Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 26 Dec 2019 21:35:02 Titlul subiectului: |
204705 |
|
Am înțeles. Și atunci de ce nu este trasa la răspundere Astra pentru nerespectarea graficului de livrare?
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Mie 22 Ian 2020 15:35:52 Titlul subiectului: |
205212 |
|
Unul din cele doua vagoane oradene in productie in curtea fabricii.
Foto: erwin
Descriere: |
The new tram in production today in the factory's yard |
|
Mărime fișier: |
207.13 kb |
Vizualizat: |
de 10220 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Patrick
Data înscrierii: 05/Noi/2018 Ultima vizita: 30/Apr/2024 Mesaje: 59 Locație: Oradea
|
Trimis: Dum 15 Mar 2020 10:21:32 Titlul subiectului: |
206198 |
|
Teoretic zilele astea ar trebui sa ajunga primul tramvai. Stie cineva cand va ajunge?
|
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Mar 17 Mar 2020 22:36:58 Titlul subiectului: |
206233 |
|
Nici vorba sa ajunga in curand. Eventual in aprilie unul singur urmat de al doilea peste ceva saptamani, daca nu isi va suspenda activitatea Astra intretimp ceea ce este foarte probabil sa se intample vazand evolutia pandemiei...
|
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Mar 14 Apr 2020 22:07:21 Titlul subiectului: |
206644 |
|
Inca un set de poze cu tramvaiele pentru Oradea in fabrica , aceeasi sursa.
Oare nuantele tramvaielor chiar difera , sau este de vina lumina/unghiul din care a fost facuta fotografia? Cam prafuite sunt tramvaiele avand in vedere ca sunt noi si in proces de constructie. Interesant ca pantograful este orientat invers. Ma asteptam ca noile tramvaie sa aiba camere de filmat in loc de oglinzi , asa cum au Astrele Imperio din Arad, dar se pare ca va fi oglinda clasica.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
172.64 kb |
Vizualizat: |
de 9146 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
172.94 kb |
Vizualizat: |
de 9146 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
66.78 kb |
Vizualizat: |
de 9146 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
147.7 kb |
Vizualizat: |
de 9146 ori |
|
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 15 Apr 2020 06:57:35 Titlul subiectului: |
206647 |
|
Din ce tari provin componentele acestor tramvaie ?
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
UKVZ-KTM-5
Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 30/Noi/2022 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Mie 15 Apr 2020 06:59:35 Titlul subiectului: |
206648 |
|
Fiind sub licență Siemens, din Germania sau din producție proprie. Posibil aerul condiționat să fie din China.
|
|
Sus |
|
|
virgilius
Data înscrierii: 21/Noi/2006 Ultima vizita: 18/Iun/2023 Mesaje: 316 Locație: Constanta
|
Trimis: Mie 15 Apr 2020 14:01:34 Titlul subiectului: |
206656 |
|
Ce sunt acele urme de vopsea albă ?
|
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
|
Sus |
|
|
marcel
Data înscrierii: 25/Aug/2008 Ultima vizita: 08/Noi/2021 Mesaje: 117 Locație: Budapesta (Ungaria); Oradea
|
Trimis: Joi 16 Apr 2020 15:05:22 Titlul subiectului: iluzie |
206674 |
|
Citat: | Oare nuantele tramvaielor chiar difera , sau este de vina lumina/unghiul din care a fost facuta fotografia? |
Probabil nu difera, iluzia poate fi si rezultatul optic al folosirii culorilor albastru si rosu impreuna - din acest motiv aceste culori se despart, de obicei, cu o dunga alba unde culoarea are importanta, de ex. pe indicatoarele rutiere.
|
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Mie 22 Apr 2020 17:30:06 Titlul subiectului: |
206746 |
|
Asa cum a prevazut Zsizsi mai sus si cum ma gandeam si eu , acum se da vina pe virus. Culmea , Pesa a putut livra tramvaie spre Sofia , ultimul chiar ieri , marti. Bihon:
Săptămâna viitoare? Livrarea Astrelor, afectată de epidemie
Graficul de livrare a tramvaielor noi a fost dat peste peste cap și de epidemia de Covid19. Termele au fost deja amânate, la finalul lui 2019, din rațiuni tehnice.
