Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Operatori privati
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trenuri
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Apr/2024
Mesaje: 9880
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 11 Aug 2019 18:16:09    Titlul subiectului: 202126

Nu ii inteleg pe cei de la Astra Transcarpatic. Acum doua luni aveau o rama echivalenta cu doua vagoane, pe Brasov-Bucuresti. Acum, prin Valea Prahovei trece numai o locomotiva si un singur vagon, care, colac peste pupaza, este vagon cuseta Laughing Laughing Laughing

Am impresia ca rama a fost rtelocata pe Bucuresti-Constanta.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Dum 11 Aug 2019 20:51:14    Titlul subiectului: 202128

București-Mangalia.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Apr/2024
Mesaje: 9880
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 16 Aug 2019 15:46:42    Titlul subiectului: 202196

Iata cate locuri au mai ramas disponibile, pentru cine vrea sa rezerve bilet la Softrans, pe ruta Bucuresti Nord-Constanta, pentru o calatorie pe 24 august. Deci cu 8 zile inainte !


Softrans.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  166.83 kb
 Vizualizat:  de 7861 ori

Softrans.jpg



_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Mie 28 Aug 2019 06:52:28    Titlul subiectului: 202315

Au apărut modificări temporare în componența trenului Craiova - Constanța și retur al Softrans. Iată comunicatul de pe pagina lor de Facebook:
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2096521093780839&id=525120760920888
Citat:
In data de 29.08.2019, vagoanele suplimentare la trenul 15982 pentru ruta Craiova – București N – Constanța (și 15984 - retur), nu vor circula din motive tehnice (în secțiunea de rezervări - rutele: C1.b1, respectiv C2.b2).

Trenurile de bază: 15982/15984, vor circula normal, conform planificării, având câte 4 vagoane în componență.

Din 30.08.2019, trenurile menționate vor circula din nou în configurația extinsă (8 vagoane).

Ne cerem scuze călătorilor pentru inconvenientele create.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Mie 28 Aug 2019 08:18:05    Titlul subiectului: 202316

Un articol ce face o radiografie a companiei Astra Transcarpatic:
http://mobile.hotnews.ro/stire/23333577
Citat:
Operatorul feroviar Astra Trascarpatic este o companie paradoxală fiindcă nimeni altcineva nu a primit atât de multe laude pentru trenuri dar nicio altă companie nu le anulează atât de des. În ultmele săptămâni trenurile Astra au enervat pasagerii, unele trenuri au fost anulate, altele s-au oprit brusc și nu au mai pornit. Am trimis celor de la Astra câteva întrebări despre trenurile IC2 în special, iar în articol puteți citi răspunsurile companiei.

Astra Transcarpatic este compania fabricii de vagoane de la Arad și este cunoscută pentru trenurile galben-verzi și în septembrie 2018 a introdus și automotoarele IC2 aduse din Danamarca, unde au avut probleme. Astra are puține trenuri pe zi dacă raportăm la cerere, însă marea problemă este că numărul anulărilor este supărător de mare și în general compania anunță pe Facebook, cu doar o zi înainte.

Se știe că este cerere uriașă pentru bilete de tren vara către Brașov și către Litoral, CFR are vagoane puține, iar companiile private nu au foarte multe trenuri. În acest context mulți pasageri și-au luat din timp bilete la trenurile Astra, către mare sau către munte, sperând să călătorească mult mai civilizat.

Ei bine, în destule cazuri nu a fost așa. În august au fost două cazuri în care trenurile București - Constanța nu au mai pornit: o dată la Cernavodă și o dată la Ciulnița, iar pasagerii au postat furioși pe Facebook și au criticat compania pentru că îi lasă în drum.

Ce spune Astra despre aceste incidente? Au trenurile IC2 și probleme mecanice? "Au fost două probleme, menționate de dumneavoastră, când trenurile au fost limitate la Cernavodă și Ciulnița. Problemele au apărut ca urmare a unor informații neclare transmise de calculatorul de bord al trenului, calculator care a blocat transmisia astfel încât trenul nu a mai putut fi pus în mișcare. Nu sunt probleme mecanice la trenuri", spun cei de la Astra, în răspunsul trimis de directorul general Liviu Cristian Pescărașu.

