Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Numerele de parc ale vehiculelor CTP (ex-RATUC)

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Aug/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 28 Mar 2006 15:49:15    Titlul subiectului: 19365

201 nu am văzut
202-205 Ikarus 280 cu 2 uși; 204 a fost lovit de tren la trecerea de nivel de la kilometrul 498+??? (strada Fabricii de Zahăr)
206 Rocar de Simon U 412-260. Înainte, numărul a fost atribuit unui Ikarus 260 cu 3 uși
207 Ikarus 260 cu 2 uși (la reparația capitală i s-a desființat ușa din spate)
208-216 Ikarus 280 cu 2 uși. mai circulă 209 și 211
217 Ikarus 280 cu 4 uși
218-221 Ikarus 280 cu 2 uși; 218 a devenit 216, 220 nu am văzut niciodată; mai circulă 219
222 nu am văzut niciodată
223 DAC 117 UD
224 DAC 117 UD
225 DAC 117 UD
226-346 SC 10 (la început SC 10 U, apoi, s-au înlocuit treptat cu SC 10 R)
347 Renault (cred că Renault 312)
348-400 nimic
401-408 (probabil 412) DUBE Ford Tranzit cu facilități pentru persoanele cu handicap
413-579 nimic
580 DAC112 UDM scund dispărut
581-606 DAC112 UDM scunde (seria nu e completă) 584 nu e scund, cred că provine din 517, dar are scări cu 4 trepte, asemănătoare DAC 112 fabricate începând cu 1991). 606 e un DAC 112 scund, transformat, cu 2 uși.
607-626 DAC 112 UDM venite în 1991 (seria nu e completă; lipsește 619, dacă nu cumva a devenit 584, dar nu prea cred)
627-636 DAC 112 UDM venite în 1994. Din cele spuse de un mecanic, calitatea lor e cam slabă față de prețul lor: 58 milioane lei)
637-639 DAC 112 UDM venite în 1995
640-650 DAC 112 UDM venite în 1996
651-654 DAC 112 UDM venite în 1997 (fabricate în 1996)
655-658 Rocar U 312-245
659 Rocar U 312-192
660 Rocar U 312-245
661-662 Rocar U 312-192
663 Rocar U 412-260
664 Rocar U 412-260
665-666 Rocar U 312-245. la 666 i s-a schimbat motorul și, cred că și la 665. Pe 665 nu am avut posibilitatea să îl ascult ca lumea.
667 Rocar U 412-260
668 Grivbus mic, cu cutie manuală cu 6 trepte
669 Rocar U 412-260
670 Rocar 412-260 cu cutie manuală și geamurile de la uși de tip BODO (Turcia) Twisted Evil Twisted Evil
671 Grivbus mare, cu cutie automată
672-673 MAN SL 222
674 DAC 112 UDM scund, transformat, cu două uși
675-719 Irisbus.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Aug/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 06 Mai 2006 16:32:26    Titlul subiectului: Vehicule articulate 22440

RATUC, ca și alte regii din țară, renunță la autobuzele și troleibuzele articulate. E drept că, spre deosebire de București, Iași și Constanța, renunțarea nu se face într-o manieră atât de "brutală", dar, deja numărul articulatelor a scăzut drastic iar perspective de achiziționare a altora noi nu se întrevăd. Se spune că un vehicul scurt se descurcă mai bine ca unul articulat. teoretic, e adevărat, cu condiția ca raportul de lungime dintre cele două tipuri de vehicule să se regăsească și în numărul lor și în frecvența de succedare. Ori, asta nu se prea întâmplă, aglomerația crescând simțitor. Cred că ar fi indicat ca RATUC să se inspire de la RATBv în sensul aducerii câtorva vehicule articulate, care să deservească acele trasee care cuprind străzi largi, pentru a nu încurca circulația. Din surse neoficiale știu că se vor mai achiziționa 40 autobuze noi, dar standard. Un lot de 10 articulate nu cred că ar strica.
Și totuși, în occident există o tendință de revenire a vehiculelor cu remorcă distinctă. Motivul e următorul: la autobuzele și troleibuzele articulate, motorul se dorește a fi în spate: poți avea podea joasă măcar pe 2/3 din lungime, zgomotul în interior este mult redus și alte avantaje. Ori, poziționarea motorului în spate înseamnă
-fie utilizarea unei articulații speciale, mai complicată și, evident, mai scumpă decât articulația "obișnuită"
-fie utilizarea de două punți motoare, ceea ce implică un cardan care să treacă prin articulație; la troleibuze se poate opta pentru varianta tandem, vezi Skoda 22 TR.
În situația în care motorul se dorește a fi între axele A și B, podeaua nu poate fi joasă decât dacă se optează pentru așezarea motorului exact lângă peretele opus ușilor: vezi Vanhool 300 AG (articulat) și AGG (biarticulat)
De asemenea, orice vehicul articulat e mai vulnerabil ca unul "rigid" (nearticulat), chiar dacă articulatul are un farmec aparte.
Trenul rutier poate avea motorul în spatele "tractorului" fără nici o problemă, doar că țeava de eșapament ar fi bine să fie îndreptată în sus, pentru ca cei din remorcă să nu inhaleze prea multe noxe. De asemenea, e mai robust.
Oricum, RATUC-ul ar trebui să-șischimbe atitudinea față de vehiculele de mare capacitate. Ele sunt necesare, dar să nu circule pe străzi înguste. De exemplu, pe linia 1 nu au ce căuta troleibuze articulate, deși frecvent văd așa ceva. Nici pe linia 3 nu sunt de dorit; Strada Unirii e destul de îngustă iar la capăt sunt destul de multe troleibuze parcate care încurcă traficul.
Pentru a vedea cum stă treaba, voi face un scurt istoric al articulatelor. Mă refer la autobuze:
1. Înainte de 1980: Ikarus 280 cu 4 uși. Numere de parc: 200-279, ultimul care a circulat fiind 215 în 1987; nu știu dacă a fost 215 original sau a avut alt număr de parc înainte
2. 1981: DAC 117 UD hidramate. Numere de parc 471-483. Ultimul hidramat pe care l-am văzut în circulație a fost 474 ex 471 în 1990
3. 1983 DAC 117 UD cu cutie manuală. Numerele de parc 484-508
4. 1985: DAC 117 UD cu cutie manuală, dar diferențial diferit: Numere de parc: 509-515. În 1992 mai circula 514, vopsit în roșu-bordeaux cu crem sau alb, nu mai țin minte exact. După o pauză au sosit și autobuzele cu numere de la 526 la 528
5. 1986: Atunci au sosit toate numerele de la 529 la 559. Autobuzele nu puteau avea vechime prea mare; să ne amintim ce zicea Constituția din 1965; dezvoltare uniformă a tuturor județelor țării. Tipul autobuzelor: DAC 117 UD cu cutie manuală
6. 1987: DAC 117 UD: #572, 573, 574 (nu îmi aduc aminte să fi văzut numerele 570 și 571; 569 este un DAC 112 UD care circulă și în prezent cu numărul 597, trecând prin 3 RK!!!
7. 1988: DAC 117 UD: #575-579
8. 1991: Ikarus 280 cu 2, mai rar 4 uși, fabricate între 1979 și 1989
9. 1992: DAC 117 UD #223-225
Se observă că DAC-urile 117 au fost predominante. Poate de aceea au dispărut complet. Singurul DAC 117 UD, model mai nou, are mai circulă prin oraș aparține... armatei.
Ultimul zvon privind vehiculele articulate datează din anul 2000 când, un controlor mi-a spus că urmau să vină 5 MAN standard, albe, și 5 MAN articulate, roșii. Din cele 10 MAN au sosit 4 iar două dintre acestea au și dispărut imediat. Cât privește MAN roșu articulat, așa ceva am văzut la Oradea în septembrie 2000. Deci, e posibil ca unul din cele 5 autobuze cu burduf să fi ajuns acolo
În occident revine moda "trenului rutier" adică a autobuzelor și a midibuzelor cu remorcă distinctă, așa cum au existat prin 1940-1953. Vezi topicul noua modă a transportului în comun. Un astfel de tren format din
-autobuz de 12 m
-remorcă de 8,5 m (7 m remorca propriu-zisă + 1,5m bara de tractare)
ar fi potrivit pentru Cluj? Teoretic, ar fi mai puțin vulnerabil decât un vehicul articulat, dar și mai greu de condus.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Aug/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 30 Iul 2006 00:11:15    Titlul subiectului: Autobuzele RATUC-ului25 29238

