|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
|
Sus |
|
|
Rocar
Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 1325 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Mie 05 Iul 2017 18:16:41 Titlul subiectului: |
190912 |
|
Ideea mi se pare ok, insa numai daca se respecta toate prevederile in ceea ce priveste dotarile mentionate. Sa ne gandim ca cele mai vechi Mercedesuri au deja 11 ani, deci in 4 ani, cat scrie in articol, vor ajunge la 15 ani vechime si vor trebui inlocuite.
Ma gandesc la midibuze, tinand cont de aglomeratia din capitala, vor fi mai mereu burdusite de calatori, dar se vor strecura mai usor prin traficul aglomerat.
Singura mea ingrijorare este ca traim in Romania si nu se vor respecta toate conditiile, cum am citit ca s-a intamplat si cu primul lot de Citaro. Adica sa nu platim ceva si sa primim altceva.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 9932 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 23 Aug 2017 12:09:58 Titlul subiectului: |
191457 |
|
Licitatia pentru cele 400 de autobuze cu aer conditionay, a fost anulata. Articolul se gaseste aici.
Citat: | Licitația pentru cele 400 de autobuze cu aer condiționat a fost anulată. Motivul este incredibil
Primăria Capitalei nu a primit nicio ofertă pentru licitația care urmărea achiziționarea unui număr de 400 de autobuze cu aer condiționat destinate Regiei Autonome de Transport București (RATB).
Primăria Municipiului București face următoarele precizări cu privire la licitația referitoare la înnoirea parcului auto al RATB cu 400 de autobuze noi Euro 6:
Ca urmare a deciziei Sistemului Electronic de Achiziții Publice (SEAP) din data de 14 august 2017, ora 16.00 - termenul limită inițial de depunere a ofertelor - , de a anula automat această licitație din cauza unei disfuncționalități tehnice, cauzate de nepreluarea completă în sistem a informației privind prelungirea perioadei de depunere până pe 16 august 2017, ora 16.00, din cauza zilelor libere de Sf. Maria (14 și 15 august), Primăria Capitalei este nevoită să reia procedura de achiziție.
Facem precizarea că, încă din data de 8 august 2017, Primăria Capitalei prin Direcția Achiziții a publicat în SEAP și în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) un anunț de tip erată prin care termenul de depunere a ofertelor era prelungit până în data de 16 august 2017, ora 16:00.
Cu toate acestea, miercuri, 16 august 2017, SEAP a înștiințat PMB că licitația a fost anulată automat încă din data de 14 august 2017 deoarece, în afara de publicarea pe site a anunțului de prelungire a termenului, era necesară și o operațiune manuală de modificare a datei limită de depunere din 14 august ora 16.00 în 16 august ora 16.00.
Subliniem faptul că această instrucțiune nu se regăsește clar explicată în Manualul de utilizare al platformei SEAP pentru autoritățile contractante, disponibil pe site-ul www.e-licitatie.ro. Mai mult decât atât, nu constituie o etapă obligatorie în derularea operațiunilor de publicare a anunțurilor, ca dovadă că atât SEAP, cât și JOUE au publicat anunțul de prelungire a termenului.
Din consultările pe care le-am avut cu reprezentații Agenției pentru Agenda Digitală a României ni s-a comunicat că s-a luat act de această situație și că, în noul sistem electronic de achiziții publice (SICAP) care este în implementare, cu perspectivă de a deveni funcțional în luna octombrie 2017, astfel de modificări vor fi operate automat în sistem, fără intervenție manuală.
15 companii, în ordinea depunerii ofertelor – SC ANADOLU AUTOMOBIL ROM SRL, EVW HOLDING SRL, BMC TRUCK AND BUS SA, MHS TRUCK AND BUS SRL, MERCEDES BENZ ROMANIA SRL, BRIARI'S IND SA, SC MLD GUNS SRL, MEGAROSA TRADE SRL, ECOPEL SRL, SOLARIS BUS&COACH SA, SC NERA CAROSERII SRL, SC BEST ACHIZITII SRL, KARSAN OTOMOTIV SANAYI VE TICARET AS, THOREB INFORMATION SYSTEMS, MAN TRUCK&BUS AG - au încărcat parțial ofertele încă din data de 14 august 2017, lăsând componenta financiară pentru ultima zi (16 august 2017 – noul termen publicat), conform cutumei în cazul unor astfel de licitații internaționale. Însă, în data de 16 august, ofertanții au constatat că licitația a fost anulată automat și nu mai au posibilitatea să încarce oferta financiară.
Ca urmare a acestui viciu tehnic al SEAP, Primăria Capitalei este nevoită să reia procedura de licitație pentru achiziționarea celor 400 de autobuze, documentația rămânând aceeași.
Astăzi, 17 august 2017, anunțul de participare a fost urcat în SEAP, la ora 14.48 și a fost acceptat de ANAP la ora 15.34.
