Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuzele DAC/Rocar ale CTP (ex-RATUC)

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Iul/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 08 Dec 2005 20:58:33    Titlul subiectului: Autobuzele DAC/Rocar ale CTP (ex-RATUC) 5786

Prin 1993 am calatorit cu autobuzul #555 (DAC 117 UD, fabricat achizitionat de IJTL Cluj in 1986) caruia ii lipsea CAPACUL DE VIZITARE DE DEASUPRA MOTORULUI Exclamation pe langa faptul ca zgomotul era destul de puternic, o parte din praful aruncat de ventilator ajungea in interior. In 1996, autobuzul #536 (tot un DAC 117 UD) circula FARA TRAPA MARE DE PE PARTEA OPUSA USILOR astfel incat cine se gasea in stanga autobuzului, putea admira motorul si toba de esapament. Judecand dupa culoarea pe care o avea (albastru cu galben) am dedus ca, de fapt, fusese reparat capital pe la mijlocul lui 1995, dar, din ceva motive nu iesise la strada si, ca urmare, i s-a furat trapa mare.
In 1994, spre finalul anului, autobuzul #625 (DAC 112 UDM, fabricat in 1991) circula fara trapa mica de pe partea opusa usilor, motiv pentru care i se putea vedea sisitemul de alimentare cu combustibil. In prezent, autobuzul respectiv, asemenea lui #621 si #603, are 3 trape, trapa mare originale fiind inlocuita cu alte doua trape mai mici. Au fost cazuri in care autobuzul circula fie fara capacul de deasupra diferentialului, cum a fost cazul lui #613 (DAC 112 UDM), fie cu capacul de deasupra diferentialului nefixat (#533, ex #576, care era un DAC 117 UD scund)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
cosmin4tm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 08/Iul/2018
Mesaje: 198
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Joi 09 Feb 2006 15:46:14    Titlul subiectului: hyhyh 15328

Dupa o scurta vizita in Cluj, am constatat ca toate autobuzele ROCAR 312 sunt U 312 - 192, foarte poluante, cu sunet grav in timpul mersului.
La unele DAC 112UDM motorul la pornire nu se aude la fel cu un DAC obisnuit, ci, de asemenea, un zgomot foarte puternic, asemenea unor autobuze Ikarus 260 din Timisoara, la pornire.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Iul/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 09 Feb 2006 17:19:08    Titlul subiectului: 15337

Între anii 1986 și 1999, la Cluj exista moda transformării tobelor de eșapament, modă care a vizat atât DAC 112 UDM cât și DAC 117 UD. În urma transformării, toba de eșapament nu mai are rolul unui amortizor, cu AL UNUI REZONATOR SELECTIV. Altfel spus, toba de eșapament amplifică anumite frecvențe, rezultatul fiind un sunet agresiv, uneori deosebit de agresiv. La cel puțin două Rocar U 312-245, care, inițial aveau motor Euro 1, li s-a pus motor de Roman sau de RABA (nu sunt sigur, cele două motoare sunt înrudite) și, ca urmare, sunt cât se poate de poluante. De asemenea, la Cluj există și Rocar U 312-192, care arată exact ca unul U 312-245, dar diferă motorul. Și acelea poluează.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Iul/2018
Mesaje: 6181
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 31 Mar 2006 12:21:09    Titlul subiectului: 19604

Acum iata si 3 112UDM.
DAC-urile sunt: 1:582; 2:610 si 3:644



0644-000-001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  19.73 kb
 Vizualizat:  de 44098 ori

0644-000-001.jpg



0610-031-001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  13.97 kb
 Vizualizat:  de 44098 ori

0610-031-001.jpg



0582-035-001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  29.35 kb
 Vizualizat:  de 44098 ori

0582-035-001.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sisintea



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Iun/2008
Mesaje: 455
Locație: Medias

MesajTrimis: Lun 10 Apr 2006 14:55:53    Titlul subiectului: sdvdsdvsdvs 20459

Imi aduc aminte de autobuzul 569, era alb cu o dunga rosie (sub geamuri). Si 589 a avut un schimb de numar, nu stiu insa sa stabilesc cu care anume.
536 il stiu DAC 117 UD, galben deschis fond si o dunga alba, mediana.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Iul/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 10 Apr 2006 16:38:57    Titlul subiectului: 20466

