Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Scaderea interesului pentru hobby

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 945
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Mar 27 Feb 2018 05:18:59    Titlul subiectului: Scaderea interesului pentru hobby 193740

Deschid acest topic ca sa avem o discutie privind nivelul de interes al hobbyului.

Din ce am remarcat, in general postarile sunt reduse (aici, dar si pe alte forumuri). Si mai mult, anumite subiecte par sa fie moarte complet, chiar pe tematici care au fost foarte vii nu cu cativa ani in urma. Exemplul sunt tramvaiele V3A modernizate unde foarte putin se mai discuta, ce sa mai zic de Dac 117E (recent am gasit o fotografie cu acel experiment 7061).

Am mai remarcat si polarizarea politica care e asociata cu trecutul (spre stanga pentru cei din tara, spre dreapta pentru cei din afara, conform impresiei de epoci de aur). Nu vreau sa dezbat ce tare a fost cine sau ce, insa motivul anumitor sentimente mi se pare relevant (mai ales legat de varste).

De ce mi se pune pata acum? Fac un studiu de piata, legat de transport in comun, legat mai mult de vehicul (unii care ma stiu, cunosc mai multe detalii legat de acest proiect). Ideea este ca daca pasionatii s-au plictisit, atunci marketingul va fi axat strict pe publicul calator, fara a avea "campioni" ai unui stil de vehicul. Pe scurt, se va mai putea construi un vehicul simplu, rezistent, cu longevitate, sau vor trebui toate sa se incadreze in anumite norme "moderne"?

Studiile de poluare si acces al persoanelor cu dezabilitati sunt in curs de completare, pe langa cele politice (nu se vrea o fabrica intr-o tara in care poate izbucni in razboi), iar legislatiile se pot modifica cu un lobby suficient.

Revenind la aspectul intial, am ajuns cumva la capatul interesului pentru hobby, cel putin legat de cel din Romania?

_________________
https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Mar 27 Feb 2018 20:33:17    Titlul subiectului: 193770

Eu zic ca nu s-au redus neaparat pasionatii. Multi isi posteaza pozele doar pe retele de socializare unde sunt tot feluri de grupuri si grupulete sau chiar doar si pentru prietenii din lista. Altii prefera sa isi pastreze imaginile persoanle fara a le distribui pe internet.
Alta problema ar fi zecile de forumuri cu acelasi subiect deschise care se paraziteaza intre ele, de exemplu in cazul forumurilor de transport pentru Bucurestii cred ca sunt cel putin 4. Ar mai fi si lipsa timpului din diverse cauze sau plecarea la munca in alta tari (printre care si cazul meu).

Sunt si pasionati care se tem sa faca poze sa nu fie luati la intrebari de soferi, vatmani, controlori, securitate etc.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 27 Feb 2018 22:59:14    Titlul subiectului: 193773

La capatul drumului nu am ajuns. Suntem insa la un minim istoric. Pasionatii de transport in comun entuziasti de acum 10-15 ani, am devenit "mosi" sau familisti, pe masura ce inaintam in viata avem diferite probleme si timp mai putin. Dar 'mosii" (adica pasionatii cu state vechi) chiar daca au timp mai putin ca in urma cu 10 ani, tot mai posteaza.
Problema este cu tanara generatie, cei care se "nasc cu telefonul mobil in mana" Ei nu mai au nici o paiune. Atunci suntem afectati si noi, comunitatea pasionatilor de transport in comun. Nu a mai venit nici un tanar din urma entuziast, asa cum erau pasionatii de acum 10-13 ani, care mergeau din depou in depou sa culeaga informatii sau sa faca poze.
Spiritul de acum 10-12 ani s-a dus o data cu evolutia tehnologiei.
In general evolutia tehnologiei "omoara" spiritul uman si pasiunile.
Chiar ma uitam la pozele de acum 10-12 ani, lumea avea niste "gioarse" de aparate foto digitale (erau bune la vremea lor) si ce poze faceau. Iar acum, cu smartphone-uri de ultima generatie (pe care le au majoritatea) care fac poze bune si nu se mai posteaza imagini.
De asemeena Facebookl-ul a "omorat" forumurile. Primul lucru care il face lumea pe telefonul mobil este sa se uite pe Facebook.

