perfect caietului de sarcini conceput pentru închirierea celor 16 autobuze: lungime de maximum 12.000 mm, lățime - maximum 2.600 mm, anul de fabricație – minimum 2003, capacitate de transport – minimum 80 de persoane, echipate cu instalație de pornire pentru temperaturi scăzute și trei uși. Autobuzele Scania ale firmei Unistil fac parte din gama OmniCity, sunt Euro IV și au fost fabricate în 2006. Au rulat în Norvegia, fiind achiziționate prin intermediul unui dealer cu care RATP Iași a mai făcut afaceri în trecut: firma olandeză Womy. Dan CONSTANTINESCU

* * *

Alternativa Omnibus

Un alt scenariu este cel în care care câștig de cauză ar putea avea firma sibiană Omnibus SRL. Aceasta bătuse palma cu RATP pentru aducerea la Iași a 35 de autobuze MAN model NL 313. Autobuzele ar fi urmat să fie livrate în mai multe tranșe începând cu luna august 2016, numai că, între timp, a survenit falimentul regiei ieșene. Și Omnibus este un partener tradițional la Iașului, procurând mașini care au rulat în Germania și care prezintă avantajul de a avea autobuze disponibile în acest moment.

* * *

1,44 MILIOANE LEI
Este valoarea contractului pus la bătaie de municipalitatea ieșeană, pentru închirierea a 16 autobuze second-hand


BZI, 14 februarie 2017: http://www.bzi.ro/incendiar-licitatie-cu-dedicatie-compania-unistil-pregateste-o-lovitura-uriasa-iesenii-vor-calatori-din-nou-in-harburi-de-autobuze-galerie-foto-593163

Citat:
INCENDIAR! Licitatie cu dedicatie? Compania Unistil pregateste o lovitura uriasa! Iesenii vor calatori din nou in harburi de autobuze

• Combinatiile care au bagat in faliment RATP Iasi continua si la noua companie de transport a orasului • O licitatie in valoare de 1,4 milioane lei organizata pentru inchirierea mai multor autobuze pare sa fie una cu dedicatie speciala pentru un controversat om de afaceri care a castigat sume uriase in urma contractelor pe bani publici • Una dintre cerintele obligatorii trecute in caietul de sarcini este ca autobuzele sa fie livrate intr-un termen de doar 3 zile • Desi procedura nu a fost inca finalizata, mai multe autobuze care indeplinesc toate cerintele din caietul de sarcini intocmit de sefii Companiei de Transport Public, au fost aduse deja la Iasi • Aceasta ar insemna o mega-afacere pentru castigator, deoarece se va plati pentru inchirierea unui autobuz pentru o perioada de 12 luni, tot aratia bani cat s-ar plati si pentru cumpararea unui model asemanator

Transformarea RATP Iasi in noua Companie de Transport Public nu a adus nici pe departe schimbarile radicale in transportul local la care sperau iesenii. Masurile care au dus la falimentarea vechii regii de transport par sa continue si la noua companie, iar asta in dauna calatorilor satui sa circule in mijloace de transport vechi si uzate. O noua licitatie in valoare de 1,4 milioane lei organizata de Compania de Transport Public Iasi, pentru inchirierea unui lot de 16 autobuze, pare sa se faca cu dedicatie pentru aceleasi personaje care au profitat si in trecut din astfel de combinatii, dar si cu aceeasi reteta ca in vremea RATP-ului.

Este vorba despre o licitatie deschisa de CTP Iasi in data de 26 ianuarie anul acesta si a carui termen limita de depunere a ofertelor a fost data de ieri, 13 februarie. In cursul zilei de astazi, ofertele urmeaza sa fie deschise si evaluate. Obiectul contractului se refera la "Inchirierea de autobuze cu podea joasa pentru transportul de calatori conform obiectului de activitate al achizitorului". Concret, este vorba despre 16 autobuze cu podea joasa care ar urma sa fie inchiriate pe o perioada de 12 luni in schimbul sumei de 1,440,000 lei.

Mai multe autobuze au fost aduse la Iasi inainte de finalizarea licitatiei

In caietul de sarcini care a fost intocmit de specialistii in achizitii ai CTP Iasi exista o cerinta obligatorie care pare una cu dedicatie. Este vorba despre termenul de livrare a autobuzelor, care a fost fixat la doar 3 zile pentru un lot de 10 vehicule. "Prima transa sa fie de minim 10 autobuze in 3 zile de la semnarea contractului, iar diferenta in termen de maxim 30 zile. Livrarea se va face la sediul/locatia beneficiarului", dupa cum se specifica in caietul de sarcini.

O astfel de cerinta este extrem de greu de indeplinit de majoritatea firmelor din Romania, insa o coincidenta suspecta face ca, fix la garajul companiei Unstil SRL din Tudor Vladimirescu au aparut brusc mai multe autobuze cu podea joasa. Mai mult, la garajul Unistil din Barlad mai exista alte zeci de autobuze pregatite sa fie livrate oricand la Iasi. Conform surselor, aceste autobuze ar urma sa fie inchiriate la CTP Iasi in cadrul acestei licitatii care nici macar nu s-a finalizat complet pentru ca abia in cursul zilei de astazi vor fi analizate ofertele si ar trebui sa mai treaca o perioada pentru desemnarea oficiala a castigatorului licitatiei.

Printre cerintele obligatorii ale licitatiei mai regasim: sa functioneze corespunzator într-un climat temperat continental la temperatura ambientala -33°C... +40°C; umiditate relativa la 20°C max 80%; lungime max. 12.000 mm; latime max. 2.600 mm; inaltime (cu echipament aer conditionat) max. 3.200 mm; anul de fabricatie minim 2003; norma de poluare minim Euro 2; autobuzele trebuie sa corespunda normelor de transport public local de persoane. Practic, cei care ofera un autobuz Euro 6 , vor primi 10 puncte, in vreme ce pentru autobzuele Euro 2 se acorda 2 puncte. Este lesne de inteles faptul ca autobuzele din garajul Unistil SRL indeplinesc toate aceste cerinte obligatorii.

Vasile Puscasu are zeci de autobuze pregatite

Desi a participat la aceasta licitatie, Vasile Puscasu, patronul firmei SC Unistil SRL, sustine ca nu stie prea multe detalii despre asta si asteapta desemnarea oficiala a castigatorului din partea Companiei de Transport Public Iasi. Acesta mai spune ca are aproape 80 de autobzue care pot fi livrate oricand catre CTP Iasi.

"Deocamdata nu stiu daca suntem castigatorii. Nu stiu, nu am luat legatura fiindca se ocupa altcineva, am un baiat de la Barlad care se ocupa cu licitatia, habar n-am. Am participat cu masinile pe care le avem noi, cu Scania cel mai probabil. Am 80 de autobuze in garaj la Barlad, o sa putem sa livram din ele. Daca oferta este cu autobuzele Scania, ele sunt Euro 4 toate. Masinile din garajul din Tudor Vladimirescu sunt aduse pentru ca facem traseele pe Goruni si Chicerea, dar daca se liciteaza nu e nicio problema, avem altele disponibile. Daca se liciteaza si castigam, pe acestea le inchiriem si aducem altele, noi stam cu ele in garaj. Nu este nici o coincidenta faptul ca este un termen de livrare de 3 zile, eu nici nu am citit caietul de sarcini daca ma credeti, eu ma ocup de altele. Nu stiu ce fac ei, le-am dat mana libera sa liciteze, sa mearga cu autobuzele, le inchiriem, le vindem, ei isi fac treaba", a spus Vasile Puscasu, patronul SC Unistil SRL.

Ce spun sefii CTP Iasi despre licitatia de inchiriere

De cealalta parte, conducerea Companiei de Transport Public Iasi explica termenul de livrare extrem de scurt fixat la 3 zile deoarece este o urgenta ca aceste autobuze sa fie scoase la strada pentru ca exista numeroase reclamatii din partea iesenilor.

"Nu stiu daca a participat si Unistil la aceasta licitatie, vom vedea maine (astazi - n.r.) cand se vor analiza ofertele. Autobuzele trebuie aduse cat mai repede pentru ca sunt foarte multe reclamatii din partea calatorilor, de asta s-a pus un termen scurt pentru livrarea autobuzelor. La o alta licitatie cu autobuze second-hand organizata de noi, o firma din Pitesti le aveau gata inmatriculate si puteau sa le livreze. Nu doar Puscasu poate sa aduca repede autobuze. Cei din Pitesti au facut atunci contestatie si au spus ca au 30 sau 50 de autobuze pregatite, trebuiau doar sa le aduca la Iasi. Mie imi trebuie aceste autobuze pentru ca sunt foarte multe reclamatii pe traseele 27 si 44, iar cu cele vechi nu putem face fata. Mai important este sa facem fata pe trasee decat sa ne reclame calatorii, asta pana vin autobuzele din vara. Restul sunt speculatii", a declarat Cristian Stocia, director general CTP Iasi.

Sefii companiei de transport neaga faptul ca licitatia ar fi cu dedicatie pentru firma condusa de Vasile Puscasu si ca va fi desemnata castigatoare oferta cea mai avantajoasa.

