Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Rocar
Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1325 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Sâm 12 Mai 2018 00:45:02 Titlul subiectului: Autobuzele Mercedes Conecto ale CTP |
194807 |
|
Indraznesc sa cred ca cele 60 de autobuze scurte NOI, ce ar urma sa fie cumparate pentru clujeni, ar fi Mercedes Conecto.
De ce? Deduc din postarea domnului primar Emil Boc, si fac o corespondenta cu alte Mercedes-uri Conecto pe care le-am mai vazut pe internet.
Primele 3 poze sunt luate de pe pagina oficiala de Facebook "Emil Boc".
De remarcat insa este faptul ca pozele din fata si din interior sunt facute la noile articulate Mercedes Conecto ce se afla de o luna in serviciul CTP Cluj. Indraznesc sa spun ca la poza din fata s-a facut un photoshop...
In cazul in care ma insel, daca vor fi Citaro si nu vor fi Conecto, titlul topic-ului se va putea modifica. Insa desenul imi sugereaza un Conecto, mai degraba. Si este, totusi, vorba despre postarea domnului primar.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
327.71 kb |
Vizualizat: |
de 21002 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
95.09 kb |
Vizualizat: |
de 21002 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
31.15 kb |
Vizualizat: |
de 21002 ori |
|
Ultima modificare efectuată Rocar la Sâm 12 Mai 2018 02:22:50, modificat de 3 ori în total |
|
Sus |
|
|
Rocar
Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1325 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Sâm 12 Mai 2018 00:53:08 Titlul subiectului: |
194808 |
|
Aceste poze sunt de pe internet, si le pun spre a compara ceea ce am vazut pe pagina oficiala a primarului si ceea ce este, de fapt, un Conecto scurt. Mie mi se pare acelasi lucru.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
38.98 kb |
Vizualizat: |
de 20999 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
88.15 kb |
Vizualizat: |
de 20999 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
108.67 kb |
Vizualizat: |
de 20998 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
96.37 kb |
Vizualizat: |
de 20998 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Rocar
Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1325 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Sâm 12 Mai 2018 01:30:04 Titlul subiectului: |
194809 |
|
"Primăria municipiului Cluj-Napoca achiziționează 60 de autobuze marca Mercedes, care vor completa actuala flotă a Companiei de Transport Public. Recent, au fost puse în circulație 15 noi troleibuze articulate, iar în decursul acestei luni 11 autobuze electrice vor fi de asemenea introduse în circuit."
Corectez: 15 noi autobuze articulate
http://www.monitorulcj.ro/actualitate/63857-136-mil--costa-cele-60-de-autobuze-noi-mercedes-dotari-de-ultima-generatie#sthash.TA8qy5KU.dpbs
"Prețul unui autobuz este de 1.046.994 lei +TVA, prețul total pentru cele 60 de autobuze fiind de 62.819.640 lei+TVA.
“Autobuzele corespund tuturor normelor europene în domeniu, este un autobuz modern, dotat cu echipamente ce au caracteristici de ultimă generație. Perioada de garanție pentru ansamblu vehicul este de 5 ani sau 350.000 de km. Termenul de livrare este de 6 luni de la semnarea contractului. Urmează să se semneze contractul în perioada imediat următoare. Și până în decembrie, la sfârșitul lunii decembrie, ar trebuie să sosească cele 60 de autobuze noi”, a spus primarul Emil Boc.
Edilul a anunțat și caracteristicile tehnice ale noilor autobuze.