Noul calendar de achiziție este următorul: 21 septembrie 2017, ora 16.00-termen limită pentru primirea ofertelor, 16 octombrie 2017, ora 18.00-data limită de evaluare a ofertelor.
„Vom depune eforturi pentru ca această prelungire a termenelor care nu ne poate fi imputată să fie recuperată în cadrul procedurii de evaluare a ofertelor, astfel încât termenul de livrare a autobuzelor să nu fie afectat. Acest demers este în interesul bucureștenilor, care în urma acestei achiziții vor avea parte de o ameliorare semnificativă a condițiilor de călătorie cu mijloacele de transport în comun", a declarat Gabriela Firea, Primar General.
Contractul era estimat la 510 milioane de lei (112 milioane de euro), investiție acoperită integral din bugetul local.
"Această procedură a fost trecută în starea anulare în mod automat deoarece la data limită de depunere ofertă nu există nici un ofertant înscris care a depus ofertă de preț", se arată pe www.e-licitatie.ro. |
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 9932 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 29 Aug 2017 08:39:50 Titlul subiectului: |
191493 |
|
Cum arata in Budapesta autobuzele cu aer conditionat.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
88.04 kb |
Vizualizat: |
de 28470 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
87.57 kb |
Vizualizat: |
de 28470 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
77.67 kb |
Vizualizat: |
de 28470 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Acier
Data înscrierii: 15/Feb/2006 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 367 Locație: Bucuresti 3 - Vitan
|
Trimis: Lun 19 Feb 2018 22:09:31 Titlul subiectului: |
193647 |
|
http://www.economica.net/firea-cumpara-400-de-autobuze-pentru-ratb-de-la-turcii-de-la-otokar_150202.html#n
"Firea cumpără 400 de autobuze pentru RATB de la turcii de la Otokar
Turcii de la Otokar au câștigat licitația organizată de către Primăria Municipiului București pentru achiziția a 400 de autobuze. Prima livrare urmează să aibă loc în această vară, a anunțat luni Primarul General Gabriela Firea.
Valoarea contractului este de circa 100 de milioane de euro, potrivit Primarului General care a anunțat că urmează o perioadă în care agenții economici pot contesta rezultatul licitației.
Firea a mai spus că își dorește ca în următorul an să fie livrate 300 dintre cele 400 de autobuze.
Pe lângă aceste autobuze, municipalitatea vrea să mai cumpere alte 400 de bucăți. "Ne pregătim de o nouă achziție, tot de 400 de autobuze Euro 6, pentru că vrem sa înlocuim în totalitate parcul auto al RATB", a adăugat Primarul General.
Primăria București a primit patru oferte în cadrul licitației privind achiziționarea a 400 de autobuze urbane Euro 6 pentru transportul public în Capitală.
Cele patru oferte au fost depuse de:
- KARSAN OTOMOTIV SANAYI VE TICARET A.S
- MAN TRUCK&BUS AG
- MERCEDES BENZ ROMANIA SRL
- OTOKAR EUROPE
Licitația pentru achiziționarea a 400 de autobuze Euro 6, cu grad redus de poluare, a fost lansată în 3 iulie 2017, valoarea estimată a contractului fiind de peste 510 milioane de lei. Primăria Capitalei anunța, însă, în 17 august că va relua licitația privind cumpărarea unui număr de 400 de noi autobuze pentru transportul public, pentru că oferta inițială a fost anulată automat de SEAP, din cauza unor "disfuncționalități tehnice".
La licitația inițială, și-au exprimat interesul 15 companii: SC ANADOLU AUTOMOBIL ROM SRL, EVW HOLDING SRL, BMC TRUCK AND BUS SA, MHS TRUCK AND BUS SRL, MERCEDES BENZ ROMANIA SRL, BRIARI'S IND SA, SC MLD GUNS SRL, MEGAROSA TRADE SRL, ECOPEL SRL, SOLARIS BUS&COACH SA, SC NERA CAROSERII SRL, SC BEST ACHIZITII SRL, KARSAN OTOMOTIV SANAYI VE TICARET AS, THOREB INFORMATION SYSTEMS, MAN TRUCK&BUS AG.
Conform caietului de sarcini, cele 400 de autobuze trebuie să aibă podea total coborâtă, 320 dintre acestea fiind din gama de 12 metri lungime, având trei uși duble, 50 de autobuze din gama de 10 metri lungime, cu două uși duble și 30 de autobuze din gama de 18 metri cu patru uși duble.
Noile mijloace de transport în comun vor fi dotate cu un sistem performant de încălzire, ventilație și aer condiționat, un sistem wi-fi de conectare gratuită și sisteme de informare a călătorilor. Noile autobuze vor beneficia și de facilități pentru persoanele cu dizabilități, precum rampă mecanică pentru persoanele care se deplasează cu cărucior și difuzoare externe pentru persoanele cu dizabilități de vedere.