"Caietul de sarcini a fost facut in asa fel incat sa nu ingradim pe nimeni care ar putea avea autobuze de orice fel, fie ele Euro 2 sau euro 5, cu aer conditionat sau fara aer conditionat. Punctajul a fost pus diferentiat tocmai pentru a putea fi incluse cat mai multe, pentru ca avem mare nevoie de autobuze. Maine (astazi - n.r.) va vom spune concret ce oferte avem dupa ce le analizam. Vrem sa terminam cat mai repede evaluarea ca sa putem aduce autobuzele pentru ca acusi trece iarna. Inca din decembrie incercam sa facem un imprumut si nu am reusit. Cand am vazut ca nu putem face fata in aceste conditii am decis ca singura solutie rapida este sa facem aceasta licitatie ca sa inchiriem autobuze", a mai spus directorul general al CTP Iasi.

Reprezentantii Primariei Iasi au refuzat sa vorbeasca despre acest subiect.

Autobuzele pot fi cumparate cu acelasi pret platit pentru inchiriere

Un aspect extrem de important in toata aceasta poveste sta in pretul de inchiriere pe care CTP Iasi este dispus sa-l ofere. Practic, pentru inchirierea celor 16 autobuze, pentru o perioada de un an se estimeaza ca se va plati in total 1,440,000 lei, adica 90.000 lei (20.000 euro) pentru fiecare autobuz inchiriat pentru 12 luni.

Spre comparatie, ultimele serii de autobuze second hand cumparate pentru RATP Iasi au costat in medie 20.000 euro bucata, adica tot atat cat se plateste acum pentru inchirierea unui autobuz pentru o perioada de un an. Cu alte cuvinte, se va plati pentru inchirierea unui autobuz pe o perioada de 12 luni tot atatia bani cat s-ar plati pentru cumpararea unui autobuz asemanator. De exemplu, autobuzele DAF aduse din Olanda pentru RATP Iasi prin intermediul Unistil SRL au costat 18.000 euro bucata. Si nu doar atat, acestea au fost cumparate de Puscasu cu sume de 9-11 mii euro din Olanda, ceea ce i-a dus un profit de aproape 100 la suta.

Firmele controlate de Vasile Puscasu, Unistil SRL respectiv SC Motel Bucium SRL, sunt principalii furnizori de autobuze second-hand pentru transportul public din Iasi, cele doua companii fiind castigatori in cazul mai multor licitatii organizate in trecut de Primaria Iasi pentru achizitia de mijloace de transport, autobuze care acum se afla intr-o stare avansata de degradare, polueaza enorm de mult si inregistreaza numeroase avarii chiar in timpul mersului, creand astfel o stare de nemultumire generala in randul iesenilor, dar si o imagine proasta pentru cei care viziteaza orasul Iasi.


Ziarul de Iasi, 15 februarie 2017: http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/16-autobuze-care-au-circulat-prin-barlad-ajung-la-ia-i-revine-unistil-pe-strazi--152238.html

Citat:
Deși Pușcașu e în relații „reci“ cu cumătrul Chirica
16 autobuze care au circulat prin Bârlad ajung la Iași. Revine Unistil pe străzi!


Un fost colaborator apropiat al operatorului de transport public revine în forță.

Firma lui Vasile Pușcașu, Unistil, este singurul ofertant la o licitație a Companiei de Transport Public (CTP) pentru închirierea a 16 autobuze rulate. Reprezentații CTP au anunțat ieri că doar această firmă a înaintat documente de calificare și ofertă financiară. Primele acte menționate au fost consultate ieri de către Comisia de licitație, iar oferta va fi deschisă astăzi.

„Este un singur ofertant, Unistil. Au venit cu niște autobuze Scania, Euro 4, cu aer condiționat, an de fabricație 2005“, a declarat ieri directorul CTP, Cristi Stoica.

Autobuzele ofertate de către Unistil au circulat în trecut pe străzile Bârladului. Mijloacele de transport au fost utilizate în acest oraș până în primăvara anului trecut, moment în care Unistil a pierdut li­citația de concesionare a serviciului de transport în Bârlad.

Colaborarea dintre Pușcașu și RATP a ridicat mari semne de întrebare de-a lungul timpului. În trecut, Vasile Pușcașu a vândut către falimentara RATP zeci de autobuze second-hand, iar pe parcursul a zece ani a încasat profituri semnificative din gestionarea unor rute de transport local doar în virtutea unui contract de asociere cu RATP, fără a fi organizată o licitație. Pușcașu este cumătru cu primarul Mihai Chirica, dar, în ultimii doi ani, relațiile dintre cei doi s-au „răcit“.

În toamna anului 2015, „Ziarul de Iași“ a arătat cum o licitație pentru achiziționarea de autobuze second-hand părea cu „dedicație“ pentru Pușcașu. La acel moment, Chirica a decis să nu mai achiziționeze autobuze rulate cu bani de la bugetul local, iar ulterior au fost făcut două proceduri prin care au fost aduse 12 autobuze noi pe străzile Iașului.

La actuala licitație, pentru închirierea a 16 autobuze, CTP a estimat un cost de 7.500 lei/lună/au­tobuz timp de un an, valoarea totală fiind de circa 1,44 milioane lei (fără TVA).

Actualul parcul auto al CTP, închiriat de la falimentara RATP contra unei sume lunare de 110.000 lei (fără TVA), cuprinde 125 tramvaie, 112 au­tobuze, 11 microbuze și 26 autovehicule auxiliare. Parcul auto ar urma să fie extins în acest an cu cel puțin 75 de autobuze noi, în contextul în care Primăria a semnat un contract cu Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) pentru accesarea unui împrumut de 15 milioane euro.


Ilustrez cu o imagine atasata articolului din BZI, in care sunt surprinse 4 autobuze Scania in garajul din Tudor Vladimirescu (sectorul inchiriat firmei Unistil).



autobuze_unistil_3_.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  82.4 kb
 Vizualizat:  de 9530 ori

autobuze_unistil_3_.jpg



_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Dec/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 15 Feb 2017 20:56:00    Titlul subiectului: 188381

Ceea ce voi prezenta in continuare nu vine sa apere sau sa acuze pe nimeni, ci doar sa puna in ordine niste aspecte reale.

In vederea asigurarii parcului minim necesar RATP Iasi pentru preluarea traseelor de transport public concesionate firmei Unistil si pentru inlocuirea unora dintre autobuzele cu grad ridicat de uzura exploatate de regie, municipalitatea a organizat in data de 6 octombrie 2015 o procedura de atribuire (licitatie) pentru achizitionarea a 15 autobuze rulate, valoarea estimata a contractului fiind de 1.613.000 lei fara TVA (cca. 24.000 euro / autobuz). Licitatia a fost anulata, intrucat s-a inscris o singura firma, Unistil, a carei oferta a fost de cca. 3 milioane de lei (cu 87,65% mai mare decat valoarea estimata, conform observatiilor facute in SEAP de catre autoritatea contractanta). Calculand, rezulta cca. 45 de mii de euro pentru un autobuz, fara TVA. Modelul ofertat a fost Scania OmniCity CN230UB 4x2 EB, autobuzele provenind de la principalul operator de transport din Oslo, Norgesbuss Oslo AS (Unistil le prelua de la un vechi colaborator, unul dintre cei mai mari intermediari europeni de autobuze si alte vehicule, Womy din Olanda). Caracteristicile tehnice si starea tehnica si estetica a vehiculelor justifica pretul solicitat, conform ofertelor similare (autobuze in aceeasi stare si avand aceleasi caracteristici tehnice) ale diversilor intermediari. De asemenea, acestea indeplineau cerintele prezentate in caietul de sarcini de autoritatea contractanta. Primaria a dorit sa organizeze o noua procedura, insa, in urma discutiilor aparute in Consiliul Local, s-a hotarat ca municipalitatea sa nu mai achizitioneze autobuze rulate, ci doar noi. Cum stiti, au fost organizate pe 24 februarie 2016 si 9 mai 2016 cele doua licitatii in urma carora au fost achizitionate 4 autobuze Isuzu Citiport si 8 Eurobus Diamond.

In decembrie 2015 a expirat concesionarea, pentru 6 ani, a transportului public din Barlad catre Unistil. Desi presa din Barlad dadea drept sigur un nou contract de concesionare catre Unistil pentru inca 6 ani, dupa a doua procedura de atribuire (prima, organizata in martie 2016, fusese anulata), din 19 aprilie 2016, contractul a fost atribuit firmei Vertrantis. Pe 26 mai a fost semnat contractul, iar noul operator a intrat pe traseele de transport public din Barlad in data de 27 mai 2016. La prima procedura Unistil nu participase, dar a depus oferta la a doua licitatie. Pentru cele doua trasee operate cu autobuze caietul de sarcini prevedea 9 autobuze, la care se adaugau altele 3, ca rezerve, deci un total de 12 autobuze. Unistil a adus la Barlad 12 masini Scania OmniCity CN230UB 4x2 EB (acelasi model de autobuz ofertat la licitatia din 6 octombrie 2015 de la Iasi), pe care le-a scos pe cele doua trasee inaintea licitatiei din 19 aprilie 2016, in ideea de a-si prezenta oferta direct cetatenilor. Pe 28 aprilie si 6 mai am fost la Barlad pentru a fotografia si a incerca in exploatare autobuzele, stiind ca acestea ar fi putut sa ajunga la Iasi in urma licitatiei din octombrie 2015 (v. http://tramclub.org/viewtopic.php?p=184903#184903 si http://tramclub.org/viewtopic.php?p=185058#185058). In urma celor doua vizite am prins in circulatie 9 dintre cele 12 masini. Se poate spune, asadar, ca acestea au fost in circulatie la Barlad cca. 2-3 luni.