Acum nu stiu, poate pasionatii de aviatie sunt mai organizati decat cei de transport in comun.

Referitor la comunitatea pasionatilor de transport in comun din tara noastra, din pacate ne-am divizat in trei forumuri principale plus inca vreo 2-3 forumuri mai mici. Asa se intampla in Romania in toate domeniile, lumea nu stie sa se asocieze, fiecare se crede mai destept decat celalalt.

Important este ca sa urmama aceasta pasiune, macar astia care mai postam aici, chiar daca timpul liber avut la dispozitie este din ce in ce mai mic.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1004
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 27 Feb 2018 23:14:54    Titlul subiectului: 193774

Poate că și din cauza faptului că Facebook este mai dinamic și mai ușor de obținut un ”feedback”. Very Happy Totuși, chiar și cu grupurile de Facebook este greu de imitat formatul unui forum clasic.

Exemplu de imagine apărută pe Facebook (cea din 1988). Smile

Surse foto: My Fulbright Year in Romania (Copyright David Hadaller, 1988) și Liviu Aileni



TC2.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.06 MB
 Vizualizat:  de 10318 ori

TC2.png


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1271
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mie 28 Feb 2018 01:47:40    Titlul subiectului: 193776

Personal, în timpul liber fac foarte multe poze, și la mijloace de transport în comun, dar și la autoturisme. Am mii de poze, făcute cu un smartphone.

Avantajul pozarii cu smartphone-ul este acela ca, pe lângă faptul ca este ușor de purtat și ai un spațiu mare de depozitare a pozelor și video-urilor, este acela ca lumea nu prea își da seama când pozezi... Asta dacă știi sa fii discret... Ca este ceva normal ca un om sa tina un telefon în mana. Si dacă nu pui blițul, tai sunetul, pozezi ca și cum ai folosi o alta aplicație. Eu fac poze în serie, și îmi ies și câteva sute la aceeași mașină. Asta în câteva secunde... Pe urma le selectez pe cele mai reușite și dacă este nevoie, mai prelucrez poza, ca sa iasă în evidenta vehiculul. Si, bineînțeles, ca sa îmi pun sigla. Pe când dacă mergi cu aparatul foto, este clar ca vrei sa faci poze.

Personal, colecționez machete și chiar îmi și construiesc, țin sa menționez ca am peste 100 de autobuze făcute manual. Voi crea un topic în care am sa detaliez ceea ce am făcut. Si, totodată, voi crea și o pagina de Facebook legata de pasiunea mea.

Suntem destui tineri cu aceasta pasiune, tradiția va merge mai departe, forum-ul nu va muri.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1271
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mie 28 Feb 2018 02:28:51    Titlul subiectului: 193777

Și mai este o problema: Dacă nu ai relații, nu intri în depou. Asta în prezent. Gardienii sunt foarte ostili. Ce-i drept, cred ca sunt mai multi oameni săriți de pe fix în prezent decât acum 10-12 ani, și se iau masuri de protecție mai aspre, și asta cam peste tot, și în ceea ce privește carnetul de șofer. Si da, nu este de mirare, intrucat numai în ultimele 5-6 luni am auzit de peste 15 cazuri de polițiști bătuți, înjunghiați, tăiați cu sabia sau pur și simplu umiliți pe nedrept, când aceștia încercau sa-si facă datoria.

Dar mi se pare cam exagerat sa te iei de un simplu pasionat care, de regula vine de unul singur, cu un telefon în mana sa facă și el câteva poze la niște autobuze din garaj. Asta în condițiile în care îți dai seama clar ca nu are intenții rele... Doar nu vine la furat de unul singur. Ca dacă ar vrea sa fure, ar sari gardul, nu ar intra prin fata, unde e paza... Atâta se mai ascund, de parca ar deține secrete nationale. Fraților, sunt doar niște autobuze, ce mare șmecherie? Au aur pe ele?

