Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuzele CTP (ex-RATUC)
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4 ... 68, 69, 70  Următoare
 
Crează un subiect nou   Acest subiect este închis, nu se pot crea sau răspunde la mesaje    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 27/Aug/2019
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 31 Mar 2009 00:47:55    Titlul subiectului: 108808

Un alt aspect care mie imi place sunt camerele de supraveghere. Poate ca ar trebui un anun gen "Atentie, supraveghere video!"; de asemenea, imi place luneta, care are forma unui trapez dreptunghic cu baza mare sus si baza mica jos

Ceea ce nu imi place este compartimentul exagerat de mare al motorului si al sistemului de racire; pare mai mare ca cel de la MAZ.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tomi_ms



Data înscrierii: 28/Ian/2007
Ultima vizita: 14/Sep/2019
Mesaje: 393
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Mie 15 Apr 2009 20:00:41    Titlul subiectului: 109612

Am realizat o mica inregistrare video cu autobuzul 801, stand pe ultimul scaun din fata compartimentului motor. Am observat ca, desi in exterior autobuzul a ramas la fel de silentios, in interior unele frecvente joase sunt amplificate de ceva (cel putin la 801, cu 800 n-am mai mers de atunci).
http://www.youtube.com/watch?v=UCPZbxJ2NAc
Din pacate inregistrarea nu e ideala, pentru ca din cauze ce tin probabil de trafic, nu s-a atins viteza obisnuita de circulatie.
Voi incerca sa inregistrez si un Irisbus, ca sa le puteti compara.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rooovidiu



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 08/Oct/2017
Mesaje: 339
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Joi 06 Aug 2009 23:51:43    Titlul subiectului: Autobuzele din Cluj-Napoca 115055

Are cineva o listă cât de cât completă cu autobuzele din Cluj? Mai ales după 2002 ? Multumesc
_________________
TROLEIBUZELE SUNT CELE MAI TARI Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Sep/2019
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 16 Aug 2009 11:21:09    Titlul subiectului: 115460

Cateva imagini cu 801:

- exterior



IMG_5017.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  99.94 kb
 Vizualizat:  de 18031 ori

IMG_5017.JPG



IMG_5023.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  70.78 kb
 Vizualizat:  de 18031 ori

IMG_5023.JPG



IMG_5025.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  67.63 kb
 Vizualizat:  de 18031 ori

IMG_5025.JPG



IMG_5026.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  59.99 kb
 Vizualizat:  de 18031 ori

IMG_5026.JPG



IMG_5027.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  88.27 kb
 Vizualizat:  de 18031 ori

IMG_5027.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Sep/2019
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 16 Aug 2009 11:23:08    Titlul subiectului: 115463

- interior


IMG_5028.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  113.19 kb
 Vizualizat:  de 18030 ori

IMG_5028.JPG



IMG_5031.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  100.77 kb
 Vizualizat:  de 18030 ori

IMG_5031.JPG



IMG_5039.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  96.33 kb
 Vizualizat:  de 18030 ori

IMG_5039.JPG



IMG_5036.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  77.02 kb
 Vizualizat:  de 18030 ori

IMG_5036.JPG



IMG_5037.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  101.61 kb
 Vizualizat:  de 18030 ori

IMG_5037.JPG



IMG_5034.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  86.64 kb
 Vizualizat:  de 18030 ori

IMG_5034.JPG



IMG_5032.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  82.08 kb
 Vizualizat:  de 18030 ori

IMG_5032.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Sep/2019
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 16 Aug 2009 11:26:23    Titlul subiectului: 115464

Pe monitorul interior ruleaza atat imagini cu vehicule carosate la Astra Bus, cat si reclame la Radcom si a sa aplicatie, Radfleet.

Din punctul meu de vedere arata si se comporta decent. Dpdv tehnic, sa-si spuna parerea specialistii.



