Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuzele Mercedes-Benz Intouro ale CTP

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Alin10CFR



Data înscrierii: 07/Aug/2011
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 227
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 14 Sep 2022 21:33:29    Titlul subiectului: Autobuzele Mercedes-Benz Intouro ale CTP 214274

Azi am văzut primele trei autobuze în circulație. Indicativele sunt: 986, 987 și 988.


Screenshot_20220914_222950.jpg
 Descriere:
Mercedes-Benz Intouro la reprezentanță
 Mărime fișier:  200.86 kb
 Vizualizat:  de 4083 ori

Screenshot_20220914_222950.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
lapgellert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 19/Feb/2024
Mesaje: 258
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 15 Sep 2022 09:17:55    Titlul subiectului: 214275

Pe ce linii va circula oare?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fkvm23



Data înscrierii: 27/Noi/2021
Ultima vizita: 25/Mar/2024
Mesaje: 64
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Joi 15 Sep 2022 13:37:07    Titlul subiectului: 214279

987 circulă pe M13 deja.
_________________
"Oare când au fost ultimele (insert autobuz casat de mai mult de 5 ani) casate?"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
lapgellert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 19/Feb/2024
Mesaje: 258
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 15 Sep 2022 16:43:45    Titlul subiectului: 214282

Da, dar mai sunt si chestii ciudate, de ex. 37.
Azi am vazut 987 pe linia M13. Nu eram sigur ca e noul autobuz sau nu, dar are o sigla mare de Mercedes in fata.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fkvm23



Data înscrierii: 27/Noi/2021
Ultima vizita: 25/Mar/2024
Mesaje: 64
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Joi 15 Sep 2022 18:45:19    Titlul subiectului: 214291

De 37 nu mă mir deloc, de obicei circula 982, un autobuz Setra școlar pe acea linie.

986 circula pe M39 astăzi. Se pare că aceste autobuze înlocuiesc învechitele Renault Ares retrase anul acesta.

_________________
"Oare când au fost ultimele (insert autobuz casat de mai mult de 5 ani) casate?"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
BusFan



Data înscrierii: 18/Iul/2012
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 318
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 16 Sep 2022 01:56:01    Titlul subiectului: 214294

Aș intui că 988 va deveni titular fie pe M12 (Vâlcele), fie pe M52 (Gilău / Someșul Rece - Uzină, unde momentan circulă cu preponderență Hess-ul 571 și Setra 977 simultan).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
darius 23



Data înscrierii: 25/Iul/2011
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 745
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 16 Sep 2022 04:39:20    Titlul subiectului: 214295

Ieri, cel puțin de dimineață, a fost 978 pe m12.
_________________
Galeria foto personala cu vehicule de transport public din tara: https://www.facebook.com/vehiculetransportro/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
macicasan



Data înscrierii: 09/Apr/2008
Ultima vizita: 27/Feb/2024
Mesaje: 302
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 19 Sep 2022 21:04:09    Titlul subiectului: 214316

Este ridicol si rusinos ca dupa 18 ani de achizitionat vehicule accesibile(cu podea joasa & rampa) sa revenim la trecut, avand autobuze noi(si diesel) cu 3 trepte inalte la urcare, imposibil de folosit de persoane cu dizabilitati locomotorii sau o mama cu carucior. Si pe rutele metropolitane, si prin satele invecinate, si pe curse speciale exista oameni cu dizabilitati, cu carucior sau pur si simplu in varsta, pt care 4 trepte la imbarcare/debarcare nu-s facile.
Argumentul inlocuirii unor autobuze vechi, fara podea joasa, cu autobuze noi, fara podea joasa, este noaptea mintii in forma profunda. Bine ca respectivul nu isi dorea si autobuze noi euro II, eventual autobuze noi produse in 1994.
Lipsa de viziune in materie de transport public ne aduce la un primitivism atroce, achizitionand (cu ajutorul universitatii si a 'specialistilor' de acolo) vehicule cu specificatii demne de 1990. Dupa aceste 3 autobuze neaccesibile urmeaza, se pare, inca 3 noi microbuze neaccesibile diesel, asta in timp ce din 5 midibusuri MAN (accesibile) se foloseste zilnic unul singur.

