Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Despre sistemele ride&share
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Taxiuri
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
lenta1



Data înscrierii: 09/Dec/2013
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 551
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 06 Apr 2019 13:19:31    Titlul subiectului: 200015

Sunt soluții, doar ca în România soluțiile aplicate sunt doar ca să avantajeze doar o tabără, nu pe ambele. În ultimul timp am mers mai des cu taxiul deoarece aplicația Clever oferă reduceri și cel puțin pentru mine este mai convenabil. Mulți șoferi au spus ca ei nu au nimic cu Uber și Taxify(Bolt acum), unii ba chiar spun ca este destul loc pentru toată lumea și ca din cauza celor care au protestat în piață lumea are o părere și mai proasta despre ei deși nu au fost la proteste.
_________________
Iubesc autobuzele si troleibuzele MAZ Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 17 Apr 2019 09:29:56    Titlul subiectului: 200328

Incidente intre taximetristi si cativa soferi de la UBER, la mitingul taximetristilor de astazi, din Piata Victoriei. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Taximetriștii blochează Bucureștiul. Autoturisme UBER atacate cu ouă în Piața Victoriei

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) organizează miercuri, în Piața Victoriei, un protest cu 5.000 de taxiuri împotriva Ordonanței de Urgență ”pentru menținerea pirateriei”.

Mai multe autoturisme UBER au fost atacate cu ouă de către taximetriștii adunați în Piața Victoriei, în vreme ce doi șoferi autorizați de serviciile de ride-sharing au fost scoși de jandarmi din mijlocul protestatarilor.

Protestul din Piața Victoriei a început cu un scandal. Totul după ce un șofer UBER s-a infiltrat printre taximetriști. Protestatarii au cerut apoi ajutorul jandarmilor pentru a-l scoate pe șofer din piață, informează Realitatea TV.

Mai multe autoturisme UBER au fost atacate cu ouă de către taximetriștii adunați în Piața Victoriei, în vreme ce doi șoferi autorizați de serviciile de ride-sharing au fost scoși de jandarmi din mijlocul protestatarilor.

Peste 800 de taxiuri au fost parcate în fața Guvernului în semn de protest față de noua Ordonanță pe care vrea să o dea Executivul pentru a autoriza serviciile de ride-sharing.

Oficialii Uber România precizează: „Vrem să colaborăm cu industria de taxi așa cum facem în alte țări. De fapt, mulți șoferi de taxi deja folosesc aplicația noastră. Însă nu vom fi niciodata de acord cu patronatele care se opun tehnologiei și dreptului consumatorilor de a alege. Avem încredere că Guvernul va opta să nu limiteze serviciile de ridesharing ci să le reglementeze corect, în interesul a milioane de români care folosesc și aceste aplicații și vor să aibă în continuare mai multe opțiuni de transport".

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 17 Apr 2019 20:26:12    Titlul subiectului: 200342

Reactia celor de la Uber, dupa protestul taximetristilor de astazi. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Reacția Uber după protestul taximetriștilor: Vrem să colaborăm. Mulți șoferi de taxi folosesc UBER

Platforma de ridesharing Uber a anunțat, miercuri, referitor la protestul taximetriștilor din Piața Victoriei, că vrea să colaboreze cu industria de taxi din România, așa cum procedează și în alte țări, în contextul în care mulți șoferi de taxi folosesc deja această aplicație.

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) organizează, miercuri, în Piața Victoriei, un protest împotriva Ordonanței de Urgență "pentru menținerea pirateriei".

Uber a transmis o poziție privind protestul COTAR împotriva intenției Guvernului de a crea un cadru de reglementare și pentru serviciile de ridesharing.

"Vrem să colaborăm cu industria de taxi așa cum facem în alte țări. De fapt, mulți șoferi de taxi deja folosesc aplicația noastră. Însă nu vom fi niciodata de acord cu patronatele care se opun tehnologiei și dreptului consumatorilor de a alege. Avem încredere că Guvernul va opta să nu limiteze serviciile de ridesharing ci să le reglementeze corect, în interesul a milioane de români care folosesc și aceste aplicații și vor să aibă în continuare mai multe opțiuni de transport", au transmis reprezentanții Uber România.

Reprezentanții COTAR și ai FORT au organizat, în ultima perioadă, mai multe proteste în București, acuzând platformele de ridesharing, precum Clever și Uber, că nu ar funcționa în legalitate.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 14 Mai 2019 09:43:57    Titlul subiectului: 200758

UBER a fost interzis in Cluj. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Reacție surprinzătoare a UBER după ce a pierdut bătălia în Cluj: Aplicația poate continua să funcționeze

Decizie definitivă pentru Uber. Aplicația de taxi a pierdut bătălia și va dispărea dintr-un oraș foarte mare din România. Decizia este una definitivă și executorie.

UPDATE: Reacția UBER în urma deciziei Curții de Apel Cluj

Decizia este dezamăgitoare, însă dorim să-i asigurăm pe pasagerii și pe șoferii parteneri care se bazează pe Uber în Cluj că aplicația poate continua să funcționeze. Între timp, am schimbat modul în care operăm, iar în prezent lucrăm doar cu operatori de transport autorizați. Multe țări din UE au reglementat serviciile de ridesharing precum Uber, oferind astfel mai multe opțiuni de mobilitate cetățenilor lor. Avem încredere că România se va alătura în curând acestui trend”, au transmis oficialii Uber.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 14 Mai 2019 22:33:02    Titlul subiectului: 200779

Ministrul Cuc zice ca nu este interzisa aplicatia de tip Uber si ca va lucra la armonizarea legislatiei. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Răzvan Cuc, anunț despre interzicerea UBER

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a respins posibilitatea interzicerea aplicațiilor de ride-sharing precum UBER, Bolt sau Clever prin amânarea adoptării unei legislații care să reglementeze situația acestor prestatori de servicii.