IMG_5029.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  103.89 kb
 Vizualizat:  de 18031 ori

IMG_5029.JPG



IMG_5018.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  78.44 kb
 Vizualizat:  de 18031 ori

IMG_5018.JPG



IMG_5019.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  83.32 kb
 Vizualizat:  de 18031 ori

IMG_5019.JPG



IMG_5020.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  88.32 kb
 Vizualizat:  de 18031 ori

IMG_5020.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 27/Aug/2019
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 26 Sep 2009 15:39:08    Titlul subiectului: 117590

În octombrie ar trebui să sosească 10 autobuze articulate second-hand. Treaba asta am aflat-o ca urmare a unei noi sesizări pe "domnuleprimar" in care întrebam unde sunt troleibuzele noi articulate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
ikarus



Data înscrierii: 20/Iun/2007
Ultima vizita: 21/Sep/2019
Mesaje: 135
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 27 Sep 2009 21:06:32    Titlul subiectului: 117651

Eu am banuiala ca ar fii autobuze Agora articulate din Paris!!!
http://www.dgmarket.ro/tenders/np-notice.do~4345899

_________________
ikarusurile viata mea
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rooovidiu



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 08/Oct/2017
Mesaje: 339
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Joi 19 Noi 2009 10:44:52    Titlul subiectului: 4093 120284

Vor fi puse autobuzele articulate in circualtie Very Happy dar se pare ca nu le convine la nimeni dupa comantarile lasate la articol.
"FOTO Autobuze din Paris pentru calatorii clujeni
Eveniment | 18 Noiembrie 2009 - 13:19 | Numar vizualizari: 1591

"Regia Autonoma de Transport Urban Calatori, aflata in subordinea Primariei Cluj-Napoca, a achizitionat zece autobuze Renault Agora articulate, de la regia similara din Paris la un pret de 25 de mii de euro pentru fiecare autovehicul Euro. “Am achizitionat zece autobuze la pret de unul singur. Un autobuz nou costa 250 de mii de euro. In plus de asta, au capacitate de 150 de pasageri, sunt Euro 4, sunt fabricate de doar opt ani de zile, corespund din punct de vedere tehnic, sunt verificate. In acest fel, consideram ca pe liniile aglomerate din municipiu, cum ar fi linia 30, pot fi introduse astfel de autobuze”, a declarat primarul Sorin Apostu.

Noile autobuze vor circula de maine pe liniile 24, 24B, 43, 43B si 30, cele mai aglomerate din oras, potrivit conducerii RATUC. Din punct de vedere tehnic, cele zece autobuze diesel au 290 cai putere, o lungime de 18 metri, un consum mediu de 32-34 litri la suta de kilometri si au o capacitate de 56 de locuri pe scaune si 93 in picioare. Pana in prezent, acestea au un rulaj de 300-400 de mii de kilometri si, potrivit reprezentantilor RATUC, acestea vor mai putea circula pana la maxim 800 de mii de kilometri, dar e probabil sa depaseasca si acest numar de kilometri. “Am mai achizitionat autobuze din Franta si sunt in circulatie de 16 ani in Cluj”, a precizat directorul RATUC, Liviu Neag. Autobuzele faceau legatura intre aeroport si zona centrala a Parisului si au ajuns in Cluj-Napoca cu trenul.

Municipalitatea clujeana a semnat in 2008 un acord-cadru cu societatea Magyar Jarmutechnikai, dar pana acum a semnat un singur contract subsecvent pentru doua autobuze noi si se pare ca Primaria va renunta la acesta. “Atat am considerat necesar pana acum. Acordul-cadru presupune semnarea de contracte subsecvente in functie de necesitati. In conditiile actuale, cand toate preturile au scazut, consideram ca e mai bine sa facem o alta licitatie si putem obtine preturi mult mai bune”, a mentionat Apostu. Contractul atribuit celor de la Jarmutechnikai in urma licitatiei din octombrie 2008 prevedea un pret de peste 700 de mii de lei pentru un autobuz, adica in jur de 165 de mii de euro.

Primaria si RATUC si-au propus ca in urmatorii ani sa ii convinga pe clujeni sa renunte la masinile personale in favoarea unui transport in comun bine pus la punct. “In acest mandat ne-am propus sa investim in transportul in comun si sa renuntam la autovehiculele care trebuiau casate de mult si sa avem un transport urban bine pus la punct, astfel incat sa se poata renunta la masina personala si sa nu mai avem un trafic aglomerat”, a adaugat primarul. In prezent, situatia cea mai stringenta este cea a troleibuzelor. “Avem 110 de troleibuze din care 40 corespund standardelor, iar restul ar trebui casate”, a mentionat Neag.

