Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri si articole de presa privind transportul aerian
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Avioane
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Dec/2018
Mesaje: 7027
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 15 Mai 2018 22:46:18    Titlul subiectului: 194883

Tot cu ATR-uri pe rutele spre Moldova ?
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 12/Dec/2018
Mesaje: 570
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 16 Noi 2018 03:07:43    Titlul subiectului: 197225

Peripețiile zborului AF116 operat de Air France pe ruta Paris – Shanghai via Irkutsk

https://airlinestravel.ro/peripetiile-zborului-af116-operat-de-air-france-pe-ruta-paris-shanghai-via-irkutsk.html

[quote]Peripețiile zborului AF116 operat de Air France pe ruta Paris – Shanghai via Irkutsk

Pe 10 noiembrie, pasagerii zborului AF116, de pe ruta Paris - Shanghai, au simțit gerul siberian. Aeronava Boeing 777-300ER (F-GSQC) Air France a fost nevoită să aterizeze la Irkutsk după ce piloții au raportat fum în cockpit.

Pe 10 noiembrie 2018, pasagerii zborului AF116 s-au îmbarcat cu gândul că vor ateriza în Shanghai pe 11 noiembrie, seara, după aproximativ 11 ore de zbor. Zborul era operat Air France pe ruta Paris – Shanghai. Însă ghinionul face ca cei 282 de pasageri și 16 membri ai echipajului să-și petreacă 3 zile la Irkutsk, simțind gerul siberian la -20 de grade pe timp de noapte. Cum s-a întâmplat?

Zborul AF116 (Paris – Shanghai) a fost operat cu aeronava Boeing 777-300ER (F-GSQC) Air France. Totul a decurs normal până deasupra Rusiei, când piloții au raportat fum în cabină, mai exact în zona de odihnă a echipajului, și au solicitat aterizare în regim de urgență. Astfel, avionul a fost adus la sol în deplină siguranță la Irkutsk, un oraș cu peste 500000 de locuitori de pe traseul Transsiberian.

Evident că această deviere de la traseu nu a fost primită cu prea mult entuziasm de pasageri. Unii dintre ei au declarat pe rețelele sociale că totul a fost un haos, autoritățile locale le-au luat pașapoartele, iar accesul la bagaje a fost îngreunat.

Într-un final, pasagerii au fost asistați și au primit cazare la 2 hoteluri desemnate de autoritățile locale. În plus, o echipă Air France cu sediul la Moscova a fost trimisă la fața locului pentru a coordona situația.

Pentru că problema tehnică a necesitat timp îndelungat de remediere, Air France a decis să trimită aeronava Boeing 777-300ER (F-GSQB) cu misiunea de a preluat pasagerii din Irkutsk și să-i transporte spre destinația finală, Shanghai.



Ghinionul face ca și a doua aeronavă trimisă, care a aterizat la Irkutsk, să aibă o defecțiune tehnică din cauza gerului. Sistemul hidraulic a înghețat, făcând imposibil de operat zborul spre Shanghai.


Și astfel, Air France a trimis a 3-a aeronavă, de data aceasta cu noroc. A fost vorba de aeronava Boeing 777-300ER (F-GZNE) (SkyTeam Livery). Aceasta a aterizat în dimineața zilei pe 14 noiembrie, a preluat pasagerii și și-a continuat zborul spre Shanghai.

Într-un final, miercuri seara, pasagerii au ajuns la destinație. Probabil această peripeție nu va fi uitată prea curând de cei aproximativ 300 de oameni. Oficialii Air France regretă cele întâmplate și își cer scuze față de pasageri.

Departamentul comercial al companiei Air France a contactat clienții de pe acest zbor pentru a le propune măsuri comerciale adecvate. Evident că siguranța pasagerilor și a echipajului este pe primul loc pentru companiile aeriene.

Noi nu punem la îndoială modul în care Air France are grijă de flota sa, dar este o situație de analizat. Boeing 777-300ER este recunoscut ca fiind un avion sigur, fiabil, poate unul dintre cele mai frumoase dintre toate cele comerciale.



4241_1542330463.jpg_179.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  45.28 kb
 Vizualizat:  de 319 ori

4241_1542330463.jpg_179.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 12/Dec/2018
Mesaje: 570
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 16 Noi 2018 03:12:24    Titlul subiectului: 197226

Chetă pentru cumpărarea unei piese de avion pe un zbor LOT Polish Airlines

https://airlinestravel.ro/cheta-pentru-cumpararea-unei-piese-de-avion-pe-un-zbor-lot-polish-airlines.html

Citat:
Pe 12 noiembrie, pasagerii zborului LO92 (Beijing - Varșovia) au fost rugați să ”doneze” pentru a putea fi cumpărată o piesă la avionul Boeing 787 Dreamliner. Acesta a avut probleme cu o pompă hidraulică.