"Sub nicio formă nu s-a pus problema de așa ceva! Din contră, cred că atât eu, cât și vicepremierul Daniel Suciu am avut toată deschiderea față de cei care folosesc alte aplicații. Avem în lucru un proiect de OUG care va reglementa acest domeniu, la care au lucrat mai multe ministere și care va urma procedura consultării publice. Nu înțeleg de ce aruncă unii fake news de genul acesta, întrucât nici Ministerul Dezvoltării și nici Ministerul Transporturilor nu au adoptat vreodată un act care să elimine vreo aplicație de acest gen de pe piață. Noi ne dorim ca toate domeniile să fie reglementate și să combatem pirateria", a declarat Răzvan Cuc.

Reamintim că taximetriștii au protestat în mai multe ocazii și au cerut regelmentarea legislației privind transportul în regim de taxi, cât și interzicerea aplicațiilor de ride-sharing.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 16 Mai 2019 13:01:10    Titlul subiectului: 200795

A intrat in vigoare ordonanta care reglementeaza taximetria. Pe de alta parte, parlamentarii vor sa dea alta ordonanta care sa reglementeze Uber. Nici parlamentarii nu stiu ce vor. Articolul se gaseste aici.

Citat:
OUG-ul a intrat în vigoare astăzi! Noile reguli pentru transportul în regim de taxi

Joi a intrat în vigoare Ordonanța de Urgență care modifică legea taximetriei, aprobată de Executiv în luna martie, iar șoferii care utilizează aplicațiile Uber, Bolt și Clever riscă amenzi și de 5.000 de lei.

OUG a intrat în vigoare după mai multe luni de proteste venite din partea taximetriștilor, în contextul în care a acuzat patformele de ridesharing precum Clever și Uber că ar funcționa ilegal. Ordonanța elimină sintagma "în mod repetat" din Legea privind transportul în regim de taxi, în urma presiunilor făcute de taximetriști.

Astfel, este suficient ca șoferii care utilizează Uber, Bolt sau Clever să fie prinși o sigură dată pentru a fi amendați. După adoptarea OUG, Executivul a dat asigurări că, în scurt timp, va fi reglementa și activitatea de ridesharing, dar această reglementare nu a apărut.

Ministerului Dezvoltării Regionale (MDRAP) a transmis, la solicitarea News.ro, că a fost constituit un grup de lucru care lucrează la elaborarea unui proiect de act normativ în acest sens.

"După ședința Executivului din data de 29 martie 2019, a fost constituit un grup de lucru pentru elaborarea unui proiect de act normativ privind reglementarea activității de transport de persoane intermediată prin platforme digitale. Grupul de lucru a fost compus din specialiști, la nivel tehnic, ai Ministerului Transporturilor, Ministerului Finanțelor Publice, Ministerul Comunicațiilor și Societății Informale, Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice și ai Secretariatului General al Guvernului. Având în vedere complexitatea domeniului și necesitatea stabilirii unor soluții juridice care să asigure un regim nediscriminatoriu pe piață, actul normativ va fi postat pe pagina de internet a Ministerului Transporturilor (inițiatorul acestui act normativ) și supus consultării publice, potrivit legii, imediat după finalizare", a transmis MDRAP.

Cum a apărut OUG

Sub presiunea taximetristilor care blocau Piață Victoriei, pe 29 martie , Cabinetul Dancila a adoptat o ordonată de urgență care schimbă radical modul în care se poate face, în România, transportul de persoane contra cost. Mai exact, conform ordonanței, singurii care mai au dreptul să desfășoare astfel de activități - cu excepția șoferilor de autobuz și a celor angajați la firme de rent-a-car - vor fi taximetriștii cu licențe valabile.

În schimb, șoferii de Uber și de Taxify - care nu dețîn licențe de taxi și nici nu le pot obține, în condițiile legii - ar urmă să fie sancționați, începând de joi, 16 mai, cu amenzi de până la 5.000 de lei și ridicarea plăcuțelor de înmatriculare pentru o perioada de 6 luni, dacă sunt prinși transportând pasageri contra cost.

Vor dispărea sau nu serviciile de transport alternativ?

Până la acest moment, nici Uber, nici Taxify și nici Clever Taxi (serviciu de car hailing) nu au răspuns la întrebările adresate marți cu privire la activitatea pe care o vor desfășura de joi încolo.

În schimb, la solicitarea Ziare.com, a făcut o declarație pe acest subiect conducerea Coaliției pentru Economie Digitală, o asociație din care fac parte toate cele trei servicii de transport alternativ. Mai exact, președintele Asociației Coaliția pentru Economie Digitală, Cătălin Codreanu, a transmis pentru Ziare.com că:

"Activitatea platformelor de ridesharing va fi grav afectată în România în următoarele zile.

Chiar dacă aplicațiile vor continuă să funcționeze, pentru că acestea deservesc milioane de utilizatori, în mii de orașe din toată lumea, în România, din cauza lipsei unei reglementări specifice și a intrării în vigoare a unor prevederi din legea taximetriei care pot da naștere unor abuzuri împotriva șoferilor parteneri, activitatea acestora poate ajunge aproape de zero.

Este posibil că mulți dintre cei 2,5 milioane de utilizatori ai platformelor noastre să nu găsească o mașînă sau să aibă un timp de așteptare extrem de mare, din cauza reducerii activității șoferilor înscriși pe aceste platforme".

Cu alte cuvinte, Uber, Taxify și Clever nu și-au propus să își înceteze activitatea, dar cu siguranță și-o vor restrânge considerabil, din lipsa de șoferi care să riște sancțiuni dure.