O altă facilitate importantă pe care o vor avea noile mijloace de transport în comun va fi un sistem de comunicare performant, conectat în timp real cu instituțiile de intervenție, Salvare, Pompieri, Jandarmerie, pentru un timp de reacție foarte scurt în cazul unor incidente, dar și comunicarea cu dispeceratul pentru transmiterea datelor legate de comerțul electronic de titluri de călătorie.
Autobuzele vor fi dotate și cu sisteme de supraveghere video.
Mijloacele de transport în comun trebuie să fie fabricate de același producător, trebuie să fie omologate de către Registrul Auto Român, iar ofertantul trebuie să pună la dispoziție polița RCA pentru toate, valabilă cel puțin șase luni."
|
|
Sus |
|
|
lenta1
Data înscrierii: 09/Dec/2013 Ultima vizita: 18/Mai/2024 Mesaje: 551 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 21 Feb 2018 21:47:17 Titlul subiectului: |
193670 |
|
Aș vrea să știu, cu ce a venit Mercedes la Cluj, cu Conecto, nu?
In cazul ăsta prețul mai mic e justificat, Conecto e varianta low-cost și mai slabă calitativ.
Și acum sa nu criticăm neapărat pentru că sunt turcisme. In Buzău, Zalău, Focșani, autobuzele BMC circula bine mersi. Am mers și cu Otokar la viața mea, in Bârlad, pentru drumurile bârlădene care sunt dezastru, se țin foarte bine și se mișcă excelent, iar la confort sunt chiar bune.
Și încă o chestie, prețul de 250.000 de euro este unul foarte bun, ținând cont de dotările acestuia și de cei 8 ani garanție, 8 ani in care RATB doar bagă motorină și le utilizează. Să nu uităm că un Mercedes cu aer condiționat a costat 220.000 de euro și unele au picat după câțiva ani de exploatare.
Eu zic sa nu mai criticăm arată și să apreciem că nu sunt chinezești sau rusești.
_________________ Iubesc autobuzele si troleibuzele MAZ |
|
Sus |
|
|
bucsan
Data înscrierii: 14/Noi/2009 Ultima vizita: 21/Mar/2024 Mesaje: 138 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 22 Feb 2018 11:51:18 Titlul subiectului: |
193678 |
|
În primul rând, MERCEDES BENZ Conecto nu este low-cost și nici mai slab calitativ.
Toate autobuzele și autocarele MERCEDES BENZ și SETRA, construite la uzinele DAIMLER BENZ din Turcia au certificare calitativă emisă de uzina - mamă din Mannheim - Germania.
Referitor la Otokar, se trec cu vederea niște aspecte importante. Mulți își dau cu părerea că în Malta sunt multe autobuze de acest tip și se comportă foarte bine. Așa este, numai că acolo sunt următoarele:
-din 2015, 142 unități VECTIO cu lungimea de 9,60 m, deci nu se pot compara cu ce a cerut RATB-ul.
-din 2015/2016, 33 unități KENT C cu lungimea de 12,00 m.
Toată flota are contractată asistență post - vânzare, dar nu vor să spună pe cât timp de la achiziționare, dar aceasta sună cam așa: ''La fiecare două săptămâni vor sosi pe insulă specialiștii de la Otokar, pentru a remedia eventualele probleme''. Deci, atenție, o dată la două săptămâni!
Deși este multă reticență de a dezvălui producția, am aflat următoarele:
-KENT C cu lungimea de 12,00 m, au fost livrate mai puțin de 20 unități, prin Germania, Italia și Polonia.
-KENT C cu lungimea de 18,75 m, a fost livrat un singur autobuz, unui operator privat din Spania.
-KENT C cu lungimea de 10,00 m, nu a fost livrat nicăieri.
În Turcia nu circulă nici un autobuz din cele enumerate mai sus.
Producția de bază în domeniul autobuzelor Otokar sunt midibuzele cu lungimea sub 9,00 m, care au fost livrate în multe locații, inclusiv în România.
Concluziile le trageți, va rog, singuri.
|
|
Sus |
|
|
lenta1
Data înscrierii: 09/Dec/2013 Ultima vizita: 18/Mai/2024 Mesaje: 551 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 22 Feb 2018 14:00:51 Titlul subiectului: |
193680 |
|
Dacă nu au livrat un număr mare de autobuze nu înseamnă că sunt și proaste. Până la urmă Otokar produce autobuze din 2010, iar compania e mai mult axată pe vehicule militare. Dacă o luăm așa, MAZ ce avea? Doar au vândut o grămadă de autobuze.
Unele Mercedes au picat după câțiva ani de exploatare, așa că de unde aveam să știm că nu aveau să pică astea noi? Până la urmă RATB nu este cunoscut pentru mentenanță, așa că să ne bucurăm de ele in ăștia 8 ani de garanție, după o să fie că și la autobuzele Citaro.