Pe 12 noiembrie, o situația neobișnuită a avut loc la bordul zborului LO92, de pe ruta Beijing – Varșovia. Mai exact, pasagerii au fost rugați de un reprezentant LOT să doneze bani pentru a fi cumpărată pompa hidraulică necesară pentru repararea aeronavei Boeing 787 Dreamliner.

Piloții au depistat probleme la pompa hidraulică în timpul unui control de rutină, care se face în mod frecvent înainte de zbor. Aeronava Boeing 787 Dreamliner (SP-LRH) trebuia să decoleze din Beijing spre Varșovia, doar că fără această piesă zborul nu putea fi operat.
Chetă pentru cumpărarea unei piese de avion

Pentru a grăbi lucrurile, un oficial LOT a luat decizia de a solicita pasagerilor să facă o chetă, fiind vorba de doar 320$. 4 pasageri au fost de acord să contribuie și astfel cei 249 de pasageri aflați la bord au putut călători spre capitala Poloniei. Chiar și așa, aeronava a decolat cu o întârziere de 10 ore.

La destinație, banii au fost returnați celor 4 pasageri generoși Smile. Totodată, oficialii LOT Polish Airlines și-au cerut scuze pentru această situație și le va oferi celor 4 un bonus în bilete de avion.

Conform celor declarate de oficialii LOT Polish Airlines, un angajat Boeing a solicitat plata numerar pentru a remedia problema aeronavei, iar reprezentantul LOT a luat decizia de a strânge fondurile cu ajutorul pasagerilor.

Adrian Kubicki, purtătorul de cuvânt LOT, a menționat că reprezentantul LOT a luat o decizie pripită, încălcând politica companiei. În mod normal, reprezentanții LOT au carduri și bani cash pentru astfel de situații.

Trecând peste absurdul situației, astfel de cazuri au fost înregistrate și la alte companii aeriene. Însă circumstanțele au fost cu totul altele. Spre exemplu, vă reamintim de cazul înregistrat pe 15 august 2012. Este vorba de un zbor operat pe ruta Paris – Beirut, care a fost deviat în Cipru pentru că la aeroportul din Beirut erau proteste violente.

Cu toate acestea, pentru alimentarea cu combustibil, avionul trebuia să aterizeze în Damas, Siria, care era în război la vremea respectivă. Tranzacțiile cu cardul nu erau garantate din cauza sancțiunilor internaționale. Echipajul de cabină a făcut cheta, solicitând bani pasagerilor, pentru a plăti combustibilul.



Boeing-787-Dreamliner-SP-LRH-750x430.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  10.6 kb
 Vizualizat:  de 318 ori

Boeing-787-Dreamliner-SP-LRH-750x430.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 12/Dec/2018
Mesaje: 570
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 19 Noi 2018 01:18:30    Titlul subiectului: 197270

Ar fi o idee si pentru Centenarul Romaniei.

https://airlinestravel.ro/airbus-a220-300-airbaltic-vopsit-in-livery-special-de-centenarul-letoniei.html

Airbus A220-300 airBaltic vopsit în livery special de Centenarul Letoniei

Citat:
Airbus A220-300 airBaltic vopsit în livery special de Centenarul Letoniei
Pe 9 noiembrie, airBaltic a dezvăluit un cadou de Centenarul Letoniei. A prezentat aeronava Airbus A220-300 (YL-CSL) într-un livery special de centenar.

Pe 9 noiembrie, într-un cadru festiv, airBaltic a prezentat aeronava Airbus A220-300 (YL-CSL) într-un livery special de Centenarul Letoniei. Este pentru prima dată în istoria companiei airBaltic ca o aeronavă să fie pictată cu drapelul leton.
Airbus A220-300 airBaltic – Centenarul Letoniei

Pentru a crea această operă de artă, 15 pictori profesioniști au lucrat 1 000 de ore. În total, 250 de litri de vopsea au fost necesari pentru acoperirea aeronavei cu un strat gros de 120 microni sau 0,12 mm.

