Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Achizitie a catorva DACuri

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 10/Dec/2017
Mesaje: 633
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Vin 16 Iun 2017 08:22:19    Titlul subiectului: Achizitie a catorva DACuri 190503

Salut. Cei care ma stiti, cunoasteti ca am damblaua cu DACuri, si lucrez sa le recreez virtual, insa m-am decis sa incep alt proiect (concomitent) dar mult mai ambitios.

Vreau sa cumpar un DAC, sau poate mai multe, sa imortalizez aceste autobuze. Vreau sa disting intre doua subiecte, cel realist, si cel dorit.

Ce as dori:

Un DAC 112UDM, preferabil din prima serie (1979-1986), dar si unul de dupa 90 ar merge, atat timp sa fie in stare buna. Caroseria si sasiul sunt prioritare, asa ca daca cutia e moarta, sau motorul e cum e, se mai rezolva, dar daca caroseria e mancata se aduna costurile.

Un Dac 117UD pentru a fi transformat in modelul facut pentru state. La asta nu prea conteaza motorul si cutia si puntea ca vor fi inlocuite cu cele corespunzatoare. I-ar trebuie o usa de Roman si semnale vechi (cel mai probabil ca piese de schimb). Ar fi frumos daca am afla ce s-a intamplat cu cele 2 aduse inapoi in tara dupa ce au circulate in NY, dar cred ca s-au casat pana acum.

Un Dac 117E/UD plus o remorca pentru a creea un dublu articulat. Desi as vrea sa recreez 7091, adica cu motor electric, va trebuie echipat cu un generator sub una din remorci. Stiu ca a fost casat, dar poate reusim sa luam bucatile ce au ramas din el, simbolic macar, daca o bucata de tabla de la 7091 sa ajunga pe reproducere.

Acum partea realista. Costul e una. Adica a patru autobuze/trolee. Cel putin unul ar fi bine sa pun mana, ca de acolo as putea reconstrui sasiul sa fac altele de la zero. Vreau sa le aduc in state (ca totusi aici locuiesc) asa ca transportul si el poate fi problematic (ca nu intra la container), asa ca trebuie puse pe trailer cu gabarit depasit, daca nu pot merge pe rotile lor.

Mi-ar place sa incep cu proiectul asta maine, dar fondurile nu o sa intre in functiune decat undeva in anul 2018. Suma inca nu o stiu exact, si nu vreau sa zic aici, dar cred ca va fi suficient. Transportul va fi mai greu, asa ca in cel mai rau caz or iau un singur DAC si mi-l aduc aici, ori cele pe care le-am enumarat si vor sta in tara pana cand mi le-as aduce incet incet. (Sau sectiune cu sectiune lol).

Ce nu vreau: chestii de gen "De ce vrei o rabla" sau "n-ai pe ce sa dai banii". Asta nu au nici o relevanta cu obiectivul meu. Initial ce a fost o fantezie, acum a devenit un tel, si cand e vorba de masini, daca vreao o masina, fac ce fac si imi ating telul.

Cine vrea sa ma ajute, e binevenit, de la gasirea Dacurilor de vanzare, sau pieselor necesare (ex stopuri DSPI sau usa fata Roman, sau chiar MAN 890, sau Ikarus Zemun 890, semnale fata, laterale, etc). As avea un prieten care ar face pe depou in zona Sibiu pana cand s-ar stabili cu transportul. (Nu am nici o afiliatie cu muzeul cu acel troleu care s-a incercat a se salva).

Mi-ar place sa le tin in tara, dar sunt in state, si cu probleme de sanatate, asa ca sunt aici cam permanent (si o visita va fi foarte greau fara tratament, etc). Eventual cand vor fi gata, le-as deschide pentru public (sau cei care pur si simply vor sa vina in vizita, sa dea o raita cu ele). Nu avem un depou aici inca, dar am avea cateva terenuri cu hale suficient de mari pentru a le gara si unde se pot sui cu cricul hidraulic.

Asa deci, incepe nebunia asta (ca sunt constient ca e cam dementa, dar intrebati-va cum se uita familia si prietenii la voi cand le spuneti ca va plac autobuze. Enough said lol). Asa ca daca vreti sa ma ajutati, sunteti bineveniti, de la informatii, piese, sau daca vreti sa donati si voi (ca nu o sa zic nu) dar cel mai important ar fi ca eventual ne-am putea aduna ca o comunitate de pasionati de Dac si sa mentinem pentru viitor aceste masini.