_________________
www.macicasanul.com
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1026
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 19 Sep 2022 21:16:34    Titlul subiectului: 214317

Păi cum...spuneau că au cumpărat microbuze diesel, că nu se făceau la ora licitației electrice. Acum că se fac electrice, bănuiesc că nu mai au bani?!? Very Happy

Păi tu spui că se fac licitații demne de anii 1990. Dar este cineva de la conducerea CTP mai tânăr de 60 de ani, ca să aibă viziune nouă. Discutăm de o companie de transport care anunță schimbările de traseu pe foi A4 și pe site-ul propriu... Smile)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
macicasan



Data înscrierii: 09/Apr/2008
Ultima vizita: 27/Feb/2024
Mesaje: 302
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 19 Sep 2022 21:27:32    Titlul subiectului: 214319

Caietele de sarcini pentru mijloace de transport le pregateste UTCN & primaria municipiului, CTP are rol consultativ. Nu-s sigur ca in primarie & UTCN exista, insa, "viziune nouă" sau macar in ton cu secolul in care traim & bunele practici in domeniul transportului public, altfel n-ar fi cerut vreodata autobuze cu podea inalta, neaccesibile, in anul 2022.

Insa o problema reala e si cu comunitatea de pseudopasionati, cum e baiatul asta care spune ca autobuzele ar avea rampa cand n-au si nu s-a cerut(el nedocumentandu-se inainte de a scrie), respectiv ca e ok ca au podea inalta si 4 trepte ca si cele de 20 de ani pe care le inlocuiesc aveau podea inalta si 4 trepte. Totodata el sustine ca e ok ca-s neaccesibile, fiind luate pentru curse interurbane(M-uri, desi deja au prestat si pe 20/46L), insa si in periferii, sate invecinate & zona metropolitana exista mame cu carucioare si oameni in varsta sau cu dizabiliati in timp ce autobuze cu podea joasa se produc de peste 2 decenii.



staicu.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  33.89 kb
 Vizualizat:  de 3848 ori

staicu.jpg



_________________
www.macicasanul.com
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1026
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 20 Sep 2022 08:06:05    Titlul subiectului: 214322

Sigur noi suntem problema reală din cauza căruia nu se dezvoltă transportul în comun din România și Cluj-Napoca. Very Happy

Probabil că cei de la primărie și utcn stau pe aici și citesc ce scriem noi, niște needucați în ale transportului, în loc să vă asculte pe voi specialiștii. Probabil așa se fac caietele pentru licitații.

Exact cum ai spus și tu, noi suntem doar niște pasionați, iar punctul nostru de vedere este personal, nu înseamnă că este greșit fiindcă nu este în acord cu teoriile tale și trebuie respectat în această măsură. Băiatul acesta își exprimă punctul de vedere, care nu este obligatoriu să fie documentat sau să citești un caiet de sarcini întreg pentru a îți exprima o convingere/idee. Punctul meu de vedere rămâne neschimbat, astfel de autobuze sunt folosite peste tot în Europa pentru transport metropolitan și îți readuc aminte că nu există în multe orașe din Europa o flotă 100% accesibilă pentru persoanele cu dizabilități în orașe și zona metropolitană. Deci Cluj-Napoca nu este o excepție.