Programul de livrare a garniturilor a suferit din cauza carantinei și restricțiilor de călătorie impuse în contextul epidemiei. Astrele orădene sunt supervizate de Siemens.
Anunțată pentru mijlocul lunii martie 2020, livrarea primelor tramvaie noi, fabricate la pe platfoma fabricii Astra din Arad ar putea ajunge, totuși, până la începutul lui mai. Întârzierea are legătură cu epidemia, dar nu pentru că ar fi afectat personalul fabricii, ci din cauza restricțiilor de circulație peste granițe.
„Din cauza carantinei, cei de la Siemens nu au putu călători la Arad pentru a superviza producția pentru tramvaiele noastre. Contractul nostru prevede că modelele făcute pentru Oradea vor avea tracțiune și tot ce ține de automatizare, după modelul Siemens”, ne-a declarat Adrian Revnic, directorul tehnic al OTL SA.
Conform acestuia, la lansarea licitației orădene, Astra și Siemens au ajuns la concluzia că pot produce garnituri după cerințele din caietul de sarcini, în prețul oferit, dacă lucrează la baza din Arad și nu în Germania.
Patru dintre cele 20 de tramvaie noi, comandate de Primăria Oradea la Astra Arad ar fi trebuit să fie trimise beneficiarului, pe rând, începând cu mijlocul lunii martie 2020, conform graficului de livrare modificat la finalul anului trecut. În februarie, în urma unei vizite la Arad, edilii își păstrau optimismul.
Cu instalarea interdicțiilor, angajamentul a picat dar prima garnitură ar putea ajunge, totuși, la Oradea, până la începutul lui mai, consideră directorul tehnic al OTL SA, Adrian Revnic. “Săptămâna viitoare așteptăm primul tramvai, am obținut de la Poliție autorizarea pentru transportul agabaritic și ruta pe care se va deplasa”, spune el.
Întârzierea are legătură cu epidemia, dar nu pentru că ar fi afectat personalul fabricii, ci din cauza restricțiilor de circulație peste granițe. “Din cauza carantinei, cei de la Siemens nu au putu călători la Arad pentru a superviza producția pentru tramvaiele noastre. Contractul nostru prevede că modelele făcute pentru Oradea vor avea tracțiune și tot ce ține de automatizare, după modelul Siemens”, ne-a declarat Revnic.
Conform acestuia, la lansarea licitației orădene, Astra și Siemens au ajuns la concluzia că pot produce garnituri după cerințele din caietul de sarcini, în limitele prețului, dacă lucrează la baza din Arad și nu în Germania.
Oradea are contract cu Astra Arad pentru 20 de tramvaie, cu termene de livrare inițiale stabilite la 10 garnituri pe an. Anul trecut, în toamnă, constructorul a cerut decalarea termenului inițial de predare a primelor garnituri din decembrie 2019 pentru primăvara anului 2020 după ce Primăria Oradea a cerut ca noile garnituri să aibă sisteme de stocare a energiei care să le asigure deplasarea pe cel puțin 200 de metri în plus în caz de avarie, pentru evacuarea intersecțiilor, dacă rămân în pană de energie.
La rândul său, fabrica a atenționat beneficiarul, anul trecut, despre introducerea unor norme europene de evacuare a călătorilor în caz de incendiu.
Garniturile Astra pentru Oradea au câte 160 de locuri, sunt dotate cu sisteme de recuperare a energiei, cu aer condiționat, dar și cu un loc pentru persoanele cu dizabilități plus rampa de acces aferentă.
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 13/Mai/2024 Mesaje: 1030 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mie 22 Apr 2020 19:48:29 Titlul subiectului: |
206748 |
|
Minciuni peste minciuni marca Astra Arad. Pandemie e și acum, va fi și săptămâna viitoare. Restricțiile de călătorie există în continuare, deci nici acum nu ar fi putut să vină personalul de Siemens, fiindcă automat intri în izolare 14 zile dacă ai sosit din zonă galbenă și în carantină din roșie.