Ca urmare a incetarii contractului cu firma Unistil pentru operarea de trasee de transport public in municipiul Iasi, incepand cu data de 20 iunie 2016, pe traseele concesionate acesteia au intrat oficial autobuzele RATP Iasi. Cu parcul de autobuze la limita necesarului, RATP a putut opera pe perioada vacantei de vara pe toate traseele cu autobuzele din dotare. Apropiindu-se toamna, deci perioada de varf, regia avea nevoie urgenta de vehicule suplimentare pentru a face fata numarului substantial mai mare de calatori. Finalizarea licitatiei pentru cele 12 autobuze noi intarziase mult din cauza contestatiilor, astfel incat municipalitatea a permis RATP sa achizitioneze autobuze rulate, pastrand, totodata, decizia ca ea insasi sa nu mai achizitioneze decat autobuze noi. Astfel, in data de 31 august 2016 RATP a organizat o licitatie pentru 35 de autobuze rulate, caracteristicile tehnice solicitate fiind de nivel inalt, de unde si valoarea estimata a achizitiei de 5.512.500 lei fara TVA (cca. 35 de mii de euro pentru un autobuz). Cinci firme depun oferte. Dupa evaluarea propunerilor tehnica si financiara se califica trei oferte, cele ale firmelor Best Omnibus SRL (autobuze MAN NL 313, 3.858.750 lei fara TVA, cca. 24.500 euro / autobuz), New SH SRL in asociere cu Impact Nutzfahrzeuge Handel SRL (autobuze Mercedes O 530 Citaro, 5.304.800 lei fara TVA, cca. 33.700 euro / autobuz) si Motel Bucium SRL (autobuze Volvo 7700, 5.481.000 lei fara TVA, cca. 34.800 euro / autobuz). Trecand prin toate etapele, in final a putut fi declarata castigatoare, la sfarsitul lui august, oferta firmei Best Omnibus SRL. In prima parte a lunii octombrie au inceput livrarile, conform graficului stabilit la semnarea contractului.

Aflata in insolventa si cu o decizie a Tribunalului Iasi de respingere a planului de reorganizare prezentat judecatorilor, RATP intra in faliment ca urmare a deciziei Curtii de Apel Iasi din 15 septembrie 2016, transportul public din municipiul Iasi fiind preluat de noua Companie de Transport Public Iasi S.A. (CTP Iasi). Contractul de furnizare a celor 35 de autobuze catre RATP Iasi este, in consecinta, reziliat, CTP preluand spre exploatare 10 autobuze MAN NL 313 livrate anterior pronuntarii falimentului RATP. Chiar daca intre timp fusesera livrate cele 12 autobuze noi achizitionate de municipalitate, la care se adaugau cele 10 masini rulate MAN livrate de Best Omnibus SRL, se mentine deficitul de autobuze in parcul CTP Iasi.

Referitor la cele trei oferte care au trecut de evaluarile tehnica si financiara in cadrul licitatiei din 31 august 2016 trebuie facute cateva precizari. Autobuzele MAN NL 313 ofertate de firma Best Omnibus proveneau de la diversi operatori de transport public (chiar cele 10 livrate fiind exploatate anterior in localitati din Austria, Elvetia si Germania) si se aflau la limita de jos a celor mai multe dintre cerintele caietului de sarcini, aspect ce se reflecta corespunzator in pret. Autobuzele Mercedes O 530 Citaro ofertate de New SH SRL in asociere cu Impact Nutzfahrzeuge Handel SRL proveneau, de asemenea, de la diversi operatori occidentali, caracteristicile si starea lor variind pe o scara larga, in functie de provenienta si anul fabricatiei (care, de asemenea, se incadreaza intr-un interval generos). Firma Motel Bucium SRL (cu sustinator tert Unistil SRL) a ofertat 35 de autobuze Volvo 7700 identice, toate provenind din acelasi oras si de la acelasi operator (autobuze operate de Veolia la Maastricht, Olanda). Ca de obicei in cazul Unistil, in situatia castigarii licitatiei, masinile urmau sa fie achizitionate de la intermediarul olandez Womy. Din aproape toate perspectivele (tehnica - mai putin puterea motorului, care era cu foarte putin mai mica decat a MAN-urilor NL 313 - si estetica), aceste autobuze se situau in varful celor trei oferte, fapt reflectat, de asemenea, in pret (productie 2006, Euro 4, aspect exterior si interior unitar si impecabil, afisaje cu leduri).

Prezentul surprinde CTP Iasi in continuare cu deficit de autobuze, mai ales in perioada de iarna, cand si imobilizarile sunt multe si dese. In consecinta, a fost organizata pe 13 februarie 2017 o procedura simplificata, care sa garanteze scoaterea cat mai rapida pe trasee a unui numar suplimentar de autobuze. Avand in vedere noua legislatie din domeniul achizitiilor publice (prin prisma careia CTP Iasi este entitate contractanta si se supune legii 99/2016 aferenta achizitiilor sectoriale), CTP Iasi a mers cu valoarea estimata pentru aceasta procedura pana la nivelul pragului procedurii simplificate (care inlocuieste notiunea de cerere de oferta), 1.858.177 de lei fara TVA. Dorindu-se un echilibru intre numarul de masini contractate, pentru a se acoperi cat de cat necesarul de autobuze, si o valoare pentru un autobuz care sa ofere o sansa si achizitiei de vehicule cu dotari ceva mai avansate, s-a mers pe cca. 25 - 26 de mii de euro / autobuz, valoare care se incadra in limita de jos a autobuzelor cu dotari avansate (cum a fost in cazul MAN-urilor NL 313) si permitea aducerea in parcul companiei a unui numar de 16 autobuze, satisfacator pentru aceasta etapa. Pentru ca a cheltui acesti bani deodata ar insemna sa fie afectat din alte puncte de vedere serviciul de transport public, s-a decis inchirierea autobuzelor pe o perioada de 12 luni, cu posibilitatea cumpararii lor la final. In documentatia de atribuire se poate vedea ca pentru inchiriere este estimata valoarea maxima de 1.440.000 lei fara TVA (cca. 20 de mii de euro pentru un autobuz) pentru intreaga perioada de 12 luni, la care se adauga (v. varianta corectata a contractul de inchiriere) cate 26 de mii de lei pentru fiecare autobuz (undeva intre 5 si 6 mii de euro) la final, daca se doreste ca autobuzele sa ramana in proprietatea CTP. Caietul de sarcini a fost realizat, de asemenea, in ideea de a permite atat calitate cat mai buna pentru autobuze cu dotari mai putin avansate, cat si posibilitatea de contractare a unor autobuze cu dotari avansate.

Sa intram putin pe teritoriul speculatiilor, pentru ca, avand in vedere articolele din presa de ieri si astazi, merita incercat si acest exercitiu al mintii. Asadar, anul trecut s-a organizat o licitatie pentru 35 de autobuze rulate si a castigat o firma din Sibiu (nu Unistil sau alte firme aflate in legatura cu aceasta) care a livrat 10 autobuze Euro 3 produse in 2003. Aceeasi firma a livrat recent la RAT Brasov un lot de 10 autobuze rulate Mercedes O 530 Citaro, pe care le avea in garaj, caci le-a adus imediat. Patronul Unistil spune (si e real) ca are in garaj autobuze care indeplinesc conditiile din caietul de sarcini. Sa zicem ca si firma din Sibiu ar avea. In aceste conditii, ambele firme ar avea acelasi drept sa incerce sa fructifice investitiile facute. Sa presupunem ca licitatia de acum e trucata in favoarea lui Puscasu. Anul trecut, firma din Sibiu a venit la licitatie cu un pret mult sub cel al competitorilor (printre care si Puscasu, cum am aratat mai sus), castigand licitatia. Daca la licitatia de acum ar fi venit aceeasi firma din Sibiu cu un pret mai mic decat cel cerut de Puscasu si masinile indeplineau si celelalte conditii din caietul de sarcini, iar punctajul ar fi fost peste cel obtinut de Puscasu, castiga firma din Sibiu. Iar daca ar fi avut si 10 masini in garaj, cum le avea pe cele date la Brasov, le putea livra fluierand in 3 zile (la urma urmei, termenul de 3 zile pentru livrarea unui prim lot de 10 autobuze putea fi contestat direct la entitatea contractanta sau la CNSC, ceea ce nu s-a intamplat). Caietul de sarcini a fost suficient de generos si calculul punctajului a permis destul de lejer rasturnari de situatii. Deci, chiar si cu licitatie trucata, Puscasu putea ramane foarte usor cu buza umflata. S-a spus, de asemenea, ca Unistil aduce de cateva zile la Iasi autobuzele Scania de la Barlad, desi licitatia nu e finalizata. Gestul e riscant, categoric, dar nu demonstreaza nimic. Daca pe 13 februarie, cu o secunda inaintea termenului limita, firma din Sibiu (de exemplu) depunea o oferta si aceasta era mai buna decat cea depusa de Unistil, aducerea la Iasi a masinilor ramanea paguba lui Puscasu. Poate ca aceasta paguba era mai mica decat plata necesarului de soferi pentru a aduce 10 masini in 3 zile (caci Unistil nu prea mai are angajati, iar caietul de sarcini prevede ca aducerea masinilor la Iasi este responsabilitatea deplina a furnizorului). Apropo de "statul de drept" si "justitia independenta", iata cam care e diferenta intre "suspiciunile rezonabile" si "indiciile temeinice"...

