Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
andrei105
Data înscrierii: 03/Iun/2016 Ultima vizita: 02/Mai/2024 Mesaje: 442 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Sâm 04 Noi 2017 22:33:01 Titlul subiectului: |
192301 |
|
Între timp, a apărut pe traseu un Irisbus Agora L cu nr. 567 (ex RATP 1733).
La fel ca la restul, exteriroul e revopsit, iar interiorul arată foarte bine.
Totuși, eu sunt puțin nedumerit. Eu îmi aminteam de 12 Agore cu numerele de parc 551-562. Sărind peste 563-566 care sunt Scania-Hess (deși pe 564 încă nu l-am văzut), 567 e deja a 13-a Agora L.
Oare s-au mai cumpărat câteva pe lângă cele 12 ce au venit recent?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
54.78 kb |
Vizualizat: |
de 15297 ori |
|
_________________ Galerie (FB)
Profil Phototrans |
|
Sus |
|
|
andrei105
Data înscrierii: 03/Iun/2016 Ultima vizita: 02/Mai/2024 Mesaje: 442 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Lun 06 Noi 2017 04:28:32 Titlul subiectului: |
192322 |
|
O variantă corectată a listei cu parcul de vehicule:
- [Renault SC10R]
- Renault R312 - 2 și 3 uși
- Irisbus Citelis 12
- Ford Transit
- Renault Agora L - "normale" și Roissy
- Renault Agora S
- Renault Ares (2 variante - cu spațiu fără scaune în dreptul ușii 2, respectiv fără)
- Irisbus Agora L
- MAN NM223
- Scania-Hess N94UB (?)
- [Rocar U312-245]
- [Rocar De Simon U412-260]
- MAN SL222
- Astra-Irisbus Agora S
- MJT L23D
- Solaris Urbino 18 III
- Iveco Urbanway 12
_________________ Galerie (FB)
Profil Phototrans |
|
Sus |
|
|
BusFan
Data înscrierii: 18/Iul/2012 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 318 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 06 Noi 2017 09:55:10 Titlul subiectului: |
192324 |
|
Citat: | @andrei105: "Scaunele din Solaris-uri sunt absolut jalnice. Tari ca piatra, cu o formă deloc ergonomică. Probabil aceea e varianta mai ieftină, pentru că Baia Mare are în dotare troleibuze Solaris cu scaune mult mai comode și mai robuste (forma e oarecum asemănătoare, dar diferă grosimea și materialul din care sunt făcute)" |
Am circulat la Oradea cu un Solaris Urbino scurt și avea scaunele din plastic, ca și Citelisu-ul 354 la noi. Cred că totuși aceea e varianta standard.
|
|
Sus |
|
|
Ed
Data înscrierii: 01/Dec/2014 Ultima vizita: 30/Noi/2017 Mesaje: 257 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 06 Noi 2017 11:53:25 Titlul subiectului: |
192327 |
|
Licitatia organizata de CTP Cluj pentru cele 60 de autobuze a fost amanata. BMC a contestat deja caietul de sarcini, asa ca n-ar fi exclus sa apara si alte probleme. Directorul CTP sustine ca licitatia a fost amanata tocmai pentru a preintampina aparitia altor probleme.
http://ziuadecj.realitatea.net/administratie/60-de-autobuze-pentru-cluj-licitatie-amanata-nu-mai-vrem-sa-avem-pacate--165764.html
60 de autobuze pentru Cluj: licitație amânată. "Nu mai vrem să avem păcate"
O contestație și o cerere de prelungire a termenului de depunere a ofertelor au făcut ca licitația Companiei de Transport Public, pentru maximum 60 de autobuze, să fie amânată.
Compania de Transport Public (CTP) anunțase că va organiza în 2 noiembrie licitația pentru cumpărarea a cel mult 60 de autobuze. Este, practic, cea mai mare achiziție plănuită de CTP în istoria sa post-decembristă. Urmează să fie cumpărate autobuze moderne, scurte, de 12 metri. Valoarea estimată a contractului este de 63.318.540 lei, adică 13,75 milioane de euro. Licitația a devenit vizibilă pe site-ul SEAP în 28 septembrie, până în 20 octombrie s-au putut cere date suplimentare, iar ofertele ar fi trebuit depuse până în 2 noiembrie, ora 16.