0. Numerele de parc au apărut abia prin 1982-1983, când eram pe clasa a III-a. Apariția relativ târzie a numerelor de parc îngreunează identificarea multor autobuze
1. Primele autobuze clujene au apărut în perioada interbelică și erau cadre de camion recarosate
2. După război, au apărut niște autobuze care, cred că erau ZIS-uri. De asemenea, se pare că au fost și autobuze de tip RTO, dar nu sunt sigur
3. Din spusele mamei mele (care nu e deloc pasionată de mijloacele de transport în comun, dar... se mai uită și ea din când în când după acestea) am dedus că în Cluj ar fi circulat și... TV1. cel puțin, când i-am arătat o poză cu TV1 susține că ar fi văzut așa ceva. Mă întreb dacă nu îl confundă cu vreunul din modelele de autobuze sovietice
4. Înainte de 1990, la ferma din Pădurea Hoia era o caroserie de Leyland Merkavim, deși în Cluj nu știu să fi circulat așa ceva
5. Primele TV-uri "grase" au fost văzute de mama mea în jurul anului 1960 (TV "gras"= TV2 (autobuz) /2E (troleibuz)); Primele troleibuze erau tot de acest tip. Multă vreme, aces tip de autobuz a putut fi văzut pe străzile Clujului; și eu îmi amintesc TV-urile grase, dar troleibuze
6. Prin 1967, mama mea își amintește că a călătorit tot cu un TV, dar care avea ferestrele mult mai mari ca modelul precedent. Este așa-numitul TV "slab" adică TV 20 / 20 E. termenii de "gras" sau "slab" aparțin mamei mele și consider că sunt sugestivi pentru cineva care nu cunoaște codificarea celor de la fostele uzine Rocar. TV 20 țin minte și eu circulând pe linia 12. O altă linie deservită multă vreme de TV-uri era 18 (Centru-Sala Sporturilor)
7. Primele autobuze articulate au fost Ikarus 280 cu 4 uși, de culoare roșie, care circulau pe linia 10; linia 10 lega Gara cu Centrul Teritorial de Calcul (unde a lucrat o vreme mama mea). Practic, atunci, linia 10 era actuala linie 35 scurtată, locul de întoarcere fiind în partea de răsărit a cartierului Sinuța (încă nu se putea vorbi de Zorilor); ulterior, linia 10 s-a prelungit. Ikarusurile 280 au apărut prin 1976 și mama mea își aduce aminte că era fascinată de platforma formată in cele două capace semicirculare de la burduf (acea "roată" cum îi mai spuneam)
8. TV 20 U erau pe benzină. Și acuma îmi aduc aminte cum "răpăia" motorul, exact ca la SR 113/131; TV diesel erau doar două:
-autobuzul U Cluj
-autobuz care se gara în zona aeroportului
Precizez faptul că TV 2 și 20 au dispărut mult înainte de termen. Având în vedere că
-TV 2/2E s-a fabricat între 1960 și 1966
-TV20/20E s-a fabricat între 1966 și 1975
trebuiau să circule TV până în 1987. Ori, deja în 1982 erau dispărute (dacă nu cumva înainte)
9. Primele Romanuri le țin mine când eram încă de vârstă preșcolară. Multe erau cu butuc subțire, apoi au apărut și cu butuc gros. Troleibuzele Roman/DAC 112 E au apărut tot atunci
10. Pe clasa I (anul școlar 1980-1981) mă duceam la școală cu Romanuri 112 și IK 4). Multe Romanuri aveau butuc subțire. O singură dată am călătorit cu un Roman care avea butuc gros, dar nu am ajuns decât până la intersecția Coșbuc-Moților: i se rupsese cureaua de ventilație
11. Primele DAC au apărut când eram pe clasa a II-a, deci în anul școlar 1981-1982. Sunetul lor mă enerva la culme. Erau hidramate, cu 3 trepte de viteză iar între prima și a doua treaptă motorul se tura foarte tare, ceea ce indică faptul că mergea în gol

