Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Trenuri "de stat" vs trenuri private
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trenuri
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Manta B



Data înscrierii: 03/Apr/2011
Ultima vizita: 28/Feb/2013
Mesaje: 12
Locație: Iasi; Bucuresti

MesajTrimis: Lun 19 Mar 2012 06:41:24    Titlul subiectului: Trenuri "de stat" vs trenuri private 154189

boy4ever in alt topic a scris:
Un operator feroviar privat ar fi bucuros sa construiasca din fonduri proprii acei 1,5 km de cale ferata sau cat o fi. Problema e ca CFR are un management incredibil de prost, idiot chiar. Unde ei nu opereaza mai ca nu vor sa-i lase nici pe altii, pretind niste preturi exorbitante pentru "chirie". Sunt atatea gari pustii, unde dupa ce CFR a incetat sa mai opereze,nu permit nici privatilor sa preia acele trasee. Cam asa e probabil si cu ruta asta intre Gara de Nord si Otopeni. Vrem trenuri privateeee!!!!

Linisteste-te. Trenuri private=costuri mult mai mari Wink
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
boy4ever



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 22/Feb/2024
Mesaje: 355
Locație: Targu Jiu

MesajTrimis: Lun 19 Mar 2012 18:27:42    Titlul subiectului: 154210

Vreun argument care sa sprijine aceasta aberatie?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Flo



Data înscrierii: 26/Iul/2007
Ultima vizita: 05/Oct/2016
Mesaje: 357
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 19 Mar 2012 18:32:47    Titlul subiectului: 154211

Susțin intervenția privaților. Regiotrans face deja o treabă bună pe anumite rute, aplicând chiar reducerile studențești. Bașca nu au deloc întârziere, pentru că pe tronsoanele închiriate de ei au întâietate. Și argumentul superm: un privat face treabă orice ar fi, chiar dacă ridică puțin costurile (cunoscându-se totuși în servicii), pentru că altfel pierde clienții. Cum nu beneficiază de subvenții nemeritate ca CFR, asta înseamnă faliment.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Lun 19 Mar 2012 20:15:34    Titlul subiectului: 154214

Argumente contra:

1. Regiotrans nu plateste statului mai nimic pe concesiuni si capuseaza CFR la greu.

2. Majoritatea tarilor cu CF dezvoltate au sisteme tari de stat, vezi SNCF Franta!

3. Tarile cu sisteme private de cai ferate au preturi mari si haos si mai mare in transportul feroviar, vezi Marea Britanie, unde o calatoarie cu trenul este mai scumpa decat aproape orice alt mijloc de transport.

4. Trenurile de mare viteza sunt in general in tari cu sisteme de cai ferate de stat.

Cel mult un parteneriat public-privat ar merge pentru caile ferate. In Romania, dupa mine, privatizarea CFR va insemna taierea si vinderea la fier vechi a intregului activ, adica desfiintarea urmei de transport feroviar ramas.

_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
boy4ever



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 22/Feb/2024
Mesaje: 355
Locație: Targu Jiu

MesajTrimis: Lun 19 Mar 2012 23:36:05    Titlul subiectului: 154235

CFR nu se va privatiza NICIODATA, e imposibil de intretinut o asemenea infrastructura fara subventie de la stat.
Tocmai de aceea primesc subventie si operatorii privati (Regiotrans, Transferoviar calatori etc.), altfel nu ar putea fi rentabile cursele operate. Ideea e ca un privat primeste o anumita subventie care e "standard",de genu X ron/km, pe cand la tot ce nu e privatizat statul suporta si plateste absolut toate pierderile.
Cum poti sa spui ca privatii "capuseaza" CFR-ul?? Nu cumva CFR capuseaza la greu, printr-un management extrem de prost si defectuos? Daca erau asa grozavi de ce au inchis unele linii pe motiv de nerentabilitate, in timp ce privatii le fructifica fara probleme? As putea discuta la nesfarsit pe tema asta si nu vad niciun dezavantaj la privati.
Ba mai mult, privatii ar vrea sa opereze mai ieftin, dar sunt OBLIGATI de stat sa practice aceleasi tarife, caci altfel luau de mult fata CFR-ului. Mi se pare extrem de mare costul biletelor in prezent la tren, comparativ cu transportatorii rutieri.
Si eu sunt adeptul trenului si nu al autobuzului,insa cand vad cata batjocura este... parca imi vine sa ma lipsesc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Flo