Numai bine, si urati-mi noroc,
Alex

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 10/Dec/2017
Mesaje: 6128
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 16 Iun 2017 09:37:50    Titlul subiectului: 190506

La momentul asta poti gasi concomitent DAC/Rocar 112UDM, DAC/Rocar 117UD, DAC/Rocar 212E si DAC/Rocar 217E la Targu Jiu.
Cred ca e foarte important aspectul, ca le poti vedea/cumpara pe toate din acelasi loc.
Sunt in stare buna pentru un DAC/Rocar, adica au fost ingrijite, si au putine modificari, in sensul inlocuite portiuni de melamina cu ceva plastic, pusa cabina de taxator etc, modificari care pot fi repede reversate.
De asemenea, e important ca sunt inca multe vehicule, astfel ca, teoretic, poti alege unul mai bun si poti obtine ceva piese de schimb, pe alese.
Culmea e ca eu cred ca partea de tablarie si fieratanii o mai faci tu cumva, dar eu cred ca parbrize, lunete si ferestre trebuie sa-ti iei de rezeva, ca d-alea chiar ca nu cred ca iti poti face singur sau ar costa exorbitant.
DAR problema e ca nu stiu cat o mai duc la Targu Jiu, deci daca le vrei, trebuie sa te misti repede. Si sa nu te increzi in promisiuni. Daca le vrei, trebuie platite si ridicate de acolo, caci altfel vor fi vandalizate sau dezcompletate si va fi degeaba.
Din ce stiu eu, in Romania astfel de autobuze sunt vandute ca fier vechi, posibil prin licitatie, dar oricum nu ar trebuie sa coste prea mult.
Ca exemplu, la Buzau DAC-urile 112UDM aufost scoase la vanzare cu 9.000 RON, adica aproximativ 2.000 EUR.
Preturile le poti vedea in poza de mai jos, dar autobuzele nu mai sunt, probabil au ajuns la fier vechi.
Culmea e ca erau super ieftine, la 2.000 EUR, dar nu am avut banii atunci.
In concluzie, daca vrei sa faci ceva, trebuie sa faci ACUM, caci nu se stie ce se va intampla cu ele.
Daca poti obtine un credit, ceva, aia ar fi solutia.
Dar problema e cu transportul, eu zic sa te interesezi mai degraba de preturi si formalitati, ca pretul autobuzelor in sine cred ca e derizoriu fata de ce e in State.
Si zic sa te interesezi de autobuzele si troleibuzele intregi, caci piese si alte chestii sunt mai putin voluminoase si, la nevoie, se pot trimite ulterior.



preturi.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  112.87 kb
 Vizualizat:  de 1550 ori

preturi.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 16/Mar/2017
Ultima vizita: 11/Dec/2017
Mesaje: 327
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 16 Iun 2017 10:04:21    Titlul subiectului: 190508

Daca reusesti sa le cumperi cu 2-3 mii de euro bucata pe cele scurte (112 UDM si 212 E) si 5 mii de euro bucata pe cele lungi ar fi foarte avantajos.

Cine stie, poate primesti si un mic discount daca iei mai multe de la aceeasi regie, ca persoana fizica, desi nu bag mana in foc.

Cei de la Targu Jiu nu au raspuns la intrebari, dar unii spun ca doua trolee articulate s-ar fi casat deja, deci ne putem astepta si la alte casari... Personal, cred ca vor mai circula DAC-urile pana prin 2018 (la anul pe vremea asta).

Mi-am propus ca vara aceasta sa fac un tur al oraselor in care mai exista DAC-uri pentru niste ultime calatorii si poze cu ele, si atunci voi afla mai multe detalii.

Mult mai bine ar fi sa le iei in State, unde vor reprezenta cu adevarat o atractie turistica, si vor face o mica aluzie la trecutul SUA al anilor 70-80, caci in tara nu vor fi pretuite... o spun cu mare durere, insa asa este.... vezi ce a patit 330-ul adus cu mari eforturi de la Medias sau cum putrezesc cele din autobaza Alexandria... Din pacate putini romani au cultura pentru ceea ce inseamna trecutul si ceea ce au facut stramosii pentru ca noi acum sa traim mai bine insa deja deviez de la subiect... Nu mai vorbesc de atatea branduri autohtone distruse care puteau concura vestul daca ar fi fost pretuite si sustinute (vorbesc in special de autovehicule).
La noi exista deja un muzeu la Timisoara si se va face si la Cluj unul. Dar acolo este chiar ceva cu totul si cu totul nou, iar chiar si dupa ce tu nu vei mai fi, cineva iti va continua activitatea, sunt convins.