Parlamentarii lucrează la o lege care să legalizeze transportul alternativ de persoane. Mai mult, vicepremierul Daniel Suciu a promis, pe 29 martie, că pentru legalizarea serviciilor că Uber, Taxify și Clever se va da chiar și o ordonanță de urgență, care să între în vigoare înaintea celei adoptate la presiunea taximetristilor. În scurt timp, însă, Daniel Suciu s-a răzgândit și a anunțat că legalizarea transportului alterativ mai durează.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 16 Mai 2019 13:39:14    Titlul subiectului: 200797

Duminica, in capitala, se anunbta proteste Pro-Uber: https://www.facebook.com/events/612028465942454/

Citat:
Am creat acest eveniment , pentru a arata ca nu ne lasam calcati in picioare , de toti hotii si jigodiile de la conducere !! Hai sa iesim cu totii in strada sa ne aparam drepturile , sa nu ii mai lasam sa faca ce vor , sa ne putem continua activitatea in cadrul Uber / Bolt .

Hai in numar cat mai mare sa iesim la protest in piata victoriei .
Daca si tu esti pro uber/bolt share mai departe sa fim cat mai multi , sa ne facem auziti!

Se pare ca numarul celor care folosesc Uber&TaxyFy&Clever depaseste 2 milioane. Asta este o problema, daca se interzice Uber si serviciile asemanatoare

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 17 Mai 2019 10:05:36    Titlul subiectului: 200806

Povestea Uber este departe de a se incheia. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Șofer UBER, amendat în trafic cu 1.000 lei. Crede că a fost ”victima” unui taximetrist

La câteva ore de la intrarea în vigoare a controversatei ordonanțe împotriva aplicațiilor de ride-sharing, un șofer UBER a povestit cum a fost amendat de poliție, joi, în timpul unei curse prin Capitală.

”Am primit o comandă la Mall Vitan, unde mă aștepta un domn, pe care l-am luat să-l duc la Piața Unirii. Pe drum mi s-a părut ceva suspect la el pentru că tot dădea mesaje. Pe drum am fost oprit din mers de o mașină de poliție, am fost tras pe dreapta. Mi s-au cerut actele, i le-am dat”, a povestit șoferul corespondentului Știrilor ProTV Vitalie Cojocari.

Acesta spune că a primit o amendă de 1.000 de lei și crede că totul a fost pus la cale de client, un posibil taximetrist.

”L-a întrebat pe domnul din spate dacă e cu UBER, a zis că da. A cerut să fie martor, i-am înmânat autorizațiile, atestatul, după care mi-a dat amendă 1.000 de lei, plătibilă în 14 zile lucrătoare, la jumătate din sumă. Cred că am fost urmărit de când l-am luat pe domnul. E posibil să fie taximetrist. Era pe cash. Amenda a fost în baza unui articol care spune că am intervenit asupra aparatului de taxat, care la ride-sharing nu există”, a mai precizat șoferul de UBER.

Ordonanța anti-aplicații prevede că în situația în care un șofer de la aplicațiile Uber, Bolt, Clever va fi prins transportând pasageri, va putea fi sancționat de la prima abatere. Nu de la a doua, așa cum se întâmpla până acum.

Sancțiunile sunt extrem de dure. Șoferii pot rămâne fără plăcuțele de înmatriculare pentru 6 luni și plătesc o amendă de până la 50.000 de lei.

Uber și Bolt îi vor susține financiar și juridic pe șoferii ce vor avea probleme

Uber și Bolt au anunțat că îi vor susține financiar și juridic pe șoferii care vor avea dificultăți, după intrarea în vigoare a modificărilor la legea taximetriei.

Reprezentanți ai Uber și Bolt au declarat pentru MEDIAFAX că șoferii parteneri au primit mesaje, prin intermediul aplicațiilor, în care aceștia sunt asigurați că vor fi susținuți financiar și juridic, în cazul în care vor întâmpina dificultăți.

De asemenea, șoferii au fost rugați să semnalizeze eventualele abuzuri, conform anunțurilor emise de companii.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Vin 17 Mai 2019 20:46:25    Titlul subiectului: 200822

Oare mai există țări unde legea se modifică prin această șmecherie ordinară numită pompos "ordonanță de urgență"? Nu de alta, dar o 'coană tehnocrată a modificat Codul Penal în mod similar. Par'că aș înțelege dorința poate tot din interes a unora, dar bună în sinea ei, de a interzice asemenea aberații ca ordonanțele de urgență.
Dar să nu facem politică.
Am folosit mult taxiul și am apreciat munca unor oameni care chiar muncesc pe bune în meseria asta, nu scursurile care fac măgării și care țin titlurile din presă și subiectele de discuții de pe forumuri și rețele de socializare. Dar acum, este prima dată când am o mare problemă cu adunătura asta de șmecherași cu "50 e bine, boss?". Odată pentru că miercuri am renunțat definitiv la serviciile unei firme pe care o foloseam de peste 20 de ani, pentru că șoferul a refuzat comanda că așa vrea mușchiul lui, chiar dacă n'a zis-o așa.
Nu am folosit Uber niciodată, nu am nici măcar telefon care să permită instalarea de aplicații, dar când sunt zile și ore când nu găsesc mașini nici de pe aplicație (când are cine să-mi facă o comandă) și cu atât mai puțin pe telefon normal, când disponiibili sunt doar cei cu 1,3,5/km + 30 pornirea, încep să-mi schimb părerea. Asta ar fi a doua problemă.
Maxi-taxi (cel urban) a apărut când transportul "de stat" dădea rateuri și întârzia prea mult. Inițial fusese un serviciu și mai de lux. Taxiul a fost alternativa următoare pentru cine avea treabă, iar timpul însemna bani mai mulți decât costul taxiurilor. În final, a ajuns să tindă spre un mijloc de transport destul de popular pentru cine știe să-i evite capcanele. Acum dintr'odată a ajuns la nivelul transportului celălalt: întârzie, nu vine de loc, costă mai mult decât calitatea oferită &c. Și atunci apăruse alternativa, la care au găsit să-i dea în cap.
În perioada în care maxi-taxi concura RATB, au existat conflicte dure între șoferi, în special în garajele desprinse de ei și care în unele cazuri mai aveau spații comune sau insuficient delimitate. Acum probabil va fi la fel cu Uber vs dresorii de "maimuță", doar că va fi mai "soft", ca în articolul de mai sus. Dar atunci, unde pot să sun sau să dau mesaje dacă taximetristul fumează, butonează prea des geamurile sau ștergătoarele sau ascultă manele? Sau dacă nu dă bon fiscal? Dar așa, tot cu reținerea plăcuțelor de înmatriculare și a licenței și amendă de 50000 lei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 21 Mai 2019 13:00:31    Titlul subiectului: 200857

