Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Credeti ca RATB ca firma pe actiuni va fi benefica? |
Da |
|
37% |
[ 9 ] |
Nu |
|
62% |
[ 15 ] |
|
Voturi totale : 24 |
|
Autor |
Mesaj |
Acier
Data înscrierii: 15/Feb/2006 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 367 Locație: Bucuresti 3 - Vitan
|
|
Sus |
|
|
Rocar
Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1325 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Lun 19 Feb 2018 12:23:17 Titlul subiectului: |
193641 |
|
O simpla formalitate sta în calea bunului mers al lucrurilor? Interesant, oricum, dar sa avem încredere ca după aceasta reorganizare, mai mult de forma a RATB-ului, se vor putea face noi achiziții, fără atâtea probleme de toate felurile? Fără probleme legate de accesarea de fonduri, licitații amânate la nesfârșit, compromisuri în mentenanță șamd?
|
|
Sus |
|
|
bucsan
Data înscrierii: 14/Noi/2009 Ultima vizita: 21/Mar/2024 Mesaje: 138 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 19 Feb 2018 16:30:24 Titlul subiectului: |
193645 |
|
STB câștigă prima licitație. E în Firea lucrurilor...
Descriere: |
|
Descărcare |
Nume fișier: |
07_Kent_C_tech_brochure_EN.pdf |
Mărime fișier: |
681.96 kb |
Descărcat: |
de 363 ori |
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 27 Feb 2018 14:58:00 Titlul subiectului: |
193754 |
|
Problemele financiare ale RATB au drept cauza Primaria Capitalei, care nu au achitat la timp subventiile (timp de mai multi ani).
Daca va fi transformata in societate comeriala va fi mai bine ?
Eu nu prea cred.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Mar 27 Feb 2018 20:12:58 Titlul subiectului: |
193769 |
|
Nu e deja transformata?
Tranzitia de la ITB la RATB (ca imagine, sigle) s-a facut cam intr-un an de zile, pana au intrat toate vehiculele la RK. IK260 si Saviemurile primit de la inceput noua sigla, pe celelalte a aparut la "ingalbenirea" ulterioara.
In cat timp ex-RATB o sa schimbe sigla?
Deocamdata un prim calup de sigle noi (alte foste regii din tara fie au schimbat complet sigla fie doar acronimul pastrand logoul - la Ploiesti, Cluj)
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
253.57 kb |
Vizualizat: |
de 17933 ori |
|
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Sâm 19 Mai 2018 23:05:35 Titlul subiectului: Schimbare RATB in STB S.A. |
194944 |
|
Ce se stie despre aceasta schimbare? Nu am gasit decat un articol pe Adevarul.ro si nu stiu cat sa cred din ce zic ei.
Ce ma ingrijoreaza, este esecul a multor societati pe actiuni, fost de stat care astazi nu mai exista. Ce-i drept, firmele de transport exista inca, si vor exista, desi unele nu o duc bine de tot.
Ins RATB nu este doar firma de transport este si producator. Ce se va intampla cu URAC? Va fi afectat? Sau poate nu va fi nevoit sa aiba licitatii cand e vorba de vehicule noi, ca nu va mai avea director, ci CEO?
Sunt curios la nivel de afacere ce efecte ar avea, in toate laturile RATBului asa o schimbare.
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 20 Mai 2018 14:49:06 Titlul subiectului: |
194946 |
|
Rechinii imobiliari ravnesc la terenurile RATB-ului, unele aflate in zone scumpe. Probabil asta se urmareste in transformarea RATB in societate pe actiuni.
Banii vin tot de la primarie. RATB nu poate supravietui doar din banii de pe incasari.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Acier
Data înscrierii: 15/Feb/2006 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 367 Locație: Bucuresti 3 - Vitan
|
Trimis: Lun 21 Mai 2018 19:58:41 Titlul subiectului: |
194953 |
|
Actualmente RATB detine monopolul transportului public in Bucuresti. Transformarea sa in societate pe actiuni a fost impusa de UE tocmai pentru a permite accesul operatorilor straini, este o piata libera si astfel s-ar depolitiza o activitate economica ce a functionat doar cu subsidii.
