Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuzele Renault ale CTP (ex-RATUC)
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Iul/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 20 Dec 2005 21:49:18    Titlul subiectului: Autobuzele Renault ale CTP (ex-RATUC) 8288

Mai e un autobuz deosebit, un Renault, numărul de parc al acestuia fiind #347. Podeaua este intermediară, scările fiind formte dintr-o treaptă + podeaua. Luneta este un pic mai mare decât la Irisbus și are un fel de lentilă prin care călătorii pot vedea în spate până la nivelul solului. Altfel spus, lentila suplinește destul de bine o lunetă obișnuită. Motorul este transversal, ca la Irisbus, dar e mai silențios iar radiatorul se găsește pe partea ușilor și e montat oblic (la Irisbus e pe partea opusă ușilor și e montat longitudinal). De altfel, Irisbusul are motor Iveco iar Renaultul are motor Renault, care, oricum, are o calitate superioară celui italian. Evacuarea gazelor de eșapament se face ca la Irisbus, pe lateral, în spatele roților din spate stânga. Din câte mi-am dat seama, cutia de viteze, care e tot automată, are mai puține trepte decât la Irisbus
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Iul/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 21 Dec 2006 11:32:30    Titlul subiectului: 41816

Au apărut alte două autobuze Renault 312, având numerele de parc 357 și 354. Ambele au circulat pe liniile 37 și 38. În ceea ce privește numerele de înmatriculare, acestea sunt provizorii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
rooovidiu



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 08/Oct/2017
Mesaje: 339
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mie 03 Ian 2007 20:55:35    Titlul subiectului: autobuzele din cluj 42489

De fapt au apărut 10 autobuze noi Renault. A fost o afacere bună RATUC ieșind foarte profitabil.
5 sunt puse pe linile din centru (31, 36, 37, 38, 8, 47). 1 este în Grigorescu, unul in Mănăstur, iar altul e in Ghiorghieni. Am văzut pe linile 9, 28, 29, 33 pe lângă cele de sus. Au numerele de înregistrare foarte diferite și întortochiate și nu am reușit să le memorez. Am opservat nr 348, 355, 356 358 ... cu ocazia asta și primul Renault din Cluj a fost refăcut și circulă din nou cu "frații" lui. Autobuzele nou aduse sunt un pic diferite în interior, având chiar 2 camere de luat vederi care au ecranele la șofer în față.

_________________
TROLEIBUZELE SUNT CELE MAI TARI Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mie 03 Ian 2007 22:26:50    Titlul subiectului: 42492

Există poze cu noile autobuze? Sunt cumva la fel ca #347? Că din câte știu eu, Renault nu mai produce de mult...sub acest nume, fiind cumpărat de Irisbus (implicit producând modelele Irisbus).


0347_dep_001_305.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  105.49 kb
 Vizualizat:  de 15567 ori

0347_dep_001_305.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Iul/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 04 Ian 2007 01:22:17    Titlul subiectului: AAAAA 42566

1. Numerele acordate, înprezent, autobuzelor Renault 312 nu au aparținut Saviem-urilor ci autobuzelor Roman 112 care au circulat în anii '80. Saviem-urile (incluzând aici și Renaulturile cu aspect de Saviem) au numere cuprinse între 226 și 346. Pe forum
-Saviemurile sunt menționate ca SC 10 U
-Renaulturile cu aspect de Saviem sunt menționate ca SC 10 R
Având în vedere că pe plăcuțî scrie SC 10 U și în cazul Renaulturilor, consider oportun să se spună:
-Saviem SC 10 (Saviemul propriu-zis)
-Renault SC 10 (Renaultul cu aspect de Saviem)
Performanțele sunt aceleași; diferă (puțin) aspectul și sunetele din zona motorului
2. Printre cele 10 autobuze casate se numără, probabil, 627. În 8 august, domnul Tase afirma că respectivul va fi, în principiu, casat.
3. La începutul 2000, autobuzul 630 (CJ 02 ZTD) a ieșit de la RK, fiind vopsit în "schema" UE: 12 steluțe galbene, așezate în cerc, pe fond albastru. Interiorul era, vopsit într-un gri-albăstrui metalizat. Mă așteptam să văd și în prezent un autobuz similar (din punctul de vedere al schemei de culoare) cu 630, având în vedere că am aderat la UE.
4. Renaulturile sunt cu 1-2 ani mai tinere ca 347, dar:
-lipsește tapițeria de pe masca compartimentului motorului
-au camere de luat vederi
Un aspect mai puțin plăcut îl constituie plecarea destul de dificilă de pe loc. Conform spuselor domnului Tase, este vorba de un sistem de siguranță care nu permite plecarea dacă ușa nu e închisă. Ușa era, însă, închisă, motorul se subtura, dar autobuzul nu vroia să o ia din loc numai după câteva secunde. Nu îmi dau seama dacă senzorul respectiv:
-verifică forța cu care sunt închise ușile
sau
-există o durată de timp obligatorie care trebuie să treacă între închiderea ușilor și pornirea autobuzului; altfel spus, autobuzul nu poate porni de pe loc mai repede de câteva secunde după ce a închis ușa. Agora nu prezintă "fenomenul" respectiv și nu îmi aduc aminte să fi văzut așa ceva la 347
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
andrei