_________________ Iubesc autobuzele si troleibuzele MAZ |
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Joi 22 Feb 2018 14:09:58 Titlul subiectului: |
193681 |
|
Ca sa aiba 8 ani de garantie inseamna ca trebuie tinuta si o mentenanta corespunzatoare, conform specificatiilor producatorului, ori eu nu vad RATB in stare de asa ceva. Asta inseamna 0 modificari la autobuze.
La autoturismele vandute de Porsche Leasing de ex. o clauza a garantiei era ca aceasta este valabila daca nu se face nici o schimbare la echipamentele autoturismului. Mai precis, am vrut sa schimb radioul in masina la reprezentanta, tot cu un radio original, insa cei de la reprezentanta m-au sfatuit sa astept terminarea garantiei, pentru ca orice problema ar aparea o sa gaseasca aceasta chichita sa refuze repararea masinii (chiar daca nu ar avea nici o legatura radioul cu problema).
Deci nu este exclus ca autobuzele sa piarda garantia pentru ca nu sunt operate confom conditiilor specificate de producator (de ex. poate sa zica ca s-a stricat din cauza suprasolicitarii - mai multi pasageri decat cel aprobat).
|
|
Sus |
|
|
bucsan
Data înscrierii: 14/Noi/2009 Ultima vizita: 21/Mar/2024 Mesaje: 138 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 22 Feb 2018 19:29:30 Titlul subiectului: |
193682 |
|
lenta1 a scris: | Dacă o luăm așa, MAZ ce avea? |
''Off-topic''
Chiar, ce-o avea MAZ?
Păi MAZ echipează autobuzele sale numai cu motoare EURO 4 și EURO 5.
MAZ 203.088 este singurul prototip echipat cu motor EURO 6, MERCEDES BENZ OM 936L având 320 CP / 235 kW, prototip construit special pentru Uniunea Europeană. Au fost construite 2 prototipuri, unul în teste la Regensburg - Germania, de la 12 august 2016 și al doilea prezentat la Expoziția Transport 2017 de la Varșovia, în octombrie 2017, care s-a întors apoi la uzina mamă și este testat în Minsk.
Și fiind off-topic, să știi că am lucrat în proiectare în acest domeniu, aproape 40 de ani.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
152.58 kb |
Vizualizat: |
de 27188 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
149.28 kb |
Vizualizat: |
de 27188 ori |
|
Ultima modificare efectuată de către bucsan la Joi 22 Feb 2018 19:52:44, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
bucsan
Data înscrierii: 14/Noi/2009 Ultima vizita: 21/Mar/2024 Mesaje: 138 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 22 Feb 2018 19:42:03 Titlul subiectului: |
193683 |
|
lenta1 a scris: | Dacă nu au livrat un număr mare de autobuze nu înseamnă că sunt și proaste. Până la urmă Otokar produce autobuze din 2010.... |
Am impresia că ori nu ai citit mesajul meu, ori nu l-ai înțeles.
Am scris eu undeva că nu ar fi bune?
Eu am enumerat câte unități KENT C s-au livrat până acum: 33 de 12 m, unul singur de 18,75 m și nici unul de 10 m. Deci eu mă refer la faptul că cele 400 autobuze ce le vrea RATB-ul vor fi un fel de experiment.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
338.21 kb |
Vizualizat: |
de 27187 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
344.52 kb |
Vizualizat: |
de 27187 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
487.74 kb |
Vizualizat: |
de 27187 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
217.23 kb |
Vizualizat: |
de 27187 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Sâm 24 Feb 2018 00:57:50 Titlul subiectului: |
193689 |
|
Firea reacționează cu explicații despre cele 400 de autobuze, după ce a fost bombardată de toată lumea http://www.promotor.ro/masini-noi/news/firea-reactioneaza-cu-explicatii-despre-cele-400-de-autobuze-dupa-ce-a-fost-bombardata-de-toata-lumea-17029883
Deci, chiar se confirma teoria ca Bucurestiul va fi terenul de testare pt. Otokar:
Citat: | Conform caietului de sarcini, toate cele 400 de autobuze vor avea o garantie de opt ani, in acest interval, manopera completa, inclusiv reviziile, intrand in sarcina furnizorului. Mai mult decat atat, in primii 4 ani, mijloacele de transport in comun vor avea o garantie extinsa, adica inclusiv in ceea priveste consumabilele de exploatare (uleiuri, filtre, manopera de revizie tehnica, intretinere etc). |
In primul rand vorbim despre un aspect bun, pentru ca RATB a demonstrat ca nu poate sa intretina parcul auto. In al doilea rand producatorul va avea foarte multe date despre modul in care se comporta produsele.
Citat: | Autobuzele vor fi dotate, de asemenea, cu panouri de afisaj in exteriorul autobuzului, pe care pot rula reclame sau informatii de interes public, fara sa afecteze aspectul si integratitatea caroseriei, spre deosebire de colantarile existente in prezent. |
Suna interesant, ma gandesc ca va fi ceva de genul ca in imaginea de mai jos:
[img]http://www.nseled.com/uploadfile/2016/0329/20160329011448737.jpg[/img]
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Sâm 24 Feb 2018 02:16:54 Titlul subiectului: |
193690 |
|
Sunt destul de multe probleme pe care le vad eu.