Data înscrierii: 26/Iul/2007
Ultima vizita: 05/Oct/2016
Mesaje: 357
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 20 Mar 2012 00:25:03    Titlul subiectului: 154237

Categoric privatizarea CFR n-ar putea fi benefică și sunt de acord că peste tot unde treaba merge unsă, totul e de stat. Dar aici vorbim doar de o linie de legătură gară-aeroport, care după părerea mea ar fi trebuit să existe de când a devenit aeroportul Otopeni foarte tranzitat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 20 Mar 2012 09:05:38    Titlul subiectului: 154245

boy4ever a scris:
Cum poti sa spui ca privatii "capuseaza" CFR-ul?? Nu cumva CFR capuseaza la greu, printr-un management extrem de prost si defectuos?
Mai intai o mica precizare, pentru cei care poate nu stiu si fac confuzie: CFR Calatori e compania de transport de calatori, cea care opereaza trenurile cu care calatorim noi, calatorii; CFR Infrastructura este compania care se ocupa, asa cum ii spune si numele, cu partea de infrastructura.
Si da, iti garantez eu ca CFR Calatori este capusata sistematic de firmele private, asa cum transportul cu autobuze este capusat/piratat de cei cu maxi-taxi-urile.
Si aceasta concurenta neloiala evidenta, acest sabotaj sistematic se face cu stirea "cui trebuie", in folosul "cui trebuie".
Un exemplu foarte concret:
Pe linia 504, Buzau - Nehoiasu, era doar CFR Calatori.
Au zis ca hai sa bage si niste privati.
Ei, ca din intamplare, dimineata, la ora de mers la servici, nu era decat privatul pe sensul spre Buzau!
La intoarecere, seara, era si tren CFR si privat.
Pai daca dimineata nu era decat tren privat, evident ca navetistii isi luau abonament la trenul privat si seara veneau tot cu ala, iar trenul CFR devenea "nerentabil".
Dupa cateva saptamani de "studii", linia a fost predata integral pe mana privatului care incaseaza bine-mersi bani plimband aer, de foarte multe ori... CFR de ce nu putea primi subventii similare?!? Pai pentru ca e "de stat", deci nu "iese" nimic pentru o gasca sau alta...
Apoi, mai recent, pe aceeasi linie: ai tren de la Nehoiasu la Buzau, pus de asa natura incat ajunge in Buzau la vreo 5-10 minute DUPA ce pleaca trenul regio al CFR... bineinteles ca iti ramane sa "alegi" sa mergi mai departe, spre Bucuresti, numai cu trenul privat al aceleiasi companii...
Si uite asa ne sabotam companiile de stat si apoi zicem ca sunt nerentabile...
Daca ar fi existat o autoritate de reglementare, companiile ar fi fost obligate sa se puna de acord, de asa natura incat calatorul sa ajunga sa "prinda" legatura sau s-ar fi pastrat un singur tren, ori ala privat, ori ala de stat...
boy4ever a scris:
Ba mai mult, privatii ar vrea sa opereze mai ieftin, dar sunt OBLIGATI de stat sa practice aceleasi tarife, caci altfel luau de mult fata CFR-ului. Mi se pare extrem de mare costul biletelor in prezent la tren, comparativ cu transportatorii rutieri.
Vorbesti in necunostinta de cauza, privatii sunt mai perfizi decat crezi: in momentul "privatizarii", firma privata s-a "angajat" sa mentina pretul biletelor identic cu cel de la CFR. Toate buine si frumoase pana intr-o zi cand CFR-ul a scumpit biletele cu vreo 8%. Ce sa vezi?!? Privatii au marit si ei pretul biletelor cu 8%, DAR au marit pretul abonamentelor cu 50%!
Fireste, scandal monstru cu calatorii-navetisti, suparati pe buna dreptate de aceasta crestere brusca, mai ales ca, sa vezi traznaie, nu mai era "concurenta", nu mai puteau sa "aleaga" alt operator... privatul, cu tupeu,, le-a explicat ca n-au fost atenti la "steluta": ei au promis ca mentin pretul biletelor identic cu cel de la CFR, nu si pe cel al abonamentelor...
Asa se face "treaba"...
Te rog, documenteaza-te inainte de a face speculatii...