Și la Constanta la fel. Si aici, de când s-au adus MAZ-urile, nici măcar nu li s-au mai pus numere de parc. Si de ce? Bănuiesc de ce... Ca sa nu poată fi identificate asa de usor... Sa nu mai stea pasionații sa despice firu-n patru despre fiecare autobuz. Ce a pățit, în ce stare se află, a fost oare casat? A avut RK? Poate sunt eu paranoic, dar cred că și ăsta ar fi un motiv. Că să-mi spună mie cineva dacă îi mai arde să stea să identifice fiecare autobuz după numărul de înmatriculare... Care este și greu de văzut, deoarece este mic... asta în condițiile în care la Constanta ai peste 100 de autobuze care arată cam la fel...

Mai am un prieten care susține că i s-au cerut 50 de lei ca să poată intra în depou, asta undeva prin Oltenia.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Mie 28 Feb 2018 04:35:38    Titlul subiectului: 193778

Da, asa este mai sunt si useri tineri care posteaza pe aici. Laughing Urmaresc acest forum de prin 2010, este drept atunci erau postate imagini sau informatii utile mult mai des decat in prezent. Din pacate useri precum Radu Czech/Cristina Albu, Amiral Aov sau quicksilver se logheaza tot mai rar si au tot mai putine postari (chiar si pe blogul personal in cazul al 2-lea). Sau sunt useri care nu s-au logat de mai bine de 6 ani si inca sunt in top 5 la numarul mesaje (Dr2006), iar nou venitii poate nu au nici o postare pana sa isi abandoneaze contul la scurt timp dupa inregistrare.
In alta oridine de idei, eu cand am intrat in depou, am intrat doar cu ocazia unor evenimente de genul "Ziua portilor deschise" sau "Scoala altfel" unde pot zice ca am avut si ghid, dar la majoritatea dintre aceste avenimente nu aveam aparat foto, iar cu telefon normal nu puteam face cine stie ce poze. Legat de accesul in depou, poate se tem sa lase straini si pentru a preveni vandalizarea cu grafitti a vehiculelor sau de gura sefului.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 945
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Joi 01 Mar 2018 00:41:04    Titlul subiectului: 193805

@tcm Asa este. Multe forumuri, dar ceva concurenta, nu e rea, desi cred ca toti suntem inscrisi pe toate variantele, chiar daca postam mai mult intr-una doua si atat. Problema e cu facebook si alte platforme “sociale”. Nu raman discutiile de acolo, sau sunt extrem de greu. Exemplu: Pe facebook am dat de multe poze, si a durat o luna sa downloadez nu mai mult de 50 de poze, pentru ca e foarte greu. (Ca de, reclame peste reclame care au prioritate,mai ales la un post vechi pe fb adica un an doi). Si asta ma duce la alta idee. Nu e vorba doar de poze, dar de discutii, date tehnice, istoric, unde pe acele platforme sunt mari prostii scrise. Se mai fac corectii de catre cei care sunt si aici, dar e greu. Postezi din nou aceeasi poza, identica, si iarasi apara aceleasi discutii stupide, cu minciuni sau alte prostii.

@guest din pacate cred ca asa este. Putin din tineri (20 si ceva) au rabdare. Vor totul instantaneu, deci nu vor merge in depou. Nici macar nu asculta cum trebuie si se cearta prosteste. Doar aici am avut cateva discutii din astea, in care ii directam catre manuale posturi mai vechi etc. Poze culmea ca mai sunt pe FB, dar informatiile aferente sunt lipsa. Cat despre FB si forumurile, chiar nu inteleg de ca concureaza? Ca nu se poate avea o discutie care sa RAMANA pe FB. Dar si fractura intre noi e posibil sa contribuie la ce se intampla. Nu zic de unele forumuri unde se fura (apropos de ce a spus si tcm). O sa fie sezizati, dar asta e alta problema, dar parte din cultura generala. Cat despre avioane, nu se poate concura (chiar daca suntem pasionati de avione printre noi. Nu ma put nimi pasionat, pentru ca le cam urasc lol dar asta de la ani de zile de lucrat pe ele!)

@Rocar da, cu telefonul mobil e usor de facut poze, ca si eu il folosesc, ca e mai bun decat aparatul digital (decat noapte, blitzul clasic nu e de inlocuit). De depouri poate inteleg putin, decand cu vandalii grafferi, cu spray sau carioca. Din pacate, nici regiile nu capitalizeaza pe pasiunea noastra, ca sa imprastiem informatii, idei, proiecte noi etc. Ca si noi calatorim, si intram de vorba cu alti pasageri.