In ceea ce priveste transportul... Cred ca de la Targu-Jiu le vei pune pe sine pana la Rotterdam sau la Constanta, unde le asteapta vaporul. in ceea ce priveste formalitatile si transportul, aici s-ar putea sa coste mai mult. Dar cu un credit s-ar putea rezolva. Ma gandesc ca transportul ar costa cam tot atata cat autobuzele.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 10/Dec/2017
Mesaje: 1076
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Vin 16 Iun 2017 18:10:34    Titlul subiectului: 190527

Cand au circulat DAC-urile la New York?

Pe la sfarsitul anilor 80 sau inceputul anilor 90 nu mai stiu, am vazut fugitiv un DAC articulat cu usi de Ikarus (erau pliante, albe si gandul m-a dus la cele de Ikarus) pe linia lui 102 in Bucuresti, ca ma si miram ce e cu aratarea aia. nu stiu daca l-am prins de doua ori, ca sa-l studiez mai bine. Ca o paranteza, asa a fost si cu tramvaiul LHB, vazut de departe si nestiind ce e - semana cu V3A si cu Ep/V3a totodata, rotund la capete cu caseta simpla de afisaj, credeam ca e un nou tramvai scos de URAC.

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
iahim



Data înscrierii: 03/Mai/2016
Ultima vizita: 10/Dec/2017
Mesaje: 88
Locație: Craiova

MesajTrimis: Vin 16 Iun 2017 20:07:39    Titlul subiectului: 190530

In Craiova circula doar DAC-uri produse dupa '90 incoace. Toate sunt UDM 112. Din punct de vedere estetic, unele sunt in stare buna altele nu prea.
Cat priveste partea mecanica sau modificarile aparute la ele, aici nu ma pricep.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 10/Dec/2017
Mesaje: 633
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Sâm 17 Iun 2017 01:19:23    Titlul subiectului: 190542

As vrea sa le iau maine, cum a spus Catalin (m-as sui in avion si as fi in tara maine) dar astept cu banii. Nu prea vreau sa iau credit, dar nici nu se poate, ca nu o sa-mi dea nimeni credit pentru autobuze vechi, chiar daca le voi folosi in stil uz personal, adica nu pentru calatori.

M-am gandit mai mult, si desi mi-ar place sa aduc cat de multe, ma voi axa pe doar doua, un 112udm, si un 117ud, preferabil vechi (adica inainte scundelor). Dar daca e vorba intre un Rocar mai nou (de dupa 90) sau 3713 sau ceva original in starea aia...aleg pe cel mai nou.

Nu stiu cati operatori privati se uita pe forumuri, dar eventual poate unul din alea sa le pot lua. (pun aici cuvinte cheie de vanzare, cumpar, for sale Dac Rocar 112 117 udm ud)

Despre transport astept sa-mi dea pretul. Am vorbit cu iei si le-am dat informatiile (dimensiuni, tonaj) pentru ca pot plece ori din Constanta or din Rotterdam pana la NY si de acolo pe roti unde ma voi stabili.

Tablaria o voi finisa aici, ca gasec sudori, vopsitori (eventual o fac eu incet incet) dar partea mecanica vreau sa fie la punct din tara, adica motor, cutie, punti si frane, ca nu vreau sa raman in pana sau mai rau sa fac accident.

Ori le voi conduce pe roti pana la CT, ori pana la un port pe Atlantic apoi drum pe autostrazi pana acasa in 'depou" asa ca trebuie sa aiba motoare sa tina la viteza constanta. Eventaul as da banii pentru motoare originale RABA sau MAN si puse alea (turbo sau in fine).

Cum a zis, Catalin, am se bag piese cat pot (parbrize, lunete, coltare), cele laterale se gasesc ca sunt planare, semnale, faruri, etc. Si vor fi pe palete prinse de poeda (de sasiu de sub capace).

Eventual cand vin in tara, am sa apelez la voluntari (mai ales cei care au carnet) sa le conducem pana in port. Un membru tramclub va veni si el in state, si ma va putea ajuta cu condusul autobuzelor din port in NY. (Aici se vor putea conduce cu carnet normal de masina, fiind de uz personal).

Vama este 2.5% din pretul de achizitie, asa ca va fi nimica in comparatie cu restul. Inmatriculare va fi usoare (desi la cele peste 25 de ani va fi FOARTE usoare). Transportul cred ca va fi cam 10 mii pe bucata (incluzand dieselul folosit de ele cand vor merge pe roti).

