Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Despre codul VIN al vehiculelor

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 30 Iun 2017 08:01:01    Titlul subiectului: Despre codul VIN al vehiculelor 190815

Pornind de la o discuție cu Alex/castrosua și de la intenția mai multor useri de a reconstitui, cu ajutorul tuturor, cât mai multe date despre vehiculele românești, un punct de plecare bun este ca mai întai să vedem ce semnifică de fapt aceste coduri VIN.

VIN este o abreviere de la Vehicle Identification Number, numit în mod curent curent "numărul de șasiu" este o combinație de semne care este atribuită unui autovehicul de către constructor în vederea identificării acestuia.
Datorită faptului că acest număr VIN este conform standard ISO 3779 – 1983 unde sunt precizate conținutul și compunerea numărului de identificare al autovehiculului, poate fi creat un sistem standardizat de identificare al autovehiculelor unic pentru întreaga lume.

E foarte important de precizat că acest număr VIN este UNIC, este asemănător, cumva, cu CNP-ul, astfel încât fiecare vehicul va avea un cod unic.

VIN-ul are trei părți distincte:

1) WMI - cod de identificare mondială atribuit constructorului, este codul atribuit constructorului în vederea identificării acestuia.
Codul are 3 caractere, litere sau cifre, aribuite de către autoritatea competentă din țara unde se află sediul constructorului, în înțelegere cu organizația internațională pentru standardele ISO sau cu reprezentantul acesteia în țara respectivă.

2) VDS - descripor, conține 6 caractere și arată caracteristicile generale ale autovehiculului. Caracterele, structura lor și semnificația caracterelor sunt stabilite de producător. Pozițiile care nu sunt folosite de către producător sunt umplute de caracterele alese liber și fără semnificarea precisă.

3) VIS - numărul de serie, ultimele opt caractere din care ultimele patru trebuie să fie obligatoriu cifre. Dacă producătorul dorește, poate simboliza în indicatorul VIS anul de fabricație și/sau fabrica producătoare, se recomandă ca anul fabricației să fie plasat în prima parte a VIS-ului, iar fabrica în cealaltă parte a VIS-ului. Prin „an” se înțelege un an calendaristic, în care a fost fabricat autoturismul sau anul model al autovehiculului în conformitate cu mențiunile producătorului.

VIN este o combinație alfa-numerică cu excepția ultimelor patru caractere. Pot fi folosite următoarele litere mare din alfabetul latin și cifre arabe: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 A B C D E F G H J K L M N P R S T U V W X Y Z.

Producătorii pot utiliza caractere pentru separa părțile din numărul VIN, WIM, VIS dacă nu sunt identice cu cele sus menționate sau cu care nu pot fi confundate. Caracterele separatoare nu pot fi folosite însă în acte.
VIN-ul amplasat în sau pe autovehicul trebuie să fie dispus în unul sau două rânduri fără locuri goale, iar continuitatea celor trei părți ale VIN-ului, respectiv WIM, VDS, VIS nu poate fi perturbată. În acte, numărul VIN trebuie să fie scris într-un șir de caractere pe o singură linie.

Numărul de șasiu este cel mai ușor de găsit pe eticheta de identificare. Aceasta este amplasată, în general, în jumătatea din față, pe un element nedemontabil în interior, lângă ușa sau pe treptele de urcare de la prima ușă.

Pentru cei interesați, mai multe informații pot găsiȘ

- în română
la http://www.rarom.ro/cs-uploads/ident_vehiculelor.pdf
- în engleză
la https://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_identification_number

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf


Ultima modificare efectuată Catalin Ghita la Vin 30 Iun 2017 08:37:11, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 30 Iun 2017 08:18:54    Titlul subiectului: 190816

Ca să facem și puțină practică, să vedem cum arată, fizic, o plăcuță cu un astfel de cod VIN și să încercăm să o "decodăm", atât cât putem la acest moment.

În poză avem plăcuța VIN a autobuzului Rocar de Simon #105 al RATB, amplasată în cabina șoferului, în partea dreapta-jos, spre ușă.



VIN1.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  100.25 kb
 Vizualizat:  de 9808 ori

VIN1.JPG



VIN2.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  103.18 kb
 Vizualizat:  de 9808 ori

VIN2.JPG



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 30 Iun 2017 08:20:14    Titlul subiectului: 190817

Examinând componenta WMI, constatatăm că este UU5, iar de la http://www.rarom.ro/cs-uploads/ident_vehiculelor.pdf
aflăm că acest cod, UU5, corespunde - ați ghicit! Laughing - Uzinei Autobuzul/Rocar București.