În anii '80, parcul de mașini se prezenta astfel (schimbările numerelor de parc era ceva la ordinea zilei)
001-155 troleibuze Roman 112 E și DAC 117 E amestecate. La Cluj, spre deosebire de Constanța, când se vacanta un număr de parc, mai devreme sau mai târziu, un altul îi lua locul
200-279 Ikarus 280; cred că sunt o parte din cele zvârlite de la București
280-324 Ikarus IK4 325?
326-423 (devenit, ulterior, 336) Roman 112 UD
435 SM 11
468-470 SM 11
proabil că de la 424 la 470 erau SM-uri, dar în afară de cele 3 m3nționate nu am văzut niciunul
471-483 DAC 117 UD hidramate
484-508 DAC 117 UD cu cutie mecanică; din câte îmi aduc aminte, aveau 4 trepte, nu 5; cutia cu 5 trepte a apărut ulterior. Puntea motoare a DAC-urilor respective suna exact ca cea a hidramatelor și ca și cea a Romanurilor 112 cu butuc gros. Anul fabricației seriei 484-508: 1983
509-515 DAC 117 UD fabricate în 1985
516-525 DAC 112 UD fabricate în 1985 517 devenit 584, 519 devenit 565, 520 devenit 567 la care se adaugă unul care devenise 536 (probabil 518 sau 522)
526-527 DAC 117 UD faricate în 1985
528-533. Nu îmi aduc aminte dacă aveau sau nu gemulețul lângă ușa 3. De aceea nu pot să spun dacă erau fabricate în 1985 sau 1986
534-559 DAC 117 UD an de fabricație: 1986
560-569 DAC 112 UD fabricate în 1986; 569 devenit 597 în 1996, circulă și în prezent, având 3 RK
570?
571?
572-574 DAC 117 UD 1987
575-579 DAC 117 UD scunde (ori finalul lui 1987, ori începutul lui 1988)
580-589 DAC 112 UDM scunde 1989; 584, în urma unei coliziuni cu 507 s-a avariat grav și a trebuit casat; la fel și 507 (anul 1991)
590-606 DAC 112 UDM scunde; pe ele scrie anul de fabricație 1990, dar, cel puțin în cazul lui 592, țin minte precis că am călătorit cu el când eram în primul trimestru al clasei a X-a, deci în toamna lui 1989.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Aug/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 11 Aug 2006 00:28:14    Titlul subiectului: 30610

În anul 1991, au sosit la Cluj
-Ikarusurile 280 ex RDG, care au primit numere de parc de tipul 2xx. le prezint
201 nu l-am văzut niciodată. Dacă cineva știe despre ce autobuz e vorba, îl rog să posteze
-202. Ikarus 280, cu 3 uși. Segmentul A provenea dintr-un Ikarus 280 interurban în timp ce segmentul B provenea dintr-un Ikarus 280 cu 4 uși
-203 Ikarus 280 cu 2 uși
-204 Ikarus 280, nu îmi mai aduc aminte câte uși avea. Țin minte doar că avea reclama LOTTO și a sfârșit în felul următor (povestea o știu de la un fost prieten). S-a defectat exact la trecerea de nivel de la kilometrul 498 + ??? (lângă garajul de pe Plevnei). La solicitarea șoferului, au ieșit atât oameni din garaj cât și dintr-o autobază de camioane (?) la care lucra respectivul. Cei de față s-au chinuit să îndepărteze autobuzul de pe linie până când cineva a strigat "Trenu'!!". Atunci, toți au fugit, lăsând autobuzul pe linie și...
-205 Ikarus 280 cu 2 uși
-206 Ikarus 260, cu 3 uși
-207 Ikarus 260 cu 3 uși (în prezent, două)
-208 Ikarus 280 cu 2 uși
-209 Ikarus 280 cu 2 uși
-210 Ikarus 280 cu 2 uși, devenit 205 după dispariția lui 205 "original"
-211 Ikarus 280 cu 2 uși
-212 Ikarus 280 cu 2 uși
-213 Ikarus 280 cu 2 uși, cel care, la un moment dat, folosea doar treptele pare de viteze
-214 Ikarus 280 cu 2 uși
-215 Ikarus 266
-216 Ikarus 280 cu 4 uși
-217 Ikarus 280 cu 4 uși
-218 Ikarus 280 cu 2 uși, devenit 216 în 1996, după casarea lui 216
-219 Ikarus 280 cu 2 uși
-220 nu știu nimic de el
-221 Ikarus 280 cu 2 uși, fantomatic; a dispărut la scurt timp după ce a fost adus
Anii de fabricație erau următorii. Întâi menționez autobuzele care știu sigur când au fost fabricate
-1979 pentru 202 (segmentul din față; cel din spate aparținea unui alt autobuz)
-1980 pentru 217, 212
-1984: 213. 216, 203
-1985: 206
-1986 pentru 218
-1989 pentru 211 și 214
În rest:
-205, 210 au fost fabricate înainte sau, cel mai târziu în 1984
-207, 208, 209, 219 după 1985
Tot în 1991, dar puțin mai târziu au sosit și DAC 112 UDM cu numerele de parc 607-626
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
sisintea



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Iun/2008
Mesaje: 455
Locație: Medias

MesajTrimis: Vin 11 Aug 2006 18:07:55    Titlul subiectului: 30642

589 are o istorie ciudata, eu nu o stapinesc. Am prins un 589 vopsit portocaliu cu doua dungi albe, dar nu stiu nr. initial al autobuzului.
Am dubii ca 584 actual ar fi cel initial.
Actualul 597 probabil ca e fostul 569. 597 era "scund".
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Aug/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 11 Aug 2006 23:40:46    Titlul subiectului: sdvvsdvsv 30677