- capacitate totală de transport 104 călători, din care 26 locuri pe scaune și 78 locuri în picioare
- puterea motorului diesel este de 220 kW (299 CP), cu normă de poluare EURO VI;
- lungimea autobuzului este de 12 m;
- podea complet coborâtă;
- rampă pentru fotoliile rulante ale persoanelor cu dizabilități;
- loc special amenajat în salon pentru fotoliile rulante și landourile pentru copii;
- înclinare pe o parte a autobuzului în stații (kneeling)
- 3 uși duble (cu câte 2 foi fiecare), cu sistem antistrivire a călătorilor;
- sistem de frânare dotat cu ABS, EBS, ESR;
- sistem de încălzire în sezonul rece;
- sistem de aer condiționat pentru sezonul cald;
- sistem de iluminare interioară cu lămpi de tip LED;
- afișaje de traseu exterioare cu LED-uri (față , lateral și spate);
- 1 indicator vizual interior de stații cu LED-uri;
- 1 monitor tip LCD extrawide pentru vizualizarea întregului traseu, a tuturor stațiilor și a poziției curente a autobuzului pe traseu;
- 1 monitor tip LCD pentru anunțuri publicitare;
- anunțarea vocală a stațiilor în salon;
- sistem de supraveghere video în interior și exterior;
- sistem de numărare a călătorilor transportați;
- sistem de ticketing;
- computer de bord pentru gestiune și management al traficului
- sistem de urmărire prin GPS a vehiculului;
- anunțarea vocală a numărului de traseu și a direcției de deplasare, în exteriorul autobuzului, în dreptul primei uși, pentru informarea persoanelor cu deficiențe de vedere (ex: "A sosit linia 30, se deplasează spre Cartier Grigorescu");
“Pentru urcare sau coborâre din autobuz, călătorii trebuie să apese butonul de comanda din dreptul fiecărei uși din exterior sau din interior. Se vor deschide doar ușile care au avut o astfel de comandă din partea călătorilor. Șoferul poate să selecteze deschiderea automată în stații a ușilor la comanda călătorilor sau să selecteze deschiderea ușilor prin comanda dată de el de la bord. Pentru a urca în mijlocul de transport, persoanele care se deplasează în fotoliu rulant trebuie să anunțe șoferul prin apăsarea butonului din exteriorul autobuzului din dreptul ușii a doua, în dreptul căruia este afișată pictograma standard pentru fotoliu rulant. Șoferul nu poate să închidă ușile și să plece din stație decât după apăsarea unui buton din bord, care confirmă că persoana a urcat în siguranță și este pozitionată corect în zona special amenajată”, menționează primarul."
Foarte inteligenta ultima idee, privind persoanele cu dizabilitati, de asemenea si anuntarea vocala a calatorilor din statie.
|
|
Sus |
|
|
Rocar
Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1325 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
|
Sus |
|
|
spartastef
Data înscrierii: 12/Ian/2015 Ultima vizita: 07/Iul/2020 Mesaje: 33 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 12 Mai 2018 15:42:55 Titlul subiectului: off topic |
194828 |
|
Vezi ca deja exista un topic unde se discuta despre ele.
|
|
Sus |
|
|
Rocar
Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1325 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Sâm 12 Mai 2018 17:39:59 Titlul subiectului: |
194829 |
|
Le-am luat separat. Asa cum se întâmplă cu fiecare model de autobuz/troleibuz/tramvai. Oricum, mai devreme sau mai târziu, s-ar fi creat un topic numai despre ele.
Exista un topic intitulat "50 de autobuze și 7 tramvaie" în care se vorbește despre licitațiile CTP în general și încă unul despre Noile Conecto ARTICULATE. Aici tratam doar situația celor 60 de SCURTE.
Asta în condițiile în care știm sigur ca noile autobuze vor fi Mercedes, licitația făcându-se deja. Acum rămâne de văzut dacă vor fi Citaro sau Conecto, insa totusi... Ma gândesc ca nu ar avea sens sa cumperi 15 articulate Conecto și peste inca o luna sa iei Citaro scurte. Logic ar fi sa iei același model, ca sa le întreții mai ușor. Exemplele din trecut ne-au dovedit aceasta utilitate: DAC-urile, Agore-le și Citelis-urile. Si, în plus, avem desenul postat de domnul BOC, în care se vede clar un Conecto.
A spus cineva ca ar fi, totusi, prea scumpe ca sa fie Conecto. (220.000 euro pe bucata, spunea utilizatorul "Volvo" în topicul destinat licitațiilor CTP). Dar, daca ne uitam puțin peste lista cu dotările acestora, vedem niște aspecte noi, care nu se regăsesc nici măcar pe cele 15 noi articulate.