Prima ar fi brizbrizurile. In fine Euro6 e legea, nu se poate evita, chiar daca poluarea este reduse infim comparat cu Euro5. Si fiabilitatea motoarelor noi este secundar poluarii ceea ce rezulta in exploatare pe termen mai scurt decat cele vechi. (Nu zic ca ar trebuie tot D2156-HM6U sa se produca, dar un compromis ar fi ideal, ca tot fabricand motoare, casand si topind masini polueaza mai mult decat diferenta intre nivelele mai ridicate Euro. Asta e opinia mea, si nu am facut un studiu precis, inca)
Alt brizbriz ar fi wifi. Inteleg la curse mai lungi, gen pana la Otopeni. Dar pe 331 cand are timp omul sa intre pe calculator? Bine, telefoanele de azi au wifi (de multe ori uit, ca eu nu folosec). Chiar asa de mult vorbeste lumea in autobuz, cu motoare Euro6 galagioase, cu lume vorbind, claxoane, etc. Si cate minute mananca niste smsuri? Beneficiul nu cred ca e mai mare decat costul, dar la nivel de marketing suna bine. In final e inca un sistem ce va trebuie reparat.
Garantia este alta problema. Si la masina mea am garantie de 8 ani, si nu numai modificarile sunt problema, dar si operarea. De exemplu, este scris CLAR, "donuts and driving on a track void the warranty". Adica, daca ma gasesc ca invart rotile in gol, sau fac cercuri in parcare sau o duc la pista de curse sau fac liniute garantia e anulata. (E vorba daca te prinde cumva, si e un nivel de acceptare cel putin la Camaro ca din cand in cand omul o sa-i dea bice masini, ca doar de asta am luat-o nu?)
Insa la 400 de autobuze, se vor uita atent, de la soferi la mecanici la tot. Nu se spune daca garantie anulata din aceste motive se va aplica doar vehculului cu pricina, sau sa va aplica intregului contract. Adica mesteresc aiurea la motor pe una bucata Otokar, si ei anuleaza garantia pe tot contractul, adica toate 400.
La nivel de calitate, Mercedes Benz nu este cea mai buna in categoria de masini comerciale. La masini e alta treaba (dar si alea nu se compara cu acum 20 de ani). Otokar l-as pune ceva sub Citaro, dar in final diferentele nu sunt mari astazi. (Exceptand cateva modele foarte proaste).
Articulatele sunt o idee buna, dar mi-e teama ca aceste Otokar nu vor rezista prea bine, si va fi scuza ce le trebuie. "Vedeti, articulatele nu tin"
Time will tell.
PS, Imi pare bine ca va vad postand, Dr Buscan. Numai bine si sanatate. (Dvs si tuturora aici)
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
Carligu
Data înscrierii: 20/Ian/2015 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 162 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Sâm 24 Feb 2018 11:27:17 Titlul subiectului: |
193701 |
|
Intre euro 5 si euro 6 sunt diferente destul de mari . La euro 5 se adminte 180mg/km si la euro 6 doar 80mg/km NOx
|
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 24 Feb 2018 11:38:49 Titlul subiectului: |
193702 |
|
Motorul respectă normele impuse de EURO 6 pentru câți km ?
|
|
Sus |
|
|
Carligu
Data înscrierii: 20/Ian/2015 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 162 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Sâm 24 Feb 2018 19:23:55 Titlul subiectului: |
193708 |
|
In teorie autovehiculele echipate cu motoare Euro 6 sunt dotate cu sisteme de absorbție a noxelor cu aditivi de tip AdBlue și au echipamente de control al emisiilor poluante, care blochează funcționarea motorului, în momentul în care se constată (măsoară) o depășire a valorilor prestabilite ale emisiilor poluante generate
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 9932 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 26 Feb 2018 08:36:04 Titlul subiectului: |
193725 |
|
Oare vor reusi sa le intretina asa cum trebuie ? Sau se va repeta istoria cu Mercedesurile Citaro...
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Lun 26 Feb 2018 11:36:45 Titlul subiectului: |
193728 |
|
Daca intretinerea este asigurata de producator cat dureaza garantia, nu cred o sa fie o problema cu intretinerea.
|
|
Sus |
|
|
yeeeeman
Data înscrierii: 05/Oct/2012 Ultima vizita: 08/Mar/2024 Mesaje: 391 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 02 Mar 2018 14:22:02 Titlul subiectului: |
193839 |
|
Cert este ca in momentul de fata, mari diferente de fiabilitate pe parte de motorizare si tren de rulare nu prea mai sunt. Cam toti producatorii, chiar si turcii, isi iau motoare de la producatori consacrati, in cazul Otokar de la Volvo.