La capitolul planuri de viitor privind transportul in comun, municipalitatea intentioneaza sa refaca liniile de tramvai si apoi sa achizitioneze tramvaie noi, dar si sa implementeze un sistem modern de ticketing. “Tramvaiele sunt cele mai nepoluante mijloace de transport si, in plus, transporta 300 de persoane in doua vagoane. Problema liniilor (a pensionarilor care au gratuitate pe toate liniile si aglomereaza mijloacele de transport in comun) este una falsa. Pentru asta lucram la sistemul de ticketing. Atunci o sa putem sa circulam o ora pe toate liniile cu un singur bilet”, a incheiat Apostu.

In ceea ce priveste zvonurile legate de renuntarea la gratuitatea pentru pensionari, conducerea RATUC a tinut sa mentioneze ca s-a renuntat la aceasta numai la transportul intre localitatile din judet, si nu la transportul in Cluj-Napoca.

Alexandra Pacurar
"
articol preluat de pe citynews.ro
http://www.citynews.ro/cluj/eveniment-29/foto-autobuze-din-paris-pentru-calatorii-clujeni-64554/

_________________
TROLEIBUZELE SUNT CELE MAI TARI Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stefan_br



Data înscrierii: 04/Feb/2008
Ultima vizita: 01/Noi/2017
Mesaje: 1170
Locație: Braila

MesajTrimis: Joi 19 Noi 2009 14:42:43    Titlul subiectului: 120290

Sa vedem si un articol ce l-am gasit in Ziarul Adevarul de seara , legat de cele 10 autobuze SH ce vor intra in posesia RATUC:

250.000 de euro pentru zece autobuze second-hand

Autor: Vasile Racovițan Data: 18 nov 2009

"Cele zece autobuze Renault Agora au fost cumpărate de la regia de transport din Paris, unde au fost folosite pentru transportul pasagerilor între aeroportul Charles de Gaulle și oraș."

"Acestea au capacitatea de 149 de locuri - 56 pe scaune și 93 în picioare - și au fost produse în anul 2001. Consumul mediu al unui astfel de autobuz este de 32 de litri de motorină la 100 de kilometri. În medie, autobuzele au parcurs 300.000-400.000 de kilometri, însă reprezentanții RATUC au dat asigurări că pot circula fără probleme încă pe atât."

„Aceste autobuze vor circula pe liniile cele mai solicitate, precum 24, 24B, 43, 43B sau 30", a declarat Liviu Neag,a directorul RATUC: Acesta a mai menționat că, la ora actuală, parcul regiei cuprinde 224 de autobuze, 110 troleibuze și 35 de tramvaie. „Dintre acestea, doar 40 de troleibuze nu mai corespund cerințelor și trebuie casate“, a precizat directorul."

"La rândul său, primarul Sorin Apostu a explicat că decizia achiziționării a zece autobuze second hand a fost luată ca urmare a condițiilor economice din prezent, mai ales că un autobuz similar nou costă cât toate cele zece cumpărate. "


sursa: http://www.adevarul.ro/articole/cluj-250-000-de-euro-pentru-zece-autobuze-second-hand.html



vlb_1920.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  41.55 kb
 Vizualizat:  de 17261 ori

vlb_1920.jpg



_________________
SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rooovidiu



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 08/Oct/2017
Mesaje: 339
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Joi 19 Noi 2009 15:12:56    Titlul subiectului: 120291

Dar despre comentarile jalnice aduse de cei care au citit articolul de pe Citynews.ro nu spune nimeni nimic ? Au dreptate sau nu ?
Dupa parerea mea nu au dreptate de loc. Autobuzele arata bine si cu siguranta sunt bine venite. Ca sunt SH asta e. Arata bine ca si IRISBUS.

