Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuz electric Solaris Urbino 12 in teste

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Silviu T-S



Data înscrierii: 03/Noi/2007
Ultima vizita: 03/Mar/2024
Mesaje: 1317
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 04 Apr 2017 21:32:29    Titlul subiectului: Autobuz electric Solaris Urbino 12 in teste 189502

Ziarul Evenimentul (4.04.2017)

Este vorba de modelul Solaris Urbino 12, declarat drept „Autobuzul anului 2017”
Cel mai nou model de autobuz 100%, produs de renumita firmă Solaris, din Polonia, se află la Iași. Timp de o săptămână, ieșenii vor putea circula gratuit cu acest autobuz, șefii CTP anunțând că astăzi, de exemplu, mașina ar urma să opereze pe traseul 41. „Producătorul a adus mașina pentru teste. Comparativ cu alte autobuze testate la noi, aceasta prezintă avantajul unui sistem de încărcare modular, capacitatea acumulatorilor putând fi mărită sau micșorată funcție de preferințele clienților”, spun șefii CTP.
Recunoaștere internațională
Mașina a obținut, anul trecut, la Bruxelles, titlul „Autobuzul Anului 2017”, în ciuda faptului că Solaris Urbino 12 electric a avut drept concurenți Ebusco, Irizar, Van Hool, și Mercedes-Benz. Vehiculul este dotat cu un sistem dual de încărcare, cu pantograf și cu priză, care permite alimentarea acumulatorilor din mers sau, mai rapid, cu un încărcător staționar de 80kWh. Capacitatea acumulatorilor este de 240 kWh. Motorizarea este asigurată de două motoare (montate în butucul roților motoare spate) de câte 120 kW fiecare. Facem precizarea că versiunea premiată era în varianta cu două motoare și sistem de încărcare dual, cu pantograf și priză de 380 v.
Mini-bus-ul cehilor, prea mic pentru Iași!
Anul trecut, pe străzile din oraș, a circulat un alt autobuz electric, marca SOR EBN 10.5, mașină produsă de SOR Libchavy s.r.o. în parteneriat cu reprezentanța cehă a Cegelec Energies Praga. Mașina s-a comportat relativ bine, însă a existat și un inconvenient: autobuzul nu poate transporta prea mulți călători. „Pentru un oraș ca Iașul sunt necesare autobuze de minimum 90 de persoane. De altfel, am discutat cu cei de la reprezentanță care au spus că și în alte orașe unde a fost testat autobuzul au fost întrebați dacă nu pot produce mașini de 12 metri lungime. O altă întrebare a fost cea referitoare la autonomia bateriei. O autonomie dublă, de 300 de km în loc de 150 km, ar fi un lucru mulțumitor”, au spus atunci spun șefii societății ieșene. Tudor DAMASCHIN

500.000 EURO
Este prețul unui astfel de vehicul ecologic

Sursa: http://m.ziarulevenimentul.ro/stiri/moldova/autobuzul-anului-2017-testat-la-iasi--217379697.html

_________________
ASOCIAȚIA PASIONAȚILOR DE TRANSPORT PUBLIC TRAMCLUB IAȘI
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Silviu T-S



Data înscrierii: 03/Noi/2007
Ultima vizita: 03/Mar/2024
Mesaje: 1317
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 04 Apr 2017 21:55:38    Titlul subiectului: 189503

Autobuzul electric Solaris Urbino 12, votat anul trecut Autobuzul Anului 2017 de către membrii juriului International Bus of the Year în Bruxelles, circulă timp de o săptămână pe străzile din Iași. Autobuzul are o capacitate de 79 de locuri, dintre care 30 pe scaun și 49 în picioare și este echipat cu două motoare electrice a câte 125 kW.

Vă prezentăm câteva imagini surprinse astăzi, 4 aprilie 2017, cu autobuzul Solaris Urbino 12 electric pe traseul 36.



1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  313.8 kb
 Vizualizat:  de 9283 ori

1.jpg



2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  367.08 kb
 Vizualizat:  de 9283 ori

2.jpg



3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  343.49 kb
 Vizualizat:  de 9283 ori

3.jpg



4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  303.93 kb
 Vizualizat:  de 9283 ori

4.jpg



_________________
ASOCIAȚIA PASIONAȚILOR DE TRANSPORT PUBLIC TRAMCLUB IAȘI
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
deprodio



Data înscrierii: 08/Iun/2007
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 824
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 05 Apr 2017 10:49:51    Titlul subiectului: 189507

Stie cineva pe ce traseu se afla astazi?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 455
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Vin 07 Apr 2017 08:39:26    Titlul subiectului: 189565

Solutia optima pentru Iasi, ca si pentru alte orase, este reintroducerea transportului cu troleibuzele, si renuntarea la aceste experimente cu autobuze electrice!


Pana când conducerea primariei Iasi si a RATP/CTP, nu va constientiza necesitatea reintroducerii troleibuzelor in Iasi, vor mai aveea loc astfel de experimente fara nici un rezultat concret!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
yeeeeman



Data înscrierii: 05/Oct/2012
Ultima vizita: 08/Mar/2024
Mesaje: 391
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 07 Apr 2017 09:02:58    Titlul subiectului: 189566

E o solutie si troleibuzul, insa depinde si cat costa o bucata comparativ cu un autobuz electric. Pentru troleibuz ai nevoie de infrastructura de alimentare pe tot parcursul unui traseu, iar in caz de blocaj al traseului nu poti reruta ceea ce duce la traseu suspendat temporar, calatori nemultumiti, etc.
Consider ca aceste teste cu diverse autobuze electrice sunt benefice. Nu ne obliga nimeni sa le cumparam - oricum nu avem destui bani pentru asa ceva - si in acelasi timp putem vedea cam pe unde a ajuns tehnologia din ele.
Cel putin pentru moment, autobuzele clasice inca sunt de preferat celor electrice din cauza pretului si a autonomiei. Referitor la pret, cred ca putini dintre noi ne gandim la faptul ca la final - pentru orice tip de autovehicul electric, nu doar autobuze - dupa n ani de exploatare, costurile pot sa fie la fel sau chiar mai mici comparativ cu un autobuz conventional. "Carburantul" electric este mai ieftin, iar trenul de rulare este mult mai fiabil - nu ulei, nu curele, nu adblue, nu filtre, franare este regenerativa, deci franele au durata de viata mai mare - doar cateva piese simple in miscare. Nu mai vorbesc de factorul poluare...

Dar, ca multe alte lucruri noi, omul tinde sa fie reticent la inceput, sa gaseasca tot felul de explicatii, chichite si justificari contra. Nu neg faptul ca autobuzele electrice nu sunt inca acolo unde ar trebui sa fie, dar cred ca interesul pe care Vestul il arata pentru autovehiculele electrice de orice fel este un bun indicator al faptului ca acestea sunt o solutie buna pentru viitor.

_________________
UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community