Nu vreau sa ma grabesc, pentru ca trebuie facut bine treaba. Cum a zis Rocar, nu vreau sa cumpar masinile si sa stea cine stie unde (amicul cu hambarul din Sb nu mi-a raspuns inca) ca ce s-a intamplat cu 330 a fost dureros intr-adevar.

Are cineva spatiu in curte? Sau stie un loc ieftin? De asta e nevoie, putin ajutor de la toti, de la conustiinte la regii (care im vor acorda atentie, ca daca dau email din state o sa rada sau nu o sa ma ia in seama) la mecanici care sa le puna la punct (chiar daca stiu ce fac, nu vin cu cutia de scule lol) si condusul lor.

Cam atat acum, pana aflu pretul RoRo de transport.
Alex

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 16/Mar/2017
Ultima vizita: 11/Dec/2017
Mesaje: 327
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Sâm 17 Iun 2017 02:03:33    Titlul subiectului: 190544

Ai mult curaj sa mergi cu ele pe autostrazi, insa trebuiesc bine reparate pentru aceasta. In oras, nu sunt obisnuite cu viteze mai mari de 50-60 Km/h.

Ma gandesc ca daca le schimbi motoarele, cele noi sa fie mai performante, sa poata merge linistite cu 80 Km/h, iar motoarele originale sa le iei cu tine, in interiorul autobuzelor, ca piese de rezerva.

Ar fi minunat sa poti transpotra piesele de schimb in autobuze, sa te asiguri ca le ai daca este nevoie de vreo mica reparatie pe drum. Te poti folosi de scheleturile scaunelor, pentru o ancorare mai sigura, concomitent cu fixarea in podea. Geamurile din fata cred ca sunt cel mai greu de gasit, dar si de obtinut, pentru ca sunt curbate, ar fi bine sa iei cu tine cat mai multe geamuri din fiecare tip(fata, spate, laterale simple dar si care sa se deschida).

Poate, dupa ce le termini de reconditionat, ai putea sa faci o mica afacere cu ele, gen sa plimbi turisti, copii, sau sa organizezi expozitii, sa faci emisiuni pentru pasionati... Multi sunt in state interesati de asa ceva, si cred ca ai castiga destul de bine. Mi-ar creste inima de bucurie sa te vad cu DAC-urile pe History, de exemplu Wink
Cu timpul, poate vei dori sa mai duci si alte modele, poate un 212E, daca se va mai gasi. Oare cum ar fi primul autobuz DAC 212 UD? Sau cu motor electric.

Sper sa iti gasim spatiu de lucru aici, pentru a le pune "pe picioare", cum s-ar zice, pentru drum. Personal am sa ma interesez, si imi doresc ca si ceilalti membri/cititori sa se intereseze, deoarece este un prioect care trbuie sustinut din toate punctele de vedere.

In SUA, este permis sa circule sau trebuiesc testate cumva?(taxa de poluare, revizii si alte controale); si aici ma refer la transportul de la port pana unde vrei tu sa le duci.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 10/Dec/2017
Mesaje: 633
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Sâm 17 Iun 2017 03:40:33    Titlul subiectului: 190546

Nu stiu cat de mult interes ar fi aici pentru autobuze in general (cam la fel ca si in tara sa zicem), dar mi-ar place sa deschid un muzeu de masini si autobuze! Dar prioritar incep cu un fel de non profit, inca nu siu, dar misiunea va fi de a ajuta veterani de razboi.

Dacurile sunt doar boala mea! si n-are legatura cu alte afaceri.

Aici daca sunt peste 25 de ani, nu trebuie sa respecte nici o norma, asa ca pot sa fie fumigene cat vor lol. Daca sunt mai noi (ce pare a fi mai probabil, decat daca am noroc si gasesc un 117UD vechi suburban intretinut...gen cele refacute la Grivita, apartinand Dacia) numere provizorii sunt usor de luat (dureaza cam o ora) si tin o saptamana, destul timp a se ajunge unde o sa am loc. (Depinde mult de maica-mea, ca nu vreau sa o las singura, si daca muceste in NY inca..atunci se complica, costurile fiind enorme aici, comparat spre vest.)

Totusi cred ca un D2156 MT8 ar tine bine DACA este pus la punct, adica injectia reglata ca la carte, pistoane care nu mananca ulei, etc. Roti echilibrate si punti cu geometria facuta si s-ar tine bine be drum.

