Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuzele brașovene în general
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BRAȘOV
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
bonekamp



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Dec/2014
Mesaje: 130
Locație: Roma (Italia)

MesajTrimis: Mar 20 Dec 2005 23:21:53    Titlul subiectului: Autobuzele brașovene în general 8300

Pot sa va intreb pe voi din Brasov...daca mai tineti minte pina in anii 90 sau poate si mai devreme erau niste autobuze rosii scurte care mergeau la Poiana. Puteti sami spuneti ca marca erau si daca aveti ceva foto cu acestea??
Particularitatea era farurile rotunde si un radiator mare dreptunghiular in fata (sper sami amintesc bine)

_________________
"sono le nostre scelte che caratterizzano il nostro destino"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
alin



Data înscrierii: 09/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Noi/2017
Mesaje: 176
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mar 20 Dec 2005 23:49:59    Titlul subiectului: *Autobuzele brașovene în general 8306

La Poiana Brasov inainte de 90 au circulat Skoda/Karosa SM 11, aici li se spune SM-uri. O poza de pe net cu un astfel de autobuz.

In acea vreme si Ikarus-urile 280, Roman (cele vechi de 12m produse sub licenta MAN) Dac-urile 117UD (copiate dupa Ikarus 280) erau tot rosii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
alin



Data înscrierii: 09/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Noi/2017
Mesaje: 176
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mie 21 Dec 2005 19:57:18    Titlul subiectului: Autobuze noi pentru Brasov 8461

Astazi 21.12.2005 in ziarul Monitorul Expres a fost publicat un articol prin care se relata ca la inceputul anului viitor va avea loc o licitatie internationala de achizitie a 100 de autobuze de mare si medie capacitate precum si 30 de midibuze.
Prin Brasov circula un zvon : tramvaiul cu siguranta va disparea dar vor mai ramane cateva linii de troleibuz.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kappa



Data înscrierii: 03/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Apr/2011
Mesaje: 124
Locație: Brasov

MesajTrimis: Vin 23 Dec 2005 14:48:21    Titlul subiectului: Autobuze noi pentru Brasov 8793

Scripcaru a primit 30 milioane euro imprumut de la banca mondiala si din jumatate de suma vrea sa ia autobuze. Cu cealalta jumatate vrea sa repare strazi.
Intrebarea este ce ne vom face cu autobuzele MAZ verzi care sunt luate in leasing, cu ultima rata la sfarsitul lui 2010? Sa nu credeti ca am ceva cu aceste autobuze rusesti! Sunt crunte! Fum la greu, zangane din toate incheieturile... dar de fapt ce va spun eu s-a mai scris.
Daca omu' are o idee nu i-o vom putea scoate din cap! Pana la viitoarele alegeri, peste 3 ani, asta avem cu asta defilam. Sper totusi sa mai lase ceva linii de troleibuze. Tramvaiul il va scoate pentru ca iata:
In interviul din vara pe care l-am vazut la un post de televiziune local spunea:
a) se va scoate linia de tramvai deoarece o reparatie capitala ar fi foarte scumpa (sic!) si nu se justifica (sic!). Ce bine merg tramvaiele pe sectoarele reparate anul trecut (curbele de la intersectia Vlahuta si Faget)! Omu' o fi pus ochii pe fierul vechi si are pregatita o firma care sa il ia.
b) se vor inlocui toate liniile de troleibuz cu autobuze nepoluante deoarece costul de intretinere pentru un troleibuz este dublu fata de un autobuz, 90% din parcul de troleibuze are norma de casare indeplinita. Deja in timpul pranzului, in zilele de vara, daca cobori din Poiana se vede deasupra orasului un nor albastrui, daca este senin. Ce poate fi?
c) toate mijloacele de transport care urcau in centrul istoric se vor opri la Livada Postei. De aici calatorii vor fi preluati de acele midibuze cu care se lauda, care vor urca pana in Schei. Nu a specificat daca cei care calatoresc de la Livada Postei pana in Tocile vor achita un alt bilet de calatorie.
d) urmare reabilitarii centrului istoric va incepe constructia unei porti de intrare in centru,la Rectorat chiar la intrarea pe str. Muresenilor, pe locul fostei porti demolate la sfarsitul secolului XIX. Vezi doamne vehiculele mari nu vor mai putea trece prin acea poarta.
e) va interzice accesul traficului greu in centru istoric. Probabil cu exceptia celor care ajuta la constructia vilelor in Schei.
f) inlocuirea asfaltului cu piatra cubica in centru istoric pe toate strazile principale, pana in Schei. Cheltuiala in zadar pentru ca inainte fusese piatra cubica. Cu banii acestia repara linia de tramvai si aducea oarece tramvaie second hand din Germania.
g) va continua constructia ocolitoarei municipiului Brasov, in functie de fondurile primite de la banca mondiala. Cred ca este manastirea Mesterului Manole aceasta ocolitoare, lucrarile merg cu viteza I, adica incet si deloc.
Deci cam asta ii trece prin cap Terminatorului II al nostru, (Terminatorul I fiind Mazare de la Constanta).
Despre ce autobuze nepoluante este vorba, pana acum am vazut. Despre ce vor mai aduce vom mai vedea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
alin