Conform caietului de sarcini, ponderea cea mai mare din ofertă o are prețul, 60%. Consumul de combustibil și perioada de garanție au pondere de câte 10%, capacitatea de transport a persoanelor contează în proporție de 8%.
Numai că procedura a fost amânată. Caietul de sarcini a fost contestat de o societate din București, care nu a fost mulțumită de prevederea din caietul de sarcini conform căreia există obligația ca autobuzele să aibă punte față mobilă. BMC România susține că puntea față rigidă este mai fiabilă, deoarece este compusă din mai puține piese și se strică mai rar. „Și eu aș fi cerut ca puntea față să fie mobilă. Este mai confortabilă pentru călători decât puntea rigidă, dacă transportul se desfășoară în oraș", a spus Marius Pop, directorul RAR Cluj, consultat de ZIUA de CLUJ.
Directorul CTP, Liviu Neag, susține însă că amânarea procedurii vine după o solicitare a companiei clujene. "Unul dintre posibilii candidați ne-a cerut lucrul acesta. Nu mai vrem să avem păcate, așa că am acceptat și am cerut ca atribuirea să aibă loc în 20 noiembrie", a spus Neag.
Licitația pentru 60 de autobuze nearticulate este „urmașa" uneia pentru 50, a cărui rezultat a fost anulat de Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC), apoi și de instanță. Mercedes fusese declarată câștigătoare a atribuirii din luna mai 2017. La procedură au mai participat Solaris și BMC. Alte societăți s-au plâns că nici nu au apucat să depună oferte; și atunci a fost contestat caietul de sarcini, iar între momentul în care CNSC a dat un verdict și cel în care s-au putut depune oferte au trecut doar 24 de ore, au explicat producătorii de autobuze.
|
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1030 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Lun 06 Noi 2017 14:20:17 Titlul subiectului: |
192330 |
|
Bănuiesc că BMC nu are autobuze cu punte față decât rigidă și ceilalți au
|
|
Sus |
|
|
andrei105
Data înscrierii: 03/Iun/2016 Ultima vizita: 02/Mai/2024 Mesaje: 442 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Lun 06 Noi 2017 20:15:39 Titlul subiectului: |
192333 |
|
Până și DAC-urile 112/117 au avut punte mobilă...
_________________ Galerie (FB)
Profil Phototrans |
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1030 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mie 08 Noi 2017 13:08:31 Titlul subiectului: |
192348 |
|
BMC este un coteț în haine moderne. Altceva decât să întârzie fiecare licitație cu aberațiile lor nu fac. Stau toată ziua și caută defecte în licitații ca să își poată strecura cotețele lor, în loc să dezvolte produse competitive. Sunt ca o ciumă a transportului local. Dacă nu dădeau mită sigur nu ajungeam la un astfel de volum de vânzări în România. De mult trebuia închisă această firmă. Pe bună dreptate nu au avut de unde să vândă atâtea rable în România.
|
|
Sus |
|
|
andrei105
Data înscrierii: 03/Iun/2016 Ultima vizita: 02/Mai/2024 Mesaje: 442 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mie 08 Noi 2017 20:34:36 Titlul subiectului: |
192351 |
|
Întreadevăr, cele din Dej și Brașov chiar sunt jalnice. Cu restul nu m-am plimbat, dar bănuiesc că situația e cam aceeași.
Mă bucur, în schimb, că CTP nu s-a procopsit până acum nici cu BMC-uri, nici cu MAZ-uri, și nici cu chinezării... Spre deosebire de atâtea orașe din țară...
_________________ Galerie (FB)
Profil Phototrans |
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1030 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Dum 31 Dec 2017 12:24:50 Titlul subiectului: |
193033 |
|
In ultima perioada am vazut mai multe autobuze articulate, in special Solaris dotate cu anvelope pe spate cu profil asemanator celor de iarna. Din ce stiam eu CTP-ul nu doteaza autobuzele cu anvelope de iarna.
