Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Vin 30 Mar 2018 19:44:24 Titlul subiectului: Achizitie 10 tramvaie noi |
194209 |
|
Avand in vedere ca vor aparea tot mai multe articole si discuitii privind achizitionarea de tramvaie noi , deschid acest topic.
Astazi a fost depus proiectul de finantare pentru 10 garnituri noi.
Mircea Malan: Oradea: 10 tramvaie noi, cu fonduri europene
A fost depus spre finanțare proiectul de achiziție a 10 tramvaie noi, cu fonduri europene. Valoarea totală a proiectului este de 18 milioane de euro.
Prin această achiziție se va moderniza parcul de tramvaie, se va reduce poluarea și va crește calitatea transportului public în orașul nostru.
Si inca un articol tot de azi pe aceeasi tema : https://infooradea.ro/19-mil-de-euro-pentru-modernizarea-tramvaielor-din-oradea/ .
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Mie 09 Mai 2018 18:44:26 Titlul subiectului: |
194741 |
|
Sunt curios daca in afara de SIEMENS va mai depune oferte PESA si SKODA. Oare se va cere parerea oradenilor pentru variante de scheme sau se va merge pe rosu cu albastru?
|
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Mie 09 Mai 2018 20:10:22 Titlul subiectului: |
194744 |
|
Astra nu va participa oare , mai ales ca au vandut doar 6 tramvaie din modelul Imperio si nici un Autentic? Sau cand zici Siemens te referi si la Astra?
Probabil se va lua in considerare schema aleasa de oradeni pe paginile de Facebook dedicate Primariei , primarului , viceprimarului , etc. de atunci cand s-au facut sondaje privind schema de vopsire a Tatrei T4D 4 trimisa la modernizat si care a fost abandonata la Astra. Ar fi frumos sa fie cumparate in schema ros-albastra sau macar rosu gri pentru a se asemana cu ULF-urile.
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
marcel
Data înscrierii: 25/Aug/2008 Ultima vizita: 08/Noi/2021 Mesaje: 117 Locație: Budapesta (Ungaria); Oradea
|
Trimis: Lun 14 Mai 2018 17:20:45 Titlul subiectului: |
194870 |
|
Se reiterează și în caietul de sarcini lungimea de 26-28 m, care, după cum am mai discutat, exclude modele precum Pesa Swing (Cluj, Szeged 30,12 m), CAF Urbos 100 (Debrețin și Budapesta), Skoda Forcity (21 sau 32 m) și Alstom Citadis (24, 32 sau 37 m). Rămâne Astra Imperio (licență Siemens) cu 3 moduluri, 27 m și
Siemens Avenio cu 3 moduluri, tot 27 m.
Cum nu cred că Siemens va dori să concureze cu propriul său partener de pe piața românească, e cam clar ce tramvaie vom avea.
|
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Dum 24 Iun 2018 22:31:22 Titlul subiectului: |
195444 |
|
Se pare ca Astra a fost singurul ofertant la licitatia deschisa pentru cumpararea de tramvaie noi atat in Oradea cat si in Cluj. De asemenea , se pare ca pentru ambele orase vor produce modelul Imperio (eu stiam ca au incetat colaborarea cu Siemens ).
Economia.net:
Tramvaiul românesc, fără competitori. Astra Vagoane Călători, singurul ofertant și la licitația pentru 10 tramvaie în Oradea
După ce la Cluj a depus singura ofertă la licitația pentru achiziția a 22 de tramvaie, Astra Vagoane Călători nu a avut competitori nici la Oradea. Producătorul român de tramvaie a ofertat în ambele orașe modelul Imperio , fabricat la Arad sub licență cumpărată de la Siemens, au spus pentru Economica.net surse apropiate situației.
Municipiul Oradea a lansat pe 5 mai licitația pentru achiziția a 10 tramvaie, valoarea estimată a acestora fiind de 74,45 milioane de lei.
Cantitatea de 10 tramvaie va putea fi suplimentată prin achiziția a încă maximum 10 bucăți, iar valoarea totală se va dubla atunci la 148,90 milioane de lei (31,97 milioane de euro), conform anunțului de participare publicat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP).