De asemenea, alte componente precum cutia de viteze, suspensiile si echipamentele sunt luate de-a gata de la producatori diversi (ZF, Voith, WABCO, samd).
Ceea ce poate sa difere in mod concret, este modul in care toate componentele astea sunt asamblate si gandite ca un tot unitar. Cat de mare e compartimentul motor, cum sunt amplasate diverse subansamble, dar si materialele de la interior si imbinarea acestora.
La Iasi am avut autobuze MAZ, luate de noi in 2005 si in afara de motorul provenienta Mercedes Benz, tot s-a facut praf la ele. Usile nu se mai inchideau, geamurile blocate, barele din interior rupte, trancaneala din toate partile. Ce sa mai, un concert simfonic in miscare. Nu neg faptul ca mare parte din vina o au si cei de la RATP care nu se ocupa de intretinerea lor in mod corespunzator.
Comparand cu alte autobuze la mana a doua aduse din Olanda, DenOudsten an 2000-2003, acestea din urma sunt exceptional de bine facute la interior. Nu se misca absolut nimic, totul este solid si dupa atatia ani de utilizare. Chiar si dupa ce am mers noi, mai necivilizati, acestea tot se tin foarte bine.
Si atunci stau si ma intreb, oare totusi nu se merita sa cumperi ceva de calitate? Caci un Solaris nu ar fi stricat in Bucuresti. De ce ne place sa ne faultam singuri cu aceste licitatii? Inteleg ca autobuzele Otokar au tot ceea ce cere caietul de sarcini, insa de ce nu se tine cont si de istoricul acelui producator?
_________________ UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 9932 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 02 Mar 2018 22:22:49 Titlul subiectului: |
193843 |
|
Din cauza comisioanelor. probabil.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
lenta1
Data înscrierii: 09/Dec/2013 Ultima vizita: 18/Mai/2024 Mesaje: 551 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 15 Mar 2018 17:13:36 Titlul subiectului: |
194005 |
|
Am înțeles că au fost 2 contestații depuse, una de Karsan și una de Mercedes(cel puțin asta am înțeles). Motivul, autobuzele Otokar nu sunt conforme, limita maximă pentru articulate este de 17.80m, în timp ce articulatele de la Otokar sunt de 17.78 dacă am citit bine. Nu știu dacă MAN a depus contestație.
Sursa: metruusor
_________________ Iubesc autobuzele si troleibuzele MAZ |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 9932 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 15 Mar 2018 19:50:29 Titlul subiectului: |
194009 |
|
Dar mai bine sa citam sursa unde este informatie de calitate, cuim ar fi digi24. Articolul se gaseste aici.
Citat: | Ce a găsit în plus Primăria Capitalei la autobuzele turcești
Firma turcă Otokar, desemnată câștigătoare de Primăria Capitalei pentru livrarea a 400 de autobuze destinate transportului public, a fost preferată deoarece ar fabrica autobuze mai scumpe, însă mai bune decât cele făcute de nemții de la Mercedes sau de către MAN. Autobuzele turcilor depășeșesc lungimile acceptate, nu respectă normele europene de rezistență la vibrații și nici măcar nu încap în garajul menționat de producătorul turc în ofertă, spun competitorii de la Mercedes.
Producătorul german de autobuze Mercedes a ratat la mustață contrcatul de 400 de autobuze destinate Primăriei Capitalei, câștigătoare fiind compania turcă Otokar, potrivit informațiilor furnizate miercuri și joi pe situl public de achiziții.
Două firme participante la licitație, anume Mercedes și un alt producător turc Karsan Otomotiv au contestat la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor desemnarea ofertei Otokar drept câștigătoare.
Ce au reclamat nemulțumiții
Potrivit contestației depuse de Mercedes, oferta turcilor de la Otokar a fost mai scumpă, însă produsele lor sunt mai bune și mai potrivite nevoilor bucureștenilor. Cel puțin așa crede Comisia de licitație.
Oferta Otokar a întrunit 94,06 puncte, cu 0,13 puncte mai mult decât cea a Mercedes. Germanii au primit mai multe puncte la capitolul preț (50 de puncte, față de 49,15 puncte), însă mai puține la partea calitativă. Doar 43,93 puncte față de 44,91 puncte ale Otokar.
Atât Mercedes cât și celălalt producător turc care a depus contestație, Karsan, sunt în dezacord cu decizia comisiei de evaluare. Mercedes acuză faptul că nu i s-a explicat cum a fost punctată oferta Otokar și cea proprie la partea calitativă. Primăria București a invocat secretul comercial și a refuzat informarea nemulțumiților.