Tocmai am citit ce a scris tcm despre vandalizari, si este o mare problema in Romania. Si probabil paznicii nu pot sa-si paraseasca postul sau sa cheme altul care sa stea de capul nostru prin depou. Eu am avut norocul ca era si perioada (anii 90, spre sfarsit cand parcul era nou, si cele vechi in stare buna etc, era un optimism general)

Cred ca mai e si alta nota. Pe FB cel putin vad mare dragoste pentru vremuri trecute (mai ales in tineret). Altii care au mare ura (recunosc ca sunt in tabara aia, maica-mea a intrat pe sest in tara la revolutie, venind din SUA). Dar am mare iubire pentru Dacuri, si nu atribui ce au fost ele unui partid, ci a inginerilor, muncitorilor si operatorilor. Mai adaugam cei pro UE si contra, iar transportul public fiind tema de baza, se pot ivi iarasi certuri. Si apoi sunt cei care sunt pasionati doar de transport in public, nu de autobuzul, tramvaiul sau troleul in sine, ca aparat.

Cel putin eu voi ramane in principal pe forumuri ca pe FB merge greu multe ori (acum exceptia, ca scriu asta in word, si vad ca ninsoara a taiat legatura cu serverul, asa ca voi posta mai tarziu)

_________________
https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Maknatash



Data înscrierii: 22/Mai/2022
Ultima vizita: 22/Mar/2023
Mesaje: 1

MesajTrimis: Lun 23 Ian 2023 20:32:41    Titlul subiectului: 215471

Da, acum afacerea cu jocurile de noroc este în plină expansiune! Se deschid tot mai multe cazinouri online! După părerea mea, Casino Online din România https://onlinecasinoprofy.com/ro/ este un stabiliment onest unde te poți odihni bine. Și joc aici de trei luni! În ceea ce privește plățile, totul se întâmplă clar, ei retrag rapid întreaga sumă într-un mod convenabil pentru tine. Această resursă oferă și bonusuri! Totul aici mă obosește!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 691
Locație: Buzau

MesajTrimis: Mar 24 Ian 2023 00:29:13    Titlul subiectului: 215474

Nu-mi dau seama cum nu mi-a sărit în ochi acest topic.

Ca fapt divers, în cazul meu nu este neapărat vorba de scăderea interesului pentru hobby (sau mă rog, muncă), ci mai degrabă de scăderea interesului de a mai posta pe forumuri în special unde nu știu cum Dumnezeu am deseori norocul de a fi abordat parcă "la mișto" de către unii, de regulă care se cred ajunși într-un statut doar pe forum, în urma unor discuții în care încerc să reflectez realitatea zilelor noastre și nu imaginațiile, obiceiurile, politicile sau chiar ciudățeniile poate unora de peste graniță, doar pe motiv că sunt mai evoluați ăsta nu este 100% un criteriu de copiere chioară și pentru țări ca România. Dar n-am cu cine astfel că închei discuțiile că realitatea oricum nu o pot schimba.

Cu intratul în autobaze era demult o problemă, încă de când stăteam în București scopul fotografiilor a fost privit mereu puțin dubios, însă purtând un nume cunoscut de către angajații mai vechi din ETA RATB (actualmente DTA STB), cam orice urmă de dubiu a fost eliminată find deja cunoscute rădăcinile. Relativ și în alte orașe având multe subiecte și cunoștințe comune am discutat și am fost privit altfel, deși nu am profitat niciodată de această oportunitate drept urmare nu m-am interesat deși aș fi plănuit oarecum să vorbesc la Buzău unde stau astăzi să pozez autobuzele din parcul rece ale CTP Transbus înainte să fi ajuns la remat, am tot amânat deși directorul mă cunoaște și mi-ar fi dat 99% acordul. Doar parcul rece că ce-i în garaj poate fi văzut și la stradă, dar nefind ceva mai vechi de 2000 interesele îs și așa minime.