Până la data limită de transmitere a ofertelor, respectiv miercuri, 20 iunie, a depus ofertă doar producătorul român Astra Vagoane Călători, conform SEAP.
Sursele Economica.net afirmă că modelul ofertat la Oradea este tramvaiul Imperio, la fel ca la Cluj, infirmând astfel informațiile apărute anterior conform cărora Astra ar fi participat cu modelul Autentic .
Întrebate cum se explică lipsa concurenței la aceste licitații, sursele au spus că potențialii competitori au de lucru în țările de origine.
Data limită de evaluare a ofertei pentru cele 10 tramvaie noi la Oradea este 10 octombrie. Achiziția tramvaielor este finanțată din fonduri europene, prin Programul Operational Regional – POR.
Contactat de către Economica.net, primarul Oradei, Ilie Bolojan, a spus că pe lângă achiziția de tramvaie va mai deconta prin POR și alte proiecte.
„Pe POR se finanțează proiecte de mobilitate urbană, mobilitate verde: transportul electric sau pietonal, piste de biciclete. Noi finanțăm pe Oradea o componentă de transport electric, adică extinderea liniei de tramvai, pe de o parte, și achiziția de tramvaie noi, pe de altă parte. Iar pe partea de pietonal, străzi pietonale noi în zona centrală, piațete pietonale în centrele de cartier și, de asemena, o formulă de unde verde, tot pentru tramvai în zona centrală, ceea ce înseamnă lărgirea unui pod și pasaj subteran", a explicat edilul Oradei.
Astra Vagoane Călători a fost singurul ofertant și la licitația pentru achiziția a 22 de tramvaie la Cluj. Municipiul Cluj – Napoca a lansat această licitație pe 10 februarie, valoarea estimată a acordului cadru fiind de 190 de milioane de lei (41 milioane de euro). Și în acest caz, finanțarea urmează să fie asigurată din fonduri europene, prin Programul Operational Regional 2014 -2020.
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Joi 28 Iun 2018 17:43:21 Titlul subiectului: |
195514 |
|
Foarte bine punctat Marcel. Din punct de vedere economic cred ca Imperio e o solutie mai buna decat Avenio, care cu siguranta are piese mai scumpe, desi nu imi place fata tramvaiului, ma voi obisnui cu botul ala fara personalitate creat cred de cei de la URAC. Daca macar s-ar vopsi in culoarea caroseiiei si partea neagra dintre faruri i-ar schimba mult infatisarea.
Sper din tot sufletul ca nu va veni in varianta verde si la banii astia va fi personalizata schema.
|
|
Sus |
|
|
marcel
Data înscrierii: 25/Aug/2008 Ultima vizita: 08/Noi/2021 Mesaje: 117 Locație: Budapesta (Ungaria); Oradea
|
Trimis: Lun 02 Iul 2018 13:17:19 Titlul subiectului: Imperio |
195559 |
|
Citat: | Sper din tot sufletul ca nu va veni in varianta verde si la banii astia va fi personalizata schema. |
Și eu sper, măcar să se asorteze cu ULF-urile într-o oarecare măsură. Dar după cu și acelea au venit cu schema Wiener Linien, iar Astra a vândut la Arad Imperio vopsit în roșu, în verde, dar chiar și în altă nuanță de verde cu două dungi albe, am dubii.
Să sperăm că măcar nu vor fi galbene, ca tatrele de Berlin, ar fi oribil.
|
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 15/Mai/2024 Mesaje: 1030 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Lun 02 Iul 2018 20:20:21 Titlul subiectului: |
195562 |
|
Am inteles ca cel Rosu din Arad, a fost ulterior vopsit in verde si el
|
|
Sus |
|
|
andrei105
Data înscrierii: 03/Iun/2016 Ultima vizita: 02/Mai/2024 Mesaje: 442 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Lun 02 Iul 2018 20:42:58 Titlul subiectului: |
195563 |
|
Da, 1403, primul Imperio, cel roșu cu botul diferit, a primit până la urmă un bot nou și a fost revopsit în verde. Și în interior, scaunele alb-maro au fost tapițate cu material verde, probabil ca să semene cu restul.