Autobuzul 569 a avut parte de 3 reparații capitale. Prima a fost efectuată în 1992, a doua în 1996 (când, numărul 569 a fost luat de un autobuz scund care a dispărut la scurt timp după luarea numărului respectiv iar 569 a ieșit de la RK cu numărut 597 (practic, a avut loc o rocadă. și nu a fost singura când autobuze mai noi au fost sacrificate în detrimentul unora mai vechi) iar a treia RK a avut loc acum câțiva ani. Nu mai țin minte anul, dar sunt sigur că după 2000
O istorie interesană o are numărul 536. Până în 1993, numărul a aparținut unui DAC 117 UD. Între 1993 și 1995, numărul 536 a fost atribuit unui autobuz 112 UD (nu UDM) pentru ca, în 1996 să apară un DAC 117 UD cu numărul de parc 536. Autobuzul a apărut în iunie 1996, dar se vedea că a fost reparat în 1995. Când l-am văzut prima dată circulând... lipsea trapa mare de pe partea opusă ușilor dintre axele A și B. Altfel spus, puteam vedea motorul și toba de eșapament. Elementele definitorii pentru reparațiile capitale din 1995 sunt
-modelul de pe scări (încearcă să-ți aduci aminte cum arăta 539)
-combinația de culori galben-albastru, tipică pentru vara lui 1995. De exemplu, asta era combinația de culori a lui 547
. Rocade
-225 devenit 530, dispărut în acel an iar 530 a fost reparat la Iseco Târgu Mureș, a devenit 225 și, la scurt timp i s-a schimbat cutia de viteze de două ori; diferențialul era de Ikarus
-223, devenit 577 (reparat capital în 1997; nu mă așteptam să-l repare) 577 reparat la Iseco, devenit 223 și a circulat încă în anul 2001. Diferențialul suna urât, ca și la 225 ex 530
-597, devenit 569, dispărând în acel an; 569, reparat capital la Iseco, devenit 597, circulă și în prezent; 3 RK!!! cel puțin, așa se vede
Precizez faptul că autobuze vechi de 4-7 ani au fost sacrificate în detrimentul unora mai vechi.
5. Autobuze fantomă
-576 (apărut 1994, dar era fabricat cel târziu în 1987). Originalul 576 a devenit 533 (în 1993) și a dispărut. Cel care a devenit 576 a avut culoarea maro ia după revopsire a fost albastru cu roșu. A avut probleme la diferențial
-578. A apărut în 1994, după ce originalul 578 a devenit 529 și a dispărut. Unul din originalele 576 sau 578 e depanare. E greu de crezut că depanarea e originalul 597, dar, dacă e să mă iau după vechiul număr de înmatriculare, așa ar fi
-536. Inițial, schema de culoare era cea descrisă de tine. Apoi, în 1993, 536 a fost un DAC 112 UD. Prietena pe care am avut-o în 1994 mi-a spus că, nu a vru să se suie pe o rablă care circula pe linia 28 ci a preferat să aștepte un SC 10 U (mergea la practică pedagogică, la Școala Alexandru Vlahuță în prezent, unită cu Liceul Onisifor Ghibu). Nu mi-a fost greu să deduc că "rabla" era 536 de atunci, care, am o vagă impresie că provine ori din 518, ori din 522. Deja în 1996, 536 era, iarăși un DAC 117 UD
-584. Originalul 584 a suferit un accident urât în anul 1991, intrând în coliziune cu 501, fiind casat la scurt timp. Numărul 584 a fost atribuit lui 517. În prezent, există 584, dar nu îmi dau seama dacă e 517 cu caroseria complet schimbată (scările au 4 trepte) sau provine din 619 (care e dispărut), unele componente fiind de pe 517.
-565. Ultimul 565 provine din 519, în prezent casat (bucăți din ușile lui 565 constituiau pereții cabinei unor autobuze SC 10 U
-567. Originalul 567 a circulat foarte puțin și mă întreb dacă 589 nu avut, un timp foarte scurt, numărul 567. Ultimul 567 a fost la origine 520. A suferit o singură RK dispărând la scurt timp
-217. A fost unul din puținele Ikarusuri cu 4 uși. Numărul inițial a fost 127. Probabil era numărul pe care l-a avut în fosta RDG (127 era atribuit unui troleibuz), dar... caracterele erau foarte mari, cam cum erau cele ale troleibuzului 137 fotografiat de tine în 19926. Troleibuzul 127, înainte de a dispărea, avea podeaua remorcii crăpată. Oricând se putea rupe. A fost casat sau a supraviețuit cu alt număr? Numărul 127 nu a mai fost atribuit de atunci nici unui troleibuz.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
sisintea



