|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 11 Mai 2018 11:49:17 Titlul subiectului: Proiect de troleibuz nou la Astra Bus |
194788 |
|
http://www.economica.net/troleibuzul-romanesc-revine--astra-bus--singurul-producator-din-romania--a-iesit-din-insolventa-si-lanseaza-un-nou-model_153454.html
"Troleibuzul românesc revine: Astra Bus, singurul producător din România, a ieșit din insolvență și lansează un nou model
08 mai | Anemona Andone | ECONOMICA.net
Astra Bus, singurul producător de troleibuze din România, a ieșit din insolvență și se pregătește să lanseze un nou model pe piață. ECONOMICA.NET prezintă în exclusivitate cum va arăta noul troleibuz românesc.
În urmă cu patru ani, singurul producător de troleibuze din România a intrat în insolvență. În acea perioadă dificilă din existența sa, Astra Bus a fost nevoită să vândă din terenuri și imobile pentru a-și achita datoriile. Mai mult, fabrica arădeană nu mai producea troleibuze, din cauză că nu mai avea comenzi.
Astra Bus spera atunci la o comandă de cel puțin 10 troleibuze de la o primărie importantă din țară, pentru a-și relansa producția. Și aceasta a venit în 2015, când Compania de Transport Public Cluj –Napoca a scos la licitație un contract de 12 milioane de euro, pentru achiziția a 20 de troleibuze, adică 600.000 de euro/bucata.
Astra Bus a câștigat licitația, în colaborare cu proprietarul Astra Vagoane Calatori, Valer Blidar, și a început să livreze noile troleibuze de 18 metri, IVECO Astra Town 118, începând din 2016.
După finalizarea acestei comenzi, Astra Bus nu s-a mai înscris însă și la noua licitație organizată de Primăria Cluj-Napoca pentru achiziția a 50 de troleibuze. Motivul? Prețul prea mic din caietul de sarcini, explică pentru ECONOMICA.NET Ilarion Hotea, administratorul firmei arădene.
Valoarea estimată a noului contract scos la licitație de municipalitatea din Ardeal se ridica la 21 de milioane de euro, adica o medie de 420.000 euro/troleibuz. Din cauză că nu a fost depusă nicio ofertă, licitația pentru achiziția celor 50 de troleibuze a fost anulată.
Producătorul român de troleibuze nu își pierde însă speranța în piața din România și așteaptă licitația anunțată la București pentru achiziția a 100 de unități.
Între timp, compania mai pregătește un prototip de troleibuz ce urmează să fie testat în Ungaria, potrivit lui Ilarion Hotea.
Noul troleibuz românesc va avea 12 metri lungime și podea coborâtă. În plus față de modelele anterioare, acesta va avea autonomie pe baterie, astfel încât să se poată deplasa până la 10 kilometri fără să fie conectat la rețeaua electrică.
Caroseria noului vehicul ar putea fi realizată tot în colaborare cu IVECO, dar producătorul de la Arad se află în discuții și cu alte companii europene, potrivit lui Hotea.
Administratorul Astra Bus mai spune că în fabrica de la Arad pot fi produse și autobuze electrice, dar încă nu a fost identificată o cale pentru a putea demara și această activitate.
În cei 24 ani de activitate, compania arădeană a livrat troleibuze pentru RATB, Compania de Transport Pubic din Cluj, dar și autobuze pentru Transurban Satu Mare, Transurbis Zalău. De asemenea, compania este și dealer de minibuze Iveco, Mercedes, Citroen si Volkswagen.
Astra Bus Arad este deținută integral de către omul de afaceri Ciprian Iulian Popa. Compania a înregistrat pierderi de 5,2 milioane de lei, la afaceri de doar 708.000 de lei în 2016, conform celor mai recente date de la Ministerul Finanțelor." _________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1030 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 11 Mai 2018 20:01:28 Titlul subiectului: |
194797 |
|
Nu au nici o viziune. Se uita la licitatii si ce vad ca se cere, aia produc. Acum au vazut ca o sa fie garla de licitatii pe autobuze electrice, hop-top si ei sunt producatori. Acum 14 ani erau mari producatori de autobuze. Azi nici nu mai pomenesc de ele.
Daca ar avea o viziune si ar exploata o nisa, poate ar avea o sansa sa se impuna pe piata. Asa prind si ei intre 2 insolvente cate un contract la Cluj sau Bucuresti si pauza in rest. Problema lor este Solaris care incetisor se aseaza confortabil pe piata din Ro si o sa le cam fure contractele. Sfarsitul lor va fi unul tragic oricum... |
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Mar 29 Mai 2018 14:51:28 Titlul subiectului: |
195080 |
|
Ar putea face o colaborare cu cei de la EuroBus. Sa foloseasca caroserie de Diamond si motoare si echipamente romanesti, ca atunci chiar am avea un troleibuz cat de cat romanesc. _________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
lenta1
Data înscrierii: 09/Dec/2013 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 551 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 29 Mai 2018 15:38:23 Titlul subiectului: |
195082 |
|
Daca erau interesati sa devina o companie cat de cat romaneasca puteau sa isi dezvolte propria caroserie bazata pe Irisbus Citelis, mai ales dupa anii in care au asamblat autobuze si troleibuze Citelis. La fel si pentru autobuze, puteau sa dezvolte propria caroserie.
MAZ si Solaris au inceput prin licentele de la Neoplan, acum Solaris este una din marile companii pe piata europeana si MAZ probabil cea mai mare pe piata din Rusia, Ucraina si Belarus. _________________ Iubesc autobuzele si troleibuzele MAZ |
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1030 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mar 29 Mai 2018 20:05:22 Titlul subiectului: |
195086 |
|
Nu vor să investească. Profit maxim, investiție mică = tunuri
Ei merg pe cel mai mic preț și la păleală. Când prind o licitație, inventează urgent proiectul. Au participat la licitație de metrouri, deci nu mai are rost să discutăm viziunea lui Blidar... |
|
Sus |
|
|
bucsan
Data înscrierii: 14/Noi/2009 Ultima vizita: 21/Mar/2024 Mesaje: 138 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 30 Mai 2018 10:00:37 Titlul subiectului: |
195089 |
|
Nu amestecați ASTRA BUS deținută de Iulian Popa, cu ASTRA VAGOANE CĂLĂTORI deținută de Valer Blidar și ASTRA VAGOANE MARFĂ deținută de Cristian Burci.
Sunt trei entități diferite, complect separate juridic și financiar.
Singurul lucru în comun a fost IVA Intreprinderea de Vagoane Arad, de unde își au originea, din negura timpului. |
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1030 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mie 30 Mai 2018 21:15:26 Titlul subiectului: |
195095 |
|
Astra Bus firmă în insolvență a câștigat cea de a doua licitație de la Cluj doar după ce a participat ca și garant Astra a lui Blidar, deci poate că erau separate, dar acum sunt oarecum din nou împreună. |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|