S-a lansat o petite on-line, pentru reglementarea serviciilor de transport ride&sharing. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Petiție pentru reglementarea de urgență a serviciilor de ridesharing

Asociația Coaliția pentru Economie Digitală, organizatie independentă care reprezintă companiile de ridesharing Uber, Bolt și Clever, a anunțat că lansează petiția #continuam, pentru reglementarea de urgență a serviciilor de ridesharing.

Petiția poate fi semnată la adresa continuam.ro, unde sunt disponibile toate informațiile despre situația din acest moment de pe piața de ride sharing și e-hailing.

Am dorit să punem la dispoziția celor 2,5 de milioane de români care folosesc aceste platforme un canal prin care să-și poată spune punctul de vedere, într-un mod civilizat, așa cum sunt și serviciile de transport pentru a căror reglementare milităm. Credem că nu prin proteste de stradă, prin blocarea piețelor publice și a traficului trebuie să ne facem auzită vocea, ci prin mobilizarea civică a celor care sunt alături de noi. Sperăm că și Guvernul României va auzi aceste voci și va lua o decizie cât mai repede", a spus președintele asociației, Cătălin Codreanu.

Asociația consideră că doar adoptarea imediată a unei Ordonanțe de Urgență care să reglementeze serviciile de ride sharing va asigura continuarea funcționării acestora la întreaga capacitate și va preveni abuzurile împotriva șoferilor parteneri.

"Asociația atrage atenția că interpretarea greșită a modificărilor aduse Legii Taximetriei săptămâna trecută precum și lipsa reglementării specifice a dus la numeroase acțiuni împotriva șoferilor: amenzi, plăcuțe de înmatriculare ridicate de Poliție și chiar acte de violență. Prin urmare, numărul șoferilor activi pe platforme a scăzut cu 25% într-o singura zi, iar timpul de așteptare pentru comenzile plasate prin cele trei aplicații a crescut la peste 10 minute", se arată în comunicat.

Segmentul de ridesharing aduce, anual, beneficii, directe și indirecte, de peste 1 miliard de lei și oferă un loc de muncă pentru peste 20.000 de șoferi parteneri, potrivit asociației.

Aplicatiile pe telefonul mobil, reprezinta progresul tehnologiei. Reactia taximetristilor, atat din Romania, cat si din celelalte tari europene este similara cu reactia celor care conduceau trasuri, cand au aparut caile ferate, sau cu reactia birjarilor din orase cand a aparut tramvaiul, tras de cai.
Trebuie reglementat cadrul legislativ, tinand cont de progresele tehnologiei, dar in asa fel incat sa fie o competitie cinstita intre serviciile ride&sharing si taximetristi.
Nu sunt de acord cu ce vor taximetristii, sa fie eliminat Uberul, dar nu sunt de acord ca Uberul sa nu plateasca licente de transport. Aici trebuie reglementata problema. Atat timp cat si unii si altii platesc taxe si impozite si este o competitie corecta, este normal ca Uberul si celelalte servicii de acest tip sa exista se sa concureze cu taximetristii. E drept ca, in acest caz, majoritatea taximetristilor gen „50 lei sefu” dispar.
Ca o concluzie finala. In SUA, Uber merge fara probleme, la fel si taximetria. Europa, refuza progresul tehnologic, nu numai in domeniul Uber. Asta este unul din motivele pentru care SUA este si va fi inaintea Europei, si de acum in colo.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 23 Mai 2019 07:57:15    Titlul subiectului: 200883

Petitia a strans deja 200000 semnaturi. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Peste 200.000 de oameni au semnat petiția de reglementare a serviciilor de ridesharing

Peste 200.000 de oameni au semnat petiția pentru reglementarea de urgență a serviciilor de ridesharing, în mai puțin de două zile. Solicităm Guvernului să arate că au auzit vocea consumatorilor și să publice proiectul de OUG promis, arată un comunicat al Coaliției pentru Economie Digitală.

„Am transmis acest mesaj și reprezenanților Guvernului în cadrul unei noi întâlniri avute azi, a șasea din ultimele două luni, unde am discutat aspecte tehice privind viitoarea reglementare. Între timp, simțim cu toții efectele ordonanței de modificare a legii taximetriei: mii de șoferi nu mai au astăzi niciun venit și 2,5 milioane de utilizatori fie nu pot găsi o mașină, fie trebuie să plătească costuri și de până la de trei ori mai mari. Credem că urgența este întru totul justificată. Fiecare zi care trece fără o decizie din partea Guvernului afectează direct milioane de oameni”, arată comunicatul coaliției, care reprezintă companiile din ridesharing.

Asociația a lansat luni petiția #continuam, pentru reglementarea de urgență a serviciilor ride sharing. „Am dorit să punem la dispoziția celor 2,5 de milioane de români care folosesc aceste platforme un canal prin care să-și poată spune punctul de vedere, într-un mod civilizat, așa cum sunt și serviciile de transport pentru a căror reglementare milităm. Credem că nu prin proteste de stradă, prin blocarea piețelor publice și a traficului trebuie să ne facem auzită vocea, ci prin mobilizarea civică a celor care sunt alături de noi. Sperăm că și Guvernul României va auzi aceste voci și va lua o decizie cât mai repede,” spune Cătălin Codreanu, Președintele Asociației Coaliția pentru Economie Digitală.