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
boy4ever



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 22/Feb/2024
Mesaje: 355
Locație: Targu Jiu

MesajTrimis: Mar 20 Mar 2012 16:16:00    Titlul subiectului: 154264

Catalin, ma bucur ca te-ai implicat in acest subiect si imi face placere sa tratez aceste aspecte. Poate fi destul de constructiva aceasta discutie. Tu ai dat exemplu ruta Buzau - Nehoiasu, operata de Transferoviar (TFG). Sincer sa fiu trenul lor (automotoarele) arata destul de bine. Am facut si niste poze in gara din Buzau si pot spune ca sunt mult mai ok decat un tren regio de-al CFR-ului (chiar, r fi interesant daca ai avea niste poze cu acel Regio - fost personal - care opera pe acel traseu, ca sa putem face o comparatie).

Eu insa dau alt exemplu: ruta Brasov - Zarnesti. A fost inchis traseul o perioada mai indelungata (un an - doi, sincer nu stiu exact), pe motiv de nerentabilitate. Infrastructura se deteriorase etc. A fost preluata de Regiotrans, au reparat infrastructura din banii lor si uita-te acum ce trafic este pe acel traseu. Privatul poate, dar la CFR nu s-a putut. Interesant... Preferi sa rugineasca linia necirculand niciun tren, decat ca traseul sa fie operat de privati. Mai nou s-a inchis si gara Motru, din Gorj. Sper din suflet ca traseul sa fie preluat de un privat, dar pesemne ca CFR are pretentii financiare prea mari pentru a concesiona anumite linii. Din nou e foarte bine ca nu circula NIMIC. Mai e de notat un aspect: trenurile provate fac si pe naiba sa ajunga la timp! Pentru ca daca intarzie mereu si isi bat joc de calatori, acestia vor renunta la serviciile lor,si ii ustura la buzunar,ca sunt privati. Insa cum CFR e de stat, merg (MEREU!!!) pe principiul "Timpul trece, leafa merge". Asta iarna pe acele zapezi privatii nu au anulat niciun tren pe traseele operate exclusiv de ei, ba chiar nici nu prea intarziau. Pe CFR i-a durut in cot ca stau trenurile blocate 24h... La CFR se merge cu nasul la greu, la privat nu prea vezi asa ceva.

Acum cateva zile daca nu ma insel a fost preluat de TFG si traseul Bucuresti - Oltenita parca. Arunca o privire aici te rog:

http://www.adevarul.ro/locale/calarasi/Calarasi-transport-feroviar-blatisti-ruta_Oltenita-Bucuresti_Sud-operator-privat_0_667133367.html#

"Potrivit unui comunicat al companiei, societatea „va demara activitatea cu 10 trenuri pe zi pentru a crea condițiile necesare personalului de linii de a efectua lucrări asupra căii ferate”. Compania menționează faptul că în prezent viteza de circulație este de 15 km/h pe distanța Titan Sud – București Sud și de 30 km/h pe distanța București Sud – Oltenița. După o perioadă de aproximativ o lună se vor crea condițiile creșterii vitezei maxime de circulație la 30 km/h pe prima distanță și de 50 km/h pe cea de-a doua. „Cu aceasta ocazie vom putea introduce încă una-două perechi de trenuri”, a anunțat Transferoviar Grup.

Vezi?? Privatul are tot interesul sa refaca infrastructura, pentru ca se stie ca nu e normal si logic sa se mearga cu acele viteze! Pe CFR i-a durut undeva! Asa ca pe mine chiar ma incalzeste un operator privat. Chiar si la transportatorii rutieri, concurenta e oricand binevenita! Pacat ca CFR dupa ce ca nu ofera conditii si seriozitate (sincer, ati vazut voi vreun tren al CFR care sa nu intarzie?? - de fiecare data!!!), mai practica si preturi cu muuult peste operatorii rutieri. Si eu sunt adeptul trenului, insa cand diferenta este destul de considerabila nu vad de ce as mai apela la serviciile feroviare. La CFR gasesc preturi imense, intarzieri de fiecare data,aroganta si indiferenta maxima etc. Orice e privat e mai bun, indiferent de domeniu!