Data înscrierii: 09/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Noi/2017
Mesaje: 176
Locație: Brasov

MesajTrimis: Vin 23 Dec 2005 23:57:39    Titlul subiectului: 8848

Referitor la ce a spus Kappa tot din acea perioada un bilet va costa 12.000 lei vechi si va fi valabil o ora cu posibilitate de a schimba cate mijloace de transport se doreste (bineinteles in intervalul de o ora).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kappa



Data înscrierii: 03/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Apr/2011
Mesaje: 124
Locație: Brasov

MesajTrimis: Dum 25 Dec 2005 16:36:56    Titlul subiectului: Poze cu mijloace de transport 8986

Skoda Karosa SM 11 au circulat in Brasov nu numai pe linia 20 ci si pe liniile 17, 22 si fosta linie 11 (inlocuita ulterior cu linia de troleibuz 6, care dupa aceea a devenit autobuz). Erau vopsite identic cu cele din poza ceha
Aceste autobuze erau hydramat si aveau o singura hiba. Caroseria incepea sa se fisureze datorita vibratiilor la acoperis incepand de la usa din mijloc in sus pe o parte si cealalta a usii. se realizau suduri care erau vizibile din interior. Pe exterior banuiesc ca se realizau intarituri pentru ca ulterior acele fisuri nu mai continuau.
In rest motor bun, punti RABA, interior bine finisat.
IK 4 erau cu 3 usi, nu ca cel din fotografie si bineinteles ca aveau mai putine scaune. Ce nu imi placea la ele era faptul ca in viraje destul de stranse acestea se inclinau foarte mult astfel incat intotdeauna imi era teama sa nu se rastoarne. Si acestea au circulat o buna bucata de vreme pe linia 20. erau vopsite rosii pana la partea inferioara a ramei geamurilor. Usile, interiorul si acoperisul erau vopsite crem. Stopurile erau individuale, rotunde. de asemenea deasupra lunetei erau doua stopuri rotunde.