Deci nici scuza asta nu ține, cum nu ține nici aia cu evacuarea, că cei de la Arad au primit tranvaie între timp și au aceleași uși, doar botul diferă.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 22 Apr 2020 21:06:11 Titlul subiectului: |
206751 |
|
Tzeapa, marca Blidar
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Mie 22 Apr 2020 21:18:11 Titlul subiectului: |
206752 |
|
Da exact. Nici chiar scuza cu mersul autonom nu tine , ar fi trebuit cerut de la inceput in caietul de sarcini ca tramvaiele sa aiba o autonomie de x km. Eu sper ca primariile sa penalizeze pentru fiecare zi de intarzaiere firma Astra , sau chiar sa rezilieze contractele.
In plus , din imaginile postate de Tram-EM , tramvaiul (tramvaiele) par a fi departe de finalizare.
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 22 Apr 2020 21:35:48 Titlul subiectului: |
206753 |
|
Penalizari pentru intarziere ?
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 13/Mai/2024 Mesaje: 1030 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Joi 23 Apr 2020 10:56:02 Titlul subiectului: |
206763 |
|
Nu sunt de acord cu rezilierea lor. Tot populația va avea de suferit călătoridn în tramvaie vechi, dar merită penalizați. Acest lucru nu se va întâmpla Blidar fiind foarte bine înfipt politic.
De asemenea pe viitor cu puțin noroc poate mai căm de Pesa.
|
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Joi 23 Apr 2020 13:42:31 Titlul subiectului: |
206764 |
|
Ati a fost realizata in fabrica punerea in functiune a primului vagon pentru Oradea impreuna cu reprezentantii Siemens, adica penultimul obstacol a fost trecut.
Ultima modificare efectuată de către zsizsi la Vin 24 Apr 2020 12:16:30, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 23 Apr 2020 13:44:48 Titlul subiectului: |
206765 |
|
Contractul este public ? Daca da, poate cineva sa il posteze pe forum ?
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Joi 23 Apr 2020 15:50:15 Titlul subiectului: |
206771 |
|
@Guest , da penalizari pentru intarzaiere. Cele mai mari esecuri ale administratiei actuale sunt renovarea dealului Ciuperca si construirea parcarii de pe strada Independentei. In rest proiectele sunt terminate in timp sau chiar mai devreme. Nu as vrea sa intre si colaborarea cu Astra in randul proiectelor care nu au avut succes , iar in ritmul asta ultimul tramvai va ajunge cu intarzaiere de 160 de luni. :
Daca va uitati in topicul achizitionarii tramvaielor Siemens ULF , veti veda ca primul tramvai a fost livrat in 4-5 luni de la anuntarea castigatorului , iar toate celalte tramvaie au sosit in 10-11 luni dupa primul. Astra nu a fost in stare sa finalizeze sau sa livreze vre-un tramvai in Oradea sau Cluj dupa aproximativ un an jumatate de la semnarea contractelor , dar a livrat Aradului cel putin unul , in timp , desi acolo licitatia avusese loc mult mai tarziu. Inteleg ca difera ecartamentul , schemele de vopsire , si designul , dar in mare parte sunt aceleasi tramvaie si este inacceptabil ce se intampla.
@Robert , spuneam sa fie reziliat contractul in ideea refacerii licitatiei , dar in asa fel incat sa poata participa producatori consacrati (Siemens , Pesa , Alstom , Bombardier , etc), nu turci sau tepari romani.
@Guest aveti caietul de sarcini aici , daca la asta va referiti. http://tramclub.org/viewtopic.php?t=16724&postdays=0&postorder=asc&start=0#194721
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 23 Apr 2020 18:21:17 Titlul subiectului: |
206772 |
|
tcm a scris: | Daca va uitati in topicul achizitionarii tramvaielor Siemens ULF , veti veda ca primul tramvai a fost livrat in 4-5 luni de la anuntarea castigatorului , iar toate celalte tramvaie au sosit in 10-11 luni dupa primul. |
Pentru ca ar fi trebuit sa fie de fapt ale Vienei (cel putin unele dintre ele) - s-a presupus ca s-au facut presiuni tipic romanesti ca primele sa fie livrate inaintea alegerilor locale din 2008 (ramane ca legenda urbana, cel mai probabil ancorata in realitate). Nu e cea mai buna comparatie.
zsizsi a scris: | am avut ocazia sa stau de vorba cu dl. Wolgang Richter - inginer la Siemens AG sectia Nürnberg (Germania) Si el a contribuit la proiectarea tramvaiului. Dânsul mi-a confirmat ca este un vagon cu 0 km la bord, In momentul inceperii constructiei vagonului OTL #50, initial a fost destinat pentru Viena, dar intre timp a venit contractul cu OTL si s-a decis sa se transfere pentru Oradea. Momentan se construiesc vagoane in paralel si pentru OTL si pentru Wiener Linien. Fiecare al 3-lea vagon produs este pentru Oradea.