sisintea a scris:
589 are o istorie ciudata, eu nu o stapinesc. Am prins un 589 vopsit portocaliu cu doua dungi albe, dar nu stiu nr. initial al autobuzului.
Am dubii ca 584 actual ar fi cel initial.
Actualul 597 probabil ca e fostul 569. 597 era "scund".
1. 584 original a suferit o coliziune deosebit de puternică cu 507, accident care a avut loc în 1991 și care s-a soldat cu moartea șoferului de pe 507. Ca urmare a distrugerilor suferite, 584 a fost casat iar 517 a devenit 584. Cred că și 507 a fost casat; cel puțin, nu l-am mai văzut după aceea
2. 589 avea semne clare de schimbare a numărului. Ar putea fi vorba de o greșeală de numerotare, greșeală corectată prin vopsirea peste ultimele două cifre ale numărului.
3. Confim cele spuse de Silviu cu privire la 597
4. 576 a devenit 533, 578 a devenit 529, niciunul netrecând prin RK-uri și dispărând la cev vreme după. Au apărut, însă, 576 și 578 care erau mai vechi ca cele originale. Fac o rectificare. 578, cel cu fonturi albastre, avea ferăstruica de lângă ușa 3, semn că nu putea fi mai vechi de 1986, cu toate că ferestrele indicau mai degrabă un hidramat; ferestrele, însă, se pot schimba. Nu îmi mai aduc aminte cum arăta capacul din interior corespunzător rezervorului de combustibil (pătrat cu colțuri rotunjite au dreptunghiular). 576 nu știu, acela e chiar un mister. Bordul mi se părea cunoscut; inițial, am presupus că e ex 542, dar nu am găsit alte indicii. Poate că au fost "rocade", ca în 1996, dar nu prea cred
5. O treabă interesantă e cu 536.
A. Inițial, 536 era un DAC 117 UD galen deschis
B. În 1993-1994 (poate chiar 1995) numărul a fost purtat de un DAC 112 UD (nu UDM) care părea a fi din seria 516-525
C. În mai-iunie 1996, numărul 536 a fost luat de un DAC 117 UD care... fusese reparat în 1995 și zăcuse cam un an; faptul că fusese reparat în 1995 se putea vedea după
-schema de culoare; galben cu dungi albastre
-podea; capace de vizitare
-modelele de pe scări
și, nu în ultimul rând, LIPSA TRAPEI MARI DE PE PARTEA OPUSĂ UȘILOR, semn clar că a zăcut. Practic, de pe partea opusă ușilor puteam să-i văd o parte din motor și toba de eșapament. Precizez faptul c ăa circulat destul de mult fără trapă. Schema ușilor și ferestrelor era:
200200A2012
S10000A0100
Ulterior, mai apărând o fereastră mobilă, schema emorcii a devenit 0100
Deci, o "saună" pe timp de vară. Și nu a fost singura "saună"
În 1994 a sosit seria de Rocar 112 UDM cu numerele de parc 627-636
Tot în 1995 a sosit lotul de autobuze 637-639. În primăvara lui 1996 au sosit niște Rocar 112 UDM, vopsite în schema gri cu roșu, cu volan total diferit de celelalte (lipsea acel buton din mijlocul lui și era considerabil mai mic); scaune gri, dintr-o bucată (ca și la modelele 1994 și 1995, cu mențiunea că acolo culoarea era albastru, respectiv albastru spre indigo). Numerele de parc alocate autobuzelor respective a fost de la 640 la 650
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Aug/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 15 Oct 2006 23:52:07    Titlul subiectului: 35864

Clujul avea numere alocate până la 3000: existau... basculante Roman pe care scria IJTL Cluj și care aveau numere de parc de tipul 27xx. la Turda, autobuzele aveau numere de la 3001 (Skoda) până pe la 3102 (DAC 112 UDM scund). De asemenea, am văzut, în Cluj, la începutul străzii Moților, un DAC 112 UD cunumăr de parc 4081 pe care scria IJTL Cluj; respectivul era ori din Dej, ori din Huedin. Pe taxiuri îmi aduc aminte de numerele 1418 și 1419, dar nu mai țin minte exact dacă erau numere de parc sau constituia grupul de cifre ale numerelor de înmatriculare (de exemplu, 6 CJ 1419). Ceea ce țin minte sigur erau numerele de parc pe maxi taxi: 626, 690 și 691: Dube TV. Asta era în anii '80. E drept că maxi taxi la Cluj nu a ținut, dar o perioadă scurtă de timp tot circulat. Prețul unui bilet era de 3,5-5 lei în timp ce biletul de autobuz era 1,25 lei
În 1997 au sosit niște autobuze care cred că au fost refuzate la export. Au numere cuprinse între 651 și 654 (echivalentul autobuzelor 97xx din Constanța). Respectivele au fost fabricate în 1996 și e foarte probabil ca ultima generație de 117 UD (de care Clujul nu a beneficiat) să dateze tot de atunci. Un an mai târziu au sosit
-Rocarurile 312, atât cele cu motorizare de 245 CP, cât și cele de 192 CP
-Un Rocar 412-260, cu punte spate cu butuc subțire. precizez în mod expres că puntea respectivă la acel autobuz (206) a început abia acum să sune. Inițial au fost probleme. Se punea problema ca Clujul să nici nu cumpere De Simoane, având în vedere că nu se comportau chiar cum trebuie în pantă. De altfel, pe linia 35 nu se vor vedea De Simoane; doar pe 43 și asta destul de rar
În 1999 au apărut:
-celelalte Rocar 412
-alte Rocar 312
la Rocarurile 312 cu motor de 192 CP, se auzea un sunet destul de puternic și supărător din zona "tunelului" pe unde trece aerul necesar motorului (între ferestrele 2 și 3). Era ca și cum acea clapetă destinată opririi motorului nu s-ar fi deschis niciodată complet; suna ca și cum ar fi frânat tot timpul. Ulterior, problema s-a remediat, dar tot se aude ceva acolo. La autobuzele 112 UDM 117 UD și Ikarus acel sunet se aude doar dacă ești în față.
La Rocar de Simon se aud ceva zgomote în față (purjarea aerului), dar acel zgomot de care spuneam în postul următor nu. Ca să fiu mai clar, mă refer la zgomotul pe care îl face un autobuz 112 / 312 care frânează prin apăsarea butonului care, în mod normal, oprește motorul. Butonul respectiv se află
-fie pe bord, în dreapta
-fie pe schimbător
De asemenea, nici Saviem-ul nu am auzit să scoată acel sunet. Că tot am adus vorba de Saviem:
-primele autobuze au sosit în 1992
-următoarea serie în 1993
iar pe parcurs, treptat, a avut loc o înlocuire a vechilor saviemuri cu niște Renaulturi cărora noi le spunem SC 10 R, dar pe plăcuța din interior scrie tot SC 10 U. Din păcate, aceste Renaulturi nu sunt mai performante decât Saviemurile, cum m-aș fi așteptat. Poate o parte dintre voi vor spune că sunt rău, dar aceste Renaulturi SC 10 sunt, de fapt, niște Saviemuri upgradate.
Primul autobuz cu motor transversal a fost Renault 312. A apărut în 2003 și a circulat o bună bucată de vreme, fără număr de parc, pe linia 35. Un an mai târziu, au sosit Irisbusurile, tot cu motor transversal, dar așezat invers; cu fața către dreapta. Precizez faptul că o bună perioadă de timp nu l-am văzut deloc pentru ca apoi, să îl văd cu numărul de parc 347.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
rooovidiu