Pentru că UU este codul pentru România, iar:

1 = Colibași (Dacia)
2 = Craiova (Oltcit? *)
3 = Câmpulung Muscel (Aro)
4 = Brașov (Autocamioane)
5 = București (Autobuzul)

Aici e de discutat pentru că am avut un Matiz fabricat la Daewoo Craiova și avea VIN-ul cu UU6....... , deci probabl Daewoo și-a luat un cod propriu, independent de cele utilizate de Oltcit.

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 30 Iun 2017 08:25:54    Titlul subiectului: 190818

Legat de componenta VDS, descripor, care conține 6 caractere și arată caracteristicile generale ale autovehiculului. Caracterele, structura lor și semnificația caracterelor sunt stabilite de producător. Pozițiile care nu sunt folosite de către producător sunt umplute de caracterele alese liber și fără semnificarea precisă.

Penru acest autobuz De Simon U412-230 avem codul VDS A21842.
Fiind o alegere a producătorului, la acest moment nu știu sigur ce reprezintă, dar putem bănui că A vine de la autobuz, din ce vad restul de cifre, sunt identice la toate modelele Rocar de la care dispund de VIN-uri.

Condorm celor de la
https://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_identification_number
în America de Nord, dar și în alte părți ale lumii, a 9-a cifră este una de autocontrol, deci acel 2 ar putea să fie cifră de autocontrol, dar văd că nu diferă, totuși.

Foarte important, din ce am remarcat, cifrele 11 și 12 ar codifica modelul iar codurile ar fi așa
- AM ar fi la U412-230
- AT ar fi la U412-260
- AY ar fi la U812-Autodromo.

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf


Ultima modificare efectuată Catalin Ghita la Vin 30 Iun 2017 09:03:02, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 30 Iun 2017 08:32:27    Titlul subiectului: 190819

În ce privește partea de cod VIS, numărul de serie, ultimele opt caractere din care ultimele patru trebuie să fie obligatoriu cifre. Dacă producătorul dorește, poate simboliza în indicatorul VIS anul de fabricație și/sau fabrica producătoare, se recomandă ca anul fabricației să fie plasat în prima parte a VIS-ului, iar fabrica în cealaltă parte a VIS-ului. Prin „an” se înțelege un an calendaristic, în care a fost fabricat autoturismul sau anul model al autovehiculului în conformitate cu mențiunile producătorului.

La acest autobuz, VIS este SAM32504.
A 10-cifra din VIN, adică prima din VIS, acest "S" semnifică anul de fabricațe.

Dacă ne uităm în tabelul de aici
https://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_identification_number
vedem că "S" corespunde anului de fabricație 1995.

Foarte importante pentru noi pot fi ultimele 5 cifre din VIS, adică acel 32504, pentru că reprezintă numărul șasiului, adică este al 32504-lea șasiu produs de Autobuzul/Rocar.

Aici rămâne să ne lămurim de când s-a început numerotatea asta, de la primele autobuze fabricate vreodată sau de la un moment-dat, dacă au numerotat toate felurile de șasiu la rând, adică autobuze cu microbuze sau separat, dacă s-a pornit numerotarea de la 00001 sau de la alt număr, dacă au numerotat (asta e foarte probabil) și șasiurile care au plecat în Bulgara șamd șamd.

La drum!

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf


Ultima modificare efectuată de către Catalin Ghita la Vin 30 Iun 2017 09:05:24, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 30 Iun 2017 08:34:46    Titlul subiectului: 190820

Aceste plăcuțe VIN sunt foarte importante întrucât pot clarifica multe aspecte și elimina fabulațiile unora și altora, peste tot se "băsmește" că Rocar de Simon #105 al RATB ar fi UL70, "că are gemuleț" Laughing Twisted Evil când, după cum vedeți și voi, el este un U412-230, așadar nu vă mai încredeți în "urechiști" și "părerișt" și haideți să fim cât mai tehnici.
_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 30 Iun 2017 09:13:38    Titlul subiectului: 190821

Altă constatare este că dacă la autobuze avem

VDS A21842

la troleibuze avem

VDS F21942

Dacă "A" putem presupune că e de la autobuz, "F" de la ce o fi, "firobuz" ?!? Laughing Laughing

De asemenea, dac[ la toate autobuyele codul pare a fi 21842, la troleibuye pare a fi 21942, așadar diferă acel 8 la autobuze și 9 la troleibuze.