Nu este prima oară când tratezi pasionații acestui forum cu superioritate. Te rog să te cobori la nivelul nostru, fiindcă noi avem alte meserii în timpul zilei, iar aici ne unește doar pasiunea pentru mijloacele de transport. Nu suntem specialiști ca tine, nu ne dorim, avem doar cunoștințe de bază, iar chiar dacă punctul nostru de vedere este în dezacord cu tine trebuie respectat. Dacă transportul în comun trebuie să evolueze, atunci e de datoria voastră, a specialiștilor. Nouă ne rămân doar căile legale pentru a sesiza eventualele nereguli la autorități.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
BusFan



Data înscrierii: 18/Iul/2012
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 318
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 21 Sep 2022 10:53:21    Titlul subiectului: 214338

Citat:
Aș intui că 988 va deveni titular fie pe M12 (Vâlcele), fie pe M52 (Gilău / Someșul Rece - Uzină, unde momentan circulă cu preponderență Hess-ul 571 și Setra 977 simultan).


Așa cum am intuit în mesajul precedent, #988 a devenit titular pe M52 (Bucium - Gilău / Uzina Electrică), alături de Setra #977.

Dezavantajul este că autobuzele de pe M52, deși sunt noi, fac în timpul zilei curse pe M51 (Bucium - Gilău / Peco), M21 (Bucium - Florești / Cetate), M22 (Bucium - Florești / Șesul de Sus) și uneori chiar și 9 (Bucium - Piața Gării).
Acest lucru nu este ideal, deoarece pe aceste linii e nevoie de autobuze cu mobilitate ridicată, low-floor, fiind foarte circulate și cu foarte multe stații (M51 are 17 stații pe distanța de 15km).

Atașate poze cu #988 azi, pe linia M51. În general, pe M51 circulă autobuze articulate de la Coloana 6 (Metropolitană) și Coloana 2 (Grigorescu) și, mai rar, autobuze scurte de la Coloana 6 (Metropolitană).



IMG_2907.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.27 MB
 Vizualizat:  de 3731 ori

IMG_2907.jpg



IMG_2910.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  787.41 kb
 Vizualizat:  de 3731 ori

IMG_2910.jpg



IMG_2917.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  802.88 kb
 Vizualizat:  de 3731 ori

IMG_2917.jpg



IMG_2925.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  477.02 kb
 Vizualizat:  de 3731 ori

IMG_2925.jpg



IMG_2926.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  629.22 kb
 Vizualizat:  de 3731 ori

IMG_2926.jpg



IMG_2932.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  654.13 kb
 Vizualizat:  de 3731 ori

IMG_2932.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1271
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 24 Oct 2022 01:13:35    Titlul subiectului: 214475

Modelul asta pare o veriga lipsa intre autobuz si autocar, glumind mai mult Smile.

In catalogul de pe site-ul celor de la Mercedes-Benz figureaza ca autobuz interurban cu o varietate de aplicatii, "de la rute interurbane la excursii".

E un model inedit, dupa cum sustin cei de la Mercedes.

Explicatia arata cam asa:

Citat:
Combină atât de multe avantaje– inclusiv prețul și performanța.

Noul Intouro de la Mercedes-Benz este sinonimul eficienței și își demonstrează încă o dată poziția de pionerat, fiind un autobuz interurban versatil, fiabil, disponibil la un cost corect.

Intouro este potrivit pentru o multitudine de utilizări. Suplimentar față de serviciile de transport interurbane, poate fi folosit pentru transferuri sau transportul angajaților și chiar ca autobuz școlar. Datorită noilor funcționalități, noul Intouro este potrivit chiar pentru excursii și călătorii scurte.


Varietate de utilizări.

De la rute interurbane la excursii.

Companiile pot folosi noul Intouro pentru două scopuri: în timpul săptămânii pentru servicii de transport programate, iar la sfârșit de săptămână pentru excursii confortabile și călătorii de o zi. Prin urmare, Intouro țintește mai multe nevoi. Se potrivește pentru licitațiile unde nu sunt solicitate autobuze interurbane cu podea joasă, ca autobuz școlar, pentru transportul angajaților, dar și pentru alte scopuri. Astfel, Intouro se adresează atât operatorilor de flote publice, cât și companiilor private. Prin urmare, este candidatul ideal pentru o gamă largă de utilizări.


https://www.mercedes-benz-bus.com/ro_RO/models/intouro.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1271
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 24 Oct 2022 01:23:37    Titlul subiectului: 214476