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 31/Iul/2016
Mesaje: 144
Locație: Paris (Franta)

MesajTrimis: Joi 04 Ian 2007 12:04:01    Titlul subiectului: 42574

OAB a scris:
Un aspect mai puțin plăcut îl constituie plecarea destul de dificilă de pe loc. Conform spuselor domnului Tase, este vorba de un sistem de siguranță care nu permite plecarea dacă ușa nu e închisă. Ușa era, însă, închisă, motorul se subtura, dar autobuzul nu vroia să o ia din loc numai după câteva secunde. Nu îmi dau seama dacă senzorul respectiv:
-verifică forța cu care sunt închise ușile
sau
-există o durată de timp obligatorie care trebuie să treacă între închiderea ușilor și pornirea autobuzului; altfel spus, autobuzul nu poate porni de pe loc mai repede de câteva secunde după ce a închis ușa. Agora nu prezintă "fenomenul" respectiv și nu îmi aduc aminte să fi văzut așa ceva la 347
Este dereglat sistemul de siguranta. Nu am vazut asemenea anomalie la niciunul dintre R312 cu care am circulat din 1989 pina acuma ! Uneori soferul apasa pe accelerator cind usile inca nu sint inchise, si va jur ca pleca autobuzul ca din prastie imediat ce se ating cele doua "voleturi".
Intr-o alta ordine de idei : poate vreu-un suflet milostiv sa noteze numerele de sasiu ale acestor R312 si sa le afiseze pe forum ? Datorita acestor numere, va voi putea spune de unde vin vehiculele (oras, operator, etc).
Informatia cea mai importanta ramane totusi numarul de sasiu, care imi va permite sa aflu ce operator a avut masina, in ce perioada, etc (asta in caz ca nu vin toate de la RATParis).
In principiu, am posibilitatea sa aflu numerele ex-RATP, daca mi se comunica numarul de sasiu. Frederic Giana are in posesie o lista cit toate zilele cu numerele de sasiu si cu operatorii francezi care au cumparat vehiculele avand aceste numere.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Iul/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 04 Ian 2007 20:35:11    Titlul subiectului: 42627

Îți dau niște indicii:
-numerele de parc avute în Franța sunt mai mari de 5000. Zilele următoare, voi nota exact numerele de parc avute în Franța
-au fost retrase din circulație în iunie 2006 (informația o am de la domnul Tase)
-spațiul destinat reclamelor de pe capacul motorului nu are formă pătrată - ca la 347 - ci dreptunghiulară, lungimea dreptunghiului respectiv fiind aproape egală cu lățimea capacului
-peretele care separă compartimentul motorului de salon nu e tapițat (la 347, acesta este tapițat)