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Iun/2008
Mesaje: 455
Locație: Medias

MesajTrimis: Vin 21 Apr 2006 21:55:20    Titlul subiectului: 21094

Memoria mi-a redat faptul (confirmat si de catre OAB) ca 223 -225 au fost DAC-uri 117 UD, crem complet.
Circulau pe traseul 29, dar am impresia ca numerele de inventar au suferit ceva modificari, eu nu le stiu.



29-22x.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  76.37 kb
 Vizualizat:  de 44159 ori

29-22x.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Iul/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 21 Apr 2006 22:19:55    Titlul subiectului: 21097

DAC-ul 117 de mai sus e 224 după prima reparația capitală, nu l-am mai văzut la stradă de o bună perioadă de timp. Ultima dată l-am văzut în Mănăștur (pe Mehedinți), transformat în autobuz pentru pușcăriași.
În legătură cu celelalte două 117 UD
-223 a devenit 577 iar originalul 577 a fost reparat la ISECO Tg. Mureș și a devenit 223. Totuși, contrar așteptărilor mele, 577 ex. 223 a fost reparat capital în 1997, dar atât de bine încât, la scurt timp tabla era ruginită bine de tot.
-225 a devenit 530 iar 530 a fost reparat la Iseco și a devenit 225. Spre deosebire de autobuzul precedent, acesta nu a mai trecut prin nici o reparație capitală, dispărând la scurt timp.
Culoarea inițială era mai apropiată de ce a cafelei cu lapte decât de crem. Cel puțin în cazul 223 și 224.
Atrag atenția asupra unor "rocade" care cred căau fost ilegale. Menționez doar ceea ce s-a întâmplat în 1996. Să începem
1. Autobuzul 225 (DAC 117 UD fabricat în 1992) devine 530 și dispare la scurtă vreme
2. Autobuzul 530 (DAC 117 UD, fabricat în 1985 sau 1986) devine 225 (fiind reparat la Târgu Mureș) și circula chiar și în anul 2000
3. Autobuzul 597 (DAC 112 UDM, fabricat prin 1989-1990) devine 569 și dispare la scurtă vreme
4. Autobuzul 569, după a doua reparație capitală (efectuată la Iseco), devine 597 și circulă și în prezent. Precizez faptul că autobuzul respectiv a trecut prin 3 RK.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
sisintea



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Iun/2008
Mesaje: 455
Locație: Medias

MesajTrimis: Vin 28 Apr 2006 22:29:58    Titlul subiectului: 21670

Stii cumva ce numar initial a avut 589? Portocaliu scund.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Iul/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 29 Apr 2006 00:12:49    Titlul subiectului: 21714

Parcă 567. Doar presupun. Totuși, nu sunt sigur, deoarece:
-a existat un 567 în schema de culoare gri cu dungă roșie, caracteristică seriei de DAC 112 UD achiziționte în anul 1986. Deci, pe undeva, nu ar fi logic să fia avut numărul respectiv.
-a existat un 567, provenit din 520
Totuși, dacă bine îmi aduc aminte, numărul 589 nu era original. Se vedea clar că era dat cu vopsea peste numărul original și scris 589.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Kappa



Data înscrierii: 03/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Apr/2011
Mesaje: 124
Locație: Brasov

MesajTrimis: Sâm 29 Apr 2006 20:27:51    Titlul subiectului: 21769

Exista la ISECO un ing. Juhas care se ocupa de RK-uri adevarate la autobuze si autocare. Am discutat in 1999 telefonic cu el si mi-a explicat tehnologia de lucru. Foloseau piese originale (la vremea respectiva ROCAR traia). Inlocuiau chiar si barele rectangulare tip zabrea de la peretii laterali si din spate daca constatau ca erau corodate. De asemenea refaceau tapiteria integral la autocare. Ce stiti se mai repara la ISECO? Clujul unde face acum RK-urile?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Iul/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 29 Apr 2006 22:55:50    Titlul subiectului: 21776