De geamuri, cele din fata si luneta sunt cele greu de facut. Celalalte daca le au, normal ca am sa iau cate pot, dar se pot face aici la 100 bucata, ba chiar si rama pentru geamuri glisante, ca am proiectul pe CAD si se poate face prin extrudere de aluminiu.

Ma bucur ca sunt cativa care sunt "de partea mea" cu idea asta. Si dupa ce sunt in noua lor casa, am sa fiu cu usa deschisa sa merg la plimbari cu ele, ca intre prieteni, ca nu vor putea mergea in regim comercial, ca acolo te omoara cu poluarea, taxe, regulament etc. Dar la o raita prin oras la o bere, e ok. Si cand ma apropii mai mult de ziua in care sa le cumpar, sunt bineveniti toti care vor sa mearga la plimbare cu ele, de unde le-om gasi pana la CT. (Sau Rotterdam.). De asta cred ca vor fi stirile, ca e o aventura mai ciudata.

Alex

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 16/Mar/2017
Ultima vizita: 11/Dec/2017
Mesaje: 327
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Sâm 17 Iun 2017 04:29:02    Titlul subiectului: 190548

Mi-a venit deja o idee in privinta spatiului pentru reconditionari! Ar putea fi chiar Depoul GHEORGHENI, din Cluj! Si am sa enumar si avantajele:

1-Spatiul este destul de generos, deci nu cred ca 2-3 autobuze parcate innt-un coltisor vor incurca prea mult manevrele cu troleibuze ale celor de la CTP.

2-Acolo a fost pana nu demult si raiul si cimitirul DAC-urilor (vezi topicul "Troleibuzele DAC/Rocar din Cluj"). Deci, avand in vedere ca acolo s-au dezmembrat zeci de trolee marca DAC/Rocar, si faptul ca vreo 10 inca se mai afla in circulatie pentru cateva luni, ai sanse foarte mari ca acolo sa gasesti o sumedenie de piese de schimb de la troleele casate, pastrate pentru carpirea "ultimilor mohicani", care ti-ar putea fi de folos! In plus, se vor mai casa din DAC-urile ramase, deci alta sansa sa ai acces la piese si chiar la dezmembrarea unuia, "pe viu", pentru mai multe detalii (spuneai pe un topic ca te-ar interesa cum este facuta imbinara dintre tractorul si remorca unui DAC articulat).

3-Sa ne gandim ca acolo s-ar putea afla si o arhiva de carti, reviste, documente, manuale de intretinere, poze etc. despre DAC-uri...

4-Nu in ultimul rand, trebuie sa luam in calcul si RESURSELE UMANE care ar putea ajuta concret, prin munca fizica, la reconditionarea autobuzelor... Sa observam faptul ca acesti mesteri care lucreaza in prezent la casarea DAC-urilor, si in trecut lucrau la intretinerea lor, au devenit, vrand-nevrand, experti in DAC-uri... Sa ne gandim doar ca in ultimii 30 de ani DAC-urile au reprezentat baza transportului in comun din Cluj (si Diesel, si electric) si ca fiecare troleu DAC/Rocar a avut la viata lui pe putin 2 RK-uri... RK-uri facute de cine? Tocmai de acesti mesteri, angajati ai CTP-ului (fostul RATUC) care cunosc fiecare ungher, piesa... ce sa mai, cunosc aceste masini in detaliu. Si inca lucreaza cu ele, deci informatia este de actualitate pentru ei, inca sunt "in forma" pentru Rocaruri. Personal nu cred ca este nevoie de mai mult de 4-5 ajutoare, deci nu este mult de platit mana de lucru (aici trebuie negociat).

5-Daca pleci la Rotterdam cu ele, oprirea la Cluj ar fi doar un mic popas, deoarece iti este in drum.

6-Spatiul este bine pazit, fiind un depou in care se afla mai nou si cele mai noi achizitii ale CTP-ului in materie de troleibuze. Au tot interesul ca macar cele mai noi vehicule sa nu fie vandalizate.

7-Poate asa ii vom capacita si pe cei de la Cluj sa demareze mai repede procedurile pentru deschiderea muzeului. Sa ne gandim ca 007 asteapta o reconditionare de vreo 6 ani, saracutul de el... plus cele cateva modele ce vor ramane dintre "Ultimii mohicani".

Trebuie vorbit cu conducerea CTP, am sa dau si eu un E-mail, poate si un telefon, si sper sa fie ok. Nu vad de ce domnul Neag nu ar fi de acord, in conditiile in care si el isi doreste un muzeu cu DAC-uri. Si chiar daca nu se va putea acolo, sunt convins ca ne va pune la dispozitie un alt spatiu in vederea acestui proiect.