1. Primele autobuze pe care Clujul le-a primit de la RATP au fost SC 10. Acestea au venit în mai multe tranșe, prima fiind în primăvara lui 1992
2. Din câte am observat, într-o perioadă, a existat o concordanță între numerele de parc pe care autobuzele SC 10 le-au avut la Paris și la Cluj. Astfel, primul autobuz SC 10 primit de la RATP Paris a avut numărul de parc 7690, devenind 226 iar ultimul din prima serie a avut numărul de parc 8541, devenind 280. Alte autobuze remarcate de mine (în prezent, casate) au fost:
8005 devenit 242; avea probleme la cutia de viteze; aceasta nu cupla când trebuia; motorul trebuia turat pentru ca apoi, cutia să cupleze dintr-o dată, autobuzul cabrându-se, asemenea unui cal nărăvaș. Probabil, asta a determinat casarea lui timpurie (în 1996), numărul 242 fiind, în prezent, acordat SC 10 cu 3 uși
8012, devenit 245
8536, devenit 279
8009, devenit 244
3. Autobuzul 7690 diferea de restul prin faptul că, pe partea stângă, avea banchete duble pe toată lungimea autobuzului, chiar și în dreptul ușii II, ceea ce făcea ca spațiul alocat pasagerilor care călătoreau în picioare să fie mai mic.
4. Venirea Renaulturilor SC 10 a însemnat casarea majorității Saviemurilor SC 10, numerele de parc acordate fiind, mai ales, cele ale Saviemurilor. Nu în totalitate. Adică au existat Renaulturi care au primit numere vacante sau care s-au vacantat acum mai bine de 20 de ani. În principiu, autobuzele ex RATP au primit numere de parc care au aparținut, inițial, autobuzelor:
-IK 280
-IK 4
-Roman 112
5. Datele tehnice ale autobuzului Renault 312; majoritatea a informațiilor aparțin www.transbus.org
A. Tip autobuz: urban solo
B. Lungime: 11999 mm
C. Lățime: 2500 mm
D. Înălțime: 3109 mm
E. Garda la sol: 0,30 m
F. Înălțimea podelei: 0,57 m (???), conform www.mes-annees-50.com
G. Motor: Renault 06.45.20; 9834 cmc, 206 CP, așezat vertical, transversal, cu "fața" către stânga, într-un compartiment special situat în partea din spate a autobuzului
H. Cutia de viteze: ZF/Voith, dispusă transversal, în continuarea motorului. Am specificat poziția cutiei de viteze deoarece, la SC 10 aceasta se află la o depărtare destul de mare de motor, fiind necesar un cardan intermediar care, nu de puține ori, la ralanti, scoate niște sunete extrem de neplăcute. Dispunerea transversală a motorului și cutiei de viteze înseamnă atât avantaje cât și dezavantaje:
-spațiu mai mult oferit pasagerilor
-deplasarea centrului de greutate în spate (ca și la Irisbus, de altfel)
-transmisie în unghi, cu randament mai mic
I. Frânele: cu disc pe toate roțile
J. Capacitate: 101/108 locuri, din care 28/31 pe scaune
K. Autobuzul poate întoarce într-un cerc cu diametrul de 22,450 m

350=5696
353=5913
356=5933
358=5460
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
rooovidiu



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 08/Oct/2017
Mesaje: 339
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 09 Ian 2007 19:50:09    Titlul subiectului: 43131

Iată numerele celor 10 autobuze RATUC ex RATParis:
348 = 5992; 349 = 5668; 350 = 5696; 351 = 5805; 352 = 5915; 353 = 5913; 354 = 5923; 355 = 5932; 356 = 5933; 357 = 5934.
după părerea mea nr au fost puse fără să se țină cont de nr franțuzești.

Ce părere aveți despre reclamele de pe mijloacele de transport în comun ?
Reclamele care sunt lipite doar pe carcasă și nu pe geam sunt de multe ori, dar cele care sunt lipite și pe geamuri sunt enervante. Transformă autobuzul (sau ce-o fi) într-o cutie de reclamă din care de abia vezi ceva afară, dacă nu ești atent nu vezi la ce stație ești...