Troleibuzele sunt reparate capital lângă BRD (loc care constituie "centrul geografic" al Clujului, nu și centrul istoric). Cred că acolo sunt reparate și autobuzele, deoarece, mai vedeam "schelete" de troleibuze și autobuze. Probabil, veți întreba de unde știu dacă "scheletul" nu e rezultatul casării. Răspunsurile:
-la un timp după ce le-am văzut în forma de schelet, au reapărut la stradă
-discuția pe care am avut-o cu un angajat de acolo, precum și faptul că "scheletul" (mă refer la 047) era șlefuit și dat cu o vopsea care avea cam aceeași culoare cu lunarul. Tramvaiele cred că se repară la 16 februarie, în partea de NV a orașului.
Autobuzele clujene au fost reparate la ISECOm doar în anul 1996. Erau, într-adevăr, reparate ca lumea. Tabla era dreaptă; sunetul motorului mult diminuat (nu ști udacă reparau ca lumea motorul sau izolația podelei era mai bună sau și una și alta). Totuși, ceea ce începea să sune urât era diferențialul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
micul_sofer



Data înscrierii: 30/Apr/2007
Ultima vizita: 12/Apr/2018
Mesaje: 16
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 12 Mai 2007 20:02:01    Titlul subiectului: Autobuzele RATUC-ului80 78842

Sunt nedumerit in privinta primei poze... autobuzul are numarul de parc 508.
In anii '80, dupa spusele lui OAB, numarul 508 corespundea unui DAC 117 UD. Dar in aceasta poza mi se pare ca este un DAC scurt, cu stopuri "vechi", adica verticale, sau cum sa le zic. Daca cineva ma poate ajuta ii sunt recunoscator. Mentionez ca azi numarul 508 nu este atribuit nici unui vehicul. Poza este facuta (cred) intre 1991 si 1998.
OAB a scris:
(seria nu e completă; lipsește 619, dacă nu cumva a devenit 584, dar nu prea cred)
Uite aici o poza cu 619. Nu stiu in ce an a fost facuta. stiu doar ca acest autobuz a fost fabricat in 1987, a fost recarosat in 1994 si casat in 2005
Am un prieten, care este pasionat si el de autobuze. Acesta a fost autobuzul copilariei sale. Soferul titular pe 619 a fost domnul Ioan Bogdan. De obicei, dupa masa circula pe linia lui 23 si seara facea dublura pe 34. Relantiul era la 200 rpm. Prietenul in cauza asa mi-a povestit, ca ar fi fabricat in '87, nu stiu cat este de adevarat, dar el il cunostea pe sofer (se vede in poza, un domn batran), si cand venea de la scoala circula in cabina cu soferul si povestea cu el. Cu prilejul acestei "prietenii" avea si acces in garajele de autobuze, de multe ori il lasau sa se urce in ele cand erau parcate. Stiu ca a fost casat in 2005 de caroserie putreda.



508 -35-.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.79 kb
 Vizualizat:  de 16672 ori

508 -35-.JPG



img_539810_206.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  106.58 kb
 Vizualizat:  de 16307 ori

img_539810_206.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Iul/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 12 Mai 2007 22:21:10    Titlul subiectului: 78847

619 a fost fabricat în 1991, nu în 1987. în anul 1991 au fost aduse toate autobuzele cu număr de parc cuprins între 607 și 626. Poza de mai sus fiind făcută în semiîntuneric, nu îmi dau seama dacă e vopsit în schema RATB sau într-o schemă asemănătoare RATB-ului, dar cu diferențe în partea de jos,adică în locul culorii negre să fie un gri
Știu sigur că au fost troleibuze și unale autobuze clujene au fost repaprate capital la București. De exemplu autobuzul 474 (casat imediat după Revoluție) și prima reparație capitală a troleibuzului 003. Nu știu dacă 615 și 618 (dispărute) au fost reparate capital acolo sau nu. Ceea ce știu sigur este că aveau schema de vopsire RATB. În partea de jos fiind aproape negre iar dunga de culoare galbenă se afla chiar deasupra zonei aproape negre.
Legat de autobuzul 211, poate fi recunoscut ușor:
-pe partea ușilor, a treia fereastră se poate deschide și este de tip vechi. Adică părțile mobile ale acesteia sunt mici în raport cu dimensiunea ferestrei. În mod normal, pe partea ușilor, ferestrele sunt fixe; ceea ce spun e valabil pentru multe Ikarusuri, dar aste nu înseamnă că toate au ferestre fixe.
-pe partea opusă ușilor sunt 3 ferestre de tip mai nou (cu părți mobile mari) care se pot deschide; este vorba de fereastra a III-a (vizavi cu cea de pe partea ușilor), a VI-a (care, în mod normal, e fixă) și a IX-a, adică ultima. Inițial, ferestrele mobile de pe partea ușilor erau doar a III-a și a IX-a la care se adaugă, bineînțeles, cea a șoferului, dar aceasta, nefiind observabilă din salon, nu o amintesc
Auditiv, e și mai ușor de recunoscut.
Autobuzul din prima imagine este 568. Schema de vopsire a lui 568, ca de altfel a lotului de DAC 112 UD care a sosit în 1986 este gri cu dungă roșie. Deci, o schemă foarte asemănătoare, dacă nu identică cu 508
Poza să fie făcută între 1991 și 1998??
Ca să fiu mai clar. Autobuzele de tip DAC 112 UD (nu UDM) aveau numere între
516-525
560-569
Excepție a făcut 536 care, în 1993-1994 (1995?) era un DAC 112 UD provenit aproape sigur di nrenumerotarea unuia din lotul 516-525
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 13 Mai 2007 14:26:06    Titlul subiectului: 78872