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 08/Oct/2017
Mesaje: 339
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Joi 26 Oct 2006 19:03:45    Titlul subiectului: 36433

347 de care spui tu a stat un 1 sau 2 in garaj căci nu se găsea șofer... și nici nu îl puteau înmatricula (poate din cauza crăpăturii de pe geam pe care o are), dar apoi a apărut pe linia lui 37/38 și mai rar pe alte linii. acum e tot în garaj, dar sper să iasă repede căci e un autobuz care are căldură iarna și e super să circuli cu el Smile
_________________
TROLEIBUZELE SUNT CELE MAI TARI Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Aug/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 26 Oct 2006 20:03:07    Titlul subiectului: 36435

1. Am circulat de mai multe ori cu 347, atât pe 37/38, cât și pe 31. Știu că are căldură, destul de silențios în interior, dar... poluează (cel puțin, polua când l-am văzut în circulație)
2. O altă particularitate a autobuzului 347 e luneta:
-este mai mare decât la Irisbus
-are un fel de lentilă, care permite celor din interior să vadă ce e în spatele autobuzului (la Irisbus nu ai această facilitate)
3. Din păcate, și 347 are acel claxon cu sunet asurzitor
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
1689



Data înscrierii: 23/Ian/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2009
Mesaje: 87
Locație: (Germania)

MesajTrimis: Dum 11 Feb 2007 17:36:18    Titlul subiectului: 75754

Imi cer scuze daca nu e locul potrivit (nu sint poze, ci imagini), insa cred ca link-ul de fata contine citeva imagini antologice cu transportul din Cluj, 1989: http://www.youtube.com/watch?v=joLktKlNUjE
Rog administratia sa-l puna acolo unde ii este locul (istorie/antologia transportului in comun din Cluj/istoria tramvaielor Timis/istoria autobuzelor cu alimentare pe gaz/etc)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Aug/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 12 Feb 2007 00:01:02    Titlul subiectului: 75760

Să o luăm pe rând:
1. #490. Acesta a fost un DAC 117 UD, fabricat în 1983, face parte din prima generație de DAC-uri cu cutie mecanică. Cutia originală a fost atât de "bună" încât, deja în 1985 circula cu cutie de Roman Diesel (o cutie mai aparte, similară celei de pe autobuzul #394; altfel, după sunet, nu mi-aș fi putut da seama, având în vedere că o cutie obișnuită de Roman sună la fel cu una de DAC); ulterior (în 1987, dacă nu cumva mai repede) #490 circula cu cutie de IK 280.
2. Rama 27/40. Aceasta este una din cele 4 rame care, în a doua jumătate a anului 1989 era formată din vagoane cuplate aiurea; ramele respective erau:
-27/40
-03/28
-29/64
-41/30
Logic ar fi fost ca 27 să fie cuplat cu 28 (ceea ce s-a întâmplat deja în mai 1990), 29 cu 30 (ceea ce nu s-a mai întâmplat niciodată, fostul vagon 29 circulă împreună cu fostul 10, formând rama 15) iar 41 să circule cu 64.
3. Autobuzul 523. Din câte îmi aduc aminte, la vremea respectivă, 523 era ex 563; autobuz titular pe liniile 37 și 38 (ex 19 și 20). Aparent, s-ar putea crede că e 573, dar 573 era un articulat
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
rooovidiu



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 08/Oct/2017
Mesaje: 339
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Sâm 17 Feb 2007 17:31:01    Titlul subiectului: 76136

Cum 610 circula des pe 37, 38 dar mai ales 31 am văzut după ce au dat jos reclama cum vopseaua de pe el căzuse la margini.
627 a fost la fel acoperit de "Pepsi" și când s-a dat jos reclama a trebuit revopsit tot autobuzul pt că multă vopsea căzuse.
Acum 3 autobuze sunt acoperite din nou complet cu reclama.

Unele reclame acoperă total nr. de înregistrare, Altele au decupaje din reclama ca să pună nr de înregistrare, dar nu e nr.
Unul dintre cele 10 autobzele Renault aduse ultima dată nu are nici un nr de înegistrare RATUC. încă nu am reușit să văd nici numărul din Paris.

_________________
TROLEIBUZELE SUNT CELE MAI TARI Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Aug/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 18 Feb 2007 16:41:20    Titlul subiectului: 76200

rooovidiu a scris:
627 a fost la fel acoperit de "Pepsi" și când s-a dat jos reclama a trebuit revopsit tot autobuzul pt că căzuse multă vopsea
Bucură-te că mai circulă. La un moment dat se punea problema casării lui; asta era în 8 august 2006, când am fost la autobaza de pe Plevnei. Nu s-a spus explicit; doar atât: Totuși, intrăm în Europa
Problama e alta; autobuzele Cosmote și nu numai nu au inscripționate numerele de parc pe ele. De exemplu 644, 653. Alte autobuze care au reclame (nu Cosmote) și nu au numerele de parc scrise conform regulamentului ar fi:
-623 (are doar în față)
-597 (nu are deloc)
Partea mai drăguță e că unele autobuze nu există nici reclame, nici numere în locurile unde trebuiesc inscripționate (mai bine zis lipite):
-211; nu are număr, ci doar sigla RATUC
-215 are număr... doar pe laterala stângă, adică exact acolo unde nu poate fi văzut de cei ce se suie în autobuz
Unele R312 au un spațiu destinat reclamelor pe trapa din spate destul de mare, motiv pentru care, în spate numărul de parc
-fie se pune într-o poziție atipică
-fie nu se pune deloc
Identificarea autobuzelor fără număr de parc se face pe baza numerelor de înmatriculare și a semnelor caracteristice Very Happy Very Happy Regulamentul specifică clar că:
-numărul de linie se afișează în față, lateral dreapta și spate
-numărul de parc se afișează obligatoriu în față și în spate iar în cazul autobuzelor și troleibuzelor, și pe ambele laterale
-numărul de înmatriculare doar în față și în spate
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Aug/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 03 Iul 2007 15:36:33    Titlul subiectului: ttttttttttt 80020

