Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Comentarii la fotografiile lui Alex Krakowsky (1996)

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 19 Mar 2017 14:46:54    Titlul subiectului: Comentarii la fotografiile lui Alex Krakowsky (1996) 189074

La http://tramclub.org/viewtopic.php?t=16520 gasiti fotografii din colectia lui Alex Krakowsky, pasionat de tramvaie din Belgia, realizate la Iasi in 1996. Subiectul de fata va fi folosit pentru a comenta fotografiile, a pune intrebari si a raspunde exclusiv pe teme legate de acestea. Pentru a va referi la o fotografie va rog sa folositi codul asociat acesteia!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1074
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 20 Mar 2017 13:46:12    Titlul subiectului: 189108

Reclama Apple Computer de pe autobuzele Ikarus era romaneasca, sau Germana?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 20 Mar 2017 14:34:33    Titlul subiectului: 189110

Romaneasca. RCS insemna SC Romanian Computer Systems SA, distribuitorul autorizat pentru Apple Computer in Romania din 1992 (v. https://medium.com/@julianrosengren/apple-computer-in-romania-the-beginnings-a3fc3dccdcdf#.ughc41bzd - apare acolo si sigla care se vede pe remorca autobuzului).

Din Germania, masina aia, 111, a venit la Iasi in 1991 (desigur, via Omnibuscenter Sibiu, actuala Best Omnibus) vopsita maro de jos pana la ornamentul de deasupra "fustei", crem de acolo pana la nivelul de sus al geamurilor si maro la streasina si acoperis. Era foarte eleganta in schema nemteasca (sa nu mai zic ca arata impecabil, si la exterior, si la interior, ca iesita pe poarta fabricii). A facut foarte mult timp exclusiv pe traseul 30, cand acesta avea parcursul prin Podu Ros.

Reclama Apple a fost prezenta in multe orase din tara, iar la Iasi a existat pe mai multe autobuze Ikarus 280 ex RDG (104, 109, 111, 116, 119, 120, 123, 124, 125) si pe Ikarusul 280 132 (ex 264, achizitionat in anii '70-'80, produs pentru Romania).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 23 Mar 2017 14:22:39    Titlul subiectului: 189210

Pe partea stanga reclama Apple Computer arata ca in imaginea de mai jos (v. http://tramclub.org/viewtopic.php?p=99795#99795):

sursa foto: RATC Iasi



image6_142.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  41.83 kb
 Vizualizat:  de 11458 ori

image6_142.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
gavril



Data înscrierii: 05/Ian/2011
Ultima vizita: 12/Apr/2022
Mesaje: 82
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 29 Mar 2017 17:36:52    Titlul subiectului: 189341

Mulțumiri pentru fotografii, mi-am adus aminte de multe lucruri Smile
Inclusiv de existența unui traseu special care transporta elevii spre licee; un IKARUS articulat era desemnat să facă asta, cam în fiecare dimineață.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1074
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 29 Mar 2017 20:28:50    Titlul subiectului: 189349

Ce traseu avea acest autobuz?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
gavril



Data înscrierii: 05/Ian/2011
Ultima vizita: 12/Apr/2022
Mesaje: 82
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 29 Mar 2017 22:13:58    Titlul subiectului: 189353

Capăt Dacia, Alexandru, Podu de Piatra, Podu Roș, bvd. Socola, str. Bucium
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Joi 06 Apr 2017 21:03:00    Titlul subiectului: 189538

80113, 80118,80131 - 353, 360, 361 și 363 îmi amintesc că erau numite "fantome" din cauza culorii complet albe. Înainte au fost albastre (în afară de 353), cam de culoarea Tatrelor albastre, dar în schema de culoare V2A.

80115 - 366,367,368 și 369 au fost la un moment dat toate vopsite în schem de culoare a lui 368, care era reclama la Daewoo Cielo. 366 și 368 cred că au fost și primele tramvaie V2A care au crăpat, iar dacă nu, au fost oricum cele pe care le-am văzut cel mai mult trase pe linie moartă.

80119-80120 - până la urmă ce a pățit acest vagon? Pare lovit destul de tare, iar dacă GT4 nu au fost așa de șifonate în tot felul de accidente, un Tatra așa de lovit înseamnă că a fost ceva serios. Din câte îmi amintesc, 228 a fost singurul care nu a fost înlocuit de T4D, dar nici reparat nu a mai fost.

80124 - observ că nimeni dintre vizitatori nu s'au dus să fotografieze vagonul ITB de marfă nr. 84, pe care l-au văzut cu siguranță la intrare. Dacă nu era vagonul 221 și cel din spatele lui, s'ar fi văzut.

80203 - vagonul 331 e originalul 331. Celălalt 331 care apare într'o foto de la depoul de la gară e fostul 344 (vagonul motor). Vagonul 331 a pățit ceva la începutul anilor '90 și a ajuns în parcul rece. Avea parbrizul spart și părea că a avut un accident destul de urât. Acum probabil l-au scos să mai scoată ceva de pe el sau poate să-l repare. Se observă și că i-a fost pictat numărul în spate. Până la schema de culoare în dungi, puține vagoane motor aveau numărul pictat în spate. 331 și 320 le-au avut pictate după ce au fost vopsite în roșu. Singurul care l-a avut de la început a fost 302 original. La "302" din foto i-au fost șterse toate inscripțiile. E foarte ciudat că s'au obosit să le șteargă pentru un vagon care oricum stătea degeaba de aproape 10 ani.
După culoarea galben închis care se mai vede pe unde a sărit vopseaua roșie, nici remorca 312 nu pare a fi "originalul".

80206 - "91" din foto a fost numerotat probabil puțin înainte de casare. Înainte a avut numărul 79 si mai înainte 110. La începutul anilor '90 nu se mai complicau, ștergeau numărul vechi și pictau alt număr în altă parte unde aveau loc. Vagonul ITB modernizat e probabil 108. Era și vagonul motor și remorca pe acolo, se puteau vedea din tren.

80211 - IK 4 ? ex 339.

80234 - În sfârșit o foto clară cu tramvaiul "325" (vag. motor ex 302). Schema de culoare pare a fi o variantă a reclamei de la Cielo. Nu-mi amintesc dacă a și avut reclama sau dacă e doar o asemănare.

80325 - Unul din puținii supraviețuitori din fotografii: actualul 262.

80531 - Dacă aici este 327, atunci măturătoarea din depou era tot 327 sau se "numea" încă "0333"?

180125 - Încă o foto în care ceva maschează vagonul de mafă Sad Speram să văd în sfârșit o foto și cu el.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community