_________________
TROLEIBUZELE SUNT CELE MAI TARI Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stefan_br



Data înscrierii: 04/Feb/2008
Ultima vizita: 01/Noi/2017
Mesaje: 1170
Locație: Braila

MesajTrimis: Joi 19 Noi 2009 15:47:37    Titlul subiectului: 120292

Din detaliile pe care le-am vazut scrise in unul din cele doua artiocole pot spune ca Primaria Cluj-Napoca a facut o alegere buna , tinand cont ca aceste autobuze au o capacitate mult mai mare fata de cele existente iar motorul este Euro 4. Smile Sigur ca la noi in Romania s-a format o ura fara de sens fata de autobuze articulate si fata de troleibuze dar eu sper ca pe viitor lumea sa-si dea seama de avantajele acestor mijloace de transport in comun si eu as spune ca in fiecare oras cu o populatie mai mare de 200.000 de locuitor ar trebui introduse cateva articulate.
_________________
SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Asus



Data înscrierii: 31/Aug/2006
Ultima vizita: 26/Noi/2012
Mesaje: 199

MesajTrimis: Joi 19 Noi 2009 16:53:37    Titlul subiectului: 120297

In Brasov s-au cumparat/inchiriat 10 autobuze Mercedes GTZ450 cu podea inalta,verchi de 20 ani euro 1, la aceiasi bani. 250.000 euro pe 10. Agora Euro 4 cu podea total joasa este super ok. Felicitari ,acum parcul se mai consolideaza cu caroserii IRISBUS (costuri cu intretinere/reparare mai mici).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 27/Aug/2019
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 23 Noi 2009 00:50:00    Titlul subiectului: 120445

Autobuzele încă nu au inscripționate numerele de parc. Călătorind cu 4775 (numărul din Franța) pot spune că se comportă bine. Și, spre deosebire de R 312, sunt LF pe porțiunea cuprinsă într prima ș ia doua ușă; podeaua începe să se ridice deasupra axei B urmând ca, de la articulație până la compartimentul motorului, aceasta să fie intermediară. Sunt unele probleme la transmisie în sensul că, la accelerare, păcăne ceva în zona punții C.
rooovidiu a scris:
Dar despre comentarile jalnice aduse de cei care au citit articolul de pe Citynews.ro nu spune nimeni nimic ? Au dreptate sau nu ?
Dupa parerea mea nu au dreptate de loc. Autobuzele arata bine si cu siguranta sunt bine venite. Ca sunt SH asta e. Arata bine ca si IRISBUS.
Comentariile sunt groaznice și constituie rezultatul diverselor frustrări
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
rooovidiu



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 08/Oct/2017
Mesaje: 339
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 23 Noi 2009 10:20:22    Titlul subiectului: 120454

Da, comentarile sunt groznice, dar complet neadevarate. Eu cu ikarus am fost pe unul dintre articulate pe linia 30 sambata 21.11.2009 si sunt superbe. dupa articulatie scaunele sunt mai groase si foarte comode, e o adevarata placere sa vezi cum se strecoara pe linia 30. Am facut poza la fata autobuzului din coada lui. Si am vazut si cum se intoarce in garajul din Grigorescul e super sa il vezi circuland. Unul din cele 2 care le-am vazut sambata era parcat in garaj. Nu stiu de ce nu le-au dat nr de parc, dar vor veni si nr de parc curand.
Si ca o urare: sa ne traiasca si la mai multe Very Happy

_________________
TROLEIBUZELE SUNT CELE MAI TARI Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
micul_sofer



Data înscrierii: 30/Apr/2007
Ultima vizita: 12/Apr/2018
Mesaje: 16
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 23 Noi 2009 17:48:10    Titlul subiectului: 120480

Oamenii comenteaza ca aceste autobuze nu pot urca pe varianta sau pe calea Turzii, dar sa nu uitam ca mai demult pe 43 circulau Rocar 117UD si Ikarusuri articulate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mongolarix



Data înscrierii: 23/Noi/2009
Ultima vizita: 08/Feb/2017
Mesaje: 1
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 23 Noi 2009 19:10:44    Titlul subiectului: nu.pot posta ce vreau sias dori sa aflu mai multe despre.T.L 120486

Astazi am vazut unul dintre cele 10 autobuze aduse de curand, l-am vazut pe linia 24 Wink imi place cum arata ..nu stiu de ce unii sunt impotriva lor!!

Oricum eu cred ca e un lucru pozitiv Very Happy In Romania sa cumperi autobuze/troleibuze noi noute!! Nu cred ca prea se face!! Asa ca decat nimic eu zic ca mai bine ne multumim si cu astea!! Laughing Laughing

Cine stie pe ce linii au intrat cele 10 autobuze Renault?