O altă mare problemă este că din 10 august sunt anulate trenurile București - Brașov și retur, dar compania promite că se încearcă reluarea circulației în această săptămână. Anulate sunt și trenurile București - Titu.

Astra a achiziționat acum doi ani de la Căile Ferate Daneze DSB 15 automotoare fabricate de Ansaldo Breda și a adus câteva în țară, pentru teste. Au fost în centrul unui scandal, după ce într-un articol bine documentat se susținea că trenurile au mari probleme. Asociația Construim România a lansat și un apel către autoritățile implicate cerând să nu autorizeze pentru traficul cu călători automotoarele IC2. Patronul Astra a susținut însă că nu sunt probleme și că trenurile pot fi puse fără probleme în funcțiune.

Compania are acum trei automotoare în țară, dintre care două în circulație. Va mai aduce altele? "Programul de livrare este în derulare, discutăm în prezent o asistență tehnică mai consistentă din partea reprezentanților DSB" , spun cei de la Astra.

Trenurile sunt compuse din două vagoane articulate, cu o lungime totală de 48 de metri și capacitatea de transport a fiecărei garnituri este de 113 pasageri.

Este clar că lucrurile nu merg chiar conform planului. Omul de afaceri Valer Blidar, care controlează atât compania feroviară cât și fabrica de material rulant Astra Vagoane Călători Arad, declara în septembrie 2018 că au fost investiți 20 de milioane de euro pentru a se dechide rute noi, în special regionale.

Blidar promitea atunci, că până în aprilie 2019 vor fi puse în circulație toate celelalte 13 garnituri, urmând să fie deschise noi rute. Trenurile circulă pe o rută nouă, către litoral, dar o altă rută a fost închisă în martie: Timișoara - Baia Mare. Compania spunea atunci că trenurile sunt scoase din cauza gradului redus de ocupare și din cauza liniei cu deficiențe de întreținere.

În această vară au fost și încă sunt zile în care un om care merge la casă pentru a-și lua bilet undeva pe ruta Brașov - București - Constanța este informat că nu se mai dau bilete, nici măcar fără loc, la trenurile din acea zi. În acest context au apărut și pe Facebook discuții despre faptul că Astra nu vinde bilete fără loc rezervat, deși cerere există de la oamenii care, pur și simplu, nu au cu ce merge la destinație. Au apărut și informații cum că trenurile IC2 ar avea senzori care nu permit închiderea ușilor dacă sunt călători în picioare.

Cei de la Astra spun că nu mai vând bilete fără loc fiindcă s-au plâns călătorii.

"Nu este o limitare din partea senzorilor privind persoanele care călătoresc în picioare. Noi am încercat să limităm vânzarea de bilete fără loc din cauza reclamațiilor primite de la călătorii care au achiziționat bilete cu anticipație - cu loc, și care ne-au semnalat disconfortul creat de călătorii care merg în picioare" .

Astra a devenit cunoscută pentru vagoanele de dormit luxoase introduse în februarie 2017 între București și Arad, unele având și duș. Laudele au curs, iar Astra a devenit renumită pentru trenurile sale.

Însă și vara trecută și vara aceasta anulările au fost atât de dese încât mulți oameni care și-au jurat că nu vor mai călători cu CFR-ul au rămas extrem de dezamăgiți și spun că au de-a face cu o companie foarte neserioasă.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Mie 28 Aug 2019 16:10:32    Titlul subiectului: 202325

Circulația trenurilor Regio Călători pe relația Brașov - Brețcu e deviată prin Brașov Triaj. Iată comunicatul Regio Călători:
https://www.facebook.com/214085755822983/posts/516227675608788/
Citat:
CIRCULATIA trenurilor Brasov-Sf.Gheorghe-Bretcu deviata prin BRASOV TRIAJ

Pentru lucrari la linia de cale ferata intre statiile Brasov Calatori – Harman, se inchide linia curenta, in zilele de sambata 14.09.2019 si duminica 15.09.2019. In aceasta perioada circulatia trenurilor de calatori va fi deviata prin statia Brasov Triaj.

Trenurile Regio Calatori afectate sunt : R16360, R16361, R16362, R16363, R16364, R16365.