Atat cu presupunerile, revenim in realitate!

Cum deja se cunoaste, singura oferta depusa a fost cea a Unistil, fiind ofertate 16 autobuze Scania OmniCity CN230UB 4x2 EB. Vor fi predate, in prima faza, cele 12 care au fost aduse in 2016 la Barlad, restul de 4 urmand a fi livrate ulterior, conform documentatiei de atribuire. E posibil ca, pana la venirea ultimelor 4 masini, Unistil sa dea la CTP si cele 4 autobuze Berkhof rosii aduse anul trecut la Iasi pentru Chicerea si Goruni.

Pentru ca stiu ca unii vor avea pornirea de a pune etichete asupra a ceea ce am spus mai sus si a mea, repet ca expunerea nu vine sa apere sau sa acuze pe nimeni, ci doar sa puna in ordine niste aspecte reale si sa ofere o perspectiva mai larga de abordare a situatiei.

_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Dec/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 15 Feb 2017 21:41:53    Titlul subiectului: 188382

Ca idee, autobuzele Volvo 7700 ex Veolia Maastricht ofertate de Motel Bucium SRL in cadrul licitatiei pentru 35 de autobuze rulate de anul trecut aratau asa (cum am spus, mult peste MAN):

surse foto: http://www.bus-pics.com, http://hiveminer.com, http://www.busfoto.nl



20160327112943-b8de0e71-la.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  219.29 kb
 Vizualizat:  de 9504 ori

20160327112943-b8de0e71-la.jpg



27766633866_c584532976_b.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  258.37 kb
 Vizualizat:  de 9504 ori

27766633866_c584532976_b.jpg



14636571165_d10c7bf076_b.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  288.42 kb
 Vizualizat:  de 9504 ori

14636571165_d10c7bf076_b.jpg



DSC07111.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  421.9 kb
 Vizualizat:  de 9504 ori

DSC07111.JPG



_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Dec/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 15 Feb 2017 22:49:36    Titlul subiectului: 188383

Cele 12 (probabil ca si urmatoarele 4) autobuze Scania OmniCity CN230UB 4x2 EB au fost fabricate in 2006 la Słupsk, in Polonia (fabrica poloneza functioneaza din 1999, dar din 2006 doar acolo se mai produc autobuze Scania). Acestea sunt primele autobuze OmniCity din seria N, care a inlocuit a 4-a serie OmniCity. Ultimele masini din seria N, dintr-un total de 2200 de exemplare, au fost produse in 2012. Scania Citywide a fost lansat in 2011 ca inlocuitor pentru OmniCity. Autobuzele ofertate de Unistil fac parte din categoria N UB a seriei N, adica autobuze urbane standard cu 2 axe (2 roti fata si 4 spate, conform indicativului 4x2). Tot din denumire aflam ca puterea motorului (Scania DC9 16, Euro 4) este de 230 CP (169 kW). Transmisia este ZF 5HP502C cu 5 trepte. In perioada 2006-2015 au fost in serviciu la principalul operator din Oslo (Norvegia), Norgesbuss AS.
_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Dec/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 16 Feb 2017 16:24:51    Titlul subiectului: 188388

Ziarul de Iasi, 16 februarie 2017: http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/vom-cumpara-peste-1-an-cele-16-autobuze-sh-pe-care-le-aduce-unistil-din-barlad--152339.html

Citat:
Vom cumpăra peste 1 an cele 16 autobuze SH pe care le aduce Unistil din Bârlad!

Noua companie de transport (CTP) calcă pe urmele falimentarei RATP. Compania păstrează o relație strânsă de afaceri cu Vasile Pușcașu, patronul „Unistil“. Astăzi vă arătăm cum, sub acoperirea unui contract de închiriere a 16 autobuze, se va ajunge, în final, la o vânzare mascată. Afacerea marca Pușcașu - CTP se ridică la peste 400.000 euro. Primul pas a fost deja făcut ieri. Tot ieri, am contactat furnizorul lui Pușcașu din Olanda care ne-a oferit un preț de 22.000 euro/autobuz (inclusiv transport) pentru același model de autobuz, dar cu performanțe mai bune și un an de fabricație mai recent. În final, Pușcașu ar putea primi pe autobuzele sale rulate, care zac de peste un an în garaj, în jur de 26.000 euro/bucata.
Compania de Transport Public (CTP) vrea să cumpere „pe sub mână“ autobuze de la tradiționalul partener de afaceri al societății din ultimii 11 ani, Vasile Pușcașu. Cu­mătrul primarului Mihai Chirica s-a ținut scai de fosta RATP până când regia a dat faliment. Pușcașu a avut mereu ușa deschisă la operatorul de transport, fiind principalul furnizor de autobuze rulate. Tot­odată, el a încasat profituri semnificative după ce a gestionat, prin „Unistil“, mai multe trasee din Iași în baza unui contract de asociere încheiat cu RATP. Pușcașu se chinuie de câțiva ani să „înnoiască“ parcul auto al CTP cu autobuze second-hand.
„Pentru mine nu este o afacere, un contract mai prost ca ăsta nu se poate face, dar nu am încotro“, a comentat ieri șeful „Unistil“.
CTP închiriază autobuze de la Pușcașu, dar le poate și cumpăra
CTP va închiria 16 autobuze de la „Unistil“, firmă patronată de Pușcașu, marca Scania OmniCity CN230UB. Același tip de autobuz a fost licitat de către Pușcașu în toamna anului 2015 la o licitație a municipalității, dar dezvăluirile „Zia­rului de Iași“ au dus la anularea intenției de achiziție de către Primărie și luarea deciziei de a cumpăra autobuze noi, respectiv cele 12 mijloace de transport care circulă astăzi pe străzile Iașului.
Contractul actual va fi încheiat pe perioada unui an, dar cu posibilitatea ca CTP să achiziționeze autobuzele, dacă își declară această intenție în ultimele două luni ale contractului de închi­riere, conform unei condiții speciale. Adunând prețul de închiriere și costul de achiziție per autobuz, rezultă un cost de circa 116.000 lei/bucată (circa 26.000 euro), fără TVA. Costul de închiriere este de 7.500 lei/autobuz/ lună.
„Până la sfârșitul perioadei de valabilitate a contractului de în­chiriere, dar nu mai devreme de 11 luni de derulare a contractului, achizitorul are posibilitatea de a opta pentru cumpă­rarea autobuzelor ce fac obiectul închirierii la prețul negociat de către părțile contractante fără a depăși valoarea maximă de 26.000 lei/autobuz, exclusiv TVA“, se arată în modelul de contract care urmează să fie încheiat între CTP și „Unistil“.
Mai mult, o altă condiție specială prevede că „în cazul în care părțile contractante nu vor ajunge la un acord privind prețul unitar al autobuzelor în termenul de 30 zile (...), achizitorul are drep­tul de a opta pentru cum­părarea autobuzelor la va­loarea maximă menționată la art. 13.2 (26.000 lei/autobuz, n.r.), în termen de 30 de zile de la eșuarea negocierilor“.
Astfel, la valoarea maximă, CTP ar urma să achizițio­neze autobuzele contra unei sume totale de 416.000 lei. La această valoare se adaugă costurile totale de închiriere pe parcursul unui an (1.440.000 lei) și rezultă o sumă de 1.856.000 lei (circa 412.000 euro), bani care ar putea fi utilizați de CTP pentru a intra, în final, în proprietatea autobuzelor rulate. Cu alte cuvinte, un preț mediu de 116.000 lei/autobuz, respectiv aproape 26.000 euro.
De remarcat că firma lui Pușcașu a licitat fix suma estimată de CTP pentru închiriere (1.440.000 lei), de parcă ar fi avut siguranță că nu va mai participa nicio firmă la licitație.
„Oferta a fost făcută în ultima clipă, am un angajat specializat în acest sens, care a observat în SEAP că nu mai există alt ofertant“, a comentat Pușcașu.
Ieri, am contactat firma Womy din Olanda prin intermediul căreia Pușcașu a cumpărat autobuzele Scania fabricate în 2005. Ne-am prezentat drept o companie de transport din Suceava care vrea să furnizeze autorității locale autobuze Scania. După câteva e-mailuri, am fost sunați de către un re­pre­zentant al companiei care ne-a oferit spre vânzare același tip de autobuz, dar fabricat în 2006 și cu performanțe ceva mai bune.
„Prețul este de 20.000 euro sau 22.000 euro, cu tot cu transport, pe autobuz“, ne-a spus reprezentantul companiei.
În contractul cu „Uni­stil“, cheltuielile CTP s-ar putea ridica, în final, cu tot cu TVA, la 2,2 milioane lei (circa 500.000 euro, adică în jur de 31.000 euro/autobuz.
„Autobuzele de la Womy sunt tot ale mele, toate au fost cumpărate de mine și am 100.000 euro garanție la ei. Nu am putut să le mai achit și suta de mii a rămas cadou la ei. Am avut 30 de autobuze cumpărate, iar o parte au rămas în garanție la ei. Ei pot să dea cu un preț mai mic. Am renunțat să mă mai judec cu ei“, a spus Pușcașu.
El a respins ideea unei „vânzări mascate“ a autobuzelor.
„Eu nu țin să le vând la prețul ăsta, sunt mașini înmatri­culate, am achitat drumul, sunt puse afișaje, senzori, absolut tot. Eu vreau să le folosesc, că le țin în garaj. Mai am 67 de autobuze care stau. Trebuie să le dau să producă aceste mașini că, de la an la an, valoarea lor scade. Mașinile le-am cumpărat cu 35.000 euro. Pentru mine nu este o afacere, un contract mai prost ca ăsta nu se poate face, dar nu am încotro“, a susținut Pușcașu.
Ieri-dimineață, directorul CTP, Cristian Stoica, a răspuns la telefon, în primă instanță, pentru a ne comunica oferta financiară a „Uni­stil“. Ulterior, la alte apeluri telefo­nice, în care intenția noastră era să-l întrebăm despre condițiile speciale din contract, nu a mai răspuns.
Contradicții între caietul de sarcini și contractul-draft
O cerință ciudată în caietul de sarcini face referire la termenul pentru furnizarea autobuzelor. Potrivit documentului, cel puțin 10 autobuze trebuie aduse în 3 zile de la semnarea contractului. Însă, în modelul de contract, apar 5 zile. Adăugând perioada de 11 zile în care trebuie încheiat contractul, furnizorul ar fi avut la dis­poziție maximum 16 zile pentru livrarea primelor 10 autobuze. Chiar și așa, termenul este extrem de mic și nu a permis, practic, altor furnizori din țară să participe la licitație. În consecință, „Unistil“, care a adus autobuzele Scania la Iași înainte de finalizarea licitației, a fost singurul ofertant.
Mai mult, în contract se prevăd penalități pentru furnizorii care nu ar fi reușit să respecte termenul de livrare a primelor 10 autobuze. Astfel, în cazul în care, ipotetic, un furnizor ar fi întârziat 10 zile livrarea acestor mijloace de transport, atunci ar fi trebuit să achite către CTP penalități de peste 13.000 euro. Șefii CTP invocă un caracter „urgent“ pentru a explica termenul scurt în sensul unui defi­cit de autobuze care trebuie acoperit pentru buna funcționare a transportului public.
Istoricul licitației din toamna anului 2015
În august 2015, Primăria Iași a lansat o licitație pentru achizițio­narea a 15 autobuze rulate pentru o suma de 1,6 milioane lei, respectiv circa 23.000 euro/autobuz. La procedură s-a prezentat un singur ofertant, desigur „Unistil“, dar cu o ofertă ciudată: peste 3 milioane lei, adică în jur de 45.000 euro/autobuz. Evident, licitația a fost anulată având în vedere că legea permitea autorității contractante să achizițio­neze autobuze la un preț cu maximum 10% mai mare față de estimarea proprie.
Ulterior, Primăria a solicitat Con­siliului Local, printr-un pro­iect de hotărâre introdus pe ultima sută de metri în plen, dubla­rea sumei inițiale pentru achiziția de autobuze. Practic, municipalitatea a ajustat prețul conform celui ofertat de „Unistil“ la licitația anterior anulată.
La acel mo­ment, „Ziarul de Iași“ a scris despre controversele din jurul acestei achiziții. În ziua publicării articolului, care a coincis cu desfășurarea ședinței de CL, primarul Mihai Chirica s-a răzgândit și a spus în plen că mu­nicipalitatea va cumpăra de acum doar autobuze noi. Ulterior, în 2016, au ajuns la Iași 12 autobuze noi, achiziționate în urma a două licitații.