_________________
imi place tot ce tine de trecut mai ales pozele vechi cu transportul in comun!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
ikarus



Data înscrierii: 20/Iun/2007
Ultima vizita: 21/Sep/2019
Mesaje: 135
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 23 Noi 2009 20:20:58    Titlul subiectului: 120489

Multi considera ca autobuzele aduse acuma sunt niste jafuri si cred ca ei le au dat ca sa scape de ele! Dar daca te uiti poate arata mai bine decat un autobuz care e nou nout !

Pot urca, chiar vor circula si pe 43!

_________________
ikarusurile viata mea
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Sep/2019
Mesaje: 889
Locație: Oradea

MesajTrimis: Joi 26 Noi 2009 11:50:49    Titlul subiectului: 120589

Luni am avut ocazia sa vad si eu unul din autobuze. Atunci insa necitind articolul si intalnindu-l in trafic am crezut ca e al unui operator privat (sigla ratuc fiind mica).
Ieri avand iarasi drum prin Cluj in fata mea se deplasa CJ-57967 pe linia 30 pe Bd. 21 Decembrie 1989.
O prima impresie ciudata a fost sunetul motorului care suna de parca ar functiona cu aer comprimat, doar un sasait auzi. In schimb la Irisbusuri se aude clar motorul si fluieratul turbosuflantei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tomi_ms



Data înscrierii: 28/Ian/2007
Ultima vizita: 14/Sep/2019
Mesaje: 393
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Joi 26 Noi 2009 16:44:11    Titlul subiectului: 120601

Iata inca doua imagini de ieri.


RenaultAgoraL-front.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  144.7 kb
 Vizualizat:  de 16756 ori

RenaultAgoraL-front.jpg



RenaultAgoraL-rear.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  173.6 kb
 Vizualizat:  de 16756 ori

RenaultAgoraL-rear.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 31/Iul/2016
Mesaje: 144
Locație: Paris (Franta)

MesajTrimis: Joi 26 Noi 2009 17:10:56    Titlul subiectului: 120602

Aceste autobuze sint un model autorutier : au fost folosite pe linia Roissybus, legand Parisul (Opera) de aeroportul Roissy Charles de Gaulle. Motorizarea si cutia de viteze sint adaptate functionarii pe autostrada (putere mai mare decat versiunea urbana, si viteze etajate in consecinta).

Dispun de aer conditionat si de rastele pentru bagaje (acestea din urma cred ca nu vor mai fi utile la Cluj - decat pentru liniie deservind aeroportul sau gara).

Am cateva rezerve asupra achizitiei clujene :

- propulsia si cinematica fiind adaptate circulatiei rapide si fara multe opriri (autorutiera), consumul si oboseala motorului vor fi importante in mediul urban.
- kilometrajele indicau, in ziua plecarii din Paris, intre 950 000 si 1 300 000 de kilometri. Nu corespunde cu ceea ce se spune in articolul din presa locala : de ce mint autoritatile locale si/sau jurnalistii ?

Cand adugam unei mecanici neadaptata circulatiei urbane un kilometraj foarte mare, ce rezulta ?

Pentru edificare, va propun un link catre topicul dedicat achizitiei clujene, pe forumul Bus Parisiens : http://forum.aceboard.net/5699-1615-55998-0-Agora-reformes-Roissybus-train.htm
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 27/Aug/2019
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 27 Noi 2009 02:31:02    Titlul subiectului: 120614

zsizsi a scris:
Luni am avut ocazia sa vad si eu unul din autobuze. Atunci insa necitind articolul si intalnindu-l in trafic am crezut ca e al unui operator privat (sigla ratuc fiind mica).
Ieri avand iarasi drum prin Cluj in fata mea se deplasa CJ-57967 pe linia 30 pe Bd. 21 Decembrie 1989.
O prima impresie ciudata a fost sunetul motorului care suna de parca ar functiona cu aer comprimat, doar un sasait auzi. In schimb la Irisbusuri se aude clar motorul si fluieratul turbosuflantei.
La autobuzul de care zici - și care are, în prezent, numărul de parc 467 - cred că există o scăpare de gaze; altfel spus, e fisurat sistemul de evacuare. Sunete de acest gen am mai auzit și la R 312
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tomi_ms