Fiind vorba de istoricul autobuzelor clujene - deci nu neapărat ale IJTL Cluj / Ratuc, mă voiopri și asupra autobuzelor interurbane:
31 CJ 4951. A fost un autobuz DAC 117 UD, formula ușilor fiind 2-0-2-0 ( dau formula ușilor deoarece au existat autobuze urbane folosite pe rute interurbane). Formula 2-0-2-0 se "traduce"prin:
-ușă în față, având două elemente
-inexistența ușii dintre osiile A și B
-ușă între osiile B și C, cu două elemente
-inexistența uși in spate
DAC-ul respectiv a fost fabricat în a doua jumătate a anului 1985 (serie relativ mică) și diferea de DAC-urile 117 UD "obișnuite" prin:
-existența unei trape foarte mici, cu ante pentru aerisire, pe partea ușilor, dedesubtul celei de-a doua ferestre; practic, trapa respectivă era în dreptul ventilatorului
-trapa aflată dedesubtul celei de-a doua ferestre, dar pe partea opusă ușilor, era mult mai mare decât în mod normal, ajungând până aproape de roata din stânga față și era prevăzută, de asemenea, cu fante pentru aerisire.
4 rezervoare de gaz metan; două pe "tractor", două pe "remorcă" rezervoarele erau legate între ele cu furtunuri
Existența a patru rezervoare era o raritate pentru autobuzele clujene; de regulă, autobuzele articulate aveau 3, cele nearticulate două. Doar la Brașov DAC-urile aveau 5 rezervoare de gaz, dar și aici, rezervoarele erau așezate doar pe "tractor".
Până la Revoluție, autobuzul era bine întreținut și nu am remarcat probleme deosebite. Începând cu 1990:
-i s-au luat jos rezervoarele
-a început să ruginească; ultimele dăți când l-am văzut avea o gaură imensă cauzată de rugină, gaura fiind situată dedesutul stâlpului dintre a treia și a patra fereastră de pe partea opusă ușilor
-intra greu în viteză
-"grohăia"; grohăitul a fost, multă vreme, una din caracteristicile autobuzelor DAC și chiar Ikarus (atât urane cât și interurbane), fiind cauzat de scoaterea sitelor din toba de eșapament; astfel, toba de eșapament devenea rezonator selectiv, adică amplifica anumite frecvențe
31 CJ 7528 (tobă transformată), 32 (sau 31, nu mai știu exact) CJ 812 și 31 CJ 3625 erau, de asemenea, autobuze din aceeași generație cu 31 CJ 4951. 812-le a dispărut relativ repede și nu am remarcat semne de uzură pronunțată. 7528 l-am văzut ultima dată în primăvara lui 1997; scotea un fum alb-albăstrui dens, fapt ce indică uzura motorului. 3625 ca și 812: nu am remarcat probleme deosebite (ceea ce nu înseamnă că nu au existat).

31 CJ 511. Era un Ikarus 280, schema ușilor 4-4-4-4, adus din fosta RDG unde a avut numărul de parc 404. Caracteristice pentru acest autobuz era:
-roți de tip vechi (jenți cu model "radial" nu cu găuri ca la modelele mai noi)
-ferestre și dispunere a ferestrelor tipice Ikarusurilor 280 de generație mai nouă. Schema ușilor și a ferestrelor era următoarea:
200200A2002
S00100A0001
Unde 0=fereastră fixă, 1=fereastră care se poate deschide, 2=ușă (cu 4 elemente), S=fereastra șoferului
-Scaunele situate între "semicabina" șoferului (șoferul nu era complet separat de salon) și osia B erau capitonate, rectangulare, cu mâner; deci, scaune tipice Ikarusurilor fabricate până în 1985
-Scaunele situate de la axa B și până în spatele remorcii erau ovale, din metal, vopsite în negru, fără niciun fel de tapițerie. Ca să fiu mai clar. la autobuzele interurbane Ikarus și DAC, deasupra fiecărei osii se află atât scaune orientate "cu fața" în sensu lde mers, cât și scaune orientate cu "spatele". Deasupra punții B, scaunele orientate cu fața erau obișnuite, dar cele situate cu spatele spre sensul de mers erau metalice. Evident, toate scaunele din "remorcă" erau metalice
31 CJ 487. Ikarus 280 urban (adus din fota RDG; număr de parc 412) folosit pe rute interurbane având aceeași configurație a ușilor și a ferestrelor, dar scaunele erau caracteristice Ikrusurilor fabricate între 1985 și 1989; scaune similare autobuzelor urbane clujene 209, 211, 219

32 CJ 907: Ikarus 280, vând schema:
400400A4004
S00001A0010
Unde 4=uși cu 4 elemente, semnificația celorlalte cifre și litere fiind aceeași. Acesta este singurul autobuz despre care știu că a fost scurtat. Schema după scurtare a fost următoarea:
4004000
S000010
Nu îmi mai aduc aminte anul când a avut loc scurtarea; pot spune că l-am văzut doar o singură dată după scurtare
31 CJ 7925. Ikarus 260, schema ușilor 4-4-4 și sistem de evacuare a gazelor nemodificat. Deservea localitățile situate la est de Cluj, motiv pentru care îl vedeam din an în Paști. Și totuși, în 1998 (dacă nu greșesc), dorind să văd cam cum stă treaba am auzit vreo 3-4 gemete. Ce putea fi? gazele evacuate în partea din spate a autobuzului 31 CJ 7925 (turat la maxim înainte de a porni în cursă) a fost indiciul provenienței acestor sunete. Gemetele respective erau mai grave decât sunetele pe care le-ar fi scos, în mod normal, un Ikarus 260 turat
Un al element caracteristic autobuzului 31-CJ-7925 era trapa aferentă acumulatorului, care nu era originală, ci provenea din scurtarea unei trape care, în mod normal se află în fața roților din spate stânga a Ikarusului 280. În mod normal, trapa corespunzătoare bateriei are două rânduri de fante așezate simetric față de axa de simetrie transversal ăa capacului respectiv. Aici, existau tot două rânduri de fante, dar aceste erau alăturate, dispuse de aceeași parte axei de simetrie