_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Dec/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 16 Feb 2017 17:13:06    Titlul subiectului: 188389

Bun, sa comentam putin chestia de mai sus...

Povestea cu 3 zile e un mare fas...

Cum am spus mai sus, intai de toate, daca cineva interesat sa participe la aceasta procedura avea o problema cu termenul de 3 zile mentionat in caietul de sarcini, avea posibilitatea sa se adreseze entitatii contractante in prima faza, sa argumenteze si sa solicite modificarea acestui termen si, in ultima instanta, sa conteste caietul de sarcini la CNSC. Studiind documentele publicate in SEAP (publice, asadar), observam ca au fost puse 9 intrebari entitatii contractante, carora li s-a dat raspuns. Nici o solicitare nu facea referire la acest termen. Mai mult decat atat, in acel draft de contract, pe langa eroarea materiala cu cele 5 zile in loc de 3, cum e in caietul de sarcini, mai exista o eroare materiala in prima varianta, valoarea maxima pentru cumpararea fiecarui autobuz la finalul celor 12 luni de inchiriere fiind trecuta gresit initial 2600 de lei in loc de 26 de mii. Aceasta problema a fost semnalata entitatii contractante, care a dat raspuns si a si facut corectura necesara in documentatie. Cred ca isi imagineaza si domnul ziarist ca atunci cand te apuci sa faci manareli, le faci cu stil, nu atat de grosier, la vedere, nu?!... Apoi, chiar daca ar fi fost facute solicitari de modificare a termenului de 3 zile si acestea ar fi fost respinse, sa presupunem, atat de entitatea contractanta, cat si de CNSC dupa o eventuala contestatie, la semnarea contractului exista si negocieri si dracul nu e chiar atat de negru (iar firmele cunosc foarte bine toate aceste aspecte). Firmele interesate de o procedura nu se sperie de astfel de fleacuri si nu renunta la un posibil contract atat de usor, domnule ziarist, sa fim noi toti sanatosi si seriosi si sa nu plangem de mila acolo unde nu e cazul...


Problema urgentei...

Ca si in povestea cu justitia, romanul crede ca e expert si in ce priveste transportul public, asa incat, daca dupa mintea lui nu e nici o urgenta pentru CTP sa aiba autobuze suplimentare fix in aceasta perioada, asta e si realitatea. Iar eu ii spun domnului ziarist ca urgenta exista inca din toamna, iar din iarna e aproape disperare, dar domnul ziarist nu stie ce chin e sa iti fie inghetate vehiculele si sa nu ai cu ce acoperi necesarul de pe trasee. Numai ca aceasta este una dintre zecile de alte urgente ale CTP care necesita bani, care-s putini, de unde exista si nevoia unei prioritizari a investitiilor. Deci, chiar e o urgenta! Cine nu crede merge si intreaba calatorii din statii sau simte pe propria piele...


Samsareala de autobuze...

Din nou, si pentru asta trebuie sa existe pricepere. Samsareala asta nu se face cum a fost descris in articol, chiar trebuie sa te pricepi si sa fii la curent cu piata. Eu unul nu stiu ce autobuze de acelasi tip a spus Womy ca are de vanzare, insa cum pot fi mai bune caracteristicile autobuzului tocmit de ziarist in comparatie cu cele 12, daca e acelasi model? Apoi, desi e foarte usor de aflat, cele 12 autobuze sunt produse in 2006, acesta fiind si primul an de producere a seriei N, din care face parte modelul CN230UB. Dintr-o discutie avuta astazi cu insusi proprietarul Womy, nu au disponibile autobuze CN230UB, ci un model inferior, din seria 4, Euro 3, fara aer conditionat, etc., pretul mentionat in articol putand fi corect pentru acest tip. Sa recapitulam: masinile lui Puscasu sunt produse toate in 2006 (de altfel, nu este foarte greu de vazut ca toate autobuzele de acest tip achizitionate de operatorul Norgesbuss AS au fost produse in acel an), sunt Euro 4, au podea joasa 100%, 3 usi, aer conditionat in salon, sistem dublu de incalzire, afisaje cu leduri, toate aceste caracteristici fiind cam greu spre aproape (ca sa nu zic complet) imposibil de gasit la 20 de mii de euro. Pretul cu care le-a luat initial Puscasu (si chiar mai mare, dar el sigur a reusit sa le obtina mai ieftin, fiind si multe, iar Unistil client fidel si important al Womy pana mai anul trecut) este cel corect. OTL (Oradea) a cumparat la inceputul acestui an, tot de la Womy, 14 autobuze Volvo cu caracteristici mult sub cele ale masinilor Scania CN230UB (si, din unele privinte, si sub ale celor 60 de masini din cele doua loturi "Puscasu" de acum cativa ani) - Euro 3, fabricatie 2005, trepte in salon de la usa 2 catre spate, 2 usi, fara aer conditionat - si a dat pe fiecare 15.500 de euro.

Am spus-o de nenumarate ori: este atat de gresit sa abordezi problema unei achizitii din perspectiva unui particular si apoi sa aplici teoria asupra unei institutii publice, care are foarte putina libertate de miscare in hatisul legislatiei ce reglementeaza achizitiile publice, aceasta generand de cele mai multe ori calitate proasta si tot soiul de aberatii... Ce simplu si ce bine i-ar fi CTP-ului sa poata face achizitii de unde si cum vrea ea...

_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Dec/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 16 Feb 2017 20:14:58    Titlul subiectului: 188390

Legat de anul fabricatiei, sa dam mura-n gura...

Toate autobuzele Scania CN230UB 4x2 EB ale Norgesbuss AS: http://www.phototrans.eu/2415,5320,6338,0.html.

Se vad clar numerele de parc, VIN-urile (am verificat la toate masinile, corespund), anul de fabricatie (2006), anul achizitiei (2007), anul retragerii (2015).

Exemplific si confirm cu fotografii, luand cobai masina 122, careia i-am fotografiat anul trecut la Barlad si placutele de identificare de la producator.