Stiti contrariul?
|
|
Sus |
|
|
Rocar
Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1325 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Dum 31 Dec 2017 15:00:08 Titlul subiectului: |
193040 |
|
Ma gandesc ca ar fi de folos sa doteze articulatele pe ultima osie cu cauciucuri de iarna, ca sa nu patineze remorca in viraje. Mai ales ca la Solaris-uri puntea spate este fixa, nu mobila ca sa se adapteze curbei, deci riscul de a patina este mai mare decat la un DAC, spre expemplu.
|
|
Sus |
|
|
macicasan
Data înscrierii: 09/Apr/2008 Ultima vizita: 27/Feb/2024 Mesaje: 302 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 31 Dec 2017 21:34:23 Titlul subiectului: |
193043 |
|
Rocar a scris: | Mai ales ca la Solaris-uri puntea spate este fixa, nu mobila ca sa se adapteze curbei, deci riscul de a patina este mai mare decat la un DAC, spre expemplu. |
Agorele au un fel de "ESP", un sistem care taie puterea cand puntea motoare patineaza.
Solarisurile, pe langa asta, au si asistarea pivotului articulatiei si, practic, remorca nu are cum "s-o ia intr-o parte".
Cauciucurile de iarna se datoreaza atat obligativitatii legale cat si nevoii de imbunatatire a performantelor de franare/tractiune.
Din cate stiu, insa, in CTP toate vehiculele au cauciucuri "M+S", care satisfac cerintele legale si au performante decente in conditii alunecoase si pe frig.
_________________ www.macicasanul.com |
|
Sus |
|
|
bobcik
Data înscrierii: 19/Noi/2011 Ultima vizita: 19/Oct/2020 Mesaje: 130 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 04 Ian 2018 21:49:54 Titlul subiectului: |
193090 |
|
Stie cineva daca autobuzul cu nr. 523 a fost transferat la alta coloana? Nu l-am vazut demult pe traseu, si apartinea de Gheorgheni. Ms
_________________ trol-tram-bus |
|
Sus |
|
|
darius 23
Data înscrierii: 25/Iul/2011 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 746 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Joi 04 Ian 2018 22:11:53 Titlul subiectului: |
193091 |
|
Nici eu nu l-am mai vazut la traseu de ceva timp. Posibil sa fie defect. Titularul lucreaza in prezent cu 690.
_________________ Galeria foto personala cu vehicule de transport public din tara: https://www.facebook.com/vehiculetransportro/ |
|
Sus |
|
|
Alin10CFR
Data înscrierii: 07/Aug/2011 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 234 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 04 Ian 2018 22:33:15 Titlul subiectului: |
193092 |
|
523 ii defect de aproximativ 3 luni. A ramas fara cutie de viteza.
Titularii lucreaza momentan pe 690.
|
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1030 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 05 Ian 2018 12:30:02 Titlul subiectului: |
193096 |
|
Se pare că am avut în mare parte dreptate cu strategia CTP-ului. În timp ce se laudă cu licitații prelungite pe parcursul mai multor ani, strategia de Smart City a celor de la CTP este să ne umple cu seconduri de prin Europa și probabil să facă din CTP cel mai colorat parc din țară. Poate chiar mai colorat decât cel din Constanța.
În această dimineață am văzut pe Plevnei 3 autobuze, hârburi second gata să se alăture flotei de autobuze. Acestea sunt roșu cu gri, cu aer condiționat și afișaj. Distanța e destul de mare și nu am apucat să văd ce sunt, chiar dacă m-am oprit în stație. Cred totuși că ar putea fi ceva Man-uri.
Iată cum licitațiile de autobuze noi sunt amânate la nesfârșit și discret da sigur luăm câte 20-30 de hârburi pe an. În loc de 4-5 noi. Că doar e mai ușor să furi din fonduri proprii, decât din bani europeni. Că la achiziții de second nu te verifică nimeni dacă ai dat 10 mii în loc de 5 mii....și mai greu să te verifice.
|
|
Sus |
|
|
andrei105
Data înscrierii: 03/Iun/2016 Ultima vizita: 02/Mai/2024 Mesaje: 442 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 05 Ian 2018 12:54:43 Titlul subiectului: |
193097 |
|
Citat: | hârburi second [...] cu aer condiționat și afișaj |
Deci sunt destul de dotate. La asta mai adaug eu că sunt accesibile și cu scaune tapițate.