De la Targu Jiu la Bucuresti se merge cu o viteza medie de 50 km/h. E normal asa ceva?? In schimb daca mergi pe sosea cu Normandia sau Viitorul ori alt operator vei vedea ca "zboara" pe asfalt! Adica ajungi si mai repede si e si cu mult mai ieftin. Deci de ce ar apela lumea la tren? Imi poti da macar un motiv? Unul singur.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 20 Mar 2012 18:11:39    Titlul subiectului: 154268

Ca tot s-a dat exemplu ruta Buzau-Nehoiasu, privatul respectiv a schimbat cel putin 3 randuri de nasi pana acum. De ce ? Fiindca calatorii mergeau cu nasul si privatii au avut surprize la bilantul contabil.

Revenind totusi la tematica acestui topic, in tarile civilizate intre aeroport si centrul orasului avem privati sau transport public ?

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
boy4ever



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 22/Feb/2024
Mesaje: 355
Locație: Targu Jiu

MesajTrimis: Mar 20 Mar 2012 18:18:44    Titlul subiectului: 154270

Pui gresit problema. Nu cred ca este o regula! Prima sansa a avut-o statul si a facut totul varza, de mantuiala, pur romanesc.
Ne mai ramane intre a nu avea deloc sau a da voie unui privat sa opereze. Ce alegem? Sincer pe mine nu ma intereseaza cui dau banii, vreau doar sa am cele mai bune conditii. Banii sa-i ia cine merita, nu sa ne luam dupa niste lucruri generale.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 20 Mar 2012 18:22:54    Titlul subiectului: 154271

In nici un caz privati romani, au demonstrat in numeroase randuri ca nu dau doi bani pe calatori. Nu ii intereseaza decat profitul propriu. S-a vazut ce inseamna rute ale privatilor, atat ca transport feroviar cat si ca transport maxi-taxi. Daca as avea putere de decizie as zbura toti privatii de la calea ferata, dar in acelasi timp i-as inchide si pe cei care au dus CFR-ul in prag de faliment !
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 21 Mar 2012 08:56:55    Titlul subiectului: 154279

boy4ever a scris:
Tu ai dat exemplu ruta Buzau - Nehoiasu, operata de Transferoviar (TFG). Sincer sa fiu trenul lor (automotoarele) arata destul de bine. Am facut si niste poze in gara din Buzau si pot spune ca sunt mult mai ok decat un tren regio de-al CFR-ului.
Asta este adevarat si este un lucru de laudat. Acum au 3 automotoare second-hand, reconditionate, care insa arata foarte bine si ofera un confort mult mai mare decat trenurile CFR de dinainte.
Sunt insa destul de slabe ca motorizare, se chinuie destul de tare in zona montana a traseului...
boy4ever a scris:
pesemne ca CFR are pretentii financiare prea mari pentru a concesiona anumite linii.
Te-ai intrebat cumva daca pretentiile sunt prea mari sau, de fapt, privatii vor sa ia linia "moka" si/sau cu eventual cat mai putine obligatii? Ti-ai pus problema unei posibile complicitati, adica ne prefacem ca "licitam", eu cer la inceput pretul normal, ca sa fiu acoperit de lege, tu zici ca e mare, eu ma prefac ca "n-am ce face" si las pretul la cat vrem "noi" si apoi imi fac si eu o vila?
boy4ever a scris:
Asta iarna pe acele zapezi privatii nu au anulat niciun tren pe traseele operate exclusiv de ei, ba chiar nici nu prea intarziau. Pe CFR i-a durut in cot ca stau trenurile blocate 24h...
Ei, surpriza! Se vede ca vorbesti "la general" si fara sa cunosti situatia reala... Trenurile pe Buzau - Nehoiasu au fost si ele anulate in perioada de "varf" a ninsorilor... socrul meu a trebuit sa mearga cu masina pana la Buzau, ca DN10 era circulabil...
boy4ever a scris:
Mai e de notat un aspect: trenurile provate fac si pe naiba sa ajunga la timp!
Intarzie, fii fara grija, si nu o data!
boy4ever a scris:
Pentru ca daca intarzie mereu si isi bat joc de calatori, acestia vor renunta la serviciile lor si ii ustura la buzunar,ca sunt privati.
Aici iar gresesti... da, daca ar exista alta alternativa, poate ar pierde calatori, insa atata timp cat esti "captiv", nu ai alta alternativa pe linia aia, putin le pasa... De fapt asa se petrece cam peste tot in prost inteleasa "concurenta" romaneasca: apare privatul, face concurenta neloaiala firmei foste de stat, iar cand ramane singur pe traseu, ofera conditii aproape la fel de proaste, doar ca vor incepe sa si mareasca pretul... si calatorul va plati, de nevoie...
boy4ever a scris:
Sincer pe mine nu ma intereseaza cui dau banii, vreau doar sa am cele mai bune conditii. Banii sa-i ia cine merita, nu sa ne luam dupa niste lucruri generale.
Asta pare o gandire buna, doar ca e naiva. Da, daca ar fi concurenta loiala, daca pe trasee chiar ar ramane cel mai bun, ar fi o treba; in realitate insa, ramane cel care are sustinerea politica mai mare, cel care are cat mai multe pile astfel incat sa nu pateasca nimic daca nu respecta legile si regulile s.a.m.d.
Sau, mai simplu, ramane cel "care trebuie"... stii a cui se spune ca e TFG-ul, din Cluj? Ei?