Și totuși, se mai fabrică Imperio? Credeam că modelul Autentic i-a luat locul.
_________________ Galerie (FB)
Profil Phototrans |
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 15/Mai/2024 Mesaje: 1030 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mie 11 Iul 2018 08:36:39 Titlul subiectului: |
195673 |
|
Care este data limită pentru atribuirea contractului?
|
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Mar 07 Aug 2018 22:44:27 Titlul subiectului: |
196068 |
|
Legat de schema de vopsire eu as avea cateva propuneri:
1 schema ULF-urilor (rosu-gri);
2 schema cu care trebuiau sa vina ULF-urile/culorile orasului (rosu-albastru);
3 schema in care este vopsit Autenticul (mov-galben) desi culoarea mov mai exista si pe vehiculele din Cluj sau Timisoara;
4 nu arata rau nici schema tramvaielor Imperio din Arad (verde) , desi aceasta culoare exista si pe vehiculele din orasul mentionat anterior si pe cele din Iasi;
5 schema care a iesit castigatoare pe paginile de socializare ale Primariei pentru tramvaiele care se doreau a fi modernizate la Astra.
Eu sunt curios ce design vor avea tramvaiele (Imperio Prototip , Imperio din Arad , Autentic sau alt design)? Sincer , cu exceptia geamurilor laterale de la cabina care nu sunt facute pe aceeasi linie cu parbrizul , fata Autenticului cred ca arata cel mai bine.
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
pelle_elena
Data înscrierii: 18/Iul/2018 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 451
|
Trimis: Vin 05 Oct 2018 20:17:51 Titlul subiectului: |
196633 |
|
[quote="Robert"]Am inteles ca cel Rosu din Arad, a fost ulterior vopsit in verde si el[/quote]
Adevărat, daca te uiți pe topicul "tramvaiele Imperio" vei vedea că cel roșu a fost revopsit ulterior
|
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Vin 19 Oct 2018 15:24:26 Titlul subiectului: |
196751 |
|
Este oficial , Astra va livra tramvaiele oradene , primele urmand sa soseasca in octombrie anul viitor. Culoarea acestora va fi aleasa printr-o dezbatere (probabil pe retelele de socializare) si de asemena va putea fi ales si numele tramvaielor.
Mircea Malan (viceprimar): Dragi orădeni,
Astăzi a fost semnat contractul de furnizare cu Astra Arad pentru 10 tramvaie noi. Primele 4 vor fi livrate în luna octombrie 2019, iar restul de 6 în cursul anului 2020. Valoarea achiziției, în această primă etapă, e de 22,3 milioane euro | fonduri europene. 🇪🇺
Modelul care va fi livrat va fi special proiectat pentru Oradea. Varianta de culori, dar și numele tramvaiului vor fi alease în perioada următoare, cu ajutorul dumneavoastră. Vom primi mai multe variante de culori pe care le vom pune în dezbatere.
În etapa a doua, orașul nostru va mai cumpără încă 10 tramvaie.
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 15/Mai/2024 Mesaje: 1030 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 19 Oct 2018 19:54:29 Titlul subiectului: |
196756 |
|
Special proiectat? )
|
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Vin 19 Oct 2018 22:52:58 Titlul subiectului: |
196757 |
|
@Robert asa este scris , probabil designul va fi cu totul diferit fata de ce a produs Astra pana acum. Sa asteptam pana la anul cand vor ajunge sau pana cand vor fi postate imagini de pe linia de productie si vom vedea.
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Sâm 20 Oct 2018 13:52:19 Titlul subiectului: |
196760 |
|
Bine ca se va putea alege culoare. In schimb oare fata tramvaiului va fi varianta prototipului (si implicit identic cu pozele prezentate pe siteul producatorului) sau designul de la Imperio Eco (stil URAC). Oare Astra cu ce tramvai se duce la expozitii? Doar cu Autentic?
Ca si schema ar merge orice numai mov sau roz nu.
|
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Lun 22 Oct 2018 19:28:57 Titlul subiectului: |
196814 |
|
Sursa bihon.ro 22 octombrie 2018
Ședință de îndată, pentru tramvaie și noile pietonale
Consilierii locali sunt convocați pentru marți la o ședință de îndată, pentru aprobarea celei de-a doua etape a proiectului de înnoire a parcului rulant al OTL SA, în contul căruia ar urma să se mai cumpere încă 10 tramvaie noi.