In zilele de 14 si 15.09.2019 trenurile mentionate vor circula in relatia Brasov – Brasov Triaj – Harman – Bretcu si retur.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Lun 02 Sep 2019 14:29:36    Titlul subiectului: 202395

Au apărut câteva modificări temporare în circulația unui tren Astra Transcarpatic pe relația Titu - București. Comunicatul ATC:
https://www.facebook.com/1923860884501912/posts/2507795476108447/
Citat:
Vă informăm că trenul IR 15522 de la Titu la București Nord este temporar anulat, în locul lui circulând trenul 15520 cu plecare din stația Titu la ora 05:45.

Pe celelalte rute operate de Astra Trans Carpatic se circulă normal la acest moment.

Vă mulțumim pentru înțelegere și ne cerem scuze pentru disconfortul creat!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Lun 02 Sep 2019 17:41:55    Titlul subiectului: 202399

Se anulează de mâine trenul suplimentar Craiova - București Nord - Constanța. Comunicatul Softrans:
http://www.softrans.ro/
Citat:
Din data de 03.09.2019, trenul suplimentar - (Rama B) de pe rutele

C1.b1 Craiova (06:40) - Bucuresti Nord (09:51-10:16) - Constanta (12:31),
C2.b2 Constanta (15:50) - Bucuresti Nord (17:59-18:30) - Craiova (21:55)
va fi anulat!

Ne cerem scuze calatorilor pentru inconvenientele create.

Ramane valabil in continuare, un singur tren pe ruta Constanta, cu acelasi orar de circulatie publicat. In perioada urmatoare, urmeaza a fi introdus in circulatie inca un tren pe ruta Brasov, cu programul de circulatie ce va fi publicat in timp util pe site.

Va multumim pentru intelegere.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Lun 02 Sep 2019 17:50:54    Titlul subiectului: 202400

În perioada următoare, unele trenuri TFC pot înregistra întârzieri suplimentare. Iată comunicatul TFC:
https://transferoviarcalatori.ro/home/anunt-important.html
Citat:
Stimati calatori,
Din cauza lucrarilor efectuate la infrastructura in zona statiei Garbau, de catre CNCF "CFR" SA in perioada 03.09.2019 - 06.09.2019, trenul 15032 Oradea - Cluj Napoca poate avea intarzieri de aproximativ 45 minute.

Din cauza lucrarilor la infrastructura in zona Ploiesti Sud - Ploiesti Triaj, precum si a restrictiilor de viteza introduse in zona statiilor Cilibia, Buzau si Ploiesti Sud, de catre CNCF "CFR" SA dupa intrarea in vigoare a noului mers de tren (09.12.2018), trenurile 15071 si 15072 Bucuresti Nord - Galati si retur pot avea intarzieri de 10 - 30 minute.

Ne cerem scuze pentru disconfortul creat si va multumim pentru intelegere.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Joi 05 Sep 2019 16:40:07    Titlul subiectului: 202447

Anulări ale trenurilor ATC București - Brașov (azi și mâine) și București - Mangalia (în zilele de 9 și 15 septembrie). Comunicatul de pe pagina principală a ATC:
https://www.astratranscarpatic.ro/
Citat:
Trenurile de pe ruta București Nord - Brașov și retur sunt anulate în zilele de 5 și 6.09.2019 și trenurile de pe ruta București Nord - Mangalia și retur sunt anulate în zilele de 9 și 15.09.2019.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Vin 06 Sep 2019 11:33:23    Titlul subiectului: 202479

Trenurile ATC București - Brașov sunt anulate duminică, 8 septembrie, iar în perioada 9-18 septembrie se anulează trenul București - Mangalia. Comunicatul ATC:
https://www.astratranscarpatic.ro/
Citat:
Trenurile de pe ruta București Nord - Brașov și retur sunt anulate până pe data de 8.09.2019 și trenurile de pe ruta București Nord - Constanța - Mangalia și retur sunt anulate în perioada 9-18.09.2019.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Vin 06 Sep 2019 11:39:04    Titlul subiectului: 202480

Astra reamintește călătorilor modificările temporare pentru trenul 15522 Titu - București Nord și anunță noi anulări pentru trenurile pe relația București -Titu. Comunicatul ATC:
https://www.astratranscarpatic.ro/
Citat:
Trenul IR 15522 de la Titu la București Nord este anulat, în locul lui circulând trenul 15520 cu plecare din stația Titu la ora 05:45, trenul IR 15523 de la București Nord la Titu (plecare 20:58 ) este anulat până pe data de 8.09.2019 și trenul IR 15521 de la București Nord la Titu (plecare 17:53) este anulat în perioada 9-18.09.2019.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Dum 08 Sep 2019 09:47:25    Titlul subiectului: 202502