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
boy4ever



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 22/Feb/2024
Mesaje: 355
Locație: Targu Jiu

MesajTrimis: Mie 21 Mar 2012 15:03:24    Titlul subiectului: 154293

Nu stiu al cui e TFG, nici nu ma intereseaza. Eu am spus doar ca per ansamblu trenurile private au conditii mult mai bune decat ce oferea CFR. Si ti-am dat exemple destule: Brasov - Zarnesti sau recenta "achizitie" a TFG: Bucuresti - Oltenita. Privatu face orice ii sta in putinta sa aiba un maxim de calatori, pe cand CFR-ul sta cu mainile ii san
Si eu as fi adeptul companiilor de stat, dar numai in conditiile in care isi fac treaba cum se cuvine, in niciun caz actuala politica a CFR, cu preturi extrem de ridicate, timpi de transport mult prea mari, conditii proaste, coruptie si bataie de joc etc. Au distrus totul incat ei singuri ne fac sa ne dorim trenuri private! Bine ca exista si transport rutier inca, i destul de avantajos, mult mai ieftin ca CFR. Altfel nu ne mai ardea de calatorit.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 21 Mar 2012 15:43:43    Titlul subiectului: 154295

boy4ever a scris:
Nu stiu al cui e TFG, nici nu ma intereseaza.
Nici pe mine nu ma intereseaza, numai ca ar putea fi vorba de avantaje obtinute orin metode nu tocmai corecte si atunci sa nu mi se vanda gogosi cu economia de piata bla-bla-bla.
Evident ca daca iti sabotezi societatea asa-zisa "de stat", "facand loc" unei firme private, deznodamantul e inevitabil...
Cea mai la indemana "ciudatenie" e legata de modul de acordare a subventiei: in timp ce la CFR se spune ca subventia se acorda functie de numarul de calatori (putini calatori->subventie mica), la privati se spune ca subventia se dadea in functie de numarul de trenuri/kilometri, adica multe trenuri/multi kilometri->subventie mare.
Si uite asa se ajunge la anomalii in care privatii plimba trenurile goale, doar de forma... pe Buzau - Nehoiasu vad adesea trenuri aproape goale, cu 10-20 de calatori in tot trenul...
Daca rentabilitatea ar depinde doar de criterii reale, de piata - numarul de calatori - fii sigur ca ori suspendau multe curse, ori ... disparea profitabilitateA...
boy4ever a scris:
Eu am spus doar ca per ansamblu trenurile private au conditii mult mai bune decat ce oferea CFR.
Nu e universal valabila treaba asta.
Asa cum am spus, recunosc cu obiectivitate ca ACUM trenurile de pe Buzau - Nehoiasu ofera conditii mult mai bune decat fostele trenuri CFR, insa la fel de adevarat spun ca la inceput, cateva luni, cand au folosit rame din seria 97/57 - vezi pozele de mai jos - cu numai 2 vagoane, conditiile erau jalnice, era o inghesuiala de nedescris, daca ai mers cu acel tip de trenuri ai vazut ca pe o parte era banchete de cate 3 locuri fata in fata, locurile fiind minuscule, stateai foarte inghesuit.
Iar banchetele sunt foarte apropiate una de alta, n-aveai loc sa intinzi picioarele, mai ales daca isi puneau "bastinasii" papornitele si tot la fel, abia aveai loc sa treci pe culoarul dintre scaune...
Si tot asa, de foarte multe ori era o mizerie de nedescris, pe care de altfel am si pozat-o... chestionat, "nasul" imi explica ca e din cauza ca n-au salubrizare decat la capat, la Nehoiasu... adica, cumva, de la Buzau poti sa mergi si in jeg...