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Dum 13 Mai 2018 01:50:48 Titlul subiectului: |
194835 |
|
Am inceput eu sa-mbatranesc, ca mi se pare oribil designul. Bine, ca nici Ivecoul nu e frumos. Nu mai au linie deloc.
Se pare ca am uitat ca civilizatie de seria Fibonacci si proportii estetice. Conector asta e echivalentul unui ghiul de tinichea. (Ca sa nu incep discutia de ce marca e mai nu stiu cum, il voi compara cu alte MB)
O305/O307 ca si seria VoV1 nu erau ele frumoase, dar nici urate. VoV2 insa erau foarte frumoase, cu linie clasica care a ramas modern pana la Castrosua/Hispano Carrocera etc. Ba chiar si DeLorean (firma ce a facut masinia din Back to the Future pentru ce cei nu stiu) a avut modelul DNC12 care era un O405 cu bot mai futuristic (dar tot clasic si cu gust)
Citaro I era simplu, si asta l-a facut frumos. II era mai asa si asa (e mai usor de comparat acum cand nu una din ele nu mai sunt "noi")
Astea noi sunt cu atatea valuri de tabla si forme ciudata ca nu rezista 2 luni pe traseu fara sa se bage o gramada de bani in tinichigerie (care nu vad sa se face la multe regii)
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
DaniiGH
Data înscrierii: 06/Apr/2018 Ultima vizita: 17/Mai/2021 Mesaje: 52 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mie 03 Oct 2018 19:03:24 Titlul subiectului: |
196605 |
|
Oare se mai stie ceva despre aceste autobuze?
|
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 13/Mai/2024 Mesaje: 1030 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mie 03 Oct 2018 19:35:16 Titlul subiectului: |
196606 |
|
S-a anuntat ca vor ajunge la sfarsit de 2018. Probabil noi-dec.
|
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Mie 03 Oct 2018 23:30:29 Titlul subiectului: |
196607 |
|
castrosua a scris: | Am inceput eu sa-mbatranesc, ca mi se pare oribil designul. Bine, ca nici Ivecoul nu e frumos. Nu mai au linie deloc.
Astea noi sunt cu atatea valuri de tabla si forme ciudata ca nu rezista 2 luni pe traseu fara sa se bage o gramada de bani in tinichigerie (care nu vad sa se face la multe regii) |
Nu ai imbatranit, designul este chiar oribil. Nu numai la Conecto, cam toate marcile incearca sa iasa cu ceva "fancy" pe piata. Rerefitor la valuri, stai linistit, toata partea din fata se face din plastic sau fibra de sticla si in caz de accident se schimba (daca se schimba) cu totul. La fel si spatele: plastic sau fibra de sticla. Ar fi foarte foarte scump sa produca din tabla asemenea forme, Conecto totusi este o modelul "economic" de la Mercedes.
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Joi 04 Oct 2018 22:08:46 Titlul subiectului: |
196616 |
|
Mda, si fibra nu tine. Cei care au masini clasice stiu ca cele din anii 70 sunt mai usor de tinut, ca totul e tabla, otel, care se poate bate pana iese frumos.
Anii 80 cu plastice, mai greu. Se pot lipi dar nu sunt ca noi. Si atunci tres sa cauti alta. Daca gasesti.
La autobuze nu se tine cont de restaurari, insa reparatii da, si e mai scump sa inlocuiesti o masca crapata decat sa bati in tabla sa o faci ok.
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Vin 05 Oct 2018 09:09:13 Titlul subiectului: |
196618 |
|
castrosua a scris: | e mai scump sa inlocuiesti o masca crapata decat sa bati in tabla sa o faci ok. |
Depinde cu cat se plateste forta de munca si mai ales cat trebuie sa stea autobuzul oprit. Daca o masca se schimba in 30 de minute si costa 500 de euro piesa vs. cost material 0 dar autobuzul nu circula o zi pana cand se termina reparatia.