Ultima modificare efectuată de către Kappa la Lun 26 Dec 2005 18:58:58, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1206
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Lun 26 Dec 2005 02:38:05    Titlul subiectului: 9043

Va mai aduceti aminte de autobuzele acelea Fiat, care au circulat prin anii 90? Erau SH-uri, nu prea au tinut mult. Circulau pe 22 si 12... Daca are cineva poze...
Erau chiar dragute. cam zgomotoase, dar dragute. Mi-aduc aminte de levierul de viteze, care era foarte subtirel...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
alin



Data înscrierii: 09/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Noi/2017
Mesaje: 176
Locație: Brasov

MesajTrimis: Lun 26 Dec 2005 14:42:01    Titlul subiectului: 9081

Da uite cate poze reprezentative pt acele modele de autobuze. Pozele sunt de pe un site italian dar masinile sunt identice cu cele din Brasovul anilor 90-94.
http://images1.fotopic.net/?iid=y7h4g6&outx=0&quality=70&noresize=1
http://images2.fotopic.net/?iid=y7hx48&outx=0&quality=70&noresize=1
Ultimul model era in doua exemplare de culoare galbena.
http://images3.fotopic.net/?iid=y7hx4c&outx=0&quality=70&noresize=1



ATM 1396.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  37.49 kb
 Vizualizat:  de 22643 ori

ATM 1396.jpg



AMT 3119.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  56.46 kb
 Vizualizat:  de 22643 ori

AMT 3119.jpg



3-AMT 3214.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  56.47 kb
 Vizualizat:  de 22643 ori

3-AMT 3214.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kappa



Data înscrierii: 03/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Apr/2011
Mesaje: 124
Locație: Brasov

MesajTrimis: Lun 26 Dec 2005 18:37:53    Titlul subiectului: Poze cu mijloace de transport 9106

Are dreptate Alin asa aratau autobuzele SH FIAT. Oricum la momentul la care au fost aduse din Italia de la Bataglia in 1991 erau ceva pentru romanii care vazusera numai DAC-uri. Imi aduc aminte ca se miscau destul de bine si trebuie sa va spun ca intr-adevar ultimul autobuz FIAT a fost casat in 1994, aceasta facandu-se din lipsa pieselor de schimb.
Tot cu acea ocazie au mai fost aduse 2 sau 3 autocare Mercedes care au circulat pe linia 20 o anumita perioada. Aceasta s-a intamplat intr-o iarna cand nu aveau suficiente autobuze DAC. Era o placere sa circuli cu ele intrucat aveau caldura, scaune comode, tapiatate cu material textil si in centru o masa.
Unul din autocarele Mercedes de atunci l-am vazut inca in curtea RAT Brasov acum 2 luni, in stare buna. Nu stiu daca mai circula si pe unde.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
alin



Data înscrierii: 09/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Noi/2017
Mesaje: 176
Locație: Brasov

MesajTrimis: Lun 26 Dec 2005 22:40:27    Titlul subiectului: Re: Poze cu mijloace de transport 9136

Kappa a scris:
Unul din autocarele Mercedes de atunci l-am vazut inca in curtea RAT Brasov acum 2 luni, in stare buna. Nu stiu daca mai circula si pe unde.
Acel autocar este folosit pt curse speciale si este destul de bine intretinut desi este foarte vechi. BRAVO LOR!!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kappa



Data înscrierii: 03/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Apr/2011
Mesaje: 124
Locație: Brasov

MesajTrimis: Lun 13 Mar 2006 19:00:07    Titlul subiectului: 18343

Astazi mergand sa vanez pe #611 in garaj am reusit sa vad puse la gard pentru casare si chiar parcate dar descompletate urmatoarele autobuze:
#531, #537#, #539 si inca unul la care nu am vazut numarul din Mercedes 18 metri
#5798 DAC 112 rosu scund
#4924 DAC 117 scund mustar (initial maro)
#587 DAC 117 vechi
#318 DAC 112 alb cu brau albastru
Pe #611 l-au pitit bine pentru ca degeaba am dat roata garajului, in curte nu era.
Din pacate pentru #539 nu mai este nimic de facut. Este praf.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Baverescu



Data înscrierii: 29/Iun/2008
Ultima vizita: 16/Oct/2017
Mesaje: 125
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mie 09 Iul 2008 21:33:39    Titlul subiectului: 95546