Asociația Coaliția pentru Economie Digitală este de părere că doar adoptarea imediată a unei Ordonanțe de Urgență care să reglementeze serviciile de ride sharing va asigura continuarea funcționării acestora la întreaga capacitate și va preveni abuzurile împotriva șoferilor parteneri. Asociația atrage atenția că interpretarea greșită a modificărilor aduse Legii Taximetriei săptămâna trecută precum și lipsa reglementării specifice a dus la numeroase acțiuni împotriva șoferilor: amenzi, plăcuțe de înmatriculare ridicate de Poliție și chiar acte de violență. Prin urmare, numărul șoferilor activi pe platforme a scăzut cu 25% într-o singura zi, iar timpul de așteptare pentru comenzile plasate prin cele trei aplicații a crescut la peste 10 minute.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 12 Iun 2019 10:01:34    Titlul subiectului: 201148

Balci la intalnirea organizata la Ministerul Transporturilor pe tema reglementarii transportului de tip ride&sharing. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Scandal! Companiile de taxi caută nod în papura ridesharing-ului. Ce se întâmplă cu reglementarea

Dezbaterea de la Ministerul Transporturilor pe marginea ordonanței de urgență pentru reglementarea companiilor de ridesharing s-a intrasformat în bâlci. Reprezentanții companiilor de taxi, după ce inițial au fost deacord cu propunerea textului de OUG, au început să invoce diverse pretexte mai mult sau mai puțin rezonabile pentru a nu merge mai departe cu procesul de legiferare.

Reprezentanții companiilor de ridesharing (Uber, Bolt și Clever) speră ca proiectul de ordonanță de urgență ce reglementează aceste servicii să se afle pe ordinea de zi a Guvernului în ședința de joi și propun ca taximetriștii să aibă acces la platformele de transport alternativ, în timp ce taximetriștii merg pe premisa că acest proiect de act normativ "nu va trece", în caz contrar existând voci care amenință cu greva foamei.

Ministerul Transporturilor (MT) a organizat, luni, ședința publică de dezbatere a proiectului de Ordonanță de Urgență a Guvernului privind activitățile de transport alternativ cu autoturism și conducător auto (ridesharing), la care au participat zeci de reprezentanți ai taximetriștilor, pe de o parte, și ai companiilor de ridesharing, pe de altă parte.

"Noi ne dorim ca ordonanța de urgență să intre pe ordinea de zi a Guvernului în ședința de joi, pentru că situația din trafic este tot mai gravă de la o zi la alta. Sunt peste 150 de șoferi sancționați, majoritatea dintre ei sunt cu plăcuțele ridicate. Ei au mașinile personale indisponibile în momentul ăsta", a declarat, la sfârșitul dezbaterii, Cătălin Codreanu, președintele Asociației Coaliția pentru Economia Digitală, reprezentantul Uber, Bolt și Clever.

La rândul său, Anca Gherle, reprezentant Clever, și-a exprimat speranța că proiectul de ordonanță va fi introdus în ședința de Guvern de joi, odată cu încheierea tuturor procedurilor de transparență.

"Mâine va fi o Comisie de Dialog Social, iar, odată încheiată acea comisie, am parcurs toate procedurile de transparență, de dezbatere publică și ne așteptăm ca joi să fie introdusă în ședința de Guvern. Ne dorim, la fel cum șoferii de transport alternativ au acces la aceste platforme, și taximetriștii să vină pe aceste platforme, să fie un tratament egal pentru toată lumea, ca să nu existe supărări sau o discriminare către taximetriști. Mașinile de taxi să aibă acces pe aceste platforme, să ofere transport cetățenilor. Aceste platforme s-au născut pentru că cererea de transport este foarte mare. Nu cred că este o soluție să discriminăm o categorie de transport și ei trebuie să aibă același acces pe platforme și, evident, să respecte aceleași reguli. În acest moment este în discuție în OUG dacă ei au acces sau nu pe platformele de transport alternativ. Dacă OUG ar specifica clar că mașinile de taxi nu au voie pe aceste platforme de transport alternativ atunci ei ar fi împiedicați. Noi susținem ca ei să aibă acces pe aceste platforme", a explicat ea.

Anca Gherle a adăugat că textul proiectului de act normativ prevede o perioadă de doar 3 ani pentru autorizare și funcționare a transportatorilor înscriși pe platforme.

"Aceasta este o situație pe care noi nu o înțelegem. Nu înțelegem de ce ordonanța de urgență are un termen de expirare, să îi spunem așa. Acest termen de expirare poate afecta orice business. Orice om care dorește să investească nu investește pe un termen de 3 ani. Noi am propus ca acel termen de expirare a OUG în anul 2022 să fie eliminat", a mai spus reprezentantul Clever.

Potrivit acesteia, în ultima lună, șoferii au fost extrem de descurajați să intre pe aceste aplicații.

"Avem undeva la 120 de șoferi care au fost sancționați și le-au fost ridicate plăcuțele, care au dat un exemplu pentru ceilalți șoferi și aceștia nu au mai intrat pe aplicații. Serviciul nostru a scăzut cu 50%, deci ordonanța asta, dacă nu va fi votată săptămâna aceasta, noi avem o viziune destul de sumbră asupra viitorului acestei aplicații", a avertizat Anca Gherle.

Taximetriștii, în schimb, consideră că proiectul de OUG trebuie dezbătut încă 2-3 luni, iar avocați ai acestora, cum ar fi Asociația Banat Taxi din Timișoara, au avertizat că vor solicita suspendarea efectelor acesteia în cazul în care va fi aprobat de Executiv.

Mai mult, Mihai Ghișa - prim vicepreședinte pe ramura taxi la FORT - susține că sunt transportatori în regim de taxi care vor să intre în greva foamei dacă Executivul va aproba proiectul de ordonanță care reglementează activitatea de ridesharing.