Daca #619 e produs in 1987, ar fi trebuit sa fie scund... deci iese din calcul ipoteze redenumirii lui in #584.
Totusi, Dac-uri ,,inalte" s-au fabricat pana in 1986, apoi dupa 1991.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Iul/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 13 Mai 2007 16:39:22    Titlul subiectului: 78881

1. Autobuzele scunde au început să fie fabricate începând cu începutul anului 1987 sau producerea lor a început undeva către sfârșitul anului? Scuze de off-topic dar să nu uităm că primul troleibuz scund - 154 - a început să circule prin decembrie 1987. Un indiciu ar fi vechile numere din Constanța care, așa cum am mai spus indică anul achiziționării. Ori în cazul autobuzelor românești, intervalul de timp dintre producere și achiziționare era scurt, mai ales în vremea lui Ceaușescu. Pentru a vă convinge, consultați arhivele RATC Constanța (în măsura în care puteți) pentru a vedea care din autobuzele de tipul 87xx erau scunde. Pot spune cu siguranță că 8701 era normal, dar să zicem că 8701 ar fi fost fabricat la finele lui 1986 și înmatriculat la începutul lui 1987.
2. 619 este sigur fabricat în 1991. Țin minte când a apărut lotul respectiv. Eram la sfârșitul clasei a XI-a. Am mai spus: tot ce are număr între 607 și 619 e din 1991. Asta cu condiția să nu fi avut loc o renumerotare, ceea ce nu cred că s-a făcut în cazul lui 619.
3. Legat de 584. Acesta a fost scund, facând parte din seria 580-606. A avut ghinionul coliziunii cu 507 și s-a ales praful de el. Coliziunea a avut loc în anul 1991 și s-a soldat cu DECESUL AMBILOR ȘOFERI. Unul din aceștia e fostul bunic al unei eleve de-a mele. Din acest motiv, 517 (DAC 112 UD normal, faricat în 1985) a luat numărul 584. Avusesem dubii cu privire la o schimbare de numere când am văzut că actualul 584 are 4 trepte la scări (3+podeaua). Sunetul punții B este exact același ca și în perioada în care avea 3 trepte la scări. Specific faptul că puntea motoare nu originală, ci:
-ori e o punte RABA, ca la 597
-ori e o punte AB căreia i s-au pus diferențial și angrenaje planetare de RABA
Sunetul e similar cu puntea RABA de pe 597
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 16/Iul/2018
Mesaje: 1102
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Dum 13 Mai 2007 17:08:28    Titlul subiectului: 78887

Autobuzele si troleibuzele scunde au fost fabricate din 1986 pana in 1990. Troleibuzele din Iasi dela 417 la 443 sunt scunde.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Iul/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 14 Mai 2007 15:19:56    Titlul subiectului: 78911

Trix a scris:
Autobuzele si troleibuzele scunde au fost fabricate din 1986 pana in 1990. Troleibuzele din Iasi dela 417 la 443 sunt scunde.
Asta înseamnă că
-fie seria 560-568 era de pe stoc, fiind fabricată în 1985
-fie s-au fabricat concomitent, o vreme, atât DAC-uri normale, cât și scunde
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
rooovidiu