E vorba de 3 MAN-uri NM223 de genul acesta: http://www.tram-bus-bern.ch/app/fzg/MIDI_MAN_2
Deci nu vorbim nici pe departe despre niște hârburi (cum au fost întreadevăr unele R312 care au venit într-o stare destul de proastă, de exemplu), din moment ce au o bună parte (dacă nu toate) dotările pe care le-ar fi avut și niște autobuze noi, și mai sunt și în stare bună.
Sunt convins că dacă ar fi vopsite în mov cu argintiu, majoritatea călătorilor le-ar confunda cu restul autobuzelor noi...
A, sau erau mai bune niște BMC-uri noi-nouțe, precum gunoaiele turcoaz tocmai sosite la Brașov?
_________________ Galerie (FB)
Profil Phototrans |
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1030 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 05 Ian 2018 17:57:32 Titlul subiectului: |
193100 |
|
Dacă pentru tine acestea sunt dotări, atunci da sunt dotate. Eu îmi doresc mai mult de atât de la un Smart City...
Eu totuși am pretenția ca într-un oraș unde Primăria se împrumută pe 10 ani, din banii noștri, să aibă o strategie clară în cea ce privește transportul în comun. Să cumperi autobuze vechie de aprox. 12-15 ani, la capătul perioadei de exploatarem, de care mai apoi să tragi de ele până i-au foc sau le cade motorul/cutia nu e o opțiune. Atunci de ce mai luăm credit pe 10 ani, dacă noi între timp reînnoim parcul auto cu vechituri. De performanțe nu mai putem discuta la un autobuz euro 2-3 cu vreo 700 de mii km. Proprabil norma de poluare este egală cu 0.
Toate acestea se întâmplă în timp ce licitațiile pentru cele noi sunt amânate la nesfârșit și cumpărăm la greu mijloacele poluante din credite de la bănci private. BERD-ul a venit și a plecat, iar mijloace pe fonduri europene momentan o promisiune. Ne-a luat cu aproximație 6 ani să aducem 11 autobuze electrice la Cluj. în tot acest timp toate țările din jurul nostru au luat mijloace nepoluante din Fonduri sau alte finanțări.
Mai are rost să spun că aceste autobuze sunt luate din fonduri proprii. Adică din biletele plătite de noi. De ce nu cumpără autobuze vechie de doar 5-7 ani și să le renoveze. CTP-ul și-a mărit fondurile cu 30-40% de când a intrat pe metropolitane, dar calitatea serviciilor rămâne aceiași. Peste 253 de mijloace de transport poluante și 127 de mijloace nepoluante. Să nu mă mai duc la media de vârștă, că mă ia durerea de cap. În 5 ani, peste 60% din parcul activ circulant va fi în prag de casare. Deci problemele mai grave atunci vor apărea, nu acum.
|
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1030 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 05 Ian 2018 18:07:18 Titlul subiectului: |
193101 |
|
Sunt de 9,6 m. Probabil se vor adăuga la celelalte 2 midibuse Man aduse. Dacă CTP tot nu a fost în stare să ducă la bun sfârșit licitația pentru cele 10 midibuse noi, o fi bune și aceste. Dar sincer da, mai bine 10 BMC noi cu motoare euro 6.
|
|
Sus |
|
|
Carligu
Data înscrierii: 20/Ian/2015 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 162 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 05 Ian 2018 19:52:34 Titlul subiectului: |
193102 |
|
Depinde de anul fabricatiei , daca sunt din 2004 pot sa fie euro 5 . Sunt prin Germania de vanzare pe la 12-17 mi de euro bucata . Oricum acesti bani nu pot fii perfecte.