Rog si eu pe cei care au relatii (si pe cei interesati care nu au relatii) sa incerce sa ia legatura cu domnul Neag in vederea acestui proiect.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 10/Dec/2017
Mesaje: 633
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Sâm 17 Iun 2017 09:29:25    Titlul subiectului: 190549

Ar fi ok la Cluj, dar cateva lucruri noi de care am aflat, potential bune, altele foarte rele.

1. Nu stiu cum v-a fi daca conduc pana la Rotterdam. Nu mai stiu daca am cetatenia romana, asa ca autobuzele for avea numar provizoriu (exista inmatriculare temporara pentru straini? Cat tine un numar rosu ca nu mai tin minte). Intrarea in spatiu Schengen este incredibil de grea cu o masina inmatriculata in afara. E apropae imposibil pentru a masina din state (dai 20.000 apoi se returneaza, decat daca stai mai mult de 6 luni). In fine, nu stiu cum ar fi, asa ca pare ca Constanta va fi portul de plecare.

2. Importarea in state este ori foarte usoara, ori aproape imposibila. Daca masinile au peste 25 de ani, atunci nu sunt teste de nici un fel. Daca sunt mai noi atunci e problema. Teste pentru accident frontal, din spate, rasturnare, poluare, faruri, ochi de pisica peste tot, bari de protectie groase si asa mai departe. Testul EPA de poluare, insa nu se mai face daca e mai vechi de 21 de ani, dar trebuie motor original (adica, daca nu a avut turbo, nu se poate pune).

Nu stiu cum ar verifica ei asa ceva, ca Rocar n-a prins epoca digital, si numai 2 autobuze au ajuns in state.

3. Trebuie sa-i conving ca nu vor circula cu pasageri pe bani. Asta o sa fie problematic. Nu stiu inca, daca se aplica la masini mai vechi de 25 sau nu.

4. Autobuzele trebuie sa fie GOALE complet. Asa ca parbrize si piese for ramane in tara, apoi trimise cu posta (si trebuie sa iau multe, ca sunt sigur ca jumate din ele sau mai mult ajung ciuburi)

Asa ca inainte de a face nimic, trebuie sa sun si sa apelez la avocati si importatori inregistrati. (Birocratie frate). Lasa ca trebuie sa-mi fac pasaportul american (ca a expirat de 10 ani lol) si sa vad daca mai sunt cetetean roman, si se innoiesc si pe ala. (Cica cetateni de dupa 90 cu domiciuliu in strainatea nu mai sunt cetateni acum de cand cu UE)

Puteti sa dati un mesaj, si acolo pot sa dau emailul, sau adresa de hangouts, daca vreau vre-unu din voi sa vorbim la "telefon" pe voice.

Cel mai rau caz, le cumpar, si daca trebuie sa stea in tara pana cand au 25 de ani, asta e. Macar o sa fie a le mele lol.

Alex

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 16/Mar/2017
Ultima vizita: 11/Dec/2017
Mesaje: 327
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mie 21 Iun 2017 01:59:20    Titlul subiectului: 190623

Despre numerele rosii am gasit o informatie cred eu actuala, pusa in vigoare de la data de 1 februarie. Pun aici link-ul.
https://www.delta-inmatriculari.ro/liber-la-numere-rosii/

E ok si de la Constanta, chiar ar fi fain sa le aduci, poate facem niste ture prin oras cu ele. Cool

Cu americanii... nu stiu ce sa zic... Daca le fac teste cu ciocniri si rasturnari... nu mai ramai cu nimic...

M-am mai gandit la eventuale fonduri europene, insa ar trebui sa ramana in tara pentru asta... Nu cred ca se acorda fonduri europene daca investitia nu se realizeaza in U.E..
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 10/Dec/2017
Mesaje: 633
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Mie 21 Iun 2017 10:29:54    Titlul subiectului: 190631

Nu prea m-ar incanta fonduri europene ca pun restrictii, mai ales la circulat cu ele.

E buna informatia cu numerele provizorii. 90 de zile ar fi suficient ca sa trag o raita prin tara, mai ales ca as vrea sa verific orice reparatie inainte sa ajunga in state. Cu numerele rosii se poate circula aici pana la expirarea lor.

Despre teste, atat timp cat e mai nou de 25 de ani. Daca are 25 de ani atunci nu e nimic, si devine relativ usor de facut talon si inmatriculate.