Ultimul Fiat portocaliu a fost casat la începutul lui 1999, după ce a fost adus Rocarul de Simon. În ultima perioadă a lui Fiatul a fost pe 17 barat și 19. Se mișca destul de greu și nu era capabil pt alte trasee. După retragere unul din șoferii Fiat- ului a trecut pe Rocar- ul de Simon #528, apoi s-a pensionat prin 2004
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Noi/2017
Mesaje: 1731
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Sâm 19 Iul 2008 23:56:45    Titlul subiectului: 96018

RAT Brasov intentioneaza sa mai cumpere inca 10 autobuze articulate; anuntul a fost introdus in SEAP ( www.e-licitatie.ro ) pe 9 iulie si are numarul 57962. Este vorba de:

SEAP a scris:
Achizitionarea in sistem leasing operational a unor autobuze articulate [...] 10 buc [...] Valoarea estimata fara TVA: 480,000 EUR

Deschiderea ofertelor va fi pe 1 septembrie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Asus



Data înscrierii: 31/Aug/2006
Ultima vizita: 27/Noi/2012
Mesaje: 199

MesajTrimis: Sâm 26 Iul 2008 02:22:01    Titlul subiectului: 96250

Mai mult ca sigur iarasi PDL face o mega afacere, vezi MAZ-urile, MAN -urile care la 2 ani impliniti scot fum negru, vezi BMC-urile pline de rugina, sa nu mai vorbim de cat de zgomotoase sunt toate autobuzele.
Oricum vor plati dublu cat fac, cam asa se procedeaza pe la noi, macar de ar fi cu podea joasa si cu 4 cai de acces, nu cu 3 (vezi MAN), caci de troleibuze noi si extinderea retelei de troleibuz ... din asta inca nu se castiga comision/spaga.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Baverescu



Data înscrierii: 29/Iun/2008
Ultima vizita: 16/Oct/2017
Mesaje: 125
Locație: Brasov

MesajTrimis: Sâm 26 Iul 2008 23:08:38    Titlul subiectului: 96274

Ar fi timpul să mai cumpere și altceva (troleibuze, alte tipuri de autobuze), că de MAN-urile acestea neîncăpătoare (pe drept) și zgomotoase m-am săturat de mult. În anul 2005 au introdus pe traseul 22 MAN-urile albe vechi luate de pe 6 (pe 6 venind Conecto-urile), iar Mercedesurile SH au fost trimise pe 17. Trebuie să spun că era o aglomerație la orele de vârf (și nu numai) extraordinară, încât de câteva ori efectiv nu am avut loc să urc în autobuz (pe care aveam abonament), trebuind să aștept altul care era cam la fel de plin. (odată din cauză că oamenii nu mai aveau unde să urce soferul a deschis ușa lui din față pt a urca și acolo)(nici cu DAC-urile n-am pățit așa ceva). Dacă se întâmpla să mai vină un Mercedes ex Frankfurt am Main era o plăcere. Nu știu de ce MAN-urile mi se par și acum foarte înghesuite.

Nu e normal nici să circule mașinile goale dar nici așa aglomerație. Trebuiesc ajustate și orarele și tipul mașinii care e rentabil să circule la o anumită oră.

Probabil că se vor aduce tot MAN- uri articulate pentru că având deja service specializat (și un numar mare din aceste vehicule) este mai rentabil cu acestea în special în perioadele când încep să se învechească. Și în lipsa servicelui se poate casa 1, 2 bucăți iar cu piesele rezultate se pot repara alte 5, 6. Așa s-a întâmplat cu cele Mercedes SH, care mai supraviețuiesc vreo 5.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Asus