Ar fi fost mai bine achiziționarea de Irisbusuri 18 chiar dacă, din punctul de vedere al designului, Citelisul lasă mult de dorit. Orice oraș civilizat trebuie,obligatoriu, să aibă și autobuze de 17-18m. De exemplu, frecvent, pe linia 30, autobuzele sunt atât de aglomerate, încât îmi aduc aminte de vremurile când fiecare autobuz și troleibuz avea, la orele de vârf, "aripi", adică oameni care stăteau ciorchine pe scări.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Aug/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 11 Aug 2007 11:58:34    Titlul subiectului: dcdcd 81366

Ikarusul 207 circula, de regulă, pe rutele preorășenești care deservesc localitățile situate la est de Cluj, cum ar fi 51 și 53. Pe rutele care deservesc localitățile aflate la vest de oraș (49, 54), nu l-am văzut.
Nu este lipsit de importanță că, în prezent, există aproximativ 80 e autobuze cu motor transversal (45 Irisbusuri Agora 12 și peste 30 de autobuze Renault 312). Aceste aproximativ 80 de autobuze pot spune că, virgulă, constituie baza transportului urban. La acestea se adaugă (încă) autobuzele SC 10, MAN-urile și Grivbus-urile. Restul autobuzelor (DAC/ROCAR 112 UDM, Ikarus 280 - câte mai sunt) circulă fie pe linii preorășenești, fie pe linii cum ar fi 31, 36, 50.
Una din zonele unde pot fi văzute autobuzele DAC și Ikarus este Mărăști.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Sâm 11 Aug 2007 14:29:25    Titlul subiectului: 81368

Dupa cate stiu autobuzele DAC din Cluj au avut RK la Grivita Bucuresti si vad ca aici s-a aplicat schema RATBului,dar de asemenea am vazut ca la Cluj circula si autobuze Grivbus cu afisaj electronic Exclamation as vrea sa stiu cum se comporta aceste autobuze,ce comfort au si cate exemplare sunt in Cluj.Si ultima intrebare in Cluj mai exista autobuze articulate in special Rocar 117?
Mai revin cu o intrebare stiti cumva cu ce motoare sunt echipate Grivbusurile, cutia de viteze e automata sau manuala? E posibil ca aceste Grivbus sa fie luate "la mica intelegere"cu Grivita, adica ei au reparat autobuzele clujene, iar RATUCul sa beneficieze de un pret mai mic la RK a cumparat Grivbus?
De ce nu sunt apreciate de sefii RATUC, se strica prea des,sunt prea poluantesau ca nu suntde"firma"? Apropo, care este anul lor de fabricatie al Grivbusurilor?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Aug/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 11 Aug 2007 22:46:00    Titlul subiectului: 81402

1. Într-adevăr, au existat autobuze clujene vopsite în schema RATB. Reparația pe care au suferit-o la București a fost fie prima, fie a doua. De exemplu, 595 a avut prima RK la Iseco Târgu Mureș iar a doua în capitală.
2. Avem două Grivbus-uri, de tipuri diferite:
-668, midibuz, cu două uși,în față și înaintea osiei B și cutie de viteze manuală, cu 6 trepte. Motorul este așezat pe stânga, longitudinal iar radiatorul se află lângă motor, dar nu în fața ventilatorului, cum ar fi normal, ci în spatele acestuia. Din acest motiv, ventilatorul - care e acționat hidraulic - nu se vede; când deschizi capota motorului - și, slavă Domnului - am avut ocazii să-l văd în această ipostază, nu se vede ventilatorul, ci radiatorul. Poate din această cauză pe caniculă midibuzul circulă cu capota de la motor deschisă, deși capota are fante suficient de mari cât să văd radiatorul. Ca și comfort îmi place, dar, având în vedere că:
-podeaua e intermediară până în spate
-motorul e longitudinal
spațiul e strâmt, în interior fiind un fel de "cocoașă". Nu degeaba sunt un adept al motorului transversal când e vorba de podea joasă sau intermediară.
-671, autobuz standard, cu 3 uși, motor longitudinal, ventilator antrenat prin curea, cutie automată cu 3 trepte. Podeaua e intermediară până aproape de osia B iar de acolo e înaltă. Trecerea de la podeaua intermediară la cea înaltă se face printr-o treaptă prevăzută cu spot luminos și inscripția de rigoare, care avertizează pasagerii.
Două sunt aspectele pe care le voi menționa:
-zgomotul: nepermis de mare în interior. Se aud două tipuri de țiuit. Unul sunt aproape sigur că vine de la turbina motorului. Țiuitul se aude imediat după ambalarea zdravănă a motorului. Al doilea cred că vine de la cutia de viteze, având în vedere că ceva asemănător am auzit la Rocar 412 și MAZ 103 albastru, de tipul celui care "populează" linia 100 constănțeană. Dar (și atenție la acest "dar") țiuitul îți dă impresia că acum-acum decolezi / aterizezi. Dacă vrei să discuți cu cineva în partea din spate a autobuzului fie te muți împreună cu persoana respectivă în față, fie îi strigi în ureche.
-curentul de aer suflat de ventilator. Nu odată am simțit aerul cald suflat de ventilator prin grilajul lateral; asta înseamnă că ventilatorul respectiv, în loc să sufle din față în spate, suflă din spate în față, deci invers decât ar fi normal
Grilajul original - cu fante verticale - s-a deteriorat; unele bucăți de tablă subțiri au dispărut, grilajul fiind "știrb". În prezent, e un capac cu găurele în locul grilajului "știrb"
3. Rocar 117 UD nu știu să mai fie în dotarea RATUC. Dacă circulau, în mod sigur le vedeam. Ultimul Rocar 117 UD - generația 1992, număr de parc 224 - transporta pușcăriași când l-am văzut ultima dată. Singurul Rocar 117 UD care știu sigur că a circulat până nu demult, aparținea Armatei.
3. Cutia de viteze e:
-manuală cu 6 trepte la 668
-automată cu 3 la 671
4. Grivbus e făcut în colaborare cu Csepel Ungaria. Sunetul motorului grivbusului 671 e identic cu sunetul autobuzelor IK 415 și IK 412 din Budapesta.
5. Că a fost sau nu "mică înțelegere" nu pot spune și nu cred ca cineva de la RATUC să recunoască așa ceva chiar dacă ar fi fost. Un lucru pot să spun sigur. Faptul că s-au luat doar două astfel de autobuze și care sunt utilizate pe linii gen 21, 22, 33 (mai rar) arată că aceste autobuze nu sunt foarte apreciate de regia clujeană.
Anul de fabricație a midibuzului e, aproape sigur, 1999. Țin minte că a apărut în vara în care terminam primul an de profesorat (la Liceul "Lucian Blaga") și, circulând des cu 33-ul, am avut ocazia să circul frecvent cu respectivul. Autobuzul standard (671), dacă bine țin minte, a apărut mai târziu.
Ca fapt divers. Îmi aduc aminte perfect că pe plăcuța din față, cuvântul Grivița avea al doilea "i" lipsă; scria "Grivta" în loc de Grivita iar două din literele care compun cuvântul Grivbus sunt stilizate:
-G ca o spirală
-V ca o inimă
Autobuzul standard nu poluează. Midibuzul, câteodată, scoate fum negru. Cred (nu sunt sigur) că una din probleme sunt piesele de schimb.
Pot să spun (din surse neoficiale) că, la câteva luni după aducerea Grivbusurilor, RATUC ar fi dorit aducerea a 10 MAN-uri:
-5 standard
-5 articulate
asta era la începutul anului 2000
Din acestea am văzut la stradă doar 4 standard: 670 (primul cu care am călătorit), 671, 672 și 673. Dintre acestea, primele două au dispărut:
-numărul 670 a fost alocat unui Rocar de Simon cu cutie manuală Exclamation
-numărul 671 a fost alocat Grivbusului standard, număr care fusese schimbat din 674
Ca și călător, prefer Irisbusul și Renault față de Grivbus.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
rooovidiu