Inca astept de la transportatori sa-mi zica cat ar costa, si cat este asigurarea.

Zau mi-ar pierde mintile dupa ce as vana autobuzele astea, le-as repara mecanic perfect, doar ca sa le pierd la o scufundare a vaporului!

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 16/Mar/2017
Ultima vizita: 11/Dec/2017
Mesaje: 327
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mie 21 Iun 2017 11:16:55    Titlul subiectului: 190634

Da, sunt multe proceduri, insa cred ca trebuie deja vorbit cu regiile care mai au DAC-uri, ca din cate observam, la Piatra le caseaza, la Brasov, l-au taiat pe ultimul, la Cluj le taie pe nerasuflate, la Zalau le-au scos din uz si ar vrea sa le taie... la Constanta taie un DAC, si cred ca mai avem unul... Nu ne putem baza ca le vor pastra pana la anul... Acum se iau unii dupa altii si profita de aceasta "miscare nationala" ca sa castige din fier vechi, iar la mintea lor.... le-ar casa pe toate... cam asa au patit si TV-urile si ROMAN-urile 112, mai vezi vreunul?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 10/Dec/2017
Mesaje: 633
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Mie 21 Iun 2017 20:35:10    Titlul subiectului: 190647

Cred ca Zalau are cele mai mare sanse se le furnizeze, si tocmai ca sunt 112 si un 117. Chiar daca ar trebuie sa stea in tara pana cand au 25 de ani, as gasi loc ferit de ploaie si vandalism.

Problema e cu banii ca sunt blocati pana la anu (dureaza si asta o mie de ani). Daca as putea sa ii conving ca merita tinute, le-as cumpara un articulat SH bun ca donatie, desi mi-e teama ca ar ajunge ca 330 la Tursib.

Chiar si asa, e mai bine decat 3713.

O alta linie de gandire ar fi cu URAC. Stiu ca lucreaza in regim de service. Stiu ca au restorat un O302 impecabil acum cativa ani (cel grena fost de vanzare). Are cineva cum sa se intereseze cat ar costa restuararea lor la nivelul acela? As suna eu dar de aici e mai greu si la email nu raspund.

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 10/Dec/2017
Mesaje: 633
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Vin 23 Iun 2017 08:14:57    Titlul subiectului: 190688

La Barlad mai sunt Dacuri? Nu prea am inteles din ce am citit daca regia locala de tranport a dat faliment si a fost cumparata de firma importatoare de SHuri.

Nu au multe, dar daca e falimentata, si nu circula cele ramase, poate iese ceva de acolo.

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 16/Mar/2017
Ultima vizita: 11/Dec/2017
Mesaje: 327
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 23 Iun 2017 16:02:05    Titlul subiectului: 190697

Este unul scund rosu cu fusta albastra in Navodari, langa Constanta. Pacat ca nu am putut sa-l fotografiez.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 10/Dec/2017
Mesaje: 633
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Sâm 24 Iun 2017 03:35:14    Titlul subiectului: 190720

As vrea sa evit scundele, ca au avut probleme (desi pana acum au fost reparate si ras-reparate), si ca reprezinta o mica ucidere a unui autobuz bun, de la ceasca. La o adica, il iau daca nu mai ramane nimic nimic.

Ca fapt divers, ma intreb daca un scund re-aluminizat ar fi atat de usor ca ar fi de dreptul rapid lol.

Asta sper, ca mai sunt masini din astea prin sate, comune etc. Articulate va fi mai greu. Desi cred ca ar fi sasne cu un articulat cu 2 usi sa mai fie printr-i autogara sau ceva. De pus iar pe drum il pun eu (sau noi, daca sunt voluntari. Va fi o aventura Very Happy )

https://www.youtube.com/watch?v=M1_dZt55eIs

E reportaj negativ (de parca ar fi alt fel) despre Zalau, unde mai raman cele doua Dacuri (o pereche superba de 112 si 117). Singura speranta e sa conving cumva Transurbis sa le tina inca un an. (Adica sa stie ca nu sunt doar pasionat, dar sa ma marketez ca investitor strain, vrajeli etc).

As incerca acum dar trebuie sa fac o operatie serioasa. (Chiar daca nu ies din ea, pun in (...cum se zice will? offf) in vine, cine mosteneste masinile si banii va fi obligat sa cumpere niste Dacuri. Dar nu vreau sa ma gandesc la asta. O sa ies din operatii bine, si sanatos suficient sa salvez masinile astea.