Ce acuză Mercedes. De ce este neconformă oferta Otokar
autobuzele din gama de 10 metri și 18 metri lungime au cu până la 30 de centimetri mai mult decât maximul admis.
autobuzele M3 nu sunt omologate CE pentru lungimile maxime admise
ușile se deschid cu 10 centimetri mai puțin decât minimul cerut
unitatea care asigură service-ul nu este autorizată pentru clasa M3. Autobuzele nici nu încap în service căci lățimea ușilor este mai mică decât cea a autobuzului. Lifturile de ridicare au o putere de doar 3 tone față de cele 11 tone ale unui autobuz
autobuzele nu sunt certificate CEE ONU R66 privind rezistența în trafic la șocuri și vibrații.
Argumentele se regăsesc, cel puțin parțial, și în contestația depusă de cealaltă firmă turcă participantă la licitație, respectiv Karsan. Aceștia mai acuză cu autobuzele Otokar au motoare MAN, iar service-ul menționat ca reparator de turci nu este autorizat pentru reparații la MAN.
Atât Mercedes cât și Karsan acuză faptul că nu li s-a precizat modul de punctare a ofertelor lor, punctajele pe fiecar factor luat în calcul și că li s-a refuzat informarea asupra acestor aspecte. |
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mie 16 Mai 2018 10:58:26 Titlul subiectului: |
194885 |
|
http://adevarul.ro/news/bucuresti/cnsc-respinscontestatiile-mercedes-karsan-autobuzele-capitalei-1_5af31b3edf52022f75c5c2f6/index.html
"CNSC a respins contestațiile Mercedes și Karsan pentru autobuzele Capitalei
9 mai 2018
de Elena Deacu
Contestațiile depuse de Mercedes și Karsan la licitația Primăriei București pentru achiziția a 400 de autobuze, câștigată de turcii de la Otokar, au fost respinse marți de Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC), scrie Economica.net.
Decizia nu figura însă pe portalul CNSC. Însă deși contestațiile celor doi participanți au fost respinse, Mercedes și Karsan pot merge mai departe cu demersul la Curtea de Apel București. În contestațiile depuse și înregistrate în data de 15 martie la CNSC, Mercedes și Karsan au reclamat numeroase nereguli ale ofertei Otokar. Anterior, pe 19 februarie, Primarul general Gabriela Firea a anunțat că turcii de la Otokar au câștigat licitația organizată de către Primăria Municipiului București pentru achiziția a 400 de autobuze. Valoarea contractului este de circa 100 de milioane de euro, mai spunea atunci Firea, care anunța că urma o perioadă în care agenții economici pot contesta rezultatul licitației."
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mie 16 Mai 2018 10:59:54 Titlul subiectului: |
194886 |
|
http://adevarul.ro/news/bucuresti/de-respins-cnsc-contestatiile-mercedes-sikarsan-licitatia-autobuzele-capitalei-1_5af59251df52022f75d9f8ed/index.html
"De ce a respins CNSC contestațiile Mercedes și Karsan la licitația pentru autobuzele Capitalei
11 mai 2018
deElena Deacu
Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a transmis joi către Primăria Municipiului București comunicarea oficială în care sunt respinse toate obiecțiile celor două companii care au contestat licitația organizată de PMB pentru achiziționarea a 400 de autobuze Euro 6.
„Concret, CNSC a respins ca nefondate contestațiile formulate de Karsan Otomovit Sanayii Ve Ticaret Aș și Mercedes - Benz România Srl, oferind argumente clare și fundamentate la fiecare aspect contestat”, transmite PMB într-un comunicat. Astfel, referitor la contestațiile care vizau dimensiunile autobuzelor, după analizarea dosarului, CNSC a decis că asocierea câștigătoare a depus documente care atestă respectarea dimensiunilor solicitate în caietul de sarcini, respectiv schițe, fișe tehnice și documente de omologare, din care rezultă conformitatea ofertei în ceea ce privește specificațiile pretins a fi nerespectate. În ceea ce privește pretinsa nerespectare de către OTOKAR a cerinței privind deschiderea liberă a ușilor pentru călători, Consiliul a stabilit că în propunerea tehnică a OTOKAR, toate cele 3 tipuri de autobuze au deschiderea liberă a ușilor de 1.200 mm. (De altfel, contestatoarea recunoaște ea însăși că a formulat contestația bazându-se pe supoziții, deci nu există vreo dovadă în sensul combaterii celor menționate în ofertă). Prin urmare, Consiliul a respins și această critică. În ceea ce privește aspectul semnalat de unul dintre contestatari, cu privire la faptul că nu s-ar fi respectat cerința privind autorizarea RAR a atelierului service al operatorului economic declarat câștigător, CNSC a stabilit că această cerință NU a fost prevăzută în documentația de atribuire, în consecință nu avea cum să fie sau să nu fie respectată. Referitor la contestarea metodologiei de calcul a punctajului, Consiliul a observat că primii 10 factori de evaluare au fost obiectivi și matematici, iar ultimii patru s-au bazat