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 08/Oct/2017
Mesaje: 339
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Dum 12 Aug 2007 19:07:57    Titlul subiectului: 81447

207 a fost casat ! Sad din păcate.
_________________
TROLEIBUZELE SUNT CELE MAI TARI Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Aug/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 12 Aug 2007 22:48:57    Titlul subiectului: 81473

rooovidiu a scris:
207 a fost casat ! Sad din păcate.
Când? Question Question
Dr2006 a scris:
Daca #619 e produs in 1987, ar fi trebuit sa fie scund... deci iese din calcul ipoteze redenumirii lui in #584.
Totusi, Dac-uri ,,inalte" s-au fabricat pana in 1986, apoi dupa 1991.
Autobuzul care a fost redenumit în 584 e 517. Nu l-am mai văzut demult.
#209 are cutia de viteze schimbată. Este tot o cutie de Ikarus 280, tot cu 6 viteze, dar de generație mai veche; similară cu cea de pe fostele autobuze 212 și 213.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Aug/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 12 Ian 2008 01:28:38    Titlul subiectului: 86911

Deși Clujul are în dotare 45 de autobuze Irisbus Agora la care se adaugă cel puțin 40 de autobuze Renault 312, pe linia 43 circulă și altfel de autobuze decât cele amintite mai sus în condițiile în care și aceasta ar trebui să beneficieze de aceleași avantaje ca și liniile 35 și 46. Practic, se continuă o practică (să nu îi spun "tradiție"). Despre ce e vorba?
Liniile 35 și 46 (care deservesc cartierul Zorilor) sunt printre primele care au renunțat la articulate, fiind deservite, deja în 1992 numai de autobuze standard. Rarissim mai scăpa și câte un articulat. Linia 43 a continuat să fie deservită atât de "standarde" cât și de articulate, acestea din urmă deservind și liniile 29 și 30. De exemplu #225 (devenit, în 1996, #530 și dispărut la ascurt timp după aceea), #210 (devenit, ulterior, "205), #223 (devenit, în 1996, #577), #579, legendarul #219 și lista ar putea continua. Legendele spun că, nu de puține ori, iarna, 43-urile nu puteau urca varianta Zorilor-Mănăștur. Nu am nici confirmarea, nici infirmarea celor scrise mai sus. Pot, însă,să spun că toate autobuzele articulate întâmpinau probleme foarte mari la curba strânsă situată nu departe de Zorilor

Vineri (11.01.2008), pe linia 43, la oră de vârf, pe linia 43 circula și CJ-05-KNS, un Rocar de Simon U 412-260, cu punte Raba, fabricat în 1998 și, din câte știu, fără niciun RK: (#667). Rocar-ul de Simon nu se împacă foarte bine cu rampele în sensul că, atunci când are de urcat, motorul se turează iar cutia de viteze nu trece în treapta următoare (ca la Irisbus); ca și cum ceva împiedică schimbarea vitezei, deși - din câte știu - Rocar de Simon nu are butoane de blocare a cutiei într-o anumită treaptă. Zgomotul produs de motor este suficient de ridicat încât să împiedice desfășurarea unei conversații civilizate a călătorilor aflați în spate.
Turarea motorului și rămânerea cutiei în treapta de viteză cu care se abordează rampa am observat-o și la CJ-05-JYC (#664).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
rooovidiu



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 08/Oct/2017
Mesaje: 339
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Sâm 19 Ian 2008 11:23:04    Titlul subiectului: 4093 87234

La autobuzul 690 e cazut complet afisajul fata, nu apare nimic.
Ruta e indicata de plăcute tradiționale. Mai este autobuzul IRISBUS 716 care nu mai are deloc placa de afisare a traseului.

Cred și eu că troleibuzele și autobuzele Irisbus nu sunt făcute pt traficul aglomerat și nu vor rezista ca troleibuzele noastre traditionale...
Oricum am auzit de la un șofer ca s-au adus autobuze Renault care mi se par mai bune decât IRISBUS.

Un troleibuz care are stricaciuni la afisaj este 164 și nu mai scrie decat linia pe care este troleibuzul și atât... nu indică traseul sau alceva

_________________
TROLEIBUZELE SUNT CELE MAI TARI Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community