Data înscrierii: 31/Aug/2006
Ultima vizita: 27/Noi/2012
Mesaje: 199

MesajTrimis: Dum 27 Iul 2008 20:32:55    Titlul subiectului: 96329

MAN SG 313, (articulat) nu se mai fabrica de mai bine de 1 an asa ca de modelul asta am scapat definitiv.
Presimt ca la finele anului 2008 modelul MAN SL 283(solo) va fi modificat, mai exact va arata la fel dar cu podea joasa.
Sper ca municipalitata s-a lacuit de calitatea MAN si sa cumpere altceva, cat despre service specializat MAN se cheama CONTEMPO SRL il gasesti la iesirea spre SIBIU.
Cat despre cealalta varianta de MAN articulat Lion's CityG are un pret cu mult mai mare decat Conecto Mercedes.
prezentare Lion's CityG CNG tara origine Polonia
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/15,117325,111.html
prezentare Mercedes Conecto -tara origine Turcia
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=56342&start=0
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1206
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mar 29 Iul 2008 15:00:18    Titlul subiectului: 96406

Eu sunt acum in Brasov in zile si ore de varf si de nevarf. E aglomerat normal, se poate sta destul de bine. MAN sunt curate (relativ), au ele alte probleme. Cu fumul e discutabil. Mai intai ce e ala fum? Praful care iese din filtrele neschimbate de la esapament? Depinde si de sofer si de multe. Volens-nolens, articulatele sunt o necesitate. Eu, personal m-as reintoarce nitel si as verifica ce mai face MAZ in ziua de azi. Poate iese de ceva bun si relativ ok la pret.
In rest, orarele vad ca se respecta cat de cat. Am un abonament de o saptamina si inca nu am dat cu el de pamint si, sincer, nici nu am de ce.
Eu, personal sunt multumit. Mai sunt multe de facut la trasee si la prelungirea programului.
Cat despre trolee, am inteles ca se lucra la reteaua pentru 1b care, deocamdata e parcat. PDL, sau PNL sau cine o fi, orasul arata si se prezinta impecabil, raportat la media romaneasca si dupa mine, aproape de media occidentala.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Baverescu



Data înscrierii: 29/Iun/2008
Ultima vizita: 16/Oct/2017
Mesaje: 125
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mar 29 Iul 2008 22:09:24    Titlul subiectului: 96416

Acum vara mai este și lumea în vacanțe și concedii. Recomand celor care vor să vadă și alte aspecte, să-și ia un abonament pe 40 sau 23. și să circule dimineața la orele 5, 6 și 7 dinspre Saturn spre Bartolomeu și sigur se va lecui și va da cu abonamentul de pământ (și nu acum vara când e lumea în concediu). Recomand cursa de 6 și aprox un sfert. Vor vedea că nu numai MAN sunt suprapline dar și MAZ sau Mercedes ex Frankfurt am Main, iar dacă vrei să cobori la gară nu e nevoie (pt că probabil te duce capul că este și 8 și nu te sui în 40), dar dacă vrei să cobori după Aurel Vlaicu trebuie să încerci de la gară să ajungi la ușă (altfel vei coborî la Stupini). Însă dimineața mașinile se întorc goale dinspre Bartolomeu spre Saturn. Am circulat în niște aglomerații teribile în 2006- 2007 pe aceste linii cu 23 și 40. Eram nevoit să merg cu cursa de 6 și 21 minute pt 40 sau 6 și 23 min pt 23. Nu generalizez dar este posibil ca exact la acea oră să fie aglomerație maximă.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mihaiatanasie



Data înscrierii: 02/Noi/2008
Ultima vizita: 10/Ian/2017
Mesaje: 373
Locație: Rosiorii de Vede

MesajTrimis: Mie 05 Noi 2008 17:26:54    Titlul subiectului: Re: Autobuzele brașovene în general 100613

[quote="bonekamp"]Pot sa va intreb pe voi din Brasov...daca mai tineti minte pina in anii 90 sau poate si mai devreme erau niste autobuze rosii scurte care mergeau la Poiana. Puteti sami spuneti ca marca erau si daca aveti ceva foto cu acestea??