Conform viceprimarului Mircea Mălan, procedura de achiziție a primelor 10 tramvaie noi, adjudecată deja de Astra Arad, conține și cele 10 tramvaie care urmează să fie compărate cu bani de la UE în etapa a II-a, dar cu clauza suspensivă a contractării finanțării. E tot mai evident că banii vor veni așa că executivul a optat pentru varianta de a urgenta procedura.
Banii ar urma să fie alocați prin Programul Operațional Regional (POR) 2014 – 2020, Axa prioritară 4 – „Sprijinirea dezvoltării urbane”, Prioritatea de investiții 4.1, Mobilitatea Urbană Durabilă. Valoarea celei de a doua etape este similară cu a primei, de peste 88 mil lei, din care valoarea nerambursabilă este de 98% [...]
Ca o paranteza a adaga urmatoarele idei:
- De acum as modifica a doua transa sa fie vagoane cu 4 segmente.
Atata timp cat circula tramvaiele la 2-3 minute distanta si tot nu sunt suficient capacitatea vagoanelor KT4Dm, ci se scot pe traseu 6 ULFuri (!) si se testeza KT4Dm cuplate cate doua.
- Pacat, ca la Berlin au vandut toate remorcile Tatra B6A2. Stiu, ca nu a fost conceput KT4Dm sa tracteye remorca, dar cum cei din Magdeburg au reusit sa adapteze acele remorci din Berlin la vagoanele NGT8D - la fel concepute pentru functionare in solo - precis s-ar putea adapta si la noi si ar arata chiar frumos impreuna. Poate la casarea T4D vor mai pastra niste remorci si vor incerca sa le adapteze la KT4Dm.
|
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Mar 23 Oct 2018 14:38:23 Titlul subiectului: |
196821 |
|
Ce adaptari ar trebui facute astfel incat un KT4Dm sa poata tracta o remorca B4D? Legaturile electrice , cele pentru comanda inchiderii/deschiderii usilor si cele pentru frane nu sunt la fel pentru ambele tipuri de vagoane? Chiar ar arata interesant asemenea cupluri.
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Mie 24 Oct 2018 21:27:04 Titlul subiectului: |
196844 |
|
Până una alta ar putea să scoată la traseu toate cele 10 ULF-uri concomitent pentru a fi mărită capacitatea cât se poate. Iar cel puțin la ore de vârf putea cupla KT4DM-urile câte două, că în Berlin tot cuplate circulau. De ce nu ar merge așa și în Oradea?
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Sâm 27 Oct 2018 17:10:16 Titlul subiectului: |
196910 |
|
Deoarece si in Berlin cand au mutat niste vagoane remorca B6A2 dintr-un depou in altul, cuplarea cu KT4Dm a fost doar mecanica, necesitand tragerea de fire separate de la vagonul motor pentru semnalele din spate sau pur si simplu au pus o tabla care avertiza, ca vagonul nu are semnalizare. Din asta se vede, ca KT4Dm nu a fost conceput pentru a tracta remorca, comanda catre vagonul secund (alt KT4Dm) fiind diferita de cel al T4D-B4D, dar nu exclud posibilitatea adaptarii, cunoscand schema si logica de la T4D. O proba ar merita (cuplat un B4D doar mecanic nu si electric) sa se vada cu cat consuma mai mult KT-ul si cat scade performanta la demaraj, la frana nu ar fi relevant pentru ca remorca nu ar frana.
|
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Mar 30 Oct 2018 21:54:10 Titlul subiectului: |
196949 |
|
Un articol de acum cateva zile legat de achizitia cu fonduri UE a tuturor celor 20 de tramvaie .
Bihoreanul: Oradea își va dubla la 20 numărul de tramvaie moderne pe care le va achiziționa pe bani europeni. Consiliul Local a aprobat joi cu unanimitate de voturi cea de-a doua etapă a proiectului privind modernizarea parcului de tramvaie în cadrul căreia vor fi achiziționate încă zece tramvaie Astra Arad la un preț de 1,9 milioane euro bucata.