URAC este un muzeu functional al primei epoci industriale, nu-si mai are rostul in economia moderna, ar putea fi convertit in depou si partial centru de pregatire, dispecerat, actualizat la realitatea secolului 21.
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Mie 30 Mai 2018 22:13:40 Titlul subiectului: |
195100 |
|
Ce legatura are monopolul cu faptul ca RATB este al primariei? Daca alte firme vor sa ofere trasee, lasa-i, si daca supravietuiesc, se vor putea modifica traseele RATB.
Iar URAC functioneaza perfect pentru ce ofera. Nu trebuie neoane si podele stralucitoare, ca asa se ridica pretul unui tramvai. URAC este eficient pe piata tocmai ca nu a fost modernizat decat unde trebuie.
O sa vedem daca prinde schimbarea. Dar Bucurestiul va ramana fara transport curand dupa, si va fi plin de dube care se vor batea pe Pta Presei-Unirii, si cartierele fara nimic.
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
|
Sus |
|
|
anndrey
Data înscrierii: 04/Apr/2008 Ultima vizita: 27/Iun/2022 Mesaje: 94 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 11 Sep 2018 22:41:34 Titlul subiectului: |
196384 |
|
Noul logo
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
6.49 kb |
Vizualizat: |
de 17192 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Mie 12 Sep 2018 00:00:33 Titlul subiectului: |
196385 |
|
Logo-ul este ok, insa nu inteleg un lucru: in logo avem rosu si negru pe fundal alb, in timp ce noile autobuze vor avea culoare turcoaz.
|
|
Sus |
|
|
lenta1
Data înscrierii: 09/Dec/2013 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 551 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 12 Sep 2018 19:59:05 Titlul subiectului: |
196389 |
|
Probabil nu o sa fie fundal alb pe noile autobuze, e doar de prezentare, nu avea rost sa face special pe turcoaz, doar majoritatea vehiculelor STB sunt albe.
_________________ Iubesc autobuzele si troleibuzele MAZ |
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Mie 12 Sep 2018 21:43:00 Titlul subiectului: |
196390 |
|
Nici nu ziceam sa facă turcoaz. Problema e că acest logo nu o sa arate nici cum pe fundalul turcoaz. Eventual o versiune monocromstica, doar ca atunci iarăși nu prea poți să construiești o imagine unitară.
|
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 13/Mai/2024 Mesaje: 1030 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 14 Sep 2018 21:27:09 Titlul subiectului: |
196409 |
|
Păi doar pe turcoaz erau pe stoc
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Sâm 15 Sep 2018 01:18:46 Titlul subiectului: |
196411 |
|
Legat de logo, si la Iasi el are culorlle gri si verde - fondul indicatoarelor fiind modificat in verde, sigla este alba, insa nu am vazut-o intr-un fel sau altul pe vehicule.
Voiam sa pun aici niste variante de indicatoare dar le gasiti la "Propuneri privind designul indicatoarelor Ratb".
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
costy92
Data înscrierii: 01/Sep/2010 Ultima vizita: 25/Dec/2022 Mesaje: 109 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 17 Sep 2018 09:05:13 Titlul subiectului: |
196419 |
|
Sunt foarte convins că trecerea de la RATB la STB nu va aduce nimic benefic pentru angajati, POATE pentru călători dar si acolo este extrem de discutabil.
Sper sa nu va așteptări la minuni de genu: În maxim 2 luni vom avea tramvaie, troleibuz si autobuze noi.
Eu sunt de parere ca in primul rand va fi lasat in paragină după care va fi vândut pe o sumă de nimic băieților "dăștepți".
Cred ca vor fi sanse mari ca multi din actualii muncitori sa iasa din calculul STB.
|
|
Sus |
|
|
anndrey
Data înscrierii: 04/Apr/2008 Ultima vizita: 27/Iun/2022 Mesaje: 94 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 17 Sep 2018 13:58:45 Titlul subiectului: |
196422 |
|
Fara suparare dar multi nu isi fac treaba cum trebuie! Si decat sa ii incurce si pe altii mai bine pa. Ieri auzeam in linia 106 pe un sofer cum vb la telefon cu altul si i se vaita ca ce grea este linia asta..A ajuns la aceasta concluzie ca a trebuit sa depaseasca un autoturism parcat...Se vaita intr-una, lor nu le convine nimic, eventual sa conduca calatorii si ei sa se uite de acasa din fotoliu...