Totodata cazul vagonului 52, care va veni in mai putin de o luna, cu siguranta nu va fi prototipul ULF A1 (care inca nici acuma nu circula). |
|
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Joi 23 Apr 2020 22:22:20 Titlul subiectului: |
206776 |
|
Da este adevarat nu pot fi comparate cele doua fabrici. Siemens producea la momoentul respectiv tramvaie modelul ULF pentru Viena , nu a avut o pauza de cativa ani intre productii cum a avut Astra (cele 6 Imperio pentru Arad , prototipul Autentic si tramvaiele care se produc acum pentru Arad , Cluj , Oradea ; nu pun la socoteala tramvaiele modernizate pentru Timisoara fiind alt proiect).
Cel putin ULF-ul 50 al OTL , asa cum ati spus , era destinat Wiener Linien , dar Siemens a luat hotararea de a-l echipa si al trimite la OTL , probabil pentru a nu se intarzaia livrarea si pentru ca Viena avea deja in explaotare aproximativ 300 de astfel de tramvaie. In schimb Astra nu a facut nimic , estimez eu pana prin septembrie anul trecut , iar cand s-au apucat de construit , a constuit tramvaiele ultimului oras castigor , Arad nu pe cele pentru Cluj sau Oradea. Fabricilor , primarilor , sefilor de companii de trasnport le place sa se laude cu lucrarile in curs de realizare si de obicei posteaza pe retelele de socializare imagini de pe linia de productie , dar nu a aparut nici o imagine cu tramvaie pana la sfarsitul anului trecut. Primele imagini oficiale din fabrica au fost postate de primarul interimar al Aradului si se vedeau doar doua caroserii verzi pentru Imperio. Primele imagini oficiale cu tramvaiele pentru Oradea au aparut prin decembrie la un documentar TVR. Apoi au mai postat oficialii oradeni sau Tram-EM cate o imagine din fabrica. Acum , eu nu cred nimic din ce se spune (schimbari de norme europene in caz de evacuare , adaugare de baterii pentru mers autonom , virus) pentru ca de fiecare data declaratiile au fost date la o luna-doua dupa ce trebuia facuta livrarea. Pentru baterii ar trebui modificata intreaga structura de rezistenta , acoperisul sau unde au fost amplasate nu a fost creat pentru a rezista unei asemenea greutati. S-a anuntat sec prin decembrie ca politia a cerut ca tramvaiele sa se poata deplasa cateva sute de metri chiar daca nu este curent in retea si ca s-au schimbat acele norme in caz de evacuare. Virusul in Romania a inceput sa faca ravagii cam prin 18.04 , data la care deja conform ultimei estimari trebuia tramvaiul sa fie deja la destinatar. Europa inca nu era afectata la inceputul lui martie , tarile au inceput sa isi inchida granitele cam pe la jumatatea lunii , deci oficialii Siemens puteau sa mearga sa verifice linistiti pana atunci tramvaiul. Din nou s-a anuntat doar ieri ca nu s-a putut testa tramvaiul datorita epidemiei...
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 13/Mai/2024 Mesaje: 1030 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 24 Apr 2020 12:38:51 Titlul subiectului: |
206785 |
|
Rezilierea contractului la Cluj-Napoca și reluarea licitației + contestații peste contestații de la Astra ar însemna minim 2-3 ani pierdere.
CTP-ul trebuia de mult să renunțe la colaborarea cu Astra, după ultimele troleibuze inventate peste noapte de Astra, livrate greu și cu multe probleme, dar na influența politică e mare. Și așa vreo 2 le-au trimis parcă înapoi în fabrică umblă vorba prin sat.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 25 Apr 2020 12:39:59 Titlul subiectului: |
206801 |
|
Cineva de la CTP trebvuie sa raspunda legal pentru asta. Doar sunt banii contribuabililor la mijloc.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
pelle_elena
Data înscrierii: 18/Iul/2018 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 451
|
|
Sus |
|
|
|