|
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1030 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 12 Ian 2018 21:43:19 Titlul subiectului: |
193181 |
|
Pe un alt site am citit că din aprilie ar trebui să vedem la stradă primele autobuze școlare. Acestea ar fi în număr de 7, probabil microbuze și minibuse. Fiecare va avea un polițist local în el. Primarul a cerut conducerii CTP să vopsească autovehiculele în culoare distinctă. Sunt curios...
|
|
Sus |
|
|
macicasan
Data înscrierii: 09/Apr/2008 Ultima vizita: 27/Feb/2024 Mesaje: 302 Locație: Cluj
|
Trimis: Vin 12 Ian 2018 23:46:41 Titlul subiectului: |
193184 |
|
Noaptea minții. Un sistem de transport public bine operat ofera posibilitatea integrarii tuturor nevoilor de calatorie ale urbei, iar autobuzele dedicate scolarilor sunt un concept gresit si american. Vor merge 2 ore pe zi(versus 18 un autobuz normal) insa necesita aceeasi asigurare, itp, licenta etc.
Si PMUD sustinea o linie de transport public pentru elevi care sa lege Manastur de A. Iancu(strada, nu piata), insa doar una si pentru o nevoie specifica(cartier de 100000 de oameni, 5 scoli intr-un areal mic) si deservita prost.
In lumea civilizata gasim autobuze scolare strict in comunitati rurale, deloc dense, nedeservite de transport public sau deservite de un traseu/trasee care nu ajung la scoli.
PS: Manurile asta mici, cu aer conditionat, afisaj, podea joasa, scaune tapitate, trapa, kneeling, anuntare de statii, ventilatie fortata, 5 aeroterme, dezaburire la toate geamurile, filtru de particule si care vor primi si monitorizare gps, oare ce dotari ar necesita sa fie smart? Intreb si eu, deloc sarcastic, si singurul gand ar fi sloturi de incarcare USB(comune in Vest/Nord).
_________________ www.macicasanul.com
Ultima modificare efectuată de către macicasan la Vin 12 Ian 2018 23:54:56, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
andrei105
Data înscrierii: 03/Iun/2016 Ultima vizita: 02/Mai/2024 Mesaje: 442 Locație: Cluj-Napoca
|
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1030 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Sâm 13 Ian 2018 10:37:21 Titlul subiectului: |
193188 |
|
Macisan tu esti sarcastic de felul tau si nu am sa incep o disputa aici. Te consideri foarte specialist in domeniu asa ca vreau sa imi arati in afara de afisajul electronic ce alte functii mai functioneaza la cele aduse second?
Kneeling da
Afisaj interior si anunt calatori nu
Afisaj exterior Manuri second aduse recent nu
AC inexistent la acelea - ramane de vazut daca si cum va functiona la acelea
E bine de stiut ca in Romania aeroterma e o dotare pe care sa omslavim, nu ceva de bun simt.
GPS este obligatoriu acum pe orice harb adus
Filtru vechi de particole, mai exact vreo 12 ani de vechi
Sa continui lista sau tu te-ai plimbat cu Agore cu AC, sistem de anuntare audio-video si alte multe dotari.
|
|
Sus |
|
|
andrei105
Data înscrierii: 03/Iun/2016 Ultima vizita: 02/Mai/2024 Mesaje: 442 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Sâm 13 Ian 2018 21:49:00 Titlul subiectului: |
193193 |
|
La ultimele Hess-uri aduse funcționează și aerul condiționat, iar filtrul de particule se schimbă, sunt foarte mici șanse să fi rămas cel original...
În altă ordine de idei, două dintre MAN-urile NM223 au primit numerele 391 și 392.
P.S.: Chiar e specialist, din moment ce profesează în domeniul transportului. Are PMUD-urile, documente pentru achiziții de vehicule și alte proiecte importante din multe orașe în spate și e și destul de bun inginer. Mi-a fost coordonator în niște proiecte din care am făcut și eu parte, și am avut multe de învățat de la el.
_________________ Galerie (FB)
Profil Phototrans |
|
Sus |
|
|
andrei105
Data înscrierii: 03/Iun/2016 Ultima vizita: 02/Mai/2024 Mesaje: 442 Locație: Cluj-Napoca
|
|
Sus |
|
|
|