_________________
TROLEIBUZELE SUNT CELE MAI TARI Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
micul_sofer



Data înscrierii: 30/Apr/2007
Ultima vizita: 12/Apr/2018
Mesaje: 16
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 06 Iun 2007 15:06:28    Titlul subiectului: dfddfd 79361

Renault-urile R312 au numere de inmatriculare noi. Am vazut doar 3 autobuze cu numar nou:
350: CJ10HRX
354: CJ10HSC
355: CJ10HSE
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rooovidiu



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 08/Oct/2017
Mesaje: 339
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Sâm 16 Iun 2007 20:01:55    Titlul subiectului: 79627

Nu vreau să te supăr OAB, dar numai 673 a primit până azi 16.06.2007 afișaj electronic. Poate cât de curând să primească și 672, că eu tot le urmăresc pe ambele dar nu văd decât pe 673 cu electronic.
Au început de acum o săptămână sau doua să pună reclamele în interiorul autobuzelelor Renault 312, eu nu am văzut decât pe linile centrale (37, 38, 31...). e strasant pt pasageri, dar mai ales pt șoferi, aceleași reclame de nu știu câte ori pe zi... Mad



21-362.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  37.1 kb
 Vizualizat:  de 16602 ori

21-362.JPG



21-650.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  92.64 kb
 Vizualizat:  de 16602 ori

21-650.JPG



22-668.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  57.71 kb
 Vizualizat:  de 16602 ori

22-668.JPG



24-673.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  20.33 kb
 Vizualizat:  de 16602 ori

24-673.JPG



_________________
TROLEIBUZELE SUNT CELE MAI TARI Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ikarus



Data înscrierii: 20/Iun/2007
Ultima vizita: 22/Iul/2018
Mesaje: 135
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 07 Feb 2008 11:51:20    Titlul subiectului: 88328

Astazi la gara am vazut trecand 10 autobuze Renault 312, aveau numar de parc din Franta. Deci au fost aduse astazi ori ieri.
Poate cineva sa-mi spuna la ce ore pleaca autobuzul din Cart. Marasti spre Polus Center?

Mergeau pe propriile roți inspre centru. Dar nu stiu unde s-au dus pentru ca am trecut prin Grigorescu si prin Manastur, dar nu erau acolo, cel mai probabil au ajuns la garajul de pe strada Plevnei.

_________________
ikarusurile viata mea
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ikarus



Data înscrierii: 20/Iun/2007
Ultima vizita: 22/Iul/2018
Mesaje: 135
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 16 Feb 2008 10:35:36    Titlul subiectului: 88725

Ieri am vazut un autobuz Renault 312 pe care l-am vazut in 7 Februarie,circula pe linia 50.
Numarul de parc nu mi-l amintesc dar era mai mare de 370.

_________________
ikarusurile viata mea
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Iul/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 16 Feb 2008 10:59:11    Titlul subiectului: 88727

ikarus a scris:
Ieri am vazut un autobuz Renault 312 pe care l-am vazut in 7 Februarie, circula pe linia 50.
Numarul de parc nu mi-l amintesc dar era mai mare de 370.
Deja există 385. Ceea ce mi se pare ciudat este că, în ultima vreme, niciun autobuz Renault nu are numere de înmatriculare definitive. Practic, înafara lui 347, doar un singur lot de Renaulturi a primit numere de înmatriculare definitive de tipul CJ 10 HR... ultimul pe care l-am văzut fiind ori CJ 10 HSA, ori CJ 10 HSB; nu mai știu exact; CJ 10 HSA este, în mod cert, 353. Restul au numere de înmatriculare provizorii, scrise cu fonturi roșii pe fond alb și fără dată de expirare a acestuia.

Comportamentul acestor autobuze pe linia 35 nu este unul grozav. Având cutie automată fără posibilitatea blocării acesteia într-o anume treaptă, la urcare, vitezele se tot schimbă, creind un disconfort atât pasagerilor, cât și șoferului; în mod normal, la urcare, cutia ar trebui să se poată bloca în treapta de viteză pe care șoferul o consideră potrivită pentru urcarea pantei (rampei) respective, indiferent de cât de tare e turat motorul. Bineînțeles, nici șoferul să nu abuzeze, forțând motorul la turații mari.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
rooovidiu



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 08/Oct/2017
Mesaje: 339
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Dum 17 Feb 2008 01:07:57    Titlul subiectului: 88768

Noile autobuze Renault sunt diferite de celălalte care sunt deja în posesia RATUC și de abia azi 16.02.2008 l-am văzut primul, care cred că e din ultimul lot adus.
Eu mă refer la partea estetică nu mă pricep la mecanică așa bine încât să îmi dau seama bine cum se comportă autobuzul pe linia 35, dar o să fiu atent...