IMG_4058.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  108.93 kb
 Vizualizat:  de 9286 ori

IMG_4058.JPG



IMG_4058-2.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  118.18 kb
 Vizualizat:  de 9286 ori

IMG_4058-2.JPG



IMG_4899.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  90.74 kb
 Vizualizat:  de 9286 ori

IMG_4899.JPG



IMG_4906.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  115.73 kb
 Vizualizat:  de 9286 ori

IMG_4906.JPG



IMG_4928.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  99.2 kb
 Vizualizat:  de 9286 ori

IMG_4928.JPG



_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Dec/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 18 Feb 2017 23:48:17    Titlul subiectului: 188411

Doamne fereste...

Deci... Ce zice aceasta asociatie?!... 352 de mii de euro chirie pe un an, la care se adauga 400 de mii (?!) de euro pentru achizitie, la un pret mediu (?!) de 25 de mii (?!) de euro pe bucata... No, apai s-o luam de la capat mintenas cu calculele, ca sa priceapa si asociatia, si... unii...

Luam in considerare valoarea estimata de entitatea contractanta (oferta Unistil n-o cunosc, dar sigur nu depaseste valoarea respectiva).

Pentru a se incadra la procedura simplificata, valoarea estimata trebuie sa fie de maxim 1.858.177 de lei fara TVA, conform legii 99/2016. Deci, inchirierea plus cumpararea nu trebuie sa depaseasca aceasta valoare. In euro, cca. 413 mii (deja cred ca e clar ca nu mai e ce discuta, dar, pentru ca macar unora le place adevarul, voi continua).

Entitatea contractanta a estimat pentru inchiriere maxim 1.440.000 de lei fara TVA, deci cca. 320 de mii de euro, si, pentru cumparare la finalul celor 12 luni de inchiriere, 26 de mii de lei pe autobuz, deci cca. 5.800 de euro pe autobuz, adica cca. 92.800 de euro pentru 16 autobuze (cum vedeti, 1.856.000 de lei in total, asadar in limitele procedurii simplificate). Rezulta ca CTP ar plati in total 320 de mii de euro chirie timp de 12 luni, plus 92.800 de euro la cumparare pentru toate cele 16 autobuze. Cum am spus mai sus, inchirierea+cumpararea ar insemna un total de cca. 25-26 de mii de euro pentru un autobuz. Deci, de unde calculele aiuritoare ale asociatiei?!... Heh, de unde...

Ungureanu Teodor (utilizator al acestui forum): Daca CTP ar fi firma privata, ar putea cumpara autobuze precum patrunjelul la piata. Deocamdata, insa, e o institutie publica, si se supune unor legi ce restrictioneaza modul in care cumpara ceea ce-i este necesar, asadar nu, nu putea mai bine sa cumpere alte autobuze de la Best Omnibus decat daca acea firma se prezenta la licitatie si avea oferta cea mai buna. E greu de inteles?

PS: Pentru tot ce am spus in acest mesaj (si pentru aproape tot ce am spus in cadrul acestui topic) nu m-am folosit de nimic altceva decat datele publice, accesibile fiecaruia, si de propriul creier.



untitled2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  61.49 kb
 Vizualizat:  de 9131 ori

untitled2.jpg



_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
yeeeeman



Data înscrierii: 05/Oct/2012
Ultima vizita: 07/Dec/2018
Mesaje: 161
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 19 Feb 2017 09:53:26    Titlul subiectului: 188414

Manipularea din presa atinge noi culmi Sad Poti sa spui o miniciuna gogonata ca tot se gasesc cativa sa te creada.
Contractul cu Unistil este intradevar un fel de "samsareala" legala, in sensul ca Unistil cumpara autobuze la un pret si le vinde cu adaos, dupa ce le mai si foloseste un an la Barlad, CTP-ului.
Nu mai vorbesc de faptul ca daca la sfarsitul perioadei de inchiriere se decide ca nu vor sa mai cumpere autobuzele (sa plateasca diferenta pana la 413.000 euro), atunci sa vezi afacere.
In fine, asteptam cu nerabdare autobuzele la strada Very Happy

_________________
UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Dec/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 19 Feb 2017 10:17:51    Titlul subiectului: 188415

Folosite au fost 9 din cele 12, dar numai 2-3 luni (putin inaintea licitatiei pentru concesionarea transportului public la Barlad, cand au fost scoase in ideea de a fi aratate urbei, si putin dupa licitatie, pana a intrat Vertrantis in locul Unistil). In rest au stat in garaj si cel mult una-doua au facut curse-conventie pana la aducerea la Iasi (si asa nu stiu daca au circulat zilnic, ca la conventii mai folosesc si articulatele duse de la Iasi la Barlad si inca vreo doua scurte).
_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Criss



Data înscrierii: 02/Iul/2016
Ultima vizita: 10/Dec/2018
Mesaje: 5
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 02 Mar 2017 20:10:32    Titlul subiectului: 188628

S-a întâmplat ceva de nu au fost scoase pe trasee până acum?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Dec/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 02 Mar 2017 21:35:15    Titlul subiectului: 188637

Evenimentul, 2 martie 2017: http://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/moldova/gata-cu-asteptarea-in-statii-exclusiv--217373065.html

Citat:
Gata cu așteptarea în stații!

Șefii CTP semnează contractul referitor la închirierea a 16 autobuze de la Unstil * mașinile vor opera pe traseele 27, 36, 44, 46, 52, rute unde există un deficit de mijloace de transport

Începând de luna (comentariu propriu: probabil ca aici e o greseala) viitoare, pe traseele din oraș vor rula autobuze Scania. Este o premieră pentru societatea locală de transport public, care nu a mai operat cu această marcă de autobuze. Mașinile sunt închiriate de la firma Unistil, câștigătoarea unei licitații prin care se obligă să le pună la dispoziția CTP contra unei chirii lunare de 7.500 lei/autobuz, timp de un an. „Din noiembrie, am încercat să facem împrumuturi pentru a cumpăra zece mijloace de transport noi. Nici o bancă nu ne-a dat împrumuturi, neavând garanții sau 12 luni de funcționare. Potrivit numeroaselor reclamații, există timpi de așteptare de peste 30 de minute. Ca ultimă soluție, am încercat o procedură rapidă până la venirea autobuzelor luate prin împrumutul BERD accesat de Primăria Iași. Vom semna contractul cu Unistil, iar de săptămâna viitoare mașinile vor ieși la stradă”, spune Cristian Stoica, directorul CTP Iași.

Mai noi decât MAN-urile

Cele 16 autobuze Scania ale firmei Unistil fac parte din gama OmniCity, sunt Euro IV și au fost fabricate în 2006. Au rulat în Norvegia, fiind achiziționate prin intermediul unui dealer cu care RATP Iași a mai făcut afaceri în trecut: firma olandeză Womy. Autobuzele Scania pot transporta minimum 80 de persoane și sunt echipate cu instalație de pornire pentru temperaturi scăzute și trei uși. „Autobuzele vor opera pe trasee unde există un deficit de mijloace de transport, cum ar fi 27, 36, 44, 46, 52. Și mai important este faptul că ne asigurăm cu mașini care să ruleze la stradă în condițiile în care celelalte autobuze erau nevoite să se retragă la garaj din cauza unor probleme tehnice. Din toamnă, odată cu aducerea autobuzelor obținute prin împrumutul BERD, coordonatele pe care se va derula transportul public în Iași se vor schimba radical”, mai promite șeful CTP.

Afirmația acestuia coincide cu cea a primarului, formulată la ultima ședință a Consiliului Local Municipal Iași. „Am inițiat procedura cumpărării unui lot de 80 de autobuze. Până la finalizarea acestui contract, regia de transport are un deficit de peste 20 de unități. Aceste lipsuri nu fac decât să accentueze întârzieri în trafic. Or, prezența redusă cumulată cu aglomerația la orele de vârf face să avem probleme majore pe traseele 27, 46, 44, care ar avea nevoie de 20 de mijloace. Nu intenționăm să cumpărăm. Am spus ca vom cumpăra mijloace de transport noi. CTP este obligată să își asigure resursele pentru a opera cu competitivitate”, a spus primarul Mihai Chirica. Tudor DAMASCHIN

* * *

1,44 MILIOANE LEI

Atât va încasa Unistil într-un an, prin închirierea celor 16 autobuze Scania

_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Dec/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 03 Mar 2017 17:31:03    Titlul subiectului: 188670

Autobuzele primesc numere de parc in continuarea MAN-urilor, de la 1073 la 1088, au fost montate validatoarele, au fost rezolvate afisajele, iar astazi am dat la tiparit autocolantele cu numerele de parc.
_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
yeeeeman



Data înscrierii: 05/Oct/2012
Ultima vizita: 07/Dec/2018
Mesaje: 161
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 03 Mar 2017 21:05:52    Titlul subiectului: 188689

Cu ocazia asta, "troacele" galbene vor fi scoase complet?
Am mers zilele trecute cu un VanHool pe traseul 5 si avand in vedere ca nu mai frecventez acest traseu de o bucata buna de timp am ramas surprins, intr-un mod neplacut. Sunt absolut terminate autobuzele astea, toba sparta, usile abia daca se tin, geamuri pe interior lipsa, scaune rupte, negre, zgomot infernal de curele de la motor, fum de esapament in compartiment. O experienta in sine Laughing

_________________
UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Dec/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 03 Mar 2017 21:27:04    Titlul subiectului: 188691