Concurenta ar fi buna doar in masura in care ar fi reala si loiala, ori noi stim in ce tara traim si ce metehne au mare parte din locuitorii ei...
Apoi, poate ar trebui sa existe o autoritate REALA care sa decida asupra multor aspecte, eu nu consider ca e OK sa pui mai multi operatori pe ACELASI traseu, ar trebuie licitat odata la cativa ani si sa castige doar o firma, care sa opereze traseul... dar cine sa faca asta?!?



RamaNoua.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  95.73 kb
 Vizualizat:  de 20826 ori

RamaNoua.jpg



RamaVeche.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  68.6 kb
 Vizualizat:  de 20826 ori

RamaVeche.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
boy4ever



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 22/Feb/2024
Mesaje: 355
Locație: Targu Jiu

MesajTrimis: Mie 21 Mar 2012 17:06:06    Titlul subiectului: 154296

Catalin, totodata iti pot da si exemple de trasee ale privatilor unde trenurile lor circula arhipline, deci iarasi nu putem generaliza. Ideea e ca fara subventie de la stat NICIO companie nu ar putea fi profitabila, asa ca sa nu sarim in capul privatilor. Privatii primesc o subventie batuta in cuie, de genul "X" ron per kilometru. Si atat! E treaba lor daca se descurca cu banii aia sau nu. Pe cand la CFR subventia e nelimitata ca sa spun asa, toate pierderile sunt suportate de stat. Si nici nu ii intereseaza cat de mari sunt... Ai dreptate, au si privatii unele trasee unde nu au asa multi calatori, insa unele astfel de curse le tin chiar daca nu genereaza profit doar pentru "fidelizarea" clientilor lor ca sa spun asa.
Te asigur ca multe lucrari de infrastructura privatii le-au facut din banii lor, cum e Brasov - Zarnesti si cum vor lucra acum la Bucuresti - Oltenita (doar exemplele astea imi vin in minte). Indiferent ca recunosti sau nu, ei chiar sunt interesati sa ofere conditii cat mai bune, fac tot posibilul pentru asta. In timp ce CFR dorm pe ei de ani de zile... merg trenurile ca melcul si mai si practica tarife imense. Si ti-am mai spus, ii obliga si pe privati sa practice aceleasi preturi! Scaparea lor (a privatilor) sunt trenurile Regio express, care au mers de IR dar pastreaza tarifele de regio. Managementul CFR-ului e dezastruos, parca ar fi toti niste cizme, zici ca nu au pic de ratiune si logica in gandirea lor. Efectiv sunt PROSTI! Baga locomotive de 5000 KW pentru personale de doua vagoane, unde 80% din calatori merg cu nasul. Apoi ne trezim ca inceteaza sa mai opereze pe motiv de nerentabilitate! Pai de unde naiba rentabilitate in situatiile astea! Privatul nu ar fi facut asa ceva niciodata! Daca pe un traseu au o medie de 70-80 de calatori, pun automotoare de maxim 100 locuri sa zicem, nu le convine sa iroseasca combustibil aiurea. Dar na, ei ca privati au tot interesul sa faca economii, pe cand la stat... am mai spus, timpul trece leafa merge! Mi-e scarba de CFR, intarzieri peste intarzieri, conditii proaste (abia acum, cu noile vagoane reconditionate la Grivita te mai determina sa urci intr-un tren de-al lor), preturi imense etc. Ca sa nu mai zic ca inchid trasee in prostie, ca nu sunt in stare de un management bun! Iar apoi pretind preturi astronomice de concesiune la firmele private...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 13 Mai 2013 10:04:09    Titlul subiectului: 164479