TFC a deschis o nouă casă de bilete la Oltenița. Comunicatul TFC:
https://transferoviarcalatori.ro/home/anunt-important.html
Citat:
Stimați călători,
Vă informăm că începând cu data de 04.09.2019, s-a deschis o nouă casă de bilete TFC - Oltenița. Aceasta este situată în incinta Gării Oltenița, iar programul de funcționare va fi: Luni - Vineri - 07:15 - 12:30 si 13:00 - 15:45 iar Sâmbătă și Duminică va fi închis.
O zi frumoasă!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Mie 11 Sep 2019 17:03:54    Titlul subiectului: 202602

Regio Călători anunță că se pot cumpăra bilete reduse pentru elevi și studenți care au viza pe anul școlar 2018-2019 până în octombrie. Comunicatul Regio Călători:
https://www.facebook.com/214085755822983/posts/524114918153397/
Citat:
Calatoria elevilor si studentilor cu vize valabile pe anul scolar/universitar 2018/2019

Procurarea legitimatiilor de calatorie cu 50% reducere pentru elevii cu carnet care au viza pentru anul scolar 2018/2019 se poate face pana 09.10.2019;
Procurarea legitimatiilor de calatorie cu 100% reducere pentru studentii cu legitimatii de reducere la transport care au viza pentru anul universitar 2018/2019 se poate face pana la 31.10.2019.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Sâm 14 Sep 2019 10:18:52    Titlul subiectului: 202661

Se pare că, mai nou, călătorii Softrans pot plăti cu cardul în tren. Comunicatul Softrans:
https://www.facebook.com/525120760920888/posts/2123959401037008/
Citat:
Incepand cu data de 10.09.2019, calatorii nostri pot folosi cardul si in trenuri pentru plata biletelor.

Și s-a schimbat mersul trenurilor. Comunicatul Softrans:
https://www.facebook.com/525120760920888/posts/2125605370872411/
Citat:
Am publicat în secțiunea MENIU noul mers al trenurilor Softrans, valabil în perioada: 16.09-14.12.2019.


Noul mers al trenurilor:
B1.1: Craiova (6:10) - București Nord (9:13 - 9:23) - Brașov (11:55)
B2.1: Craiova (6:40) - București Nord (9:51 - 10:20) - Brașov (12:52)
B3.1: Brașov (6:50) - București Nord (9:28 - 10:00) - Craiova (13:29)
B1.2: Brașov (14:55) - București Nord (17:31 - 17:42) - Craiova (20:53)
B2.2: Brașov (15:45) - București Nord (18:18 - 18:30) - Craiova (21:55)
B3.2: Craiova (15:58 ) - București Nord (19:02 - 19:24) - Brașov (22:01)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Apr/2024
Mesaje: 9880
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 16 Sep 2019 07:59:41    Titlul subiectului: 202698

In timp ce trenurile CFR-ului care s-au intors din Valea Prahovei spre Bucuresti au fost arhipline, duminica dupa masa, trenul RegioTrans, R16034, care a plecat din Busteni la ora 14:55 (la ora 14:00 avea plecare din Brasov), era plin, dar nu cu lume in picioare ca la CFR. Motivul ? Trenul avea in comupnere 12 vagoane !
Concluzia: sper sa dea faliment cat mai repede CFR-ul si sa mergem cu Regiotrans sau alta companie privata serioasa la munte.



Bucegi, 14-15 septembrie 240.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  130.45 kb
 Vizualizat:  de 7385 ori

Bucegi, 14-15 septembrie  240.jpg



_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Lun 16 Sep 2019 09:28:38    Titlul subiectului: 202703

Hai să fim raționali și să reflectăm un pic:
Dacă dă CFR faliment, trebuie să ținem cont că există și trenuri de NOAPTE. Singurii care au așa ceva sunt ATC (mă rog, și Regio Călători, dar ei au doar 2 vagoane izolate la Întorsura Buzăului), dar nici ei nu au capacitate destulă.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Apr/2024
Mesaje: 9880
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 16 Sep 2019 12:57:52    Titlul subiectului: 202710