Acesta a susținut că taximetriștii sunt de acord cu legiferarea acestui tip de transport, dar să se facă în conformitate cu transportul public de persoane.

Taximetriștii au mai contestat termenul de "tarif dinamic", au cerut aparate de taxat metrologic și fiscal pentru șoferii de pe platforme, au cerut să fie autoturisme în proprietate sau în leasing, o anumită culoare și au contestat vechimea, care conform proiectului este de 15 ani, spunând că "nu se poate legifera cu dubla măsură".

Proiectul de Ordonanță de Urgență a Guvernului privind activitățile de transport alternativ cu autoturism și conducător auto a fost publicat pe site-ul Ministerului Transporturilor, în data de 23 mai 2019. Acesta a stat în dezbatere publică până pe 3 iunie, când a fos publicată o variantă revizuită, în urma consultării cu co-inițiatorul proiectului, respectiv Ministerul Comunicațiilor.

În urma dezbaterii publice de luni, proiectul va suferi sau nu noi modificări, după care va merge pe circuit extern, la ministerele avizatoare. Procedura este îndeplinită din punct de vedere administrativ, singura etapă fiind plenul Grupului de Dialog Social, care are loc marți, 11 iunie, unde au loc discuții cu organizațiile reprezentative. Momentul în care proiectul va ajunge pe masa Guvernului depinde de cei doi co-inițiatori, Ministerul Transporturilor și Ministerul Comunicațiilor.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 11 Iul 2019 07:03:00    Titlul subiectului: 201475

Uber circula bine merci in Capitala. Din cand in cand politistii de la rutiera mai prind pe ccate unul, ii iau placutele. Acum, pe langa Uber a aparut un serviciu similar, de ride&share, este vorba de Yango. Detalii despre acest serviciu, gasiti aici.

Citat:
Yango, serviciul de ride-hailing al Yandex, a fost lansat în București

Ieri a fost lansat în București serviciul Yango, al treilea serviciu ride-hailing după Uber și Bolt. Ei îl numesc e-hailing, apropo, în comunicatul oficial. De ce nu ride-sharing? Pentru că Yango nici măcar nu pretinde că “are șoferul drum în direcția aia și te ia și pe tine”, așa că nu se shareuiește nimic.
Yango aparține companiei rusești Yandex, un gigant considerat Google al Rusiei pentru că principalul lor produs este un motor de căutare foarte popular acolo. Yandex s-a extins treptat pe noi zone de business, având acum și hărți, browser, muzică, ba chiar și servicii offline de livrare de mâncare sau acest Yango. România este a 5-a țară din UE unde se lansează Yango și a 16-a din lume.
Imaginile oficiale arată mașini Mercedes, BMW și Volvo care, după numărul de înmatriculare, aș spune că aparțin Black Cab sau unei firme de închirieri. Bănuiesc că majoritatea mașinilor din serviciu sunt normale, de exemplu ieri am dat în cartier de un Renault Fluence alb, cu tot cu șofer cu țigara în gură în mașină.
Ca și Uber și Bolt, nu dețin propriile mașini și nu angajează șoferi, ci te poți înscrie în sistem cu a ta. Comunicatul spune următoarele:
Yango nu are propriile mașini sau șoferi, lucrează cu parteneri locali – companii de transport. Odată cu lansarea aplicației, un centru dedicat pentru șoferi a fost recent deschis de către un partener Yango în București. În cadrul acestuia, șoferii se familiarizează cu aplicația, participă la sesiuni de training și teste, pot găsi răspunsuri la întrebările privind noul serviciu sau se pot odihni.
iecare nou jucător de acest tip arată autorităților și taximetriștilor că lumea s-a schimbat și serviciile de taximetrie trebuie și ele schimbate, că alternative există, iată, tot mai multe. Tarifele sunt un pic mai bune decât la Uber, cum e și normal la lansare, așa că poate fi un avantaj dacă doriți să folosiți serviciul. Găsiți aplicațiile oficiale pentru Android și iOS.

Sursa foto: www.nwradu.ro



yango_1-768x512.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  83.13 kb
 Vizualizat:  de 11742 ori

yango_1-768x512.jpg



yango-768x768.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  152.81 kb
 Vizualizat:  de 11742 ori

yango-768x768.jpg



_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Joi 11 Iul 2019 07:54:56    Titlul subiectului: 201480

Am observat ceva foarte interesant la Uber: din ce în ce mai mulți taximetriști migrează spre ride-sharing. Acum ceva timp am prins un șofer ce mi-a spus că a fost taximetrist și a venit la Uber de curând, întrucât "se câștigă mai bine și e mai plăcut". Se pare că această competiție "taxi vs Uber" e din ce în ce mai mult câștigată de Uber.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 15 Iul 2019 07:15:24    Titlul subiectului: 201580

Din pacate, unii taximetristi migreaza si cu obiceiurile proaste la Uber. Dar in acest sistem, daca nu isi schimba naravul, nu au viata lunga.
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 22 Sep 2019 13:53:11    Titlul subiectului: 202892

Interesant este faptul ca pana acum nici o aplicatie de tip ride&sharing nu a fost autorizata oficial in Romania. Exista o perioada de gratie pana la finele lui octombrie, cand aceste companii trebuie sa intre in legalitate. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Exclusiv: Până acum, nicio aplicație de ridesharing n-a fost autorizată oficial în România

Deși sunt aproape trei luni de la momentul la care ridesharing-ul a fost reglementat oficial în România, nicio aplicație de transport alternativ n-a fost autorizată până acum de autoritățile de la noi, reiese din informațiile obținute de la Ministerul Comunicațiilor.

Concret, din informațiile obținute de avocatnet.ro de la Ministerul Comunicațiilor, reiese că până acum nicio aplicație de ridesharing n-a primit aviz pentru a activa la noi în țară.