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Sâm 06 Oct 2018 08:01:37 Titlul subiectului: |
196644 |
|
Adevarat. Costurile astea trei se aduna, dar tot nu prea cred ca o tabla ar costa mai mult decat fibra.
Hai ca la capota poate e mai usor, dar la partile laterale, unde mai sunt si lipite, sigur tabla e mai ieftina (piese, manopera si down time...cum s-or zice in romana ca nu stiu)
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
andrei105
Data înscrierii: 03/Iun/2016 Ultima vizita: 02/Mai/2024 Mesaje: 442 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 19 Oct 2018 10:59:46 Titlul subiectului: |
196749 |
|
Se pare că încep să sosească noile Conecto de 12 metri. Am auzit că două dintre acestea au fost văzute la reprezentanța Mercedes din București.
_________________ Galerie (FB)
Profil Phototrans |
|
Sus |
|
|
BusFan
Data înscrierii: 18/Iul/2012 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 318 Locație: Cluj
|
Trimis: Vin 19 Oct 2018 11:07:35 Titlul subiectului: |
196750 |
|
Deci sunt Conecto, nu Citaro.
Sunt curios dacă au găsit o modalitate de a plasa acel monitor extra-wide cu stațiile a.î. să nu acopere în mare parte geamul din mijloc.
Apoi mai rămâne ca CTP să rezolve problema cu grafica pe monitoarele interioare, chestie care momentan nu arată prea prezentabil.
|
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 13/Mai/2024 Mesaje: 1030 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 19 Oct 2018 19:51:17 Titlul subiectului: |
196755 |
|
Din machetele de mai sus rezulta ca nu au monitoare laterale
|
|
Sus |
|
|
Alin10CFR
Data înscrierii: 07/Aug/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 234 Locație: Cluj
|
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 13/Mai/2024 Mesaje: 1030 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Dum 28 Oct 2018 21:09:15 Titlul subiectului: |
196921 |
|
A fost elucidat misterul, au monitoare laterale.
Se pare că sunt și primele autobuze cu USB-uri pentru încărcarea telefoanelor mobile. Nu știu dacă cele lungi și Solarisurile electrice au.
|
|
Sus |
|
|
BusFan
Data înscrierii: 18/Iul/2012 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 318 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 29 Oct 2018 12:11:46 Titlul subiectului: |
196929 |
|
Da, e bine că au monitoare laterale. Întrebarea era dacă au găsit un loc mai inspirat de a le monta. Oricum e posibil să fie ceva mai bine, parcă e mai mult loc la primul rând de scaune de după spațiul liber din mijloc.
Solaris-urile electric și Conecto-urile lungi nu au USB pentru încărcare, deci asta ar fi o premieră într-adevăr.
|
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 13/Mai/2024 Mesaje: 1030 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mar 30 Oct 2018 09:13:41 Titlul subiectului: |
196937 |
|
Din ce am putut observa în poze sunt amplasate în aceiași zonă.
|
|
Sus |
|
|
BusFan
Data înscrierii: 18/Iul/2012 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 318 Locație: Cluj
|
Trimis: Mar 30 Oct 2018 10:40:24 Titlul subiectului: |
196938 |
|
Da, așa pare. Oare s-a cerut în caietul de sarcini să aibă slot-uri USB sau a fost o adiție din partea celor de la Mercedes?
|
|
Sus |
|
|
darius 23
Data înscrierii: 25/Iul/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 746 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Joi 01 Noi 2018 09:34:48 Titlul subiectului: |
196982 |
|
Tocmai am văzut un Mercedes Conecto de 12m parcat în autobaza Plevnei.
_________________ Galeria foto personala cu vehicule de transport public din tara: https://www.facebook.com/vehiculetransportro/ |
|
Sus |
|
|
BusFan
Data înscrierii: 18/Iul/2012 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 318 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 01 Noi 2018 10:22:00 Titlul subiectului: |
196984 |
|
Deci au început să sosească.