Te invit sa calatoresti in conditiile in care am calatorit eu cu CFR si apoi sa vorbim de ratiiune !
Cu orice companie privata e mai bine decat cu CFR.
Nu sunt de acord ca s-a furat pe rupte de la CFR, adica s-a furat din banii nostril !
De la un operator privat nu se va fura, doar nu sunt prosti sa isi fure caciula.
Solutia este fie privatizarea CFR-ului fie falimenul lui (sincer imbratisez aceasta solutie).
Sunt foarte rational cand vorbesc de aceasta solutie. Ca ai tu rude care lucreaza la CFR este problema ta nu a mea.
De fapt, toti cei care lucreaza la CFR sunt complici cu cei care au furat si au dus CFR-ul la aceasta situatie.
Inclusiv toti cei care lucreaza pe la ministerul transporturilor si TAC din gura si nu au luat nici o atitudine sunt complici cu cei care au dus la acest dezastru. Toti acestia ar merita sa ramana pe strazi si sa isi piarda locul de munca. Ii consider niste LASI !

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Lun 16 Sep 2019 13:18:16    Titlul subiectului: 202712

Dacă vorbim de privatizare, atunci da, e o idee foarte bună. Însă falimentul tam-nisam al CFR-ului, cum spui tu, e un dezastru. Dacă dă faliment, cine e cel mai apt să preia bunurile CFR-ului? Pe ce criterii se va face transferul de bunuri? La cum merg lucrurile în România, mă aștept să iasă cu proces, scandal și alte chestii urâte.
Am călătorit și eu în condiții similare cu cele descrise de tine, nu mai pot nici eu să rabd, dar să dea CFR faliment așa, direct, nu e o soluție, pentru că procedura birocratică ar dura. Eu rămân pe ideea că mai bine ar fi privatizat CFR cât mai e în picioare, printr-o licitație, și asta cât mai repede. Riscul e mai scăzut, fiindcă aici ce să faci? În principiu tot ce faci e să depui contestații și să întârzii procedura, dacă CNSC sau Curtea de Apel nu-ți dau dreptate, dai din gură degeaba. Eventual, pe lângă CFR Călători, să fie privatizat și CFR Infrastructură, că dacă nu se ocupă nimeni de infrastructură, degeaba ai privatizat CFR Călători.
Oricum, una dintre marile probleme este că nu avem un operator privat suficient de mare care să poată substitui ușor prin mijloace proprii CFR-ul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Apr/2024
Mesaje: 9880
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 16 Sep 2019 14:16:32    Titlul subiectului: 202713

UKVZ-KTM-5 a scris:
falimentul tam-nisam al CFR-ului, cum spui tu, e un dezastru.

Dezastru pentru cine ? Pentru cei care se plimbau gratis cu CFR-ul, obisnuiti cu pomenile partidului de guvernare ?
Oare pentru platitorii de taxe si impozite, a caror bani au ajuns in buzunarele lui Necolaiciuc&compania ar fi un dezastru ?

UKVZ-KTM-5 a scris:
Dacă dă faliment, cine e cel mai apt să preia bunurile CFR-ului?
RegioTrans
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Lun 16 Sep 2019 14:50:49    Titlul subiectului: 202715

Ar fi dezastru pentru călători. Adică dă faliment CFR și până îi ia cineva locul transportul feroviar din România (cu excepția rutelor private) ar putea fi paralizat o perioadă. La un număr atât de mare de călători care merge cu CFR, îți dai seama ce-o să iasă.
Cât despre RegioCălători (nu Regiotrans), tu zici că ar fi cel mai apt, însă mie mi se pare că e depășit mult de Astra, întrucât condițiile sunt mult mai bune decât pe trenurile RegioCălători prezentate de tine (RIO/RIB mi s-au părut cam jegoase), iar prețurile sunt mai apropiate de ale CFR-ului. Singura problemă ar fi defecțiunile tehnice, trenurile lor sunt anulate cam des, dar problema e în principal la IC2, nu la trenurile clasice, cu locomotivă și vagoane.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Apr/2024
Mesaje: 9880
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 16 Sep 2019 15:49:01    Titlul subiectului: 202717