Într-un răspuns la solicitarea noastră, reprezentanții ministerului au spus că lista aplicațiilor avizate va fi afișată pe site-ul lor. În prezent, lista respectivă nu conține nicio denumire de aplicație, ci este semnalată cu acronimul „TBD” (de la „to be decided” sau „to be determined”, adică urmează să se decidă/stabilească).

Pentru a putea funcționa legal în România, aplicațiile de ridesharing sunt obligate să obțină un aviz de la Ministerul Comunicațiilor, astfel încât șoferii să poată și ei să se autorizeze.

Avizul se emite în cel mult 30 de zile lucrătoare de la depunerea documentației complete, acoperă tot teritoriul țării și are o valabilitate de 12 luni. În afară de îndeplinirea anumitor condiții legale, aplicațiilor de ridesharing li se cere și achitarea unei taxe anuale de 50.000 de lei.

Aplicațiile de ridesharing și șoferii lor au timp să intre în legalitate până la data de 1 noiembrie 2019, însă parlamentarii plănuiesc să prelungească termenul cu patru luni. Această propunere a atras criticile Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România, ai cărei reprezentanți spun că autoritățile sunt prea îngăduitoare cu cei „care până acum au practicat pirateria”.

Transportul alternativ a fost reglementat în România la începutul lunii iulie 2019, prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 49/2019.

Principalele aplicații de transport alternativ care activează în prezent în România sunt Uber, Bolt, Clever și Yango. Acestea patru și șoferii lor se bucură momentan de o perioadă de tranziție până la finele lunii octombrie 2019.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 24 Sep 2019 07:53:14    Titlul subiectului: 202947

Uber ne cere sa fim atenti. Articolul se gaseste aici.

UBER, alertă pentru clienți. La ce să fiți atenți înainte să vă urcați în mașină

Citat:
UBER transmite un mail tuturor utilizatorilor, în care-i avertizează la ce să fie atenți înainte să se urce în mașina pe care au chemat-o.

”Înainte să călătorești, asigură-te că te urci în mașina corectă, cu șoferul corect. Deschide aplicația și urmează trei pași de siguranță pentru preluare:

1. Numărul de înmatriculare trebuie să corespundă.
2. Marca și modelul mașinii trebuie să corespundă.
3. Verifică fotografia șoferului.
După ce confirmi informațiile, urcă-te în mașină și pune-ți centura de siguranță. Drum bun! La Uber, siguranța ta este importantă pentru noi.” transmite UBER.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
virgilius



Data înscrierii: 21/Noi/2006
Ultima vizita: 18/Iun/2023
Mesaje: 316
Locație: Constanta

MesajTrimis: Mar 24 Sep 2019 13:46:44    Titlul subiectului: 202953

Nu se spune daca trebuie sa fie la costum si sa poarta cravata !!!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 24 Sep 2019 14:04:34    Titlul subiectului: 202954

E pasul urmator !!!
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Mar 24 Sep 2019 22:49:13    Titlul subiectului: 202966

In Anglia , cel putin , unii soferi Uber sunt imbracti elegant , altii cu haine sport , pantaloni scurti etc. iar unii dintre cei din tarile musulmane poarta halaturile traditionale si papuci.
_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 25 Sep 2019 07:40:48    Titlul subiectului: 202973

Legea care reglementeaza activitatea transportului de tip ride&share a fost adoptata in Senat. Perioada de tranzitie a fost prelungita pana pe 1 febriarie 2020. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Legea "Uber" a trecut de Senat. Termenul de tranziție a fost prelungit până la 1 februarie 2020

Senatul a adoptat, în calitate de primă Cameră sesizată, în ședința plenului de luni, OUG 49/2019 privind activitățile de transport alternativ cu autoturism și conducător. Termenul de tranziție pentru cei care derulează aceste operațiuni a fost prelungit cu trei luni, până la 1 februarie 2020, scrie Agerpres. Propunerea va fi dezbătută de Camera Deputaților, for decizional în acest caz.

Potrivit amendamentului de senatori, persoanele fizice și juridice care derulează operațiuni ce intră sub incidența prezentei ordonanțe beneficiază de o perioadă de tranziție până la data de 1 februarie 2020 fața de 1 noiembrie 2019, cât era în forma propusă de Guvern.

Actul normativ are în vedere definirea activităților de transport alternativ, a modului de efectuare a acestora, modalitatea de autorizare a platformelor digitale și a operatorilor de transport alternativ, modalitatea de fiscalizare a veniturilor obținute în urma acestor activități și stabilirea obligațiilor ce trebuie îndeplinite de platforme sau de conducătorii auto.
Potrivit actului normativ, conducătorii auto în sistem alternativ de transport trebuie să aibă atestat emis de Autoritatea Rutieră Română, să aibă minimum 21 de ani și 2 ani vechime de conducător auto, să aibă examen psihologic și medical.
Autoturismul trebuie să aibă maximum 5 locuri și ITP-ul efectuat o dată la 6 luni, iar platforma digitală trebuie avizată tehnic anual de Ministerul Comunicațiilor.
Propunerea va fi dezbătută de Camera Deputaților, for decizional în acest caz.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 24 Oct 2019 07:40:07    Titlul subiectului: 203658

Ministrul comunicatiilor a spus ca aplicatiile de tip ride&share, Uber si Taxify au primit autorizatie de functionare. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Ministerul Comunicațiilor: Aplicațiile de ridesharing Uber și Bold au primit aviz

Ministrul Comunicațiilor, Alexandru Petrescu, anunță că două platforme digitale de transport au fost autorizate miercuri, 16 octombrie.