pe declarația (angajamentul ferm) al ofertantului. Astfel, verificând punctajul obținut de compania contestatoare Karsan, Consiliul reține că aceasta a obținut maximum de puncte, respectiv 2,5, deci nu poate afirma că fost defavorizată cu privire la acest factor de evaluare. În ceea ce privește punctajul celorlalte oferte, și acesta a fost calculat pe baza datelor din documentație, în raport cu documentele prezentate în oferte. Mai mult decât atât, referindu-se tot la metodologia de calcul a punctajului, Consiliul a arătat că, atât timp cât acești factori nu au fost contestați în etapa documentației de atribuire, părțile nu pot ridică pretenții și nu se pot arăta nemulțumite de manieră de apreciere, după evaluarea ofertelor. Prin urmare, Consiliul reține că, în ceea ce privește criticile formulate de compania Karsan, privind modul de evaluare a ofertei sale, comparativ cu cea depusă de OTOKAR, comisia de evaluare a stabilit în mod corect punctajul. „Ca un argument în plus pentru corectitudinea și transparență procedurii desfășurate de Primăria Municipiului București, CNSC afirmă că, deși legea prevedere solicitarea de clarificări doar acolo unde este cazul, autoritatea contractantă a solicitat clarificări tuturor ofertanților, în egală măsură, niciunul dintre ei nefiind discriminat”, mai arată PMB. De asemenea, din verificarea actelor depuse în urma solicitărilor de clarificări, Consiliul nu a identificat documente din care să rezulte că s-ar fi modificat elemente ale propunerii tehnice sau elemente pe baza cărora se acordă punctajul, toate solicitările de clarificări fiind unele de completare sau confirmare. În ceea ce privește reclamația referitoare la neacordarea accesului operatorilor participanți la licitație la documentele cuprinse în dosarul achiziției publice, CNSC reiterează faptul că legislațiile națională și europeană impun autorității contractante să nu dezvăluie informațiile transmise de către operatorii economici și desemnate de aceștia ca fiind confidențiale. „Mai mult decât atât, CNSC nu poate ignora, în prezenta cauză, declarațiile de confidențialitate ale ofertanților, domeniul în care aceștia acționează fiind unul competitiv, în care inovația și know-how-ul sunt întotdeauna prezente. Din documentele respective fac parte schițe și descrieri ale vehiculelor, elementele care le diferențiază de alte mașini ale concurenților, deci Consiliul, ca și autoritatea contractantă, au obligația de a proteja aceste informații. Nu în ultimul rând, Consiliul reține că toți ofertanții, părți în prezenta cauză, au depus declarații de confidențialitate, deci nu pot pretinde vizualizarea ofertei competitorului”, mai arată comunicatul instituției. La începutul acestui an s-a finalizat procedura de evaluare a ofertelor pentru achiziționarea a 400 de autobuze Euro 6, primul mare proiect din Planul de Mobilitate Urbană derulat de către actuala Administrație, punctajul cel mai mare fiind obținut de oferta depusă de asocierea Otokar Europe Sas – Otokar Otomotiv Ve Savunma Sanayi SA. Valoarea atribuită a achiziției este de 458.100.826 lei fără TVA, adică 100 milioane euro, respectiv 250.000 euro + TVA per autobuz. În cadrul procedurii de licitație au fost depuse 4 oferte: Karsan Otomotiv Sanayi Ve Ticaret A.S, Man Truck&Bus AG, Mercedes Benz România SRL și Asocierea Otokar Europe Sas – Otokar Otomotiv Ve Savunma Sanayi SA."
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
iahim
Data înscrierii: 03/Mai/2016 Ultima vizita: 30/Sep/2022 Mesaje: 155 Locație: Craiova
|
Trimis: Joi 12 Iul 2018 08:44:08 Titlul subiectului: |
195696 |
|
https://m.adevarul.ro/news/bucuresti/video-firea-bilant-doi-ani-mandat-noile-autobuze-vor-turcoaz-fel-tricoul-meu-fost-tirul-opozitiei-primar-doua-mandate-1_5b45b99cdf52022f751786ec/index.html
Cred ca deja toata lumea stie acest videoclip in care 'duamna' Firea isi prezinta asa-zisele realizari, videoclipul in sine aducand aminte de o perioada mai intunecata de acum 30 de ani...
Ma rog, sa revenim la partea la care ne interesează.
Conform spuselor dumneaei, autobuzele vor avea culoarea turcoaz. Culori atat de vii la autobuze am mai vazut in orasele turcesti: mov, verde, galben etc. Nu am nimic cu turcoazul, doar ca nu mi se pare potrivit pentru Bucuresti, preferam schema veche de culoare, sau, daca tot suntem in aceasta situatie, chiar un albastru inchis.
Nu vad aceasta culoare incadrandu-se in peisajul bucureștean. Spre exemplu, in cartiere gri precum Drumul Taberei sau Berceni ar răsări dintre blocuri niste autobuze care iti iau privirea instant.
Voi ce parere aveti? Este turcoazul o culoare care are ceva in comun cu Bucurestiul? Putem sa facem o petitie in privinta aceasta?
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|