Nu ai argument. "Cam jegoase" nu este argument, pentru un forum serios ci pentru un "forum" de palavragii.
Atata timp cat tu te plimbi gratis cu CFR-ul, noi nu putem avea o dezbatere pe aceasta tema.
Nu le duce grija privatilor, golul lasat de falimentul CFR-ului, s-ar umple imediat Smile
De fapt, piata feroviara trebuie liberalizata compleat.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Lun 16 Sep 2019 17:06:49    Titlul subiectului: 202718

Gratuitatea pentru CFR e valabilă și la privați (cel puțin la studenți), nu asta e chestia care deranjează.
Mă bucur că vezi și tu faptul că transportul feroviar românesc ar trebui liberalizat complet! Smile
Ceea ce mi se pare eronat însă în ideile tale este faptul că CFR ar putea da faliment brusc și ar putea fi compensat imediat de companiile private. Nu, din punctul meu de vedere, tranziția de la stat la privat ar trebui să se facă treptat, începând cu depouri, secții, gări și terminând șirul cu regionalele. Nu o tranziție bruscă, de genul celor din anii '90, când multe companii au dat faliment după privatizare.
Acum, legat de RegioCălători: ba "cam jegoase" sigur că e un argument de forum serios. Păi dacă RegioCălători ar putea prelua tot monopolul CFR, ar trebui să aducă și niște îmbunătățiri. Or totul începe de la cele mai mici lucruri, precum CURĂȚENIA. Dacă o îmbunătățire din acest punct de vedere nu se va vedea, atunci ce așteptări voi avea de la ei?
Uite, să zicem că RegioCălători preia CFR. O mare parte din materialul rulant CFR este uzat și învechit. Crezi că RegioCălători va moderniza acele vagoane? Depinde de ce profit ar avea și de resursele lor financiare, însă ei sunt axați pe vehicule luate la mâna a 2-a (toată flota, de altfel). În plus, ei nu și-au reparat podul de la Budila, aflat pe secția lor. Pe când Astra are o uzină în spate, sigur vor moderniza parcul rulant cât e nevoie. Adevărat, și ei au luat 15 IC2-uri cam problematice (vezi numeroasele anulări din ultima vreme), dar mă rog, pe acest subiect există niște articole ale lui Mihai Alexandru Crăciun, postez doar partea 1, care automotoare sunt "un pariu cu CFR-ul".
Sper că dacă va avea loc o liberalizare completă, să fie majoritară Astra sau, eventual, Softrans, întrucât și ei au trenuri decente și posibilități de modernizare a locomotivelor.


Ultima modificare efectuată UKVZ-KTM-5 la Lun 16 Sep 2019 18:27:24, modificat de 3 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Lun 16 Sep 2019 17:09:28    Titlul subiectului: 202719

A mai apărut un comunicat Softrans, ce detaliază schimbările din mersul trenurilor:
https://www.facebook.com/525120760920888/posts/2130445463721735/
Citat:
Răspunzând multor solicitări, Softrans va repune în funcțiune, începând cu 16.09.2019, două noi trenuri pe relația: Craiova – București Nord – Brașov și retur. Ele vor funcționa, pe aceste rute, până în 14.12.2019.

Mersul trenurilor, pe aceasta relație, va fi următorul:

TUR. Plecări din Craiova:
Trenul 15931 va pleca din Craiova, dimineața, la 6:10 și va ajunge în București Nord la 9:13; la 9:23 va pleca mai departe spre Brașov, unde va ajunge la 11:55.
Trenul 15933 va pleca din Craiova, dimineața, la 6:40 și va ajunge în București Nord la 9:51; la 10:20 va pleca mai departe spre Brașov, unde va ajunge la 12:52.
Trenul 15935 va pleca din Craiova la 15:58 și va ajunge în București Nord la 19:02; la 19:24 va pleca mai departe spre Brașov, unde va ajunge la 22:01.

Pe parcurs, va avea opriri și la: Caracal, Roșiori-Nord, Videle, respectiv Ploiești-Vest, Câmpina, Breaza, Sinaia, Bușteni, Azuga și Predeal.

RETUR. Plecări din Brașov:
Trenul 15932 va pleca dimineața din Brașov, la 06:50. Va ajunge în București Nord la 09:28 și se va repune în mișcare, către Craiova, la 10:00. Sosirea în Craiova, la 13:29.
Trenul 15934 va pleca după-amiaza din Brașov, la 14:55. Va ajunge în București Nord la 17:31 și se va repune în mișcare, către Craiova, la 17:42. Sosirea în Craiova, la 20:53.
Trenul 15936 va pleca după-amiaza din Brașov, la 15:45. Va ajunge în București Nord la 18:18 și se va repune în mișcare, către Craiova, la 18:30. Sosirea în Craiova, la 21:55.