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Lun 17 Sep 2018 22:45:00 Titlul subiectului: |
196428 |
|
Se tot vorbeste de reorganizare si iata ca s-a si facut. Ce vad eu ca se va intampla:
1. Vor aparea mai multe linii expres, si incet eliminate linii normale (mai ales cele de tramvai si troleu). Linii de nord-sud vor aparea, restul si cele de cartier vor fi incetate.
2. Trolee noi si tramvaie noi nu vor mai aparea. Ba chiar zic ca o sa elimine tot transportul electric din zonele centrale si din nord.
3. URACul va fi vandut, si terenul vandut. Va fi nevoie de tramvaie noi, prilej pentru noi licitatii etc.
4. Depouri vandute (Victoriei si Floreasca urgent, apoi altele gen Nordului, Bucurestii Noi, Pipera). Unde sunt constructii noi, apartemente de lux, acolo vor fi vandute.
5. Depouri noi in afara orasului, ce va elimina multe trasee, din imposibilitatea soferului de a ajunge la capat si inapoi la depou, plus ceva ture, incadrandu-se in orele suficiente de condus.
6. Cresterea pretului unui bilet (cred ca asta va fi prima, si eventual separarea biletelor, gen tramvai, troleu mai scump si autobuz mai iefin, ca sa capete sprijin public pentru eliminatea acelor mijloace).
Acum sa vedem daca am dreptate sau nu. Cert e ca se plangeau ca nu au bani sa repare tramvai, sa dea jos grafitti etc, dar acum miraculos au bani sa vopseasca sigla noua pe mii de vehicule si statii...
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Mar 18 Sep 2018 09:40:24 Titlul subiectului: |
196430 |
|
castrosua, pe ce te bazezi cand faci asemenea afirmatii? Eu nu am vazut nici intentia de a renunta la transportul electric si nici sa ai pret diferentiat pt. fiecare tip de vehicul.
In mod cert transportul in comun din capitala trebuie reorganizat, atat din punct de vedere al costurilor dar si din punct de vedere a traseelor.
Nu vad nici o problema in mutarea depourilor in afara orasului, daca terenul de sub ele este mai valoros si mai ales daca acele cladiri nu au nici o valoare istorica sau arhitecturala. Daca din vanzarea depoului poti sa construesti un depou nou, mai mare si modern, de ce nu (daca intr-adevar asa se va intampla)?
Ceea ce ai descris tu seamana cu o apocalipsa pt. Bucuresti, ar insemna ca aproape toti locuitorii capitelei sa circula cu masina personala, ceea ce este imposibil pentru ca strazile Bucurestiului sunt peste capacitate. Orice mutare impotriva transportului in comun ar fi sinucidere politica pt. conducerea orasului, chiar asa de prosti nu sunt.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 18 Sep 2018 20:48:52 Titlul subiectului: |
196437 |
|
castrousa are dreptate. Marea "miza" sunt terenurile STB.
Din pacate Bucurestiul deja este sufocat de masinile personale.
Apocalipsa deja a inceput pentru transportul in comun bucurestean.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 18 Sep 2018 21:44:03 Titlul subiectului: |
196443 |
|
Noua sigla STB, pe troleibuz (poza 1) respectiv autobuze (pozele 2-3). Voi mai reveni cu poze zilele urmatoare.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
71.08 kb |
Vizualizat: |
de 16778 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
66.96 kb |
Vizualizat: |
de 16778 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
70.93 kb |
Vizualizat: |
de 16778 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 25 Sep 2018 11:23:56 Titlul subiectului: |
196513 |
|
Cum arata noua sigla STB pe tramvaie.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
105.69 kb |
Vizualizat: |
de 16608 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
60.68 kb |
Vizualizat: |
de 16608 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Joi 27 Sep 2018 22:53:56 Titlul subiectului: |
196526 |
|
dm a scris: | castrosua,
Nu vad nici o problema in mutarea depourilor in afara orasului, daca terenul de sub ele este mai valoros si mai ales daca acele cladiri nu au nici o valoare istorica sau arhitecturala. Daca din vanzarea depoului poti sa construesti un depou nou, mai mare si modern, de ce nu (daca intr-adevar asa se va intampla)?. |
Ma uit la ce s-a intamplat in alte orase. Sibiu, Constanta, Brasov, Iasi, Vaslui toate au avut transport electric si astazi nu mai au (in diferite masuri, de la complet la renuntarea la troleu sau tramvai).