Din aduceri aminte:
Cand s-a dat in folosinta actualul drum de Poiana (prin anii '60, eram mic si nu mai stiu exact data), se vorbea de o linie de trolee catre statiune. Trolee n-au fost niciodata. Prima masina de Poiana pe drumul nou a fost un fel de camion deschis, sovietic, cred ca aparea prin vederile timpului, apoi TV-uri scurte, un fel de midibuze. A avut loc un accident odata cu un TV din asta, cu morti (imi aduc aminte de o bara de directie rupta?!), dupa care au aparut Skoda (autobuzele alea rosii, frumoase), Karosele au aparut prin 69 - 70. La un moment dat circula pe linia lui 20 un IK-4, albastru, cu doua usi, care ni se parea o evolutie fata de celelalte tipuri de autobuze existente. A disparut la fel de discret cum aparuse, habar n-am unde s-a dus.
Si pentru ca vorbim de mistere, sa fi fost prin 70 -71, pe linia lui 11 a cisrculat cateva saptamani un Ikarus articulat (nu sunt inginer, nici prea priceput, deci imi cer iertare ca nu stiu exact tipul si varianta), o culoare ciudata, unica atunci, parca mustar sau oliv. A disparut si ala tot asa neasteptat cum a aparut, dupa care au venit Roman-uri. Primele 4, parca, au stat in curtea ITB (era pe strada 13 Decembrie, nu departe de casa mea) cateva saptamani (poate circulau noaptea? habar n-am). Aveau fereastra pentru numarul traseului pe laterala dreapta, intre usile din fata si mijloc, deasupra geamurilor, o protuberanta. Apoi fereastra asta a disparut. Parca au inceput sa circule pe linia lui 11. Promit sa caut si sa postez poze.

_________________
Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Baverescu



Data înscrierii: 29/Iun/2008
Ultima vizita: 16/Oct/2017
Mesaje: 125
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mie 14 Ian 2009 01:14:38    Titlul subiectului: 104180

Dacă tot întreba cineva la începutul acestui topic despre autobuzele SKODA Karosa din Brașovul anilor 80, postez o poză cu un asemenea autobuz luată de pe un site ceh. www.galerie-autobusu.cz. Schema de vopsire era identică cu cea din poză, fiind de fapt originală. Și în Cehoslovacia au existat aceste vehicole cu această schemă. Am o vedere din Praga acelor timpuri, în care apare un astfel de tip de autobuz în aceeași schemă.

Zgomotul motorului era asemănător cu cel al M O305G. Interiorul era luminos și confortabil, mult peste ce ofereau vehicolele românești din acea vreme. Și exteriorul era deosebit de frumos și modern.

Am circulat de câteva ori in anii 80 cu aceste autobuze. În 2000 când au fost aduse O305 G am avut impresia că sunt Skoda KarosaSM11.

SKODA Karosa SM11 au fost aduse în perioada anilor 70 și au fost retrase la sfârșitul anilor 80, și începutul anilor 90.
Același tip de autobuz dar cu vopsire albastră în loc de roșu au avut în dotare diferite inteprinderi și după anii 90, pt diferite transporturi.

Aveau cutie de viteze automată. Iar spatele era oarecum asemănător (din punct de vedere constructiv) cu fața autobuzului. În prima poză de la începutul acestui topic este o poză în care în stânga este o SM11 văzută din spate.

Interesant este și faptul că în Cehoslovacia acelor timpuri s-au produs unele vehicole de concepție proprie de calitate și aspect apropiat de cea a produselor vestice. Asta și din cauza faptului că Cehoslovacia era mai dezvoltată economic decât România. Oarecum Cehoslovacia a avut și o tradiție (dacă se poate spune așa) în industrie.