380.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  56.67 kb
 Vizualizat:  de 10205 ori

380.JPG



_________________
TROLEIBUZELE SUNT CELE MAI TARI Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tomi_ms



Data înscrierii: 28/Ian/2007
Ultima vizita: 13/Iul/2018
Mesaje: 384
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Dum 17 Feb 2008 11:32:20    Titlul subiectului: 88777

Poate ca acest comportament al R312 se datoreaza si cutiei de viteza diferita fata de Irisbus, nu am vazut date tehnice, si nici nu pot sa spun ca ma pricep, dar din cate am observat in mers, etajarea e diferita, in sensul ca la Renault diferentele dintre rapoarte sunt mai mari (parca are si trepte mai putine).

Dar va scriu pentru a intreba altceva: in situatia in care majoritatea regiilor din Romania sunt nevoite sa exploateze masinile la maxim, adica ele umbla toata ziua, doar soferii lucreaza cu schimbul, cum reuseste RATUC sa-si permita sa foloseasca unele autobuze cu schimbul? Sa luam ca exemplu SC 10 -urile din Grigorescu. Daca trec dupamasa langa parcare, gasesc mereu acolo autobuzele pe care le-am vazut circuland dimineata in drum spre facultate. De asemenea am observat ca ele au un singur sofer. Adica pe 229 e mereu acelasi sofer indiferent de schimb, pe 308, pe 242, si pe 291 la fel, probabil si la celelalte, dar de acestia sunt sigur.
In schimb RdeSimon nu prea se vad la garaj, nici Irisbusurile care dorm acolo, decat dupa ora 18, cand scade frecventa pe linii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Iul/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 18 Feb 2008 01:22:49    Titlul subiectului: 88819

1. Da, cutia de viteze a R 312 are doar 3 trepte față de cea a Irisbusului, care are 5. Motorul unui R312 are 206 CP în timp ce motorul Irisbusului are 290 CP. Atenție: Irisbusul 12 poate avea două tipuri de motorizări - 253 și 290 CP - cea de la Cluj având motorul de 290 CP. Și ,totuși, și la Irisbus am observat acel comportament al cutiei de viteze descris mai sus, dar, parcă, nu așa evident.
2. În perioada anilor '90 s-au adus foarte multe autobuze din familia SC 10. Majoritatea - dacă nu cumva fiecare - era condus de un singur șofer. Practic, toate numerele de parc cuprinse între 226 și 346 au fost SC 10. Inițial, SC 10 U (nu chiar până la 346, dar 326 a fost, în mod sigur SC 10 U), apoi SC 10 R. SC 10 R a substituit, treptat, SC 10 U.
Atât SC 10 U cât și SC 10 R au motoare de putere mică; inițial, au fost folosite și pe linii cum ar fi 37, 38, 29, dar, comportându-se necorespunzător, au fost utilizate doar pe liniile care nu au pante sau pe cele care fie nu au pante abrupte (34, 48, 33), fie au pante abrupte, dar scurte (31, 42 / 31 barat 8, 32). S-a ajuns astfel la un surplus de autobuze pe unele linii. Pe liniile amintite mai sus, SC 10 erau secondate de DAC 117 sau IK 280 sau 260. Să dau un exemplu. Prin 1994-1995, pe linia 48 putea fi văzut autobuzul 256, dar și 216 (IK 280) sau 559 (DAC 117)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tomi_ms



Data înscrierii: 28/Ian/2007
Ultima vizita: 13/Iul/2018
Mesaje: 384
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Mar 19 Feb 2008 17:29:08    Titlul subiectului: 88881