Licitație pe două loturi
"A fost o licitație cu două loturi. Primul lot de zece tramvaie, pentru care aveam finanțarea asigurată este deja în execuție. Pentru lotul al doilea am prevăzut o clauză în contract că vom da ordinul de începere a lucrărilor de execuție doar după ce avem asigurată finanțarea", a explicat pentru BIHOREANUL, viceprimarul Mircea Mălan.
Municipalitatea a scos la licitație achiziția tramvaielor în două loturi pentru că nu avea certitudinea că va reuși să atragă suficiente fonduri europene pentru cumpărarea a 20 de tramvaie așa cum își dorea de la bun început.
"Pentru prima etapă a proiectului privind modernizarea parcului de tramvaie a fost deja semnat contractul de finanțare precum și cel de furnizare. Etapa a II-a a fost gândită ca rezervă. Nu știam dacă banii europeni alocați vor fi suficienți. Acum lucrurile s-au concretizat, am intrat în faza de precontractare a finanțării europene iar pentru continuarea proiectului este necesară adoptarea unei Hotărâri de Consiliu Local", le-a explicat consilierilor locali directorul Direcției Management Proiecte cu Finanțare Internațională, Marius Moș.
Primele tramvaie vin anul viitor!
Concret, valoarea totală a celei de-a doua etape a proiectului se ridică la 88,6 milioane lei plus TVA, sumă din care contribuția bugetului local se va ridica la 14,1 milioane lei reprezentând cheltuielile neeligibile din proiect și contribuția proprie de 2% în valoare de 1,5 milioane lei.
La fel ca în cazul primului lot municipalitatea va achiziționa zece tramvaie cu câte 160 de locuri, eficiente din punct de vedere energetic, dotate cu sistem de recuperare a energiei, aer condiționat și loc pentru persoanele cu dizabilități.
Potrivit contractului semnat cu SC Astra Vagoane Călători SA, singurul producător care s-a prezentat la licitație, primele patru tramvaie din primul lot vor fi livrate în luna octombrie a anului 2019 iar celelalte șase în cursul anului 2020. Tramvaiele din lotul doi vor veni la Oradea abia din anul 2021. Contractul urmează să fie derulat prin Programul Operațional Regional 2014 - 2020.
PS: rog un admin sa modifice titlul topicului in "Achizitie 20 de tramvaie noi".
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
P.I.
Data înscrierii: 02/Apr/2008 Ultima vizita: 06/Sep/2020 Mesaje: 31 Locație: Oradea
|
Trimis: Mar 18 Dec 2018 18:22:47 Titlul subiectului: |
197821 |
|
Ce se mai aude de noile tramvaie? O prezentare oficiala a modelului "special proiectat pentru Oradea" - cum a zis viceprimarul, o schema de culoare? A trecut 2 luni de la semnarea contractului, oare a inceput deja constructia lor?
|
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Mie 19 Dec 2018 08:22:35 Titlul subiectului: |
197832 |
|
Dupa cum se stie la noi jurnalistii nu se intereseaza de un subiect anume numai chiar la inceput, continuarea nu mai exista, eventual finaul adica, undeva in septembrie vom avea stirea "Ieri a fost prezentat primul tramvai Astra...". Ar trebui sa existe deja pe siteul Primariei un sondaj public cu privire la variantele de scheme. Chiar sunt sceptic, ca Astra sa fie capabila sa onoreze atatea comenzi in asa scurt timp. Tocmai s-a nimerit sa castige contracte la Cluj, Galati si Oradea in acelasi timp.
|
|
Sus |
|
|
Patrick
Data înscrierii: 05/Noi/2018 Ultima vizita: 16/Mai/2024 Mesaje: 59 Locație: Oradea
|
Trimis: Mie 02 Ian 2019 19:47:03 Titlul subiectului: |
198123 |
|
Stie cineva cum vor arata? Vor fi Imperio? Primul tramvai poate ajunge oricand si nu stim um va fi.... poate cineva sa confirme cum bor arata?
|
|
Sus |
|
|
|