Cat despre terenuri, or fi ele valoroase ca imobiliare, insa valoare lor e prin pozitia lor centrala. Exemplul MTA (cei care ma stiu, cunosc ca nu sunt mare fan al lor), ei mentin depouri in Manhattan, desi pretul terenului este astronomic. Idea este ca soferul sa nu piarda ore din program mergan gol pana la capat.
Ca asa, pierde ore cu dus intors, si trebuie scoase ture, sau adaug un schimb. Sau mers cu magnetul (cum se face mult in tara la interurban si marfa).
Cum asa ca intr-o tara capitalista ca SUA, transportul public e asigurat de oras sau stat, dar in Romania (o tara mai aproape de socialism) transportul e privatizat?
Din ce am citit eu din legi si alte publicatii, motivul pare sa fie evitarea anumitor legi cand e vorba de regii de stat, anume la licitatii. Pe langa asta, firmele private cu actionar principal statul intru sub controlul unei alte organizatii (care nu-i tin minte acronimul, 5 litere...Am mai vorbit de astia cu blocarea joint venture Rocar-Solaris).
Acum, problema e daca e benefica bucuresteanului peste 10, 20, etc ani.
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Joi 27 Sep 2018 23:56:30 Titlul subiectului: |
196528 |
|
castrosua a scris: |
Exemplul MTA, ei mentin depouri in Manhattan, desi pretul terenului este astronomic. Idea este ca soferul sa nu piarda ore din program mergan gol pana la capat. |
Da, ai dreptate cu MTA, insa nu se poate compara suprafata NYC cu Bucurestiul (1213 km2 vs 285 km2)
castrosua a scris: | Ca asa, pierde ore cu dus intors, si trebuie scoase ture, sau adaug un schimb. |
Exista solutia din Berlin, unde exista linii speciale de iesire/retragere din depou, orarul este afisat in statii. Cat timp un autobuz nu transporta pasageri aceste circula in pierdere. Pe vremuri asa era si la Tirgu Mures, cand un autobuz se retragea la garaj punea tabla de retragere dar oprea in toate statiile pe parcurs.
castrosua a scris: | Cum asa ca intr-o tara capitalista ca SUA, transportul public e asigurat de oras sau stat, dar in Romania (o tara mai aproape de socialism) transportul e privatizat? |
Pentru ca aici nimeni nu intelege nimic din ce se intampla in Europa. Transportul este privatizat dar nu este, pentru ca companiile de transport din orase sunt SA (societati pe actiuni) insa actionarul unic este deobicei consiliul local. Mai mult, au dat afara pe privati din orase, pe motiv ca UE obliga Romania ca doar o singura companie sa faca trasnport in orase. Fals, UE obliga Romania ca o singura autoritate sa organizeze transportul. Asa functioneaza si Transport for London, Transports Metropolitans de Barcelona si Budapesti Közlekedési Központ. O singura autoritate/institutie care coordineaza si planifica transportul in metropole, in cadrul caruia opereaza zeci de firme private.
castrosua a scris: | Acum, problema e daca e benefica bucuresteanului peste 10, 20, etc ani. |
Nu va beneficia nimic, totul merge pe campanie electroala si pe interese. Se prefac ca inteleg de ce este important pt. reducerea traficului dezvoltarea transportul in comun insa nu stiu sa abordeze problema. Incearca sa copieze modele din vest dar fara succes. Exceptie face Clujul, unde se fac anumite experimente bazandu-se pe problemele locale si aceste experimente au rezultate (vezi autobuzele scolare cu politisti).
|
|
Sus |
|
|
|