Diferenta cam asta e...
Calatorii din Buzau s-au orientat masiv spre trenul privat al Transferoviar.
Motivul? PRETUL!

La momentul admiterii trenurilor private cica li s-ar fi impus sa nu practice preturi mai mici decat cele ale CFR Calatori. Solutia privatilor? Trenul Transferoviar este declarat ca fiind "regio", deci are tarife de regio, insa are mers de inter-regio, nu opreste decat in cateva statii mai importante.

Majoritatea studentilor si chiar a ... pensionarilor Exclamation au "migrat" la trenul privat, am auzit chiar pensionari care vorbeau intre ei ca prefera sa plateasca pretul "intreg" la privat pentru ca e mai mic decat la CFR, chiar in conditiile in care ar primi reducerea pe "cupoane"! De asemenea, s-ar parea ca pretul trenului privat e chiar mai mic decat cel al uniora dintre autobuzele/dubele care inainte facweau legea spre Bucuresti.

... si uite asa se face treaba, nu dandu-ti cu stangu-n dreptul...



150420131179.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  442.86 kb
 Vizualizat:  de 20418 ori

150420131179.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 13 Mai 2013 11:30:51    Titlul subiectului: 164484

La fel e cu cele de pe distante mai mari, de exemplu trenul celor de la Regiotrans care circula pe Iasi <-> Ploiesti <-> Brasov.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 13 Mai 2013 17:49:17    Titlul subiectului: 164486

Vina nu e a privatilor ci a nepriceputilor din fruntea CFR-ului. Cand pui pe post de directori la CFR Calatori numai tampiti pe criterii politice, ce performante economice vrei sa ai ? Cei de la TFC vor sa scoata profit cat mai mare. Cine opreste pe CFR sa baga mai multe trenuri pe ruta respectiva ? Eventual niste personale mai rapide, asa cum este cel intre Targu Jiu si Bucuresti, via Craiova (R 2022), care merge ceva mai mult decat un IR, mai face doar cateva statii in plus fata de IR. De ce nu fac acest lucru cei de la CFR ? Cine ii opreste ?
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
boy4ever



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 22/Feb/2024
Mesaje: 355
Locație: Targu Jiu

MesajTrimis: Sâm 01 Iun 2013 00:32:58    Titlul subiectului: 164829

Asta tot spun, managementul CFR este unul extrem de prost. Efectiv oamenilor din conducerea CFR cred ca NU le pasa, ei NU vor sa faca profitabila aceasta companie! Asadar, atata timp cat eu ca simplu calator am si alte alternative, de ce sa nu fie bine? Ce ma intereseaza ce tren e, ce culoare are, cine este patronul etc., atata timp cat pentru mine e mai confortabil, mai ieftin si mai rapid??
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Lun 03 Iun 2013 15:50:30    Titlul subiectului: 164886

Foarte corect argumentul, colega. Daca ai optiuni, de ce sa nu le folosesti? Pana la urma viitorul CFR este privatizarea, chit ca nu este cea mai buna solutie.
_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
boy4ever



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 22/Feb/2024
Mesaje: 355
Locație: Targu Jiu

MesajTrimis: Lun 03 Iun 2013 22:52:43    Titlul subiectului: 164893

NU doresc privatizarea, ci schimbarea conducerii, sa numeasca niste oameni competenti la carma acestei companii! Dar stiti cum e la stat: timpul trece, leafa merge... Asadar i-a cam durut in cot de CFR!