Pe parcurs, va avea opriri în aceleași stații ca la tur.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Bogdan_PB



Data înscrierii: 26/Apr/2013
Ultima vizita: 16/Feb/2021
Mesaje: 30
Locație: Ploiesti

MesajTrimis: Lun 16 Sep 2019 19:07:49    Titlul subiectului: 202722

Nu înțeleg cum ați putut să debitați chestii de genul "privatizarea CFR Infrastructură".

În orice stat din lumea asta infrastructura este deținută și administrată de stat, pentru că este un obiect de utilitate publică.

Pe principiul ăsta propun să privatizăm și drumurile, să nu mai existe CNAIR, să nu mai existe drumuri administrate de primării și consilii județene, fiecare să își construiască, să-și asfalteze și să-și întrețină drumul care îi trece prin fața casei sau după caz a blocului.

Privatizarea CFR Călători poate fi (POATE, nu garantat) o soluție pe termen mediu, dar pe termen lung aruncați un ochi în ograda UK, unde toți operatorii feroviari sunt privați și operează pe infrastructura statului (de utilitate publică, chiar obiectiv strategic național) administrată de Network Rail. Serviciile sunt unele din cele mai scumpe (poate chiar cele mai scumpe) din Europa. Statul investește în dezvoltarea infrastructurii, operatorii primesc licență de circulație pe rutele pe care licitează, dar cu materialul rulant trebuie să se descurce, pentru că statul nu investește în materialul rulant și nici nu oferă subvenții.

Da, surpriză, transportul feroviar în toate statele în care zicem că e "eftin și rapid" este susținut de stat prin SUBVENȚII, și nu vorbesc aici de reduceri sau gratuități de care beneficiază diverse categorii sociale (btw, la noi nu CheFeReul dă gratuitatea la studenți că n-are ce face, ci Guvernul prin Ministerul Educației, în urma unei hotărâri guvernamentale: HG 42/2017. CheFeRe Călători și operatorii privați trimit la decontat biletele alea de 0 lei pentru care se stă cu zecile de minute la case către Ministerul Educației).

Fără subvenții un sistem feroviar nu poate funcționa la tarife accesibile pentru public, pentru că lucrurile costă. Materialul rulant costă, personalul costă, utilizarea infrastructurii costă, mentenanța costă. La noi și Transferoviar și RegioTrans (m-am obișnuit cu denumirea) și Softrans și Astra și InterRegional primesc subvenție la fel ca CFR Călători, proporțional în funcție de anumiți indicatori de activitate (tren*km, număr de trenuri în circulație, etc)

La liberalizarea pieței de călători, din cunoștințele mele, s-a dat drumul la 1 iulie anul acesta, piața de marfă fiind deja liberalizată de ani buni. Credeți că privații care vor veni (dacă vor veni) vor aduce material rulant nou? Eu mă îndoiesc grav. Singurii privați care au material rulant nou sunt cei de la Softrans, care au reușit prin compania mamă Softronic să ajungă la un parc de 3EMU în această vară. De ceilalți operatori care ne-au umplut de gunoaie din Franța și Germania nu mai zic, iar ce are Astra NU poate fi considerat material nou, cu 3 locomotive obosite, închiriate / cumpărate de la alți operatori și vagoane produse de fabrica din dotare și REFUZATE de RegioJet Cehia la livrare. De pericolul IC2 nici nu pomenesc. Eu dacă lucram la AFER nu le autorizam să circule nici 1km pe căile ferate din țară.

Anul trecut au ajuns din Olanda în România un număr considerabil de rame DMU (50 la număr dacă nu greșesc) care stau undeva pe la Iași, probabil așteaptă lansarea vreunui operator. Deci privații cu material rulant nou sunt și vor fi o utopie, cât timp Europa își reînnoiește parcul.

Iată un articol pe tema asta:

https://www.feroviarul.ro/stiri-feroviare/noutati-feroviare/ferotrans-tfi-a-cumparat-ultimele-trenuri-diesel-ale-cailor-ferate-olandeze
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trenuri Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 2 din 4

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community