Dupa cum spun si producatorii, acesta e conceput pentru ocazii mai speciale, nu neaparat pentru utilizarea zilnica in oras sau pentru a transporta calatorii zilnic cu el (chiar si pe rute metropolitane)... Acum, ma gandesc ca aceste 3 autobuze/autocare (ce or fi ele), ar putea fi achizitionate si pentru ocazii mai speciale, sa fie un fel de autocare ale companiei... Vom vedea, de exemplu, cand vor fi diferite evenimente prin Cluj, cu anumite oficialitati, ca s-ar putea sa fie de mare folos... E un concept nou acest Intouro. Nu e conceput nici ca autobuz, nici ca autocar...

Personal, nu le-as folosi zilnic prin oras, avand podea inaltata.
Ele nu sunt concepute pentru uz urban.
Asa imi explic faptul ca au achizitionat numai 3 bucarti...
Mai mult pe post de "Autocare noi, performante, pentru CTP si alte ocazii speciale".
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1271
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 24 Oct 2022 01:42:27    Titlul subiectului: 214477

Aici si pozele din prezentarea Noului Intouro... Personal, imi place modelul, il consider ideal pentru ocazii mai deosebite.

Este echipat, totodata, cu Active Brake Assist 5 (ABA 5) (primul sistem de asistență la frânarea de urgență pentru autobuze și autocare care poate reacționa la pietoni cu frânare de urgență). Si multe alte sisteme moderne de control si siguranta. Le vedem pe site.

https://www.mercedes-benz-bus.com/ro_RO/models/intouro/safety.html

Cei de la Mercedes sunt inovatori in foarte multe privinte... Sa speram ca vor utilizate in scopul in care au fos concepute.

Citat:

Siguranță și anticipare.
Conceptul integral de siguranță de la Mercedes-Benz.

Standardele de siguranță de ultimă generație reprezintă prioritatea Mercedes-Benz în producția de autobuze și autocare – nu a fost doar o coincidență faptul că sistemul de frânare antiblocare (ABS) a fost instalat pentru prima dată într-un vehicul cu stea. Sistemele noi și îmbunătățite de siguranță garantează în permanență o protecție optimă pentru șoferi, pasageri și alți participanți la trafic. Pentru a vă asigura că sunteți în siguranță și protejați, autobuzele și autocarele noastre au întotdeauna la bord cele mai noi tehnologii revoluționare.


Premieră mondială pentru noul Intouro: Active Brake Assist 5.
Siguranța este prioritatea noastră.

Șoferul poate dezactiva oricând Active Brake Assist, dar generația a cincea, la fel ca și a patra, este atât de sofisticată din punct de vedere tehnic și atât de bine realizată încât această procedură face sens doar în cazuri excepționale.

Programul electronic de stabilitate (ESP®).

Programul electronic de stabilitate reduce semnificativ riscul derapării, de exemplu, contracarând direcția vehiculului prin frânarea țintită a roților individuale.

Asistentul de menținere a benzii (SPA).

Asistentul de menținere a benzii (SPA) detectează când vehiculul părăsește neintenționat o bandă marcată. Dacă traversează marcajele, șoferul este avertizat printr-o vibrație clară în scaun.

Active Brake Assist 5 (ABA 5).

Premiera mondială a noului Intouro: Active Brake Assist 5 este primul sistem de asistență la frânarea de urgență pentru autobuze și autocare care poate reacționa la pietoni cu frânare de urgență.

Asistență electronică la frânare (BAS).

Prin compararea constantă a datelor, sistemul electronic de asistență la frânare detectează imediat dacă viteza la care este apăsată pedala de frână depășește brusc nivelul obișnuit și, în astfel de situații, crește automat puterea maximă de frânare în câteva fracțiuni de secundă. Acest lucru scurtează semnificativ distanța de oprire a autobuzului.

Sideguard Assist.