E unul dintre obiectivele urmarite cu aceste autobuze care vor intra pe trasee, iar daca situatia imobilizarilor se va regla dupa punerea lor in circulatie, e foarte posibil ca masinile Van Hool sa dispara din peisaj (trebuie sa tineti seama de faptul ca sunt cateva chestiuni care conteaza in luarea deciziei: parcul activ, imobilizarile si cum se rasfrang acestea doua asupra asigurarii necesarului pe trasee).
_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Dec/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 04 Mar 2017 15:29:03    Titlul subiectului: 188700

Doua imagini din interior dupa montarea validatoarelor (nu le mai prezint aici, caci am facut-o deja amanuntit anul trecut la subiectul dedicat Barladului: http://tramclub.org/viewtopic.php?p=184905#184905):


IMG_5353.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  82.84 kb
 Vizualizat:  de 8478 ori

IMG_5353.JPG



IMG_5358.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  83.84 kb
 Vizualizat:  de 8478 ori

IMG_5358.JPG



_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Dec/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 04 Mar 2017 15:35:26    Titlul subiectului: 188701

Cateva imagini cu afisajele (la masina cu care m-am "jucat" afisajul de la spate era scos din lacasul sau, de aceea nu veti vedea poze si cu acesta, dar functioneaza si el foarte bine):


IMG_5351.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  59.36 kb
 Vizualizat:  de 8475 ori

IMG_5351.JPG



IMG_5350.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  84.76 kb
 Vizualizat:  de 8475 ori

IMG_5350.JPG



IMG_5406.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  82.05 kb
 Vizualizat:  de 8475 ori

IMG_5406.JPG



IMG_5314.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  96.52 kb
 Vizualizat:  de 8475 ori

IMG_5314.JPG



IMG_5309.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  60.37 kb
 Vizualizat:  de 8475 ori

IMG_5309.JPG



IMG_5320.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  101.04 kb
 Vizualizat:  de 8475 ori

IMG_5320.JPG



IMG_5329.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  102.1 kb
 Vizualizat:  de 8475 ori

IMG_5329.JPG



IMG_5374.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  60.29 kb
 Vizualizat:  de 8475 ori

IMG_5374.JPG



IMG_5410.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  63.09 kb
 Vizualizat:  de 8475 ori

IMG_5410.JPG



IMG_5412.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  92.29 kb
 Vizualizat:  de 8475 ori

IMG_5412.JPG



IMG_5414.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  65.35 kb
 Vizualizat:  de 8474 ori

IMG_5414.JPG



IMG_5416.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  74.97 kb
 Vizualizat:  de 8474 ori

IMG_5416.JPG



_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Dec/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 04 Mar 2017 21:25:02    Titlul subiectului: 188710

Autobuzele sunt echipate cu sisteme pentru informarea calatorilor de la Mobitec. Incarcarea de trasee pentru afisaje este o procedura simpla. Se foloseste aplicatia MobiInfoEdit (MIE) de la Mobitec pentru editarea traseelor si generarea fisierului de incarcat pe consola Mobitec ICU 400, care la aceste autobuze este versiunea cu card SmartMedia (ar fi fost de preferat versiunea USB, dar e bine si foarte simplu si asa). Desigur, pentru transfer de pe calculator pe consola e nevoie de un card SmartMedia si un banal cititor de carduri care sa suporte si SmartMedia. Cardul se introduce in slotul special al consolei (v. fotografia de mai sus) si incepe automat transferul. Dupa care ne jucam cu butoanele consolei si setam ce traseu dorim dintre cele transferate. Simplu, fara complicatii...


IMG_5469.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  82.59 kb
 Vizualizat:  de 8416 ori

IMG_5469.JPG



smartmedia.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  57.76 kb
 Vizualizat:  de 8416 ori

smartmedia.jpg



hama.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  29.28 kb
 Vizualizat:  de 8416 ori

hama.jpg



_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Dec/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 10 Mar 2017 15:47:48    Titlul subiectului: 188819

1073 - IS-11-EHE - ex Barlad, Oslo 587
1074 - IS-11-EHC - ex Barlad, Oslo 122
1075 - IS-11-EHD - ex Barlad, Oslo 560
1076 - VS-05-EZT - ex Barlad, Oslo 476
1077 - VS-05-FBD - ex Barlad, Oslo 471
1078 - IS-11-EHH - ex Barlad, Oslo 590
1079 - IS-11-EHJ - ex Barlad, Oslo 479
1080 - VS-05-EZO - ex Barlad, Oslo 880
1081 - VS-05-FBC - ex Barlad, Oslo 881
1082 - VS-05-FCT - ex Barlad, Oslo 123
1083 - IS-11-EHB - ex Barlad, Oslo 586
1084 - IS-11-EHF - ex Barlad, Oslo 585



IMG_5561.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  71.16 kb
 Vizualizat:  de 8135 ori

IMG_5561.JPG



_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Dec/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 10 Mar 2017 21:32:04    Titlul subiectului: 188826

De maine ies pe trasee. Pentru cei interesati sa le testeze, planificarea lor pentru maine e urmatoarea:

- 1073 - pe traseul 46, toata ziua;
- 1074 - pe traseul 44, dimineata;
- 1075 - pe traseul 43, dupa-amiaza;
- 1076 - in principiu pe traseul 43, toata ziua;
- 1077 - pe traseul 43, toata ziua;
- 1078 - pe traseul 46, toata ziua;
- 1079 - pe traseul 28, toata ziua;
- 1080 - pe traseul 30, dupa-amiaza;
- 1081 - rezerva, dupa-amiaza;
- 1082 - nu este planificat;
- 1083 - pe traseul 36, dupa-amiaza.
- 1084 - pe traseul 36, toata ziua;

Desigur, e posibil sa apara schimbari fata de planificarea initiala, deci luati cele de mai sus doar orientativ.

_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Dec/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 11 Mar 2017 18:11:14    Titlul subiectului: 188859

Astazi, prima zi pe traseele din Iasi.


IMG_5585.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  114.85 kb
 Vizualizat:  de 7941 ori

IMG_5585.JPG



IMG_5589.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  90.28 kb
 Vizualizat:  de 7941 ori

IMG_5589.JPG



IMG_5590.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  59.32 kb
 Vizualizat:  de 7941 ori

IMG_5590.JPG



IMG_5594.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  89.59 kb
 Vizualizat:  de 7941 ori

IMG_5594.JPG



IMG_5597.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  91 kb
 Vizualizat:  de 7941 ori

IMG_5597.JPG



IMG_5605.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  107.55 kb
 Vizualizat:  de 7941 ori

IMG_5605.JPG



IMG_5608.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  75.48 kb
 Vizualizat:  de 7941 ori

IMG_5608.JPG



IMG_5612.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  91.55 kb
 Vizualizat:  de 7941 ori

IMG_5612.JPG



IMG_5615.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  112.44 kb
 Vizualizat:  de 7941 ori

IMG_5615.JPG



IMG_5624.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  136.03 kb
 Vizualizat:  de 7941 ori

IMG_5624.JPG



IMG_5628.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  121.74 kb
 Vizualizat:  de 7938 ori

IMG_5628.JPG



IMG_5630.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  87.48 kb
 Vizualizat:  de 7938 ori

IMG_5630.JPG



_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Dec/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 11 Mar 2017 19:43:53    Titlul subiectului: 188860

Din nou, Doamne fereste...

http://reporteris.ro/exclusiv/anchete/item/77043.html

Citat:
Tranzacția Unistil-CTP e scandaloasă: vânzare mascată cu profit de 125.000 de euro

Autor Iulian Mofteescu 09 Martie 2017 Anchete

Au trecut 21 de zile și nu s-a semnat contractul care invoca urgența de 3 zile. Dubioși ca întotdeauna: contractul de închiriere a autobuzelor de la Unistil nu este semnat nici după trei săptămâni, deși caietul de sarcini prevedea o clauză dedicată – livrarea în trei zile. Avem de-a face cu o tranzacție mascată la suprapreț: după 12 luni, CTP plătește 25.800 de euro/autobuz, când în piață se găsesc cu 18.000 de euro. Pușcașu-Unistil era disperat să scape de ele, pentru că rugineau în garaje.

Au trecut de șapte ori câte trei zile și contractul dintre Compania de Transport Public (CTP) Iași și Unistil tot n-a fost semnat. Ca și în alte licitații câștigate de firma lui Vasile Pușcașu, cumătru al primarului Mihai Chirica, scandalul public e provocat și acum de o clauză ciudată din caietul de sarcini: livrarea a minim 10 autobuze în maxim 3 zile. Termenul a trecut de mult, contractul nu e semnat și consilierii Opoziției din Consiliul Local se întreabă unde era urgența care a alungat de la licitație ceilalți competitori? „Dacă au trecut 21 de zile și n-a murit nimeni, de ce mai era nevoie de termenul de trei zile?”, întreabă consilierul PNL Răzvan Timofciuc.

O vânzare mascată

Amânarea adjudecării licitației e un mister nedeslușit nici de directorul CTP, Cristian Stoica: „Avem niște termene impuse de legislație pe care trebuie să le respectăm, de aceea n-am semnat contractul. Dar urgența există, ieșenii reclamă că așteaptă prea mult în stații, ne trebuie mai multe autobuze la traseu”.

Singurul ofertant din lume care putea îndeplini cerința CTP la licitație, adică livrarea în 3 zile, era Unistil, fostul operator de transport public, care avea cele 16 autobuze solicitate în garajele sale din Bârlad.