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 08/Dec/2017
Mesaje: 654
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Sâm 24 Iun 2017 13:00:58    Titlul subiectului: 190732

Parerea mea ar fi sa le restaurezi aici, costurile sunt mult mai mici si know-how-ul exista aici.

Alternativ se pot duce in Ungaria la Polgar (aproape de grantia cu Romania) unde exista un atelieri de restaurare a autobuzelor (nu numai Ikarus, ci cam tot ce s-a miscat in blocul estic). Am vazut cateva reportaje cu ei, din nimic, pe baza unor poze sau a unor piese rupte, ruginite, sparte reproduc piesele si componentele lipsa. Vezi aici un clip cu un IK 256 restaurant pentru un client din Germania: https://www.youtube.com/watch?v=qnE3oww8WaY Profilul de Facebook unde ii poti contacta: https://www.facebook.com/antal.beke?fref=ts
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 10/Dec/2017
Mesaje: 633
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Sâm 24 Iun 2017 16:52:22    Titlul subiectului: 190736

Am vazut si eu clipul ala din alte surse si am fost uimit.

E clar ca voi face tot ce pot tehnic in tara, din doua motive

1. Exista cum ai spus, know-how. Si daca sunt platiti bine, mecanicii nu vor lua scurtaturi.

2. Am de gand sa fiu pe ei, sa vad fiecare surub, ca sa invat si eu de la ei cat pot de mult, ca sa stiu ce si cum cand vor fi aici la casa lor noua.

Despre vopsit, am amici aici care sunt artisti, si am vazut lucrarile lor dupa zeci de ani, si inca stralucesc. Daca URAC e in stare, am sa-i consider, dar vor concura si cu amicul meu care nu cere mult.

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 10/Dec/2017
Mesaje: 633
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Vin 14 Iul 2017 17:21:48    Titlul subiectului: 191111

Am gasit un 112UDM (nu voi spune unde, ca sunt carcotasi, nu neaparat inregistrati pe forumuri) si arata destul de bine. Este din seria de dupa 93. Sa vedem cum se mentine pana cand termin urmatoare operatie si dupa ce o sa am voie sa zbor.

Despre 117UD am un prieten bun, si s-ar putea sa gasesc unul din seria veche, adica cea din 83 (ca 3713) dar in stare foarte buna, mentinut cum trebuie. (Stiti voi la care operator ma refer). Cel mai probabil va fi in 2 usi si nu 4, dar e bun si ala.

Ma si gandeam la 3713. Nu stiu starea lui actuala. Ma refer la schelet si nu tabla ca aia se poate inlocui. Daca structura e ok, ma gandesc cine ar fi persoana care ar putea decide daca s-ar vinde sau nu. Totusi 3713 are cateva avantaje:

1: E model vechi

2. Il stiu de cand circula

3. Cred ca este model cu cutie automata initial, si se gasesc cutii Praga din plin (si se intretin mai usor in state in comparatie cu cele cu ambreiaj

Sunt multe negative, dar asa se poate spune despre toata operatiunea asta. Am sa vorbesc cu doctorii luna asta si am sa vad daca putem sa grabim programul, ca sa pot ajunge cat mai repede se pun mana pe Dacuri. Cine stie, daca 112UDMul de care ziceam nu are nevoie de RK poate intra in buget al treilea Very Happy

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 16/Mar/2017
Ultima vizita: 11/Dec/2017
Mesaje: 327
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Dum 16 Iul 2017 00:16:20    Titlul subiectului: 191133

Sunt sanse sa pleci cu toate 3, ca eu nu cred ca cei de la RATB se vor opune vanzarii lui 3713, in plus, la starea in care se afla, nu ar valora nici 900 de euro.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 10/Dec/2017
Mesaje: 633
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Mie 19 Iul 2017 02:28:45    Titlul subiectului: 191171

In starea lui nu cred ca valoreaza mai nimic. Salvarea lui ca nu cred ca vrea RATB sa plateasca excavarea ei si tractarea de acolo. Very Happy

Insa mi-ar place un autobuz Bucurestean, dar sa vedem. Cred ca s-a vandut 112UDM de care ziceam ca pretul era bun din ce am inteles. Ma innerveaza ca nu pot face nimic acum. Ba chiar am fost la urgenta ieri, cu probleme de la ultima operatie. In fine. Eu sper ca sa apuc sa vin la anul, dar de venit voi veni, chiar daca sunt vesti proaste medicale. Si de salvat macar un DAC vreau, chiar daca il donez undeva (daca nu apuc vreme multa, nu are rost sa-l aduc aici ca sa stea)

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community