Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuz care functioneaza cu energie solara

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tehnologii noi in transportul public
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1271
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 27 Noi 2017 21:56:36    Titlul subiectului: Autobuz care functioneaza cu energie solara 192567

"Africa nu inseamna numai razboi si foame: Tara care a lansat autobuzul solar"

Poate unii dintre voi ati citit despre asta. Eu am aflat navigand pe internet, si ma uimeste ideea, dar si faptul ca s-a creat in Africa, unde stim cu totii cata saracie este.

Idee buna, in conditiile in care Uganda beneficiaza mult de energie solara, iar oamenii nu prea au ce munci...

http://www.ziare.com/mediu/energie-solara/africa-nu-inseamna-numai-razboi-si-foame-tara-care-a-lansat-autobuzul-solar-foto-1406949


Citat:
Un autobuz care functioneaza cu energie solara a fost testat in public pentru prima data pe continentul african.

Prototipul Kayoola a fost realizat de compania Kiira Motors si a fost dezvaluit in Uganda.

Autobuzul este dotat cu doua baterii: una electrica, ce asigura parcurgerea unei distante de 80 de kilometri, iar cea de-a doua este alimentata de panourile solare aflate pe acoperis, care adauga 12 km la autonomie, transmite New Vision.

Seful Kiira Motors, Paul Issac Musasizi, a transmis ca este surprins de reactiile pozitive pe care le-a avut acest test drive.

Ai nevoie de un credit si nu ai timp sa mergi la banca? Incearca adevaratul credit online de la Libra Internet Bank, prin care poti obtine pana la 20.000 de lei, cu o dobanda avantajoasa (DAE 10,94%). Ai banii in cont in doar cateva minute si nu faci niciun drum la banca. Afla mai multe!

Si, intr-adevar, oamenii care au asistat la demonstratie au fost incantati de ideea ca o companie din Uganda e capabila sa produca un astfel de vehicul.

Viitorul transportului in comun: Tara europeana care a testat autobuzul fara sofer (Video)

Prin acest proiect, Musasizi spera sa-si ajute tara sa devina un important centru pentru industria auto a regiunii, arata BBC News.

De asemenea, el spera sa angajeze mai mult de 7.000 de oameni pana in 2018, care sa lucreze la productia autobuzului Kayoola.

Insa seful Kiira Motors e nevoit sa atraga in proiect mai multe companii straine, care fabrica unele componente.

Razboi in Libia: Prima zi

Africa, un continent flamand care i-ar putea hrani pe altii

Kayoola are 35 de locuri si va fi destinat rutelor urbane. Daca va convinge investitorii sa se implice in productia in serie a vehiculului, atunci fiecare autobuz va costa 58.000 de dolari - un pret competitiv, in opinia lui Musasizi.

Kiira Motors a realizat prototipul cu ajutorul specialistilor de la Makerere University, care detin o parte din actiunile companiei si care beneficiaza de finantare de la guvern.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1271
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 27 Noi 2017 22:09:05    Titlul subiectului: 192569

KAYOOLA este compania care a dat nastere acestui autobuz.

Designul e ok, din punctul meu de vedere, insa geamurile laterale mergeau un pic rotunjite, sa se incadreze mai ok in autobuzul plin de curbe. Insa ideea este de laudat, ca micile probleme de design le pot rezolva pe parcurs.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1271
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 27 Noi 2017 22:12:12    Titlul subiectului: 192570

Ma bucur pentru ei ca se ridica "din propria cenusa". Este un mare progres!

http://kiiramotors.com/vehicles/kayoola-solar-bus/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 945
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Dum 03 Dec 2017 20:46:42    Titlul subiectului: 192632

Bine ca fac ceva pozitiv, insa autobuz solar e doar un "gimick". Energia colectata de panouri solare este infima. Poate e suficient pentru iluminat, si POATE pentru aer conditionat, dar nu cred ca are.

In state am vazut case cu panouri solare, dar ele nu sunt bune decat daca consumul de curent e mic, cu becuri cu LED, cu frigidere ultra eficiente (extrem de scumpe). Insa daca ai un calculator mai performant, incepi sa sugi curent de la retea. Sau daca ai curte cu panouri multe.

Au facut asta ca sa ajunga la stiri, si pe drept, bravo lor, ca e vorba de marketing acum.

Ce e trist, ca Rocar nu exista, insa in Africa se fac autobuze autohtone. Insa nu stiu dece dar am impresia ca ori va da faliment in curand, ori va deveni fabrica Irisbus sau MB.

_________________
https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1271
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Dum 03 Dec 2017 23:23:49    Titlul subiectului: 192640

Este o mica încercare de ridicare a africanilor, foarte binevenita.
Cred ca panourile solare sunt conectate la baterii, acumulând astfel energie pe parcursul funcționarii, prelungind durata funcționarii autobuzului. Poate nu este semnificativa, dar ajuta în menținerea autonomiei vehiculului, în cazul în care nu se încarcă bine la stația electrica, sau din diverse motive, se creaza pierderi de energie.

Ar mai fi o posibilitate, ca panourile solare sa fie strict folosite pentru iluminare, climatizare și alte briz-brizuri care necesita un consum mai mic de energie. Deci un circuit separat, care sa nu influențeze motorul, alimentat strict din bateria care se încarcă separat, la stația de alimentare.

Ideea este foarte buna în condițiile în care acolo soarele este aproape nelipsit de pe cer.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tehnologii noi in transportul public Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Nu puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community