38-2-1_Karosa_SM11.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  111.47 kb
 Vizualizat:  de 20965 ori

38-2-1_Karosa_SM11.jpg




Ultima modificare efectuată Baverescu la Mie 14 Ian 2009 20:46:50, modificat de 3 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mihaiatanasie



Data înscrierii: 02/Noi/2008
Ultima vizita: 10/Ian/2017
Mesaje: 373
Locație: Rosiorii de Vede

MesajTrimis: Mie 14 Ian 2009 18:50:12    Titlul subiectului: 104214

mai era ceva interesant la masinile astea (sau cel putin asa ni se parea noua, baieti de clasa a sasea, toti doctori in masini si motoare)(eram coleg de clasa cu baiatul unui mare campion de raliuri al timpului, Constantin Pescaru (Dumnezeu sa-l ierte), ceea ce ne indreptatea sa vorbim mai mult despre masini decat despre carti): avea cutie de viteze automata! Si, intr-adevar, si mie mi se parea un autobuz fain, dar raman cu nostalgia Skodelor rosii (706 RTO, din cate se pare) ...
P.S. Astefel de masini, dar amenajate corespunzator pt confort mai bun, cu cutie manuala si usi cu clante, avea si ITTA (Intreprinderea de Transport Turistic Auto). Imi amintesc de o calatorie Mangalia - Bucuresti cu un autocar din asta, cred ca nici rapidul din ziua de azi nu leaga mai repede cele doua localitati ca nenea ala!

_________________
Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Baverescu



Data înscrierii: 29/Iun/2008
Ultima vizita: 16/Oct/2017
Mesaje: 125
Locație: Brasov

MesajTrimis: Sâm 13 Iun 2009 01:43:57    Titlul subiectului: 112383

De fapt probleme cu toba au avut toate tipurile de autobuze. Au circulat vreme îndelungată în această stare primele MAN-uri (doar 555 și 557), O305G-ul (doar 544), unele Conecto, câteva BMC-uri, și vreo 4 dintre MAN-urile noi mici. MAZ-urile nu au avut probleme de durată de acest gen. Dintre DAC-uri, unele au circulat cu asemenea defecte vreme îndelungată. 448, 465, 486, 503, 504, 512, 516, 520, 4507, 4924 au fost doar câteva dintre marile surse de zgomot pe străzi în anumite perioade ale lor. Însă știm cu toții cât de slabe calitativ au fost DAC-urile.

Îmi amintesc că în perioada 1998-2001 cand pe linia 2N circula noaptea 448, acesta producea un zgomot atît de puternic la plecarea din stație, încât te putea trezi din somn. Îmi puneam întrebarea , oare cei din regie nu au găsit alt autobuz pt cursa de noapte 2N, decât acela defect. Shocked
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1206
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 13 Iun 2009 02:25:04    Titlul subiectului: 112385

Acum daca stau sa ma gandesc, cati dintre noi nu am umblat cu toba sparta, pana am apucat sa ni le reparam? Smile
Da, vad ca alea mici au probleme cu tobele, probabil ca, motorul fiind puternic, cu arderi mai mari, "patrunde" prin foaia respectiva...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1206
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Joi 10 Dec 2009 14:35:14    Titlul subiectului: 121094

Citisem pe Transira ca 509 ar fi fost dat inapoi firmei de la care a fost imprumutat/inchiriat.
509 a revenit insa pe o linie RAT, cred ca 5. Are idee cineva daca intr-adevar fusese dat inapoi, sau a fost tras pe dreapta pentru reparatii sau alte probleme?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1206
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Vin 24 Sep 2010 19:24:42    Titlul subiectului: 133929

#509 e in curte la Bus Trade, observat undeva la sfarsitul lui august. Intre timp, a aparut pe strazi un autobuz Mercedes #510, cred ca am fost primul care l-am pozat.


DSC01074.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  241.37 kb
 Vizualizat:  de 16815 ori

DSC01074.jpg



DSC01075.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  314.22 kb
 Vizualizat:  de 16815 ori

DSC01075.jpg



DSC01076.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  255.04 kb
 Vizualizat:  de 16815 ori

DSC01076.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BRAȘOV Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community