Multumesc pentru clarificare.
Azi am calatorit cu Renault-ul R312 nr 387 (ex. RATP 5915) pe linia 28 si trebuie sa spun din pacate, ca ma tem ca RATUC nu a facut o afacere la fel de buna si cu seria asta, cel putin autobuzul mentionat este in stare proasta. Doar cateva idei din ce am observat:
-relanti cu intreruperi (motor prost intretinut)
-diferentialul suna atat de tare, incat de la 30 km/h in sus nu auzi nimic altceva in autobuz (stateam lipit de peretele din spate si nu auzeam motorul), dar si in exterior se aude foarte tare, din statia de langa Biomedica auzeam diferentialul autobuzului aflat la biserica de langa Profi (!!) .
-cateodata (mai ales dupa deschiderea usilor) in zona din spate se simte un miros de piese incinse
-interiorul este deteriorat, cu elemente slabite care preiau vibratiile motorului si in cazul de fata si a diferentialului; dar si cu urme de vandalism (probabil la Paris a circulat intr-o zona mai periferica in toate sensurile si implicatiile cuvantului).
Ramane sa speram ca se gaseste o solutie pentru problemele tehnice, si nu va ajunge donor de piese la cateva saptamani de la sosirea in oras.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Iul/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 20 Feb 2008 01:23:24    Titlul subiectului: 88897

Citat:
cateodata (mai ales dupa deschiderea usilor) in zona din spate se simte un miros de piese incinse
387 pornește imediat după ce s-au închis ușile sau între închiderea ușilor și pornirea de pe loc există o perioadă scurtă de timp în care "ceva" nu îi dă voie să pornească de pe loc? În aceste situații - în care autobuzul, deși are toate ușile închise, nu "vrea" să o ia din loc; nu mă refer numai la 387, ci la modelul de Renault 312 în general. În cazurile descrise mai sus se aude că motorul e solicitat, turația acestuia scăzând. Nu cumva ceea ce crezi că e motor prost întreținut este, de fapt, această "încăpățânare" a autobuzului de a sta pe loc în condițiile în care ar trebui să pornească? Încearcă să-ți aduci aminte când ai auzit acel ralanti cu întreruperi.
Treaba cu diferențialul am auzit-o. Este exact "caracteristica" (virgulă) care m-a determinat să-l remarc pe 387. Laughing Twisted Evil
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tomi_ms



Data înscrierii: 28/Ian/2007
Ultima vizita: 13/Iul/2018
Mesaje: 384
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Mie 20 Feb 2008 13:30:24    Titlul subiectului: 88908

Sistemul care nu permite plecarea decat la cateva momente de la inchiderea usilor, il cunosc de la prima serie de R312, nu la asta ma refeream. Stand la semafor (pe strada Dacia se cam sta Wink ) am auzit/simtit ca motorul mergea cu intreruperi la relanti. Nu stiu cum sa explic, mergea "in suturi" cum mergeau unele DAC-uri pe vremuri (vrum-pauza-vrum-pauza... Wink ) spre deosebire de celelalte Renault-uri si Irisbus, care merg uniform. Posibil sa fie doar filtrul de motorina cam infundat, dar se poate sa fie ceva mai serios.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Iul/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 21 Feb 2008 02:04:59    Titlul subiectului: 88938

Am călătorit și eu cu 387 și am constatat:
1. Uruitul puternic al diferențialului se aude mai ales la accelerare; în frâna de motor, acesta e diminuat
2. Ralanti-ul părea mai mic decât în mod normal, dar uniform; fiind în spate, nu am văzut dacă, la oprirea în stații șoferul apasă N sau lasă apăsat D-ul

Când autobuzul staționează la stop, mulți șoferi nu apasă butonul "N" (scos din viteză) al cutiei de viteze, ci lasă apăsat "D"-ul (butonul pentru mersul înainte). La autobuze precum Rocar de Simon, apăsarea oricărui buton nu influențează ralanti-ul; pentru ca autobuzul să se miște, turația motorului trebuie să fie cam 900 rpm, ori ralanti-ul e la 500-550. Nu același lucru este, de exemplu, la Irisbus, unde, chiar și la ralanti, autobuzul o ia din loc. Dacă se dorește staționarea cu butonul D apăsat și cu ușile închise, atunci:
-fie se ține apăsată pedala de frână
-fie se apasă un buton anume (Irisbusul nu știu dacă are sau nu așa ceva)
Indiferent de mainera în care se dorește menținerea pe loc a autobuzului, motorul e sub sarcină.
După cum se comportă motorul, cred că și Renaultul pleacă dacă butonul D e apăsat, ușile închise și nu e apăsată pedala de frână / butonul de care aminteam (dacă are așa ceva). Dacă ralanti-ul este reglat la turație mică iar la stop șoferul lăsa apăsat butonul D și ținea păsată frâna, e normal ca motorul să meargă în hopuri. Repet: nu sunt sigur dacă cutia de viteză a Renault-ului se comportă ca cea de irisbus sau ca cea de Rocar de Simon, dar înclin să cred prima variantă.