Aici apare a doua problemă a licitației: autobuzele Scania, cu aer condiționat, vechi de 12 ani, cu Euro4, nu merită banii care se dau. Tranzacție de închiriere e de fapt o vânzare mascată la suprapreț.

Chirie la preț de achiziție

Contractul pregătit de CTP, amânat însă atât de mult timp din cauza „ezitărilor” – conform informațiilor neoficiale, mai are o clauză care ridică multe suspiciuni: compania de transport poate cumpăra cele 16 autobuze la sfârșitul perioadei de închiriere, de 12 luni. Închirierea, pentru fiecare autobuz în parte, este de 20.000 de euro, fără TVA, un preț pe care transportatorii privați îl consideră exagerat: „E practic prețul de achiziție al unui mijloc second-hand pe care CTP îl plătește doar pentru chiria pe un an”, spune un operator care insistă să nu-i dăm numele. E în conflict de mult timp cu Vasile Pușcașu.

După închiriere, CTP mai achită 5.800 de euro pe fiecare autobuz dacă vrea să le cumpere definitiv. Se ajunge la prețul final de 25.800 de euro, mult peste cel al pieței la acest model Scania din 2005.

Directorul CTP, Cristian Stoica, trebuie să semneze un contract foarte riscant cu Vasile Pușcașu, patronul Unistil. Au mai făcut-o și în trecut, acum, pe tarabă sunt niște autobuze Scania, vechi de 12 ani, la suprapreț

Profitul lui Pușcașu: 125.000 de euro

Vasile Pușcașu cumpără, în general, autobuzele de la dealerul olandez Womy. Prețul de listă al unui Scania identic cu cel livrat la Iași de Unistil este de 21.000 de euro, fără TVA. Un alt operator din Asociația Transportatorilor din Iași spune că are contacte cu dealerul de autobuze SH din Olanda: „Prețul se negociază ca la piață. La un lot de 16 autobuze, discountul obținut este de 3.000 de euro/bucată”. Un Scania valorează 18.000 de euro, dacă le cumpăra direct CTP, fără intermediar, dar ieșenii vor plăti pe fiecare autobuz 25.800 de euro, cu 7.800 de euro mai mult. Profitul brut înregistrat de Vasile Pușcașu la această afacere este de 125.000 de euro.

În toate afacerile făcute cu Primăria Iași și fostul RATP, în licitații cu caiete de sarcini dedicate, tunurile lui Pușcașu n-au fost niciodată mai mici de 100.000 de euro, semn că rețeta a rămas valabilă.

Oferta CTP l-a salvat pe Pușcașu

Afacerea e dubioasă deoarece Unistil avea cele 16 autobuze rămase pe stoc, ruginind în garaje, fără să mai folosească la nimic, pentru că Vasile Pușcașu a pierdut concesiunile de trasee atât în Iași, cât și în Bârlad, fiind practic scos din industrie. Profitul de 125.000 de euro se adaugă de fapt unei pierderi totale de 280.000 de euro, valoarea cu care Pușcașu a cumpărat inițial autobuzele cu care nu mai avea ce face. Minus cu plus îi dau în final 400.000 de euro salvate în buzunarul său propriu.

Dilemă: contractul, ținut pe loc

Clauza de livrare de trei zile este contestată de concurența Unistil: „Este o condiție pe care nimeni nu o putea îndeplini. Decât dacă știa dinainte. Și i-a fost dedicată. Niciun transportator nu aduce 16 autobuze în țară fără să știe că va câștiga, iar dacă aștepți rezultatul n-ai cum să le aduci în trei zile”, spune un membru al Asociației Județene a Transportatorilor de Persoane, cel care menționa că e certat de mult cu Vasile Pușcașu.

Consilierul local Răzvan Timofciuc spune că a cerut explicații oficiale: „Unde e urgența dacă nu s-a semnat contractul? Unde sunt autobuzele care trebuiau aduse în trei zile? Aceasta a fost condiția de bază a licitației. Aștept răspunsurile directorului CTP”.

Neoficial, surse din CTP susțin că sunt ezitări în semnarea contractului. Licitația a avut loc la mijlocul lunii februarie, suntem în 8 martie, a fost un singur participant, oferta a fost considerată câștigătoare. CTP a oferit 1,4 milioane de lei pentru închirierea autobuzelor, exact atât a cerut și Unistil, firma lui Vasile Pușcașu.

„Interesul meu este suplimentăm numărul de autobuze la stradă. Atât”, Cristian Stoica, manager CTP

Legea interzice închirierea autobuzelor

Și în discuțiile cu presa, și în ședința Consiliului Local, unde i s-a cerut să dea explicații, managerul CTP susține că Regulamentul 1370 a Parlamentului European îi permite să opereze cu autobuze închiriate, deși legea din România îl obligă să aibă doar mijloace în proprietate sau în leasing. Regulamentul invocat însă de Cristian Stoica nu are nimic în comun cu transportul de persoane.

Propunere de autobuz fiabil

Un alt transportator spune că autobuzele Scania SH nu sunt fiabile, după 10 ani de exploatare și că CTP va avea cheltuieli foarte mari de întreținere. Autobuzele vândute mascat de Pușcașu au 12 ani. „Cele mai fiabile sunt Mercedes Citaro, le-am verificat, consumă puțin, costurile de operare sunt mici. Alte mărci se fac praf după trei ani de exploatare”, spune Cezar Veringa, patron Filatur.

_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Dec/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 11 Mar 2017 19:58:42    Titlul subiectului: 188865

1. O procedura de achizitie publica trece prin niste faze.
2. Cele 3 zile curgeau de la momentul semnarii contractului, nu al atribuirii sale.
3. Puscasu a cumparat masinile de la Womy cu un pret mai mare decat cel ce ar rezulta din inchirierea+vanzarea catre CTP si are tot dreptul de pe lumea asta sa vrea sa le vanda, nemaiavand ce face cu ele, astfel incat paguba din afacerea initiala sa-i fie ceva mai mica. Nimic nefiresc in toate astea.
4. Pentru numele Domnului, sunt facute in 2006, deci au putin peste 10 ani.
5. Daca gigeii invocati in articol gasesc 16 masini Scania OmniCity CN230UB 4x2 EB cu echipare similara celor ex Oslo aduse la Iasi si pretul e cel pe care-l spun ei acolo, eu ma angajez sa le mananc piesa cu piesa.
6. O spun din nou, OTL (Oradea) a cumparat la inceputul acestui an, tot de la Womy, 14 autobuze Volvo (chiar, nenea de la Filatur, astea se califica, sau e tot proaste, ca nu e Citaro?) cu caracteristici mult sub cele ale masinilor Scania CN230UB si a dat pe fiecare 15.500 de euro, deci mai usor cu expertiza asta in samsareala!
7. Iar si iar: ca la piata te tocmesti matale, ca esti privat, CTP nu se poate tocmi ca matale, ca e institutie publica. Precepit?!
8. Unora nu le-a trecut nici pana astazi tristetea ca n-au castigat licitatia pentru 35 de autobuze de anul trecut, la care, ce sa vezi, aduceau sub 20 de masini Citaro, "care ca ele nu gasesti" (v. atasamentul, preluat din SEAP)... Auzi, cica Scania e proaste (ma intreb daca cel care a emis aceasta sentinta stie macar prin cate orase din Europa exista masinile din seria N, precum cele inchiriate acum), ca nu-s Citaro...
9. Nene, daca aveai de unde aduce masini, dar te deranja termenul ala de 3 zile, il contestai frumos la CTP si la CNSC, in conditiile legii, apoi veneai la licitatie, altfel e doar flecareala...

Eu stau si ma intreb, daca Citaro ala e inceputul si sfarsitul in materie de autobuze, atunci de ce nu vedem la privatii judeteni de prin Iasi decat o mana (ca legatura de patrunjel de la piata aia invocata mai sus) de Citaro din prima generatie si in rest tot soiul de alte rable?!...



Raportul procedurii autobuze.pdf
 Descriere:

Descărcare
 Nume fișier:  Raportul procedurii autobuze.pdf
 Mărime fișier:  754.16 kb
 Descărcat:  de 131 ori


_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Dec/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 12 Mar 2017 09:02:31    Titlul subiectului: 188871

Tot din documentul atasat mai sus ne reamintim ca oferta castigatoare la licitatia de anul trecut pentru cele 35 de autobuze (din care au rezultat in final cele 10 masini MAN care circula in prezent pe traseele din Iasi), a firmei sibiene Best Omnibus, a fost de cca. 24.500 de euro fara TVA, pentru masini Euro 3 fabricate in 2001-2004. Pe locul al doilea s-a clasat o oferta pentru 35 de Citaro (cca. 34 de mii de euro), iar pe locul al treilea Puscasu, cu masinile Volvo Euro 4 din 2006 (cca. 35 de mii de euro). Puscasu insusi a dat la Womy pe Scaniile astea rosii pentru Barlad undeva pe la vreo 35 de mii de euro, si asta dupa ce rezervase 30 de bucati in 2015, ca sa aiba masini disponibile si pentru licitatia de la Iasi din acel an (pentru 15 masini, in final anulata, cum am aratat la inceputul acestui topic), si pentru cea de la Barlad. Asadar, omuleti, lasati-o, bre, cu povestea asta cu Scaniile la 18 mii de euro, ca macane! Womy are niste masini Scania la preturile astea, dar din generatia anterioara, Euro 3, fara aer conditionat. Bre, bajeti, bre...
_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community