Ciudat, ei nu recunosc ca sunt (si au fost) niste idioti, ci numesc compania ca fiind neprofitabila. In cazul asta de ce un privat ar cumpara o afacere neprofitabila? Sau de ce la privat ar fi profitabila si la stat nu? Sunt multe intrebari ce ar trebui puse...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 04 Iun 2013 07:05:38    Titlul subiectului: 164895

boy4ever a scris:
ci numesc compania ca fiind neprofitabila. In cazul asta de ce un privat ar cumpara o afacere neprofitabila?

Ca sa o vanda la fier vechi.......

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
boy4ever



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 22/Feb/2024
Mesaje: 355
Locație: Targu Jiu

MesajTrimis: Mie 05 Iun 2013 00:42:04    Titlul subiectului: 164922

Adevarat! Wink Dar totusi, de ce nu o vinde statul la fier vechi? Ar lua mai multi bani...

Pana una alta, nu am ce face si trebuie sa ma bucur ca exista si trenuri private.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 691
Locație: Buzau

MesajTrimis: Joi 15 Apr 2021 18:00:46    Titlul subiectului: 210195

Personal sunt mai mulțumit de serviciile operatorilor privați (TFC cel puțin, de RegioTrans nu comentez, că nu mai cunosc situația) decât CFR, chiar dacă prețul este mai crescut. Dar mai merg și cu CFR-ul, cel puțin pe distanțe scurte (Buzău-Ploiești).
Păi să vă dau un exemplu, cel puțin în cazul meu. De câte ori plec la București, din Buzău, am 3 alternative (sau 5, dacă aș alege și vreun microbuz sau mașina personală, dar microbuzul niciodată, iar mașina personală sper să fie istorie să o mai folosesc vreodată în București):
1) Fie prefer personalul, actualul Regio pentru costuri mai reduse, adică să plătesc 19,30 lei dar ajung mai târziu, în 2 ore și 40 de minute.
2) Fie prefer acceleratul, actualul InterRegio ca să ajung mai devreme, și în mai puțin de 2h, dar plătesc... dublu, adică 39,50 lei.
3) Fie prefer privatul, adică TFC-ul, care îmi oferă avantajele prețului ca R și avantajul timpului ca IR. Bine, prețul e cu doar 3 lei mai mult, de 22 de lei, dar măcar nu văd (sau nu prea văd, în comparație cu CFR-ul) toți cerșetorii care-mi strică, vrând sau nevrând, confortul și liniștea călătoriei. Rolling Eyes

În trecut, când eram încă elev, și plecam din București spre Ploiești Vest cu RT, plăteam același preț ca la CFR și ajungeam în vreo 40 de minute (deci, cât o semi-cursă de linie urbană în București). Nu zic, mai nostalgic îmi este să folosesc CFR-ul, mai ales dacă știu că prind vagon compartimentat. Very Happy

Avantajul la CFR (nu știu dacă și la privați) este prețului mai redus la biletele dus-întors, dar personal nu-mi prea mai fac rezervări fiindcă nu știu ce mai intervine astăzi...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Joi 15 Apr 2021 22:27:31    Titlul subiectului: 210201

Eu pe ruta pe care circul cel mai des cu trenul , M300 Oradea-Cluj Napoca prefer privatii , nu am fost cu CFR-ul pe acea linie de cand a intrat TFC-ul. Sincer , as vrea ca TFC-ul sa intre pe mai multe linii in zona de vest.
Acum de ce prefer privatul fata de CFR?
Pentru curatenie , chiar daca automotoarele VT614/624 sunt destul de vechi tot timpul a fost curat.
Stiu ca ma vor primi cu bicicleta si ca am loc unde sa o las.
Toata lumea cumpara bilet , o singura data am vazut tigani , dar nasul ii obligase si pe ei sa plateasca calatoria.
Personal foarte amabil.
Unele trenuri au WI-FI.
Asa cum a spus si ADK , chiar daca calatoria este putin mai scumpa decat un Regio CFR , este aproape la fel de rapida ca si un Interregio.
Din cate am observat eu , privatul nu are intarzaieri , ba chiar ajunge timpuriu.
Cu Via Terra Interregional am circulat o singura data pe aceasta sectie , mi-a placut automotorul , dar biletul era mai scump decat cel de la TFC.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trenuri Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community