În altă ordine de idei, se pare că prizele USB au fost cerute în caietul de sarcini, așa se povestește pe un alt forum. Asta e foarte bine!
|
|
Sus |
|
|
DaniiGH
Data înscrierii: 06/Apr/2018 Ultima vizita: 17/Mai/2021 Mesaje: 52 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Dum 04 Noi 2018 21:25:40 Titlul subiectului: |
197029 |
|
Astazi pe la ora 17 am vazut 2 autobuze Mercedes Conecto clar pentru Cluj,de 12 metri cu afisajul pus pe CS.Am si cateva poze (facute cu telefonul),scuzati calitatea,au fost facute cu zoom maxim,fiind pe autocar nu in masina.
Edit:Nu stiu cum as putea face pozele sa se vada mai mici.Scuze
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.33 MB |
Vizualizat: |
de 17808 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.02 MB |
Vizualizat: |
de 17807 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Rocar
Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1325 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Joi 15 Noi 2018 23:00:03 Titlul subiectului: |
197212 |
|
Un articol referitor la aceste autobuze, de acum doua saptamani, realizat de domnul Victor Silaghi, cu o poza aferenta. Tocmai ce sosisera primele autobuze in tara...
https://victorsilaghi.ro/2018/10/27/cluj-napoca-primele-autobuze-mercedes-benz-conecto-euro-6-au-sosit-in-romania/
"Mercedes-Benz Conecto Euro 6 au sosit in Romania
Aproape de sfarsitul lunii Octombrie 2018 au sosit in Romania primele autobuze Mercedes-Benz Conecto Euro 6 din cele 60 pe care Compania de Transport Public din Cluj-Napoca le-a achizitionat. Acestea vor avea rolul de a completa si de a imbunatati parcul de transport din oras.
Autobuzele Mercedes-Benz Conecto Euro 6 au o lungime de 12 metri, iar acestea corespund tuturor normelor europene in domeniu. Modelul ales este unul modern, dotat cu echipamente ce au caracteristici de ultima generatie.
Perioada de garantie pentru fiecare vehicul este de 5 ani sau 350 000 de kilometri parcursi.
Noile autobuze Mercedes-Benz Conecto Euro 6 dispun de o capacitate totala de transport de 106 calatori, din care 27 locuri pe scaune si 79 locuri in picioare. Puterea motorului diesel este de 220 kW (299 CP), avand norma de poluare Euro 6. Podeaua este 100 % coborata, iar pentru persoanele cu dizabilitati exista un loc special amenajat in salon, cat si pentru carucioarele copiilor.
Alte dotari importante incluse: sistem de incalzire in sezonul rece, aer conditionat in salonul calatorilor si in cabina soferului, afisaje de traseu exterioare cu LED-uri (fata, lateral, spate), indicator vizual interior de statii cu LED-uri, sistem de numarare a calatorilor transportati, sistem de supraveghere video in interior si exterior, sistem de ticketing, sistem de urmarire a autobuzului prin GPS, etc.
Desigur, ar mai si alte alte aspecte de punctat in privinta noilor autobuze Mercedes-Benz Conecto Euro 6 care vor porni in curand spre noua casa. Orasul Cluj-Napoca se pregateste sa primeasca cele 60 de autobuze comandate, iar calatorii vor fi cei care se vor bucura de ele in urmatorii ani.
Va reamintesc ca anul aceasta localitatea din inima Transilvaniei a pus in circulatie in primavara 15 autobuze Mercedes-Benz Conecto G Euro 6. Acestea au numerele de parc de la 901 la 915. Totodata, pe 31 Mai 2018, Cluj-Napoca a devenit singurul oras din Romania care a introdus in exploatare primele autobuze electrice (11 la numar). In programul de investitii din perioada urmatoare se afla livrarea celor 50 de troleibuze articulate incepand cu toamna anului viitor. De asemenea, se are in vedere achizitionarea a 22 de tramvaie."
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
102.86 kb |
Vizualizat: |
de 17219 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
|