Acum, s-au ivit altele și mi-ar fi făcut plăcere să fi intrat într-un proiect ambițios dar nu prea am cu cine însă în sinea mea mai sper un pic că se vor ivi oameni chiar serioși și ok, cred că am discutat cu "castrosua" înainte însă el find în State e cam greu de unul singur iar comunitatea asta e tot mai dificilă. Sunt mulți cu care nu am ce discuta și care nu vreau să mă încurc, am dat de prea puțini pasionați ok și de prea mulți "pe interes", ciudați sau mai rău toxici. Ce mi se pare puțin enervant dar n-are rost să dau importanță e că aceștia văd la cei chiar ok cum sunt ei dar așa e când n-au oglinzi prin casă, îmi dau seama că trebuiesc evitate în general prieteniile și grupurile pentru o viață sănătoasă. A fost înainte când speram la "ceva mai bun" și aveam teama singurătății mai ales pe la vârsta aia în acei ani și prin București, partea super bună este că am învățat ceva chit că au fost și pierderi dar s-a meritat pentru experiență care în comparație cu ceva material aceasta rămâne pentru totdeauna. Cine a avut de-a face cu ceva similar cred că mă poate înțelege despre ce tip de toxicitate vorbim și cât e posibil să-ți ia să te însănătoșești, drept urmare ce se alege de fiecare la un moment dat, ce moral au și cât progresează dovedesc situația oficială nicidecum bârfele oamenilor ieftini, crezute de alții la fel și toate astea se ajunge că nu au o "mulțumire" de ei însine.

Toate acestea m-au făcut să răresc sau să pun capac într-o bună zi ce înainte obișnuiam poate cu desăvârșire să fac. Mi-ar plăcea să discut cu pasionați vechi și cunoscuți, probabil nu m-aș sătura vreo 10 ani deoarece aceștia îmi par și mai oldschool decât cei de vârsta mea sau mai mici care sunt extrem de puțini numărul lor, mai toți find în vânt după altele.

Scăderea interesului pentru acest domeniu s-a cauzat și din faptul (poate principiul) că nu multora le plac modernizările care au înlocuit tot ce mai era clasic și mai prezenta interes și plăcere. Cred că un DAC era - mai interesant - în felul său, așa cum era, decât un autobuz electric modern fie el orice marcă, dispariția lor find în principal pe baza a vreo 3 criterii, nu neapărat în această ordine - normele de poluare, accesul persoanelor cu dizabilități și condițiile, nu știu cât să zic și calitatea, depinde la ce mă refer ... Un geam era clar mai rezistent decât al unui BMC, tabla însă mai puțin, probabil depinde și de perioada de producție, mod de exploatare/îngrijire etc. Nu mai comentez nimic pe spațiul public pe baza acestor hotărâri. Mai sunt schimbările energetice, deși aici contează puțin și locul - personal nu mă mai simt în Bucureștiul (sau în general în oricare oraș în special mare) anului 2023 ca în 2005, însă într-o zonă rurală treburile pot sta altfel. Dacă nu erau acestea care au descurajat mult restul motivelor erau doar scuze sau dezinteres, care oricum sunt în felul său.

Prin jurul lui 2015 știam cam în fiecare loc ce autobuze se găsesc, astăzi ... habar n-am. S-a întâmplat să tranzitez unele orașe și când zăream autobuze electrice primul gând era doar cel legat de trecerea cam rapidă a timpului, au început sa mi se pară (sau am rămas cu impresia) că autobuzele din 2005-10 (chiar și mai vechi) sunt "tinere" pentru casare și îmi vine relativ greu să văd ce-i și actualul STB, loc în care am apucat (deși mic) Ikarusurile cu reclamă la Tuborg, DAF-urile unele chiar puțin noi prin 2006-7, Citaro mirosind încă a noi și azi văd Mercedesurile la "gard" descompletate că au fost înlocuite (cel puțin o parte) de Otokar și MB hibrid, în timp ce la Tg. Jiu încă sunt DAC-uri ca bune de trasee și din 1991-2(? XKA cel puțin e DAC, nu Rocar). Nu am dat importanță vorbelor bătrânilor că timpul trece, iar unii care o ziceau au și 7 ani de când nu mai sunt parcă e puțin și de neînțeles trecerea a timpului pe moment lungă, dar pe termen lung scurtă...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 24 Ian 2023 13:56:48    Titlul subiectului: 215479

In cazul meu pasiunea a ramas. Chiar nu am mai postat pe forum de doi ani jumate, pasiunea pentru transportul in comun a ramas neschimbata. De asta m-am hotarat sa revin pe forum.
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 945
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Sâm 24 Feb 2024 08:56:23    Titlul subiectului: 218357

Da, culmea ironie, ca intru atat de rar. Insa ce sa zic. La 44 de ani, deja infarct (in 2023), m-au otravit doctorii cu medicamente contaminate (luna trecuta) dar incerc cat pot.