Astăzi, 18 noiembrie 2018, este data la care letonienii sărbătoresc 100 de ani de la apariția statului Letonia. Momentul a fost marcat prin festivaluri și parade militare, dar și printr-un zbor de excepție al aeronavei Airbus A220-300 (YL-CSL) în compania unor avioane militare.

airBaltic zboară spre 70 de destinații din Riga, Tallinn și Vilnius, oferind cea mai mare varietate de destinații și legături convenabile prin Riga către rețeaua sa din Europa, Scandinavia, CSI și Orientul Mijlociu.

Pentru vara anului 2019, airBaltic a introdus trei destinații noi din Tallinn: Malaga, Bruxelles și Copenhaga. Tot pentru vara anului viitor, airBaltic a pregătit zboruri din Riga spre Stuttgart și Lviv.



A220-300-airbaltic-centenar-letonia.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  16.08 kb
 Vizualizat:  de 294 ori

A220-300-airbaltic-centenar-letonia.jpg



A220-300-airbaltic-livery-centenar-letonia-1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  16.64 kb
 Vizualizat:  de 294 ori

A220-300-airbaltic-livery-centenar-letonia-1.jpg



A220-300-airbaltic-livery-centenar-letonia.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  30.86 kb
 Vizualizat:  de 294 ori

A220-300-airbaltic-livery-centenar-letonia.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 12/Dec/2018
Mesaje: 570
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Dum 09 Dec 2018 23:05:27    Titlul subiectului: 197622

Cel mai mare avion din lume a trecut cu bine de testele de pistă

http://e-general.ro/cel-mai-mare-avion-din-lume-a-trecut-cu-bine-de-testele-de-pista/?fbclid=IwAR1uIoILEnagQGpma0Lkt0J4z5zjH-xJl7jVd-rPBgUAsrRX6J_YRFkMavI

Citat:
Cel mai mare avion din lume, gigantul Stratolaunch, conceput de compania Stratolaunch Systems pentru a plasa sateliții pe orbită, a efectuat, zilele acestea, teste de pistă.
Paul Allen, cofondator Microsoft, unul dintre liderii de proiect, a dat publicității imaginile cu manevrele făcute de aeronava gigant. Pentru a testa motoarele și sistemele la bord, aeronava s-a deplasat în repetate rânduri pe pista, cu viteze de până la 74 km pe oră. Stratolaunch este proiectat pe un fuselaje dublu, cu o garnitură centrală care primește încărcătura care trebuie transportată. Cele două fuselaje au o lungime de 72,5 metri fiecare. Aeronava are o lățime de 117 metri, în timp ce Airbus A380 are mai puțin de 80 de metri. Stratolaunch ajunge la 15 metri deasupra solului în partea de sus a cozii sale verticale. Rezervoarele sale pot conține 113 tone de combustibil.

Avionul, cu 28 de roți, cântărește 226,7 tone gol și poate transporta o sarcină utilă de aproximativ 250 de tone. Prima sa apariție publică a avut loc vara trecută în deșertul Mojave. Giganul are șase motoare de Boeing 747, iar autonomia sa de zbor este de 3704 kilometri. Scopul construirii acestui avion a fost de a lansa rachetele din zbor și nu de pe platforme special create la sol, care necesita mult combustibil și implică multe riscuri. Primul zbor demonstrativ ar putea avea loc în 2019. Cu o anvergură a aripilor de 117 metri, Stratolaunch va putea ateriza pe foarte puține aeroporturi din lume, asta deoarece pistele standard măsoară 2,4 km, în timp ce gigantul avion va avea nevoie de o pistă de cel puțin 3,6 kilometri.
Pentru a fi lansate, rachetele vor fi atașate între cele două părți ale aeronavei gigantice. Structura neobișnuită a avionului este menită să-i confere stabilitate, în zbor, la momentul lansării rachetelor. La o altitudine de aproximativ 10,6 km, racheta va fi eliberată. Ea se va detașa, continuânu-și drumul, pe cont propriu, până la altitudinea la care sateliții trebuie să fie plasați pe orbită. Compania Stratolaunch apreciază că lansarea rachetelor cu ajutorul unui asemenea mastodont zburător este o modalitate mai ieftină și foarte eficientă de a amplasa sateliții pe orbită, comparativ cu lansarea verticală, ce poate fi extraordinar de costisitoare. Sateliții care vor fi lansați cu ajutorul noii aeronave vor înlesni furnizarea de servicii de internet pe tot globul și vor înlesni comunicațiile.



Stratolaunch.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  30.94 kb
 Vizualizat:  de 53 ori

Stratolaunch.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Avioane Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community