Data înscrierii: 28/Ian/2007
Ultima vizita: 14/Sep/2019
Mesaje: 393
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Mar 12 Ian 2010 12:36:10    Titlul subiectului: 122191

In sfarsit am mers si eu cu un Agora L (tocmai cu 467, se pare ca i-au reparat esapamentul). Cateva observatii:
-partea din spate e foarte stabila (chiar daca asta inseamna treceri nu tocmai moi peste denivelari, dar decat sa se legene aiurea e mai bine asa)
- "ciupercilor" de pe autobuz (in jur de 7 la numar) le corespund in interior niste duze de ventilatie foarte interesante in plafon. Probabil dimensiunea redusa a geamurilor mobile este compensata prin acest sistem de ventilare fortata, care are avantajul ca asigura intr-o oarecare masura ventilarea salonului si in timpul stationarii la semafor.
-spre deosebire de modelul urban, in partea din spate au fost montate scaune si in zona opusa usii
-intre articulatie si usa a 3-a, unde eventual s-ar fi putut inghesui un scaun perpendicular pe sensul de mers, aceste autobuze au o platforma pentru bagaje, sub care cred ca se afla rezervorul de motorina, sau cel putin o extensie a lui.
-plafonul e diferit in zona usilor (cel putin la usa a 3-a), sirul de neoane este intrerupt si pe partea stanga si au fost montate lampi (un fel de spot-uri patrate) ca acelea deasupra usilor, numai cu becuri mai slabe.
- se simte ca autobuzul a fost facut sa mearga fara efort si la viteze mari, insa nu pare sa sufere nici la vitezele mai mici impuse de trafic (motorul nu este turat excesiv. Desi treptele de viteza sunt mai lungi ca la Irisbus-urile clujene, nu par mai lungi decat la R312)
-dupa oprirea in statii transmisia tine cateva secunde motorul sub sarcina (turatia e scazuta si se simt vibratiile) dupa care relantiul revine la normal.
- legat de intretinere, a fost interesant de observat ca acel invelis de cauciuc galben de pe podea/treapta la usa, cu inscriptia Renault este in stare perfecta(!!!), in timp ce pe Agorele clujene aceste elemente s-au distrus demult (chiar daca Irisbus-urile albe sunt cu vreo 3 ani mai tinere decat aceste Renault-uri)

Profitand de faptul ca nu era aproape nimeni in autobuz, am facut si doua mici filmari cu aparatul foto. Din pacate a inregistrat si niste zgomote deranjante, provenite din imediata apropiere a aparatului.
http://www.youtube.com/watch?v=oFrtlG0J32Y
http://www.youtube.com/watch?v=9_R2AJLJ8Cc
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
marcel



Data înscrierii: 25/Aug/2008
Ultima vizita: 30/Noi/2018
Mesaje: 111
Locație: Budapesta (Ungaria); Oradea

MesajTrimis: Sâm 30 Ian 2010 17:39:24    Titlul subiectului: Agora Lux 122920

Ieri am dat si eu o tura pana la Polus cu un Agora L. Am observat o chestie interesanta: se experimenteaza cu noi metode de climatizare in autobuz - curgea apa din tavan.

Chiar a meritat investitia asta? Nu cred. Insa RATUCul poate oferi servicii noi la vara: dus în autobuz.



29012010(001).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  213.79 kb
 Vizualizat:  de 14725 ori

29012010(001).jpg



29012010(002).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  213.42 kb
 Vizualizat:  de 14725 ori

29012010(002).jpg



29012010(003).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  251.77 kb
 Vizualizat:  de 14725 ori

29012010(003).jpg



29012010.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  306.32 kb
 Vizualizat:  de 14725 ori

29012010.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 22/Sep/2019
Mesaje: 8171
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 30 Ian 2010 23:43:17    Titlul subiectului: 122936

Este din cauza condensului. Aceeasi problema la autobuzele Mercedes Citaro din Bucuresti.
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Acest subiect este închis, nu se pot crea sau răspunde la mesaje    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4 ... 68, 69, 70  Următoare
Pagina 3 din 70

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community