Din pacate, efortul meu cu salvarea autobuzelor a fost un mare esec. Dacul rugineste si nu stiu daca e mai poate repara. Rocarul a fost facut vai de el de catre cineva care am avut incredere, insa...in loc sa ne tinem de spate unul pe celalalt (nu stiu de unde si ce expresie e asta lol. e noapte aici si sunt obosit lol)

Am incercat cu youtubul sa fac ceva, insa invidia, si idea ca sunt "american" ca am bani...na. Nu intru in toata instoria mea, dar bani, nu am. Datorii, da, lucru care in 2024 cred ca incepe si romanu sa inteleaga, jocurile mondiale in care suntem pioni.

Ce am remarcat, ca dupa ce am facut faza cu autobuzul adus aici, atunci s-au trezit regii sa faca muzee, care nu stiu cat de solide sunt planurile, insa, un muzeu e static.

Tineretul se asteapta la un youtube ceva (si nu ma refer la poze, desi dupa cati abonati au canalele care doar baga niste lautareasca si poze de autobuze...na, e clar ca habar n-am ce fac cu mass media. Chiar nu am nici o instructie, dar am crezut ca fac ceva. Cu masinile mici am avut ceva succes, dar nu sufiecient sa prezint celor de aici masinile astea, cu istoria lor interesanta.

Mai intram si in revolutia asta neo comunista, cenzura, chestii...Na, nici nu pot sa intru in detalii istorice, cu Nixon, Ceasescu, evrei in lagare, si alte puncte cenzurate pe net.

Mi-ar fi placut tare mult sa fac ceva, si nu pentru mine, ca cine n-aiba se vrea sa vada pe mine (daca aveam tite ceva, cu decoluteu, mama mama ce succes aveam LOLL). In fine. Nu e moarta treaba, dar nu am nici mult.

As vrea sa fac ceva, dar cred ca ar trebui un canal nou, in limba romana, fara animatii, far efecte, doar discutii, si ar fi cativa sa stam la interviuri, dar politica mai e problema, ca oamenii sunt foarte impartiti...

Si asta e si problema mea, ca mama mea a fost la revolutie, eu am fost la mineriade, si ma doare foarte mult sa vad ce se petrece in tara, si de asta am evitat, mai ales dupa infarct, sa tin tensiunea scazuta.

_________________
https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1271
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 26 Feb 2024 09:35:44    Titlul subiectului: 218364

castrosua a scris:
Din pacate, efortul meu cu salvarea autobuzelor a fost un mare esec.


Tot efortul se vede in prezent si se va vedea si mai mult in viitor. Faptul ca le-ai cumparat si depozitat undeva departe de Remat este un prim mare pas pentru salvarea lor. Cu atat mai mult faptul ca pe unul dintre ele l-ai dus peste ocean, in conditiile in care un roman pasionat nu reuseste nici macar sa intre in depou si sa faca 3 poze la niste autobuze din parcul rece... Trebuie sa ai pe cineva in autobaza care sa te ajute cu treaba asta...

Acolo in SUA este o comunitate de pasionati care duc multe masini vechi peste ocean din Europa (si de Est si de Vest)... Sunt deja cateva Dacii 1300/1310, ARO in stare perfecta in SUA... Esti, mai direct, mai indirect, parte din acea comunitate. Se vor gasi fonduri si pentru DAC-ul tau. Important este ca l-ai dus acolo. Asta a fost cel mai greu dar si cel mai important pas.

castrosua a scris:
Cu masinile mici am avut ceva succes


Masinile mici sunt mult mai usor de restaurat. Si pentru ele interesul este mai mare, fiind mult mai accesibile decat autobuzele/troleibuzele/camioanele... Plus ca este mai practic sa restaurezi un autoturism, cu gandul ca te mai si folosesti pe urma de el.