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 945
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Vin 30 Iun 2017 15:21:43    Titlul subiectului: 190826

Scuze ca nu am intrat mai repede, dar am avut ceva treaba cu masina mica.

Hai sa incep cu exemplul lui 105

UU5A21842SAM32504

Unde UU este Romania, si 5 Rocar (bine e mai complicat, ca Germania parca are doar o litera W, America are 1, Canada 3, Mexic 3 etc, doar o cifra dar dupa 30 de tari ai nevoie de doua locuri)

Locul 4 (A) este modelul constructiv A - autobuz diesel de 12m, B - autobuz diesel de 17m, F autobuz electric (adica troleu) de 12m si G autobuz electric de 17m. Cred ca C este autocar rutier, gen 111RD dar pana nu vad asa o serie nu pot zice concret. Nu avem decat pe B99TUN care este o ciudatenie URAC.

Locul 5 (2) arata sasiul, ca fiind fix sau articulat, deci 2 inseaman sasiu dintr-o bucata, 3 pentru cele articulate. Bine corespunde cu 12m sau 17m dar este coincidenta, ca daca 318 ar fi avut VIN nu cred ca ar fi avut cod G (cred ca e coincidenta cu gelenkbus din germana)

Locul 6 (1) este iarasi cod pentru articulat sau simply, 1 fiind simplu, 2 fiind articulat. E posibil ca sa fie cod din doua digite, adica 21 pentru simplu si 32 pentru articulat

Locul 7 (Cool zau ca nu mi-am dat seama. Ar trebui sa fie coduri pentru motoare si cutii punte insa 8 apare si la 412-260, 212E si E812 care nu au nimic in comun ca echipamente. E posibil sa fie ciudatenia celor de la Rocar. Pana acum am gasit 3 - apare la 112UDM si 117UD, 6 - la 217E si 112UDM, 8 - U412-230, U412-260 automat si manual EA812 si 212E, 9 - la U312, E312, E412, EA412, si E412LS

Locul 8 (4) iarasi lat cod pentru aritculat si solo (sau bine 12m si 17m) 4 pnetru solo, 6 pentru articulate

Locul 9 (2) care ar TREBUI sa fie cod de control dar nu este. Toate Rocar au locul 9 cifra 2. Este imposibil pentru locul 9 are o formula (prin modul) bine intemeiata.

Locul 10 (S) este anul. Poate fi numar sau litera, lipsind literele I, O, Q, U, Z. A fiind 1980 pana la Y-2000 apoi cifre de la 1-9 fiind 2001 pana la 2009 de unde se repeta. Deci 105 este 1995.

Locul 11 (A) este fabrica, in cazul in care ar fi mai multe, si se poate alege de produator. In cazul Rocar, fiind doar una, s-a ales A de la Autobuzul. Toate deci au A

Locul 12-17 sunt 6 cifre care ar trebuie sa fie toate numere, si ar fi ordinea in care s-a fabricat, insa Rocar se pare ca nu a vrut sa puna locul 11 ca 0, astfel folosind acelasi sistem, adica numarul de sasiu. Este de mare ajutor pentru noi, pentru in 105 este al 32.504-lea autobuz facut de Autobuzul, fara a lua in calcul Roman 112UD (nu chiar sunt sigur), si fara dube. Insa in acest numar sunt incluse 111RD pana cel putin 1978.

De mentionat ca locul 12 nu este cifra si este litera. In cazul lui 105 (M). Cred ca este un alt cod, dar nu este deloc usor de gasit. De exemplu 217E pentru Kiev au avut toate B, dar sunt si De Simoane cu B. 670 RATUC are litera V. Se pare ca litere mai mare sunt mai noi dar numai ca general. Este posibil sa fie un cod al clientului unde au fost livrate, insa fara formula in sine nu se poate pleca invers (ca daca e modulo, nu se poate dpdv matematic).

Cam atat pana acum. Daca aveti poze cu VINuri (mai ales autocare, si chiar si dube ar ajuta mult de tot)

_________________
https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community