"Astazi, 16.10.2019, Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale a eliberat avizul tehnic pentru doi dintre operatorii platformelor digitale de transport alternativ cu autoturism si conducator auto intr-un termen mult mai rapid decat termenul limita prevazut de lege, astfel incat administratia publica sa contribuie in mod eficient la cresterea nivelului de mobilitate conectata si competitiva in beneficiul cetatenilor si economiei!", scrie ministrul pe Facebook.
Potrivit unor surse oficiale, cele două platforme sunt Uber și Bold. Platformele Yango și Clever au depus la rândul lor documentația necesară, iar avizul este în lucru.
Potrivit legii, aplicațiile de transport alternativ trebuie să fie autorizate de Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale, autorizația devenind valabilă după plata de către operator a unui tarif de autorizare de 50.000 de lei. De asemenea, transportul alternativ poate fi intermediat numai de un operator al platformei digitale autorizat în acest sens.
La rândul său, operatorul de transport alternativ va trebui să obțină o autorizație pentru transportul alternativ de la agenția teritorială a Autorității Rutiere Române din județul sau municipiul București, unde își are sediul sau domiciliul după caz. Autorizația de transport alternativ se eliberează în maximum 15 zile lucrătoare, pentru o perioadă de 3 ani, după plata de către operatorul de transport alternativ a unui tarif de 300 de lei. Autorizația de transport alternativ este netransmisibilă.
Autoturismele cu care se efectuează transport alternativ trebuie să îndeplinească următoarele condiții: au maxim 5 locuri, inclusiv locul conducătorului auto; au inspecția tehnică periodică (ITP) realizată la fiecare 6 luni; la momentul cursei trebuie să corespundă normelor tehnice privind siguranța circulației rutiere, protecția mediului și utilizarea conform destinației; dețin copia conformă a autorizației pentru transportul alternativ.
Conducătorul auto care efectuează transport alternativ trebuie să îndeplinească în mod cumulativ următoarele condiții: să aibă vârsta de cel puțin 21 de ani și să dețină un certificat de atestare a pregătirii profesionale pentru transportul de persoane în regim de închiriere eliberat de ARR; să dețină permis de conducere categoria B cu o vechime de cel puțin 2 ani; din certificatul de cazier judiciar al persoanei trebuie să rezulte că aceasta nu a fost condamnată pentru infracțiuni contra siguranței pe drumurile publice, infracțiuni privind traficul și consumul de droguri, infracțiuni contra vieții, sănătății și integrității corporale, traficul și exploatarea persoanelor vulnerabile, infracțiuni contra libertății și integrității sexuale sau infracțiuni contra patrimoniului; să fie apt din punct de vedere medical și psihologic pentru desfășurarea activității de transport persoane; să nu aibă suspendată exercitarea dreptului de a conduce în ultimul an pentru conducerea sub influența băuturilor alcoolice sau a substanțelor psihoactive sau să nu fi fost implicată în accidente rutiere soldate, din culpa sa, cu decesul sau vătămarea gravă a uneia sau mai multor persoane.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 07 Noi 2019 14:06:20    Titlul subiectului: 203880

Statul roman nu se dezminte. A reusit sa faca praf si problema sistemului ride&share. Pai, ori este, ori nu este. Ce face statul roman in schimb ? Birocratizeaza problema Laughing

Articolul se gaseste aici.

Citat:
Statul român a reușit să birocratizeze și aplicațiile de ride-sharing. Ce riscă șoferii

La 3 luni de la apariția ordonanței de urgență care reglementează aplicațiile de car sharing, polițiștii au început să blocheze activitatea unora dintre șoferii care practică transportul alternativ.
În București s-au dat primele amenzi în cazul celor care aveau clienți în mașină, dar NU și documentele cerute de noile reglementări.
Dacă cei vizați dau vina pe birocrație, reprezentanții companiilor de ride-sharing spun că odată cu această situație, numărul șoferilor activi s-a înjumătățit, iar timpul de așteptare s-a triplat.
Polițist: “Ați fost sancționat cu o mie de lei și aveți plăcuțele suspendate pentru 60 de zile.”
Șoferii companiilor de car sharing care au transportat miercuri clienți până la Gara de Nord au fost așteptați de polițiști.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 28 Dec 2019 16:33:41    Titlul subiectului: 204742

In Budapesta, capitala Ungariei, Uber-ul sau Bolt-ul au fost interzise. Ei bine cei de la Bolt au gasit o solutie, au devenit taxi cu acte in regula.


Budapesta, 19-22 decembrie 178.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  81.32 kb
 Vizualizat:  de 10430 ori

Budapesta, 19-22 decembrie  178.jpg



Budapesta, 19-22 decembrie 179.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  64.81 kb
 Vizualizat:  de 10430 ori

Budapesta, 19-22 decembrie  179.jpg



_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 30 Ian 2020 15:48:45    Titlul subiectului: 205333

legea va intra in vigoare de pe 1 februarie. Articolul se gaseste aici.

Citat:
"Legea Uber" intră în vigoare de la 1 februarie. Ce se întâmplă cu șoferii de aplicații

Șoferii de Uber, Yango, Clever și Bolt va trebui să se supună unor noi reglementări de la 1 februarie.

Șoferii care lucrează cu aplicațiile de "ridesharing" trebuie să obțină mai multe avize și certificate pentru a-și putea continua activitatea, altfel riscă amenzi usturătoare. Este vorba, în primul rând, despre avizul tehnic de la Ministerul Comunicațiilor, apoi atestat de șofer de la Autoritatea Rutieră, iar pe lângă acestea, trebuie să aibă minim 21 de ani și să aibă cel puțin doi ani de experiență la volan.
Uber este o aplicație americană, prima de acest fel apărută pe piață, după care a urmat Taxify, transformată ulterior în Bolt, nume sub care funcționează și acum, iar Yango este ultima astfel de variantă, venită din Rusia.
Clever este o aplicație agregator de taxi, prin care clientul, după ce completează unele filtre, poate găsi și comanda cel mai apropiat taxi care corespunde standardelor stabilite de el în aplicație.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Taxiuri Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
Pagina 2 din 3

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community