Personal si eu sunt implicat in restaurarea unei masini retro, trecuta de varsta de 35 de ani...

Asa orice pasionat sau nostalgic se bucura sa vada un autobuz vechi de peste 30 de ani, insa nu inseamna ca acel pasionat ar avea capacitatea de a se ocupa de un astfel de autobuz... Pentru asa ceva ai nevoie de mai mult spatiu, de mai multi bani, de mai mult efort decat pentru o masina mica. Si de permis categoria C (camioane) sau D (autobuze), E (autobuze articulate)... Plus ca piesele nu prea se mai gasesc pentru camioane/autobuze... La masini ai sanse mai mari sa le gasesti... Si oricum, destul de greu, in functie de model.
De cele mai multe ori pe pasionatii restauratori ii depaseste situatia... Chiar daca ar vrea sa se ocupe de asa ceva.


castrosua a scris:
Mai intram si in revolutia asta neo comunista, cenzura, chestii...


Aici e o discutie foarte ampla... Extrem de ampla... Dar pot sa precizez faptul ca in Europa de Est, in fostele tari socialiste, mai ales acolo unde s-au fabricat autobuze (in special Ungaria, Cehia, chiar si Bulgaria), sunt pastrate si restaurate ca la carte multe exemplare. Chiar daca au fost fabricate inainte de 1990.

In Romania lucrurile au fost interpretate diferit. Diferit fata de restul tarilor ex-socialiste. La noi s-au casat nu numai din lipsa de interes, sau de cultura auto... Sau din coruptie (intelegeri cu firmele de colectare fiare vechi).
La noi s-au casat foarte multe din ideologie... Da! La noi s-au facut foarte multe lucruri absurde in mod inexplicabil numai ideologic... Daca unii pasionati nu stiau pana acum, de acum vor sti cu totii ceea ce s-a intamplat... S-a casat aproape tot ceea ce s-a produs inainte de 1990, doar pentru ca erau produse in comunism. In asta a constat asa zisa "revolutie anti-comunista". Asa au crezut unii ca scapam de fostul regim... Daca puteti sa va inchipuiti asa ceva... Stiu ca pare socant, insa este adevarat... Stupiditatea din tara noastra este unica, fiindca in nico alta tara ex-socialista nu s-a mai procedat la fel...

Iar tarile occidentale sunt pline de muzee si de masini/autobuze/camioane salvate.
Aproape toti se mandresc cu ceea ce au fabricat, mai putin ai nostri.


Ultima modificare efectuată de către Rocar la Lun 26 Feb 2024 15:49:12, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1271
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 26 Feb 2024 09:59:24    Titlul subiectului: 218367

In plus, ar mai fi niste probleme...

Ca sa cumperi un autobuz de la o regie de transport in comun (adica de la stat in cele mai multe cazuri)... E cumplit... Si tu stii cel mai bine acest lucru.
Ai nevoie de sustinere foarte multa, de pile, pentru a trece de toate formalitatile si de toata birocratia...

Este mai usor sa cumperi un S-klass de epoca decat un autobuz ruginit... Ironic vorbind, dar adevarat.

Daca lucrurile ar fi mai usor de rezolvat in acest sens, am fi si noi precum tarile un pic mai civilizate, unde deciziile se iau in mod logic, nu ideologic.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 03 Mar 2024 15:50:33    Titlul subiectului: 218563

Exista pe Facebook cateva grupuri dedicate transportului in comun. Eu ma uit la cel cu Reclamatii STB (fostul RATB) Bucuresti
Sunt informatii despre problemele cu transportul in comun, dar multe raspunsuri la aceste informatii sunt la misto, atacuri la persoana, etc.

In prezent lumea a migrat pe grupuri de whatsapp sau Facebook. Forumul inseamna dialog, prin definita lui. Din pacate marea majoritate vor sa se auda numai ei, asa ca prefera Facebook-ul.

Totusi este posibil ca lumea sa redescopere forumurile in viitor, inclusiv cele cu transportul in comun.

Pana atunci, cei care suntem, putini ce-i drept, trebuie sa mergem inainte.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community