Și încă ceva: Renault 312 ar trebui să plece imediat ce ușile s-au închis.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tomi_ms



Data înscrierii: 28/Ian/2007
Ultima vizita: 13/Iul/2018
Mesaje: 384
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Joi 21 Feb 2008 12:22:52    Titlul subiectului: 88943

OAB a scris:
Am călătorit și eu cu 387 și am constatat:
1. Uruitul puternic al diferențialului se aude mai ales la accelerare; în frâna de motor, acesta e diminuat
Si parca se observa o scurta intrerupere a uruitului (e normal) la schimbarea dintre vitezele 2 si 3 (din cauza zgomotului e singurul mod de a-ti da seama ca a schimbat viteza)
OAB a scris:
-fie se apasă un buton anume (Irisbusul nu știu dacă are sau nu așa ceva)
Are. Este un buton negru, dreptunghiular, cu un cerc/punct alb pe el, aflat in stanga butoanelor pentru deschiderea usilor. Am vazut soferi grabiti care apasau butonul inainte ca autobuzul sa fie complet oprit, si s-a simtit o frana puternica, dar autobuzul s-a oprit lin, nu ca o lovitura brusca, de aceea cred ca este un sistem diferit fata de frana de mana. Sa aiba oare ceva legatura cu retarderul? Parca am citit undeva pe forum ca Irisbus nu are retarder, ci o functie a cutiei indeplineste acest rol. Si oricum retarderul nu e bun pentru a tine masina pe loc, ca o frana de mana, ci doar pentru a incetini. Autocarele pleaca fara probleme de pe loc cu retarderul uitat. De asemenea am vazut, ca usa 1 se poate deschide inca din mers, in timp ce 2 si 3 se deschid numai dupa oprire. Ar avea si asta o legatura cu acel buton(avand in vedere si pozitia lui pe bord), sau e acelasi sistem ca la R312?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ikarus



Data înscrierii: 20/Iun/2007
Ultima vizita: 22/Iul/2018
Mesaje: 135
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 21 Feb 2008 17:47:17    Titlul subiectului: 88948

Azi a trecut pe langa mine 387. Motorul suna foarte rau, dar cred ca se poate repara. Cat am vazut, interior arata foarte rau.
_________________
ikarusurile viata mea
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
micul_sofer



Data înscrierii: 30/Apr/2007
Ultima vizita: 12/Apr/2018
Mesaje: 16
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 21 Feb 2008 20:05:39    Titlul subiectului: 88949

la R312 exista o maneta in stanga volanului care actioneaza frana de stationare
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tomi_ms



Data înscrierii: 28/Ian/2007
Ultima vizita: 13/Iul/2018
Mesaje: 384
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Vin 22 Feb 2008 14:20:02    Titlul subiectului: 88966

Ce popular a devenit 387 Wink Azi am mers din nou cu el, de data asta in fata, si am observat ca (virgula) comanda cutiei de viteza are mai multe pozitii decat la Irisbus (nu mai tin minte cum e la R312 din cealalta serie, dar parca si ele au doar D, N, R ), avea: 1,2,3,D,N,R. Deci practic s-ar putea bloca treapta la urcare.

Daca tot veni vorba de manetele de frana de mana, imi poate spune cineva de ce are SC 10 R doua manete? Una e frana de mana, si cealalta?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ikarus



Data înscrierii: 20/Iun/2007
Ultima vizita: 22/Iul/2018
Mesaje: 135
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 22 Feb 2008 20:17:01    Titlul subiectului: 88982

Azi dimineata l-am vazut pe 379 adus recent din Paris circula pe linia 29b,dar avea ceva capacele pe plafon, dar nu mi-am dat seama ce sunt ma poate ajuta cineva?
_________________
ikarusurile viata mea
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community