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 08/Oct/2017
Mesaje: 339
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 14 Mai 2007 19:15:49    Titlul subiectului: fbfdbdfbdf 78916

Despre 619: poza pe care o arăt e un decupaj dintr-o poză mai mare, în care se vede tot spatele. Am decupat ca să poată intra pe forum căci dacă o puneam toată era prea mare, e singura poză cu 619 pe care o am. Se vad bine culoarile și după părerea mea chiar seamănă cu RATB. Nu mai are nici nr de îmatriculare... se vede lângă el un IRISBUS, deci poza a fost făcută probabil prin 2004 sau 2005 când au sosit IRISBUS-rile (eu am uitat).
619 arăta jalnic.
Poza e făcută în garajul Gheorgheni, capătul linilor 32, 32B și unde mai parchează și autobuzele care circulă pe linia 33 ca și cea din poza de sus.



619 in garajul Gheorgheni.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  110.02 kb
 Vizualizat:  de 16821 ori

619 in garajul Gheorgheni.JPG



_________________
TROLEIBUZELE SUNT CELE MAI TARI Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Iul/2018
Mesaje: 6181
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 07 Dec 2007 15:14:31    Titlul subiectului: 85505

O poză mai veche, peste care am dat de curând. Deși poza este neclară la 800 pixeli orozontal, uitându-mă mai atent la poza originală, pare să fie vorba mai mult ca sigur de #602. Poate cineva confirma dacă este așa, eventual să ne dea niște detalii despre autobuzul cu pricina? OAB?


CJ-RETEA-20526.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  103.85 kb
 Vizualizat:  de 15691 ori

CJ-RETEA-20526.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Iul/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 08 Dec 2007 00:20:58    Titlul subiectului: 85530

Autobuzul 602 a avut o istorie mai ciudată. A fost fabricat prin 1989-1990, fiind contemporan cu seria 90xx din Constanța. Schema de culoare originală era roșu, dar, deja în 1993 avea bucăți de pe un Ikarus casat, Ikarus care nu putea fi altul decât 204 (care a sfârșit lovit de tren).
-Prima reparație capitală a fost efectuată în 1996. Durata reparației capitale a fost în jur de 40 de zile - deci mult mai puțin decât era de așteptat, dar calitatea RK-ului a fost considerabil mai slabă decât la celelalte autobuze contemporane lui. După RK a continuat să circula mai ales pe 35, dar și pe 37 și 38
-A doua reparație capitală a fost făcută fie la București, fie "în spiritul RATB", autobuzul primind schema de culoare tipică RATB-ului: negru în partea de jos; deasupra zonei negre se găsea o dungă galben-portocalie, iar în rest culoare de fond era gri deschis. Judecând după modul în care se comporta autobuzul, am toate motivele să cred că între cutia de viteze și diferențial i s-a montat un reductor. Ca urmare:
-autobuzul mergea mult mai încet decât înainte; viteza a IV-a echivala cu a treia; asta înseamnă că, în aceeași treaptă de viteză, viteza de deplasare a autobuzului era cam 62 % din viteza de deplasare de dinaintea RK-ului
-motorul era turat mai tot timpul, pentru ca vehiculul să aibă o viteză medie în limita bunului simț. După a doua RK, 602 a deservit mai ales cartierul Grigorescu; deci poza lui Whitewolfcata surprinde autobuzul fie pe linia 28, fie pe una din liniile aferente cartierului Gruia.
După o vreme destul de îndelungată în care autobuzul a fost, pur și simplu, chinuit, fie i s-a scos reductorul, fie i s-a pus unul al cărui raport de transmisie era în jur de 1. Mie, ca pasager, mi se părea că, totuși, autobuzul merge puțin mai încet ca înainte, dar considerabil mai repede decât după a doua RK.
Autobuzul a dispărut după anul 2000. Știu că eram deja profesor titular când, încă, mai călătoream cu 602.

precizez în mod expres că 602 a fost singurul autobuz care, foarte probabil, a avut reductor între arborele secundar al cutiei și diferențial. Asta înseamnă 4 trepte de reducere a turației de la motor la roți, față de 3, câte sunt în cazul unui DAC obișnuit:
-cutia de viteze; aceasta funcționează ca reductor doar la primele 3 trepte de viteză
-reductorul suplimentar (numai la 602)
-diferențialul
-angrenajele planetare din butucul roților
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community