Sideguard Assist, sistemul de asistență la virare, crește considerabil siguranța celor mai vulnerabili participanți la trafic, în special în orașe, deoarece sprijină șoferul în detectarea în timp util a situațiilor critice ce necesită oprire. Sistemul funcționează în mai multe etape: în prima etapă informează șoferul, în a doua etapă emite un avertisment suplimentar.

Faruri bi-xenon.

Comparativ cu farurile cu halogen, farurile bi-xenon înseamnă o iluminare mai bună a suprafeței drumului, cu un consum mai mic de energie și o durată de viață mai lungă.

Senzor de ploaie.

Senzorul de ploaie și iluminatul automat sunt sisteme de asistare care activează funcții automate prin intermediul unui sistem de senzori și scutesc conducătorul de sarcinile de rutină.

Ștergătoarele de parbriz AquaBlade®.

Ștergătoarele de parbriz AquaBlade® asigură vizibilitate optimă în orice moment și, datorită designului lor ergonomic, reduc la minimum zgomotul și consumul de combustibil.



Mercedes Intouro Face - Copy.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  102.04 kb
 Vizualizat:  de 3514 ori

Mercedes Intouro Face - Copy.jpg



Mercedes Intouro Back - Copy.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  76.33 kb
 Vizualizat:  de 3514 ori

Mercedes Intouro Back - Copy.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei105



Data înscrierii: 03/Iun/2016
Ultima vizita: 24/Mar/2024
Mesaje: 442
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mie 26 Oct 2022 21:39:24    Titlul subiectului: 214508

Citat:
E un concept nou acest Intouro. Nu e conceput nici ca autobuz, nici ca autocar...

Nu e chiar așa de nou. Renault Ares e cam aceeași chestie, doar că mult mai vechi, și cu siguranță ar mai fi exemple și mai vechi care nu îmi vin în momentul de față

Citat:
consider ideal pentru ocazii mai deosebite.

Sunt, deci, complet inutile pentru Compania de Transport Public care operează curse regulate în (și în apropierea) Clujului...

Faptul că s-au achiziționat 3 autobuze lipsite de orice fel de accesibilitate pentru persoanele cu handicap este dezamăgitor, mai ales având în vedere că toate vehiculele achiziționate în ultimii aproape 20 de ani au fost accesibile, cu câteva excepții precum microbuzele Iveco Daily.

Nu înțeleg de ce nu s-au putut lua încă 3 autobuze cu podea coborâtă (dacă tot era o presupusă nevoie de autobuze...), sau pe traseele pe care circulă acestea nu au voie să călătorească persoanele cu handicap sau cei cu cărucioare? Unicul avantaj al acestui tip de autobuz cu podea complet ridicată este spațiul de sub podea care ar putea fi folosit pentru bagaje, dar care este inutil pentru genul de curse pe care le operează CTP. În rest, puteau fi lejer 3 autobuze de genul Setrelor, sau chiar autobuze 100% urbane, ca să dispară Setrele de pe traseele 100% urbane unde nu își au locul cu ergonomia lor interioară dedicată traseelor mai lungi.

Pe deasupra, mai sunt și Diesel (adică deși Clujul se tot laudă cum va avea transport public 100% electric, se tot cumpără autobuze Diesel). Bine că sunt doar 3. Era și mai bine dacă nu era niciunul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Dum 29 Ian 2023 23:39:54    Titlul subiectului: 215513

1. 986 pe strada Horea pe linia M39 , 25.11.22.
2. 986 vazut de pe peronul garii dupa finalizarea unei curse pe M38/M39 , 26.12.22.
3. 986 in pauza in Piata Garii vechi , 26.12.22



CTPCj 986,1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  472.83 kb
 Vizualizat:  de 2541 ori

CTPCj 986,1.jpg



CTPCj 986,2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.25 MB
 Vizualizat:  de 2541 ori

CTPCj 986,2.jpg



CTPCj 986,3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.92 MB
 Vizualizat:  de 2541 ori

CTPCj 986,3.jpg



_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community